Skocz do zawartości

Gaz do Astry


volkov

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy,

chcę się Was poradzić jaką instalację gazową najlepiej założyć do Astry F 1,6 75 KM z 96 roku (monowtrysk). Które instalacje się najlepiej sprawdzają przy tym silniku.

Ważne też, aby instalka ta nie była za droga.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Koledzy,

> chcę się Was poradzić jaką instalację gazową najlepiej założyć do

> Astry F 1,6 75 KM z 96 roku (monowtrysk). Które instalacje się

> najlepiej sprawdzają przy tym silniku.

> Ważne też, aby instalka ta nie była za droga.

> Z góry dzięki.

do tego silniczka spokojnie II generacja, tylko porzadnego producenta. poza tym popraw tytuł tematu z Gad na Gaz biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcę się Was poradzić jaką instalację gazową najlepiej założyć do

> Astry F 1,6 75 KM z 96 roku (monowtrysk). Które instalacje się

> najlepiej sprawdzają przy tym silniku.

> Ważne też, aby instalka ta nie była za droga.

porządna II generacja, marka rzecz drugorzędna

może być Bingo np.

nie oszczędzaj za bardzo i wybierz renomowany/polecany warsztat idea.gif

100 czy 200 zł, które teraz zaoszczędzisz może się później zemścić,

bo często niższe ceny mają partacze bez doświadczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już wiem. Kumpel niedawno zakładał instalkę do hondy w tanim warsztacie i już 3 razy mu się partaczyła. TEraz pojechał do fachowca u którego nie zakładał od razu ze względu na cenę i mu to poprawił, tylko że i wziął za to troszkę grosza.

A jaki koszt może być takiej instalki drugiej generacji z montażem? Chcę to wiedzieć zanim się udam do gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Koledzy,

> chcę się Was poradzić jaką instalację gazową najlepiej założyć do

> Astry F 1,6 75 KM z 96 roku (monowtrysk). Które instalacje się

> najlepiej sprawdzają przy tym silniku.

> Ważne też, aby instalka ta nie była za droga.

> Z góry dzięki.

mam identyczny silnik jak twój i ja mam założoną instalkę Bingo S4+reduktor Lovato zakładany 10.07 2007 r i spisuje się rewelacyjnie waytogo.gif - kosztowało mnie to 1500zł

280565624-1%2520%2814%29.jpg

post-57104-14352492076869_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam identyczny silnik jak twój i ja mam założoną instalkę Bingo

> S4+reduktor Lovato zakładany 10.07 2007 r i spisuje się

> rewelacyjnie - kosztowało mnie to 1500zł

Brzmi ciekawie.. zastanowie się poważnie nad tą instalką.

Dzięki !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na trasie ok 6 litrów , na mieście latem do 8 , zimą do 9

jak Ci pali w trasie 6 litrów LPG, to sprawdź mieszankę

sam chyba rozumiesz, że to mało prawdopodobne?

chyba, że ten sam silnik w porównywalnych warunkach pali 5l/ benzyny 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak Ci pali w trasie 6 litrów LPG, to sprawdź mieszankę

> sam chyba rozumiesz, że to mało prawdopodobne?

> chyba, że ten sam silnik w porównywalnych warunkach pali 5l/100km

Już nie raz sprawdzałęm, średnio przegląd gazu robie co 3-4 miesiące i za każdym razem mieszanka była sprawdzana ...a paliwa bierze w trasie ok 5,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na trasie ok 6 litrów , na mieście latem do 8 , zimą do 9

male spalanie wcale nie jest dobre wink.gif

ludzie sie ciesza, ze malo pali, a potem padaja uszczelki pod glowica i zawory bo mieszanka byla uboga.

poza tym nie wierze, ze gaziarz na regulacji sprawdza to pod obciazeniem = w czasei jazdy. na jalowym moze byc fantastycznie, a pozniej juz wcale nie.

moj pali 8-9 w trasie i 10-11 w miescie.

zdarzaja sie wyskoki po 6-7l ale uwazam to za blad przy tankowaniu.

podglad mieszanki w trybie ciaglym dzieki afr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki koszt może być takiej instalki drugiej generacji z montażem?

