Skocz do zawartości

Na ciepło jest głośniejszy


k_maro

Rekomendowane odpowiedzi

> Gdy silnik (diesel na CR) się rozgrzeje słychać głośne terkotanie,

> podczas przyspieszania na pierwszym, drugim i trzecim biegu

> najbardziej. Na zimno tego nie ma.

> Olej nie trzyma parametrów czy znowu paliwo?

Wyjmij bagnet i obejrzyj olej a najlepiej wez stetoskop i sprobuj obsluchac silnik.

A z paliwem to moze sprobuj na shella podjechac i dolac z 10-20 litrow V-power diesel.

p.s. A moze to tylko Renault spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjmij bagnet i obejrzyj olej a najlepiej wez stetoskop i sprobuj

> obsluchac silnik.

Wystarczy długa drewniana listewka, trzonek od młotka lub coś w podobnym guście. Przykładasz do silnika w różnych miejscach, a drugi koniec do ucha - ładnie słychać gdzie dwoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy długa drewniana listewka, trzonek od młotka lub coś w

> podobnym guście. Przykładasz do silnika w różnych miejscach, a

> drugi koniec do ucha - ładnie słychać gdzie dwoni.

Sam raczej nie będę się bawił w obsłuchiwanie silnika. Chcę tylko zapytać czy możliwe jest aby to było przez olej. Zalany jest Castrolem Edge...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam raczej nie będę się bawił w obsłuchiwanie silnika. Chcę tylko

> zapytać czy możliwe jest aby to było przez olej. Zalany jest

> Castrolem Edge...

Tak. Mozliwe ,ze szklanki juz sa na wykonczeniu itp. Ile czasu temu zalales ten olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam raczej nie będę się bawił w obsłuchiwanie silnika. Chcę tylko

> zapytać czy możliwe jest aby to było przez olej. Zalany jest

> Castrolem Edge...

nalej tak jak w książce pisze elfa 10w40 i nie eksperymentuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na Castrolu Edge od jakiegoś roku, w maju wlałem świeży...

Ale przeciez woz masz od pol roku. Mimo wszystko twoj wozik ma 170 czy 180 tys i nie wiem czy warto lac do niego prawie supersyntetyka ,zmien na polsyntetyk i modl sie ,zeby Ci uszczelniaczy nie wyplukalo. Jak mialem nexie to ojciec sie upieral na syntetyka a ,ze przy 240kkm szklanki juz mialy troche dosc to po 5kkm na syntetyku dawaly o sobie znac.

Przejalem woz przy 250 zalalem mineralem i problem znikl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przeciez woz masz od pol roku. Mimo wszystko twoj wozik ma 170

> czy 180 tys i nie wiem czy warto lac do niego prawie

> supersyntetyka ,zmien na polsyntetyk i modl sie ,zeby Ci

> uszczelniaczy nie wyplukalo. Jak mialem nexie to ojciec sie

> upieral na syntetyka a ,ze przy 240kkm szklanki juz mialy troche

> dosc to po 5kkm na syntetyku dawaly o sobie znac.

> Przejalem woz przy 250 zalalem mineralem i problem znikl.

Tak z ciekawości: ile kkm zrobiłeś potem na mineralnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze

> do minerala.

jak nie bierze oleju to nie ma co przeginać w drugą stronę. Ostatnio jest jakiś dziwny trend lania jak najżadszego oleju do każdego silnika, nie wiem po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze

> do minerala.

kiedyś miałem TDI 110KM z przebiegiem 200tyś. Zalałem go minerałem i "pochwaliłem" się tym na pewnym forum diesli, panowie prawie mnie za to powiesili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze

> do minerala.

nie pzresadzajmy

do niektórych silników minerał w ogóle się nie nadaje

a 200kkm to nie tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega K_Maro pisze ,ze ma okolo 170-180kkm czyli juz nawet w drodze

> do minerala.

Ta, a po 300 to co ma wlać, Turdusa??

Bez przesady - jeśli silnik jest zdrowy i kogoś na to stać to dlaczego ma nie lać syntetyka jeśli taki olej był lany od początku, tylko musi zmieniać na półsyntetyk po "magicznych" 100kkm?

W firmie wszystkie klekoty (2XDucato, 1x Combo) mają ponad 200kkm nalotu, od początku jeżdżone na pełnym syntetyku. Silniki nie ciekną, biorą około litr na 10kkm (co jest IMO w normie dla ostro eksploatowanego turbodoładowanego auta ), więc nie widzę najmniejszego powodu dlaczego miałoby się lać półsyntetyk lub co gorsza mineralny po jakimś "magicznym" przebiegu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie polsyntetyk to zalecenie.

Możesz wskazać jakieś wiarygodne źródło (np skan z jakiejś instrukcji obsługi auta) tego że producenci zalecają stosowanie półsyntetyka a nie oleju spełniającego konretną normę?

