Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Myślałem, że to jest oczywiste co napisałem - nie potrafię lepiej tego wytłumaczyć.

Niezupełnie wink.gif Osłona termometryczna do termopary to coś takiego.

> Miałem taką jak na fotce, z odsłoniętym czubkiem

> A teraz mam taką jednolitą do samego końca.

> Uploaded with ImageShack.us

Te termopary, które są w oryginale ze wskaźnikami EGT nie cechują się zbyt szczególnym wykonaniem i trwałością. Allegrowe taniochy również.

Jakbyś chciał to można zamówić porządne elementy np, w Wika, Aplisens, Limatherm itd. Wtedy nie trzeba się denerwować, że za chwilę umrze, a przede wszystkim nie ma takiej bezwładności.

Potrzebne jest NiCr-NiAl (czyli typ K) klasy 1, spoina pomiarowa izolowana; obrana średnicą (np 3mm) i odpowiednia długość przewodów kompensacyjnych. Do przewodów popularny oplot stalowy i voila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niezupełnie Osłona termometryczna do termopary to coś takiego.

> Te termopary, które są w oryginale ze wskaźnikami EGT nie cechują się zbyt szczególnym wykonaniem i

> trwałością. Allegrowe taniochy również.

> Jakbyś chciał to można zamówić porządne elementy np, w Wika, Aplisens, Limatherm itd. Wtedy nie

> trzeba się denerwować, że za chwilę umrze, a przede wszystkim nie ma takiej bezwładności.

> Potrzebne jest NiCr-NiAl (czyli typ K) klasy 1, spoina pomiarowa izolowana; obrana średnicą (np

> 3mm) i odpowiednia długość przewodów kompensacyjnych. Do przewodów popularny oplot stalowy i

> voila.

Nie wiesz ile sobie życzą za taką "porządną"?

W żadnym katalogu firm które wymieniłeś nie widzę odpowiedniej termopary niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz pewność że podejdą? bo dostałem info ze musza być krótkie, i nie wiem czy to te są te krótkie

> czy nie, będe wdzięczny jak podpowiesz

za krotkie sa w listwie 1.2 8v aluminiowej ale bardzo latwo to dopasowac. Trzeba zrobic nowe otwory aby przykrecic listwe do kolektora i podszlifowac listwe od spodu aby dopasowac kat styki z kolektorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanko Pany.. mam k03s ma wloty na chłodzenie i mam pytanie czy w T-jecie takie

> rozwiazanie zda egzamin?

No to normalne że turbo będzie chłodzone oliwą , a dla poprawy temp możesz puścić obieg przez chłodniczkę oleju jak na rysunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to normalne że turbo będzie chłodzone oliwą , a dla poprawy temp możesz puścić obieg przez

> chłodniczkę oleju jak na rysunku

A w przypadku chlodzenia wodą, puscic z obiegu wody? Wpiac sie normalnie w waz od wody, poprzez trojnik czy bezposrednio? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w przypadku chlodzenia wodą, puscic z obiegu wody? Wpiac sie normalnie w waz od wody, poprzez

> trojnik czy bezposrednio?

Ja mam trójnik tuż za wyjściem z głowicy i jedna odnoga idzie na turbo. Powrót wpięty tuż przed wejściem do metalowej rury pompy. Działa ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w listwie od T-jeta będą okej podobno A jak Ty "taquito" miałeś rozwiązane chłodzenie swojej

> k03?

termostat mam z 1.4 wiec ma doodatkowe wyjscia. Jedno z nich idzie do T. Wyjscie z T idzie do rurki stalowej przy bloku silnika idaca do pompy wody. Przyspawalem dodatkowy krociec. Sprawuje sie idealnie. Chlodzenie oliwy mam przez podstawke z UT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w przypadku chlodzenia wodą, puscic z obiegu wody? Wpiac sie normalnie w waz od wody, poprzez

> trojnik czy bezposrednio?

Ja mialem kiedys "dorobiony" krociec w termostacie do zasilania chlodzenia woda a wyjscie mialem wpiete przed czwornikiem na takim zwyklym trojniku, tez dzialalo zlosnik.gif

Teraz mam termostat z tjeta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Co może powodować niestabilne doładowanie (czuc jak faluje) przy wysokich obrotach? Efekt występuje

> na 4-5 biegu?

> Efekt nie występuje zawsze...

Pomijając kwestie machaniczne. Sterowanie EBC, co nie? Ponieważ sam się ostatnio w tym kształcę - możesz ustawiać parametry algorytmu PID w DET-ie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co może powodować niestabilne doładowanie (czuc jak faluje) przy wysokich obrotach? Efekt występuje

> na 4-5 biegu?

> Efekt nie występuje zawsze...

A jakieś dane??

Może masz niestabilną mieszankę.

Raz jest prawidłowa raz uboga lub zalewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając kwestie machaniczne. Sterowanie EBC, co nie? Ponieważ sam się ostatnio w tym kształcę -

> możesz ustawiać parametry algorytmu PID w DET-ie?

Myślałem nad EBC ale przy wyłączonym PID też to występowało...teoretycznie mógłbym zamontować MBC i zobaczyć czy mu minęło...ale mi się curewa nie chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem nad EBC ale przy wyłączonym PID też to występowało...teoretycznie mógłbym zamontować MBC i

> zobaczyć czy mu minęło...ale mi się curewa nie chce

To może sam zawór szwankuje. A nie możesz go po prostu wypiąć i spiąć przewodów na krótko (zakładając, że masz łącznik)? Może też gdzieś coś "przecieka" na połączeniu turbo-zawór albo zawór-wg. Opaski tam masz, czy na wcisk wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co może powodować niestabilne doładowanie (czuc jak faluje) przy wysokich obrotach? Efekt występuje

> na 4-5 biegu?

