Skocz do zawartości

filtr powietrza z filcem/gąbką czy bez ?


jqr

Rekomendowane odpowiedzi

będę wymieniał filtr powietrza i knecht, hengst, mann, filtron proponują po dwa rodzaje filtra do 1.8tsi: z gąbką/filcem od strony chwytu powietrza i bez

różnica w cenie 10-20zł w zależności od producenta - czy warto kupić ten droższy i jeśli tak, to dlaczego ?

lepiej filtrują, wolniej się zatykają ?

 

na mój prosty rozum, to ta dodatkowa gąbka ma zatrzymać "grube" śmieci typu owady, piach i nie dopuszczać do zatkania filtra papierowego, który ma zatrzymywac drobniejszy syf

 

jak uważacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie filtrów, spotkałem sie z przypadkami ze w niektorych silnikach FSI/TFSI po zastosowaniu zamiennika filtra (z dodatkowymi warstwami filtrujacymi zgodnymi z oryginalem) wywalalo blad przeplywomierza. Porownaj cene zamiennika do oryginalu, zeby nie miec problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droższy filtr z dodatkową warstwą jest przeznaczony do wersji na kraje o zimnym klimacie. Nie wiem czy jest uzasadnienie żeby stosować go w PL. Fabrycznie miałem założony zwykły filtr powietrza i taki stosuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, SebeKK napisał:

 Porownaj cene zamiennika do oryginalu, zeby nie miec problemow.

oryginał VW "bez gąbki" 90zł z napisem Mann-Hummel

knecht z gąbką 60zł

knecht bez gąbki 35zł

mann bez gąbki 40zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, vaz2110 napisał:

Droższy filtr z dodatkową warstwą jest przeznaczony do wersji na kraje o zimnym klimacie.

 

Ciekawe czemu tak? Raczej podejrzewałbym, że do krajów o gorącym klimacie (więcej kurzu, pyłu, nawet piasku). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, wladmar napisał:

 

Ciekawe czemu tak? Raczej podejrzewałbym, że do krajów o gorącym klimacie (więcej kurzu, pyłu, nawet piasku). 

może wilgoć się osadza i ewentualnie zamarza na wstępnym "luźnym" filtrze zamiast zatykać papier ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jqr napisał:

będę wymieniał filtr powietrza i knecht, hengst, mann, filtron proponują po dwa rodzaje filtra do 1.8tsi: z gąbką/filcem od strony chwytu powietrza i bez

różnica w cenie 10-20zł w zależności od producenta - czy warto kupić ten droższy i jeśli tak, to dlaczego ?

lepiej filtrują, wolniej się zatykają ?

 

na mój prosty rozum, to ta dodatkowa gąbka ma zatrzymać "grube" śmieci typu owady, piach i nie dopuszczać do zatkania filtra papierowego, który ma zatrzymywac drobniejszy syf

 

jak uważacie

Kup normalny filtr bez żadnych udziwnień. Silnik lepiej oddycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, fred77 napisał:

Kup normalny filtr bez żadnych udziwnień. Silnik lepiej oddycha.

 

Silnik nie ma oddychać "lepiej". Silnik ma oddychać tak, jak przewidziała to fabryka - ani za dużo, ani za mało, dlatego filtr powinien być odpowiednio dobrany, tak jak zaprojektował to producent.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wklada się taki, którego samemu można co 50000km umyć, naoliwić, wysuszyć i jeździć dalej, nie zastanawiać się nad gąbkami czy robakiem przebijającym papier :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jqr napisał:

dzięki za opinie, będzie knecht bez filcu

Filc jest na cięższe warunki/miasto,zapylenie wg.ASO. W R-ce był z filcem od nowości-przy 14kkm zmieniłem na K&N mokry.Po 14kkm filtr był już szary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.