Dla przykładu : do mojego silnika należy stosować olej spełniający normę VW 505.00. Spełnia ją np zarówno Mobil 1 5W-50(syntetyk), Mobil S10W-40 (półsyntetyk) oraz Mobil M 15W-40(mineralny). W instrukcji są podane klasy lepkości jakie można stosować (w zależności od temperatur), natomiast nie ma ani słowa o tym że należy stosować olej półsyntetyczny po jakimś "magicznym" przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przeciez woz masz od pol roku. Mimo wszystko twoj wozik ma 170

> czy 180 tys i nie wiem czy warto lac do niego prawie

> supersyntetyka ,zmien na polsyntetyk i modl sie ,zeby Ci

> uszczelniaczy nie wyplukalo.

Czyli muszę lecieć do kumpla i mu powiedzieć, żeby od razu zmieniał olej w Carinie E bo ma ponad 300 tys. przebiegu i leje Mobila 1. No i oczywiście uszczelniaczy też już nie ma hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz wskazać jakieś wiarygodne źródło (np skan z jakiejś instrukcji

> obsługi auta) tego że producenci zalecają stosowanie

> półsyntetyka a nie oleju spełniającego konretną normę?

prosz....

instrukcja fiat brava strona 321 smirk.gif

to że olej spełnia normę to nie znaczy, że można w ciemno lać dowolną lepkość, bo to tylko normy producenta co do jakości...

279557745-bez%A0tytu%B3u.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli muszę lecieć do kumpla i mu powiedzieć, żeby od razu zmieniał

> olej w Carinie E bo ma ponad 300 tys. przebiegu i leje Mobila 1.

> No i oczywiście uszczelniaczy też już nie ma

mobil to marka a nie klasa lepkości... równie dobrze możesz lecieć, żeby przestał lać lotosa...

jeśli stosuje od początku tą samą klasę to luz... jaja się zaczynają kiedy zalejesz rzadki olej i walną uszczelniacze o czym w tym wątku jest mowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nobil to marka a nie klasa lepkości... róznie dobrze możesz lecieć,

> żeby przestał lać lotosa...

Mobil 1 to syntetyk i nie ma Mobila 1 półsyntetycznego ani mineralnego.

> jeśli stosuje od początku tą samą klasę to luz... jaja się zaczynają

> kiedy zalejesz rzadki olej i walną uszczelniacze o czym w tym

> wątku jest mowa

Do 150 tys był zalewany castrolem 10W60 a potem Mobilem 5W50 więc wlał rzadszy olej i uszczelniacze nie walnęły hmm.gif

A rozmowa była o syntetyczny - półsyntetyczny a nie o klasach lepkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prosz....

> instrukcja fiat brava strona 321

IMo nie jest to zbyt wiarygodne źródło zlosnik.gif

Z ciekawości sprawdziłem instrukcję w firmowym SC i tam ten sam olej (Selenia 20K) jest opisany jako olej syntetyczny :

279559814-fiat600.jpg

> to że olej spełnia normę to nie znaczy, że można w ciemno lać dowolną

> lepkość, bo to tylko normy producenta co do jakości...

Chodziło mi o to że producenci podają klasę lepkości (najczęściej kilka, w zależności od warunków w jakich używany jest samochód), natomiast nie nakazują stosowania oleju ze względu na zastosowaną bazę olejową (poza dyskusyjnym zapisem w Twojej instrukcji który może wynikać np z błędnego tłumaczenia)

post-10449-14352486830888_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMo nie jest to zbyt wiarygodne źródło

> Z ciekawości sprawdziłem instrukcję w firmowym SC i tam ten sam olej

> (Selenia 20K) jest opisany jako olej syntetyczny :

Na bazie syntetycznej (synthetic based) = półsyntetyk... Zobacz sobie jak producenci olejów opisują oleje semi-synthetic. Nigdy nie piszą, że to olej syntetyczny zmieszany z mineralnym, ale 'na bazie syntetycznej'...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na bazie syntetycznej (synthetic based) = półsyntetyk... Zobacz sobie

> jak producenci olejów opisują oleje semi-synthetic. Nigdy nie

> piszą, że to olej syntetyczny zmieszany z mineralnym, ale 'na

> bazie syntetycznej'...

Możesz podac konkretnego linka? Szperałem trochę w google ale znalazłem tylko półsyntetyki określene jako "synthetic blend" confused.gif

IMO nazywanie oleju półsyntetycznego olejem "na bazie syntetycznej" jest sporym nadużyciem biorąc pod uwagę że w oleju "półsyntetycznym" bazy syntetycznej znajduje się maksymalnie 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz podac konkretnego linka? Szperałem trochę w google ale

> znalazłem tylko półsyntetyki określene jako "synthetic blend"

Może faktycznie trudno znaleźć - widziałem to na opakowaniu oleju Agip 10W40. Sprawdzę jeszcze - w czwartek/piątek napiszę i ew. wrzucę foto.

