Skocz do zawartości

Opony Profil Sport semi-slick


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.racingfactory.pl/profil-sport-cat-59.html

ujeżdża ktoś? jestem zielony w temacie semi-slicków ale potrzebuję przyczepności. Da radę na tym jeździć po normalnej ulicy? Jaką mieszankę w tym celu najlepiej wybrać? Czy na mokrym jest bardzo bardzo źle czy tylko trzeba uważać? zlosnik.gif Myślałem o R888 ale te wychodzą 3x taniej więc grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaką mieszankę w tym celu najlepiej wybrać?

Chlopaki, ktorzy to produkuja dosyc mocno stoja za swoim produktem i udzielaja calkiem wyczerpujacych odpowiedzi jesli opiszesz im jakie auto, jaka moc, waga i w jakich warunkach zamierzasz upalac. Czytajac wypowiedzi na innych forach to ow dobor mieszanki jest naprawde kluczowy - opinie sa od zachwytow do kompletnego mieszania z blotem, przy czym czesto okazywalo sie, ze ci niezadowoleni wzieli po prostu niewlasciwe opony do warunkow i auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.racingfactory.pl/profil-sport-cat-59.html

> ujeżdża ktoś? jestem zielony w temacie semi-slicków ale potrzebuję przyczepności. Da radę na tym

> jeździć po normalnej ulicy? Jaką mieszankę w tym celu najlepiej wybrać? Czy na mokrym jest

> bardzo bardzo źle czy tylko trzeba uważać? Myślałem o R888 ale te wychodzą 3x taniej więc

Ale chcesz jezdzic na tym na codzien ? ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.racingfactory.pl/profil-sport-cat-59.html

> ujeżdża ktoś? jestem zielony w temacie semi-slicków ale potrzebuję przyczepności. Da radę na tym

> jeździć po normalnej ulicy? Jaką mieszankę w tym celu najlepiej wybrać? Czy na mokrym jest

> bardzo bardzo źle czy tylko trzeba uważać? Myślałem o R888 ale te wychodzą 3x taniej więc

Na wilgotnej nawierzchni będą jeszcze trzymać, ale na mokrym/kałużach będzie raczej tragicznie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jestem też za budżetowymi rozwiązaniami ale te Profile inne nalewkowe slicki to ponoć porażka.

Tanio i dobrze trzyma Federal 595rs-r.

A Yokohama Neova (było Advan przed edycją grinser006.gif) to już ponoć porno grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osobiście jestem też za budżetowymi rozwiązaniami ale te Profile inne nalewkowe slicki to ponoć

> porażka.

Twierdzę inaczej. W tej cenie ciężko znaleźć coś lepszego.

> Tanio i dobrze trzyma Federal 595rs-r.

A chłopaki z BMW Challenge narzekają. Na nalewkach Markguma w ubiegłych sezonach jeździło im się lepiej.

> A Yokohama Advan to już ponoć porno

Ale to nie ta półka cenowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twierdzę inaczej. W tej cenie ciężko znaleźć coś lepszego.

> A chłopaki z BMW Challenge narzekają. Na nalewkach Markguma w ubiegłych sezonach jeździło im się

> lepiej.

No widzisz ile ludzi tyle opinii i zgłupieć można.

> Ale to nie ta półka cenowa.

Na Alledrogo są leżaki magazynowe 2-3 letnie w dobrych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No widzisz ile ludzi tyle opinii i zgłupieć można.

Ja mam taką opinię, że przy dobrej mieszance i dobrze dobranym ciśnieniu Profil jest niewiele gorszy niż R1R. Trzeba się tylko przyzwyczaić do lekkiego pływania opony na hamowaniach jeśli mamy węższą gumę/wyższy profil. Z tym niestety nalewki pseudosportowe sobie nie radzą.

Przy miękkiej mieszance na deszczu i lekkim lodzie jest ok. Przy większych kałużach trzeba to dociąć. A docinać można do woli w różne wzorki.

> Na Alledrogo są leżaki magazynowe 2-3 letnie w dobrych cenach.

semislick ma być świeży. 2-3 lata przy takich mieszankach to już przepaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem w jaki rozmiar celujesz -

> Opinie na temat opon Profila są mieszane - od skrajnie negatywnych po skrajnie pozytywne. ZApewne

> skadś się to bierze

Ja wiem skąd. Patrz wyżej opinia na temat opony napisana przez kogoś, kto jej nawet nie widział. 90% opinii o oponach (jakichkolwiek) jest pisana w ten sam sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem skąd. Patrz wyżej opinia na temat opony napisana przez kogoś, kto jej nawet nie widział.

