Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> co masz na mysli mowiac z glowa??

Jest parę różnych metod i "celów" podłączania. Jedna to, żeby T się samoczynnie chłodziło po wyłączeniu silnika, druga, żeby się chłodziło w czasie pałowania. Jeżeli sam dobrze to rozumiem to się częściowo (ale nie zupełnie) wykluczają. Z tym również proponuję przeszukać wątek wstecz, bo tłukliśmy temat ostro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest parę różnych metod i "celów" podłączania. Jedna to, żeby T się samoczynnie chłodziło po

> wyłączeniu silnika, druga, żeby się chłodziło w czasie pałowania. Jeżeli sam dobrze to

> rozumiem to się częściowo (ale nie zupełnie) wykluczają. Z tym również proponuję przeszukać

> wątek wstecz, bo tłukliśmy temat ostro.

czyli, jak ma byc do jazdy na codzien i czasem do pogonienia kogos, to obedzie sie bez chlodzenia, tak??

jeszcze jedna kwestia. MBC, czy EBC??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli, jak ma byc do jazdy na codzien i czasem do pogonienia kogos, to obedzie sie bez chlodzenia,

> tak??

> jeszcze jedna kwestia. MBC, czy EBC??

A czym to będziesz sterował, DET? Z MBC będziesz na łasce turbiny i sprężyny WG jak chodzi o stabilność doładowania, z EBC pełna kontrola. Mam MBC i od 4.5-5krpm doładowanie mi spada o prawie 0.1 bara (nawet chyba kiedyś wykres zamieściłem tutaj) i nic nie jestem w stanie z tym zrobić (a na prawdę mocno próbowałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czym to będziesz sterował, DET? Z MBC będziesz na łasce turbiny i sprężyny WG jak chodzi o

> stabilność doładowania, z EBC pełna kontrola. Mam MBC i od 4.5-5krpm doładowanie mi spada o

> prawie 0.1 bara (nawet chyba kiedyś wykres zamieściłem tutaj) i nic nie jestem w stanie z tym

> zrobić (a na prawdę mocno próbowałem).

DET 3 w FIT prawdopodobnie... wiec jesli EBC, to jaki zawor??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DET 3 w FIT prawdopodobnie... wiec jesli EBC, to jaki zawor??

przy det3 w fit na "sekwencji" nie ma sterowania ebb, jedynie fit w fulgrupie można by ebc założyć

Jeśli ebc to jakikolwiek :D ogólnie polecane są MACi, albo coś z pitburga lum jakikolwiek n73

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy det3 w fit na "sekwencji" nie ma sterowania ebb, jedynie fit w fulgrupie można by ebc założyć

> Jeśli ebc to jakikolwiek :D ogólnie polecane są MACi, albo coś z pitburga lum jakikolwiek n73

a duzo sie traci, jak bedzie fullgroup?? wlasnie tak cos mi sie kojazy, ze bylo o tym w instrukcji, ale czytalem w wyrze po polnocy i wiele nie pamietam z niej zlosnik.gif

warto??

blow-off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogles ja obrocic pod katem 45 stopni tak jak ja, bo jak obrocisz w dol to rura wylotowa moze wyjsc nisko zlosnik.gif

Jesli chodzi o restryktor to zaloz originalna srube na bandzo z tej turbiny z subaru, ja mam ori restryktor i daje rade zlosnik.gif

Co do chlodzenia to kiedys nie mialem podlaczonego, teraz mam podlaczone i nie widze roznicy ale ja bym podlaczyl zlosnik.gif

Co do dolotu to ja mam wsio fi50 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a duzo sie traci, jak bedzie fullgroup?? wlasnie tak cos mi sie kojazy, ze bylo o tym w instrukcji,

> ale czytalem w wyrze po polnocy i wiele nie pamietam z niej

> warto??