> IMO nazywanie oleju półsyntetycznego olejem "na bazie syntetycznej" jest sporym nadużyciem biorąc pod uwagę że w oleju "półsyntetycznym" bazy syntetycznej znajduje się maksymalnie 30%

Może nie nadużyciem, ale marketingową gadką...

Popatrz na to też z drugiej strony. Olej syntetyczny to olej 'w 100% oparty o produkty syntetyczne (blebleble)'... Półsyntetyk to olej 'na bazie syntetycznej (bleblebla)', a mineralny 'olej spełniający najostrzejsze normy jakości olejów (blablable)'...

Bełkot - ale jaki 'komercyjny'...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może faktycznie trudno znaleźć - widziałem to na opakowaniu oleju

> Agip 10W40. Sprawdzę jeszcze - w czwartek/piątek napiszę i ew.

> wrzucę foto.

Akurat mam przed soba butelkę Agip Sint2000 10W-40 (półsyntetyk) i na opakowaniu jest dumnie brzmiące "Synthetic Fortified" wink.gif

> Może nie nadużyciem, ale marketingową gadką...

> Popatrz na to też z drugiej strony. Olej syntetyczny to olej 'w 100%

> oparty o produkty syntetyczne (blebleble)'... Półsyntetyk to

> olej 'na bazie syntetycznej (bleblebla)', a mineralny 'olej

> spełniający najostrzejsze normy jakości olejów (blablable)'...

> Bełkot - ale jaki 'komercyjny'...

Coś mi świta że któryś z producentów (chyba Castrol) miał sprawę w sądzie właśnie o nadużycie nazwy olej syntetyczny dla oleju półsyntetycznego.

Może ktoś pamięta dokładnie o co poszło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMo nie jest to zbyt wiarygodne źródło

jaja sobie robisz?

> Chodziło mi o to że producenci podają klasę lepkości (najczęściej

> kilka, w zależności od warunków w jakich używany jest samochód),

> natomiast nie nakazują stosowania oleju ze względu na

> zastosowaną bazę olejową (poza dyskusyjnym zapisem w Twojej

> instrukcji który może wynikać np z błędnego tłumaczenia)

dyskusyjnym zapisem?

Przecież to instrukcja obsługi a nie artykuł w autoświecie...

sądzisz, że pozwolili bu sobie zrobić błąd w tak istotnej kwestii? hmm.gif

chciałeś skan z instrukcji to dałem a teraz meandrujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaja sobie robisz?

Nie, pytam całkiem poważnie skromny.gif

> dyskusyjnym zapisem?

> Przecież to instrukcja obsługi a nie artykuł w autoświecie...

> sądzisz, że pozwolili bu sobie zrobić błąd w tak istotnej kwestii?

Skoro w innej instrukcji obłsugi tego samego producenta, ten sam olej Selenia 20k jest olejem syntetycznym (u Ciebie półsyntetycznym) to sądzę że gdzieś tkwi błąd (prawdopodobnie powstały w tłumaczeniu) co powoduje że dowód ten nie jest dla mnie wiarygodny

skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaja sobie robisz?

> dyskusyjnym zapisem?

> Przecież to instrukcja obsługi a nie artykuł w autoświecie...

> sądzisz, że pozwolili bu sobie zrobić błąd w tak istotnej kwestii?

Ja tam błędu nie widzę.

Selenia 20K to olej półsyntetyczny.

Wnioskuję, bo w odniesieniu do 5W40 piszą 'olej syntetyczny', podczas gdy 20K (10W40) piszą 'na bazie syntetycznej'... Link: www.flpoland.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro w innej instrukcji obłsugi tego samego producenta, ten sam olej

> Selenia 20k jest olejem syntetycznym (u Ciebie półsyntetycznym)

> to sądzę że gdzieś tkwi błąd (prawdopodobnie powstały w

> tłumaczeniu) co powoduje że dowód ten nie jest dla mnie

> wiarygodny

nigdzie nie ma błędu... nie potrafisz zinterpretować kontekstu "na bazie syntetycznej"...

nadinterpetujesz ten zwrot wmawiając sobie że "baza syntetyczna" jest 100% syntetykiem co oczywiście jest bzdurą...

z drugiej strony pokaż mi syntetyka 10w40 selenii... udowodnij mnie to... albo najlepiej sobie

FAP poszedł z trendem i użył semantycznego nadużycia z ktrym nie potrafisz sobie poradzic... i próbujesz zdezauować dowód w którym udowodniłem o co pytałeś

nie pisz, że ten dowód jest niewarygodny, bo po prostu się ośmieszasz... bez urazy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.