Skocz do zawartości

Toyota PROACE ?


pfikusny

Rekomendowane odpowiedzi

Wybieraliśmy już auto dla żony (jeszcze nie kupione ale jeśli już uparła się na GLC to będę ją namawiał, żeby poczekała na nowy model).

 

To teraz coś dla mnie - może...

 

Ogólnie to najlepiej jeździ mi się osobówkami ale... wpadła mi ostatnio w oko Toyota PROACE.
Ktoś może powiedzieć coś więcej o tym aucie?
Czy może jakaś konkurencja jest sensowniejsza?
Czy da się np zupełnie wyciągnąć zupełnie II rząd siedzeń zostawiając trzeci, a jednocześnie mając zupełnie płaską podłogę?

 

Rozważania na tą chwilę zupełnie teoretyczne.
Zależy mi na niewielkim spalaniu (5-6l), jednocześnie miło by było gdyby auto było stosunkowo dynamiczne (w osobówkach najlepiej mi się jeździ przy mocy nie niższej niż 200 KM).

 

Wymiar auta - jak największy AAAAAALE - chciałbym się zmieścić w garażu podziemnym!
Na styk mieści się obecny model Land Rover Discovery.
Szerokość jest mniej istotna - głównie chodzi o długość (+ wysokość - trzeba się jeszcze w bramie garażowej zmieścić...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller i Toyota ProAce to są te same auta, mają te same silniki, wyposażenie oraz możliwości przewozowe. Różnią się jedynie stylistyką.

Jest do wyboru najdłuższa wersja long. Wysokość 1,905m - 1.94m największa moc 2.0 D4D 177KM z AT.

Edytowane przez Tre-Bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieraliśmy już auto dla żony (jeszcze nie kupione ale jeśli już uparła się na GLC to będę ją namawiał, żeby poczekała na nowy model).
 
To teraz coś dla mnie - może...
 
Ogólnie to najlepiej jeździ mi się osobówkami ale... wpadła mi ostatnio w oko Toyota PROACE.
Ktoś może powiedzieć coś więcej o tym aucie?
Czy może jakaś konkurencja jest sensowniejsza?
Czy da się np zupełnie wyciągnąć zupełnie II rząd siedzeń zostawiając trzeci, a jednocześnie mając zupełnie płaską podłogę?
 
Rozważania na tą chwilę zupełnie teoretyczne.
Zależy mi na niewielkim spalaniu (5-6l), jednocześnie miło by było gdyby auto było stosunkowo dynamiczne (w osobówkach najlepiej mi się jeździ przy mocy nie niższej niż 200 KM).
 
Wymiar auta - jak największy AAAAAALE - chciałbym się zmieścić w garażu podziemnym!
Na styk mieści się obecny model Land Rover Discovery.
Szerokość jest mniej istotna - głównie chodzi o długość (+ wysokość - trzeba się jeszcze w bramie garażowej zmieścić...).
Proace i 5-6 litrów spalania? Przecież to auto w kształcie szafy, jakim cudem miałoby palić tyle co miejskie auto?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tre-Bor napisał:

Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller i Toyota ProAce to są te same auta, mają te same silniki, wyposażenie oraz możliwości przewozowe. Różnią się jedynie stylistyką.

Jest do wyboru najdłuższa wersja long. Wysokość 1,905m - 1.94m największa moc 2.0 D4D 177KM z AT.

 

Z Longiem mógłby być problem - muszę jeszcze sprawdzić dokładnie ile mają nasze miejsca w garażu ale obawiam się, że dość sporo by wystawał.
Peugeot stylistycznie chyba wygrywa ale jakąś tak przemawia do mnie serwis Toyoty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

Proace i 5-6 litrów spalania? Przecież to auto w kształcie szafy, jakim cudem miałoby palić tyle co miejskie auto?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Wg. producenta gdzieś takie wyniki mi mignęły.

W sumie to moja jazda to w większości ekonomiczne trasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, pfikusny said:

 

Wg. producenta gdzieś takie wyniki mi mignęły.

W sumie to moja jazda to w większości ekonomiczne trasy...

