Skocz do zawartości

BIG PROBLEM !!


RallyMAN22

Rekomendowane odpowiedzi

> Nie nie wiem i średnio mnie to obchodzi. Uszczelki Erling do silnika

> Fire 1.1 /1.2 fiata są gówniane i tyle. Co mi z tego że do VW

> wsadzają je na 1 montaż skoro ja po tygodniu jej uzytkowania

> muszę ją zmienić bo na 3 cylindrach ją rozerwało.

jedno pytanko, robiłes szlif głowicy przy wymianie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli 90% ludzi ujezdzajacych cc/sc to kiepscy driverzy?

..zbyt pochopne wnioski

> kolejna sprawa wyraznie napisałem ze chodzi mi o odsetek powiedzmy

> autek vw z koniecznoscia wymiany upg przy przekroczeniu 100 tys

> w stos do cc/sc a nie odnosze sie do jednego autka, bo pozniej

> wyskakuja takie typy ze nie masz racji bo ja zrobiłem 200 tys i

> nie musiałem.

..wez poprawke na sposob exploatacji CC/SC a wspominanych VW

przy autach exploatowanych przez mlodych kierowcow , % awaryjnosci jest znacznie wiekszy niz przy exploatacji przez kierowcow z doswiadczeniem

tak samo, mozna zabic uszczelke w CC/SC jak w VW, a potem narzekac ze to szajs

mozna trafic na milon podrobek...i tak dalej i tym podobnie

> podkreslam ogolny osetek aut vw w stos do cc/sc

...rowniez to podkreslam`

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a inaczej.

Popatrzmy na same uszczelki. Nigdy nie widziałem takiej z golfa, ale zakładam, że jej powierzchnia jest większa niż w sc. Zazwyczaj większe silniki to i większe płaszczyzny do których przylega uszczelka.

Kolejna zaleta większych silników to fakt, że mają większy moment na niższych obrotach więc rzadziej są wkręcane na obroty co może powodować dłuższy żywot uszczelki. (Nie bacząć na kierowców. Nawet mój ojciec używa obrotów w moim samochodzie.)

No i jaki stopień sprężania jest w vw może tu też jest odpowiedź, ale nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to chyba dla zachowania bezkolizyjnosci.

> ZTC pamietam mcken mial 125

> Edit: Z ciekawosci poszukalem, mial 124,7 i bez frezow w tlokach na

> zawory

No tylko bez schowania zaworków to może być dzień dobry z tłokami przy takim planie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli 90% ludzi ujezdzajacych cc/sc to kiepscy driverzy?

> kolejna sprawa wyraznie napisałem ze chodzi mi o odsetek powiedzmy

> autek vw z koniecznoscia wymiany upg przy przekroczeniu 100 tys

> w stos do cc/sc a nie odnosze sie do jednego autka, bo pozniej

> wyskakuja takie typy ze nie masz racji bo ja zrobiłem 200 tys i

> nie musiałem.

> podkreslam ogolny osetek aut vw w stos do cc/sc

Ale Ty jesteś uparty sciana.gif

Powiedz nam w takim razie, jakie są Twoje doświadczenia z Tymi uszczelkami ?

a na koniec polecam kliknąć w ten odnośnik co jest u mnie w podpisie i poczytać.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Ty jesteś uparty

> Powiedz nam w takim razie, jakie są Twoje doświadczenia z Tymi

> uszczelkami ?

> a na koniec polecam kliknąć w ten odnośnik co jest u mnie w podpisie

> i poczytać.

> pozdro

uparty bo sie z Tobą nie zgadza i ma swoje zdanie? a o dzieciach neo to sobie sam poczytaj albo do lustra popatrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz ja tez jakies wyjatkowe, bo jezdze na serii zaiweszeniu i

> jesczez zyje, a wbrew tutejszej teorii juz dawno powinienem

> wachac kwiaty od dołu.

tutejsza toeria brzmi ze obnizone i twardsze furki lepiej sie prowadza - wiec mozesz na serii jeździc , tylko trza wolniej pokonywac zakrety , uwazac na wieksze predkosci itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uparty bo sie z Tobą nie zgadza i ma swoje zdanie? a o dzieciach neo

> to sobie sam poczytaj albo do lustra popatrz

Czy on się tylko ze mną nie zgadza??? Ma swoje zdanie - a poparł to czymś? Czy tylko tak walnął bo w VW montoali takie uszczelki....

