Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> przy normalnej jeździe i męskiej turbinie można wcale nie wychodzić ponad 0

Ja do 2,5 moge wcisnac gaz w podloge i mi wyjdzie minimalnie nad 0 zlosnik.gif

> u mnie przy stosunkowo małej turbinie przy 3tyś obrotów i jednostajnej jeździe mogę jechać nawet w

> podciśnieniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy normalnej jeździe i męskiej turbinie można wcale nie wychodzić ponad 0

> u mnie przy stosunkowo małej turbinie przy 3tyś obrotów i jednostajnej jeździe mogę jechać nawet w

> podciśnieniu...

Można. Ja do śmigałem autostradą 120km/h bez doładowania, spalanie wyszło 7 (gazu) ale co to za jazda hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 16v ktora jest bardziej doprezona i mam 2mm, pamietajcie ze autem tez trzeba czasem w

> podcisnieniu jezdzic

Nie wypisujcie herezji o braku "dolu" w doladowanym aucie z niskim CR no.gif

Brak dolu w aucie z niskim CR to kwestia strojenia i dobrego dobrania Turbiny. Jesli ktos zamontuje wielka lochę to napewno nie z mysla o jezdzie na codzien. Tylko z mysla o zawodach itd. Wtedy przeciez uzywa sie innego zakresu obrotow.

Dlatego jesli ktos chce odprezyc motor dla bezpieczenstwa i zachowac "żwawość" silnika na niskich obrotach w podcisnieniu to wielkosc turbiny musi tak dobrac aby ladowala juz z dolu ale puchla na wysokich obrotach

Mam u siebie 8,1:1 a w podcisnieniu jezdzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego jesli ktos chce odprezyc motor dla bezpieczenstwa i zachowac "żwawość" silnika na niskich

> obrotach w podcisnieniu to wielkosc turbiny musi tak dobrac aby ladowala juz z dolu ale

> puchla na wysokich obrotach

O właśnie ok.gif i zrobić z samochodu takie TDI jak ja mam zlosnik.gif

> Mam u siebie 8,1:1 a w podcisnieniu jezdzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wypisujcie herezji o braku "dolu" w doladowanym aucie z niskim CR

> Brak dolu w aucie z niskim CR to kwestia strojenia i dobrego dobrania Turbiny. Jesli ktos zamontuje

> wielka lochę to napewno nie z mysla o jezdzie na codzien. Tylko z mysla o zawodach itd. Wtedy

> przeciez uzywa sie innego zakresu obrotow.

> Dlatego jesli ktos chce odprezyc motor dla bezpieczenstwa i zachowac "żwawość" silnika na niskich

> obrotach w podcisnieniu to wielkosc turbiny musi tak dobrac aby ladowala juz z dolu ale

> puchla na wysokich obrotach

Przykładem bedzie Uno Turbo gdzie CR wynosi 7.7:1 a turbina zaczyna ładować dopiero od 3.5tys

I jakoś nie ma problemu z wolnymi obrotami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wypisujcie herezji o braku "dolu" w doladowanym aucie z niskim CR

> Brak dolu w aucie z niskim CR to kwestia strojenia i dobrego dobrania Turbiny. Jesli ktos zamontuje

> wielka lochę to napewno nie z mysla o jezdzie na codzien. Tylko z mysla o zawodach itd. Wtedy

> przeciez uzywa sie innego zakresu obrotow.

> Dlatego jesli ktos chce odprezyc motor dla bezpieczenstwa i zachowac "żwawość" silnika na niskich

> obrotach w podcisnieniu to wielkosc turbiny musi tak dobrac aby ladowala juz z dolu ale

> puchla na wysokich obrotach

> Mam u siebie 8,1:1 a w podcisnieniu jezdzi idealnie.

No wlasnie, co to za fun jezdzic z T ktore puchnie na gorze wink.gif

Lepiej mniej ladowac, zrobic wiekszy CR, na gorze bedzie podobnie a dolem tez nie bedzie zle zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To coś za często z turbafki nie korzystasz

korzystam ale mówie o normalnej jeździe na codzień do pracy na przykład. Naprawdę nawet przy dynamicznej jeździe jakby zebrać logi i policzyć procent czasu pracy silnika w doładowaniu to wydaje mi się że by jakieś 20-30% wyszło nie więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykładem bedzie Uno Turbo gdzie CR wynosi 7.7:1 a turbina zaczyna ładować dopiero od 3.5tys

To chyba nie z seryjna turbiną, albo z samochodem coś nie tak, bo w tych autach (seryjnych) pod obciążeniem boost się pojawia nieco powyżej 2krpm wink.gif

A wracając do tematu to chyba zapominacie o wałkach rozrządu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy co kto chce osiągnąć.