 

Jak bedziesz jechal 90km/h na 6b to moze tyle spali ;)

Jezdze czasem Peugeot Expert tescia 2,0hdi (chyba 120KM) i pali to od 7 wzwyz przy normalnej jezdzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spad napisał:

Proace i 5-6 litrów spalania? Przecież to auto w kształcie szafy, jakim cudem miałoby palić tyle co miejskie auto?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Wszystko zależy od stylu jazdy, w Vito najniższy wynik mialem 4,3, natomiast 4,7 -4,9 przez dłuższy czas utrzymywałem na zegarach. Pomiędzy 5 a 6 do zrobienia bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Spacetourer wersja M, Shine 180km AT. Spalanie z ostatnich 5000km powyżej 9l, ale większość to miasto lub jazda z przyczepą. Jazda w trasie powolna (do 100) to może w 7 bym się zmieścił. Autostrada ponad 8l. 

Mamy w firmie różne Experty i Jumpy i silniki czy 2.0 czy 1.6 o mocach ok 120km palą sporo mniej. Spokojna trasa to i poniżej 6 da się zejść, ale jazda moim 180km jest dużo przyjemniejsza. Jak dla mnie użytkowanie wersji M w mieście jest bezproblemowe. Mieszczę się w zasadzie wszędzie, żona też nie marudzi jak ma tym jechać do galerii na zakupy. Wszystkie fotele w 2 i 3 rzędzie da się łatwo wyjąć, podłoga oczywiście płaska.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, demoneczek napisał:

Jakby nie patrzał francuz po podobno dodatkowej kontroli jakosci. Szczerze , nie wiem co tam jest Toyoty. Ale nie ujmując autku , sprawdzone silniki PSA 

Moze i sprawdzone ale czemu nie ma komunikatu/kontrolki o braku ciśnienia oleju w silniku (ani żadnego innego) gdy w silniku faktycznie nie ma oleju?8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał:

Moze i sprawdzone ale czemu nie ma komunikatu/kontrolki o braku ciśnienia oleju w silniku (ani żadnego innego) gdy w silniku faktycznie nie ma oleju?8]

 

Kolega w Toyocie z dieslem też zatarł silnik. 8]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

jaki tam siedział silnik ?

U mnie jeszcze "stary" 2.2 136 KM w W447. Podobno bardzo łatwo uzyskać 190 KM zachowując apetyt ( stosowny do stylu jazdy) - klient to zrobił w W639 z 2014, mój jest z 2015. 

Aktualnie mam wynik powyżej 7, ale trochę stoję w korkach, a oprócz mnie jest też kilku kierowców dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Artur_W_wa napisał:

U mnie jeszcze "stary" 2.2 136 KM w W447. Podobno bardzo łatwo uzyskać 190 KM zachowując apetyt ( stosowny do stylu jazdy) - klient to zrobił w W639 z 2014, mój jest z 2015. 

Aktualnie mam wynik powyżej 7, ale trochę stoję w korkach, a oprócz mnie jest też kilku kierowców dziennie.

dla mnie spalanie na poziomie poniżej 5 litrów w Vito jest niesamowitym wynikiem. Spalanie na poziomie 4 litrów to miewałem w Peugeocie 307 z bardzo oszczędnym silnikiem 1.6 HDI o mocy 90KM.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, volf6 napisał:

Moze i sprawdzone ale czemu nie ma komunikatu/kontrolki o braku ciśnienia oleju w silniku (ani żadnego innego) gdy w silniku faktycznie nie ma oleju?8]

 

Swoją drogą kolejny dobry Kubuś.

Twierdzi, że olej rozpryskiwał otworem wlewu oleju, bo może zapomniał lub nie go przykręcić, ale też nic nie czuł przez 1400km?

Tam silnik jest tak szczelnie zabudowany, że olej nie miał prawa skapnąć na rozgrzane jego elementy, zacząć się smażyć i smierdzieć?