> blow-off

ja mam takiego bov-a jestem zadowolony z niego lesiu tez takiego ma lub miał bo nie wiem co teraz zakłada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam takiego bov-a jestem zadowolony z niego lesiu tez takiego ma lub miał bo nie wiem co teraz

> zakłada

Ten bov jest fajny bo jak na kopie jest dobrze wykonany ale ma dla mnie dwa duuuze minusy, okropnie wyglada i ma dzwiny dzwiek, zamiast robic klasyczne psyyyyyyyt to jakos tak dziwnie gwizdze sick.gif

Ja mam TheSun'a III i jestem zadowolony ale co user to opinia bo one lubia sie blokowac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pierwsze sa z 1,8t 180km to maja kolo 320ccm, beda ok

a widziales je na obrazku?? beda pasic?? bo moge je miec w dobrej kasie, tylko nie chce kupowac, jak sie okaze, ze sa zle i beda lezaly...jeden taki komplet juz mam slinka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ten HKS dobrze sycy Szołpasowi coś w głowie dwizda :D

Tak chodzi twoj, nie slychac super ale nic lepszego nie znalazlem zlosnik.gif

A tak chodzil TheSun u sejacza, moj chodzi identycznie tylko nie syczy na wolnych:

A te kopie chodza jak ori z tego filmu z wsadzonym tym "gwizdkiem" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak chodzi twoj, nie slychac super ale nic lepszego nie znalazlem

faktycznie, ja mam innego hksa, starszą wesję, taką całą gładką, ameliniową wypojejowaną. :D

Podobno to jest jeszcze "stary" oryginał a nie nowe podróbki ssqv style smile.gif

Zresztą seba w Corsie ma dokładnie takiego samego jak mój itak samo psssyta a nie gwizda smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak chodzi twoj, nie slychac super ale nic lepszego nie znalazlem

> A tak chodzil TheSun u sejacza, moj chodzi identycznie tylko nie syczy na wolnych:

> A te kopie chodza jak ori z tego filmu z wsadzonym tym "gwizdkiem"

wybieram bramke numer dwa :D o takie cusik mi chodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie pytanko, silnik 1.2 mpi, najprawdopodobniej tzw. hybryda. przyłożony z pandy rok 2008. po

> najniższej lini oporu low turbo jak kosztami by wyglądami ?

> Z góry dzięki za odpowiedz

wszystko zalezy za jaka cene dostaniesz graty czyli turbine, icek, bov-a, troche kolanek do wydechu czy dolotu i jakie załorzysz zegary.

cena moze sie zaczynac od 1500 do zalezy jakie graty food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a do tego silniczka jaki komplet byście proponowali ?, i jak dużo zachodu z turbinką jest

> (profesjonalny garage czy 3 mechaników przy domu da rade to zrobić ;p)

kolego zalezy ile kasz kasy na taki projekt ale jak masz ogarnietych mechaników to powini to zrobic, jak chcesz oddac do jakiegos garage to oddaj ja polecam MTG zlosnik.gif

a tak na marginesie uzupełnij dane swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie, na jakich świecach jeździcie, które polecacie. Głowicę mam z 1.2 8V, kable magnecor, stopień sprężania nie mam pojęcia, odprężony jest tłokami z 1.2 w bloku z 1.1, jeśli to ma jakieś znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Panowie, przymierzam sie to turbiny od dłuższego czasu, zbieram informacje, wskazówki, i graty.. wiec myślę że przez kilka miesięcy tj w trakcie budowy turbolota, bedę Was męczył pytaniami smile.gif

Pytanie nr.1

Czym poprawnie, solidnie odprężyć 1.2 MPI 8V (dawca Panda 2008r)

Pozdrawiam i licze na pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie nr.1

> Czym poprawnie, solidnie odprężyć 1.2 MPI 8V (dawca Panda 2008r)

> Pozdrawiam i licze na pomoc:)

Uszczelka stalowa z grande punto 1.4 8v rozwarstwiona i wlozona w srodek stalowa blacha przekladka 2mm gruba.

ewentualnie z tego co mi sie gdzues obilo o uszy to mozna tez zalozyc glowice od srtarego 1.2 75 i to solidnie odpreza. nie pamietam tylko czy to sie tyczylo 1.1 czy 1.2 z niwej pandy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Okej, a tą stalową blaszke / przekładkę która ma iść miedzy rozwarstwioną uszczelke z GP, można

> gdzies kupić, ktoś to potrafi wydziubać czy samemu trzeba zmajstrować (jeśli tak to w jaki

> sposób) i czy 2 mm to nie za dużo ?