Jedni wolą aby ciągło z dołu inni wolą lepszą górę.

U mnie też do 3 tyś można śmigać spokojnie w podciśnieniu.

W miarę ładuję od 3.5tyś i od 4 do końca 1 bar.

I jest super.W cywilnej jeździe auto nie dostaje po dupie i spalanie jest przyzwoite.A jak się chce---wystarczy zredukować.

Sam jestem zdania że benzyna to nie diesel i bez sensu była by zadyszka przy wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy co kto chce osiągnąć.

> Jedni wolą aby ciągło z dołu inni wolą lepszą górę.

> U mnie też do 3 tyś można śmigać spokojnie w podciśnieniu.

> W miarę ładuję od 3.5tyś i od 4 do końca 1 bar.

> I jest super.W cywilnej jeździe auto nie dostaje po dupie i spalanie jest przyzwoite.A jak się

> chce---wystarczy zredukować.

> Sam jestem zdania że benzyna to nie diesel i bez sensu była by zadyszka przy wyższych obrotach.

Zgodzę się. Na IHI dmuchał od 2 tys ale przy 4 puchł... skrzynia tylko jęczała na dole, przyczepności brakowało do znudzenia. Góra jest lepsza cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało mi się przebrnąć przez prawie cały temat, od pierwszego posta z 2007roku. Dodatkowo dużo czytałem forum zagranicznego puntomk2.co.uk, gdzie dużo znalazłem ciekawych info, z racji posiadania właśnie Punto mk2.

Od jakiegoś roku czasu zbieram graty, generalnie miałem przerwe z racji zmiany pracy.

Posiadam już:

- Garrett TBO26 z Lancii Dedry 1.9 razem z DP

- Intercooler z Grande Punto 1.9 JTD (idealny co do milimetrów do mojego zderzaka z wersji abarth)

- BOV/DV z Bosch

- Zegary Boost i Ciśnienie oleju

I teraz mam trochę dylematów co do moich części. Zacząłbym od turbinki, czy to dobry wybór? Bo nie spotkałem się u was z tą turbiną, ona się wydaje chyba dość stara wink.gif Nie posiadam do niej seryjnego WG i teraz pierwszy mały schodek i pytanie:

Dobierać WG od innej turbiny czy może jednak WG zewnętrzny? Co z klapką od seryjnego sterowania WG w przypadku montażu zewnętrznego, zamykamy ją i zaspawujemy?

Drugie pytanie może banalne, ale... Sonde lambda rozumiem montujemy tak jak byla? Ponieważ planuję przeróbkę seryjnego kolektora, widziałem takie rozwiązanie właśnie na puntomk2.co.uk, a nawet na YT filmik, jak autko odpaliło i chodziło.

Kolejna sprawa to dawkowanie paliwa, jako że u mnie mam wersję MPI, ale pompa prawdopodobnie jest 1.2bar z tego co udało mi się ustalić... Czy przy soft turbo, bo nie planuje więcej niż 0,5-0,6 bara będą tutaj konieczne jakieś zmiany?

No i ostatnio padł pomysł kompresora zamiast turbo, jeżeli planuję tylko softa, bo doładowanie na kompresorze to <0,5, a żeby mieć większe to wystarczy większe koło pasowe przy eatonie m62.

Tutaj też odpadnie mi problem smarowania i dorabiania kolektora, a że następny zakup to miała być właśnie miska i kolektor, stąd mój dylemat..

Proszę o wyrozumiałość i w miarę konkretne odpowiedzi na pytania, bo dłuuugo mi zajęło wertowanie tematu i stron i mogłem pominąć niektóre posty, bo przyznaję się bez bicia, że nie czytałem posta w post 352stron, ale zdecydowanie większość przeczytałem i już trochę mi się namieszało wink.gif Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Udało mi się przebrnąć przez prawie cały temat, od pierwszego posta z 2007roku. Dodatkowo

> dużo czytałem forum zagranicznego puntomk2.co.uk, gdzie dużo znalazłem ciekawych info, z racji

> posiadania właśnie Punto mk2.

