Skocz do zawartości

Pusta laweta a DMC niemcy


kadaf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy i koleżanki , mam potrzebę zawieźć pustą lawetę o DMC 2000 km do Niemiec.

 

Problem w tym, że mój pojazd  może ciągnąć przyczepę o DMC 1500, a moje uprawnienia "Prawojazdy B" ograniczają jej DMC do 1350.

 

O Polskę się nie martwię, bo uda mi się bocznymi drogami przelecieć do Zgorzelca, ale co w Niemczech, czy Oni są "normalni" i patrzą, że pusta laweta waży 600 kilo i mogę ją ciągnąć, czy mają takie podejście jak nasza władza ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz, ze uprawnienia ograniczaja DMC przyczepy do 1350kg.

 

Rozumiem w takim razie, ze DMC samochodu to 2150kg. Dobrze mysle?

 

Jesli tak jest to mając jedynie prawo jazdy B nie mozesz ciagnac przyczepy o wiekszej DMC niz 1350kg wszedzie w EU.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, CiniO napisał:

Jesli tak jest to mając jedynie prawo jazdy B nie mozesz ciagnac przyczepy o wiekszej DMC niz 1350kg wszedzie w EU.

 

 

No właśnie nie jest to takie pewne.

Jeśli chodzi o masę przyczepy którą możne ciągnąć samochód, to pod uwagę brana jest jej masa własna.

Jeśli auto ma na haku 1000kg, przyczepa dmc 3500kg ale waży max 1000kg to można z nią jechać. W Polsce nie, bo brane pod uwagą jest 3500kg, mimo tego ze jest pusta...

Jest trochę inaczej niż u nas, ale nie mam pewności czy na takim prawku można to ciągnąć. Mam więcej kategorii i nie miałem potrzeby żeby się dowiadywać.

Tak czy inaczej ja bym jechał. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, swienty napisał:

 

No właśnie nie jest to takie pewne.

Jeśli chodzi o masę przyczepy którą możne ciągnąć samochód, to pod uwagę brana jest jej masa własna.

Jeśli auto ma na haku 1000kg, przyczepa dmc 3500kg ale waży max 1000kg to można z nią jechać. W Polsce nie, bo brane pod uwagą jest 3500kg, mimo tego ze jest pusta...

Jest trochę inaczej niż u nas, ale nie mam pewności czy na takim prawku można to ciągnąć. Mam więcej kategorii i nie miałem potrzeby żeby się dowiadywać.

Tak czy inaczej ja bym jechał. ;) 

No ja wlasnie o prawku mowilem.

Mając pj kat B, mozna ciagnac taki w takich dwoch przypadkach.

a) DMC auta do 3500kg + DMC przyczepy 750kg.

b) DMC auto + DMC przyczepy 3500kg.

 

Czyli np auto 3500kg, przyczepa 750kg - mozna jechac.

Auto 2000kg, przyczepa 1500kg - mozna jechac

Auto 2500kg, przyczepa 1100kg - nie mozna jechac.

Wszyskie powyzsze przyklady podana masa to DMC.

 

I to sa wymagania dotyczace prawa jazdy, ktore obowiazuja w calej EU.

 

 

A co do tego iditycznego wymogu w Polsce (imo wyssanego z palca bo nie ma on odzwierciedlenia nigdzie w przepisach) gdzie DMC przyczepy nie moze byc wieksze niz maks masa przyczepy okreslona przez producenta, to slyszalem.

Ale z tego co wiem to obowiazuje tylko w Polsce. W innych krajach raczej przepisy i ich interpretacja sa normalne.

 

Wiec przykladowo.

Mam auto  o DMC 1900kg - ktore okresla maks mase przyczepy bez hamulca na 500kg i z hamulcem na 1500kg.

Jesli mam przeczepke bez hamulca DMC 750kg ale o masie rzeczywistej 350kg (powiedzmy masa wlasna 300kg, ladownosc 450kg ale w danym momencie zaladowane tylko 50kg) to w Polsce mi nie wolno jechac takim zestawiem, podczas gdy praktycznie w calej Europie nie ma ku temu przeciwskazan.

Podobnie w przypadku cięższej przyczepy z hamulcem.

Zakladajac, ze mialbym pj BE, do takiego auta jak w przykladzie wyzej, moge przypiąć pustą przeczepę DMC 2500kg (masa rzeczywista 1000kg) i jechac praktycznie przez całą Europe, oprocz Polski - gdzie mi nie wolno takim zestawem jechac. Jednak bez pj BE, nigdzie w Europie takim zestawiem nie wolno mi jechac, ze wzgledu na brak uprawnien.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.02.2018 o 21:55, kadaf napisał:

mam potrzebę zawieźć pustą lawetę o DMC 2000 km do Niemiec.

 

Problem w tym, że mój pojazd  może ciągnąć przyczepę o DMC 1500, a moje uprawnienia "Prawojazdy B" ograniczają jej DMC do 1350.

Niestety nie. Przepisy niemieckie mówią co następuje (w skrócie i uproszczeniu):

1. Prawo jazdy kat. B zezwala na prowadzenie zestawu o zsumowanym DMC maksymalnie 3500kg.

2. Masa "pustego" pojazdu ciągnącego nie może być mniejsza lub równa DMC przyczepy.

Prowadzenie z kategorią B zestawu przekraczającego zsumowaną DMC 3500kg jest traktowana jako jazda bez wymaganych uprawnień, jest czynem karalnym i zagrożonym karą do sześciu miesięcy pozbawienia wolności lub grzywną wysokości do 30 dniówek.

Edytowane przez szafir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuej za odpowiedzi, czyli nie wybieram się w podróż:)

Pora wybrać się na kurs B+E

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kadaf napisał:

Pora wybrać się na kurs B+E

 

W tym konkretnym przypadku to chyba i to nie pomoże:hmm:

Dnia 3.02.2018 o 21:55, kadaf napisał:

  mam potrzebę zawieźć pustą lawetę o DMC 2000 km do Niemiec.

  mój pojazd  może ciągnąć przyczepę o DMC 1500 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holownik nie stanowi problemu, bo aut kilka do wyboru.

