smajler Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. Link do poprzedniego wątku zbiorczego o tej tematyce. Witam, mam astre F w silniku X14NZ na przebeigu 266tys z czego 200 spokojnie na LPG (przebieg pewny). Samochód zalewam od 3 wymian (co 15kkm) Valvolinem Maxlife 5w40. Kupuje 5L i zawsze starczy na zalanie silnika i dolewkę przez okres 15kkm. Teraz przejechałem już 11kkm i zostało mi tylko 200ml na dolewkę i zastanawiam się czy przejść na 10w. Czy popychacze z przebiegiem polubią 10w, czy powinienem poprostu dokupić 1L i lać dalej bo to małe branie oleju. Czy ewentualne przejście na 10w poprawi osiągi silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Maja 2017 Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Ja bym został jednak przy 5W40 - ile tego oleju wcina w 15kkm? 1l? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 11 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 Przez 1kkm wypil juz 1,3L. Zaznaczam ze mam LPG i często to spalenie oleju objawia sie jak jade autostradą 100km odleglość przy przędkosci ~130km/h gdzie na 60KM silnik to już wysokie obroty, więc pewnie większe spalenie oleju. Nie bardzo chce zmieniać na 10W bo auto z przebiegiem no i popychacze hydrauliczne mogą nie zaakceptować 10W. Zastanawiałem się też nad mobil 1 5W50 ale czy skok z 40 na 50 coś by poprawił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Maja 2017 Udostępnij Napisano 14 Maja 2017 Dnia 11.05.2017 o 08:24, smajler napisał: Przez 1kkm wypil juz 1,3L. Zaznaczam ze mam LPG i często to spalenie oleju objawia sie jak jade autostradą 100km odleglość przy przędkosci ~130km/h gdzie na 60KM silnik to już wysokie obroty, więc pewnie większe spalenie oleju. Nie bardzo chce zmieniać na 10W bo auto z przebiegiem no i popychacze hydrauliczne mogą nie zaakceptować 10W. Zastanawiałem się też nad mobil 1 5W50 ale czy skok z 40 na 50 coś by poprawił? Ojciec do tego silnika w Astrze laj jakis najtanszy mineralny 15w40 i jezdzilo bez problemu... Ten silnik to tak stara konstrukcja, ze raczej nic mu nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 ja mam również takie astre f classic X14NZ jak kupiłem to od nowości jeżdziła na GM 5W30 i w sumie może i brała ale na 10tys. zero dolewki i na szabelce cięzko było zauważyć ubytki (fakt ze autko było z pewnych rąk i 108kkm przebiegu było). Zapakowałem lpg i profilaktycznie castrola GTX 10W40 i nie widze różnicy poza tym ze przy spuszczaniu olej jest o wiele jaśniejszy niż poprzedni GM, dodam że w książce piszą że dla tego silnika zalecany olej to 5W i 10W a druga liczba to min. 30. Przy tej konstrukcji to OW lub 5W to chyba lekki przerost formy na treścia..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 18 Maja 2017 Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 Żona jeździ 16 letnią G jak w podpisie. Olej najtańszy jaki się da, z filtrem i wymianą 100 zeta płaciłem. Auto jeździ, oleju nie ubywa, przebiej 5-6 tysi rocznie, zalecana wymiana co 12 tysi Ja w nowym golfie TDI co jakieś 2 miechy jeżdżę do serwisu na dolewkę jak mi się kontrolka zapala. Litra co 10 tysi mi wlewają, zalecana wymiana co 30 tysi ale komputer jakoś to przelicza i wychodzi różnie. Wymieniam jak komunikat wyskoczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 18 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2017 No to zaleję sobie Valvoline MaxLife 10W30 i powinno być okej. A czy powinienem przepłukać silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Bez przesady z Valvolainem, a tym bardziej z płukaniem silnika...To silnik starej konstrukcji, niewysilony, przystosowany do pracy z olejami, które jakościowo zahaczały o lata 70 ubiegłego wieku. Silnik mojego pojazdu z przebiegiem już bliskim 300 kkm smarował się Lotosem i GM 10W40, zużycie ok 1 l na 12 kkm, zasilany LPG (wbrew podpisowi...hehe). Chmurkę puści przy zimnym rozruchu.... Nie przesadzajcie z olejami do takich silników-wydacie więcej PLN, a żadnych korzyści nie uzyskacie. Jedyną sensowną poradą jest regularna wymiana co przebieg lub czas (rok). Poza tym, mógłbym wytoczyć wywód w odniesieniu do oleju w nowszych konstrukcjach... