lipa19922 Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > Smarowanie wężykiem. > A jak nie wiesz jak, to jeszcze raz od początku podwieszony wątek do przeczytania, ale dokładnie i > ze zrozumieniem. > A jak przeczytasz to zrozumiesz, na co się porywasz... wiem ze węzykiem tylko nie wiem gdzie go dokładnie podłaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > wiem ze węzykiem tylko nie wiem gdzie go dokładnie podłaczyć z góry do turbiny najlepiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > wiem ze węzykiem tylko nie wiem gdzie go dokładnie podłaczyć było z pińcet razy, nie chce mi się szukać, tu tak na szybko Po prawej stronie w ten górny otwór (to coż z miedzianymi podkładkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipa19922 Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Dzieki bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > tzn powiem tak.Załozyc to bym sam wszystko pozakladal bo tu na forum jest opisane poprostu wszystko Migomatem operujesz czy wszystko będziesz zlecał (kolektor, DP, wydech)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipa19922 Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 no radze sobie z migomatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipa19922 Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 tylko wydech znajomy bedzie tworzyl z nierdzewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipa19922 Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 Znajdzie się taka osoba któa by mi to wystroila?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > Znajdzie się taka osoba któa by mi to wystroila?? A może chcesz śmigać taniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > Znajdzie się taka osoba któa by mi to wystroila?? znajdzie sie...jak zlozysz to sie odezwij.... a i 1/3 budzetu to strojenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > Napisz jaki tam wkoncu restryktor jest 1 mm jest na wyjsciu z pompy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barti917 Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 chcesz mu zaproponować instalacje gazową i żeby sobie sam wystroił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > chcesz mu zaproponować instalacje gazową i żeby sobie sam wystroił ? Jak kupi instalkę to ja mu wystroję gratis, ot tak z zamiłowania do tego sportu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > Jak kupi instalkę to ja mu wystroję gratis, ot tak z zamiłowania do tego sportu a cena instalki zje 3/4 budżetu na projekt Zajefajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > 1 mm jest na wyjsciu z pompy Też tak mam, nic się nie dzieje (jak na razie... 15kkm ostrej szmaty na 1 bar tfuuu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > nie za daleko trochę? jaka jest wewnętrzna średnica przewodu? Ja też mam restryktor na wyjściu z pompy, 1.2mm, i dalej wężyk o konkretnej średnicy, nie pamiętam jakiej, ale jest na pewno dostatecznie duża, żeby nie powodować dalszego zmniejszania ciśnienia (a nawet jeżeli, to niewiele). I daje to radę, żadnych kłopotów jak na razie, a dzisiaj właśnie przejechałem 800km po autobahnie i nie żałowałem mu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > a cena instalki zje 3/4 budżetu na projekt Zajefajnie Hola hola. Policz sobie wtryski, pompę, remap, strojenie (a i kompa chyba tam trzeba wymieniać całego) - ile to wyjdzie? Pewnie tyle co instalka tyle, że potem... jeździsz połowę taniej, no chyba że człowiek śpi na kasie albo robi auto do jazdy od wielkiego dzwona - to już zupełnie nie ma tematu. Zakładam, że tak jak ja - autko jest do jazdy na co dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > Hola hola. > Policz sobie wtryski, pompę, remap, strojenie (a i To nie