> Chcę to wiedzieć zanim się udam do gazownika.

Instalacja drugiej generacji powinna kosztować ok. 1500 zł (z butlą w "koło zapasowe"). Przynajmniej ja tyle płaciłem niecały rok temu (1450 zł).

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zimie miasto 10 trasa 8

> w lato miasto 8 trasa 6,5

Ja tez mam Bingo + Lovato. Zapłaciłem 1380 zł w tamtym roku. Zrobiłem 40 tys km - nie mam z nia zadnych problemów. Montowalem u jednego z tanszych gazowników w miescie bo jest to popularny osmiozaworowy samochod dobze znoszący gazowanie a instalacja (II generacja) jest na tyle prosta ze ciezko ja żle zamontowac (regulacje przy odrobinie sprzątu i chęci można przeprowadzać samemu).

Tylko spalanie u mnie jest nieco inne. Ostatnio po trasie łącznie 1000 km wyszło mi gazu 7,8 l na 100 km przy prędkości 120-130km/h. A w zakorkowanym mieście dochodzi do 11 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile Wam astra 1.4 kat gazu pali?? Jaka instalacje do tego auta

> zakladac jest z 93 roku

patrz porady dla autora tego wątku ok.gif

a ile pali? tyle ile wlejesz...

licz, że Twoje auto bedzie palić średnio o 20% więcej niż na benzynie

to jedyna słuszna droga rozumowania, bo bajki to możemy Ci tu różne nawypisywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile Wam astra 1.4 kat gazu pali?? Jaka instalacje do tego auta

> zakladac jest z 93 roku

moja pali od 12 do 7

ale średnio na trasie przyjmuje 8.5-9.5

a w mieście jest to 10-11

dodam, że w podobnych warunkach noPB spaliła 8.5

i nie wiem jak można zejść do 6L grinser006.gif

ale przyjmij jak pisał Azja - spalanie noPB plus 20-25%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam identyczny silnik jak twój i ja mam założoną instalkę Bingo

> S4+reduktor Lovato zakładany 10.07 2007 r i spisuje się

> rewelacyjnie - kosztowało mnie to 1500zł

Tak sie czepne na foto widać reduktor tomasetto a nie lovato wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i nie wiem jak można zejść do 6L

Nie wiem jak to kolega robi ale nawet nie pogratuluje,

ale współczuje jak przyjdzie robić zawory, głowicę uszczelki itp.

Moja pali 9-10 litrów zależnie od obuwia.

Najlepsze jak każdy pisze że na trasie spada 3 litry od razu mniej,

tego to ja nie rozumiem u mnie z litr i wszystko, chyba ze mają na przejechanie 100km pół dnia i 90km/h sie za tirem uczepi i czeka na zmiłowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam spalanie 6 litrow na 100.U mnie na trasie srednio wezmie 9 max 10 l LPG na 100 km.Zalezy jak sie depnie.W samym miescie to od 11 do 14 potrafi wziasc.Kiedys bylo tak ze 10 wziela w city ale to juz przeszlosc.Najlepsze jest to ze filtry sa ok,swiece tez w dobrym stanie i co najlepsze po remoncie silnik tylko nie ma nowych pirescieni tlokowych i olej lubi lyknac frown.gif.

Ale jedno mam na + na gazie jest zwawrzsza niz na beni smile.gif.

