Jump to content

Olej napedowy "arktyczny"?


Recommended Posts

Czy na stacjach paliwowych jest jeszcze - w sensie czy nie wycofali w ostatnich latach - bo "zimowy" ZTCP jest do -18C a mówią ze ma być nawet zimniej- wiele lat temu dolewalem jakieś środki ale od paru lat to nawet o tym nie myslałem

Link to post
Share on other sites

Mam 4 starsze diesle które w poniedziałek wyjeżdżają i zastanawiam się czy czegoś nie dolać do paliwa :hmm: wszystkie mają sprawne układy wtryskowe i przy -5 palą od strzału :skromny: Prognoza na poniedziałek gdzie wszystko rusza to -17 🤐

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, delco napisał:

Czy na stacjach paliwowych jest jeszcze - w sensie czy nie wycofali w ostatnich latach

Jest, choć nie na wszystkich stacjach, no i droższy od zwykłego o jakieś 20/30 groszy...

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, volf6 napisał:

Jest, choć nie na wszystkich stacjach, no i droższy od zwykłego o jakieś 20/30 groszy...

A, czyli trzeba go świadomie zatankowac - to juz przepadło mam cały zbiornik  pewnie zwykłego zimowego - to poszukam jakiegoś środka i wleje do zbiornika

BTW dobrze pamietam że zimowy jest do -18?C?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, delco napisał:

BTW dobrze pamietam że zimowy jest do -18?C?

Raczej do  -20°C (temperatura blokady filtru paliwa).

Tylko wiele współczesnych aut ma podgrzewacz filtra paliwa więc moze nie będzie tak źle;]

Depresator można dolać, tylko trzeba by go wymieszać czyli trochę pojeździć by wypadało przed tymi wielkimi mrozami.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, volf6 napisał:

Raczej do  -20°C (temperatura blokady filtru paliwa).

Ok - nie wiem skąd mi sie to -18 wzieło

 

2 minuty temu, volf6 napisał:

Tylko wiele współczesnych aut ma podgrzewacz filtra paliwa więc moze nie będzie tak źle

Poszperam czy volvo ma - niby na logike powinno ;)

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, delco napisał:

wiele lat temu dolewalem jakieś środki ale od paru lat to nawet o tym nie myslałem

 

Ja standardowo w okresie zimowym dolewam w czasie tankowania depresator do ON (Skydd lub K2 DFA-39). 

Link to post
Share on other sites

Arktycznym chwali się Lotos (Dynamic w okresie zimowym) i CircleK. 

Ja w C4 na początku grudnia musiałem zatankować  połowę zbiornika zimowego ON bo poprzednie tankowanie było chyba we wrześniu, wczoraj znowu dolewka połowy zbiornika tym razem Dynamic z Lotosa, ciekawe czy wytrzyma.

 

 

Co do podgrzewania filtra, to każdy nowoczesny diesel ma to w jakiś sposób rozwiązane (powrót gorącego paliwa z listwy, filtr w obiegu cieczy chłodzącej itp), ale to działa tylko jak silnik pracuje.  Jak mróz przywali w nocy a rano nie odpalisz to i tak kaplica.

Link to post
Share on other sites

Kiedyś parę lat temu robiłem testy ON. Kupowałem ON na różnych stacjach w bańkę i rozlewane były w pojemniki 0.7l i wkładane do zamrażarki. Wszystkie paliwa były typu premium.

Tylko paliwo tzw. IZ40 było bardzo płynne i nie było widać parafiny, wszystkie inne nie dawały się wylać z pojemnika. Wtedy w zimę lałem tylko ON z Lotosa lub Statoil bo oni właśnie mieli to paliwo.

Ale było to parę lat temu gdy temperatura spada do -15/-20 w nocy, potem już nie było zim i lałem zwykle paliwo.

 

Jeździłem Peugeotem 308 1.6hdi i zawsze odpalił bez problemu.