Zalecałbym trochę rezerwy co do tego co tam przeczytasz, niektóre tamte projekty nie są dużo warte (nie wszystkie oczywiście). Do tego co tutaj ludziska wypisują też wink.gif

> - Garrett TBO26 z Lancii Dedry 1.9 razem z DP

> I teraz mam trochę dylematów co do moich części. Zacząłbym od turbinki, czy to dobry wybór? Bo nie

> spotkałem się u was z tą turbiną, ona się wydaje chyba dość stara Nie posiadam do niej

> seryjnego WG i teraz pierwszy mały schodek i pytanie:

Na turbinach się nie znam, ale ktoś inny na pewno się wypowie. Ta Dedra 1.9 to benzyna domniemam?

> Dobierać WG od innej turbiny czy może jednak WG zewnętrzny? Co z klapką od seryjnego sterowania WG

> w przypadku montażu zewnętrznego, zamykamy ją i zaspawujemy?

Jeżeli jest już tak, i do tego masz punto, gdzie jest w pip miejsca, to zaspawaj WG w turbinie i zrób zewnętrzny. Ja mam ze zintegrowanym WG same kłopoty. Do tego zew. WG z wentylem w atmosferę da niezapomniane doznania Twoim pasażerom i przechodniom zlosnik.gif (tylko szanuj małe dzieci, kobiety w ciąży i zwierzęta wink.gif).

Ale być może ktoś Ci powie, że to T jest do bani, wtedy po prostu zkołuj lepszą z dobrze działającym WG.

A, no i zew. WG będzie trochę rzeźby z kolektorem, ale to pewnie już wiesz.

> Drugie pytanie może banalne, ale... Sonde lambda rozumiem montujemy tak jak byla? Ponieważ planuję

> przeróbkę seryjnego kolektora, widziałem takie rozwiązanie właśnie na puntomk2.co.uk, a nawet

> na YT filmik, jak autko odpaliło i chodziło.

Tzn. nie rozumiem, jak inaczej chciałbyś podłączyć lambdę. Musi być za turbiną, i to nie za mały kawałek.

> Kolejna sprawa to dawkowanie paliwa, jako że u mnie mam wersję MPI, ale pompa prawdopodobnie jest

> 1.2bar z tego co udało mi się ustalić... Czy przy soft turbo, bo nie planuje więcej niż

> 0,5-0,6 bara będą tutaj konieczne jakieś zmiany?

Nie wierzę w ciśnienie pompy 1.2 bara w mk2 MPI. Sprawdź jeszcze raz, zmierz ciśnienie na listwie. Tak czy inaczej 1.2 bara to do T będzie za mało.

Na marginesie, nie oszukuj się z tymi 0.5-0.6 bara doładowania zlosnik.gif

> No i ostatnio padł pomysł kompresora zamiast turbo, jeżeli planuję tylko softa, bo doładowanie na

> kompresorze to

Byli już tacy co się na kompresor pisali, wychodzi na to, że rzeźba w g. to jest.

Powiedz jeszcze jak zamierzasz to sterować, bo w przypadku mk2 MPI to jest kwestia kluczowa. Jeden taki z UK właśnie wysadzał silnik co 50km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie wzorowałem się na projekcie Shakey_Hand_Man, trochę on już tam fiatowskich zabawek zrobił wink.gif A ten co wysadzał to kojarzę dwa, z czego jedno było 16v i w końcu zjarało się (niebieskie, pakiet abarth i zielone kolanka ic w zderzaku), a drugie chyba 8v, gość ciągle coś zmieniał bo robił wszystko metodą chyba na papier...

Jeżeli chodzi o lambdę no to domyslałem się, że będzie za turbo, bo ja mam wersję z 1 sondą (po 2001r wszystkie 1.2 8v miały dwie lambdy), z przerabianiem na WG zewnętrzny właśnie wiem, że jest robota, ale też wiem, że wrażenia są ciekawe wink.gif

Lancia Dedra 1.9 TD, ten sam model turbo był w Ducato 1.9TD i w Tipo 1.9TD i Alfie 145 1.9 TD.

Co do ciśnienia... Wiem, apetyt rośnie w miare jedzenia i jak zobaczę co jest na 0,6 to pewnie będę podkręcał MBC i może zostanie na 1bar ;p Ale wtedy na pewno odpręże dla bezpieczeństwa.