> 90% opinii o oponach (jakichkolwiek) jest pisana w ten sam sposób.

Na streetracing.pl jest cały watek poświęcony ich oponom. Wypowiadają się zarówno Ci którzy je upalają jak i Ci którzy je produkują i sprzedają. Opinie raczej od osób które kupiły i używały a nie tych którym się wydaje... -> link do dyskusji na temat opon Profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na streetracing.pl jest cały watek poświęcony ich oponom. Wypowiadają się zarówno Ci którzy je

> upalają jak i Ci którzy je produkują i sprzedają. Opinie raczej od osób które kupiły i używały

> a nie tych którym się wydaje... -> link do dyskusji na temat opon Profil

większość negatywnych ocen jest konsekwencją złego doboru mieszanki. Ludzie myślą, że średnia mieszanka w slicku będzie przypominać właściwościami miękką oponę cywilną a tak nie jest. Jeśli ktoś chce jeździć tym na codzień i/lub ma ciężkie i mocne auto to dla niego obowiązkowo twarda mieszanka.

Mam dość lekkie, niezbyt mocne auto z założonymi sporymi oponami 205/50/16 i miękką mieszankę kupiłem z myślą o temperaturach asfaltu 0-15 stopni na krótkich odcinkach bądź na lekki deszcz po docięciu gdzie opona nie ma prawa się przegrzać.

Na lato będzie twarda bądź średnia mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> większość negatywnych ocen jest konsekwencją złego doboru mieszanki. Ludzie myślą, że średnia

> mieszanka w slicku będzie przypominać właściwościami miękką oponę cywilną a tak nie jest.

> Jeśli ktoś chce jeździć tym na codzień i/lub ma ciężkie i mocne auto to dla niego obowiązkowo

> twarda mieszanka.

> Mam dość lekkie, niezbyt mocne auto z założonymi sporymi oponami 205/50/16 i miękką mieszankę

> kupiłem z myślą o temperaturach asfaltu 0-15 stopni na krótkich odcinkach bądź na lekki deszcz

> po docięciu gdzie opona nie ma prawa się przegrzać.

> Na lato będzie twarda bądź średnia mieszanka.

Ja tam jestem innego zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale chcesz jezdzic na tym na codzien ? ;

chcę się na tym pobawić, "na codzień" to bardziej w sensie jazdy do pracy od wielkiego dzwona dla zabawy i tyle wink.gif Tylko pytanie czy jak spadnie deszcz to z tej pracy wrócę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem RS-R wcale nie trzymał lepiej od Potenzy S001. A jeśli nawet to minimalnie generując

> przy tym mnóstwo hałasu

Dobry semislick nie generujący hałasu nie istnieje.

Największym problemem Federala RS-R jest jego rozwarstwianie się.

Byłem bardzo bliski ich kupna, ale takich zdjęć nie brakuje w necie:

rearright01a.jpg

Z tego też powodu nie zaufałbym oponom Profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry semislick nie generujący hałasu nie istnieje.

> Największym problemem Federala RS-R jest jego rozwarstwianie się.

> Byłem bardzo bliski ich kupna, ale takich zdjęć nie brakuje w necie:

> Z tego też powodu nie zaufałbym oponom Profil.

normalna opona nie uszkadza się w ten sposób. To jest albo wada jednego egzemplarza albo przejechane bokiem przez drut wystający lekko z jezdni. Osobiście skłaniam się w stronę tego drugiego bo już widziałem kiedyś tak uszkodzoną oponę na lotnisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> normalna opona nie uszkadza się w ten sposób. To jest albo wada jednego egzemplarza albo

> przejechane bokiem przez drut wystający lekko z jezdni. Osobiście skłaniam się w stronę tego

> drugiego bo już widziałem kiedyś tak uszkodzoną oponę na lotnisku.

W przypadku Federali nie masz niestety racji.

Wiele egzemplarzy w wielu krajach rozłazi się w ten sposób - wystarczy poszukać w necie.

http://lmgtfy.com/?q=federal+rs-r+crack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale że innego zdania na temat doboru mieszanki czy tego, że te nalewki nie trzymają?

Moje zdanie jest takie, że skrajnie różne opinie wynikają z nierównego poziomu jakości. Kupując np konkretny model Michelin wiem, że każda kolejna opona będzie taka sama. Mam na aucie przykładowo Primacy HP i wiem że następny komplet Primacy HP będzie tak samo dobry lub tak samo zły.