Jak narazie, to każdy kto się udzielił w tym wątku jest innego zdania niż darcco i uparcie próbuje wszystkim wmówić, że ona ma racje, choć sam konkretnych przykładów nie podał.

O dzieciach neo już czytałem i jakoś nie widze w moim zachowaniu podobieństw, natomiast wjego zachowaniu tak. Myśli że pozjadał wszystkie rozumy.

Nie miałem w zamiarze go obrażać, a tylko zwrócić mu uwage

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy on się tylko ze mną nie zgadza??? Ma swoje zdanie - a poparł to

> czymś? Czy tylko tak walnął bo w VW montoali takie uszczelki....

> Jak narazie, to każdy kto się udzielił w tym wątku jest innego zdania

> niż darcco i uparcie próbuje wszystkim wmówić, że ona ma racje,

> choć sam konkretnych przykładów nie podał.

Wiesz nie chce sie z nikim wykłocać bo o to akurat nie chodzi.

co do netykiety, oprócz czytania tego co Podałes nalezy to zrozumiec, przekręcasz moj nick co juz zle swiadczy o Tobie.

co do elringa, chcesz przykładu??

może wyjżyj przez okno na autka ze znaczkiem vw. za mało??

> O dzieciach neo już czytałem i jakoś nie widze w moim zachowaniu

> podobieństw, natomiast wjego zachowaniu tak. Myśli że pozjadał

> wszystkie rozumy.

no niestety jezeli ktos dłubie silnik, planuje głowice a pozniej ma problem ze mu wydmuchało uszczelke, twierdzac ze winna jest uszczelka to mysle ze nie ma sensu rozmawiac dalej.

to jest taka sama rozmowa jak z tym ze seryjny zawias jest niebezpieczny, a dlaczego? bo na centomanii tak mowia to musi byc niebezpieczny.

no sory ale tutaj tez juz nie mam zamiaru dyskutowac, bo jak zwykle nikt rzeczowych argumentów nie przedstawia tylko wieczna jazda z tego powodu sie robi.

jedno tylko mnie ciekawi, czemu udzie którzy ciut podrosna, ciut naucza sie jezdzic zmieniaja cc/sc na cos innego, skoro te auta sa tak dobre.

> Nie miałem w zamiarze go obrażać, a tylko zwrócić mu uwage

> EOT

ja rownież nie mam zamiaru nikogo urazic, ale prosze Cie nie rob z Siebie straznika "neo" bo raczej moze z tym to nie do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tutejsza toeria brzmi ze obnizone i twardsze furki lepiej sie

> prowadza - wiec mozesz na serii jeździc , tylko trza wolniej

> pokonywac zakrety , uwazac na wieksze predkosci itp

i tu sie zgodze z Toba.

tylko ze wiekszosc osob prawda jest taka zakłada glebe dla lansu a nie dla bezpieczenstwa, bo rozumiem kogos kto smiga w kjs itd, ale na ulice, do jazdy z pnkt a do b??

od razu mowie kazden robi co chce, wolna wola.

tylko widzisz zawsze trafi sie jakis geniusz który zawsze stara sie mi powiedziec ze robie zle bo jezdze na serii, ze na tym nie da sie jezdzic, itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko ze wiekszosc osob prawda jest taka zakłada glebe dla lansu a

> nie dla bezpieczenstwa, bo rozumiem kogos kto smiga w kjs itd,

> ale na ulice, do jazdy z pnkt a do b??

..tak

do jazdy z pkt a do B

mam i powiem Ci ze

nigdy nie stertowalem i startowac nie bede w kjs/rajdy

a jednak mam te -40

roznica, na ulicy, jest kolosalna

> od razu mowie kazden robi co chce, wolna wola.