Czyli pompa do wymiany, ale to w razie czego 3bar z punto I 1.2 powinno przy sofcie wyrobić z tego co czytałem, tylko jak moje malutkie wtryski na to zareagują ;p

Aha, jeszcze jedna ważna sprawa, bo chciałbym jeszcze podpiąć AFR, z tym że mam sondę lambda wąskopasmową. Z tego co wyszukałem, to nie będzie to hulać... Jak zmienić na szerokopasmową? Czy ewentualnie komuś udało się to jakoś zrobić, że działa poprawnie przy wąskopasmowej? ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten co wysadzał to kojarzę dwa, z czego jedno było 16v i w końcu zjarało się (niebieskie,

> pakiet abarth i zielone kolanka ic w zderzaku),

Ten był fajny, koleś miał mocny niefart.

> a drugie chyba 8v, gość ciągle coś zmieniał bo

> robił wszystko metodą chyba na papier...

Ten miałem na myśli, koleś tandeciarz straszny i do tego wodoodporny.

> Lancia Dedra 1.9 TD, ten sam model turbo był w Ducato 1.9TD i w Tipo 1.9TD i Alfie 145 1.9 TD.

Jak z 1.9TD to zaraz pewnie wyskoczą, że za mała T będzie, i pewnie będą mieli rację. Ja na takim maleństwie od 1.7TD jeżdżę i jest jak jest, działa.

> Co do ciśnienia... Wiem, apetyt rośnie w miare jedzenia i jak zobaczę co jest na 0,6 to pewnie będę

Aktualnie mam 0.7 i mam warażenie, że już wogóle toto nie jedzie.

> podkręcał MBC i może zostanie na 1bar ;p Ale wtedy na pewno odpręże dla bezpieczeństwa.

Odprężaj to od razu, szkoda podwójnej roboty.

> Czyli pompa do wymiany, ale to w razie czego 3bar z punto I 1.2 powinno przy sofcie wyrobić z tego

> co czytałem, tylko jak moje malutkie wtryski na to zareagują ;p

Seryjne wtryski to Ci prawie na pewno do 0.6bara nie wystykną.

> Aha, jeszcze jedna ważna sprawa, bo chciałbym jeszcze podpiąć AFR, z tym że mam sondę lambda

> wąskopasmową. Z tego co wyszukałem, to nie będzie to hulać... Jak zmienić na szerokopasmową?

> Czy ewentualnie komuś udało się to jakoś zrobić, że działa poprawnie przy wąskopasmowej? ;p

Sonda szerokopasmowa i wąskopasmowa to są dwie różne rzeczy. Tutaj mamy takiego magika, co to wąskopasmową sondą AFR mierzył zlosnik.gif Na pewno doczytasz się kto. Jak zanabędziesz odpowiedni kontroler AFR to możesz zostać z jedną sondą, ale szerokopasmową, wąskopasmowa może być wtedy emulowana z kontrolera. U mnie to przez jakiś czas działało bardzo dobrze. Wada jest taka, że szerokopasmowe sondy się czasem wysrywają, zaleta, że można zmienić punkt mieszanki idealnej z 14.7 na cokolwiek innego, podelewając w ten sposób paliwo nawet w trybie zamkniętym.

Nadal nie napisałeś, czym będziesz to sterował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie jest to garrett BIG ;p, ale z tego co mi mówił właściciel, to podobno w Dedrze 0,8bara dmuchała. Ja na razie nawet myślałem o bezpiecznym setupie, na pewno jeżeli chodzi o sterowanie ciśnieniem doładowania to MBC i nawet myślałem o skręceniu n 0,3-0,4 bara i nie więcej niż 100KM, gadałem z gościem, który bawi się w różne śmieszne projekty i mówił, że mój komp do tych 100KM ogarnie sam, jakby wyszło z 90KM to nawet będzie bezpieczniej, a moment obrotowy wzrośnie dzięki dmuchawce mocno (chłopak już przerabiał zabawki od 1.2 8v, po 3.0 v6 w mazdzie, które włożył do Probe, potem miało być turbo, potem kompresor, aktualnie nie wiem na czym jego projekt stanął ;p).

