jqr Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 będę wymieniał filtr powietrza i knecht, hengst, mann, filtron proponują po dwa rodzaje filtra do 1.8tsi: z gąbką/filcem od strony chwytu powietrza i bez różnica w cenie 10-20zł w zależności od producenta - czy warto kupić ten droższy i jeśli tak, to dlaczego ? lepiej filtrują, wolniej się zatykają ? na mój prosty rozum, to ta dodatkowa gąbka ma zatrzymać "grube" śmieci typu owady, piach i nie dopuszczać do zatkania filtra papierowego, który ma zatrzymywac drobniejszy syf jak uważacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Odnośnie filtrów, spotkałem sie z przypadkami ze w niektorych silnikach FSI/TFSI po zastosowaniu zamiennika filtra (z dodatkowymi warstwami filtrujacymi zgodnymi z oryginalem) wywalalo blad przeplywomierza. Porownaj cene zamiennika do oryginalu, zeby nie miec problemow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Droższy filtr z dodatkową warstwą jest przeznaczony do wersji na kraje o zimnym klimacie. Nie wiem czy jest uzasadnienie żeby stosować go w PL. Fabrycznie miałem założony zwykły filtr powietrza i taki stosuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 1 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 1 godzinę temu, SebeKK napisał: Porownaj cene zamiennika do oryginalu, zeby nie miec problemow. oryginał VW "bez gąbki" 90zł z napisem Mann-Hummel knecht z gąbką 60zł knecht bez gąbki 35zł mann bez gąbki 40zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 Zawsze zakładałem z gąbka (co prawda do diesla) i nie było problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 41 minut temu, vaz2110 napisał: Droższy filtr z dodatkową warstwą jest przeznaczony do wersji na kraje o zimnym klimacie. Ciekawe czemu tak? Raczej podejrzewałbym, że do krajów o gorącym klimacie (więcej kurzu, pyłu, nawet piasku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 1 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 23 minuty temu, wladmar napisał: Ciekawe czemu tak? Raczej podejrzewałbym, że do krajów o gorącym klimacie (więcej kurzu, pyłu, nawet piasku). może wilgoć się osadza i ewentualnie zamarza na wstępnym "luźnym" filtrze zamiast zatykać papier ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 W Scenicu 1,2 TCE był z filcem i założyłem z filcem. W megane 1,6 16v był bez filca i założyłem z filcem (taki sam jak w scenicu). Nic się nie zmieniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 1 godzinę temu, vaz2110 napisał: Droższy filtr z dodatkową warstwą jest przeznaczony do wersji na kraje o zimnym klimacie. Futerko, to się grzeje?! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 14 godzin temu, jqr napisał: będę wymieniał filtr powietrza i knecht, hengst, mann, filtron proponują po dwa rodzaje filtra do 1.8tsi: z gąbką/filcem od strony chwytu powietrza i bez różnica w cenie 10-20zł w zależności od producenta - czy warto kupić ten droższy i jeśli tak, to dlaczego ? lepiej filtrują, wolniej się zatykają ? na mój prosty rozum, to ta dodatkowa gąbka ma zatrzymać "grube" śmieci typu owady, piach i nie dopuszczać do zatkania filtra papierowego, który ma zatrzymywac drobniejszy syf jak uważacie Kup normalny filtr bez żadnych udziwnień. Silnik lepiej oddycha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 7 minut temu, fred77 napisał: Kup normalny filtr bez żadnych udziwnień. Silnik lepiej oddycha. Silnik nie ma oddychać "lepiej". Silnik ma oddychać tak, jak przewidziała to fabryka - ani za dużo, ani za mało, dlatego filtr powinien być odpowiednio dobrany, tak jak zaprojektował to producent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 10 minut temu, wladmar napisał: Silnik nie ma oddychać "lepiej". Silnik ma oddychać tak, jak przewidziała to fabryka Też mi nowość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Dlatego wklada się taki, którego samemu można co 50000km umyć, naoliwić, wysuszyć i jeździć dalej, nie zastanawiać się nad gąbkami czy robakiem przebijającym papier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 dzięki za opinie, będzie knecht bez filcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 3 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2018 17 godzin temu, jqr napisał: dzięki za opinie, będzie knecht bez filcu Filc jest na cięższe warunki/miasto,zapylenie wg.ASO. W R-ce był z filcem od nowości-przy 14kkm zmieniłem na K&N mokry.Po 14kkm filtr był już szary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.