Lesiu Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Okej, a tą stalową blaszke / przekładkę która ma iść miedzy rozwarstwioną uszczelke z GP, można

> gdzies kupić, ktoś to potrafi wydziubać czy samemu trzeba zmajstrować (jeśli tak to w jaki

> sposób) i czy 2 mm to nie za dużo ?

Zamów właśnie u Lesia, on Ci wytnie i przyśle.

2mm to nie za dużo, 2.5 się wkłada i też jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uszczelka stalowa z grande punto 1.4 8v rozwarstwiona i wlozona w srodek stalowa blacha przekladka

> 2mm gruba.

> ewentualnie z tego co mi sie gdzues obilo o uszy to mozna tez zalozyc glowice od srtarego 1.2 75 i

> to solidnie odpreza. nie pamietam tylko czy to sie tyczylo 1.1 czy 1.2 z niwej pandy.

Jesteś Lesiu pewny rozwarstwiania tej uszczelki z GP? Bo ostatnie wiadomości jakie mam, to że się z t-jeta 3-warstwową uszczelkę rozwarstwia i daje zamiast środka przekładkę, z GP są 2-warstwowe. Czy po doświadczeniach wychodzi, że to wszystko jedno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to zamawiałem od 1.4 V8 i była trzy warstwowa.

Więc chyba tak jest.

Ja dawałem przekładkę 3mm i po fakcie jeszcze się zastanawiałem czy nie za mało.

Głowica zdjęta -czyli planowanie(nie wiadomo które z kolei)

Uszczelka stalowa jest cieńsza niż oryginalna.

I w sumie przekładka 2 mm nie za dużo daje.

U mnie po odprężeniu 3mm przekładką praktycznie nie było straty mocy.

A przejechałem tak parę tysięcy zanim założyłem T.

A tak z innej beki.

Ostatnio już myślałem że zabiłem silnik.

Brak mocy.

Bost zamiast 1 -- 0.5

Nie wkręcał się na obroty.

Strzelał i prychał.

Po długich walkach

dea90458265623aem.jpg

Taka mała kropka.Iskra wypalił otworek i robiła to całe zamieszanie.

Wymiana i autko jak nowe.

A oglądałem kable wcześniej ze dwa razy ale tego nie zauważyłem.(kable miały niecałe 1.5 roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam 16v ktora jest bardziej doprezona i mam 2mm, pamietajcie ze autem tez trzeba czasem w

> podcisnieniu jezdzic

No właśnie o tym pisałem.

Tyle że u mnie nie było różnicy po odprężeniu.

Autko jeździło bez zmian.

A jeździłem po odprężeniu jeszcze bez turbiny kupę czasu.

Możliwe ze V8 bardziej to odczuje ale tego nie wiem więc nie będę się wymądrzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś Lesiu pewny rozwarstwiania tej uszczelki z GP? Bo ostatnie wiadomości jakie mam, to że się z

> t-jeta 3-warstwową uszczelkę rozwarstwia i daje zamiast środka przekładkę, z GP są

> 2-warstwowe. Czy po doświadczeniach wychodzi, że to wszystko jedno?

Ja zawsze kupowałem z GP 1.4 8v i były 2-warstwowe. Nie rozwarstwiałem tylko dawałem dwie takie kompletne i przekładka pomiędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś Lesiu pewny rozwarstwiania tej uszczelki z GP? Bo ostatnie wiadomości jakie mam, to że się z

> t-jeta 3-warstwową uszczelkę rozwarstwia i daje zamiast środka przekładkę, z GP są

> 2-warstwowe. Czy po doświadczeniach wychodzi, że to wszystko jedno?

t-jet 16v, GP 8V. Autor pytania ma 8V, z 16v nie pasuje magistrlala olejowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To coś za często z turbafki nie korzystasz

przy normalnej jeździe i męskiej turbinie można wcale nie wychodzić ponad 0

u mnie przy stosunkowo małej turbinie przy 3tyś obrotów i jednostajnej jeździe mogę jechać nawet w podciśnieniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy normalnej jeździe i męskiej turbinie można wcale nie wychodzić ponad 0

> u mnie przy stosunkowo małej turbinie przy 3tyś obrotów i jednostajnej jeździe mogę jechać nawet w

> podciśnieniu...

Dokładnie, ja u siebie na trasie do ok 3,5 tys obrotów jestem w stanie jechać na delikatnym podciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.