Timon_86 Napisano 13 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8 tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w stanie ogarnąć temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar Napisano 13 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2008 > Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do > rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do > seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób > między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z > tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są > kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8 > tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje > możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana > przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba > swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w > stanie ogarnąć temat? a za ile ty bys chcial to zrobic? czlowieku jak nie masz przynajmniej tych 5 tys. to daj se siana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Pany a mozna zapodac do naszych turbolotow wtryski z: f coupe 2.0 20V f. coupe 2.0 20VT f. coupe 2.0 16VT Ktore beda dobre?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 > Pany a mozna zapodac do naszych turbolotow wtryski z: > f coupe 2.0 20V > f. coupe 2.0 20VT > f. coupe 2.0 16VT > Ktore beda dobre?? czy ty wogóle czytałeś ten temat pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Czytalem czytalem ale pamiec mam dobra, ale krotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 > Pany a mozna zapodac do naszych turbolotow wtryski z: > f coupe 2.0 20V > f. coupe 2.0 20VT > f. coupe 2.0 16VT > Ktore beda dobre?? ja miałem z punto turbo ale katalogowo to były z fc 2.0T 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 > Czytalem czytalem ale pamiec mam dobra, ale krotka jak nie masz pamieci to mozna przeczytac jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 14 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Dziekowac, a dzis juz zarezerwowalem sobie IHI RHB5 VL7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamm_mk1 Napisano 22 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2008 > Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do > rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do > seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób > między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z > tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są > kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8 > tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje > możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana > przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba > swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w > stanie ogarnąć temat? Kreator Mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Kreator Mocy to jest niezła zmota, kumpel to stroił i powiedział ze się wścieka niesamowicie pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komarekpl Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 Hej posiadam taki oto samochod : http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4213563 I zasatanawiam sie czy go sie pozbyc z mysla nabycia Seicento sportinga , poniewaz mojego CCS sie pozbylem , czy jest mozliwosc wsadzenia do punciaka turbo, i czy koszty sa wieksze w porownaniu do sc ? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k0nd0 Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 koszty uturbienia bedziesz mial podobne jak w punciaku, a komfort o niebo wyzszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turbass Napisano 2 Marca 2008 Udostępnij Napisano 2 Marca 2008 punto z turbo sam takim latałem 2 latka tylko ty masz 16v (elektroniczna linkagazu ) a pozatym polecam w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Pany teraz takie pytanko bo szukam tego mapsensora z coupe 2.0 16VT i dzis jeden wykrecilem ale niestety 250kpa teoretycznie do dmuchania do 1.5bara styka, ale czy nie lepiej juz szukac z wiekszym zapasem i postarac sie o tego 300kpa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 > Pany teraz takie pytanko bo szukam tego mapsensora z coupe 2.0 16VT i > dzis jeden wykrecilem ale niestety 250kpa teoretycznie do > dmuchania do 1.5bara styka, ale czy nie lepiej juz szukac z > wiekszym zapasem i postarac sie o tego 300kpa?? wszystko zalezy ile chcesz dmuchać, jak więcej niz 1.5bara to szukaj czegoś o większym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 Tommi wiesz jak to jest wraz z jedzeniem apetyt rosnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 8 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 > Tommi wiesz jak to jest wraz z jedzeniem apetyt rosnie IMO to lepiej iść w większą turbine niż w większe ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 8 Marca 2008 Udostępnij Napisano 8 Marca 2008 Tiurbo to bedzie IHI RHB5 vl7 chyba wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 9 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 > Tiurbo to bedzie IHI RHB5 vl7 chyba wystarczy na początek pewnie tak, IMO zrobisz na niej jakies 170KM bez konieczności wymiany mapa więc pokojna głowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 czyli co ten mapik 250kpa obskoczy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badi_ Napisano 9 Marca 2008 Udostępnij Napisano 9 Marca 2008 > czyli co ten mapik 250kpa obskoczy?? da rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 10 Marca 2008 Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 > Tiurbo to bedzie IHI RHB5 vl7 chyba wystarczy Z jakim silnikiem to ma współpracować? I przede wszystkim jaką moc planujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 10 Marca 2008 Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Tak z innej beczki kolektor (pod silik 1,2 75KM): Przy najtanszej opcji robimy tylko przejsciowke z seryjnego kolektora do turbiny. Ale ktory kolektor zastosowac te z 1,1 czy z 1,2. Ten z 1,1 wydaje sie praktyczniejszy bo ma na wyjsciu jedna rure a ten z 1,2 ma dwórurke. Tylko czy ten z 1,1 nie przymuli troche silnika (chodzi mi o srdnice itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 10 Marca 2008 Udostępnij Napisano 10 Marca 2008 Glowica z 1.2 blok z 1.1MPI z tlokami od 1.2MPI. Jaka moc chcialbym na poczatek kolo 130KM a potem jak juz ogarne prowadzenie auta tak na ponad 150KM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sportingkbc Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Czy można prosić fotki tłoków "odprężonych" jak to mniej więcej ma wyglądać bo wybieram sie do tokarza i chce sie dowiedzieć czy mi to zrobi, tylko wolał bym mieć foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Chcesz serie tloki przerabaic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sportingkbc Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > Chcesz serie tloki przerabaic?? Teraz gadałem z MEFISTO i on mi mówi ze lepiej głowcie zrobić tj komore spalania powiększyć ale znowu pytanie o foty jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Przez dobre zmodowanie komory spalania mozna sie pozbyc spalania stukowego tak kiedys czytalem w madrych knigach:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 20 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 > Przez dobre zmodowanie komory spalania mozna sie pozbyc spalania > stukowego tak kiedys czytalem w madrych knigach:D raczej zapewnić sobie spalanie stukowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badi_ Napisano 20 Marca 2008 Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 jak chcesz mam dobry dol - zakuty silnika do sprzedania z głowicą od 1,2 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sportingkbc Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > jak chcesz mam dobry dol - zakuty silnika do sprzedania z głowicą od > 1,2 16v THX ale wole 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sportingkbc Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > raczej zapewnić sobie spalanie stukowe A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie silnika bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ?? Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 Przy zle wykonanej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie > silnika bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na > silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ?? To zależy jakie planujesz doładowanie > Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ? To zależy jaki ma być stopień sprężania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Przy zle wykonanej jak narazie znalazłem jedną firmę która potrafi to zrobić tak, żeby mieć gwarancję że sie nie wysadzisz, i niejest to nikt z Polski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie > silnika bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na > silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ?? > Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ? najlepszy i najprostszy to kute tłoki, najprostszy to przekładka, stosują ją nawet w suprach po 800KM więc można..... ile odprężać to już trzeba najpierw policzyć i powiedzieć sobie ile i na jakiej turbinie chcesz latać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Badi_ Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > THX ale wole 8v dol jest od 1,2 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 Wiem wiem, bo ten temat poruszlaem kiedys z moim profesorkiem od silnikow spalinowych, i powiedzial ze kiedys cos tam wyliczla dla jednej jakiejs zagraniocznej firmy, no i wyszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 Na tym zlocie w kraku na lagienikach dam Ci wszystkie wzory do przeliczneia odprezenia, i do obliczenia jaka ma byc pod to uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Na tym zlocie w kraku na lagienikach dam Ci wszystkie wzory do > przeliczneia odprezenia, i do obliczenia jaka ma byc pod to > uszczelka To chyba żadna filozofia, bo to są podstawowe wzory matematyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > jak narazie znalazłem jedną firmę która potrafi to zrobić tak, żeby > mieć gwarancję że sie nie wysadzisz, i niejest to nikt z Polski Z Polski też by się ktoś znalazł, kto się nie wysadził przy takiej modyfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Z Polski też by się ktoś znalazł, kto się nie wysadził przy takiej > modyfikacji jak sie tylko liźnie to może i tak ale przy mocnej modyfikacji to u nas każdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > jak sie tylko liźnie to może i tak ale przy mocnej modyfikacji to u > nas każdy Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne A zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i chyba się nie wysadził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne A > zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i > chyba się nie wysadził nigdy nie widziałem jego głowicy ale wybieranie na okrągło squish area jest IMO u nas jednoznaczne z wysadzeniem silnika prędzej czy później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sportingkbc Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > najlepszy i najprostszy to kute tłoki, > najprostszy to przekładka, stosują ją nawet w suprach po 800KM więc > można..... > ile odprężać to już trzeba najpierw policzyć i powiedzieć sobie ile i > na jakiej turbinie chcesz latać. Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > nigdy nie widziałem jego głowicy ale wybieranie na okrągło squish > area jest IMO u nas jednoznaczne z wysadzeniem silnika prędzej > czy później. Oczywiście, że obrabianie komór całkowicie na okrągło nie jest poprawne Jednak kształt na jaki można obrabiać komory jest ściśle zależny od usytuowania zaworów i świecy zapłonowej oraz kształtu denka tłoków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to > się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego > czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz > turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak > bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam > wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada > i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie > GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v Przy ciśnieniu doładowania 0,45 powinieneś uzyskać okolice 100KM, ale... obejrzyj sobie mapę kompresora dla GT12. Ta turbosprężarka jest o wiele za mała do takiego silnika. Przy założeniu, że będziesz chciał osiągnąć 130KM musisz liczyć doładowanie w okolicach 0,7-0,8 bara, a w tym przypadku już powyżej 5000 RPM ta turbosprężarka zaczyna działać z efektywnością poniżej 65%. W przypadku doładowania jakie masz aktualnie czyli 0,45 też jest bez rewelacji. Lepiej od razu zastanów się nad jej zmianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Przy ciśnieniu doładowania 0,45 powinieneś uzyskać okolice 100KM, > ale... obejrzyj sobie mapę kompresora dla GT12. Ta > turbosprężarka jest o wiele za mała do takiego silnika. Przy > założeniu, że będziesz chciał osiągnąć 130KM musisz liczyć > doładowanie w okolicach 0,7-0,8 bara, a w tym przypadku już > powyżej 5000 RPM turbosprężarka zaczyna działać z efektywnością > poniżej 65%. W przypadku doładowania jakie masz aktualnie czyli > 0,45 też jest bez rewelacji. Lepiej od razu zastanów się nad jej > zmianą dokładnie, ja bym zaproponował K03, szybko wstaje i do takich mocy nada się akurat (mam na myśli najmniejszą k03 czyli z audi 2.7 biturbo) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > dokładnie, ja bym zaproponował K03, szybko wstaje i do takich mocy > nada się akurat (mam na myśli najmniejszą k03 czyli z audi 2.7 > biturbo) > pzdr GT15 też by dobrze pasowała swoją charakterystyką pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 21 Marca 2008 Udostępnij Napisano 21 Marca 2008 > Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to > się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego > czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz > turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak > bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam > wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada > i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie > GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v ona nie nadaje sie do wiekszego dmuchania i jest do soft turbo , ktore maja ciagnac od dołu wiec mysl o czyms wiekszym jak chcesz 130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.