Z 2 mańki na początku mówi, że dolał oleju bo kontrolka jednak się zapaliła. Po takiej akcji raczej się sprawdza co dzieje się z olejem, a nie ciśnie 1400km bez kontroli.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

dla mnie spalanie na poziomie poniżej 5 litrów w Vito jest niesamowitym wynikiem. Spalanie na poziomie 4 litrów to miewałem w Peugeocie 307 z bardzo oszczędnym silnikiem 1.6 HDI o mocy 90KM.

 

 

Oczywiście, odkąd mój cykl to 20-25 minut korka i 15 ekspresówki z prędkością 120+ to wynik się waha w okolicach 7, a bywa że zbliża się do 10 rotfl. Aktualnie też, mam szersze niż fabrycznie opony i wynik na nich to ok + 0,5 L/100 km. Mimo to przy płynnej jeździe można zrobić 5 - 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ZUBERTO napisał:

Swoją drogą kolejny dobry Kubuś.

Twierdzi, że olej rozpryskiwał otworem wlewu oleju, bo może zapomniał lub nie go przykręcić, ale też nic nie czuł przez 1400km?

Tam silnik jest tak szczelnie zabudowany, że olej nie miał prawa skapnąć na rozgrzane jego elementy, zacząć się smażyć i smierdzieć?

Z 2 mańki na początku mówi, że dolał oleju bo kontrolka jednak się zapaliła. Po takiej akcji raczej się sprawdza co dzieje się z olejem, a nie ciśnie 1400km bez kontroli.

Z kontrolką w dieslach toyoty cyrki są jakieś i jak ktoś nie przypilnuje, to łatwo zatrzeć silnik.

Są już warsztaty specjalizujące się w naprawach tych silników ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Z kontrolką w dieslach toyoty cyrki są jakieś i jak ktoś nie przypilnuje, to łatwo zatrzeć silnik.

Są już warsztaty specjalizujące się w naprawach tych silników ;]

Technika zawiodła, ale jak napisalem tak się kończy jak w 100% ufa się jedynie technice, a nie dodatkowo sobie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Technika zawiodła, ale jak napisalem tak się kończy jak w 100% ufa się jedynie technice, a nie dodatkowo sobie.

Zgadza się.

W dodatku zapewne ten silnik bez oleju już głośniej pracował. A lubi w trasie wypić, gdy da się mu w palnik 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

Wszystko zależy od stylu jazdy, w Vito najniższy wynik mialem 4,3, natomiast 4,7 -4,9 przez dłuższy czas utrzymywałem na zegarach. Pomiędzy 5 a 6 do zrobienia bez problemu. 

 

To, że moje rekordy spalania różnymi autami oscylują poniżej 4 litrów, to nie znaczy, że tak wygląda codzienność. Bo zaraz się okaże, że lepiej kupić do codziennego użytku Proace bo spala mniej niż Citronena C3, o Golfie z wynikiem średniej pod 7 litrów to nie wspomnę. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, spad napisał:

 

To, że moje rekordy spalania różnymi autami oscylują poniżej 4 litrów, to nie znaczy, że tak wygląda codzienność. Bo zaraz się okaże, że lepiej kupić do codziennego użytku Proace bo spala mniej niż Citronena C3, o Golfie z wynikiem średniej pod 7 litrów to nie wspomnę. ..

Oczywistym jest że 4,3 było skrajnym wynikiem z jazdy krajówkami bez wyprzedzania TIRów co i mnie zaskoczyło. Dodając odrobinę fantazji a powstrzymując się od wyścigów robilem wyniki poniżej 5, mając jednego współużytkownika również bezspinowego. Do momentu gdy nie musisz być pierwszym ze świateł a lubisz jednak w miarę dynamicznie się karnąć, 7 będzie twym wynikiem. Żeby rosło dalej to już trzeba się starać i limity traktować z dużym +.

Od roku wogóle spalania nie pilnuję bo wyświetlacz centralny stracił podświetlenie, a codziennie jeździ po kilka osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ja Prace ale Rifter/Berlinie/ProaceCity/Combo. I nie wiem czy w końcu też nie odpowiednik fiatowski to żywcem jedno i to samo....detale naprawdę stylistyczne
Z diesli to tam 1,5HDI siedzi we wszystkich, ciekawe że automat 8 biegowy juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.