Skocz do zawartości

Zakup bardzo taniego motocykla.


Cinek

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli mówiąc krótko starego....,Temat starych aut jest mi dobrze znany ale stare a niekoniecznie zabytkowe motocykle to dla mnie zupełne novum.

 

Za trzy tysie można kupić auto które normalnie jeździ i jest sprawne. Czy za te pieniądze da się kupić stary ale markowy, SPRAWNY motocykl? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówiąc krótko starego....,Temat starych aut jest mi dobrze znany ale stare a niekoniecznie zabytkowe motocykle to dla mnie zupełne novum.

Za trzy tysie można kupić auto które normalnie jeździ i jest sprawne. Czy za te pieniądze da się kupić stary ale markowy, SPRAWNY motocykl? :hmm:

Swego czasu za 3tys kupiłem kawasaki zephyr 550, pojezdzilem sezon nie robiąc nic poza wymianą oleju.

Wysłane Pocztą Polską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia kultury technicznej IMO.

 

Opony do wymiany, klocki, płyny eksploatacyjne, napęd, plus kilka drobiazgów... i będzie zabawa.

Czasem oglądam takie paździerze u kumpla-mechanika moto. Masakra, gaźniki zarośnięte glutem, opony plastik, przewody hamulcowe sparciałe - itd..

 

Za 3000 masz bazę z dokumentami - to wszytko.

Potem wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, ale to oczywiście nie takie proste  ;]

 

Kilka lat temu kupiłem Kawasaki Zephyr 550 z rocznika 1991...stara japonia, w stanie bardzo dobrym. Opony na 2 sezony, napęd w połowie naciągu, po synchro gaźników, wizualnie bez zastrzeżeń. Moto od gościa, który nim jeździł kilka sezonów, a kupił od człowieka, który przytargał go z USA, gdzie był pierwszym właścicielem. Miałem Zephyra 2 sezony, poza wymianą oleju, klocków po pierwszym moim sezonie nie robiłem nic. Kupiłem za 3100...sprzedałem po 2 sezonach ... drożej  ;]

 

Potem kupiłem zzr 600 - i tu byłem świadomy stanu - opony słaba, napęd też. Ale mechanicznie ogarnięty, wizualnie średnio - trochę plastików popękanych, kilka do wymiany. Z daleka prezentował się ładnie, ale i tak wiedziałem, że do ideału to trzeba jeszcze trochę $$ wsadzić. Miałem mały szlif, więc była okazja do remontu (dorzuciłem trochę grosza do odszkodowania i moto przeszło kompletny remont z pełnym lakierem). Kupiłem za 3600, remont kosztował 3500 ;]  a to nie koniec, bo właśnie szukam napędu i opon :phi:

Na remont składał się pełen lakier łącznie z ramą, serwis zawieszenia przedniego (olej, uszczelniacze, prostowanie jednej lagi, która była delikatnie ugięta), serwis silnika - gaźniki, olej, filtry, sprawdzenie rozrządu)

 

IMO zależy czego oczekujesz i jak szukasz - Zephyr nie wymagał nakładów, szukałem go chwilę. ZZR wymagał, ale wiedziałem, że moto za 6-7 kpln też będzie wymagało, a że podobał mi się taki motocykl to wolałem kupić taniej jako bazę do reanimacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem moja xj za 2,9k.

Trzeba bylo zarejestrowac (kolo 400)

Wymiana plynu ham i czyszczenie tloczkow bo staly. Wymiana opon (min 600), filtr i olej. Do czasu zerwania sie zaworu jeździło to ok.

Po rozwalce silnika trza bylo uzywany piec kupic i do niego wszystkie sprawdzenia luzow i regulacje (kolo 2k).

Narazie jezdzi :-D.

Imo mozna kupic takie cos ale trzeba sie liczyc z tym ze troche bedzie do zrobienia i troche kasy trza wydac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem moja xj za 2,9k.

Trzeba bylo zarejestrowac (kolo 400)

Wymiana plynu ham i czyszczenie tloczkow bo staly. Wymiana opon (min 600), filtr i olej. Do czasu zerwania sie zaworu jeździło to ok.

Po rozwalce silnika trza bylo uzywany piec kupic i do niego wszystkie sprawdzenia luzow i regulacje (kolo 2k).

Narazie jezdzi :-D.

Imo mozna kupic takie cos ale trzeba sie liczyc z tym ze troche bedzie do zrobienia i troche kasy trza wydac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden głos za. Czekam na innych kącikowiczów. :)

Też miałem Zephyra, i tak jak napisał Hevimental zero problemów z tym moto. Faktycznie można zakupić za psie pieniądze. Ja kupiłem za 1800 a sprzedałem za 3200 po jednym sezonie. Nic nie robiłem przy nim, tylko jeździłem.

Ale na tanie i bezproblemowe to chyba raczej jakiś bandyta, albo fazerka. Jest tego sporo, więc można sporo utargować  :oki:

Ale, jest małe ale  ;)

Pamiętam Twój strach po zakupie sprzęta Twoich marzeń. Motor to jest motor. Nie ważne, czy ma pińcet kóni, czy dwadzieścia. Opisałeś swoje lęki w tak sugestywny sposób, że zastanów się, czy naprawdę tego chcesz  :hmm:

Ja jeżdżę na jednośladach, różnych, bo zmieniam je częściej od rękawiczek i czuję temat. Ale czy Ty się wczujesz?  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już napisałem w wątku o Ruskach - chcę moto do mania, patrzenia, polerowania i pucowania, a raz na jakiś czas gdzieś się przewietrzyć. Tylko tyle. ;)

 

do pucowania to jakas armatura na szprychach...pare razy popucujesz i ci przejdzie :D

 

 

ew. Zephyra 1100 (a ostatecznie 750) na szprychach, ale to niestety tanio nie jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, męska decyzja podjęta, jak dobrze pójdzie w najbliższą sobotę sprzęt zagości u mnie w garażu. sprzęt BARDZO tani więc typowa baza do dłubania, dodam że żaden demon mocy, no ale można by rzec klasyk.