> tylko widzisz zawsze trafi sie jakis geniusz który zawsze stara sie

> mi powiedziec ze robie zle bo jezdze na serii, ze na tym nie da

> sie jezdzic, itp. itd.

...niestety, wiekszosc geniuszy uwaza ze zrobilo rajdowke

a to zwykla z koziej trabka zlosnik.gif

sa szybsi, zrywniejsi,

ale do pelnego rajdowania w pelnej krasie, baaaaaaaaaaaaaaaardzo wiele brakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..tak

> do jazdy z pkt a do B

> mam i powiem Ci ze

> nigdy nie stertowalem i startowac nie bede w kjs/rajdy

> a jednak mam te -40

> roznica, na ulicy, jest kolosalna

ok niech bedzie zgodze sie tym razem, ale...( zaraz bedzie ze dziecko neostrady jestem bo mam swoje zdanie no ale coz) grinser006.gif

nie kazdy musi miec potrzebe zmiany.

> ...niestety, wiekszosc geniuszy uwaza ze zrobilo rajdowke

> a to zwykla z koziej trabka

> sa szybsi, zrywniejsi,

> ale do pelnego rajdowania w pelnej krasie, baaaaaaaaaaaaaaaardzo

> wiele brakuje

dokładnie mam takie samo zdanie, z g... bata nie ukrecisz.

cc/sc auto dobre do zwykłego przemieszczania sie, wprost idealne do miasta, a reszta to tylko marna namiastka auta sportowego.

niestety wielkie zdziwko pojawia sie gdy taki "geniusz" zasiadzie do innego autka.

jedni dochodza do tego dosc szybko innym zajmuje to troche wiecej efekt jest jeden, predzej czy pozniej wszyscy zmieniaja to autko na wieksze/lepsze z przyczyn takich czy innych.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz nie chce sie z nikim wykłocać bo o to akurat nie chodzi.

> co do netykiety, oprócz czytania tego co Podałes nalezy to zrozumiec,

> przekręcasz moj nick co juz zle swiadczy o Tobie.

Przepraszam, pisałem z pamięci i dlatego przekręciłem

> co do elringa, chcesz przykładu??

> może wyjżyj przez okno na autka ze znaczkiem vw. za mało??

Mowa o fiatach... To są dwa różne silniki i inne konstrukcje uszczelek.

Podaj mi przykład ile Ty założyłeś do fiatów uszczelek firmy erlig

> no niestety jezeli ktos dłubie silnik, planuje głowice a pozniej ma

> problem ze mu wydmuchało uszczelke, twierdzac ze winna jest

> uszczelka to mysle ze nie ma sensu rozmawiac dalej.

> to jest taka sama rozmowa jak z tym ze seryjny zawias jest

> niebezpieczny, a dlaczego? bo na centomanii tak mowia to musi

> byc niebezpieczny.

> no sory ale tutaj tez juz nie mam zamiaru dyskutowac, bo jak zwykle

> nikt rzeczowych argumentów nie przedstawia tylko wieczna jazda z

> tego powodu sie robi.

Twierdzisz, że wydmuchane uszczelki erlinga tylu osobom ile się Tu wypowiada, nie jest rzeczowym argumentem?

> jedno tylko mnie ciekawi, czemu udzie którzy ciut podrosna, ciut

> naucza sie jezdzic zmieniaja cc/sc na cos innego, skoro te auta

> sa tak dobre.

Ponieważ są za małe dla rodziny, mniej wygodne i często mniej awaryjne..... przecież nikt nie mówi, że fiaty się ni psują....

> ja rownież nie mam zamiaru nikogo urazic, ale prosze Cie nie rob z

> Siebie straznika "neo" bo raczej moze z tym to nie do mnie.

Widzisz... mimo że praktycznie wszyscy w tym wątku mówią Ci, że erling robi złe uszczelki do fiata, ty nadal uparcie twierdzisz że skoro w VW są wkładane na pierwszy montaż to w cento też się sprawują znakomicie.

