Zuraw Napisano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 Pany pomóżta, bo sił i pomysłów zaczyna mi już brakować... Silnik 1.2 mpi 8v 75KM, czyli prosty jak budowa cepa, a jednak.... Od kilku dni zupełnie bez przyczyny zniknęły wolne obroty, silnik pracuje kwadratowo, prycha. Po dodaniu gazu wszystko się stabilizuje, można normalnie jechać, od czasu do czasu strzeli w wydech. Przez chwilę był taki problem, ale okazało się, że zasyfiony jest czujnik położenia wału. Jego wyczyszczenie pomogło na 5 minut i problem powrócił. Dzisiaj go wyjąłem, porządnie wyczyściłem obejrzałem przewód, ale uszkodzeń brak. Na pracującym silniku odpiąłem wtyczkę silnika krokowego i nic się nie zmieniło, więc podmieniłem go. Problem nie ustąpił. Po odpięciu wtyczki z czujnika położenia przepustnicy, zapala się oczywiście kontrolka wtrysku, silnik sam wchodzi na obroty 2,5-3krpm i obroty falują w tym zakresie. Po podpięciu wtyczki i ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie, problem dalej jest. Rozrząd sprawdziłem wzrokowo czy się nie przestawił, ale nic na to nie wskazuje, zresztą oceńcie sami. Podczas jazdy wszystko pracuje prawidłowo - przyspiesza, nie szarpie, ale przy dłuższym wciśnięciu sprzęgła potrafi zgasnąć. Trzeba ciągle kopać pedał gazu i podtrzymywać obroty co jest cholernie wkurzające. Macie jakieś koncepcje co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 dolu rozrzadu nie sprawdzasz na znaku malego kola pasowego tylko na wskazniku znajdujacym sie na kole zamahowym. Zacznik od tego czy jest ustawione wsio na 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 22 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 rozrząd jest o ząb przewalony albo zerwany klin na dolnym kole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 22 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, wojtala napisał: dolu rozrzadu nie sprawdzasz na znaku malego kola pasowego tylko na wskazniku znajdujacym sie na kole zamahowym. Zacznik od tego czy jest ustawione wsio na 0 Zawsze ustawiałem na znaczniki na kołach, a z silnikami tymi mam do czynienia już 16 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 22 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2018 37 minut temu, Lesiu_Zett napisał: rozrząd jest o ząb przewalony albo zerwany klin na dolnym kole Na podstawie czego twierdzisz, że rozrząd jest przestawiony? Znaki się pokrywają. Klina nie sprawdzałem. Wystarczy lekko dodać gazu i wszystko chodzi bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 7 godzin temu, Zuraw napisał: Zawsze ustawiałem na znaczniki na kołach, a z silnikami tymi mam do czynienia już 16 lat rozumiem, że tak robiłeś. Każdy robi jak chce byle było dobrze. Skoro silnik nie pracuje prawidłowo to mogło dojść do lekkiego ścięcia klina i są problemy. Dlatego sprawdz rozrząd na znakach tj. gorne kolo rozrzadu i kolo zamachowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Sprawdz ten klin ale ja obstawiam czujnik polozenia walu bo chyba nie podmieniales na inny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Również obstawiam CPW. Nie da się go sprawdzić, wzrokowo będzie OK, na omomierzu będzie pokazywał odpowiednią wartość, ale podczas pracy potrafi się chrzanić i komp też przez to szaleje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 2 godziny temu, bzyczek00 napisał: Sprawdz ten klin ale ja obstawiam czujnik polozenia walu bo chyba nie podmieniales na inny? Nie podmieniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 40 minut temu, ar2rek napisał: Również obstawiam CPW. Nie da się go sprawdzić, wzrokowo będzie OK, na omomierzu będzie pokazywał odpowiednią wartość, ale podczas pracy potrafi się chrzanić i komp też przez to szaleje No dobra, to ma ktoś w Wawie luźny czujnik do pożyczenia, żeby sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Tutaj nie mam Nie jest duży wydatek http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walu-fiat-punto-palio-siena-1-2-i7069333387.html do MPI musi mieć 1,2k ohm rezystancję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Z CPW mialem ostatnio problem było tak auto chodziło normalnie zgasiłem i za nic nie szło odpalić po czym na drugi dzień chciałem podłubac i zobaczyc co jest grane i auto odpaliło bez problemu próbowalem z 10 razy i było OK po czym pojechałem do pracy. Pod praca znów problem nie odpalał popukałem postukałem i zadziałał ale ze miałem z drugiego silnika wiec wymieniłem i zgłowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 23 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 11 godzin temu, ar2rek napisał: Tutaj nie mam Nie jest duży wydatek