Skocz do zawartości

Szybkie nagrzewanie silnika - wtf ?


DeviLLL

Rekomendowane odpowiedzi

Postał wozik 2 dni , dziś mrozy -8 , w 2km wozik nagrzał się tak w 1/3 skali (zazwyczaj na tym dystansie przy 0st C wskazówka nie drgnęła).

Nawiew zimny , rury przy chłodnicy ciepłe . Co mogło paść , termostat zmieniałem w listopadzie ? Ktoś tak miał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Postał wozik 2 dni , dziś mrozy -8 , w 2km wozik nagrzał się tak w 1/3 skali (zazwyczaj na tym

> dystansie przy 0st C wskazówka nie drgnęła).

> Nawiew zimny , rury przy chłodnicy ciepłe . Co mogło paść , termostat zmieniałem w listopadzie ?

> Ktoś tak miał ?

Jakbyś miał JTDm 140 to powiedziałbym, że to pompa wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jakiś sposób wybadania czy pompa siadła poza wymianą ? Niby rurki od chłodnicy są ciepłe ,ale wieje zimnem , czyli płyn nie idzie na nagrzewnicę bo pompa nie tłoczy czy jak ? Na wskaźniku temp widać było jak rośnie przy przyspieszaniu...

A może układ zapowietrzył się od mrozu ? 270751858-jezyk.gif

A jeśli pompa padnięta to warto zmienić rozrząd ?

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=62643&postdays=0&postorder=asc&start=15 <-- tutaj niby ktoś kiedyś miał prawie pion po 3km , więc może mi się wydaje bo poprzedni termostat był padnięty a na nowym nie było takich mrozów niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Postał wozik 2 dni , dziś mrozy -8 , w 2km wozik nagrzał się tak w 1/3 skali (zazwyczaj na tym

> dystansie przy 0st C wskazówka nie drgnęła).

> Nawiew zimny , rury przy chłodnicy ciepłe . Co mogło paść , termostat zmieniałem w listopadzie ?

> Ktoś tak miał ?

stan płynu?

sprawdziłeś czy się nie zapowietrzył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jest jakiś sposób wybadania czy pompa siadła poza wymianą ?

hmm.gif Bez demontażu to nie za bardzo .

> A może układ zapowietrzył się od mrozu ?

To wydaje się najbardziej prawdopodobne - pytanie tylko czemu by się zapowietrzył - jest nieszczelność, termostat na gorącym się nie otwarł ?

> A jeśli pompa padnięta to warto zmienić rozrząd ?

Zależy ile już na nim zrobiłeś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Stilo tak długo się nagrzewa. Ja w swoim aucie muszę przejechać z 5km żeby wskazówka drgnęła i powiało trochę ciepełkiem a dopiero po około 10 - 15 km jest lepiej. Na postoju momentalnie stygnie wskazówka i temperatura spada na oczach. Natomiast w VW T4 przejadę 2 km i grzeje jak farelką a na postoju trzyma temperaturę jak należy. Jest to do rozwiązania czy ten model tak ma i nic się z tym nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego Stilo tak długo się nagrzewa. Ja w swoim aucie muszę przejechać z 5km żeby wskazówka

> drgnęła i powiało trochę ciepełkiem a dopiero po około 10 - 15 km jest lepiej. Na postoju

> momentalnie stygnie wskazówka i temperatura spada na oczach. Natomiast w VW T4 przejadę 2 km

> i grzeje jak farelką a na postoju trzyma temperaturę jak należy.

silnik diesla z racji swojej konstrukcji wydaje z siebie mało ciepła (znacznie miej niż benzyna) = ma większą sprawność. Stąd nagrzewanie trwa dłużej. Jesli ten T4 który przytoczyłeś ma w obiegu płynu chłodniczego elektryczną grzałkę, lub w nadmuchu ma elektryczną nagrzewnicę (jak to w niektórych stilo bywało) tio jest za chwilę ciepło.

> Jest to do rozwiązania czy ten model tak ma i nic się z tym nie zrobi.

zamontować nagrzewnicę PTC albo grzałkę w obieg płynu. Bo zakładam, że termostat masz sprawny (podane odległości to raczej potwierdzają)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema żadnych grzałek czy kombinacji najprostszy VW T4 1.9D Zresztą opinie innych użytkowników wszelkiej maści VWT4 mają takie samo doświadczenie. Natomiast jak czytam o Stilo wszystkie nagrzewają się długo i proces nagrzewania zimą przedziału pasażerskiego w stosunku do innych samochodów na ON jest wyjątkowo długi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niema żadnych grzałek czy kombinacji najprostszy VW T4 1.9D Zresztą opinie innych użytkowników

> wszelkiej maści VWT4 mają takie samo doświadczenie. Natomiast jak czytam o Stilo wszystkie

> nagrzewają się długo i proces nagrzewania zimą przedziału pasażerskiego w stosunku do innych

> samochodów na ON jest wyjątkowo długi.

Ile ten T4 pali a ile pali Ci Stilo?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik diesla z racji swojej konstrukcji wydaje z siebie mało ciepła (znacznie miej niż benzyna) =

> ma większą sprawność. Stąd nagrzewanie trwa dłużej. Jesli ten T4 który przytoczyłeś ma w

> obiegu płynu chłodniczego elektryczną grzałkę, lub w nadmuchu ma elektryczną nagrzewnicę (jak

> to w niektórych stilo bywało) tio jest za chwilę ciepło.