Natomiast sterowanie na przyszłość no to jeżeli chodzi o zapłon/wtryski myślałem nad stand alone, tak jak miał właśnie ten niefartowny, fajny niebieski mk2, tylko pytanie jak to wygląda w 8v, ale sądze, że te AEM czy EcuMaster komputerki ogarniają też takie proste silniki ;p

Jeżeli chodzi o pompe i paliwo, to myślę zwykły regulator ciśnienia przy pompie jako zabezpieczenie przed zbyt dużym ciśnieniem.

Gdyby już doszły nowe wtryski i reszta części to wtedy tylko wysterowanie, ustawienie MBC i do 150KM bym chciał dobić bez zakuwania. Pytanie, czy samo odprężenie pozwoli na to ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie jest to garrett BIG ;p, ale z tego co mi mówił właściciel, to podobno w Dedrze 0,8bara

> dmuchała. Ja na razie nawet myślałem o bezpiecznym setupie, na pewno jeżeli chodzi o

> sterowanie ciśnieniem doładowania to MBC i nawet myślałem o skręceniu n 0,3-0,4 bara i nie

> więcej niż 100KM,

To, że w dieslu dmuchnie 0.8 bara, nie znaczy z automatu, że i u Ciebie tak będzie.

gadałem z gościem, który bawi się w różne śmieszne projekty i mówił, że mój

> komp do tych 100KM ogarnie sam,

Bzdura. Kompletna i wierutna. Nawet nie wiem co więcej o tym napisać.

jakby wyszło z 90KM to nawet będzie bezpieczniej, a moment

> obrotowy wzrośnie dzięki dmuchawce mocno (chłopak już przerabiał zabawki od 1.2 8v, po 3.0 v6

> w mazdzie, które włożył do Probe,

To akurat żaden wyczyn, bo siada nawet na fabrycznych łapach.

potem miało być turbo, potem kompresor, aktualnie nie wiem

> na czym jego projekt stanął ;p).

Zazwyczaj tak jest, nie pytaj dlaczego.

> Natomiast sterowanie na przyszłość no to jeżeli chodzi o zapłon/wtryski myślałem nad stand alone,

> tak jak miał właśnie ten niefartowny, fajny niebieski mk2, tylko pytanie jak to wygląda w 8v,

> ale sądze, że te AEM czy EcuMaster komputerki ogarniają też takie proste silniki ;p

AEM kosztuje okolice 7kpln, ecumaster 2kpln. Oba ogarną, pytanie jedynie, czego potrzebujesz. Ale widzę, że pojęcie na ten temat, mimo przeczytania wątku masz zerowe - jeśli nie chcesz płakać i zgrzytać zębami, to zanim w ogóle weźmiesz to turbo w ręce, dokształć się mocno w tym kierunku. Albo oddaj to komuś, kto ogarnia.

> Jeżeli chodzi o pompe i paliwo, to myślę zwykły regulator ciśnienia przy pompie jako zabezpieczenie

> przed zbyt dużym ciśnieniem.

Że jak? Jak Ty to w ogóle widzisz?

> Gdyby już doszły nowe wtryski i reszta części to wtedy tylko wysterowanie, ustawienie MBC i do

> 150KM bym chciał dobić bez zakuwania. Pytanie, czy samo odprężenie pozwoli na to ;p

Pozwoli, było napisane o tym w wątku, który rzekomo przeczytałeś. Inną kwestią jest żywotność, ale o tym także było napisane całkiem sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0,3-0,4 bara i nie

> więcej niż 100KM, gadałem z gościem, który bawi się w różne śmieszne projekty i mówił, że mój

> komp do tych 100KM ogarnie sam, jakby wyszło z 90KM to nawet będzie bezpieczniej, a moment

> obrotowy wzrośnie dzięki dmuchawce mocno

Nawet jeżeli ogarnie, w co ja też mocno wątpię (aczkolwiek jestem sobie w stanie to wyobrazić, ale to i tak stąpanie po bardzo cienkim lodzie i będzie to bardzo cienko wystrojone jak na turbo), to cała zabawa jest nie warta zachodu. 0.3-0.4 to ja czasem dmucham na niedogrzanym silniku w mieście jadąc do pracy z przepisowymi 50 km/h. Będziesz robił całą mechanikę, co nie jest proste, po to, żeby 90 koni mieć? To już nie te czasy ok.gif

Chciałem też na marginesie zauważyć, że ten wysadzony parę razy Punto w UK też miał podobne podejście do "minimalistycznego" sterowania.