Po prostu zachowujesz się jakbyś myślał, że pozjadałeś wszystkie rozumy..

Ja osobiście wkładałem uszczelki erlinga i spory odsetek tych aut wracało do mnie z przedmuchaną uszczelką bardzo krótko po jej założeniu.

Wtedy właśnie zacząłem stosować tylko uszczelki GOETZE, i jak na razie ani jedno auto nie wróciło (odpukać w niemalowane).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz ja tez jakies wyjatkowe, bo jezdze na serii zaiweszeniu i

> jesczez zyje, a wbrew tutejszej teorii juz dawno powinienem

> wachac kwiaty od dołu.

jak zwykle interpretujesz po swojemu i wiesz najlepiej, nie chce mi sie z Toba klocic, ale ja sobie powiedzialem jedno - serii nigdy wiecej, bo ponton to mozna uzywac na morzu, teraz mam lajtowe zawieszenie, ale auto w miare sie prowadzi, ale wiem...wiem dla Ciebie seria najlepsza bedzie. Pamietaj tylko o jednym - nie wszyscy maja beton jak Ci sie wydaje, bo ja wiem jakie zawiasy maja niektorzy i sam mowie ze to zlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zwykle interpretujesz po swojemu i wiesz najlepiej, nie chce mi

> sie z Toba klocic, ale ja sobie powiedzialem jedno - serii nigdy

> wiecej, bo ponton to mozna uzywac na morzu, teraz mam lajtowe

> zawieszenie, ale auto w miare sie prowadzi, ale wiem...wiem dla

> Ciebie seria najlepsza bedzie. Pamietaj tylko o jednym - nie

> wszyscy maja beton jak Ci sie wydaje, bo ja wiem jakie zawiasy

> maja niektorzy i sam mowie ze to zlo

zło jak zło ale gokard w zakręcie Ci sie podobał zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja i wiekszość jezdzi cc/sc bo jest tanie w utrzymaniu i czesci nie są drogie, łatwo je samemu naprawić i "tuning" nie jest tak drogi jak w innych markach i ubezpiecznie nie jest wygórowane (chociaż stołeczne składki sa i tak wysokie) 270751858-jezyk.gif

uszcelki goetze są ok waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u nas kiedyś 3 CC/SC w ciągu 2 tygodni 6 uszczelek erlinga zjadło.

> Potem GOETZE i zero problemu

> A uszczelki sie rozpadały a nie jakies deliktane wady

jakoś wszystkim klientom zakładamy uszczelki elringa i nikt nie narzeka....może do osobówek są gorszej jakości...chociaż nie chce mi się wierzyć 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakoś wszystkim klientom zakładamy uszczelki elringa i nikt nie

> narzeka....może do osobówek są gorszej jakości...chociaż nie

> chce mi się wierzyć

zaraz bedziesz dzieckiem neostrady bo niejako "wyłamałes sie" z obopulnej opini.

niestety znawcy wiedza lepiej.

z mojej strony EOT bo ta dyskusja raczej nie ma sensu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może do CC/SC zrobili gówno. Nie wiem.

Zakłądałęm ją u mechanika, który też nie miał problemów z Erlingiem wcześniej aż do.....

Tak więc nie wiem czemu dracoo na siłę próbuje nam wmówić że wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może do CC/SC zrobili gówno. Nie wiem.

> Zakłądałęm ją u mechanika, który też nie miał problemów z Erlingiem

> wcześniej aż do.....

> Tak więc nie wiem czemu dracoo na siłę próbuje nam wmówić że wszystko

> jest ok.

A może wyszła jakaś spaprana partia uszczelek, jak wyjdzie taka partia z G to też będziecie generalizować ze to zło? BTW nie macie innych problemów? tyle dzieci głoduje w Etiopii, mamy jeszcze jedna kaczkę na wysokim stołku, dajcie spokój już tym uszczelkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może do CC/SC zrobili gówno. Nie wiem.

> Zakłądałęm ją u mechanika, który też nie miał problemów z Erlingiem

> wcześniej aż do.....