 

Edited by Marcin5
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Marcin5 napisał:

Kiedyś parę lat temu robiłem testy ON. Kupowałem ON na różnych stacjach w bańkę i rozlewane były w pojemniki 0.7l i wkładane do zamrażarki. Wszystkie paliwa były typu premium.

Tylko paliwo tzw. IZ40 było bardzo płynne i nie było widać parafiny, wszystkie inne nie dawały się wylać z pojemnika. Wtedy w zimę lałem tylko ON z Lotosa lub Statoil bo oni właśnie mieli to paliwo.

Ale było to parę lat temu gdy temperatura spada do -15/-20 w nocy, potem już nie było zim i lałem zwykle paliwo.

 

Jeździłem Peugeotem 308 1.6hdi i zawsze odpalił bez problemu.

 

Problem w tym, ze mętnieć mogą nawet już przy -1°C a temperatura mętnienia to nie to samo co temperatura blokady zimnego filtra (a właśnie ona jest kluczowa i podawana w większości rodzajów ON).

W każdym razie dla arktycznego z Orlenu (ON Ekodiesel Ultra klasa 2) temperatura mętnienia to -22 a blokady -32°C

Przy zwykłym Ekodieslu Orlen podaje tylko temperaturę blokady a temperatura mętnienia nie jest określana choć już przy -5°C za przejrzysty nie jest-mowa o tym zimowym co ma -20° wytrzymać:)

Link to post
Share on other sites
W dniu 16.01.2021 o 00:33, delco napisał:

Czy na stacjach paliwowych jest jeszcze - w sensie czy nie wycofali w ostatnich latach - bo "zimowy" ZTCP jest do -18C a mówią ze ma być nawet zimniej- wiele lat temu dolewalem jakieś środki ale od paru lat to nawet o tym nie myslałem

Ja w takich sytuacjach jadę na statoil/kółko k.

kilka lat temu bardzo mi pomogło ich paliwo przy mrozach15-20 st

Link to post
Share on other sites
W dniu 16.01.2021 o 09:11, delco napisał:

Do Suwałk jadę ;)

 

Dzis rano 17.01 było -22 a przy gruncie jeszcze mniej może nawet-26

proponuje zatankować ON lotos Dynamic lub Circle diesel milesPlus

nie tankuj innych typu Orlen Verva bo będziesz miał problemy

robiłem teraz testy i przy -8 w ropie z Orlen Efecta i Verva wytraciła się parafina - brak widocznej różnicy oprócz ceny, ropa była z 12.01

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, binges napisał:

 

Dzis rano 17.01 było -22 a przy gruncie jeszcze mniej może nawet-26

proponuje zatankować ON lotos Dynamic lub Circle diesel milesPlus

nie tankuj innych typu Orlen Verva bo będziesz miał problemy

robiłem teraz testy i przy -8 w ropie z Orlen Efecta i Verva wytraciła się parafina - brak widocznej różnicy oprócz ceny, ropa była z 12.01

Tankowałem na Orlenie (flota) nigdy nie miałem problemów z rozruchem.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, binges napisał:

proponuje zatankować ON lotos Dynamic lub Circle diesel milesPlus

Rada zacna - ale muszę co nieco spalić... Wczoraj wjechałem do garażu w którym jest ok 12-15C, a przed chwilą dolalem depresator.  Po poludniu jadę  - ew gdzies po drodze zatankuje jak bedzie arktyczny - bo w nocy samochód będzie stal pod Suwalkami ;)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, sdss napisał:

Tankowałem na Orlenie (flota) nigdy nie miałem problemów z rozruchem.

