DeviLLL Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Postał wozik 2 dni , dziś mrozy -8 , w 2km wozik nagrzał się tak w 1/3 skali (zazwyczaj na tym dystansie przy 0st C wskazówka nie drgnęła). Nawiew zimny , rury przy chłodnicy ciepłe . Co mogło paść , termostat zmieniałem w listopadzie ? Ktoś tak miał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Postał wozik 2 dni , dziś mrozy -8 , w 2km wozik nagrzał się tak w 1/3 skali (zazwyczaj na tym > dystansie przy 0st C wskazówka nie drgnęła). > Nawiew zimny , rury przy chłodnicy ciepłe . Co mogło paść , termostat zmieniałem w listopadzie ? > Ktoś tak miał ? Jakbyś miał JTDm 140 to powiedziałbym, że to pompa wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Hmm u kolegi w 140km roczna pompa skf zacięła się niedawno i sfajczyło rolki , pasek itd , silnik na szczęście ocalał. Ale co z pompą nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Hmm u kolegi w 140km roczna pompa skf zacięła się niedawno i sfajczyło rolki , pasek itd , silnik > na szczęście ocalał. > Ale co z pompą nie tak ? W 140/150 turbinka potrafi odłączyć się od osi i nie ma pompowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 A jest jakiś sposób wybadania czy pompa siadła poza wymianą ? Niby rurki od chłodnicy są ciepłe ,ale wieje zimnem , czyli płyn nie idzie na nagrzewnicę bo pompa nie tłoczy czy jak ? Na wskaźniku temp widać było jak rośnie przy przyspieszaniu... A może układ zapowietrzył się od mrozu ? A jeśli pompa padnięta to warto zmienić rozrząd ? http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=62643&postdays=0&postorder=asc&start=15 <-- tutaj niby ktoś kiedyś miał prawie pion po 3km , więc może mi się wydaje bo poprzedni termostat był padnięty a na nowym nie było takich mrozów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 obstawiam termostat jezeli wymieniles go na zamiennik:(:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > Postał wozik 2 dni , dziś mrozy -8 , w 2km wozik nagrzał się tak w 1/3 skali (zazwyczaj na tym > dystansie przy 0st C wskazówka nie drgnęła). > Nawiew zimny , rury przy chłodnicy ciepłe . Co mogło paść , termostat zmieniałem w listopadzie ? > Ktoś tak miał ? stan płynu? sprawdziłeś czy się nie zapowietrzył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 > A jest jakiś sposób wybadania czy pompa siadła poza wymianą ? Bez demontażu to nie za bardzo . > A może układ zapowietrzył się od mrozu ? To wydaje się najbardziej prawdopodobne - pytanie tylko czemu by się zapowietrzył - jest nieszczelność, termostat na gorącym się nie otwarł ? > A jeśli pompa padnięta to warto zmienić rozrząd ? Zależy ile już na nim zrobiłeś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Dlaczego Stilo tak długo się nagrzewa. Ja w swoim aucie muszę przejechać z 5km żeby wskazówka drgnęła i powiało trochę ciepełkiem a dopiero po około 10 - 15 km jest lepiej. Na postoju momentalnie stygnie wskazówka i temperatura spada na oczach. Natomiast w VW T4 przejadę 2 km i grzeje jak farelką a na postoju trzyma temperaturę jak należy. Jest to do rozwiązania czy ten model tak ma i nic się z tym nie zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Dlaczego Stilo tak długo się nagrzewa. Ja w swoim aucie muszę przejechać z 5km żeby wskazówka > drgnęła i powiało trochę ciepełkiem a dopiero po około 10 - 15 km jest lepiej. Na postoju > momentalnie stygnie wskazówka i temperatura spada na oczach. Natomiast w VW T4 przejadę 2 km > i grzeje jak farelką a na postoju trzyma temperaturę jak należy. silnik diesla z racji swojej konstrukcji wydaje z siebie mało ciepła (znacznie miej niż benzyna) = ma większą sprawność. Stąd nagrzewanie trwa dłużej. Jesli ten T4 który przytoczyłeś ma w obiegu płynu chłodniczego elektryczną grzałkę, lub w nadmuchu ma elektryczną nagrzewnicę (jak to w niektórych stilo bywało) tio jest za chwilę ciepło. > Jest to do rozwiązania czy ten model tak ma i nic się z tym nie zrobi. zamontować nagrzewnicę PTC albo grzałkę w obieg płynu. Bo zakładam, że termostat masz sprawny (podane odległości to raczej potwierdzają) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Niema żadnych grzałek czy kombinacji najprostszy VW T4 1.9D Zresztą opinie innych użytkowników wszelkiej maści VWT4 mają takie samo doświadczenie. Natomiast jak czytam o Stilo wszystkie nagrzewają się długo i proces nagrzewania zimą przedziału pasażerskiego w stosunku do innych samochodów na ON jest wyjątkowo długi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Niema żadnych grzałek czy kombinacji najprostszy VW T4 1.9D Zresztą opinie innych użytkowników > wszelkiej maści VWT4 mają takie samo doświadczenie. Natomiast jak czytam o Stilo wszystkie > nagrzewają się długo i proces nagrzewania zimą przedziału pasażerskiego w stosunku do innych > samochodów na ON jest wyjątkowo długi. Ile ten T4 pali a ile pali Ci Stilo? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Już wszystko działa , może cosik się rozmroziło , wskazówka temperatury rośnie wolniej , w środku grzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > silnik diesla z racji swojej konstrukcji wydaje z siebie mało ciepła (znacznie miej niż benzyna) = > ma większą sprawność. Stąd nagrzewanie trwa dłużej. Jesli ten T4 który przytoczyłeś ma w > obiegu płynu chłodniczego elektryczną grzałkę, lub w nadmuchu ma elektryczną nagrzewnicę (jak > to w niektórych stilo bywało) tio jest za chwilę ciepło. > zamontować nagrzewnicę PTC albo grzałkę w obieg płynu. Bo zakładam, że termostat masz sprawny > (podane odległości to raczej potwierdzają) w srodku tak ale wskazówka się będzie zachowywała tak jak było wielokrotnie poruszane tu na forum. Jeździsz, jeździsz wskazówka powoli idzie do pionu - postoisz na światłach czy w korku to opada. Robiłem to samo z wyłączonym nawiewem - nawet na światłach czy przy dłuższym postoju wskazówka nie opada. Widać tyle ciepła zabiera nagrzewanie kabiny*. Poza tym zauważyłem że jak jade z funkcją defrost (max temp nadmuchu i max nawiew) to w srodku co prawda szybko robi sie cieplo ale wskazowka ekstremalnie wolno sie podnosi. Duzo tez zależy też od stylu jazdy. Jedziesz na "pyrkaniu" to sie bardzo wolno podnosi, kręcisz mocniej i dajesz większe obciązenie silnikowi to zauwazalnie szybciej wskazówka wstaje....... PS. Ogólnie to PTC działa tylko pare minut po uruchomieniu silnika a nie dogrzewa cały czas. * - U mnie jest nastawione na 19-20* i cztery kreski na prędkości wentylatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 Łatwo widać jak szybko nawiew kabiny zabiera ciepło ze wskaźnika Wystarczy wyłączyć silnik a wiać dalej na kabinkę , dosyć szybko będzie wiało zimno a wskazówka zacznie opadać. Testowane kiedyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Ile ten T4 pali a ile pali Ci Stilo? > Pozdrawiam BAS zgadza się co do zużycia jest 9 do 6 . Ale jakby było trochę cieplej w samochodzie to czas do wiosny szybciej by zleciał a z drugiej strony ma to swoje zalety np latem w stosunku do benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Dlaczego Stilo tak długo się nagrzewa. Ja w swoim aucie muszę przejechać z 5km żeby wskazówka > drgnęła U mnie grzeje się szybciej , ale mam elektryczną nagrzewnicę . > Natomiast w VW T4 przejadę 2 km > i grzeje jak farelką a na postoju trzyma temperaturę jak należy. Współczesne diesle na CR mają większą sprawność niż zwykłe D i TD stosowane w T4 , nie mówiąc już o benzyniakach . A większa sprawność przekłada się w praktyce m.in. na mniejsze wydzielanie ciepła przez silnik i stąd u nas taki efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Wystarczy wyłączyć silnik a wiać > dalej na kabinkę , dosyć szybko będzie wiało zimno a wskazówka zacznie opadać. Testowane > kiedyś Nie rozumiem dlaczego się dziwisz, że jeśli silnik nie pracuje, to zaczyna szybko dmuchać zimnym... Przecież nagrzewnica nie dostaje ciepłego płynu, bo nie pracuje pompa... A to co jest w nagrzewnicy to wychładzasz w ciągu kilku sekund... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 15 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Nie rozumiem dlaczego się dziwisz Nie rozumiem czemu się dziwisz , skoro ja nic nie pisałem w trybie zadziwiającym ale stwierdzającym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Już wszystko działa , może cosik się rozmroziło Pytanie tylko co zaszalało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > U mnie grzeje się szybciej , ale mam elektryczną nagrzewnicę Elektryczna nagrzewnica grzeje wpadające powietrze do kabiny, a nie podgrzewa płynu chłodniczego, więc nie wpływa na szybkość nagrzewania silnika Owszem - do kabiny wpada szybciej ciepłe powietrze, bo je grzałki