Problem z tym że pusta przyczepa a liczą jak pełna.

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, szafir napisał:

Niestety nie. Przepisy niemieckie mówią co następuje (w skrócie i uproszczeniu):

1. Prawo jazdy kat. B zezwala na prowadzenie zestawu o zsumowanym DMC maksymalnie 3500kg.

2. Masa "pustego" pojazdu ciągnącego nie może być mniejsza lub równa DMC przyczepy.

Prowadzenie z kategorią B zestawu przekraczającego zsumowaną DMC 3500kg jest traktowana jako jazda bez wymaganych uprawnień, jest czynem karalnym i zagrożonym karą do sześciu miesięcy pozbawienia wolności lub grzywną wysokości do 30 dniówek.

Jesteś pewny co do tego wymogu z punktu 2?

Pamięam, ze taki sam wymóg był w Polsce i w Irlandii i pewnie wiekszosci krajów UE.

Jednak nowelizacja przepisow dot praw jazdy z 2013 (bazowana na unijnej dyrektywie) usunęła ten wymóg, i od wtedy ani w Polsce ani w Irlandii nie ma takiego wymogu.

Dlatego dziwi mnie, ze mowisz ze w Niemczech dalej jest?

 

 

I jak z drugą częscią potania kadafa?

Czy jesli już bedzie mial pj BE, to czy bedzie mógł autem ktore wg homologacji moze ciagnać 1500kg, holować przyczepe o DMC 2000kg, ale pustą (czyli w rzeczywistosci ważącą ponizej 1000kg) ?

W Polsce wiemy ze nie, natomiast z tego co wiem, w wiekszosci krajów EU tak - dlatego ciekawy jestem jak to wyglada w Niemczech.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volf6 napisał:

 

W tym konkretnym przypadku to chyba i to nie pomoże:hmm:

 

No wlasnie moze pomóc, bo pojazd moze holowac przyczepe o masie 1500kg (wg producenta), to dlaczego by mial nie móc ciagnac przeczepy o DMC 2000kg ale pustej ktora wtedy waży ponizej 1000kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, grogi napisał:

Rozwiązanie: pojechać z lawetą o małym DMC 1500kg i załadować na nią pustą drugą lawetę o dużym DMC?

Ja tak często jeździłem do DE. Miałem jedną kontrolę w DE i nikt się niczego nie czepiał, bardziej o apteczkę niemiecką której nie mogłem znaleźć, ale się udało. Prawko tylko na B. Z powrotem kolega prowadził z B+E. Plus w PL viaTOLL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD w kwestii holowania wyraźnie mówi o RMC, a nie DMC:

 

Art. 62. o ruchu drog.

 

Ciągnięcie przyczep

1.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1)
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2018 o 00:20, Zuraw napisał:

PoRD w kwestii holowania wyraźnie mówi o RMC, a nie DMC:

 

Art. 62. o ruchu drog.

 

Ciągnięcie przyczep

1.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1)
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

tak - ale to tylko jedno z wielu ograniczeń w PRD i WT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.02.2018 o 00:20, Zuraw napisał:

PoRD w kwestii holowania wyraźnie mówi o RMC, a nie DMC:

 

Art. 62. o ruchu drog.

 

Ciągnięcie przyczep

1.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1)
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

 

Wątek o przyczepach byłby nieważny, gdybyś Ty nie zabrał słowa wciskając swoje brednie..  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Zuraw napisał:

No to już wiemy, że dl ciebie PoRD to brednie. Dziękujemy za uwagę. 

 

Tak. MI się myli, Policja się myli, instruktorzy nauki jazdy się mylą.

Tylko jeden @Zuraw w całej PL posiadł wiedzę i wszystkich usiłuje przekonać, że w DR DMC to nie DMC, a RMC. 

I o ile Porad mówi o MW, to sam dowód rejestracyjny w swoim opisie ma tylko i wyłącznie DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, K3 napisał:

 

Tak. MI się myli, Policja się myli, instruktorzy nauki jazdy się mylą.

Tylko jeden @Zuraw w całej PL posiadł wiedzę i wszystkich usiłuje przekonać, że w DR DMC to nie DMC, a RMC. 

I o ile Porad mówi o MW, to sam dowód rejestracyjny w swoim opisie ma tylko i wyłącznie DMC.

A jak to jest w DK?

 

Jesli auto przez producenta jest przewidziane do ciagnięcia przyczepy powiedzmy 1200kg, to czy mozna ciągnać przyczepę o DMC 2000kg, ale pustę (czyli w rzeczywistosci ważącą powiedzmy 800kg) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, K3 napisał:

 

Tak. MI się myli, Policja się myli, instruktorzy nauki jazdy się mylą.

Tylko jeden @Zuraw w całej PL posiadł wiedzę i wszystkich usiłuje przekonać, że w DR DMC to nie DMC, a RMC. 

I o ile Porad mówi o MW, to sam dowód rejestracyjny w swoim opisie ma tylko i wyłącznie DMC.

K3 - czy ty jesteś normalny? Masz jakieś problemy z czytaniem? Rozumieniem tego co czytasz? Czy tylko udajesz idiotę? Czego nie rozumiesz w moim poście? Dla ułatwienia wkleję go raz jeszcze poniżej. I pokaż mi gdzie w nim pisze cokolwiek o DR, ok? A jeśli już się czepiasz opisów Dowodu rejestracyjnego, to spójrz tam najpierw zanim po raz kolejny chlapniesz ozorem, bo w opisie JEST MMC.

