folgi Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 > Witam wszystkich mam pytanie ,mam turbine od forda probe 2.2gt i chciałbym ją przypasować do > cienkolota z tego co mi się obiło o uszy daje 0.6 bara o ile wypadało by odprężyć?? Dół cc 1.1 > gora kompletna punto 1.2 mpi 8v. Najpierw to byś się zapoznał z regulaminem kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychter Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Panowie poturbowani otóz znajomy składa turbo, według niego jest to jakies soft turbo: punto silnik 1.2 75km, jakies małe turbo garett, zasilanie i spływ z przewodów miedzianych, chce z tego dmuchac 0,3 bar, bez strojenia, bez IC, kolektor seria żeliwo, seryjne wtryski, seryjna pompa, bron boże nie myśle sam takiego czegos składac, ma to sens i zadziała czy tez nie bo ciekawi mnie to jak fiks ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheLookMatt Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 nie da rady bez strojenia na seryjnych wtryskach i pompie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Jak wyżej, teoretycznie coś by się dało ugrać, ale trzeba zwiększyć ciśnienie paliwa na listwie i wysterować to jakoś. Na serii programie nie pójdzie to za bardzo. Tak czy owak więcej jak 100 kucy z tego nie będzie, ale raczej bliżej 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Panowie poturbowani otóz znajomy składa turbo, według niego jest to jakies soft turbo: punto silnik > 1.2 75km, jakies małe turbo garett, zasilanie i spływ z przewodów miedzianych, chce z tego > dmuchac 0,3 bar, bez strojenia, bez IC, kolektor seria żeliwo, seryjne wtryski, seryjna pompa, > bron boże nie myśle sam takiego czegos składac, ma to sens i zadziała czy tez nie bo ciekawi > mnie to jak fiks ? Z własnego doświadczenia powiem - NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ. Jak pierwszy raz założyłem turbo to nie zadziałał mi parownik od gazu tak jak oczekiwałem i musiałem przejechać 50km na benzynie (seryjnej benzynie). Jak wchodził boost to było źle, zamulenie, wysokie egt a nawet po pewnym czasie stukowe. Ogólnie takie "uturbianie" to sranie w banie i szkoda ceregieli, czasu, kasy i silnika. Bezsens. Aaale wystarczy instalacja LPG od KME i już można wystroić ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rychter Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 czyli jednak nie zadziała i tak tez własnie myślałem , dzieki za rozjaśnienie sytuacji, kolega jest w dalszym ciągu zdania i pewny że to jednak bedzie działac i bedzie mógł tym jeździć na codzień... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > czyli jednak nie zadziała i tak tez własnie myślałem , dzieki za rozjaśnienie sytuacji, kolega jest > w dalszym ciągu zdania i pewny że to jednak bedzie działac i bedzie mógł tym jeździć na > codzień... Oczywiście, że będzie mógł jeździć. Na 3 kołach też da się jeździć jak i bez hamulców też da się jeździć ;-) A tak serio - ja właśnie jechałem na 0.3 bara wtedy... masakra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Pytanie do tych co mają zaturbione 1.1, 1.2 8V. Jakie macie świece i kable wn, bo mnie wczoraj zapaliła się marchewa i zaczeło szarpać, po wstępnej diagnozie okazało się, że na jednej cewce skacze iskra, wymieniłem objawy ustąpiły, ale iskra i tak skacze i teraz zastanawiam się nad wymianą kabli i świec. Swiece mam NGK dedykowane do Punto GT 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 A co komp powiedział nt. marchewy? Ja jeżdżę na