Też w ciagu ostatnich 10-15 lat  nie miałem problemu ale wydaje mi się ze kiedyś na stacjach był powszechny olej "arktyczny" ( do minus 32C)- a jakoś od kilku lat nie slyszę - dlatego zapytałem ;)

Link to post
Share on other sites
W dniu 16.01.2021 o 00:42, PawelWaw napisał:

Stawiam 100 zl na wosp ze oficjalnie w Lublinie sie -18 nie pojawi :)

 

 

Tam gdzie byłm (okolice suwałk) w nocy bylo -27C - a w Lublinie podobno -21C ;)

  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, delco napisał:

Też w ciagu ostatnich 10-15 lat  nie miałem problemu ale wydaje mi się ze kiedyś na stacjach był powszechny olej "arktyczny" ( do minus 32C)- a jakoś od kilku lat nie slyszę - dlatego zapytałem ;)

Szukaj na Lotosie

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, binges napisał:

a wiesz co to znaczy mróz -26 przy gruncie a filtr paliwa przy zbiorniku na ziemią ?

moja opinia nt. jakości ropy Orlen ON Verva i Circle Diesel milesPlus

 

W każdym bądź raziedepresator spełnił funkcję bo samochód odpalił i działa - choć grzanie świec żarowych trwalo ze 4-5 sekund - zazwyczaj od nacisnięcia przycisku start mija ćwierć sekundy w temp powyżej zera i ok 1 sekundy np przy -10C

Szkoda że nie mam instalacji Ad blue - bo bym ją jeszcze przetestował ;]

 

 

 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, delco napisał:

W każdym bądź raziedepresator spełnił funkcję bo samochód odpalił i działa - choć grzanie świec żarowych trwalo ze 4-5 sekund - zazwyczaj od nacisnięcia przycisku start mija ćwierć sekundy w temp powyżej zera i ok 1 sekundy np przy -10C

Szkoda że nie mam instalacji Ad blue - bo bym ją jeszcze przetestował ;]

 

 

 

OK, to dobrze :)

znajomy bez większych problemów odpalił Opel Astra V 1.6 CDTI z AdBlue - było to wczoraj w południe w Białymstoku a auto stało od soboty rano nieodpalane, miał w zbiorniku polowę ON Verva i w sobotę dotankował do pełna arktycznego Circle. Myślę że jeżeli nie zrobiłby tej dolewki to na Verva miałby problemy bo ten syf z Orlenu zablokowałaby filtr który jest nisko nad ziemią - np. Insignia, Astra IV i V oraz Zafira C mają filtr nisko i w okresie dużych mrozów z takimi autami było najwięcej problemów - pisze to były doradca serwisowy ASO)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 16.01.2021 o 09:53, delco napisał:

Ok - nie wiem skąd mi sie to -18 wzieło

 

Cóż, może to coś Ci po głowie innego chodzi? :hehe:

 

W dniu 16.01.2021 o 09:53, delco napisał:

Poszperam czy volvo ma - niby na logike powinno ;)

 

Pewnie tak - to nawet w starym Pasku miałem podgrzewanie filtra powrotem paliwa (choć nie zawsze było to skuteczne), ale od lat stosowane są podgrzewacze elektryczne przez filtrem :ok:

Link to post
Share on other sites

Mi dzis przymarzla ropa z auchan. Jak odpalalem to pokaxywalo -21. Odpalilem ale bardzo ciezko i wywalilo mi blad za niskiego cisnienia w szynie CR co wskazuje na przymarzniecie. W dzien po pracy jak temp spadla do -13 odpalilem od strzala. Zastanawiam sie co dolac do pozostalych 40l w baku zeby sytuacja sie nie powtorzyła.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, dzikipzs napisał:

Mi dzis przymarzla ropa z auchan. Jak odpalalem to pokaxywalo -21. Odpalilem ale bardzo ciezko i wywalilo mi blad za niskiego cisnienia w szynie CR co wskazuje na przymarzniecie. W dzien po pracy jak temp spadla do -13 odpalilem od strzala. Zastanawiam sie co dolac do pozostalych 40l w baku zeby sytuacja sie nie powtorzyła.