 

Poniżej dla ułatwienia zdjęcie dowodu rejestracyjnego z opisem rubryk:
 
5a7f1c15f2efd_Resizeof20180210_165958.jpg.ed86da839b8ffbf8d47d211bfd8f7ce0.jpg
 

I jeszcze:

----------------------------

OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)

z dnia 11 lipca 2014 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

Załącznik nr 3

WZÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO ORAZ OZNACZENIA KODÓW ZASTOSOWANYCH W TYM WZORZE

(format strony A6)

Oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego

A numer rejestracyjny pojazdu,

B data pierwszej rejestracji pojazdu,

C dane dotyczące posiadacza dowodu rejestracyjnego i właściciela pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:

C.1.1 nazwisko lub nazwa posiadacza dowodu rejestracyjnego*),

C.1.2 numer PESEL lub REGON,

C.1.3 adres posiadacza dowodu rejestracyjnego,

C.2.1 nazwisko lub nazwa właściciela pojazdu,

C.2.2 numer PESEL lub REGON,

C.2.3 adres właściciela pojazdu,

D dane dotyczące pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:

D.1 marka pojazdu,

D.2 typ pojazdu:

– wariant, jeżeli występuje,

– wersja, jeżeli występuje,

D.3 model pojazdu,

E numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy),

F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),

F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),

F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg),

G masa własna pojazdu; w przypadku pojazdu ciągnącego innego niż kategoria M1 masa własna pojazdu obejmuje urządzenie sprzęgające (w kg),

H okres ważności dowodu, jeżeli występuje takie ograniczenie,

I data wydania dowodu rejestracyjnego,

J kategoria pojazdu,

K numer świadectwa homologacji typu pojazdu, jeżeli występuje,

L liczba osi,

O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),

O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),

P.1 pojemność silnika (w cm3),

P.2 maksymalna moc netto silnika (w kW),

P.3 rodzaj paliwa,

Q stosunek mocy do masy własnej (w kW/kg); dotyczy motocykli i motorowerów,

S.1 liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy,

S.2 liczba miejsc stojących, jeżeli występuje.

--------------------------------

 

Dalej będziesz dyskutował, że MMC to to samo co DMC?

 

Że pominę już kwestię tego, że PoRD to nie DR tylko Przepisy o Ruchu Drogowym i to one mówią o RMC, co ci wyłożyłem jak krowie na rowie. A jak nie wierzysz to sam zajrzyj do art. 62 PoRD o czym mówi. Gdyby ci się nie chciało, to ci to ułatwię i RAZ JESZCZE zacytuję, żebyś nie miał wątpliwości:

 

---------------

PoRD w kwestii holowania wyraźnie mówi o RMC, a nie DMC:

 

Art. 62. o ruchu drog.

 

Ciągnięcie przyczep

1.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1)
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
-------------------
 
Dalej będziesz udowadniał, że jest inaczej?

 

Trzeba znać i rozróżniać podstawowe pojęcia takie jak DMC, MMC i RMC, żeby nie walić jak głupek zdań, że w DR jest wyłącznie DMC :facepalm:

Edytowane przez Zuraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Zuraw napisał:

K3 - czy ty jesteś normalny? Masz jakieś problemy z czytaniem? Rozumieniem tego co czytasz? Czy tylko udajesz idiotę? Czego nie rozumiesz w moim poście? Dla ułatwienia wkleję go raz jeszcze poniżej. I pokaż mi gdzie w nim pisze cokolwiek o DR, ok? A jeśli już się czepiasz opisów Dowodu rejestracyjnego, to spójrz tam najpierw zanim po raz kolejny chlapniesz ozorem, bo w opisie JEST MMC.

 

Poniżej dla ułatwienia zdjęcie dowodu rejestracyjnego z opisem rubryk:
 
5a7f1c15f2efd_Resizeof20180210_165958.jpg.ed86da839b8ffbf8d47d211bfd8f7ce0.jpg
 

I jeszcze:

----------------------------

OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)

z dnia 11 lipca 2014 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów

Załącznik nr 3

WZÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO ORAZ OZNACZENIA KODÓW ZASTOSOWANYCH W TYM WZORZE

(format strony A6)

Oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego

A numer rejestracyjny pojazdu,

B data pierwszej rejestracji pojazdu,

C dane dotyczące posiadacza dowodu rejestracyjnego i właściciela pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:

C.1.1 nazwisko lub nazwa posiadacza dowodu rejestracyjnego*),

C.1.2 numer PESEL lub REGON,

C.1.3 adres posiadacza dowodu rejestracyjnego,

C.2.1 nazwisko lub nazwa właściciela pojazdu,

C.2.2 numer PESEL lub REGON,

C.2.3 adres właściciela pojazdu,

D dane dotyczące pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych:

D.1 marka pojazdu,

D.2 typ pojazdu:

– wariant, jeżeli występuje,

– wersja, jeżeli występuje,

D.3 model pojazdu,

E numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy),

F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg),

F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg),

F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg),

G masa własna pojazdu; w przypadku pojazdu ciągnącego innego niż kategoria M1 masa własna pojazdu obejmuje urządzenie sprzęgające (w kg),

H okres ważności dowodu, jeżeli występuje takie ograniczenie,

I data wydania dowodu rejestracyjnego,

J kategoria pojazdu,

K numer świadectwa homologacji typu pojazdu, jeżeli występuje,

L liczba osi,

O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),

O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),

P.1 pojemność silnika (w cm3),

P.2 maksymalna moc netto silnika (w kW),

P.3 rodzaj paliwa,

Q stosunek mocy do masy własnej (w kW/kg); dotyczy motocykli i motorowerów,

S.1 liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy,

S.2 liczba miejsc stojących, jeżeli występuje.

--------------------------------

 

Dalej będziesz dyskutował, że MMC to to samo co DMC?

 

Że pominę już kwestię tego, że PoRD to nie DR tylko Przepisy o Ruchu Drogowym i to one mówią o RMC, co ci wyłożyłem jak krowie na rowie. A jak nie wierzysz to sam zajrzyj do art. 62 PoRD o czym mówi. Gdyby ci się nie chciało, to ci to ułatwię i RAZ JESZCZE zacytuję, żebyś nie miał wątpliwości:

 

---------------

PoRD w kwestii holowania wyraźnie mówi o RMC, a nie DMC:

 

Art. 62. o ruchu drog.

 

Ciągnięcie przyczep

1.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1)
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
-------------------
 
Dalej będziesz udowadniał, że jest inaczej?

 

Trzeba znać i rozróżniać podstawowe pojęcia takie jak DMC, MMC i RMC, żeby nie walić jak głupek zdań, że w DR jest wyłącznie DMC :facepalm:

 

Dzięki za ten wywód.