ngk bcpr7et, to są chyba stopień zimniejsze od tych co opisałeś. Kable to ostatnio co pod rękę wpadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Nie sprawdzane, jak majster znajdzie chwile to sie podepnie. Tak sie zastanawiam, czy np. jak świece powiedziały papa to cewka zaczyna siać iskrą. Świece mam chyba takie jak ty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Nie sprawdzane, jak majster znajdzie chwile to sie podepnie. > Tak sie zastanawiam, czy np. jak świece powiedziały papa to cewka zaczyna siać iskrą. > Świece mam chyba takie jak ty. Beru platynowe 4 elektrodowe dedykowane do PGT + Magnecor od 3 lat niezawodne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Takie ? Beru UXT 5 0002345606 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Takie ? > Beru UXT 5 0002345606 bede na garazu to sprawdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muszek92 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Pytanko ad. Turbiny, jako że T-jet się składa, a stwierdziłem ze posiadana przezemnie k03s jest zbyt mało męska, zastanawiam się nad czymś większym, i względnie rozsądnym cenowo. Co byście polecali do T-jeta ? TD05, TD04L ? T-25? może coś innego? chcę celować w 200-220 km Pozdrawiam, i dzięki z góry za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Takie ? > Beru UXT 5 0002345606 z wygladu nie widze ideantycznych pewnie cos w miedzy czasie sie zmienilo z jednej strony na ceramice pisze Beru utx5 a z drugiej ultra x titan na dole na obudowie 811ex. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Pytanko ad. Turbiny, jako że T-jet się składa, a stwierdziłem ze posiadana przezemnie k03s jest > zbyt mało męska, zastanawiam się nad czymś większym, i względnie rozsądnym cenowo. Co byście > polecali do T-jeta ? TD05, TD04L ? T-25? może coś innego? chcę celować w 200-220 km > Pozdrawiam, i dzięki z góry za odpowiedzi Te moce ogarniesz na k03s. Jak chcesz więcej, to zarówno k04, jak i 25'tka dadzą radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > Te moce ogarniesz na k03s. Jak chcesz więcej, to zarówno k04, jak i 25'tka dadzą radę. K04 za drogie i czesto pekaja zeliwa, nie wiem jak t25, ahi jezdzil, teraz jezdzi kreweta i mowi ze ok Td05 z dupa 9,8 byla by super ale to bedzie pozno wstawac i jest troche duzawe gabarytowo, do tego twin scrola trzeba spawac. Ja mam td04l-13t z subaryny i moge polecic, cenowo wychodzi super a w tjetcie bar powinien byc w okolicach 3500 obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 Dzięki.opisze swój przypadek,może się komuś przyda. Zanabyłem NGK BPRC7ET,Woj76 pisał,że takie ma, wynalazłem też wątek w którym Szary pisał że dają rade, zobaczymy. Jak na razie jest o.k., chociaż po wymianie jak odpaliłem pudło to chodził jak traktor i po otwarciu przepustnicy strzelał z wydechu, wyłączyłem oświetlenie, a pod maską dyskoteka wiec zapodałem drugie kable wn, znalazłem jakieś używki ale oryginał fiatoski i jak ręką odjął, czyli wniosek taki, że kable wn firmy Champion są o dupe potłuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Koledzy pytanie z innej beczki pewno już było ale ciężko coś tu znaleźć ostatnio mianowicie, czy zaworem MBC ( przykład Alletanio ) jestem w stanie w miarę dokładnie ograniczyć doładowanie ( np do 0,5 b ). Pyt2. Czy przeciągnięcie węży od T do których jest podłączony MBC do środka Auta jest poprawne chodzi tutaj o działanie tego zaworu i straty na długości węża i jego zakręty. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Koledzy pytanie z innej beczki pewno już było ale ciężko coś tu znaleźć ostatnio mianowicie, czy > zaworem MBC ( przykład Alletanio ) jestem w stanie w miarę dokładnie ograniczyć doładowanie > ( np do 0,5 b ). MBC może zwiększać doładowanie. Żeby zmniejszyć musisz np. dołożyć "anty-sprężynę" przy patyku WG - przynajmniej ja tak robiłem. > Pyt2. Czy przeciągnięcie węży od T do których jest podłączony MBC do środka Auta jest poprawne > chodzi tutaj o działanie tego zaworu i straty na długości węża i jego zakręty. > Z góry dzięki Stratami się nie martw, byle to nie było niedrożne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Uuu a dlaczego zwiększyć, przypuszczam że WG mam nie podłączone ( klapka wydechowa Open ) Założę cięgno i zostawię MBC otwarte tak aby klapka się uchyliła. To teoretycznie podobne zjawisko jakby cięgno nie było podłączone ? Czy się mylę totalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Uuu a dlaczego zwiększyć, przypuszczam że WG mam nie podłączone ( klapka wydechowa Open ) Założę > cięgno i zostawię MBC otwarte tak aby klapka się uchyliła. To teoretycznie podobne zjawisko > jakby cięgno nie było podłączone ? Czy się mylę totalnie. nawet jak mbc bedzie na zero to i tak i tak jakieś ciśnienie jest niezbedne zeby gruszka sie otworzyla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Uuu a dlaczego zwiększyć, przypuszczam że WG mam nie podłączone ( klapka wydechowa Open ) Założę > cięgno i zostawię MBC otwarte tak aby klapka się uchyliła. To teoretycznie podobne zjawisko > jakby cięgno nie było podłączone ? Czy się mylę totalnie. Mylisz się totalnie. Jak wszystko jest poskładane normalnie tak jak fabrycznie to po pojawieniu się ciśnienia w gruszce WG - on się otwiera i nie pozwala by doładowanie dalej rosło. Jeśli zastosujesz MBC to zmniejszasz to ciśnienie w gruszce WG i on się później otwiera - czyli doładowanie rośnie. Żeby zmniejszyć doładowanie musiałbyś z butli dmuchać w gruszkę WG powietrzem hehehehe albo - tak jak Ci na początku napisałem - dołożyć sprężynę na patyku, nawiercić otworki, dać zawleczkę. Gdzieś miałem fotki jak to u siebie robiłem - poszukam. Znalazłem Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Teraz pojawiło się pytanie: 1. jeśli nie wsadzę MBC sprężyna nie jest konieczna ? To jak mogę o ile się da regulować doładowanie ? 2. Jeśli dam MBC i sprężynę to rzecz jasna doładowanie reguluję na otworach cięgna WG metodą prób i błędów ? Sorry jeśli moje pytania są banalne ale ćwicze T dopiero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Jak WG otwiera się przy 1 barze dopiero to nie zejdziesz niżej z tym ciśnieniem. Chyba, że cięgno ma regulacje i lekko uchylisz klapke, ale takie rozwiązanie jest do D, bo turbo poźniej wstaje. Najlepsza metoda moim zdaniem to znaleść taki siłownik WG który otwiera klapke już przy 0.5 bara. Druga metoda to taka jak kolega wyżej pokazał ze sprężyną, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo też powoduje delikatne uchylenie już klapki przez co turbo później wstaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Teraz pojawiło się pytanie: > 1. jeśli nie wsadzę MBC sprężyna nie jest konieczna ? To jak mogę o ile się da regulować > doładowanie ? > 2. Jeśli dam MBC i sprężynę to rzecz jasna doładowanie reguluję na otworach cięgna WG metodą prób i > błędów ? > Sorry jeśli moje pytania są banalne ale ćwicze T dopiero Każda gruszka/turbina jest ustawiona na jakieś doładowanie maksymalne, u mnie np. na 0.7 bara. Działa