k_maro Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 Gdy silnik (diesel na CR) się rozgrzeje słychać głośne terkotanie, podczas przyspieszania na pierwszym, drugim i trzecim biegu najbardziej. Na zimno tego nie ma. Olej nie trzyma parametrów czy znowu paliwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Gdy silnik (diesel na CR) się rozgrzeje słychać głośne terkotanie, > podczas przyspieszania na pierwszym, drugim i trzecim biegu > najbardziej. Na zimno tego nie ma. > Olej nie trzyma parametrów czy znowu paliwo? Wyjmij bagnet i obejrzyj olej a najlepiej wez stetoskop i sprobuj obsluchac silnik. A z paliwem to moze sprobuj na shella podjechac i dolac z 10-20 litrow V-power diesel. p.s. A moze to tylko Renault Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filip76 Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > p.s. A moze to tylko Renault nareszcie wróciliście!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Wyjmij bagnet i obejrzyj olej a najlepiej wez stetoskop i sprobuj > obsluchac silnik. Wystarczy długa drewniana listewka, trzonek od młotka lub coś w podobnym guście. Przykładasz do silnika w różnych miejscach, a drugi koniec do ucha - ładnie słychać gdzie dwoni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Wystarczy długa drewniana listewka, trzonek od młotka lub coś w > podobnym guście. Przykładasz do silnika w różnych miejscach, a > drugi koniec do ucha - ładnie słychać gdzie dwoni. Wiem tylko chcialem ,zeby bylo profesjonalniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Wystarczy długa drewniana listewka, trzonek od młotka lub coś w > podobnym guście. Przykładasz do silnika w różnych miejscach, a > drugi koniec do ucha - ładnie słychać gdzie dwoni. Sam raczej nie będę się bawił w obsłuchiwanie silnika. Chcę tylko zapytać czy możliwe jest aby to było przez olej. Zalany jest Castrolem Edge... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Sam raczej nie będę się bawił w obsłuchiwanie silnika. Chcę tylko > zapytać czy możliwe jest aby to było przez olej. Zalany jest > Castrolem Edge... Tak. Mozliwe ,ze szklanki juz sa na wykonczeniu itp. Ile czasu temu zalales ten olej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Wiem tylko chcialem ,zeby bylo profesjonalniej Profesjonalnie by było: podczerwony rejestrator drgań powietrza ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Sam raczej nie będę się bawił w obsłuchiwanie silnika. Chcę tylko > zapytać czy możliwe jest aby to było przez olej. Zalany jest > Castrolem Edge... nalej tak jak w książce pisze elfa 10w40 i nie eksperymentuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Profesjonalnie by było: podczerwony rejestrator drgań powietrza ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > nalej tak jak w książce pisze elfa 10w40 i nie eksperymentuj. półsyntetyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > półsyntetyka? tak. Nie wiem jaki masz silnik ale jak miałem scenica 1.9 dci 105 KM to mocno zalecali półsynetyka. Teraz do 2.2 dci leje elfa 5w40 i wymieniam co 20 kkm a nie co 30 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Tak. Mozliwe ,ze szklanki juz sa na wykonczeniu itp. Ile czasu temu > zalales ten olej ? na Castrolu Edge od jakiegoś roku, w maju wlałem świeży... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > półsyntetyka? No 10w40 to raczej polsyntetyk a Edge to raczej syntetyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > na Castrolu Edge od jakiegoś roku, w maju wlałem świeży... Ale przeciez woz masz od pol roku. Mimo wszystko twoj wozik ma 170 czy 180 tys i nie wiem czy warto lac do niego prawie supersyntetyka ,zmien na polsyntetyk i modl sie ,zeby Ci uszczelniaczy nie wyplukalo. Jak mialem nexie to ojciec sie upieral na syntetyka a ,ze przy 240kkm szklanki juz mialy troche dosc to po 5kkm na syntetyku dawaly o sobie znac. Przejalem woz przy 250 zalalem mineralem i problem znikl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > tak. Nie wiem jaki masz silnik ale jak miałem scenica 1.9 dci 105 KM > to mocno zalecali półsynetyka. Teraz do 2.2 dci leje elfa 5w40 i > wymieniam co 20 kkm a nie co 30 kkm. 2.2dci... 130KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > 2.2dci... 130KM i pewnie trochę powyżej 100 kkm, na twoim miejscu to bym lał półsyntetyk, będzie taniej i bezpieczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > i pewnie trochę powyżej 100 kkm, na twoim miejscu to bym lał > półsyntetyk, będzie taniej i bezpieczniej. Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze do minerala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 olej za rzadki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Ale przeciez woz masz od pol roku. Mimo wszystko twoj wozik ma 170 > czy 180 tys i nie wiem czy warto lac do niego prawie > supersyntetyka ,zmien na polsyntetyk i modl sie ,zeby Ci > uszczelniaczy nie wyplukalo. Jak mialem nexie to ojciec sie > upieral na syntetyka a ,ze przy 240kkm szklanki juz mialy troche > dosc to po 5kkm na syntetyku dawaly o sobie znac. > Przejalem woz przy 250 zalalem mineralem i problem znikl. Tak z ciekawości: ile kkm zrobiłeś potem na mineralnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze > do minerala. jak nie bierze oleju to nie ma co przeginać w drugą stronę. Ostatnio jest jakiś dziwny trend lania jak najżadszego oleju do każdego silnika, nie wiem po co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Tak z ciekawości: ile kkm zrobiłeś potem na mineralnym? 50kkm... A potem urwal sie rozrzad (zatarla sie pompa wody) ale to raczej nie od oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze > do minerala. kiedyś miałem TDI 110KM z przebiegiem 200tyś. Zalałem go minerałem i "pochwaliłem" się tym na pewnym forum diesli, panowie prawie mnie za to powiesili... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > kiedyś miałem TDI 110KM z przebiegiem 200tyś. Zalałem go minerałem i > "pochwaliłem" się tym na pewnym forum diesli, panowie prawie > mnie za to powiesili... A z czego przeszedles ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > jak nie bierze oleju to nie ma co przeginać w drugą stronę. przebieg 180tys, oleju nie bierze, szkoda lać minerała... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > A z czego przeszedles ? Nie wiem, auto przyjechało z Niemiec. Potem po minerale przeszedłem na półsyntetyk i nic złego się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > przebieg 180tys, oleju nie bierze, szkoda lać minerała... No to półsyntetyk będzie akurat i jeszcze na prę zaoszczędzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Nie wiem, auto przyjechało z Niemiec. Potem po minerale przeszedłem > na półsyntetyk i nic złego się nie działo. No to dobrze ale teraz tez lepiej zalej polsyntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze > do minerala. nie pzresadzajmy do niektórych silników minerał w ogóle się nie nadaje a 200kkm to nie tragedia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Września 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > No to półsyntetyk będzie akurat i jeszcze na prę zaoszczędzisz pytanie czy jak teraz zaleję go półsyntetykiem to problem zniknie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Września 2007 Udostępnij Napisano 5 Września 2007 > pytanie czy jak teraz zaleję go półsyntetykiem to problem zniknie? Może, nie musi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Września 2007 Udostępnij Napisano 6 Września 2007 > Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze > do minerala. Ta, a po 300 to co ma wlać, Turdusa?? Bez przesady - jeśli silnik jest zdrowy i kogoś na to stać to dlaczego ma nie lać syntetyka jeśli taki olej był lany od początku, tylko musi zmieniać na półsyntetyk po "magicznych" 100kkm? W firmie wszystkie klekoty (2XDucato, 1x Combo) mają ponad 200kkm nalotu, od początku jeżdżone na pełnym syntetyku. Silniki nie ciekną, biorą około litr na 10kkm (co jest IMO w normie dla ostro eksploatowanego turbodoładowanego auta ), więc nie widzę najmniejszego powodu dlaczego miałoby się lać półsyntetyk lub co gorsza mineralny po jakimś "magicznym" przebiegu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 6 Września 2007 Udostępnij Napisano 6 Września 2007 , więc nie widzę > najmniejszego powodu dlaczego miałoby się lać półsyntetyk Zalecenie producenta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 7 Września 2007 Udostępnij Napisano 7 Września 2007 > , więc nie widzę > Zalecenie producenta ? hmmm moj ma 235 kkm i dalej jezdzi na polsyntetyku... chlipta a raczej wylewa okolo 0.25- 0.5 litra na 10 kkm pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 7 Września 2007 Udostępnij Napisano 7 Września 2007 > hmmm moj ma 235 kkm i dalej jezdzi na polsyntetyku... chlipta a > raczej wylewa okolo 0.25- 