A masz gdzieś może definicje Maksymalnej Masy Całkowitej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, CiniO napisał:

 

Dzięki za ten wywód.

A masz gdzieś może definicje Maksymalnej Masy Całkowitej?

 

 

Generalnie MMC = DMC. Czasami MMC może być większe niż DMC, dotyczy to np. busów, dla których producent przewidział możliwość rejestracji na 4T, ale ze względu na kategorię B rejestruje się je z DMC=3,5T. Ale to są sporadyczne sytuacje, i dla aut osobowych MMC będzie równe DMC w 99,9% przypadków...

MMC nigdy nie będzie mniejsze niż DMC.

 

A @Zuraw ubzdurał sobie, że MMC = RMC i każdego chce edukować, że może ciągnąć pustą lawetę, której DMC przekracza wartości z pola O1 w DR holownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, CiniO napisał:

A jak to jest w DK?

 

Jesli auto przez producenta jest przewidziane do ciagnięcia przyczepy powiedzmy 1200kg, to czy mozna ciągnać przyczepę o DMC 2000kg, ale pustę (czyli w rzeczywistosci ważącą powiedzmy 800kg) ?

 

 

To zależy, kiedy wydane PJ. Od 2009 roku kat. B liczy DMC auta i przyczepy, max 3,5T.

Jeśli PJ wydane przed 2009, to można przekroczyć 3,5T DMC, ale RMC musi być poniżej (czyli przyczepa pusta lub częściowo załadowana).

I wszędzie piszą, że należy zwracać uwagę, iż ten wyjatek był legalny w DK i nie obowiązuje poza granicami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, K3 napisał:

 

To zależy, kiedy wydane PJ. Od 2009 roku kat. B liczy DMC auta i przyczepy, max 3,5T.

Jeśli PJ wydane przed 2009, to można przekroczyć 3,5T DMC, ale RMC musi być poniżej (czyli przyczepa pusta lub częściowo załadowana).

I wszędzie piszą, że należy zwracać uwagę, iż ten wyjatek był legalny w DK i nie obowiązuje poza granicami...

Rozumiem, ale to co piszesz, dotyczy wymogów prawa jazdy.

 

Ale ja pytalem o odpowiednik tych rubryk O1 i O2 w DR.

Tzn nawet mając kategorie BE, jesli moje auto w rubryce O2 ma wpisane 1500kg, to czy moge ciagnąć przyczepę DMC 2000kg ale pustą (czyli ważącą 800kg) ?

W Polsce juz wiem że nie.

W Irlandii wiem że tak.

A jak jest w Danii?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, K3 napisał:

 

Generalnie MMC = DMC. Czasami MMC może być większe niż DMC, dotyczy to np. busów, dla których producent przewidział możliwość rejestracji na 4T, ale ze względu na kategorię B rejestruje się je z DMC=3,5T. Ale to są sporadyczne sytuacje, i dla aut osobowych MMC będzie równe DMC w 99,9% przypadków...

MMC nigdy nie będzie mniejsze niż DMC.

 

A @Zuraw ubzdurał sobie, że MMC = RMC i każdego chce edukować, że może ciągnąć pustą lawetę, której DMC przekracza wartości z pola O1 w DR holownika.

 

Jestem przerażony - ty jednak nie udajesz...

Człowieku - gdzie ja napisałem, że MMC jest tożsame z RMC??? Ogarnij się. To raz. Ale ty będziesz próbował zmieniać teraz temat i lawirować w swoich wypowiedziach, byle tylko odwrócić kota ogonem swoją niewiedzę na mnie. Od razu ci powiem - nie uda ci się. Dlaczego? Bo nieco wyżej podałem ci podstawę prawną tego o czym mówie, a czego tyW ogóle nie jesteś w stanie zrozumieć.

Dwa - zapamiętaj to sobie (choć już wiem, że w twoim przypadku nie jest to możliwe), że to o czym piszesz, że MMC = DMC dotyczy rubryk F1 i F2 tego samego pojazdu, czyli rubryk z tego samego DR. I ma się to nijak do rubryki O1 i O2, co masz wyraźnie napisane w przytoczonym przeze mnie przed chwilą Rozporządzeniu (przeczytaj dwa razy, a jak trzeba to i trzy - aż zrozumiesz), a które to rubryki mówią ile maksymalnie kilogramów dana wersja pojazdu według producenta może pociągnąć. I ma się to nijak do DMC z dowodu rejestracyjnego przyczepy, bo MMC podane przez producenta POJAZDU w rubryce O1 O2 DR POJAZDU nie jest tożsame z DMC przyczepy z DR przyczepy. Ja wiem, że to trudne, ale musisz to w jakiś sposób sobie przyswoić.

Trzy. Art. 62 PoRD (nie DR jak twierdzisz) mówi wyraźnie, że RMC przyczepy <= MMC z rubryki O1 O2 DR POJAZDU!!!

 

I ma się to nijak do tego, co próbujesz udowodnć, bo niczego z tego co napisałeś nie poparłeś jakąkolwiek podstawą prawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, CiniO napisał:

Rozumiem, ale to co piszesz, dotyczy wymogów prawa jazdy.

 

Ale ja pytalem o odpowiednik tych rubryk O1 i O2 w DR.

Tzn nawet mając kategorie BE, jesli moje auto w rubryce O2 ma wpisane 1500kg, to czy moge ciagnąć przyczepę DMC 2000kg ale pustą (czyli ważącą 800kg) ?

W Polsce juz wiem że nie.

W Irlandii wiem że tak.

A jak jest w Danii?

 

 

Tak, jak ci odpisałem. 

PJ wydane w 2005: możesz ciągnąć, jeśli RMC jest mniejsze niż 1,5T

PJ wydane w 2015: nie możesz ciągnąć, bo DMC jest wyższe.

 

Po prostu w ten sposób w DK zmienili reguły za pomocą dostosowania przepisów o PJ do jednolitych w całej EU.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Zuraw napisał:

Jestem przerażony - ty jednak nie udajesz...