Co do żywotności, to 120KM 8V na 0.7-0.8 bara przejeździło już 45kkm. Więc się tak nie strachaj z tym doładowaniem, kołuj SA albo Mastera i zrób porządny projekt ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet jeżeli ogarnie, w co ja też mocno wątpię (aczkolwiek jestem sobie w stanie to wyobrazić, ale

> to i tak stąpanie po bardzo cienkim lodzie i będzie to bardzo cienko wystrojone jak na turbo),

> to cała zabawa jest nie warta zachodu. 0.3-0.4 to ja czasem dmucham na niedogrzanym silniku w

> mieście jadąc do pracy z przepisowymi 50 km/h. Będziesz robił całą mechanikę, co nie jest

> proste, po to, żeby 90 koni mieć? To już nie te czasy

> Chciałem też na marginesie zauważyć, że ten wysadzony parę razy Punto w UK też miał podobne

> podejście do "minimalistycznego" sterowania.

> Co do żywotności, to 120KM 8V na 0.7-0.8 bara przejeździło już 45kkm. Więc się tak nie strachaj z

> tym doładowaniem, kołuj SA albo Mastera i zrób porządny projekt

Tym bardziej ze np marc podpiol mastera do kompa z mpi wiec moze tez to wystroic na serii + det zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robić to na 90ps to bez sensu wstawiać turbine.

Taniej i lepiej

1.2 16V- parę niedrogich modów i 90ps bez problemu

lub 1.4 16V-i przy dobrym wystrojeniu masz 100ps.

Problem smarowania?? To żaden problem,podłączasz jeden przewód+spływ i wszystko.Było w tym wątku.

Przy turbo będziesz musiał zmienić pompę(jeśli nie masz 3bar) i wtryski-też było.

Afr-to osobny sterownik,zegar i sonda.A sonda fabryczna działa niezależnie.(od 700zł w górę)

Odprężenie silnika mnie wyniosło ok 1400zł.To cena tylko części bo robiłem wszystko sam.

Zrobiłem przy tym wszystko-uszczelniacze,simeringi,olej,uszczelki,rozrząd,pompę i resztę o której zapomniałem.

Kolektor+ wydech nie wiem czy masz.

I masa innych pierdół.

Podlicz wszystkie koszty.Jak nie masz zamiaru sięgać mocy powyżej 100 koni to taniej i pewniej zeswapować na 1.4 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Witam

> Nie dawno włożyłem 1.2 8v MPI turbo i skrzynia z 1.1 nie daje rady i zastanawiam sie nad skrzynia

> ze stilo tylko nie wiem z jakiego stilo i czy pasuje P&P czy cos trzeba przerabiac

> Dodam ze mam Punto I

> Pozdro

a mozna wiedziec czemu nie daje rady ?

ze stilo to chyba tylko 6 biegowa tongue.gif a ta skrzynia sie absolutnie nie nadaje do silnika turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> biegi zaczynaja ciężko wchodzi zaczyna chuczec i na wysokim biegu małej predkosci cos głucho stuka

> a po dłuższym szalenstwie trzeba sie mocowac z wbiciem biegu a pozatym jest za krótko

> zestopniowana

> Wiem że sie znasz na temacie więc co bys polecił zamiast tej z 1.1 ??

Pewnie twoja skrzynia juz ledwo "zipie" i pewnie masz podobne przlozenia jak w cento sportingu bo takie ladowali do 1.1/1.2 punto 1

Wsadzaj z seja vana lub 1.1 mpi tzw eske ma dlugie i rowno zestopniowane biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie jest to ta z 3 pierwszymi strasznie krótkimi a 2 ostatnimi strasznie długimi ??

w Faq'u masz przelozenia poszczegolnych skrzyn. Wg mnie to najlepsza skrzynia z c514 do silnika fire turbo jesli komus nie zalezy na max osiagach bo jezdzi autem na codzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Pytanko do turboupalaczy 8V, gdzie wpieliście się do układu chłodzenia z chłodzeniem turbiny?

> Myślałem nad takim rozwiązaniem: z ssącego idzie normalnie do zbiorniczka wyrównawczego, i

> myślałem czy tam się nie podpiąć?