to tak, że przy tym ciśnieniu klapka się zaczyna otwierać i system się stabilizuje. Przy pomocy MBC przykręcasz przepływ do gruszki i efektywnie ciśnienie doładowania jest większe, bo się później otwiera klapka z racji mniejszego ciśnienia w gruszce. Jak chcesz ciśnienie zmniejszyć, to albo konstrukcja Glacy (gdzie pomagasz gruszce pchać klapkę dodatkową sprężyną), albo rozebranie gruszki i wymiana wewnętrznej sprężyny na miększą. Więcej filozofii w tym nie ma, i tak, reguluje się to metodą prób i błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Wielki dzięki koledzy wyjaśniło się już dużo więcej. A powiedzcie mi jeszcze jedno przy ściągniętym cięgnie WG klapka jest Open jeśli auto się przebutuje wskaźnik doładowania nie unosi się na "0" jest to poprawne czy nie ? Brak doładowania czy jednak coś powinno minimalnie być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Jak mechanicznie odłączyłeś gruszkę, to klapka lata luźno i spaliny sobie ją same otwierają, zależnie od wielkości turbiny i silnika może nie być w stanie turbo wtedy wydmuchać czegokolwiek, albo bardzo mało. Mi się raz zacięła w pozycji otwartej i był max. 0.1 bar, ale przy bardzo sporym wysiłku z mojej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 Engine 1.2 turbo td04 coś wielkościowo jak Gt20. To raczej zostaje sprężynka a potem Ecumaster pewno bo inaczej się to nie zestroi. Jest tu kilka postów o MapSensie, ale dokładnie nie jest napisane jaki kto wsadził, może ktoś z was dać przykład, chyba że fabryczny zadziała na nadciśnieniu ale pewno nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Jak WG otwiera się przy 1 barze dopiero to nie zejdziesz niżej z tym ciśnieniem. Chyba, że cięgno > ma regulacje i lekko uchylisz klapke, ale takie rozwiązanie jest do D, bo turbo poźniej > wstaje. Najlepsza metoda moim zdaniem to znaleść taki siłownik WG który otwiera klapke już przy 0.5 bara. > Druga metoda to taka jak kolega wyżej pokazał ze sprężyną, ale nie jest to > najlepsze rozwiązanie, bo też powoduje delikatne uchylenie już klapki przez co turbo później > wstaje. Absolutnie nie, chociaż zależy też ile chcesz zejśc z doładowaniem. Miałem podobne rozwiązanie w rhb4 i nic nie zmieniało to we wstawaniu turbiny, klapka jest zamknieta i z 0.8 dało rade zejść do 0.4 bez żadnych uszczerbków w postaci turbodziury a dzięki sprężynie "osłabiona" jest membrana w gruszcze co daje taki sam efekt jakby założyc inny WG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Absolutnie nie, chociaż zależy też ile chcesz zejśc z doładowaniem. Miałem podobne rozwiązanie w > rhb4 i nic nie zmieniało to we wstawaniu turbiny, klapka jest zamknieta i z 0.8 dało rade > zejść do 0.4 bez żadnych uszczerbków w postaci turbodziury a dzięki sprężynie "osłabiona" jest > membrana w gruszcze co daje taki sam efekt jakby założyc inny WG. Potwierdzam. Klapka jest zamknięta a uchyla się po prostu przy mniejszym doładowaniu. Efekt jest taki jakby w gruszce była słabsza sprężyna czyli przestrajamy WG na mniejsze doładowanie. To jest najlepsze rozwiązanie zmniejszenia doładowania. Pytanie - po cholerę zmniejszać jak i tak suma sumarum dojdziesz do 1.5 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Potwierdzam. Klapka jest zamknięta a uchyla się po prostu przy mniejszym doładowaniu. > Efekt jest taki jakby w gruszce była słabsza sprężyna czyli przestrajamy WG na mniejsze > doładowanie. To jest najlepsze rozwiązanie zmniejszenia doładowania. Pytanie - po cholerę > zmniejszać