Pozdrawiam.Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepsze jak każdy pisze że na trasie spada 3 litry od razu mniej,

> tego to ja nie rozumiem u mnie z litr i wszystko,

wiesz to jest możliwe - prosty przykład z krk

od roku robię codziennie tą samą trasę - niecałe 25km w jedną stronę

jak rozgrzebane było jedno z głównych skrzyżowań (rondo mogilskie) to jechałem min 50min, a czasem nawet 1h - 1h 30min

teraz jak mam "czysto" jadę 25-35min

teraz policz, że jazdy mam 25min, a resztę stoje z odpalonym silnikiem

czyli na 25km spalam 4litry gazu na jazdę i litr na samo stanie

mnożąc to przez cztery dostaje 10L jazda i 4L stanie - razem 14L/100km

w praktyce przy korkach wychodziło mi ok 12-12.5L

teraz mieszcze się w 10-11L

> chyba ze mają na

> przejechanie 100km pół dnia i 90km/h sie za tirem uczepi i czeka

> na zmiłowanie.

jadąc krajową jedynką z nad morza, jazda spokojna ok 100km/h, na kawałkach 120km/h - spalanie 8.5L

raz na SK jadąc bardzo lajtowo - 70-90km/h wyszło mi trochę ponad 7, choć to jedno tankowanie, więc nie za bardzo wierzę wink.gif

ale przy ostrzejszej jeździe na trasie schodzę do 9L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak teraz mam założone jakieś NGK-23 tylko niestety nie wiem jaki jest dokładny symbol tych świec- oczywiscie to można sprawdzić. Nie wiem tylko czy wstawiać świece do modelu silnika czy brać poprawkę na LPG- w orginale świeca ma przerwe 0,9 i czy taka ma być przy LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak teraz mam założone jakieś NGK-23 tylko niestety nie wiem jaki

> jest dokładny symbol tych świec- oczywiscie to można sprawdzić.

> Nie wiem tylko czy wstawiać świece do modelu silnika czy brać

> poprawkę na LPG- w orginale świeca ma przerwe 0,9 i czy taka ma

> być przy LPG?

przejechałem baaardzo dużo kilometrów zarówno na świecach NGK, jak i GM

osobiście uważam, że nie ma potrzeby regulacji szczeliny (jej zmniejszania)

innymi słowy - Twój wybór smile.gif

dobór świec NGK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam Wszystkich,

Mam pytanko odnośnie instalacji do astry z silnikiem x14nz. Do ostatniego etapu eliminacji doszły dwie instalacje firmy BRC tzn. BLITZ i JUST - ceny z montażem to odpowiednio 1500 i 1700 zł. Ma może ktoś zamontowane w swojej asterce coś takiego??

Pozdrawiam czytających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanko odnośnie instalacji do astry z silnikiem x14nz. Do

> ostatniego etapu eliminacji doszły dwie instalacje firmy BRC

> tzn. BLITZ i JUST - ceny z montażem to odpowiednio 1500 i 1700

> zł. Ma może ktoś zamontowane w swojej asterce coś takiego??

witaj smile.gif

na początek uzupełnij troszkę profil idea.gif

z tych dwóch wybrałbym Just, a tak naprawdę Bingo-M wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Blitzem daj sobie spokój. To już muzeum. Just też nie młoda konstrukcja choć nie najgorsza. Osobiscie z elektroniki polecam Bingo-M, Bingo-S, STAG100, STAG50, zależnie czy to mono czy wielowtrysk oraz AL700, AL800. Reduktor zdecydowanie LOVATO o ile się zmieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam identyczny silnik jak twój i ja mam założoną instalkę Bingo

> S4+reduktor Lovato zakładany 10.07 2007 r i spisuje się

> rewelacyjnie - kosztowało mnie to 1500zł

Po co Ci Bingo S4 do monowtrysku ? nie wystarczyłoby Bingo M ??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co Ci Bingo S4 do monowtrysku ? nie wystarczyłoby Bingo M ??

wystarczyłoby smile.gif

ale "S" też działa (m.in. i u mnie), wykorzystujesz tylko jeden z czterech kanałów na wtryski

z różnic to głównie wskazanie poziomu: M ma tylko rezerwę, a S wskazanie poziomu na 4 diodach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za podpowiedzi.