Nic, bo od jutra temperatury już na lekkim plusie;]

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, volf6 napisał:

Nic, bo od jutra temperatury już na lekkim plusie;]

Wiem. Wole miec gotowe rozwiazanie gdyby miala przyjsc druga fala takich mrozów.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, dzikipzs napisał:

Wiem. Wole miec gotowe rozwiazanie gdyby miala przyjsc druga fala takich mrozów.

To lejesz ON arktyczny, droższy jakieś 20/30 groszy i dostępny na co drugiej (mniej więcej) stacji (przynajmniej w mojej okolicy):)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
20 minut temu, volf6 napisał:

To lejesz ON arktyczny, droższy jakieś 20/30 groszy i dostępny na co drugiej (mniej więcej) stacji (przynajmniej w mojej okolicy):)

 

Ta "co druga" to jaka? Circle K? No to raczej rzadkość - całe ~360 stacji w Polsce. Tankujemy na Orlenie i kłopotów nie zauważyliśmy. -22 i parchate HDI :hehe:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
59 minut temu, futrzak napisał:

 

Ta "co druga" to jaka? Circle K? No to raczej rzadkość - całe ~360 stacji w Polsce. Tankujemy na Orlenie i kłopotów nie zauważyliśmy. -22 i parchate HDI :hehe:

ON arktyczny IZ40 jest na Circle, Lotos i na wielu stacjach np. przy bazach PKS itp.

jeżeli masz HDI to masz w obudowie filtra grzałkę, nie każdy ma filtr z grzałką i filtr pod maską a niekiedy w okolicy zbiornika paliwa a to jest duża różnica, nie każdy mieszka w cieplejszych regionach kraju... Proponuje wziąć próbkę z Orlen i arktyczny z Lotos lub Circle a zobaczysz różnicę.

Jeżeli chcesz jeździć z glutami i parafiną w zbiorniku czy na filtrze paliwa to Twój świadomy wybór, pozostaje mi tylko życzyć Ci powodzenia :)

Edited by binges
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, binges napisał:

ON arktyczny IZ40 jest na Circle, Lotos i na wielu stacjach np. przy bazach PKS itp.

 

Bazy PKS, ok :hehe:

 

Ja wiem co to jest "arktyczny" ON - na Orlenie też bywa. 

 

7 minut temu, binges napisał:

jeżeli masz HDI to masz w obudowie filtra grzałkę, nie każdy ma filtr z grzałką

 

Nie w obudowie, a dołączany do do niego i nie jest to jedyny patent na świecie, pozwalający na spokojna eksploatację diesla zimą. Nie odpowiadam za złe rozwiązania producentów. Wolę te parchate, w których inżynierowie pomyśleli jak to powinno działać. 

 

7 minut temu, binges napisał:

Proponuje wziąć próbkę z Orlen i arktyczny z Lotos lub Circle a zobaczysz różnicę.

 

Porównaj sobie może arktyczny z Orlenu o arktyczny z Lotos, a nie zwykły zimowy z Orlenu z arktycznym z Lotosu...

 

7 minut temu, binges napisał:

Jeżeli chcesz jeździć z glutami i parafiną w zbiorniku czy na filtrze paliwa to Twój świadomy wybór, pozostaje mi tylko życzyć Ci powodzenia :)

 

Jakoś zupełnie mi to nie spędza snu z powiek ;] 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, futrzak napisał:

 

Ta "co druga" to jaka? Circle K? No to raczej rzadkość - całe ~360 stacji w Polsce. Tankujemy na Orlenie i kłopotów nie zauważyliśmy. -22 i parchate HDI :hehe:

zdjęcie przedstawia świecę zapłonową z Toyota Yaris 1.0

świeca jest z czerwonym nalotem który powstał od benzyny 98 z Orlenu, tankowane było przez 2 lata i przejechane ponad 20kkm, było to w latach 2017-2019, jak jest teraz to nie wiem bo Orlen omijam baaardzo szerokim łukiem...