> Efekt nie występuje zawsze...

mialem to juz kiedys

1- strojenie, po doladowaniiu, ktore chcemy osiagnac wykres nie moze zbyt mocno opadac bo lapie te komorki i skacze pomiedzy niska i wysoka watroscia, w efekcie mamy falowanie.

2 - zawor EBC n75 - zapsikaj go wd40, kiedys mialem takie problemy ale na kazdym biegu to przycinal sie. NA forum VW czytalem ze lubia sie przycinac i trzeba przesmarowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem to juz kiedys

> 1- strojenie, po doladowaniiu, ktore chcemy osiagnac wykres nie moze zbyt mocno opadac bo lapie te

> komorki i skacze pomiedzy niska i wysoka watroscia, w efekcie mamy falowanie.

Takie coś nie powinno mieć miejsca, chyba, że nie rozumiem co masz dokładanie na myśli. Jeżeli jest tak jak piszesz, to niestety DET dość sporo punktów właśnie u mnie stracił frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie coś nie powinno mieć miejsca, chyba, że nie rozumiem co masz dokładanie na myśli. Jeżeli jest

> tak jak piszesz, to niestety DET dość sporo punktów właśnie u mnie stracił

Jesli np dla doladowania 1 bar mamy wypelnienie komorek 60% a na 4 i 5 biegu obciazenie jest najwieksze mozemy poruszac sie na skraju komorek. Dla cisnienia powyzej oczekiwanego komorki nie moga miec nagle bardzo malych wartosci wypelnienia poniewaz w pewnym momencie bedziemy sie poruszac na granicy dwoch komorek.Srednia wypelnnienia bedzie sporo nizsza i doladowanie spadnie. Tak sie dzialo przy mapie 3D. Nie testowalem jeszcze strojenia doladowania w trybie FI. Byc moze tutaj nie bedzie mialo to miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli np dla doladowania 1 bar mamy wypelnienie komorek 60% a na 4 i 5 biegu obciazenie jest

> najwieksze mozemy poruszac sie na skraju komorek. Dla cisnienia powyzej oczekiwanego komorki

> nie moga miec nagle bardzo malych wartosci wypelnienia poniewaz w pewnym momencie bedziemy sie

> poruszac na granicy dwoch komorek.Srednia wypelnnienia bedzie sporo nizsza i doladowanie

> spadnie. Tak sie dzialo przy mapie 3D. Nie testowalem jeszcze strojenia doladowania w

> trybie FI. Byc moze tutaj nie bedzie mialo to miejsca.

Dalej nie bardzo rozumiem o co dokładnie chodzi. Rozumiem za to, że na 4 i 5 biegu jest łatwiej osiągnąć doładowanie, a właśnie poczytałem trochę instrukcję od DET-a FI i niestety dość biednie to wygląda, bo mapy od boost control są jednowymiarowe tylko po obrotach. To faktycznie może być problemem, ale póki co to tylko widzę dlaczego dla pętli zamkniętej. Chodzi Ci o to zapewne, że przy dużym obciążeniu zmiany korekty wypełnienia mają szybszy i większy wpływ na wypadkowe doładowanie i stąd oscylacja. Dla pętli otwartej co najwyżej doładowania mogą wyjść inne na różnych biegach, ale nie powinny falować.

Cała ta dyskusja w sumie nie pomaga za bardzo Karanowi rozwiązać problemu zlosnik.gif Jasne w każdym razie jest to, że mapy od boostu nie mogą mieć drastycznie różnych wartość w sąsiadujących komórkach, ale to powinno być oczywiste i nie wierzę, że Karan takie głupoty porobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to bost ci faluje? czy auto przerywa?

boost mi faluje...odczuwalne na 4/5 biegu i widać na logu, że ciśnienie pływa i EBC zaczyna świrować (loga zapisanego nie mam)

I tera pytanie czy to:

- EBC świruje i dlatego boost faluje

- Boost faluje ..bo coś tam...a Det3 poprzez EBC walczy by je utrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> boost mi faluje...odczuwalne na 4/5 biegu i widać na logu, że ciśnienie pływa i EBC zaczyna

> świrować (loga zapisanego nie mam)

> I tera pytanie czy to:

> - EBC świruje i dlatego boost faluje

> - Boost faluje ..bo coś tam...a Det3 poprzez EBC walczy by je utrzymać

probowales wylaczyc korekte PID-em ? mozesz tez zmniejszych feeedbacka + i - wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak wyłączaliśmy i było mniej ale było tak wiec stawiam na ''mechaniczną'' przyczynę

po dzisiejszych testach wychodzi na to, że problem rozwiązany.

Babol w ustawieniach Det3 (za niska wartość overboost pressure), a i fuelcut po ciśnieniu też za nisko był hehe blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po dzisiejszych testach wychodzi na to, że problem rozwiązany.

> Babol w ustawieniach Det3 (za niska wartość overboost pressure), a i fuelcut po ciśnieniu też za

> nisko był hehe

hehe wlasnie o tym pisalem kilka postow wyzej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.