http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walu-fiat-punto-palio-siena-1-2-i7069333387.html do MPI musi mieć 1,2k ohm rezystancję Eee, loozik Myślałem, że ze stówkę kosztuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 11 godzin temu, Zuraw napisał: Eee, loozik Myślałem, że ze stówkę kosztuje... Juz nie te czasy Chiny klepia po taniosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 24 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 1 minutę temu, bzyczek00 napisał: Juz nie te czasy Chiny klepia po taniosci. No właśnie podzwoniłem po okolicznych sklepach i taniej niż za 50zł za coś czego sami sprzedający nie polecają nie da się znaleźć. Tym bardziej strach brać ten za 25zł. Ktoś to kupował i używa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 A to nie masz pod reka jakiegos cento zeby na chwile podmienic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 24 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 No wlasnie nie mam nikogo w okolicy z tym czujnikiem.... @Tommi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 24 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 Czy w okienku skrzyni do sprawdzenia ustawienia rozrzadu powinien byc jakis grzebien z zabkami lub jakis inny znacznik? Na kole zamachowym jakis znacznik jedt? Slowo daje, nigdy tak nie ustawialem, ale teraz widze, ze ta metoda od razu pokazuje czy nie scina klina na kolku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 Blacha pomiędzy blokiem a skrzynią ma grzebień. Oblookaj ten temat: KLIK KLIK O ile pamiętam tak samo jak w temacie z linka miałem w swoim czyli ustawienie Twoim sposobem nie pokrywało się z tym na zamachu. Ustawiłem tak jak Ty i jest Zresztą są tez znaczniki na samym pasku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 24 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2018 To już wiem dlaczego nie ustawiałem na znaczniki przy zamachu - ja po prostu nigdy tej blachy nie miałem Pozostaje więc demontaż kółka i oględziny klina. Przy okazji - nie ma nikt w Wawie luźnego czujnika do pożyczenia do sprawdzenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2018 U mnie to wyglądało tak, że jak dojeżdżałem do świateł i wciskałem sprzęgło to gasł, po rozrbraniu i wyczyszczeniu przepustnicy nie gaśnie. Co do CPW to podmień na teki sam, bo jakiś czas temu też mi padł i najpierw podmieniliśmy na nowy ale z SPI i za cholere nie chciał zaskoczyć. Luźnego czujnika nie mam, ale jak chcesz to możesz do mnie na wieś przyjechać i sie podmieni na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 3 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2018 Założyłem nowy czujnik. Jest odrobinę lepiej, ale też gaśnie. Jak czyściłeś przepustnicę, bo gdy podmieniałem krokowy i czujnik położenia przepustnicy musiałem ją rozebrać i od razu obejrzałem, ale nie wymagała czyszczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 4 Maja 2018 Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Normalnie, penzel, benzyna, u mnie też nie wyglądało źle, ale po myciu przeszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 4 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 No dobra - pojeździłem trochę i objawy są następujące: nie gaśnie już tak często, ale obroty wolne są zdecydowanie za niskie i czasami go zdusi. Przy przyspieszaniu na niskich obrotach muli go, by po przekroczeniu 2-2,5krpm zaczął działać tak, jakby załączyła się turbina - wszystko wraca do normy i działa niby normalnie do czasu zmiany biegu. Tu za każdym razem strzela w wydech, czego do tej pory nie było. Pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 5 Maja 2018 Udostępnij Napisano 5 Maja 2018 Pompa paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Nie, bo na wysokich wszystko działa bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 6 Maja 2018 Udostępnij Napisano 6 Maja 2018 Ja bym jednak zbadał porządnie układ paliwowy. Nie wiem jakie masz możliwości diagnostyczne (sprzęt), ale ciśnienie paliwa na listwie warto by sprawdzić. Tak się dzieje cały czas bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny? Masz możliwość podpięcia ECU pod kompa żeby sprawdzić parametry (odczyt z map sensora, czujników temp., sondy lambda, ewentualnie zapisane błędy z pominięciem TPS który odpinałeś i na pewno błąd się zapisał). Może być też coś z układem zapłonowym, świece wypadałoby przynajmniej wykręcić i obejrzeć, kable sprawdzić czy nie mają przebicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 No to jeszcze raz. Temat stał się nagle, przewody WN nie maja przebicia, świece mają ze 12kkm, problem występuje na zimnym i na ciepłym, ciśnienie paliwa jest ok, bo powyżej 1500rpm wszystko jest ok i można jechać