jak i tak suma sumarum dojdziesz do 1.5 bara Otóż to Sęk w tym, że jak się świeży setup montuje, to się nie chce startować od razu od 1.5 bara. Sam wiem jak mi się ręce trzęsły jak próbowałem to swoje (nadal) pierwsze w życiu turbo na 0.8 bara od samego początku ogarnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Sam wiem jak mi się ręce trzęsły jak próbowałem to swoje (nadal) pierwsze w życiu turbo na 0.8 > bara od samego początku ogarnąć Tu masz rację nigdy nie zapomnę pierwszego dnia jak złożyłem wszystko do kupy i wyjechałem na ulicę to mi się łapy trzęsły z podniecenia. A po dwóch przejazdach jak ustawiłem mieszankę że przestał go totalnie zalewać to się prawie nie zesikałem z radości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Tu masz rację nigdy nie zapomnę pierwszego dnia jak złożyłem wszystko do kupy i wyjechałem na ulicę > to mi się łapy trzęsły z podniecenia. > A po dwóch przejazdach jak ustawiłem mieszankę że przestał go totalnie zalewać to się prawie nie > zesikałem z radości. O tak, tych emocji nie da się niczym zastąpić. A potem była pierwsza usczelka, druga, trzecia, panewka, zawór, tłok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Potwierdzam. Klapka jest zamknięta a uchyla się po prostu przy mniejszym doładowaniu. > Efekt jest taki jakby w gruszce była słabsza sprężyna czyli przestrajamy WG na mniejsze > doładowanie. To jest najlepsze rozwiązanie zmniejszenia doładowania. Pytanie - po cholerę > zmniejszać jak i tak suma sumarum dojdziesz do 1.5 bara Prawdziwa rzeczywistość ale od czegos należy zacząć A co do MapSensa jakieś podpowiedzi z Coupety 2.0 T ? tylko czy nie jest tam 4 pinowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > Prawdziwa rzeczywistość ale od czegos należy zacząć > A co do MapSensa jakieś podpowiedzi z Coupety 2.0 T ? tylko czy nie jest tam 4 pinowy ? kup sobie na alegro mpx charakterystyka znana i nie bedzie problemow z podłączniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 może być MPX4250AP ? On jest 6 pinowy z tego co widzę niby manual jest ale jak dla laika z elektroniki to mało mi on wyjaśnia... P.S zastępuje on fabryczny w podciśnieniu czy trzeba dołożyć jako II ? Z góry dzięki za wyjaśnienia manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 > może być MPX4250AP ? On jest 6 pinowy z tego co widzę niby manual jest ale jak dla laika z > elektroniki to mało mi on wyjaśnia... > P.S zastępuje on fabryczny w podciśnieniu czy trzeba dołożyć jako II ? Ogarnij się najpierw z tym na czym polega sterowanie uturbionego silnika i jak ma to być zrobione w Twoim przypadku, bo coś mi się zdaje braki tu są... > Z góry dzięki za wyjaśnienia > manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 31 Marca 2013 Udostępnij Napisano 31 Marca 2013 A ja Ci napisze, że absolutnie tak, bo sprawdzone to mam na swojej turbawce, dowalasz spreżyne która niweluje spręzyne w WG i owszem, ale musisz ją nie co naciągnąć przez to WG już jest lekko poluzowany i klapka jak jeszcze nie ma doładowania od spalin jest lekko uchylona. Te wasze turbawki nie mają regulacji cięgną ja mam taką z regulacją. Normalnie producent zaleca naciągnąć WG na 3 obroty końcówką cięgna i tak regulowałem. Po dołożeniu sprężyny nie są to już 3 obroty, bo cięgno się delikatnie wysuwa. Jak dojdą do tego spaliny które cisną na klapke to szybciej nam spierdzalają spaliny i turbo poźniej wstaje. Widać to wyraźnie na logach z deta. Nie jest to jakieś drastyczne 1000 obrotów, ale jest kilkaset. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 > Ogarnij się najpierw z tym na czym polega sterowanie uturbionego silnika i jak ma to być zrobione w > Twoim przypadku, bo coś mi się zdaje braki tu są... No przepraszam kolego że nie od razu Rzym zbudowano, nie każdy przerobił 100 turbawek, od tego jest forum aby pytać. Jeszcze jest pytanie co twoim zdaniem jest to sterowanie T, sterowanie doładowaniem jeśli tak to dajamy na to żę załatwione jeśli pytam o Mapa to wystarczyła odpowiedź jaki i jeśli jest możliwość jak go podłączyć i jaką ma charakterystykę. moritz86 podziękował sprawdzimy zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 > No przepraszam kolego że nie od razu Rzym zbudowano, nie każdy przerobił 100 turbawek, od tego jest > forum aby pytać. Jeszcze jest pytanie co twoim zdaniem jest to sterowanie T, sterowanie > doładowaniem jeśli tak to dajamy na to żę załatwione Napisał Ci: "sterowanie uturbionego silnika" to co się pytasz i przekręcasz na "sterowanie doładowaniem"? Chodzi o całość, która steruje czasami wtrysku i kątami zapłonu (ew. doładowaniem jak masz bardziej zaawansowany sprzęt). Chodzi o to, żebyś więcej poczytał o teorii zanim się za praktykę weźmiesz i niekoniecznie trzeba tu wykłady robić bo tego jest w sieci masa, pięknie opisane i z obrazkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 > No przepraszam kolego że nie od razu Rzym zbudowano, nie każdy przerobił 100 turbawek, od tego jest > forum aby pytać. Jeszcze jest pytanie co twoim zdaniem jest to sterowanie T, sterowanie > doładowaniem jeśli tak to dajamy na to żę załatwione jeśli pytam o Mapa to wystarczyła > odpowiedź jaki i jeśli jest możliwość jak go podłączyć i jaką ma charakterystykę. Jeżeli pytasz czy MAP sensor nadciśnieniowy zastąpi podciśnieniowy w ECU bądź czy ma być podłączony jako drugi (do czego?) to wnioskuję, że powinieneś trochę poczytać o tym jak to ogólnie działa i tyle. Dostanie w tym momencie odpowiedź na pytanie jak podłączyć kabelki od MPX-a w miejsce ori map sensora (chyba, że totalnie źle czytam co napisałeś, co też jest możliwe) niewiele zmieni. Jeżeli napiszesz co mniej więcej kombinujesz względem sterowania silnikiem (bądź, że jesteś w tym totalnie zagubiony) bardzo pomoże dać Ci bardziej pomocną odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 >...(bądź, że > jesteś w tym totalnie zagubiony)... Tak i się tego nie wstydzę bo lubię coś zrobić sam z pomocą raczej tylko tego forum bo jest tu wielu mądrzejszych w tych sprawach ode mnie. Co do paliwa na chwile obecną seryjny wtrysk podbiję ciśnienie na listwie jakimś dodatkowym regulatorem( pytanie czy musi być FMU czy wystarczy dowolny jaki czyt. China allegro dołożony na powrocie ) , co do WG dodam sprężynę i spróbuję jakoś to tym wyregulować. Nie chcę dużego doładowania jak na chwile obecną później EcuMaster. Silnik odprężony przekładką 2 mm + 2 UPG Turbo chłodzone Wodą i smarowanie zrobione ( nowa chłodnica nowy wentyl nowa miska ze spustem nowy rozrząd głowica po remoncie jeśli to ważne ). Palić autko pali jeździć, jeździ na otwartej klapce do wydechu. Pompa z FC 2.0T ta 4.2bary. Pytanie co dalej ? Map to już wiadomo jaki jeszcze tylko nie do końca jak go podłączyć. Z tego co wyczytałem seria wtryski na początku wystarczą o ile to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 > Tak i się tego nie wstydzę bo lubię coś zrobić sam z pomocą raczej tylko tego forum bo jest tu > wielu mądrzejszych w tych sprawach ode mnie. Co do paliwa na chwile