Człowieku - gdzie ja napisałem, że MMC jest tożsame z RMC??? Ogarnij się. To raz. Ale ty będziesz próbował zmieniać teraz temat i lawirować w swoich wypowiedziach, byle tylko odwrócić kota ogonem swoją niewiedzę na mnie. Od razu ci powiem - nie uda ci się. Dlaczego? Bo nieco wyżej podałem ci podstawę prawną tego o czym mówie, a czego tyW ogóle nie jesteś w stanie zrozumieć.

Dwa - zapamiętaj to sobie (choć już wiem, że w twoim przypadku nie jest to możliwe), że to o czym piszesz, że MMC = DMC dotyczy rubryk F1 i F2 tego samego pojazdu, czyli rubryk z tego samego DR. I ma się to nijak do rubryki O1 i O2, co masz wyraźnie napisane w przytoczonym przeze mnie przed chwilą Rozporządzeniu (przeczytaj dwa razy, a jak trzeba to i trzy - aż zrozumiesz), a które to rubryki mówią ile maksymalnie kilogramów dana wersja pojazdu według producenta może pociągnąć. I ma się to nijak do DMC z dowodu rejestracyjnego przyczepy, bo MMC podane przez producenta POJAZDU w rubryce O1 O2 DR POJAZDU nie jest tożsame z DMC przyczepy z DR przyczepy. Ja wiem, że to trudne, ale musisz to w jakiś sposób sobie przyswoić.

Trzy. Art. 62 PoRD (nie DR jak twierdzisz) mówi wyraźnie, że RMC przyczepy <= MMC z rubryki O1 O2 DR POJAZDU!!!

 

I ma się to nijak do tego, co próbujesz udowodnć, bo niczego z tego co napisałeś nie poparłeś jakąkolwiek podstawą prawną.

 

To pomyśl raz jeszcze. Skoro O1 holownika określa MMC przyczepy, to patrzysz w DR przyczepy, i pole F1 przyczepy.

Jeśli pole F1 jest puste, to patrzysz na F2, bo wtedy F2 będzie równe F1.

 

I z tego wyniaka, że pojazdem który ma w O1 max 1000kg nie pociągniesz przyczepy co ma DMC=1200kg.

Bo jej MMC będzie wynosiła zawsze minimum 1200kg. Może być więcej (i wtedy będzie to wpisane w DR), ale nigdy MMC nie będzie mniejsze niż DMC.

Bo nigdy nie zarejestrujesz przyczepy aby miała DMC wyższe, niż określił to producent jako maksymalną wagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, K3 napisał:

 

To pomyśl raz jeszcze. Skoro O1 holownika określa MMC przyczepy, to patrzysz w DR przyczepy, i pole F1 przyczepy.

Jeśli pole F1 jest puste, to patrzysz na F2, bo wtedy F2 będzie równe F1.

 

I z tego wyniaka, że pojazdem który ma w O1 max 1000kg nie pociągniesz przyczepy co ma DMC=1200kg.

Bo jej MMC będzie wynosiła zawsze minimum 1200kg. Może być więcej (i wtedy będzie to wpisane w DR), ale nigdy MMC nie będzie mniejsze niż DMC.

Bo nigdy nie zarejestrujesz przyczepy aby miała DMC wyższe, niż określił to producent jako maksymalną wagę.

To co piszesz ma sens logicznie myśląc.

 

Jednak moim zdaniem to co Żuraw mówi, też może mieć sens jesli dobrze rozumiem jego wywody.

Otóż ty piszesz, ze skoro w DR w polu O1 (maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem) jest wpisane powiedzmy 1000kg, to nie można pociągnąć przyczepy DMC 1200kg, bo MMC przyczepy ktora ma DMC 1200kg bedzie zawsze większa lub równa 1200kg.

 

Jednak z tego co rozumiem, to Żuraw mówi, ze nie istnieje przepis ktory by stawial taki wymóg.

tzn ten wpis w dowodzie rejestracyjnym O1 jest sobie, ale dowód rejestracyjny nie stanowi prawa. Aby rzeczywiscie nie można było ciągnać przeczepy o DMC 1200kg w tym przypadku powyzej, to musiałby być przepis ktory mówi, ze nie wolno ciągnąć przyczepy o DMC/MMC wyższej niż wpisana w polu O1 w dowodzie rejestrcyjnym holownika.

A wygląda na to, ze takiego przepisu nie ma.

 

Niech Żuraw potwierdzi/zaprzeczy czy dobrze rozumiem jego sposób rozumowania.

 

Edytowane przez CiniO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, CiniO napisał:

Jednak z tego co rozumiem, to Żuraw mówi, ze nie istnieje przepis ktory by stawial taki wymóg.

tzn ten wpis w dowodzie rejestracyjnym O1 jest sobie, ale dowód rejestracyjny nie stanowi prawa. Aby rzeczywiscie nie można było ciągnać przeczepy o DMC 1200kg w tym przypadku powyzej, to musiałby być przepis ktory mówi, ze nie wolno ciągnąć przeczy o DMC/MMC wyższej niż wpisana w polu O1 w dowodzie rejestrcyjnym holownika.

A wygląda na to, ze takiego przepisu nie ma.

 

Taki przepis jest.

Nie określa tego PoRD, ale rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami): 1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż "przez maksymalną masę całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, K3 napisał:

To pomyśl raz jeszcze. Skoro O1 holownika określa MMC przyczepy, to patrzysz w DR przyczepy, i pole F1 przyczepy.

Jeśli pole F1 jest puste, to patrzysz na F2, bo wtedy F2 będzie równe F1.

Jezu Chryste!!! No właśnie nie! Nie mam siły... Podana przez producenta pojazdu wartość ma się nijak do wartości podanej przez producenta przyczepy.... Jeszcze raz zatem. W rubryce O1 i O2 masz wartości wynikające z homologacji pojazdu zrobionej przez jego producenta. Mówią one ile ten konkretny pojazd jest w stanie maksymalnie pociągnąć. MMC w DR przyczepy mówi ile kilogramów maksymalnie ta może ważyć po załadowaniu, czyli ile wynosić może łącznie jej MW i ładowność. I określa to producent przyczepy. W takim wypadki MMC = DMC, ale to są wartości podane w rubrykach F1 i F2. Te wartości nie są tożsame z wartościami w rubrykach O1 i O2 DR pojazdu.

