Skocz do zawartości

Blokuje tylne koło przy hamowaniu


sid89

Rekomendowane odpowiedzi

Rano po wyruszeniu, przy kilkunatu pierwszych hamowaniach blokuje się tylne koło od strony pasażera. Jest to dosyć niebezpieczne, bo już postawiło bokiem raz.

Cała zawartość bębna zdemontowana i przeczyszczona, dało efekt na 1 dzień. oslabiony.gif

O co może chodzić? Płyn hamulcowy? Pompa? Korektory? niewiem.gif

Pacjent sc 0.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rano po wyruszeniu, przy kilkunatu pierwszych hamowaniach blokuje się tylne koło od strony

> pasażera. Jest to dosyć niebezpieczne, bo już postawiło bokiem raz.

> Cała zawartość bębna zdemontowana i przeczyszczona, dało efekt na 1 dzień.

> O co może chodzić? Płyn hamulcowy? Pompa? Korektory?

> Pacjent sc 0.9

zobacz czy ci się jajo z bębna nie zrobiło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rano po wyruszeniu, przy kilkunatu pierwszych hamowaniach blokuje się tylne koło od strony

> pasażera. Jest to dosyć niebezpieczne, bo już postawiło bokiem raz.

> Cała zawartość bębna zdemontowana i przeczyszczona, dało efekt na 1 dzień.

> O co może chodzić? Płyn hamulcowy? Pompa? Korektory?

> Pacjent sc 0.9

A jakie masz bębny i okładziny. Niestety częsta przypadłość po montażu np szczęk ferrodo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zobacz czy ci się jajo z bębna nie zrobiło

bęben prosty, jeszcze kilka razy go oglądałem i dopasowywałem i nie ma żadnych oporów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie masz bębny i okładziny. Niestety częsta przypadłość po montażu np szczęk ferrodo.

bębny seria chyba od początku są, bo w książce serwisowej nie ma wzmianki o wymianie, szczęki nie powiem niestety, nawet na to uwagi nie zwróciłem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rano po wyruszeniu, przy kilkunatu pierwszych hamowaniach blokuje się tylne koło od strony

> pasażera. Jest to dosyć niebezpieczne, bo już postawiło bokiem raz.

> Cała zawartość bębna zdemontowana i przeczyszczona, dało efekt na 1 dzień.

> O co może chodzić? Płyn hamulcowy? Pompa? Korektory?

> Pacjent sc 0.9

ja ostatnio wywnioskowałem ze przyczyną są sprężynki ściągające szczęki ... moze i to druciarskie ale jak jedne koło hamuje o wiele za mocno mozna spróbować skrócic górną sprężyne ściągającą szczeki i gwarantuje da to efekt ... mozna tez sprobować kupic nowe te sprężynki ale TYLKO oryginały. Sytuacja nierównomiernego hamowania występuje w różnych przypadkach nawet po zamontowaniu wszystkich elementów nowych i tu cała dziwota.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja ostatnio wywnioskowałem ze przyczyną są sprężynki ściągające szczęki ... moze i to druciarskie

> ale jak jedne koło hamuje o wiele za mocno mozna spróbować skrócic górną sprężyne ściągającą

> szczeki i gwarantuje da to efekt ... mozna tez sprobować kupic nowe te sprężynki ale TYLKO

> oryginały.

hmmmm hmm.gif

właśnie górna sprężyna coś mi bardzo łatwo się zainstalowała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmmm

> właśnie górna sprężyna coś mi bardzo łatwo się zainstalowała

ja juz w paru przypadkach skracałem te sprezynki i zawsze efekt był widoczny.

górna sprężynka z reguły jest słabsza niż dolna, ale to nie zmienia faktu ze mogła sie sfatygować ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja juz w paru przypadkach skracałem te sprezynki i zawsze efekt był widoczny.

czyli to działa na zasadzie, że jak sprężyna jest za luźna/miękka i te tłoczki wypchną szczęki, to ona po prostu nie ma siły ich ściągnąć z powrotem do środka i cały czas trzymają bęben?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rano po wyruszeniu, przy kilkunatu pierwszych hamowaniach blokuje się tylne koło od strony

> pasażera. Jest to dosyć niebezpieczne, bo już postawiło bokiem raz.

> Cała zawartość bębna zdemontowana i przeczyszczona, dało efekt na 1 dzień.

> O co może chodzić? Płyn hamulcowy? Pompa? Korektory?

> Pacjent sc 0.9

284362932-Wyszukiwarka.jpg

post-43612-14352510385708_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli to działa na zasadzie, że jak sprężyna jest za luźna/miękka i te tłoczki wypchną szczęki, to

> ona po prostu nie ma siły ich ściągnąć z powrotem do środka i cały czas trzymają bęben?

sprężyna przeciwdziała tłoczkom ... czyli mniejsza siła sprężyny daje w konsekwencji wieksza siłę idąca na szczęki czyli ostatecznie wieksza siłę hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja ostatnio wywnioskowałem ze przyczyną są sprężynki ściągające szczęki ... moze i to druciarskie

> ale jak jedne koło hamuje o wiele za mocno mozna spróbować skrócic górną sprężyne ściągającą

> szczeki i gwarantuje da to efekt ...

potwierdzam, u mnie pomogło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkleje sie do tematu ja mam vana nowe korektorki przewody cylinderki szczeki bebny wszystkie sprezynki ricamb i tez za pierwszym razem lapie tylne kolo a pozniej juz normlnie... dodam ze jak auto stoi pod domem na recznym to pozniej nie blokuje mi kola... ale nie zawsze... wiec WTF ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podkleje sie do tematu ja mam vana nowe korektorki przewody cylinderki szczeki bebny wszystkie

> sprezynki ricamb i tez za pierwszym razem lapie tylne kolo a pozniej juz normlnie... dodam ze

> jak auto stoi pod domem na recznym to pozniej nie blokuje mi kola... ale nie zawsze... wiec

> WTF ????