> Tak więc nie wiem czemu dracoo na siłę próbuje nam wmówić że wszystko

> jest ok.

no sory stary, nie próbuje na siłe nikomu nic wmawiac, Twoje auto a nie moje, mozesz nawet z tekturki sobie wyskrobac jak lubisz, to jest Twoje auto a nie moje, Twoja sprawa.

pokazuje Ci tylko ze te uszczelki sa zakładane w samochodach marki x i y, w warsztatach itd. i ludzie nie narzekaja.

a ze komus pusciła, owszem moze sie zdarzyć tak samo jak goetza, ale nikt nie mowi o tym jak była przygotowana głowica (czy w ogole była planowana) pod uszczelke, jak był robiony montaz tylko wszyscy od razu ze elring jest zły.

nooo sory kolego ale czy tego nie widzisz??

tym razem juz EOT bo bzdurna dyskusja sie robi, i tak każdy robi co uwaza za stosowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to chyba dla zachowania bezkolizyjnosci.

> ZTC pamietam mcken mial 125

> Edit: Z ciekawosci poszukalem, mial 124,7 i bez frezow w tlokach na

> zawory

Zmierzyłem... ja mam niecałe 124mm boje_sie.gif bez frezów na tłokach... po zdjęciu głowicy okazało się, że jeden tłok uderzał o świece. Najgorsze jest to, ze głowice by wypadało splanować przed założeniem nowej uszczelki i teraz pytanie czy to obejdzie sie bez frezów na tłokach? bo już tam jest chyba ciasno dosyć :|.

A co do tych uszczelek zasranych, otóż po ściągnięciu głowicy okazało się, że powodem wydmuchania uszczelki była wada owej uszczelki :|. Wyjaśnie to na chłopski rozum. Jak pewnie niektórzy co mieli do czynienia z uszczelkami pod głowice wiedzą, że jest ona zrobiona z cienkiej warstwy alu na której są takie 'ząbki' tzn wyglada to tak jakby była ta blaszka podziurawiona. Od góry i dołu jest ta cała czarna warstwa uszczelniająca (nie mam pojecia z czego to jest zrobione). A przy cylindrach są takie aluminiowe pierścienie. Przy dokręcaniu głowicy te pierścienie są zaciskają na uszczelce.

Do rzeczy: W mojej głowicy wypruło uszczelke przy cylindrze nr 1 i 4. Przy dokręcaniu głowicy pierścienie powinny się zacisnąć i wgiąć z powrotem te 'ząbki', przy cylindrze 1 i 4 z jednej strony te ząbki się nie poddały sile nacisku i wyżłobiły na pierścieniu piękne nierówności, które były powodem nieszczelności uszczelki w konsekwencji czego, wydmuchało ją :/

Pytanie dodatkowe: co robić? czy planować tą głowice i spróbować ją założyć wierząc w to, że żaden cylinder nie pieprznie w zawór? czy są jakieś inne grubsze uszczelki pod głowicę? i tak btw: czym różni się uszczelka głowic od 1.1 od tej do 1.2??

Dzięki z góry za każdą odpowiedź...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze sproboj zalozyc tak jak jest na uszczelce goetza a swiece wkrec

> na podkladkach 1,5-2mm ale nie wiem czy tak mozna, musza sie

> fachury wypowiedziec

no tak tylko jak głowica jest krzywa to znowu wydmucha uszczele :/ są może jakieś urządzenia czy coś, którymi się mierzy czy głowica jest prosta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak tylko jak głowica jest krzywa to znowu wydmucha uszczele :/ są

> może jakieś urządzenia czy coś, którymi się mierzy czy głowica

> jest prosta?

po uszczelce głowicy sie nie planuje tylko zabiela, planowanie jest na życzenie lub gdy są wżery, uszczelkę masz dać pod 1.2 i nowe śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> acha no to wlasnie to chce zrobić... Chodzi mi o to żeby ją wyrównać

> lekko żeby nie było potem jaj...

a na jakiej uszczelce zakładałeś? ta co ja wydmuchało to 1.1 czy 1.2? była zabielana głowica przed skręceniem? było wszystko odtłuszczone i czyste ( goły, suchy, odtłuszczony metal )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na jakiej uszczelce zakładałeś? ta co ja wydmuchało to 1.1 czy 1.2?