 

9 minut temu, K3 napisał:

I z tego wyniaka, że pojazdem który ma w O1 max 1000kg nie pociągniesz przyczepy co ma DMC=1200kg.

Bo jej MMC będzie wynosiła zawsze minimum 1200kg. Może być więcej (i wtedy będzie to wpisane w DR), ale nigdy MMC nie będzie mniejsze niż DMC.

Bo nigdy nie zarejestrujesz przyczepy aby miała DMC wyższe, niż określił to producent jako maksymalną wagę.

Właśnie pociągniesz, bo do ciągnięcia dotyczą cię przepisy ruchu drogowego, a dokładniej rzecz biorąc przytoczony przeze mnie art. 62 mówiący o RMC przyczepy. Jak należy to rozumieć. Otóż - po pierwsze - DMC przyczepy < DMC samochodu. Jeśli ten warunek mamy spełniony wtedy przechodzimy dalej, czyli ile możemy mieć na haku. Tu na haku samochodu nie możesz mieć więcej niż wspomniany wpis w rubryce O1 O2, bo wiemy już, że producent określił tę wartość jako maksymalną, którą ten pojazd jest w stanie pociągnąć (MMC). Jak zauważyłeś żaden z tych warunków nie wpsomina nawet o załadowaniu przyczepy, czyli jej rzeczywistej masie. Dlatego w PoRD jest art. 62, który to jasno określa - RMC samochodu > RMC przyczepy pamiętając jednocześnie, że RMC przyczepy nie może przekraczać MMC przyczepy z DR pojazdu, a dokłądniej z rubryki O1 O2. Jeśli tak jest możesz spokojnie taką przyczepę ciągnąć, ponieważ spełniasz wszystkie wymogi prawne.

I nie myl już więcej MMC przyczepy z rubryki O1 O2, która dotyczy homologacji pojazdu z rubryką MMC=DMC przyczepy z rubryk F1 i F2 DR przyczepy, które wynikają z homologacji producenta przyczepy.

Łapiesz, czy jeszcze nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, K3 napisał:

 

Taki przepis jest.

Nie określa tego PoRD, ale rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami): 1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż "przez maksymalną masę całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta".

OK. Ale to jest definicja maksymalnej masy całkowitej.

 

Ale to nie jest przepis, ktory by stanowił, że istnieje zakaz ciągnięcia przyczepy o MMC większej niz wpisana w polu O1 holownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, CiniO napisał:

To co piszesz ma sens logicznie myśląc.

 

Jednak moim zdaniem to co Żuraw mówi, też może mieć sens jesli dobrze rozumiem jego wywody.

Otóż ty piszesz, ze skoro w DR w polu O1 (maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem) jest wpisane powiedzmy 1000kg, to nie można pociągnąć przyczepy DMC 1200kg, bo MMC przyczepy ktora ma DMC 1200kg bedzie zawsze większa lub równa 1200kg.

 

Jednak z tego co rozumiem, to Żuraw mówi, ze nie istnieje przepis ktory by stawial taki wymóg.

tzn ten wpis w dowodzie rejestracyjnym O1 jest sobie, ale dowód rejestracyjny nie stanowi prawa. Aby rzeczywiscie nie można było ciągnać przeczepy o DMC 1200kg w tym przypadku powyzej, to musiałby być przepis ktory mówi, ze nie wolno ciągnąć przyczepy o DMC/MMC wyższej niż wpisana w polu O1 w dowodzie rejestrcyjnym holownika.

A wygląda na to, ze takiego przepisu nie ma.

 

Niech Żuraw potwierdzi/zaprzeczy czy dobrze rozumiem jego sposób rozumowania.

 

Po kolei. MMC przyczepy to jej MW plus ładowność, czyli tyle ile według producenta przyczepy maksymalnie może ona ważyć. Tym samym jej MMC równe jest jej DMC (odpowiednio pola F1 i F2 w DR przyczepy). 

W rubryce O1 masz podane ile maksymalnie pojazd może pociągnąć. Jeśli więc przyczepę załadujesz do JEJ maksimum, to przekroczysz maksimum, które może pociągnąć pojazd. Tym samym PoRD stwierdza jasno, że przyczepę taką możesz załadować nie do pełna i wtedy jej rzeczywista masa (RMC) nie może być większa od RMC samochodu (co wynika z art. 62 PoRD), a dodatkowo nie może przekraczać maksymalnej wartości jaką określił producent pojazdu, czyli MMC w rubryce O1.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Zuraw napisał:

Jezu Chryste!!! No właśnie nie! Nie mam siły... Podana przez producenta pojazdu wartość ma się nijak do wartości podanej przez producenta przyczepy.... Jeszcze raz zatem. W rubryce O1 i O2 masz wartości wynikające z homologacji pojazdu zrobionej przez jego producenta. Mówią one ile ten konkretny pojazd jest w stanie maksymalnie pociągnąć. MMC w DR przyczepy mówi ile kilogramów maksymalnie ta może ważyć po załadowaniu, czyli ile wynosić może łącznie jej MW i ładowność. I określa to producent przyczepy. W takim wypadki MMC = DMC, ale to są wartości podane w rubrykach F1 i F2. Te wartości nie są tożsame z wartościami w rubrykach O1 i O2 DR pojazdu.

 

Właśnie pociągniesz, bo do ciągnięcia dotyczą cię przepisy ruchu drogowego, a dokładniej rzecz biorąc przytoczony przeze mnie art. 62 mówiący o RMC przyczepy. Jak należy to rozumieć. Otóż - po pierwsze - DMC przyczepy < DMC samochodu. Jeśli ten warunek mamy spełniony wtedy przechodzimy dalej, czyli ile możemy mieć na haku. Tu na haku samochodu nie możesz mieć więcej niż wspomniany wpis w rubryce O1 O2, bo wiemy już, że producent określił tę wartość jako maksymalną, którą ten pojazd jest w stanie pociągnąć (MMC). Jak zauważyłeś żaden z tych warunków nie wpsomina nawet o załadowaniu przyczepy, czyli jej rzeczywistej masie. Dlatego w PoRD jest art. 62, który to jasno określa - RMC samochodu > RMC przyczepy pamiętając jednocześnie, że RMC przyczepy nie może przekraczać MMC przyczepy z DR pojazdu, a dokłądniej z rubryki O1 O2. Jeśli tak jest możesz spokojnie taką przyczepę ciągnąć, ponieważ spełniasz wszystkie wymogi prawne.