 

Starczy tego pisania bo jeszcze zapeszę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówiąc krótko starego....,Temat starych aut jest mi dobrze znany ale stare a niekoniecznie zabytkowe motocykle to dla mnie zupełne novum.

 

Za trzy tysie można kupić auto które normalnie jeździ i jest sprawne. Czy za te pieniądze da się kupić stary ale markowy, SPRAWNY motocykl? :hmm:

da sie.

polecam Kawasaki GPZ 900R :) są mega tanie vs konkurencja, a widzialem kilka egz. na olx wartych uwagi jeszcze kilka dni temu. od wlascicieli - nie handlarzy.

dla mnie spełnia warunki - mania i pucowania. to w koncu motocykl Toma Cruisa z TOP GUN! :)

znajdziesz tez kilka gixxerów z lat 92-96 w tej cenie (w wersji skasowałem owiewki = streetfighter).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, męska decyzja podjęta, jak dobrze pójdzie w najbliższą sobotę sprzęt zagości u mnie w garażu. sprzęt BARDZO tani więc typowa baza do dłubania, dodam że żaden demon mocy, no ale można by rzec klasyk.

 

Starczy tego pisania bo jeszcze zapeszę. ;)

 

Wypucowałeś się na HP. :phi:

 

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/407708-pytanie-mam-tylko-nie-wiem-czy-bardziej-tu-czy-na-kącik-moto/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówiąc krótko starego....,Temat starych aut jest mi dobrze znany ale stare a niekoniecznie zabytkowe motocykle to dla mnie zupełne novum.

 

Za trzy tysie można kupić auto które normalnie jeździ i jest sprawne. Czy za te pieniądze da się kupić stary ale markowy, SPRAWNY motocykl? :hmm:

2 lata temu sprzedałem swoją XJ600, rocznik 94 za chyba 2500. Motor w pełni sprawny technicznie. Wizualnie kilka zadrapań. Kupującemu zostało wymienić olej i mógł jeździć bez żadnych inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie sprawny ciężko kupić, ale troszkę poprawek i stara japonia daje radę. Mam Tengai czyli KLR 650 w innej obudowie z 1992 roku lata głównie poza asfaltem czyli nie ma wcale tak lekko.

Z perspektywy kilku lat to był udany zakup, w tym roku kilka rzeczy trzeba było zrobić:

1.wymiana tarczy przód, coś około 200 zł

2.przylutowanie czujnika temp. w chłodnicy i przeczyszczenie stycznika do tego czujnika, 0 zł

3.wyregulowanie pompy hamulcowej tylnej bo jakby tłoczek się zablokował przy tarczy, teraz blokuje koło przy każdej prędkości, 0 zł

4.zmieniłem sygnał dźwiękowy na nowy bo stary był już za słaby -30 zł

5.żarówka H4 zmiana na Osram  Night Racer 110% - 50 zł

6.napompowanie amortyzatora tylnego (z 2 godziny dłubania bo brak dostępu bezpośrednio), 0 zł

7.olej dolewki bo TTTM , 40 zł

8.bandaż termiczny na kolektor wydechowy, zachcianka bardziej , 40 zł

9.bym zapomnial zmieniłem całe liczniki bo w starym prędkościomierz miał wytarte wejście w miejscu gdzie wchodzi linka, ~180 zł

10.kołyska w zawieszeniu coś około ~100 zł

 

Do zrobienia po sezonie olej w silniku + olej w lagach, chyba, ze coś jeszcze wyjdzie. Dużo, mało sam oceń.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zupełnie sprawny ciężko kupić, ale troszkę poprawek i stara japonia daje radę. Mam Tengai czyli KLR 650 w innej obudowie z 1992 roku lata głównie poza asfaltem czyli nie ma wcale tak lekko.

Z perspektywy kilku lat to był udany zakup, w tym roku kilka rzeczy trzeba było zrobić:

1.wymiana tarczy przód, coś około 200 zł

2.przylutowanie czujnika temp. w chłodnicy i przeczyszczenie stycznika do tego czujnika, 0 zł

3.wyregulowanie pompy hamulcowej tylnej bo jakby tłoczek się zablokował przy tarczy, teraz blokuje koło przy każdej prędkości, 0 zł

4.zmieniłem sygnał dźwiękowy na nowy bo stary był już za słaby -30 zł

5.żarówka H4 zmiana na Osram  Night Racer 110% - 50 zł

6.napompowanie amortyzatora tylnego (z 2 godziny dłubania bo brak dostępu bezpośrednio), 0 zł

7.olej dolewki bo TTTM , 40 zł

8.bandaż termiczny na kolektor wydechowy, zachcianka bardziej , 40 zł

9.bym zapomnial zmieniłem całe liczniki bo w starym prędkościomierz miał wytarte wejście w miejscu gdzie wchodzi linka, ~180 zł

10.kołyska w zawieszeniu coś około ~100 zł

 

Do zrobienia po sezonie olej w silniku + olej w lagach, chyba, ze coś jeszcze wyjdzie. Dużo, mało sam oceń.

 

 

a gdzie zawory? rozrząd itp - wszystko pięknie jak znasz historię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.