tak do końca, próbuję uświadomić kolegę, że jego planowany budżet 3-4tyś na całość jest "troszkę" zbyt mały niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 > To nie tak do końca, próbuję uświadomić kolegę, że jego planowany budżet 3-4tyś na całość jest > "troszkę" zbyt mały niestety Hmmm, no może być mały tak czy siak, jakby nie robił. Dlatego właśnie uważam, że robienie softów 0.4 bara itp jest zupełnie bez sensu bo kasa ta sama (no może odpada odprężenie ale to więcej roboty niż kasy) a efekty nieporównywalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > a cena instalki zje 3/4 budżetu na projekt Zajefajnie nowy zestaw kme kosztuje 800-900zł plus butla 300-400 no to razem niech by te 1100. wtryski benzynowe plus pompa też pewnie gdzieś około tych 800zł (oczywiście nowe) plus 1000zł za wystrojenie, a czasem nawet i więcej. I potem tak chcesz coś zmienić w setupie to już masz związane ręce bo znowu musisz prosic stroiciela żeby łaskawie znalazł czas i to wystroił i znowu wziął pare stów. Druga sprawa to dojazd do stroiciela. Ja mieszkam pod rzeszowem, np Huba czy Zeton mieszkają w Warszawie i teraz trzeba doliczyć koszty dojazdu plus wynajęcie lawety. Dwa takie wyjazdy do warszawy i już mam koszt instalacji gazowej... Na gazie i na benzynie praktycznie nie czuc różnicy w mocy, a jesli nie czuć rożnicy to po co przepłacać? Już o kosztach paliwa nie wspominam bo to efekt uboczny Po co płacić 100złotych za pół godziny upalania jak można zapłacić 50? Tymbardziej że turbo na pełnym ogniu też swoje weźmie a im więcej weźmie tym więcej jesteś do przodu. A i bym zapomniał, na gazie można dmuchać i nawet 0.8 bara przy stopniu 10-11 i nie trzeba odprężać bo nie ma stukowego, a na benzynie trza mocno cofnąć zapłon żeby nie stukało i wtedy masz duzo gorsze osiągi na benzynie niz miałbys na gazie. Na pewno cena instalacji nie zje 3/4 kosztów tak jak mówisz . Zresztą nawet załóżmy że i nawet by tak było to i tak po przejechaniu ok 10 15kkm projekt benzynowy wyjdzie drożej ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > Ja też mam restryktor na wyjściu z pompy, 1.2mm, i dalej wężyk o konkretnej średnicy, nie pamiętam > jakiej, ale jest na pewno dostatecznie duża, żeby nie powodować dalszego zmniejszania > ciśnienia (a nawet jeżeli, to niewiele). I daje to radę, żadnych kłopotów jak na razie, a > dzisiaj właśnie przejechałem 800km po autobahnie i nie żałowałem mu ja mam redukcje przy samej turbinie, a średnice rurki ok 6mm wewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 Pięknie napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > ja mam redukcje przy samej turbinie, a średnice rurki ok 6mm wewnątrz narazie bedziemy czekac az orzekna co z turbina sie stalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > Pięknie napisane już mi tak nie cukruj bo jeszcze nie daj Boże popadne w samozachwyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > narazie bedziemy czekac az orzekna co z turbina sie stalo BOV-a/DV masz sprawnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > już mi tak nie cukruj bo jeszcze nie daj Boże popadne w samozachwyt A to już Twoja sprawa ja jedynie potwierdzam słuszność wypowiedzi bo dlaczego turbo ma się równać - bardzo drogo? Dobra, idę wymieniać uszczelkę pod klawiaturą a jutro termostat bo serduszko niedogrzane a i w stopy wieje lodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > BOV-a/DV masz sprawnego? nowka the sun motorsport. Myslisz ze zbyt duze cisnienie, zawor sie nie otwarl, powietrze sie wrocilo i walnelo z wirnik lamiac oske ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > nowka the sun motorsport. Myslisz ze zbyt duze cisnienie, zawor sie nie otwarl, powietrze sie > wrocilo i walnelo z wirnik lamiac oske ? No coś w ten deseń, bo inaczej to chyba zasadniczo nie prawa się nic takiego stać... Pytanie jeszcze pozostaje czy nie masz tam coś źle podłączone, albo zapchane (wężyk podciśnieniowy do sterowania BOVem mam na myśli). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > No coś w ten deseń, bo inaczej to chyba zasadniczo nie prawa się nic takiego stać... Pytanie > jeszcze pozostaje czy nie masz tam coś źle podłączone, albo zapchane (wężyk podciśnieniowy do > sterowania BOVem mam na myśli). wszystkie wezyki nowe i bov sie normalnie otwieral ja po cichu sadze ze wiem co sie stalo... turbina zbyt duzo pompnela i nie wytrzymala obrotow, takie moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > nowka the sun motorsport. Myslisz ze zbyt duze cisnienie, zawor sie nie otwarl, powietrze sie > wrocilo i walnelo z wirnik lamiac oske ? Brak bova/dv nie zabije turbo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > Brak bova/dv nie zabije turbo.... ale brak WG tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > ale brak WG tak Powiem Ci więcej - dopiero po naprawdę ostrym i wielokrotnym przegięciu w stosunku do możliwości turbosprężarki... Mam kilka autentycznych przypadków, gdzie odpinano i blokowano zawór WG, a samochody dalej jeżdżą z tymi turbosprężarkami i nie kopcą Swego czasu kupiłem drugie punto gt, w którym t25 miało "mbc" z drutu - co powodowało chyba nie trzeba pytać - 1,5b w benzynowym 1.4 kręcone ostro do odcinki, przez wiele tys km. W tej chwili to turbo, bez żadnej regeneracji i z normalnymi luzami jeździ i dmucha zdrowo ponad 1.2b już w normalnej konfiguracji. Znam też takich co w 1.6TD i 1.9TD kręcili ze zwiększoną dawką do 5 krpm i ładowali na T2 2.1 bara... To już jest absolutna abstrakcja jeśli chodzi o doładowania patrząc na mapy... Dalej jeżdżą, ale już normalniej... Tak naprawdę to sugerując się mapami docieramy do pewnej granicy prędkości obrotowej. Powyżej układ turbosprężarki też dmucha i to bez szwanku (oczywiście patrząc na to zdroworozsądkowo), tyle że drastycznie spada sprawność kompresora. Najszybciej jednak turbo zabija surge i nadmierna temperatura (pomijając uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku obecności czegoś w dolocie/wydechu). I jeszcze jedna kwestia odnośnie smarowania turbo. Według większości producentów ciśnienie oleju dla łożyskowania turbo to jeszcze nie wszystko - ważny jest również przepływ. Analizując trochę literatury można wyznaczyć pewne uniwersalne wartości: - wolne obroty, silnik rozgrzany - ciśnienie min. 0,35-0,4 bar, przepływ min - ok 0,4 l/min - maksymalne obciążenie - ciśnienie min. 1,6 bar, przepływ min - ok 1,8 l/min. Sposobów na ograniczenie ciśnienie jest kilka - rozwiązanie najlepiej sprowadzić do restryktora w zasilaniu kasety olejem - uniwersalne wartości to przedział 1 - 2mm. Warto pamiętać, że wiele turbosprężarek na wejściu ma restryktor (m. in MHI) i nie trzeba dokładać dodatkowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2011 > Powiem Ci więcej - dopiero po naprawdę ostrym i wielokrotnym przegięciu w stosunku do możliwości > turbosprężarki... > Mam kilka autentycznych przypadków, gdzie odpinano i blokowano zawór WG, a samochody dalej jeżdżą z > tymi turbosprężarkami i nie kopcą > Swego czasu kupiłem drugie punto gt, w którym t25 miało "mbc" z drutu - co powodowało chyba nie > trzeba pytać - 1,5b w benzynowym 1.4 kręcone ostro do odcinki, przez wiele tys km. W tej > chwili to turbo, bez żadnej regeneracji i z normalnymi luzami jeździ i dmucha zdrowo ponad > 1.2b już w normalnej konfiguracji. > Znam też takich co w 1.6TD i 1.9TD kręcili ze zwiększoną dawką do 5 krpm i ładowali na T2 2.1 > bara... To już jest absolutna abstrakcja jeśli chodzi o doładowania