I nie myl już więcej MMC przyczepy z rubryki O1 O2, która dotyczy homologacji pojazdu z rubryką MMC=DMC przyczepy z rubryk F1 i F2 DR przyczepy, które wynikają z homologacji producenta przyczepy.

Łapiesz, czy jeszcze nie?

 

Aha, wymyśliłeś sobie dwie MMC jedno w O1, drugie w F1, i dla Ciebie są one różne... :facepalm:

 

Zrozum wreszcie, iż w przepisach nikt się nie będzie zagłębiał ile co rzeczywiście waży, i ustawodawca podając iż pojazd w polu O1 może ciągnąć przyczepę o MMC wskazanym w F1 przyczepy, to zakłada konkretne wartości związane z DMC (MMC), i ma gdzieś że taki @Zuraw "mysli samodzielnie"...

Po prostu nie możesz, nawet gdybyś wiózł antymaterię, która by zmniejszała MW przyczepy...

 

Logiczne czy nie, masz się trzymać cyferek i po prostu spojrzeć jeśli O1 holownika jest mniejsze niż F1 przyczepy, to nigdzie nie jedziesz.

Nieważne czy puste czy pełne.

 

Ale Ty tego nie zrozumiesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, CiniO napisał:

OK. Ale to jest definicja maksymalnej masy całkowitej.

 

Ale to nie jest przepis, ktory by stanowił, że istnieje zakaz ciągnięcia przyczepy o MMC większej niz wpisana w polu O1 holownika.

 

 

Bo przepis mówi o MMC, a nie o RMC. Nikt się nie będzie bawił w sprawdzanie, czy masz tonę piasku, czy pół...

 

Logiczne czy nie, tak stanowią przepisy. 

 

Tak dla poczytania: 

http://forum.karawaning.pl/topic/10944-dmc-a-max-masa-całkowita/?do=findComment&comment=267660

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Zuraw napisał:

Po kolei. MMC przyczepy to jej MW plus ładowność, czyli tyle ile według producenta przyczepy maksymalnie może ona ważyć. Tym samym jej MMC równe jest jej DMC (odpowiednio pola F1 i F2 w DR przyczepy).

 

Producent określa ładowność maksymalną, konstrukcyjną.

Równie dobrze możesz sobie zarejestrować przyczepę na niższą ładowność, właśnie po to, any dostosować możliwość jej ciągnięcia do pojazdu którym dysponujesz...

 

Zrób tak, to nie będziesz miał problemów z tym, że DMC przyczepy jest za duże, mimo, iż ona pusta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, K3 napisał:

Aha, wymyśliłeś sobie dwie MMC jedno w O1, drugie w F1, i dla Ciebie są one różne... :facepalm:

Bo one SĄ różne - jedno dotyczy homologacji pojazdu wykonanej przez producenta pojazdu, a drugie producenta przyczepy wykonanej przez producenta przyczepy. Ustaliliśmy już, że dla przyczepy F1=F2 czyli jej MMC = jej DMC. Oznacza to ile według producenta przyczepy maksymalnie może ona ważyć.

Ale to wcale nie oznacza, że producent pojazdu stwierdził ile maksymalnie może ważyć przyczepa ze swoim ładunkiem zgodnie z jej świadectwem homologacji, tylko ile maksymalnie może ważyć przyczepa zgodnie ze świadectwem homologacji pojazdu. A to nie jest tożsame. O MMC przyczepy w DR przyczepy mówi świadectwo homologacji producenta przyczepy, zaś o MMC przyczepy w DR pojazdu mówi świadectwo homologacji producenta pojazdu. Nie możesz przyrównywać tych wartości.

Producnt pojazdu określił ile maksymalnie jego pojazd może pociągnąć. Inaczej mówiąc przykład podany przez Cinosa jest bardzo dobry. Jeśli w O1 masz 1000kg, zaś MMC (tym samym DMC) przyczepy jest 1200kg, to nie możesz jej pociągnąć, jeśli jest załadowana do pełna. Ale nie musisz przecież wcale ładować jej do pełna. Ładujesz wtedy do rzeczywistej masy 1000kg, czyli tyle ile maksymalnie pojazd może pociągnąć i jedziesz zgodnie z przepisami (oczywiście zakładamy, że pozostałe punkty są spełnione). 

 

15 minut temu, K3 napisał:

Zrozum wreszcie, iż w przepisach nikt się nie będzie zagłębiał ile co rzeczywiście waży, i ustawodawca podając iż pojazd w polu O1 może ciągnąć przyczepę o MMC wskazanym w F1 przyczepy, to zakłada konkretne wartości związane z DMC (MMC), i ma gdzieś że taki @Zuraw "mysli samodzielnie"...

Oczywiście nie masz racji. Proste pytanie - po co Inspekcji Transportu Samochodowego wagi, skoro mają dokumenty pojazdu i przyczepy? Po to właśnie aby sprawdzić RMC, czyli rzeczywiste masy zarówno pojazdu jak i przyczepy. I wartość z rubryki O1 DR pojazdu ma się nijak do rubryki F1 DR przyczepy, bo są to wartości niczym nie związane ze sobą wynikające wyłącznie z homologacji dwóch różnych rzeczy (raz pojazdu raz przyczepy) wykonanych przez dwóch różnych producentów wyłącznie dla swoich wyrobów. Jeśli byłoby inaczej ITD nie ważyłaby w ogóle samochodów bo po co? W końcu mają dokumenty i te - według ciebie - powinny im wystarczyć. Jak widzimy tak nie jest - jednak waga jest niezbędnym narzędziem do określenia przewozu ładunków zgodnie z przepisami. I nie ma tu żadnego znaczenia czy dotyczy to pojazdów małych czy dużych.