Silnik w Toyocie chodził jak zegarek ale od tego zaczęły wypadać zapłony podczas jazdy bo powstało przebicie na elektrodach. Zmieniłem świece, znajoma od 2 lat tankuje na Shell lub Circle i brak osadu oraz wypadania zapłonów a przejechała ponad 30kkm. O tym czerwonym osadzie piszą na stronie NGK i powstaje on od tanich dodatków w postaci związków metali w celu wzbogacenia liczby oktanowej bardzo niskim kosztem - metoda stosowana często u ruskich i jak widać w PISowskim Orlenie który lubi dymać swoich rodaków i klientów chyba już z każdej strony :)

foto 1 (1167).jpg

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, binges napisał:

zdjęcie przedstawia świecę zapłonową z Toyota Yaris 1.0

świeca jest z czerwonym nalotem który powstał od benzyny 98 z Orlenu,

 

W Yarisie 1.0 98? Po co? 

 

8 minut temu, binges napisał:

[...]

 metoda stosowana często u ruskich i jak widać w PISowskim Orlenie który lubi dymać swoich rodaków i klientów chyba już z każdej strony :)

 

No tak, to wyjaśnia wszystko :hehe:

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
25 minut temu, futrzak napisał:

Ja wiem co to jest "arktyczny" ON - na Orlenie też bywa. 

Porównaj sobie może arktyczny z Orlenu o arktyczny z Lotos, a nie zwykły zimowy z Orlenu z arktycznym z Lotosu...

to poproszę nazwę tego arktycznego z Orlenu lub adres gdzie mogę kupić to wtedy sobie porównam - w Suwałkach i Białymstoku jakoś nie ma a to najzimniejsze miasta w kraju

przypominam Ci że porównywałem ropę Orlen Efecta i Verva zakupioną 12.01 oraz Circle Diesel miles+ z 15.01

pisałem o tym wcześniej a Ty dalej swoje i piszesz głupoty...

moja opinia nt. jakości ropy Orlen ON Verva i Circle Diesel milesPlus

Edited by binges
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, futrzak napisał:

 

Ta "co druga" to jaka? Circle K? No to raczej rzadkość - całe ~360 stacji w Polsce. Tankujemy na Orlenie i kłopotów nie zauważyliśmy. -22 i parchate HDI :hehe:

Nazw nie podam, bo to małe prywatne i lokalne stacje ale nie jest to Circle K. W każdym razie, w mojej okolicy, problemu z zakupem takiego paliwa nie ma oprócz tego, że jest droższe. Ja raczej leje ''zwykłe'' i też sprzęty chodzą...

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, binges napisał:

to poproszę nazwę tego arktycznego z Orlenu [...]

 

Zgłoś się z tym pytaniem do Orlenu. 

 

 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, volf6 napisał:

Nazw nie podam, bo to małe prywatne i lokalne stacje ale nie jest to Circle K. W każdym razie, w mojej okolicy, problemu z zakupem takiego paliwa nie ma oprócz tego, że jest droższe. Ja raczej leje ''zwykłe'' i też sprzęty chodzą...

 

Wiesz, ja też widuję, ale jakoś specjalnie uwagi nie zwróciłem. Orlen, BP, Shell, Amic - Amic ma chyba cos ekstra z ON, ale musiałbym się przyjrzeć. Problemy z ON pamiętam, kiedy jeszcze bawiłem się z grupą VW. Od lat jednak parchate francuzy PSA i nie wiem co to jest problem, o ile serwis jak trzeba. Ze 20 lat temu w VW miałem problem z ON. 

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, futrzak napisał:

 

Zgłoś się z tym pytaniem do Orlenu. 