aż do odcinki, więc zapotrzebowanie jest spełnione. Podmiany czujników nic nie zmieniają, więc problem w nich nie leży. Po odpięciu TPSa zapala się kontrolka wtrysku, po ponownym uruchomieniu zapłonu i przeprowadzeniu autodiagnozy, kontrolka gaśnie i wszystko działa jak do tej pory (z problemem). Ostatnio zauważyłem, że ruszając na niskich jakby miał muła, który nagle mija przy około 1800rpm, co wyglądałoby na problem z rozrządem, a że ten ustawiony jest prawidłowo, to na problemy z klinem kółka rozrządu. Dzisiaj zamierzam się tam dostać i sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Jest źle Sprawdziłem kółko rozrządu - klin jest cały, nie nosi żadnych oznak uszkodzeń, więc wróciło na swoje miejsce. Rozebrałem i umyłem przepustnicę. Tak jak się spodziewałem było trochę brudu (nie była myta parę lat), ale nie na tyle by powodować problemy. Po założeniu problem nie ustąpił. Wymieniłem więc pompę paliwa na nową - problem również nie przeszedł. Silnik odpala normalnie, reaguje na gaz jak dotychczas, jedzie normalnie. Podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają, silnik gaśnie. Trzeba podbijać obroty, żeby nie zgasł. Na postoju podobnie - silnik na wolnych pracuje słabo - wolne zdecydowanie są za niskie - spadają do 500rpm i trzęsie całym silnikiem, często gaśnie. Wystarczy delikatnie dodać gazu i chodzi normalnie. Podkręcenie śruby regulacji wolnych nic nie daje - poza tym, że ledwo ją ruszyłem, obroty po puszczeniu pedału gazu spadają wciąż poniżej nominalnych i silnik gaśnie. Strasznie to irytujące Ma ktoś w Warszawie komputer ze starą, 3-pinową wtyczką, żeby go zdiagnozować? W ASO chcą jakieś chore pieniądze za to.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Sprawdź czy po zgaszeniu silnika słychać krokowca czy wraca do swojej pierwotnej pozycji, dzieje sie to kilka sek po wyłaczeniu silnika, tyrkolenie silniczka jest słyszalne. Jeśli będzie słychać że chodził a nie będziesz miał możliwości podpięcia się do komputera i zaadaptowania krokowego przez soft, możesz zrobić to w trochę bardziej prymitywny sposób. Odłącz wtyczkę o kompa najlepiej noc lub dłużej, następnego dnia po podłączeniu odpal bez dotykania gazu i zostaw go aż się zagrzeje, komp powinien się zaadaptować do nowych warunków, może mu przejdzie Swoją drogą możesz sprawdzić czy uszczelki w przepustnicy są szczelne. Na wolnych po zatkaniu kanalika krokowca gaśnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Tak, odzywa się zawsze. Krokowy podmieniałem - bez różnicy. Dzisiaj odłączę kompa i zobaczę więc jutro, ale jeśli ktoś ma jakieś pomysły to poproszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 A ten czujnik polozenia walu co podmieniles to nowy czy ze sprawnego auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Ja kiedys miałem problem z wolnymi obrotami jak kupiłem krokowca jakis zamiennik i miał plastikowy ten czubek co zatyka otwór a nie metalowy jak u mnie było Tez własnie gasł na wolnych i nie równo chodził wymieniłem sama głowke krokowca na swoja i juz kilka lat mam spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 @patgaw - czujnik położenia wału sztuka nówka z pudełka, @bolekatepl - krokowe obydwa z metalowym czubkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 7 Maja 2018 Udostępnij Napisano 7 Maja 2018 Kup sobie kabelek KKL VAG z adapterem 3 pinowym, kosztuje jakieś 50zł, a pewnie przyda Ci się na przyszłość, do tego z neta program IAW SCAN2. Bez sprawdzenia parametrów na kompie to można zgadywać w nieskończoność, a przynajmniej sporo rzeczy można by wyeliminować. Ciekawy jestem szczególnie odczytów z mapsensora (map sensor też podmieniałeś?). Sprawdź szczelność dolotu jak już ktoś pisał a także przewodów podciśnienia, ze szczególnym uwzględnieniem tego wężyka od mapsensora. [Na podstawie książki Sam naprawiam] Wskazówki diagnostyczne w przypadku nieregularnej pracy silnika na biegu jałowym: - Sprawdzić świece i przewody WN (przynajmniej świece wykręć i obejrzyj wszystkie) - Sprawdzić czy układ dolotowy nie jest uszkodzony (pewnie chodzi o ewentualne nieszczelności) - Zdiagnozować ECU kompem i zbadać prawidłowość parametrów (czyli odczyty z czujników) - Sprawdzić stan i szczelność przewodów odzysku par paliwa oraz przewodu podciśnienia urządzenia wspomagającego hamulce - Sprawdzić czy układ zasilania paliwem nie jest zanieczyszczony lub nieszczelny, sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie (to że wymieniłeś pompę nie oznacza że np regulator ciśnienia nie jest walnięty) - Sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach (to by wyeliminowało mechaniczną usterkę silnika) - Sprawdzić fazy rozrządu (klin na dolnym kółku sprawdziłeś, ale dla pewności można jeszcze sprawdzić klin na górnym kole, choć raczej to nie będzie to). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 To, że na wysokich obrotach jest wszystko w porządku to chyba widać Dzisiaj byłem w Niemczech sprawdzić na autostradzie jak to wygląda, bo w Polsce są ograniczenia i nie wolno tak szybko jeździć.... A wystarczy puścić pedał gazu i obroty spadają, aż zgaśnie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 5 minut temu, Zuraw napisał: To, że na wysokich obrotach jest wszystko w porządku to chyba widać Dzisiaj byłem w Niemczech sprawdzić na autostradzie jak to wygląda, bo w Polsce są ograniczenia i nie wolno tak szybko jeździć.... A wystarczy puścić pedał gazu i obroty spadają, aż zgaśnie.... te wykresy są jak najbardziej w porządku ....kiedyś tez miałem problem z obrotami....przy czyszczeniu kolektora plastikowego dojrzałem mala dziurkę gdzie nigdy bym tego nie dostrzegł przed demontażem... także problem musi być jakiś blachy ukryty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Zrobiłem przed chwilą jeszcze jeden test. Mianowicie na pracującym silniku odpiąłem wtyczkę od mapsensora. Silnik oczywiście zgasł. Po podpięciu i ponownym uruchomieniu bez zmian, więc odpiąłem gumowy wężyk. Problem jak ręką odjął. Zdjąłem wężyk i sprawdziłem drożność - jest. Na pracującym silniku i zdjętym wężyku, przyłożyłem mapsensor do ust i wytworzyłem podciśnienie - obroty podrosły tak jak oczekiwałem. Ale po wytworzeniu dostatecznie wysokiego podciśnienia obroty zaczęły spadać by spaść do poziomu problemu. Po puszczeniu mapsensora, problem nie występuje. Po przyłożeniu rurki do mapa - natychmiast spadają obroty i problem wciąż jest. Zatem możliwości są dwie - albo mam zbyt wysokie podciśnienie w dolocie, albo coś się pochrzaniło z mapsensorem. Ma ktoś na chwilę pożyczyć jakiś luźny na podmianę? U mnie leży na silniku, więc wystarczy tylko wtyczki wypiąć - roboty na 27 sekund ze zdjęciem obudowy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Centowariat Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 jutro mogę pożyczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 8 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Cholera, jutro odpada, bo jutro wjeżdżam do garażu targać skrzynię, żeby zmienić przełożenie główne. Może po południu uda mi się wyjechać, więc na priv poproszę numer kontaktowy i jutro w zależności od rozwoju sytuacji będziemy ustalać termin spotkania albo na jutro po południu, albo pojutrze. Gdzie ewentualnie mam się zjawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 8 Maja 2018 Udostępnij Napisano 8 Maja 2018 Kiedyś znajomy miał problem właśnie z pracą na jałowych, dorzucił dodatkową masę na silnik i udało się naprawić grata, głupie to to się wydaje ale może akurat coś dopomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Podmienić map sensor zawsze możesz ale nie sądzę że to akurat on jest powodem. Manipulując jego odczytami po prostu zmieniałeś dawkę paliwa i dlatego chodził dobrze, a przy faktycznym ciśnieniu w kolektorze z jakichś względów skład mieszanki jest zły. Zbyt wysokie podciśnienie w dolocie to chyba takie rzeczy w przyrodzie się nie zdarzają, jak już to zbyt niskie podciśnienie np w wyniku nieszczelności w dolocie. Podpięcie się pod kompa sporo mogłoby wyjaśnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 9 Maja 2018 Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 Ja obstawiam MAPSENSOR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 9 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 41 minut temu, Michaswawa napisał: Ja obstawiam MAPSENSOR Masz luzem? Będziesz jutro w warsztacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2018 Problem rozwiązany To znaczy sam się rozwiązał i do końca nie wiem co było . W każdym razie wymieniałem teraz przełożenie główne w skrzyni biegów, więc akumulator był odpięty przez ten czas. Po podpięciu wszystkiego z powrotem, problemu jakby nie było. Odpaliłem go na zdjętym wężyku z mapsensora, bo tak pracował stabilnie na wolnych, z ciekawości podpiąłem wężyk, zająknął się i ustabilizował elegancko tak jak powinno być. No i teraz zagadka - samo odpięcie akumulatora na dobę zresetowało błędy? A jeśli tak, to ciekawe jakie mogły być. Tak, wiem, trzeba było sprawdzić jak stękał, ale tego nie zrobiłem. Grunt, że teraz jest już ok. Z innych ciekawostek powiem, że teraz na długim przełożeniu skrzyni przy 200km/h mam 4200rpm co łątwo przeliczyć, że przy 100km/h jest 2100rpm. I tak w trasy można jeździć. PS. Ile jest warte nowe krótkie przełożenie 4,923 do skrzyni 6-biegowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.