 

15 minut temu, K3 napisał:

Logiczne czy nie, masz się trzymać cyferek i po prostu spojrzeć jeśli O1 holownika jest mniejsze niż F1 przyczepy, to nigdzie nie jedziesz.

Nieważne czy puste czy pełne.

Oczywiście nie masz racji. Patrz - jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, K3 napisał:

 

Producent określa ładowność maksymalną, konstrukcyjną.

Równie dobrze możesz sobie zarejestrować przyczepę na niższą ładowność, właśnie po to, any dostosować możliwość jej ciągnięcia do pojazdu którym dysponujesz...

 

NARESZCIE!!!!! I to właśnie masz wpisane w rubryce F1 DR przyczepy!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, K3 napisał:

 

Bo przepis mówi o MMC, a nie o RMC. Nikt się nie będzie bawił w sprawdzanie, czy masz tonę piasku, czy pół...

 

Logiczne czy nie, tak stanowią przepisy. 

 

Powiedz to ITD, żeby nie bawili się w sprawdzanie czy masz tonę piasku czy pół, bo masz dowody rejestracyjne z masami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Zuraw napisał:

Powiedz to ITD, żeby nie bawili się w sprawdzanie czy masz tonę piasku czy pół, bo masz dowody rejestracyjne z masami.

 

Przecież ITD interesuje jedynie to, o ile więcej masz załadowane, a jeszcze bardziej interesuje ich przekroczenie nacisków na oś w dużych autach ciężarowych. :ok: 

 

25 minut temu, K3 napisał:

Logiczne czy nie, masz się trzymać cyferek i po prostu spojrzeć jeśli O1 holownika jest mniejsze niż F1 przyczepy, to nigdzie nie jedziesz.

Nieważne czy puste czy pełne.

 

:ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, swienty napisał:

Przecież ITD interesuje jedynie to, o ile więcej masz załadowane, a jeszcze bardziej interesuje ich przekroczenie nacisków na oś w dużych autach ciężarowych. :ok: 

BRAWO!!! Czyli interesuje ich co? RMC (art. 62 PoRD). Dziękuję za uwagę. I nie ma znaczenia czy dotyczy to dużych czy małych, ale tego, czy nie łamiesz przepisów ciągnąc towar niezgodnie z przepisami. Dotyczy to również małych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Zuraw napisał:

Powiedz to ITD, żeby nie bawili się w sprawdzanie czy masz tonę piasku czy pół, bo masz dowody rejestracyjne z masami.

 

ITD kontroluje pod kątem przeładowania pojazdu.

A jak Ci przy okazji wyjdzie zbyt duże DMC przyczepy, to też dostaniesz za to.

Tyle, że w przypadku ciężarówek to są marginalne przypadki, bo przyczepę naczepę kupuje się pod kątem konkretnego ciągnika, i też nikt nie jest zainteresowany niższymi DMC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Zuraw napisał:

Powiedz to ITD, żeby nie bawili się w sprawdzanie czy masz tonę piasku czy pół, bo masz dowody rejestracyjne z masami.

 

Ale ITD niekoniecznie stwierdza przekroczenie masy całkowitej, często wystarczy złe rozmieszczenie ładunku no i raczej nie widuje się aby zatrzymywali "malucha" z przyczepą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, K3 napisał:

 

ITD kontroluje pod kątem przeładowania pojazdu.

A jak Ci przy okazji wyjdzie zbyt duże DMC przyczepy, to też dostaniesz za to.

Tyle, że w przypadku ciężarówek to są marginalne przypadki, bo przyczepę naczepę kupuje się pod kątem konkretnego ciągnika, i też nikt nie jest zainteresowany niższymi DMC...

 

Bo w przypadku małych nie ma określonych kar (albo ja o nich nie słyszałem, co jest możliwe). Więc ITD bardziej opłaca się kontrolować duże i nakładać wysokie kary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Zuraw napisał:

NARESZCIE!!!!! I to właśnie masz wpisane w rubryce F1 DR przyczepy!!!!

 

Przecież to cały czas piszę: MMC przyczepy, które będzie najczęściej równoważne z DMC przyczepy. Więc jak będzie to więcej niż O1 holownika, to gdzie Ty chcesz jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wilu napisał:

 

Ale ITD niekoniecznie stwierdza przekroczenie masy całkowitej, często wystarczy złe rozmieszczenie ładunku no i raczej nie widuje się aby zatrzymywali "malucha" z przyczepą

Zgadza się (patrz wyżej). Bardziej opłaca im się kontrolować duże, co wcale nie oznacza, że małym wolno łamać przepisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, K3 napisał:

 

Przecież to cały czas piszę: MMC przyczepy, które będzie najczęściej równoważne z DMC przyczepy. Więc jak będzie to więcej niż O1 holownika, to gdzie Ty chcesz jechać?

Jeszcze raz mam ci skopiować wszystko co pisałem nieco wyżej, czy sam sobie przewiniesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Zuraw napisał:

Ale to wcale nie oznacza, że producent pojazdu stwierdził ile maksymalnie może ważyć przyczepa ze swoim ładunkiem zgodnie z jej świadectwem homologacji, tylko ile maksymalnie może ważyć przyczepa zgodnie ze świadectwem homologacji pojazdu. A to nie jest tożsame.

 

Nie pij więcej, bo się sam gubisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Zuraw napisał:

 

 

A niby w czym się gubię? Jeśli nie rozumiesz najjaśniej napisanego tekstu, to ja nie wiem co trzeba zrobić, żebyś zrozumiał....

 

Napisałeś dwa razy to samo. Białe nie oznacza, że jest białe, tylko że białe jest białe.. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K3 - usiądź sobie wygodnie, przeczytaj wszystko raz, może dwa, a jeśli będziesz potrzebował to trzy i cztery razy tak, żebyś wszystko zaczął rozumieć, to może ci się co nie co rozjaśni (osobiście szczerze wątpię czy zrozumiesz, ale żyję nadzieją). Na chwilę obecną jaśniej, łatwiej i bardziej przystępnie rozłożyć na części pierwsze tego zagadnienia się nie da. Przynajmniej spróbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.