 

 

ale po co? Przeciez jest wiadomo że nie ma i nigdy nie było :)

chyba to Ty wspominasz o jakimś arktycznym z Orlenu z którym mam zrobić to porównanie. wyglada na to że sam już nie wiesz o czym piszesz i chyba nie wiesz co tankujesz bo nazywać zimowym paliwem jakiś syf z Orlenu który mętnieje z parafiną już przy -8.....to chyba nie wypada...

Edited by binges
Link to post
Share on other sites
Teraz, binges napisał:

ale po co? Przeciez jest wiadomo że nie ma i nigdy nie było:) [...]

 

Cóż, widzę, że Twoje przekonanie jest silniejsze niż fakty. 

 

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, binges napisał:

ale po co? Przeciez jest wiadomo że nie ma i nigdy nie było :)

chyba to Ty wspominasz o jakimś arktycznym z Orlenu z którym mam zrobić to porównanie. wyglada na to że sam już nie wiesz o czym piszesz i chyba nie wiesz co tankujesz bo nazywać zimowym paliwem jakiś syf z Orlenu który mętnieje z parafiną już przy -8.....to chyba nie wypada...

Orlen produkuje całkiem dobry arktyczny ON, mętnieje dopiero przy -22 https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/Olej-napedowy-Ekodiesel-ULTRA-klasa-2.aspx

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, volf6 napisał:

Orlen produkuje całkiem dobry arktyczny ON, mętnieje dopiero przy -22 https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/Olej-napedowy-Ekodiesel-ULTRA-klasa-2.aspx

OK, produkuje ale czy sprzedaje to w Polsce? Pewnie sprzedaje w DE lub jeszcze dalej...

być może produkuje tak samo jak ten płyn do dezynfekcji którego nigdzie nie można było kupić a jeżeli później był to w chorych pieniądzach :)

Edited by binges
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, binges napisał:

OK, produkuje ale czy sprzedaje to w Polsce? Pewnie sprzedaje w DE lub jeszcze dalej...

być może produkuje tak samo jak ten płyn do dezynfekcji którego nigdzie nie można było kupić a jeżeli później był to w chorych pieniądzach :)

 

Znowu brednie produkujesz - płyn do dezynfekcji kupiłem na zwykłej stacji benzynowej, w normalnej cenie i w zasadzie w dowolnych ilościach, włącznie z wyborem wielkości opakowania. Fakt, w W-wie i okolicach były kartki "płynu nie ma".  W sumie i tak był mi średnio potrzebny. 

Link to post
Share on other sites
26 minut temu, volf6 napisał:

Orlen produkuje całkiem dobry arktyczny ON, mętnieje dopiero przy -22 https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/Olej-napedowy-Ekodiesel-ULTRA-klasa-2.aspx

 

Orlen jasno pisał, że dostarcza taki ON kiedy jest potrzebny. Ja nie wnikam jakim kluczem się kierują, ale jakoś nie sądzę, by postępowali bezmyślnie. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.01.2021 o 13:57, binges napisał:

OK, to dobrze :)

znajomy bez większych problemów odpalił Opel Astra V 1.6 CDTI z AdBlue - było to wczoraj w południe w Białymstoku a auto stało od soboty rano nieodpalane, miał w zbiorniku polowę ON Verva i w sobotę dotankował do pełna arktycznego Circle. Myślę że jeżeli nie zrobiłby tej dolewki to na Verva miałby problemy bo ten syf z Orlenu zablokowałaby filtr który jest nisko nad ziemią - np. Insignia, Astra IV i V oraz Zafira C mają filtr nisko i w okresie dużych mrozów z takimi autami było najwięcej problemów - pisze to były doradca serwisowy ASO)

nie chcę się z Tobą kłócić ale w mojej firmie jest tylko paliwo z Orlenu i jeszcze żaden samochód na nim "nie stanął". Więcej robiony jest zakup noPB i ON do firmowej stacji i też paliwo bezproblemowe. Samochody różnych producentów, od osobówek po ciężarowe.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.