Założę w takim razie pewnie Bingo-M, bo silnik mam na jednopunkcie no i producent jest z Polski smile.gif. Co do reduktora to popytam czy sie zmieści - silnik raczej mały więc chyba problemu nie będzie. Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Założę w takim razie pewnie Bingo-M, bo silnik mam na jednopunkcie no

> i producent jest z Polski .

dobry wybór smile.gif

Co do reduktora to popytam czy sie

> zmieści - silnik raczej mały więc chyba problemu nie będzie.

zmieści się

a astrze jest na to sporo miejsca, nawet jak jest ABS ok.gif

PS. dzięki za uzupełnienie profilu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jednak jeszcze jedno pytanko. Gazownicy któzy zakładać mi mają

> instalację standardowo instalują redkutory firmy TOMASETTO - jak

> to działa? Czy może zlecić im włożenie LOVATO??

Ja mam LOVATO + Bingo M i gaz działa dobrze. Jak instalowałem gaz to prosilem o wsadzenie właśnie Lovato.

Mam inny problem po założeniu gazu ale to nie wina reduktora a raczej rodzaju silnika x16sz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z różnic to głównie wskazanie poziomu: M ma tylko rezerwę, a S

> wskazanie poziomu na 4 diodach

i działa to dobrze?

Ja do tej pory nie wyregulowałem rezerwy tak jakbym chciał.

Zazwyczaj patrze na km ale to i tak ostatnio złudne jest bo w trasie 7,5, na miescie 14 mad.gif

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i działa to dobrze?

> Ja do tej pory nie wyregulowałem rezerwy tak jakbym chciał.

niektórym działa, ale to i tak orientacyjne wskazanie...

u mnie nie działa wcale, bo po zmianie elektroniki reszta

pozostała ta sama, m.in. czujnik na zbiorniku

zatem 4 górne diodki mi nie świecą w ogóle, zapala się tylko dolna czerwona - rezerwa

> Zazwyczaj patrze na km ale to i tak ostatnio złudne jest bo w trasie

> 7,5, na miescie 14

mój dwudniowy cykl dom-praca to ~300km i co dwa dni tankuję

w przypadku innych tras patrzę tylko na licznik ok.gif

ale rozrzut - miasto-trasa masz niesamowity

uroki Krakowa...? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jednak jeszcze jedno pytanko. Gazownicy któzy zakładać mi mają

> instalację standardowo instalują redkutory firmy TOMASETTO - jak

> to działa? Czy może zlecić im włożenie LOVATO??

Zleć lovato. To lepszy reduktor. Sprawdzony w boju, trwały, spokojnie na nim zrobisz 100k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Koledzy,

> chcę się Was poradzić jaką instalację gazową najlepiej założyć do

> Astry F 1,6 75 KM z 96 roku (monowtrysk). Które instalacje się

> najlepiej sprawdzają przy tym silniku.

> Ważne też, aby instalka ta nie była za droga.

> Z góry dzięki.

Moja Astra jest 1997 roku, ma silnik 1.6 SZR (75 KM), przy 180 tys km założyłem kompletną Instalację Landi Renzo II gen, nie było najtaniej, bo 1800 zł, ale opłacało się. Teraz, po dwóch latach mam na liczniku 240 tys km i żadnych problemów, nic nie śmierdzi, nie szarpie, nigdy nie strzeliło! Spadku mocy też za bardzo nie czuć w porównaniu z benzyną... Co 10 tys robię przeglądy, ewentualne wzbogacenie mieszanki, co 20 tys zmiana filtra gazu + zmiana świec. pali około 7,5 do około 10, średnio 8-9 l/100km.