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EmarciN Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Jaki olej polecacie do silnika A16XER benzyna 1.6 115 KM w Astrze 3? Do tej pory lałem 10w40 ostatnio Mobila ale coś mi się wydaje, że silnik na nim jakoś głośniej zaczął pracować. Jak kupiłem Astrę w 2014 r. przez dwa lata serwisowałem i nie widziałem jaki olej lali bo na fakturach pisali tylko wymiana oleju. Później jak "serwisowałem" sam mój mechanik powiedział, że bezpieczniej będzie lać 10w40. Stąd moje pytanie czy można z 10w40 wrócić do zalecanego 5w30. Ktoś pomoże? Moja Astra jest z 2011 r. z przebiegiem 155 tyś. km. Na stronie dixi car pieszą, aby jednak pozostać na aktualnym, czy faktycznie? Cytuj Jestem właścicielem Opla Astry H 2005r z silnikiem 1,7 CDTI, przebieg ok 190 tyś. Jaki jest zalecany olej do tego silnika? Zalewam Mobil 1 10w40. Czy nadal mogę taki stosować. Czy powinienem przejść na inny? Każdy nowy Opel wyjeżdza z fabryki na oleju syntetycznym 5 w30, jeśli w czasie eksploatacji zmieniono olej na nizszej klasy: półsynetyczny proponuje zostać na tym własnie oleju. Producent także ma go w ofercie: Opel 10 w40. Wymiana wraz z filtrem kosztuje: 129 zl brutto w ramach Usługi Błyskawicznej. Cena aktualna 28.10.2011. Przy okazji wykonamy bezplatne spr. w ramach Kontroli Wzrokowej najwazniejszych punktów Astry - przed zimą. Oleje w sklepie internetowymi Dixi-Car Witam. Posiadam Opla Astra III 1,6 105KM Twinport w/g książki zalany jest olej 10W40 a wszędzie piszą że powinien być 5W30,czy mogę jeżdzić czy muszę zmienić.Dziękuję Standradowo od kilku lat do Opla wlewany jest fabrycznie olej syntetyczny Opel 5 w30, prawdopodobnie na serwisie z nieznanych mi powodów zmieniono klasę na pólsyntetyk, zatem obecnie zalecamy stosować właśnie olej o parametrach: 10w40. Równolegle wykonamy bezplatną kontrolę wzrokową najwazniejszych punktów auta przed zimą dla Pana. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Dobrze radzą, nie wraca się na olej rzadszy, GM 10w40 nie jest zły, prezentowalem fotografie po zdjęciu pokrywy zaworów na forum, poszukaj i oceń jakość tego oleju.Przed GM 10W40 używałem Castrola o tej lepkości i nie byłem zadowolony.Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EmarciN Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 No to teraz już nie wiem. Ile ludzi tyle opinii. Chodzi mi o olej GM 10w40 sporo osób twierdzi, że się nie nadaje Ktoś ma doświadczenie z tym olejem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Olej z GM stosowany i zalecany przez fabrykę i serwisy opla nie nadaje się do auta marki opel? Ciekawa teoria... Może do jazdy sportowej, to z pewnością są inne lepsze dedykowane do takiego stylu jazdy, ale do kulania się po drogach publicznych? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EmarciN Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Mówię o 10w40 który nie jest olejem dedykowanym dla tego silnika. Słyszałem, że najlepiej lać Mobila albo Valvoline ale nie GM.Dlatego pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 W instrukcji jest napisane, że fabryka dopuszcza stosowanie tylko olejów 0Wxx i 5Wxx. Ja bym lał 5W40, ale 5W30, też możesz śmiało wlewać. Jeśli wymieniasz co 10-15tyś km, to marka ma drugorzędne znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EmarciN Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Ale czy taki powrót z 10w40 nie zaszkodzi silnikowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_marian Napisano 8 Marca 2018 Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 Witam. Ja z pytaniem z tematu "oleje". Nabyłem ostatnio Astrę J ST z silnikiem A14NET i przymierzam się do wymiany oleju w silniku (i pewnie w osławionej już skrzyni M32 też). Samochód jeździł na oleju GM Dexos2 i miałem zamiar wymienić na odpowiednik tej normy z firmy Motul. Ok. 2 tygodnie temu przeglądałem oleje na stronie Motula i do tego silnika zalecane było ok. 5 rodzajów olejów z normą Dexos2. Dzisiaj chciałem jeszcze raz sprawdzić i wybrać jeden spośród wskazanych olejów, a tu niespodzianka - zalecany jest tylko 1 olej i to z normą Dexos1 tj. 8100 Eco-lite 5W-30. Ktoś wie o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 11 Marca 2018 Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 pod podanym linkiem ma kolega spis olejów które mają aprobatę DEXOS2 Ja sam zmieniłem z oleju GM na MOTUL 8100 X-clean 5w40 https://www.centerforqa.com/dexos-brand2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_marian Napisano 11 Marca 2018 Udostępnij Napisano 11 Marca 2018 3 godziny temu, johny128 napisał: pod podanym linkiem ma kolega spis olejów które mają aprobatę DEXOS2 Ja sam zmieniłem z oleju GM na MOTUL 8100 X-clean 5w40 https://www.centerforqa.com/dexos-brand2/ Witam. Widziałem tą stronę i też przymierzałem się do jednego z tych olejów, ale problem w tym, że obecnie Motul już nie zaleca normy Dexos2 do silników m.in. A14NET, a w to miejsce pojawił się olej z normą Dexos1 generacji 2. Przeglądałem inne fora i wynika z nich, że norma Dexos2 ma obniżoną zawartość niektórych składników (SAPS) celem lepszego współdziałania m.in. z filtrami DPF i dlatego bardziej nadaje się do silników wysokoprężnych. Z kolei do silników benzynowych Opel niby zaleca obecnie oleje z normą Dexos 1 Gen 2 i byłoby to zgodne z obecną ofertą firmy Motul. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 12 Marca 2018 Udostępnij Napisano 12 Marca 2018 Opel miał problem ze spalaniem stukowym w silnikach z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Powodem był właśnie olej Dexos 2. Zalecali zmianę na Dexos 1 i Motul pewnie poszedł o krok dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_marian Napisano 12 Marca 2018 Udostępnij Napisano 12 Marca 2018 Więc chyba zdecyduję się na ten olej, ale jak na razie nie widzę go dostępnego w polskich sklepach i nie znam ceny - myślę, że nie będzie zaporowa. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 21 Marca 2018 Udostępnij Napisano 21 Marca 2018 Dnia 20.02.2018 o 01:40, master22221 napisał: Dobrze radzą, nie wraca się na olej rzadszy, GM 10w40 nie jest zły, prezentowalem fotografie po zdjęciu pokrywy zaworów na forum, poszukaj i oceń jakość tego oleju. Przed GM 10W40 używałem Castrola o tej lepkości i nie byłem zadowolony. Pozdr. Co do jakości GM10W40: pełna zgoda, żadnych zastrzeżeń. Co do zmiany na rzadszy: my story Corsa 1.3cdti kupiona przy zegarowych (!) 60k była zalewana GM10W40. Przy 138k pomyślałem: co nas nie zabije to nas wzmocni, poszedł GM Dexos2 5W30. Dzisiaj jest prawie 230k. Nic się nie dzieje, zmiana raz w roku, przelot 20-22k rocznie. Ciągle uważam, że nie ważne jaki olej, byle świeży i z pewnego źródła VC 1.9 już ponad 270k i ciągle w doskonałej formie, oczywiście że na GM Dexos2 Z tymi olejami to ciągle takie urban legend, trochę... A tak w ogóle: cześć. Żyję :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Marca 2018 Udostępnij Napisano 22 Marca 2018 13 godzin temu, krisb napisał: A tak w ogóle: cześć. Żyję :D No widzę właśnie! Cześć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Dnia 12.03.2018 o 09:28, Orochimaru napisał: Opel miał problem ze spalaniem stukowym w silnikach z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Powodem był właśnie olej Dexos 2. Zalecali zmianę na Dexos 1 i Motul pewnie poszedł o krok dalej. Dot. także B14 NET? Czyli najprościej wymieniac na OLEJ OPEL GM 5W30 DEXOS1 GEN 2 (który zresztą jest tańszy od Motula) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2018 Dnia 02.11.2018 o 09:47, wawo napisał: Dot. także B14 NET? Ten problem dotyczyl jedynie silnika z bezpośrednim wtryskiem, a nie B14NET Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Jaki jest interwał wymiany oleju w manualnej skrzyni biegów. Astra J silnik A14XER 100KM. Gdzie jest korek kontrolny, z lewej strony będzie widoczny po odkręceniu zakola przeciw błotnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2018 Jak w każdej innej Astrze, nie ma interwału. Olej jest na całe życie skrzyni... tak twierdzi fabryka. Korek jest po prawej stronie lewego otworu na czop przegubu półosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.