patrząc na mapy... Dalej > jeżdżą, ale już normalniej... > Tak naprawdę to sugerując się mapami docieramy do pewnej granicy prędkości obrotowej. Powyżej układ > turbosprężarki też dmucha i to bez szwanku (oczywiście patrząc na to zdroworozsądkowo), tyle > że drastycznie spada sprawność kompresora. Najszybciej jednak turbo zabija surge i nadmierna > temperatura (pomijając uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku obecności czegoś w > dolocie/wydechu). Aha, czyli jutro zamiast really heavy spring - zakładam na WG druta i niech się dzieje no ale wcześniej muszę zmienić wałek bo się jedna krzywka wyjsrała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 No wlasnie nad tym przeplywem oleju tez juz dlugo mysle. Bo hydraulicy na kopalni u kumpla twierdza zawziecie, ze restryktor nie zmniejszy cisnienia, ale zmniejszy przeplyw oleju. Ja myslac calkiem teoretycznie, ze taki restryktor ogranicza jedno i drugie. Hmm co do temeratury spalin to rowniez jest to mozliwe, bo odczytalem maksymalne wskazania wskaznikow i okazalo sie ze temp spalin doszla w pewnym momencie do 950 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 4 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > No wlasnie nad tym przeplywem oleju tez juz dlugo mysle. Bo hydraulicy na kopalni u kumpla twierdza > zawziecie, ze restryktor nie zmniejszy cisnienia, ale zmniejszy przeplyw oleju. > Ja myslac > calkiem teoretycznie, ze taki restryktor ogranicza jedno i drugie. > Hmm co do temeratury spalin to rowniez jest to mozliwe, bo odczytalem maksymalne wskazania > wskaznikow i okazalo sie ze temp spalin doszla w pewnym momencie do 950 stopni jest tak: małe wejście (wysokie ciśnienie przed restryktorem) w turbinie następuje rozprężenie i przez duży wylot oleju/spływ masz małe ciśnienie w samej turbinie więc jak najbardziej jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > jest tak: małe wejście (wysokie ciśnienie przed restryktorem) w turbinie następuje rozprężenie i > przez duży wylot oleju/spływ masz małe ciśnienie w samej turbinie więc jak najbardziej jest > ok. a sam restryktor, najlepiej jak bedzie przy pompie oleju potem waz i turbina czy przed sama turbina czyli pompa, waz, restryktor i turbina ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > a sam restryktor, najlepiej jak bedzie przy pompie oleju potem waz i turbina czy przed sama turbina > czyli pompa, waz, restryktor i turbina ? Powinien być przy turbinie chociaż ja mam przy pompie i jakoś to działa ale.. jak długo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 4 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > a sam restryktor, najlepiej jak bedzie przy pompie oleju potem waz i turbina czy przed sama turbina > czyli pompa, waz, restryktor i turbina ? powinien być w turbinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > powinien być w turbinie czyli to bedzie nastepna przerobka. Chociaz jak patrzy sie na otwor zasilajacy olejem w turbinie to widac tam taki restryktor na ok 2mm, wiec moze lepiej nie zakladac zadnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 4 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > czyli to bedzie nastepna przerobka. Chociaz jak patrzy sie na otwor zasilajacy olejem w turbinie to > widac tam taki restryktor na ok 2mm, wiec moze lepiej nie zakladac zadnego ? restryktor dobiera się pod zapotrzebowanie turbiny w olifke oraz ciśnienie robocze pompy oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > restryktor dobiera się pod zapotrzebowanie turbiny w olifke oraz ciśnienie robocze pompy oleju. rozumiem A z innej beczki. Co moze byc z pompa oleju, ze na zimnym oleju daje ok 6 barow a na zimnym spada do ok 0,2-0,3 bara ? To samo sie dzieje i na syntetyku jak i