Kupuje opony z chin, nalewki czy bieżniki i tej pewności nie mam. Stąd i skrajnie różne opinie na temat produktów z tej półki cenowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcę się na tym pobawić, "na codzień" to bardziej w sensie jazdy do pracy od wielkiego dzwona dla

> zabawy i tyle Tylko pytanie czy jak spadnie deszcz to z tej pracy wrócę

Wracalem 100 km na fotelu pasazera rajdowka na takiej gumie.

Ulewa, ciemno i straszno. zlosnik.gif Nie moge opisac problemow z trakcja, ale zyjemy. zlosnik.gif

Wiec awaryjnie da sie jezdzic nawet w bardzo mokrych warunkach. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o profile to ważną cechą jest też ich niska waga - w zasadzie o kilogram lżejsze od konkurencji:

15' Federal RS-R 205/50 10kg i 9,85kg

15 'Fedima Slick 195/50 10kg i 9,7kg

15' Profile 185/55 SSL - 6,95kg i 7,15kg

15' Markgum 205/50 S1 - 10,1-2kg

15' R888 205/50 - 9kg

Akurat w tym porównaniu też profile są najwęższe, ale i tak obrazuje to dobrze różnice. Profile na 1/4 mili, Fedima na 1/8 a Federale do codziennej jazdy.

Auto: Seat Ibiza, 1.9TDI, 250kM / 430Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o profile to ważną cechą jest też ich niska waga - w zasadzie o kilogram lżejsze od

> konkurencji:

> 15' Federal RS-R 205/50 10kg i 9,85kg

> 15 'Fedima Slick 195/50 10kg i 9,7kg

> 15' Profile 185/55 SSL - 6,95kg i 7,15kg

> 15' Markgum 205/50 S1 - 10,1-2kg

> 15' R888 205/50 - 9kg

> Akurat w tym porównaniu też profile są najwęższe, ale i tak obrazuje to dobrze różnice. Profile na

> 1/4 mili, Fedima na 1/8 a Federale do codziennej jazdy.

> Auto: Seat Ibiza, 1.9TDI, 250kM / 430Nm

Dobrze, że wspomniałeś o Fedimie. Jak wygląda porównanie Fedima - Profil? Ma ktoś wiedzę na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze, że wspomniałeś o Fedimie. Jak wygląda porównanie Fedima - Profil? Ma ktoś wiedzę na ten

> temat?

mam jedne i drugie,fedima jest lepsza,przyczepność porównywalna natomiast precyzja prowadzenia dużo lepsza. niestety jest dużo droższa od profila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcę się na tym pobawić, "na codzień" to bardziej w sensie jazdy do pracy od wielkiego dzwona dla

> zabawy i tyle Tylko pytanie czy jak spadnie deszcz to z tej pracy wrócę

Pewnie,że wrócisz,trzeba mieć tylko świadomość,że jak popada do trzeba uważać. co do wyboru mieszanki to ja bym chyba wybrał jakąś średnią mieszankę. Ogólnie jak zakładasz opony ze sportową mieszanką na ulicę to trzeba myśleć,jak kupisz twardą i postoisz chwilę w korku to nie będzie kleić,jak kupisz średnią i ostro pojeździsz przy + 20c to może popłynąć na hamowaniu.

Wracając do tematu ,profil jest tanią i dość przyzwoitą oponą, jak dla mnie jest to dobre rozwiązanie przy Twoich założeniach. Fajniejszą opcją jest toyo R1R ale niestety ta opona jest dużo droższa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze o rozmiarze-do 200 KM mozna przyjac że 15" w rozmiarze 185 podoła-powyżej trzeba przejść na

> 205 w 16"

właśnie rozmiar mnie troche martwi, bo ja bede miał 14 hmm.gif

są dostępne jakieś 225/45/24 ? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze, że wspomniałeś o Fedimie. Jak wygląda porównanie Fedima - Profil? Ma ktoś wiedzę na ten

> temat?

Fedima lepsza proporcjonalnie do wzrostu ceny. Oprócz nieco gorszej mieszanki od topowych produktów "competition use only" to praktycznie sportowy, rajdowy slick.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fedima lepsza proporcjonalnie do wzrostu ceny. Oprócz nieco gorszej mieszanki od topowych produktów

> "competition use only" to praktycznie sportowy, rajdowy slick.

No ale też "nalewka". Ciekawe co ci Portugalczycy/Hiszpanie (nie pamiętam dokładnie skąd jest Fedima) robią w takim razie lepiej, że polskie Profile robione na tej samej zasadzie są gorsze? Używają karkasów opon sportowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.