obecną seryjny wtrysk > podbiję ciśnienie na listwie jakimś dodatkowym regulatorem( pytanie czy musi być FMU czy > wystarczy dowolny jaki czyt. China allegro dołożony na powrocie ) , co do WG dodam sprężynę i > spróbuję jakoś to tym wyregulować. Nie chcę dużego doładowania jak na chwile obecną później > EcuMaster. > Silnik odprężony przekładką 2 mm + 2 UPG Turbo chłodzone Wodą i smarowanie zrobione ( nowa > chłodnica nowy wentyl nowa miska ze spustem nowy rozrząd głowica po remoncie jeśli to ważne ). > Palić autko pali jeździć, jeździ na otwartej klapce do wydechu. Pompa z FC 2.0T ta 4.2bary. Pytanie > co dalej ? Map to już wiadomo jaki jeszcze tylko nie do końca jak go podłączyć. Z tego co > wyczytałem seria wtryski na początku wystarczą o ile to prawda. No to już gdzieś jesteśmy. Zamiana MAP sensora na inny nie ma sensu w tym wypadku. Miałaby, jakbyś planował dać kompa do remapu, tak to tylko zgłupieje. Jak będziesz miał DET-a, to inna sprawa, ale to wtedy DET będzie się MAP sensorem martwił, a nie ECU. Jedyny problem jaki masz z obecnym MAP sensorem, to to, że ECU w nadciśnieniu wywali Ci błąd i ogólnie nie będzie tym zachwycone. Ale zamiana na nadciśnieniowy sama w sobie nic nie da. Ogólnie montowanie turbo bez systemu sterowania nie działa, jak podniesiesz ciśnienie na listwie, to i owszem może będzie miał to paliwo na doładowaniu, ale ogólnie cały system paliwowy ocipieje. Krótko mówiąc, bez DET-a, bądź innego rozwiązania do sterowania tym wszystkim, ani rusz. Nawet do małych doładowań, spójrz na dyskusję parę postów wstecz w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2013 Śledzę na bieżąco na tyle ile moja znajomość mi pozwala, z twojej wypowiedzi mam rozumieć że są opcje DET znaczy np. EcuM lub remap ECU ? Jeśli dobrze rozumuję. To jeśli mam to co napisałem + większy wtryski to już tylko teoretycznie pozostaje EcuM lub coś ala to ? Teraz pytanie z innej beczki DET czy Remap co lepsze jeśli remap to kto pewno Huba czy ktoś jeszcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 Zasadniczo masz trzy opcje: 1. Remap ori kompa, zakładając, że mówimy o IAW 8/18F. Do tego potrzebny Ci jest MAP sensor i odpowiednio duże wtryski. Zmianą ciśnienia na listwie można troszkę ugrać, ale nie dużo. Zrobi Ci to faktycznie Huba (jak będzie miał czas) i aktualnie chyba nikt inny się tym już nie zajmuje. No chyba, że mieszkasz w NL albo niedaleko w DE. 2. EcuMaster DET. Do tego potrzebny Ci ten sam osprzęt i trzeba porzeźbić trochę wiązkę. 3. System niezależny, np. EMU też z EcuMastera, albo VEMS, albo MegaSquirt. Dużo rzeźby elektrycznej. Zaleta 2+3 nad 1 to to, że możesz sobie sam postroić. Do tego masz Electronic Boost Control np. plus parę innych bonusów. Z tym, że EBC w opcji 1 też powinno być niedługo dostępne. Zaleta 1. to minimalna ingerencja w wiązkę i brak kosztów zakupu sprzętu. Aczkolwiek strojenie prawdopodobnie wyniesie więcej, niż cena DET-a jak złapiesz dobrą okazję. Przy opcjach 2 i 3 trzeba niestety bardzo wiedzieć co się robi, chyba, że też zlecisz robotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Zasadniczo masz trzy opcje: > 1. Remap ori kompa, zakładając, że mówimy o IAW 8/18F. Do tego potrzebny Ci jest MAP sensor i > odpowiednio duże wtryski. Zmianą ciśnienia na listwie można troszkę ugrać, ale nie dużo. Zrobi > Ci to faktycznie Huba (jak będzie miał czas) i aktualnie chyba nikt inny się tym już nie > zajmuje. No chyba, że mieszkasz w NL albo niedaleko w DE. > 2. EcuMaster DET. Do tego