podgrzewają, ale silnik grzeje się tak samo, jak bez PTC Ja mam inny patent (grzałki nurkowe) podgrzewające płyn i silnik szybciej łapie temperaturę, co przekłada się na to, że w kabinie również szybciej jest cieplej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steffk Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Elektryczna nagrzewnica grzeje wpadające powietrze do kabiny, a nie podgrzewa płynu chłodniczego, > więc nie wpływa na szybkość nagrzewania silnika Owszem - do kabiny wpada szybciej ciepłe > powietrze, bo je grzałki podgrzewają, ale silnik grzeje się tak samo, jak bez PTC A czy wziąłeś pod uwagę, że ciągłe obciążenie silnika przez 700W'ów z PTC szybciej go nagrzeje? Podczas jazdy różnicy raczej nie widać, ale na postoju podczas skrobania szyb wydaje się że silnik nagrzewa się szybciej. Wystarczy przejechać może z km i już wskazówka się rusza do góry. Oczywiście nawiew musi być minimalny ze 2-3 małe kreski. Kiedyś narzekałem na PTC że to prąd tylko ciągnie, ale przy niewielkim mrozie spisuje się elegencko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2013 > Elektryczna nagrzewnica grzeje wpadające powietrze do kabiny, a nie podgrzewa płynu chłodniczego, > więc nie wpływa na szybkość nagrzewania silnika Wpływa , wpływa - choć pośrednio - nawiew zabiera wtedy znacznie mniej ciepła cieczy chłodzącej , czyli silnikowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 A jak jest w 1.9 115 ze wskazówką temp? Czy jej wahanie podczas jazdy jest sprawą normalną? Buja się w dół tak o 1 lub 2 podziałki. Żadko dochodzi do pionu. W poprzednim aucie jak już się silnik zagrzał to stała na środku (no chyba że światła to wiadomo - w dół). Czy może termostat należałoby sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 nie jest to normalne - sprawdź termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > nie jest to normalne - sprawdź termostat Tak czułem. Jednak parę groszy będę musiał doinwestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 W listopadzie tak miałem (w sumie to już w lecie chyba nawet do pionu nie dochodziło) , wymiana termostatu załatwiła sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > W listopadzie tak miałem (w sumie to już w lecie chyba nawet do pionu nie dochodziło) , wymiana > termostatu załatwiła sprawę Z tym że u mnie dochodzi do pionu (np w trasie) a za chwilę spada o 1 kreskę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Z tym że u mnie dochodzi do pionu (np w trasie) a za chwilę spada o 1 kreskę Jak się nagrzeje do pionu i np zrobiłeś te 30km to już nie powinno spadać , tylko w pionie trwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 No dobra. To teraz jeszcze proszę o cynk jakiej firmy termostat kupić. Rozbieżności cenowe ogromne. Sprzedawca proponuje mi jakiś włoski. Brać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Ja sobie założyłem gates-a i działa , włoskie to chyba głównie behr czyli to co idzie na OE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Bierz oryginał Behr. Ma inną charakterystyke niż np. Vernet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Bierz oryginał Behr. Ma inną charakterystyke niż np. Vernet. Hmm jeżeli każdy termostat ma lekko inna ch-ke to gates przy mega mrozie był zamknięty , stąd też ten temat powstał bo się przeraziłem czemu się grzeje tak szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Behr w przeciwieństwie do reszty ma płynne otwarcie tzn po przekroczeniu temperatury otwarcia nie otwiera się w pełni tylko płynnie co raz bardziej wraz ze wzrostem temparatury. Inne działają 0-1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 6 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > Behr w przeciwieństwie do reszty ma płynne otwarcie tzn po przekroczeniu temperatury otwarcia nie > otwiera się w pełni tylko płynnie co raz bardziej wraz ze wzrostem temparatury. Inne działają > 0-1. Szkoda ,że wcześniej tego nie wiedziałem (nie byłoby tematu). Różnice widzę tylko przy poniżej -7st C , powyżej to działanie zbliżone do ori. W sumie wolę jak szybciej wóz się nagrzeje na gates-ie niż wolno na behrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Mi po wymianie uszkodzonego Behra na nowego Behra też się szybciej nagrzewa bo stary zaciął się w pozycji otwarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.