polsyntetyku. Jak mialem swoje 1.2 75KM to na zimnym na polsyntetyku mialem max 4bary i potem trzymalo sie ok 0,8 na rozgrzanym oleju. Dodam, ze zalozona nowa pompa ricambi i jest tak samo jak na starej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2011 > powinien być w turbinie Co do tego nie mam wątpliwości (mimo, że mam zrobione inaczej), kwestia inna jest jak duże są to różnice w ciśnieniu/przepływie przy montażu w pompie/turbinie, zapytam przy okazji swojego osobistego "hydraulika". Ale nie o to chodzi, ja się zastanawiam nad kwestiami chłodzenia, głównie po wyłączeniu silnika. Jeżeli masz restryktor przy turbinie to on z kolei bardzo ogranicza wymianę ciepła w przewodzie olejowym. Jeżeli masz "duża masę" olejową w przewodzie "bezpośrednio przylegającą" (brak bezpośredniego restryktora) to łatwiej jest o cyrkulację oleju ciepły <-> zimny, w szczególności, jeżeli masz wężyk puszczony łukiem do góry (tak jak u mnie). I śmiem twierdzić, że w tym momencie przekrój 1mm vs. np 6mm robi na prawdę dużą różnicę. Ale to, jak zwykle , moje teoretyzowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipa19922 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 jaka jest najlepsz metoda na odprezenie??chodzi mi o taka zeby nie robić zbyt duzych modyfikacji.wiem ze to juz bylo ale jest 220 stron w tym temacie dojechalem do 50 ale nic konkretnego nie bylo.i jeszcze jedno pytanko : czy turbina kkk ma wbudowany WG?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > jaka jest najlepsz metoda na odprezenie??chodzi mi o taka zeby nie robić zbyt duzych > modyfikacji.wiem ze to juz bylo ale jest 220 stron w tym temacie dojechalem do 50 ale nic > konkretnego nie bylo.i jeszcze jedno pytanko : czy turbina kkk ma wbudowany WG?? Możesz wybierać komory spalania w głowicy ale... to jest robota dla dobrego fachowca.... Możesz stoczyć tłoki ale to też trzeba fachowo... Możesz szukać niższych tłoków ale które pasują to ja nie wiem, o ile są takowe w ogóle... Możesz też zrobić kanapkę - to jest najłatwiej zrobić chociaż.... w sumie to może i najtrudniej bo jeśli nie splanujesz bloku to może się rozlecieć ta kanapka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > Możesz wybierać komory spalania w głowicy ale... to jest robota dla dobrego fachowca.... > Możesz stoczyć tłoki ale to też trzeba fachowo... > Możesz szukać niższych tłoków ale które pasują to ja nie wiem, o ile są takowe w ogóle... > Możesz też zrobić kanapkę - to jest najłatwiej zrobić chociaż.... w sumie to może i najtrudniej > bo jeśli nie splanujesz bloku to może się rozlecieć ta kanapka do 1.1 tloki z 1.2 i wychodzi odprezenie, ze przy 1,5 bara nie wydmucha uszczelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipa19922 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > do 1.1 tloki z 1.2 i wychodzi odprezenie, ze przy 1,5 bara nie wydmucha uszczelki Mi zalezy zeby jak najmniej rozbierać silnik.Ta kanapka to rozumiem ze chodzi o wiecej niz jedną uszczelkę tak??Ile mozna dmuchać maksymalnie bez odprezania?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > Mi zalezy zeby jak najmniej rozbierać silnik.Ta kanapka to rozumiem ze chodzi o wiecej niz jedną > uszczelkę tak??Ile mozna dmuchać maksymalnie bez odprezania?? Bez odprężenia możesz dmuchać na zimno żeby ci nie padlo zaraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lipa19922 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > Bez odprężenia możesz dmuchać na zimno żeby ci nie padlo zaraz A ta kanapka to co to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > A ta kanapka to co to?? poczytaj trochę temat to się lepiej dowiesz co to jest TURBO i dowiesz się co to i po co ta kanapka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.