potrzebny Ci ten sam osprzęt i trzeba porzeźbić trochę wiązkę. > 3. System niezależny, np. EMU też z EcuMastera, albo VEMS, albo MegaSquirt. Dużo rzeźby > elektrycznej. > Zaleta 2+3 nad 1 to to, że możesz sobie sam postroić. Do tego masz Electronic Boost Control np. > plus parę innych bonusów. Z tym, że EBC w opcji 1 też powinno być niedługo dostępne. Zaleta 1. > to minimalna ingerencja w wiązkę i brak kosztów zakupu sprzętu. Aczkolwiek strojenie > prawdopodobnie wyniesie więcej, niż cena DET-a jak złapiesz dobrą okazję. Przy opcjach 2 i 3 > trzeba niestety bardzo wiedzieć co się robi, chyba, że też zlecisz robotę. Opcja 4 - LPG od KME Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2013 > Zasadniczo masz trzy opcje: > 1. Remap ori kompa, zakładając, że mówimy o IAW 8/18F. Do tego potrzebny Ci jest MAP sensor i > odpowiednio duże wtryski. Zmianą ciśnienia na listwie można troszkę ugrać, ale nie dużo. Zrobi > Ci to faktycznie Huba (jak będzie miał czas) i aktualnie chyba nikt inny się tym już nie > zajmuje. No chyba, że mieszkasz w NL albo niedaleko w DE. A jaki mapsens ten o który mowa już była MPX ? > 2. EcuMaster DET. Do tego potrzebny Ci ten sam osprzęt i trzeba porzeźbić trochę wiązkę. > 3. System niezależny, np. EMU też z EcuMastera, albo VEMS, albo MegaSquirt. Dużo rzeźby > elektrycznej. > Zaleta 2+3 nad 1 to to, że możesz sobie sam postroić. Do tego masz Electronic Boost Control np. > plus parę innych bonusów. Z tym, że EBC w opcji 1 też powinno być niedługo dostępne. Zaleta 1. > to minimalna ingerencja w wiązkę i brak kosztów zakupu sprzętu. Aczkolwiek strojenie > prawdopodobnie wyniesie więcej, niż cena DET-a jak złapiesz dobrą okazję. Przy opcjach 2 i 3 > trzeba niestety bardzo wiedzieć co się robi, chyba, że też zlecisz robotę. Jestem wstępnie umówiony z kolegą Szarym Co do 1+2+3 co z Sondą Analog zostaje czy cyfrowa czy brak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > A ja Ci napisze, że absolutnie tak, bo sprawdzone to mam na swojej turbawce, dowalasz spreżyne > która niweluje spręzyne w WG i owszem, ale musisz ją nie co naciągnąć przez to WG już jest > lekko poluzowany i klapka jak jeszcze nie ma doładowania od spalin jest lekko uchylona. Te > wasze turbawki nie mają regulacji cięgną ja mam taką z regulacją. Normalnie producent zaleca > naciągnąć WG na 3 obroty końcówką cięgna i tak regulowałem. Po dołożeniu sprężyny nie są to > już 3 obroty, bo cięgno się delikatnie wysuwa. Jak dojdą do tego spaliny które cisną na klapke > to szybciej nam spierdzalają spaliny i turbo poźniej wstaje. Widać to wyraźnie na logach z > deta. Nie jest to jakieś drastyczne 1000 obrotów, ale jest kilkaset. Nie wiem jak sie do tego odnieść, może rzeczywiście gruszka gruszce nierówna, a Twoja otwierała sie fabrycznie "wyżej" niż moja i był taki efekt. Pokazałbym to na żywo że nie kłamię, ale już dawno nie mam tej turbiny w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Otóż to Sęk w tym, że jak się świeży setup montuje, to się nie chce startować od razu od 1.5 bara. > Sam wiem jak mi się ręce trzęsły jak próbowałem to swoje (nadal) pierwsze w życiu turbo na 0.8 > bara od samego początku ogarnąć ale większa frajdę daje stopniowe odkręcanie luftu. Dlużej sie człowiek cieszy. Bo ndmuchasz mu te 1.5 to przez pierwszy tydzień jest szał że kierownicy nie mozna utzrymać w rękach i robi się pod siebie a po miesiącu sie nudzi i trzeba wymieniać silnik albo całe auto na mocniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.