> była zabielana głowica przed skręceniem? było wszystko

> odtłuszczone i czyste ( goły, suchy, odtłuszczony metal )?

uszczelka od 1.2 elringa. Wydmuchalo ją gdyż miała wadę fabryczną (albo po prostu one są takie do kitu, że przy dokręcaniu się tam źle składają). Wszystko było suche odtłuszczone itp. Tylko zabielana głowica nie była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uszczelka od 1.2 elringa. Wydmuchalo ją gdyż miała wadę fabryczną

> (albo po prostu one są takie do kitu, że przy dokręcaniu się tam

> źle składają). Wszystko było suche odtłuszczone itp. Tylko

> zabielana głowica nie była.

znaczy się co? zdjętą głowicę od kogoś założyłeś nie sprawdzając czy jest prosta? boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy się co? zdjętą głowicę od kogoś założyłeś nie sprawdzając czy

> jest prosta?

no i masz odpowiedz dlaczego uszczelki elriinga sa złe skromny.gif

do rallymana.

głowice sprawdza sie na płycie, jezeli jest delikatnie krzywa to zabiela sie ja, czyli wyrownuje jedynie w tych miejscach gdzie powstaja niepłaskosci, czyt.nadaje pow. przylegania płaskosc.

Plnaowanie to razej zdjęcie wiekszej warstwy materiału, obnizajac sama głowice.

to tak kwoli wyjasnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kto Ci to składał w takim razie? sam to robiłeś?

a co to ma do rzeczy? stwierdzilem ze nie ma co jej planowac skoro juz jest w cholere splanowana. Ale teraz jak wysrało uszczelke to wole miec juz spokój i ją wyrównac troche zeby sie potem nie okazalo ze sie pokrzywila przy odkrecaniu czy cos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wole miec juz spokój i ją wyrównac troche zeby sie potem nie okazalo ze sie pokrzywila przy odkrecaniu czy cos...

trzeba było od razu tak pomyśleć, skąd masz pewność, że nie była krzywa? że w miejscu wysrania uszczelki przylegała jak należy, zrobiłeś to niestety od dupy strony i masz pretensje do producenta uszczelki? gdyby wysrało Ci uszczelkę firmy kowalik&kowalik tez winna była by uszczelka?

trzeba było napisać, że wysrało uszczelkę bo:

- może była wadliwa

- może głowica była krzywa

- może coś tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba było od razu tak pomyśleć, skąd masz pewność, że nie była

> krzywa? że w miejscu wysrania uszczelki przylegała jak należy,

> zrobiłeś to niestety od dupy strony i masz pretensje do

> producenta uszczelki? gdyby wysrało Ci uszczelkę firmy

> kowalik&kowalik tez winna była by uszczelka?

> trzeba było napisać, że wysrało uszczelkę bo:

> - może była wadliwa

> - może głowica była krzywa

> - może coś tam

Napisałem strone wcześniej czemu uszczelke wysrało... jeżeli wysrało ją na 1 i 4 cylindrze akurat w tym miejscu gdzie aluminiowy ring był pofałdowany to chyba trudno szukać tu winy w głowicy, tylko ewidentnie tam były przedmuchy gdzie uszczelka była źle wykonana. Ale skoro juz sciagnalem ta glowice to stwierdzilem, ze wole ją wyrównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja słyszałem o uszczelkach firmy COMETIC, że są bardzo dobre. Ale nie stosowałem jej jak dotąd u siebie. Nie wiem jak długo mi pochodzi ta co mam założoną teraz ale wiem jedno. Kiedyś po zakupie auta robiło mi się ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i po okresie ponad 1 roku wywaliło uszczelkę. Zmieniłem ją i przez pół roku był spokój (w zbiorniczku zero jakiegokolwiek ciśnienia). Jakiś czas temu zauważyłem jednak, że ciśnienie znów się robi. Ale auto pali i pracuje normalnie. Temperatura w normie tyle, że ciśnienie jest i to nieważne czy silnik jest mocno rozgrzany czy lekko ciepły. Układ odpowietrzony, płyn jest, olej czysty, masełka pod korkiem nie ma. Na pytanie czemu robi się ciśnienie każdy mi mówi: TAK MUSI BYć. Więc nie wiem przez długi czas po wymianie uszczelki nie było ciśnienia, a jakieś 2tyg temu się pojawiło. Dziwi mnie to trochę, że przez tak długi okres czasu nic było ciśnienia