0.5 litra na 10 kkm No wlasnie polsyntetyk to zalecenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > No wlasnie polsyntetyk to zalecenie. Możesz wskazać jakieś wiarygodne źródło (np skan z jakiejś instrukcji obsługi auta) tego że producenci zalecają stosowanie półsyntetyka a nie oleju spełniającego konretną normę? Dla przykładu : do mojego silnika należy stosować olej spełniający normę VW 505.00. Spełnia ją np zarówno Mobil 1 5W-50(syntetyk), Mobil S10W-40 (półsyntetyk) oraz Mobil M 15W-40(mineralny). W instrukcji są podane klasy lepkości jakie można stosować (w zależności od temperatur), natomiast nie ma ani słowa o tym że należy stosować olej półsyntetyczny po jakimś "magicznym" przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > Ale przeciez woz masz od pol roku. Mimo wszystko twoj wozik ma 170 > czy 180 tys i nie wiem czy warto lac do niego prawie > supersyntetyka ,zmien na polsyntetyk i modl sie ,zeby Ci > uszczelniaczy nie wyplukalo. Czyli muszę lecieć do kumpla i mu powiedzieć, żeby od razu zmieniał olej w Carinie E bo ma ponad 300 tys. przebiegu i leje Mobila 1. No i oczywiście uszczelniaczy też już nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > Możesz wskazać jakieś wiarygodne źródło (np skan z jakiejś instrukcji > obsługi auta) tego że producenci zalecają stosowanie > półsyntetyka a nie oleju spełniającego konretną normę? prosz.... instrukcja fiat brava strona 321 to że olej spełnia normę to nie znaczy, że można w ciemno lać dowolną lepkość, bo to tylko normy producenta co do jakości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > Czyli muszę lecieć do kumpla i mu powiedzieć, żeby od razu zmieniał > olej w Carinie E bo ma ponad 300 tys. przebiegu i leje Mobila 1. > No i oczywiście uszczelniaczy też już nie ma mobil to marka a nie klasa lepkości... równie dobrze możesz lecieć, żeby przestał lać lotosa... jeśli stosuje od początku tą samą klasę to luz... jaja się zaczynają kiedy zalejesz rzadki olej i walną uszczelniacze o czym w tym wątku jest mowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > nobil to marka a nie klasa lepkości... róznie dobrze możesz lecieć, > żeby przestał lać lotosa... Mobil 1 to syntetyk i nie ma Mobila 1 półsyntetycznego ani mineralnego. > jeśli stosuje od początku tą samą klasę to luz... jaja się zaczynają > kiedy zalejesz rzadki olej i walną uszczelniacze o czym w tym > wątku jest mowa Do 150 tys był zalewany castrolem 10W60 a potem Mobilem 5W50 więc wlał rzadszy olej i uszczelniacze nie walnęły A rozmowa była o syntetyczny - półsyntetyczny a nie o klasach lepkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Września 2007 Udostępnij Napisano 9 Września 2007 > Mobil 1 to syntetyk i nie ma Mobila 1 półsyntetycznego ani > mineralnego. faktycznie... mimo, że leję oba (1 oraz S) to oba nazywam tak samo potęga reklamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > prosz.... > instrukcja fiat brava strona 321 IMo nie jest to zbyt wiarygodne źródło Z ciekawości sprawdziłem instrukcję w firmowym SC i tam ten sam olej (Selenia 20K) jest opisany jako olej syntetyczny : > to że olej spełnia normę to nie znaczy, że można w ciemno lać dowolną > lepkość, bo to tylko normy producenta co do jakości... Chodziło mi o to że producenci podają klasę lepkości (najczęściej kilka, w zależności od warunków w jakich używany jest samochód), natomiast nie nakazują stosowania oleju ze względu na zastosowaną bazę olejową (poza dyskusyjnym zapisem w Twojej instrukcji który może wynikać np z błędnego tłumaczenia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > IMo nie jest to zbyt wiarygodne źródło > Z ciekawości sprawdziłem instrukcję w firmowym SC i tam ten sam olej > (Selenia 20K) jest opisany jako olej syntetyczny : Na bazie syntetycznej (synthetic based) = półsyntetyk... Zobacz sobie jak producenci olejów opisują oleje semi-synthetic. Nigdy nie piszą, że to olej syntetyczny zmieszany z mineralnym, ale 'na bazie syntetycznej'... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > Na bazie syntetycznej (synthetic based) = półsyntetyk... Zobacz sobie > jak producenci olejów opisują oleje semi-synthetic. Nigdy nie > piszą, że to olej syntetyczny zmieszany z mineralnym, ale 'na > bazie syntetycznej'... Możesz podac konkretnego linka? Szperałem trochę w google ale znalazłem tylko półsyntetyki określene jako "synthetic blend" IMO nazywanie oleju półsyntetycznego olejem "na bazie syntetycznej" jest sporym nadużyciem biorąc pod uwagę że w oleju "półsyntetycznym" bazy syntetycznej znajduje się maksymalnie 30% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > Możesz podac konkretnego linka? Szperałem trochę w google ale > znalazłem tylko półsyntetyki określene jako "synthetic blend" Może faktycznie trudno znaleźć - widziałem to na opakowaniu oleju Agip 10W40. Sprawdzę jeszcze - w czwartek/piątek napiszę i ew. wrzucę foto. > IMO nazywanie oleju półsyntetycznego olejem "na bazie syntetycznej" jest sporym nadużyciem biorąc pod uwagę że w oleju "półsyntetycznym" bazy syntetycznej znajduje się maksymalnie 30% Może nie nadużyciem, ale marketingową gadką... Popatrz na to też z drugiej strony. Olej syntetyczny to olej 'w 100% oparty o produkty syntetyczne (blebleble)'... Półsyntetyk to olej 'na bazie syntetycznej (bleblebla)', a mineralny 'olej spełniający najostrzejsze normy jakości olejów (blablable)'... Bełkot - ale jaki 'komercyjny'... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > Może faktycznie trudno znaleźć - widziałem to na opakowaniu oleju > Agip 10W40. Sprawdzę jeszcze - w czwartek/piątek napiszę i ew. > wrzucę foto. Akurat mam przed soba butelkę Agip Sint2000 10W-40 (półsyntetyk) i na opakowaniu jest dumnie brzmiące "Synthetic Fortified" > Może nie nadużyciem, ale marketingową gadką... > Popatrz na to też z drugiej strony. Olej syntetyczny to olej 'w 100% > oparty o produkty syntetyczne (blebleble)'... Półsyntetyk to > olej 'na bazie syntetycznej (bleblebla)', a mineralny 'olej > spełniający najostrzejsze normy jakości olejów (blablable)'... > Bełkot - ale jaki 'komercyjny'... Coś mi świta że któryś z producentów (chyba Castrol) miał sprawę w sądzie właśnie o nadużycie nazwy olej syntetyczny dla oleju półsyntetycznego. Może ktoś pamięta dokładnie o co poszło ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > IMo nie jest to zbyt wiarygodne źródło jaja sobie robisz? > Chodziło mi o to że producenci podają klasę lepkości (najczęściej > kilka, w zależności od warunków w jakich używany jest samochód), > natomiast nie nakazują stosowania oleju ze względu na > zastosowaną bazę olejową (poza dyskusyjnym zapisem w Twojej > instrukcji który może wynikać np z błędnego tłumaczenia) dyskusyjnym zapisem? Przecież to instrukcja obsługi a nie artykuł w autoświecie... sądzisz, że pozwolili bu sobie zrobić błąd w tak istotnej kwestii? chciałeś skan z instrukcji to dałem a teraz meandrujesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > jaja sobie robisz? Nie, pytam całkiem poważnie > dyskusyjnym zapisem? > Przecież to instrukcja obsługi a nie artykuł w autoświecie... > sądzisz, że pozwolili bu sobie zrobić błąd w tak istotnej kwestii? Skoro w innej instrukcji obłsugi tego samego producenta, ten sam olej Selenia 20k jest olejem syntetycznym (u Ciebie półsyntetycznym) to sądzę że gdzieś tkwi błąd (prawdopodobnie powstały w tłumaczeniu) co powoduje że dowód ten nie jest dla mnie wiarygodny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > jaja sobie robisz? > dyskusyjnym zapisem? > Przecież to instrukcja obsługi a nie artykuł w autoświecie... > sądzisz, że pozwolili bu sobie zrobić błąd w tak istotnej kwestii? Ja tam błędu nie widzę. Selenia 20K to olej półsyntetyczny. Wnioskuję, bo w odniesieniu do 5W40 piszą 'olej syntetyczny', podczas gdy 20K (10W40) piszą 'na bazie syntetycznej'... Link: www.flpoland.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 10 Września 2007 Udostępnij Napisano 10 Września 2007 > Skoro w innej instrukcji obłsugi tego samego producenta, ten sam olej > Selenia 20k jest olejem syntetycznym (u Ciebie półsyntetycznym) > to sądzę że gdzieś tkwi błąd (prawdopodobnie powstały w > tłumaczeniu) co powoduje że dowód ten nie jest dla mnie > wiarygodny nigdzie nie ma błędu... nie potrafisz zinterpretować kontekstu "na bazie syntetycznej"... nadinterpetujesz ten zwrot wmawiając sobie że "baza syntetyczna" jest 100% syntetykiem co oczywiście jest bzdurą... z drugiej strony pokaż mi syntetyka 10w40 selenii... udowodnij mnie to... albo najlepiej sobie FAP poszedł z trendem i użył semantycznego nadużycia z ktrym nie potrafisz sobie poradzic... i próbujesz zdezauować dowód w którym udowodniłem o co pytałeś nie pisz, że ten dowód jest niewarygodny, bo po prostu się ośmieszasz... bez urazy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.