Najważniejsze, to żeby nie oszczędzać na montażu (tak jak pisali Koledzy), wybrać sprawdzony przez innych warsztat, robić regularne przeglądy, wymieniać elementy związane z użytkowaniem LPG, no i może nie tankować najtańszego LPG, jeździć po okolicy, żeby zatankować o 2gr/l tańszy gaz smile.gif Ja przeważnie tankuję na Orlenie i sprawdzałem kiedyś, bardziej się opłaci mimo wyższej ceny - przejeżdżam więcej km na zbiorniku w porównaniu z tańszymi noname'ami, choć i na takich stacjach zdarza mi się czasem zatankować i też nie zauważyłem problemów, poza tym mniejszym dystansem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja przeważnie tankuję na

> Orlenie i sprawdzałem kiedyś, bardziej się opłaci mimo wyższej

> ceny - przejeżdżam więcej km na zbiorniku w porównaniu z

> tańszymi noname'ami, choć i na takich stacjach zdarza mi się

> czasem zatankować i też nie zauważyłem problemów, poza tym

> mniejszym dystansem.

u mnie nie zachodzi takie zjawisko, niedawno wrzucałem statystyki

pozwolę sobie zacytować sam siebie skromny.gif

Quote:

łączna ilość tankowań: 423

w tym:

BP: 14

Shell: 15

Orlen: 31

Statoil: 55

"prywatne": 308

i najciekawsze:

spalanie średnie:

BP: 8,96

Shell: 9,76

Orlen: 9,12

Statoil: 9,43

"prywatne": 9,07

warto przepłacać za "firmowy" gaz?


ale wątek nie o tym w sumie jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uroki Krakowa...?

Niestety:( Ostatnio to wogóle cos sie porobiło

3km jedzie sie 1,5h

Jednym słowem robie test wentylatorowi chodzi prawie non stop

Korki potrafia byc nawet o godzinie 20. Nie mowiac o tym ze w godzinach 10-14 gdzie ludzie powinni siedzieć w pracy też są.

Ostatnio mykam na rowerku jak nie muszę jechać autem. Fajna sprawa polecam smile.gif

pzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja Astra jest 1997 roku, ma silnik 1.6 SZR (75 KM), przy 180 tys km

> założyłem kompletną Instalację Landi Renzo II gen, nie było

> najtaniej, bo 1800 zł, ale opłacało się. Teraz, po dwóch latach

> mam na liczniku 240 tys km i żadnych problemów, nic nie

> śmierdzi, nie szarpie, nigdy nie strzeliło! Spadku mocy też za

> bardzo nie czuć w porównaniu z benzyną... Co 10 tys robię

> przeglądy, ewentualne wzbogacenie mieszanki, co 20 tys zmiana

> filtra gazu + zmiana świec. pali około 7,5 do około 10, średnio

> 8-9 l/100km.

> Najważniejsze, to żeby nie oszczędzać na montażu (tak jak pisali

> Koledzy), wybrać sprawdzony przez innych warsztat, robić

> regularne przeglądy, wymieniać elementy związane z użytkowaniem

> LPG, no i może nie tankować najtańszego LPG, jeździć po okolicy,

> żeby zatankować o 2gr/l tańszy gaz Ja przeważnie tankuję na

> Orlenie i sprawdzałem kiedyś, bardziej się opłaci mimo wyższej

> ceny - przejeżdżam więcej km na zbiorniku w porównaniu z

> tańszymi noname'ami, choć i na takich stacjach zdarza mi się

> czasem zatankować i też nie zauważyłem problemów, poza tym

> mniejszym dystansem.

Ja również polecam Landi Renzo - Nie Landi, miałem kiedyś w Poldku Igen - podciśnieniowy i nie było żadnych problemów - 150kkm wytrzymał reduktor, póxniej założyłem do niego Stefanelli, bo tak polecili gazownicy - horror - Stefanelli nadaje sie tylko na złom.

Teraz mam znów Landi Renzo - Magioratto (do mocniejszych silników) z Bingo S i o reduktorze nie mogę powiedzieć ani jednego złego słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.