Dlatego też nie wiem czy: ciśnienie w zbiorniczku=początek padającej uszczelki??? Poza ciśnieniem nie dzieje się nic złego związanego z pracą silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem strone wcześniej czemu uszczelke wysrało... jeżeli wysrało

> ją na 1 i 4 cylindrze akurat w tym miejscu gdzie aluminiowy ring

> był pofałdowany to chyba trudno szukać tu winy w głowicy, tylko

> ewidentnie tam były przedmuchy gdzie uszczelka była źle

> wykonana. Ale skoro juz sciagnalem ta glowice to stwierdzilem,

> ze wole ją wyrównać.

a czy mogła byc taka sytuacja ze własnie w tym miejscu gdzie "uszczelka zle siadła" jak to mowisz głowica mogła nie przelegac idealnie przez co nie dociskała uszczelki??

sory ale jestes idealnym przykładem jak rodza sie mity o wadliwosci danych podzespołow.

jezeli zakładasz uszczelke bez sprawdzenia czy głowica jest prosta to wiesz, trudno mowic albo teraz stwierdzic czy to wina upg.

głowica oze nawet sie odkształcic przy przykrecaniu odkrecaniu wiec nigdy ne masz pewnosci czy była ona prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy mogła byc taka sytuacja ze własnie w tym miejscu gdzie

> "uszczelka zle siadła" jak to mowisz głowica mogła nie przelegac

> idealnie przez co nie dociskała uszczelki??

> sory ale jestes idealnym przykładem jak rodza sie mity o wadliwosci

> danych podzespołow.

> jezeli zakładasz uszczelke bez sprawdzenia czy głowica jest prosta to

> wiesz, trudno mowic albo teraz stwierdzic czy to wina upg.

> głowica oze nawet sie odkształcic przy przykrecaniu odkrecaniu wiec

> nigdy ne masz pewnosci czy była ona prosta

sciana.gif Jezeli sciagam głowice i mam przed sobą widok bloku silnika i uszczelki i widze, ze wysrało ją w 2 miejsach, gdzie akurat!! na aluminiowych pierscionkach odcisniete są ząbki i po prostu widać na oko, że to jest właśnie powodem nieszczelności. Skoro tylko i wyłącznie w tych miejscach aluminiowe pierścienie były krzywe. Jest to ewidentna wina uszczelki i tu nie ma dwóch zdań. Nawet jezeli w tych miejscach akurat by byla krzywa głowica to nie pogięło by tak owych pierscieni. Poza tym odgielismy te pierscienie i zobaczylismy, ze pod nimi w/w ząbki się nie 'poddały' przy dokręcaniu tylko spowodowały nierówności na pierscieniu. I ja mając przed sobą taki widok mam szukać winy w głowicy?!

Z resztą, napisałem to w ramach przestrogi dla innych, bo ja nie twierdze, że te uszczelki są do dupy, może była jakaś partia wadliwa i tyle a firma ELRING się do tego nie przyznała, nie wiem. Ja w każdym razie z tej firmy rezygnuje bo się na nich przejechałem. Mimo, że wcześniej jeździłem na elringu i nic się nie działo.

Ja nikomu nie mówie, że ma nie wkładać elringa, nie obchodzi mnie to, chcecie to wkładajcie... Ja tylko opisałem swój przykład i powiedziałem, że uszczelke wysrało bo miała wade i tyle i jestem tego w 110% pewny.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.