Samoregulatory nie trzymają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zaraz pod odpaleniu przy pierwszych hamowaniach tez blokuje tylne koło z tym że lewe ale jak juz sie auto rozgrzeje złapie temperature to hamuje normalnie wiec to dosc dziwne hamulce z tyłu robione były w czerwcu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie zaraz pod odpaleniu przy pierwszych hamowaniach tez blokuje tylne koło z tym że lewe ale jak

> juz sie auto rozgrzeje złapie temperature to hamuje normalnie wiec to dosc dziwne hamulce z

> tyłu robione były w czerwcu...

polecam ten watek: [LiNK] , bo mialem takie same objawy. mechanik z ASO bez rozbierania hamulcow wiedzial w czym problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obecnie wymieniam cały układ hamulcowy tz przewody,tez mam problem z blokowaniem tyłu :/ miedziaki nowe wkładam przód w oplocie no i zobaczymy na tyle mam ferodo wiec jak wyczytałem może to być przyczyna tyle ze przód nie równo się ściera prawa tarcza ładnie wyszlifowania i klocek w miarę a lewa nie za równo ściera się i klocek zewnętrzny chudy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w związku z tematem ja zrobiłem ostatnio testa tzn też mi blokuje tylny hampel ino prawy (i o dziwo nawet jak nie blokowało to na przeglądzie prawy był mocniejszy od lewego) więc co się dało zamieniłem stronami czyli szczęki sprężynki i tłoczki i zgadnijcie co...

dalej blokuje

więc z pracy załatwiłem sobie manometr pod hydraulikę i... tu me zdziwienie jak porównałem sobie ciśnienia wszystkich kół. I tu mówię że auto odpalone i za każdym razem jak podłączałem zegar odpowietrzone.Tył prawy daje najmocniej, więc teraz szukam kolektora by podmienić potem szukam w pompie. Bo jak nie kolektor to może sekcje w pompie pa pa mówią.

Więc jak dojdę to coś napisze bo z takim hamplem to normalnie zginąć idzie na śliskiej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba chodziło o korektor siły hamowania

Chyba tak ;p

Ja włożyłem do siebie korektor siły hamowania od doblo. "Rozkręciłem" go na maxa (tzn jak najmniejsza siła na tył) i jest ten sam efekt - wciąż przy pierwszych hamowaniach blokuje tył.

Mówicie, że całe oryginalne hamulce rozwiązują sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba chodziło o korektor siły hamowania

ale Miodek czepia się sowa przekręconego i chodzi o korektor

ja ja lubię tych co się czepiają a w temacie się nie znają

a co korektora poprawcie nie jak się mylę ma ograniczać ciśnienie w czasie nadepnięcia na hampel a potem ciśnienia po puszczeniu ma wrócić do stanu z przed wciśnięcia

bo swym testem doszedłem że ciśnienie nie wraca a jest cały czas i może dlatego tak od razu reaguje na nacisk pedała i staje dęba koło, druga strona wraca normalnie. Jakby korektor zrobił się coś jak zawór jednostronny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moim zdaniem to korektory się popsuły POZDRAWIAM

A jak zostały przełożone z seja o przebiegu 30 tysi to też spsute grinser006.gif . U siebie przełożyłem cały komplet servo pompa z korektorami i bez zmian. Tak jak tu piszą pierwsze hamowania tylko tył ale kilka razy ręczny i pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co może być przyczyną że tylne lewe koło zbyt mocno hamuje ?? byłem na stacji diagnostycznej i na prawym kole było 0,4 czegoś tam, a na lewym ok 0,8. Przód elegancko coś ponad 1 (nie patrzyłem dokładnie).

w samochodzie wymieniony kpl ukł hamulcowy przewody pompa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co może być przyczyną że tylne lewe koło zbyt mocno hamuje ?? byłem na stacji diagnostycznej i na

> prawym kole było 0,4 czegoś tam, a na lewym ok 0,8. Przód elegancko coś ponad 1 (nie patrzyłem

> dokładnie).

> w samochodzie wymieniony kpl ukł hamulcowy przewody pompa itp.

za mocno hamuje czy stawia opór na rolkach podczas jazdy?

bęben się grzeje?

rozpieraki wymieniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też ten problem z tylnym kołem. Dziwnie słychać przy hamowaniu, a jak puszczę CC na 1-ce to słyszę, jakby tarło. A łożyska wymienione, rozpieraki i linka w marcu wymienione. Więc może te sprężynki lub szczęki? Auto zostawiam w garażu na ręcznym non stop.

W wolnym czasie zobaczę co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak masz auto na lewarku lekko obrócisz kołem?

> może się okładziny muszą dotrzeć?

no trochę ciężko chodzi, co do docierania to po 4tys km już dawno powinno być dobrze w poniedziałek zamienię szczęki stronami i zobaczę co się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.