> zamontować nagrzewnicę PTC albo grzałkę w obieg płynu. Bo zakładam, że termostat masz sprawny

> (podane odległości to raczej potwierdzają)

w srodku tak ale wskazówka się będzie zachowywała tak jak było wielokrotnie poruszane tu na forum. Jeździsz, jeździsz wskazówka powoli idzie do pionu - postoisz na światłach czy w korku to opada. Robiłem to samo z wyłączonym nawiewem - nawet na światłach czy przy dłuższym postoju wskazówka nie opada. Widać tyle ciepła zabiera nagrzewanie kabiny*. Poza tym zauważyłem że jak jade z funkcją defrost (max temp nadmuchu i max nawiew) to w srodku co prawda szybko robi sie cieplo ale wskazowka ekstremalnie wolno sie podnosi. Duzo tez zależy też od stylu jazdy. Jedziesz na "pyrkaniu" to sie bardzo wolno podnosi, kręcisz mocniej i dajesz większe obciązenie silnikowi to zauwazalnie szybciej wskazówka wstaje.......

PS. Ogólnie to PTC działa tylko pare minut po uruchomieniu silnika a nie dogrzewa cały czas.

* - U mnie jest nastawione na 19-20* i cztery kreski na prędkości wentylatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego Stilo tak długo się nagrzewa. Ja w swoim aucie muszę przejechać z 5km żeby wskazówka

> drgnęła

U mnie grzeje się szybciej , ale mam elektryczną nagrzewnicę .

> Natomiast w VW T4 przejadę 2 km

> i grzeje jak farelką a na postoju trzyma temperaturę jak należy.

Współczesne diesle na CR mają większą sprawność niż zwykłe D i TD stosowane w T4 , nie mówiąc już o benzyniakach .

A większa sprawność przekłada się w praktyce m.in. na mniejsze wydzielanie ciepła przez silnik i stąd u nas taki efekt ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy wyłączyć silnik a wiać

> dalej na kabinkę , dosyć szybko będzie wiało zimno a wskazówka zacznie opadać. Testowane

> kiedyś

Nie rozumiem dlaczego się dziwisz, że jeśli silnik nie pracuje, to zaczyna szybko dmuchać zimnym...

Przecież nagrzewnica nie dostaje ciepłego płynu, bo nie pracuje pompa...

A to co jest w nagrzewnicy to wychładzasz w ciągu kilku sekund...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie grzeje się szybciej , ale mam elektryczną nagrzewnicę

Elektryczna nagrzewnica grzeje wpadające powietrze do kabiny, a nie podgrzewa płynu chłodniczego, więc nie wpływa na szybkość nagrzewania silnika wink.gif Owszem - do kabiny wpada szybciej ciepłe powietrze, bo je grzałki podgrzewają, ale silnik grzeje się tak samo, jak bez PTC wink.gif

Ja mam inny patent (grzałki nurkowe) podgrzewające płyn i silnik szybciej łapie temperaturę, co przekłada się na to, że w kabinie również szybciej jest cieplej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elektryczna nagrzewnica grzeje wpadające powietrze do kabiny, a nie podgrzewa płynu chłodniczego,

> więc nie wpływa na szybkość nagrzewania silnika Owszem - do kabiny wpada szybciej ciepłe

> powietrze, bo je grzałki podgrzewają, ale silnik grzeje się tak samo, jak bez PTC

A czy wziąłeś pod uwagę, że ciągłe obciążenie silnika przez 700W'ów z PTC szybciej go nagrzeje? cool.gif

Podczas jazdy różnicy raczej nie widać, ale na postoju podczas skrobania szyb wydaje się że silnik nagrzewa się szybciej. Wystarczy przejechać może z km i już wskazówka się rusza do góry. Oczywiście nawiew musi być minimalny ze 2-3 małe kreski.

Kiedyś narzekałem na PTC że to prąd tylko ciągnie, ale przy niewielkim mrozie spisuje się elegencko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elektryczna nagrzewnica grzeje wpadające powietrze do kabiny, a nie podgrzewa płynu chłodniczego,

> więc nie wpływa na szybkość nagrzewania silnika

Wpływa , wpływa - choć pośrednio - nawiew zabiera wtedy znacznie mniej ciepła cieczy chłodzącej , czyli silnikowi skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

A jak jest w 1.9 115 ze wskazówką temp? Czy jej wahanie podczas jazdy jest sprawą normalną? Buja się w dół tak o 1 lub 2 podziałki. Żadko dochodzi do pionu. W poprzednim aucie jak już się silnik zagrzał to stała na środku (no chyba że światła to wiadomo - w dół). Czy może termostat należałoby sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Bierz oryginał Behr. Ma inną charakterystyke niż np. Vernet.

Hmm jeżeli każdy termostat ma lekko inna ch-ke to gates przy mega mrozie był zamknięty , stąd też ten temat powstał bo się przeraziłem czemu się grzeje tak szybko grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Behr w przeciwieństwie do reszty ma płynne otwarcie tzn po przekroczeniu temperatury otwarcia nie otwiera się w pełni tylko płynnie co raz bardziej wraz ze wzrostem temparatury. Inne działają 0-1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Behr w przeciwieństwie do reszty ma płynne otwarcie tzn po przekroczeniu temperatury otwarcia nie

> otwiera się w pełni tylko płynnie co raz bardziej wraz ze wzrostem temparatury. Inne działają

> 0-1.

Szkoda ,że wcześniej tego nie wiedziałem (nie byłoby tematu). Różnice widzę tylko przy poniżej -7st C , powyżej to działanie zbliżone do ori.

W sumie wolę jak szybciej wóz się nagrzeje na gates-ie niż wolno na behrze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.