Ja zrobiłem coś na wzór t-jeta (mimo że dopiero później widziałem jak to w t-jecie jest) otóż od razu z kolektora dałem trójnik i jedna odnoga normalnie na ogrzewanie (u mnie jeszcze na parownik LPG) a druga w prawo do turbiny i z turbiny powrót też trójnikiem do powrotu z ogrzewania tuż przed grubą rurą idącą do pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zrobiłem coś na wzór t-jeta (mimo że dopiero później widziałem jak to w t-jecie jest) otóż od

> razu z kolektora dałem trójnik i jedna odnoga normalnie na ogrzewanie (u mnie jeszcze na

> parownik LPG) a druga w prawo do turbiny i z turbiny powrót też trójnikiem do powrotu z

> ogrzewania tuż przed grubą rurą idącą do pompy.

czyli rozumiem podpiąłeś się pod zasilanie/powrót nagrzewnicy?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden malu króciec przyspawalem do rurki za pompa wody a drugi wezyk powedrowal do termostatu z

> 1.4 16v

Pomysłowe:) u mnie odpada bo nie chce mi się już latać z rurką od wody żeby mi wspawali króciec. Chyba wybiorę jednak opcję podpięcia się pod nagrzewnicę, ewentualnie trójnik zaraz za rurką idącą od pompy do T, powrót do trójnika przed termostatem ale zwykłym, bez tego króćca;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomysłowe:) u mnie odpada bo nie chce mi się już latać z rurką od wody żeby mi wspawali króciec.

> Chyba wybiorę jednak opcję podpięcia się pod nagrzewnicę, ewentualnie trójnik zaraz za rurką

> idącą od pompy do T, powrót do trójnika przed termostatem ale zwykłym, bez tego króćca;)

Ogólnie zależy też w jakim celu to chłodzenie montujesz. To co ma Glaca i ja też mam podobnie, służy głównie do chłodzenia T w czasie pracy. Najidealniej jest jak wejście do T, podpięte odpowiednio wąskim przewodem, żeby zachować równowagę w układzie, jest podpięte jak najbliżej za pompą, powrót jak najbliżej przed pompą. Ponieważ za pompą jest silnik, to najlepsze miejsce do tego to wyjście z termostatu, najlepszy powrót do rury od pompy.

Druga metoda podpinania jest po to, żeby T się "samo" chłodziło po wyłączeniu silnika, ale nigdy do końca nie zrozumiałem jak to działa. T-jet ma chyba jakąś mieszankę tych dwóch sposobów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie zależy też w jakim celu to chłodzenie montujesz. To co ma Glaca i ja też mam podobnie,

> służy głównie do chłodzenia T w czasie pracy. Najidealniej jest jak wejście do T, podpięte

> odpowiednio wąskim przewodem, żeby zachować równowagę w układzie, jest podpięte jak najbliżej

> za pompą, powrót jak najbliżej przed pompą. Ponieważ za pompą jest silnik, to najlepsze

> miejsce do tego to wyjście z termostatu, najlepszy powrót do rury od pompy.

> Druga metoda podpinania jest po to, żeby T się "samo" chłodziło po wyłączeniu silnika, ale nigdy do

> końca nie zrozumiałem jak to działa. T-jet ma chyba jakąś mieszankę tych dwóch sposobów.

Jak oglądałem ostatnio słupek z t-jeta to właśnie miał wyjście z termostatu i powrót do rury przed pompą... chyba, że czegoś tam brakowało niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak oglądałem ostatnio słupek z t-jeta to właśnie miał wyjście z termostatu i powrót do rury przed

> pompą... chyba, że czegoś tam brakowało

Zgadza się, ale tam jest jeszcze jakiś myk z odpowiednim podpięciem do zbiornika wyrównawczego, działać to powinno tak, że po wyłączeniu różnice temperatur same przeciągają wodę przez T, która potem leci do zbiornika górą. Ale jak napisałem wcześniej, nie jestem pewien, nie rozumiem, nie chce mi się, ..., tak tylko gdzieś raz wyczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się, ale tam jest jeszcze jakiś myk z odpowiednim podpięciem do zbiornika wyrównawczego,

> działać to powinno tak, że po wyłączeniu różnice temperatur same przeciągają wodę przez T,

> która potem leci do zbiornika górą. Ale jak napisałem wcześniej, nie jestem pewien, nie

> rozumiem, nie chce mi się, ..., tak tylko gdzieś raz wyczytałem.

Ja mam zbiorniczek wbudowany w chłodnicę. Nie zauważyłem nigdy cudów w stylu gotującej się wody w T po zgaszeniu ale zawsze studzę wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.