ArekKraków Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 A macie może jakiś pomysł na brak nawiewu na nogi po obu stronach? Taka mnie przypadłość w zimie złapała . Który "aktywator" może być za to odpowiedzialny ewentualnie jaki inny element mógł paść. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 > A macie może jakiś pomysł na brak nawiewu na nogi po obu stronach? Taka mnie przypadłość w zimie > złapała . Który "aktywator" może być za to odpowiedzialny ewentualnie jaki inny element mógł > paść. > Z góry dzięki za pomoc Padł Ci silniczek od strony kierowcy ten, który znajduje się po środku (ventfloor). Są dwa na płytce widoczne po zdjęciu radia i jeden przy nogach kierowcy. I ten kieruje powietrze góra - dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 > Padł Ci silniczek od strony kierowcy Bardzo ładny opis .... z czego to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Ewolucja idzie do przodu. Wraz z nią Fiat i dokumentacja do Nowej Delty jest w trójwymiarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buch Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 > Ewolucja idzie do przodu. Wraz z nią Fiat i dokumentacja do Nowej Delty jest w trójwymiarze a silniczki lepsze wkładają czy ten sam szajs ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 8 Marca 2011 Udostępnij Napisano 8 Marca 2011 Od czasów Stilo nic się nie zmieniło, silniczki te same. Niemieckie padło pt. Bosch. Zmieniło się na gorsze. W Stilo wymieniasz wszystkie bez zdejmowania deski, poza tym do zamykania obiegu wewnątrz, bo jego trudno wyjąć nawet przy wyjętej nagrzewnicy. W Bravo w tym na twarz nie można odkręcić jednej śruby i u Optiego ściągali deskę. Niby jakiś kluczyk wymyślili, ale nie sądzę, aby wszystkie serwisy o tym wiedziały. Do pozostałych trzech dojście jako takie jest. Czekam na wolniejszą chwilę, bo mi w Bravo padł mieszacz powietrza na lewą stronę i leci mi cały czas gorące, a silniczek bzyczy cały czas. Wtedy sobie wymienię. Może to przypadek, ale ciekawe dlaczego padają mieszacze powietrza na lewą stronę. Nie spotkałem się z przypadkiem, aby uszkodził się ten z prawej strony. Czyżby przypadek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 > Może to przypadek, ale ciekawe dlaczego padają mieszacze powietrza na lewą stronę. Nie spotkałem > się z przypadkiem, aby uszkodził się ten z prawej strony. Czyżby przypadek? U mnie w Stilo padł ten z prawej..... a potem ten z lewej Może to wynika z 2 stref i tego, że strefa kierowcy jest mniejsza.... no własnie nigdy tego do końca nie rozgryzłem co to za strefy .... i pod jaką jest schowek podłączony Musze sobie w Cromie to obaczyć .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Nie ma znaczenia, klapki są jednakowe i pracują tak samo Oczywiście jak temperatura na obu strefach jest zbliżona, bo jak po lewej 15, a po prawej 22, to wiadomo, że lewa więcej pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 12 Marca 2011 Udostępnij Napisano 12 Marca 2011 Oto jak wygląda mój lewy mieszacz. Silnik kręcił, ale co z tego jak niemiecka precyzja nie wytrzymała we włoskim aucie. Po prostu ... odkleiło się... Oczywiście demolka obejmowała 3/4 auta, aby dostać się do tego mieszacza... Niech o prostocie wymiany świadczy fakt, że siedziałem nad tym 6 godzin... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekKraków Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 > Oto jak wygląda mój lewy mieszacz. Silnik kręcił, ale co z tego jak niemiecka precyzja nie > wytrzymała we włoskim aucie. Bardzo Ci dziękuję. Faktycznie mój siłownik od dystrybucji powietrza na nogi (nr 0 132 801 313 00 lub MM A.211.003.00 - nr 3 na powyższym rysunku) ma ten sam problem co twój mieszacz... Rozeszły się te dwie białe plastikowe części. Po podłączeniu pod 12V działa bez kłopotów. Może mi ktoś sprawdzić jego cenę w eperze Będę wdzięczny. A może ktoś ma te dwie białe części w jednym kawałku i byłby w stanie je odsprzedać??? Żeby dostać się do tego siłownika należy: - odsunąć fotel kierowcy max do tyłu i wyciągnąć wycieraczkę - delikatnie wyszarpywać osłonę boczną (tą gdzie jest nawiew na nogi) - wyciągnąć wtyczkę zasilającą podejrzany siłownik - kluczem gwiazdkowym odkręcić trzy śrubki i gotowe (najbardziej skomplikowane zajęło mi to ok. 40 minut - wymaga cierpliwości-pozycja do odkręcenia: leżałem na plecach i wszystko robiłem lewą ręką, prawą obsługiwałem lampkę i jednocześnie odchylałem osłonę pod kierownicą ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 120 zł Poszukaj nagrzewnicy na allegro z automatyczną klimatyzacją i zapytaj może ktoś odsprzeda Ci siłownik za jakieś 40 zł. Teraz rozebrałem swój siłownik i według mnie nie wyjmiesz samej białej części. Wchodzi ona na trzpieniu w zębatkę i siedzi tak mocno, że nie mogę jej wyjąć. Próba jej wyjęcia skończy się ... ułamaniem. Pozostaje więc kupno nowego, używanego lub z uszkodzonym silniczkiem. Po otworzeniu środka nie ma problemu aby cokolwiek wymienić. Po zakupie nowego można rozwiercić środek od białej strony i po prostu wlać tam kleju do plastyku. Wtedy nie ma opcji, aby cokolwiek puściło. Wszak jak pomyślę, że to wszystko pracuje na łączeniu dwóch elementów za pomocą kropli kleju, to aż szlag mnie trafia, że nie włożyli tam żadnego wzmocnienia. Ale cena 120 zł nie wzięła się z kosmosu. Wszak jest to dość tanio, po dwóch, trzech latach sypnie się urządzenie, to klient przyjdzie i kupi nowe. I interes kręci się. Czyżby specjalny, słaby punkt? W Stilo jeszcze możliwie jest się dostać do tych silniczków. W Bravo niestety nie jest tak wesoło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekKraków Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Zmiarkowałem się że wyjęcie tej białej części jest niemożliwe. Jedynie kompletna obudowa. Z chęcią bym to kupił nowe bo 120 to nie jest dużo ale dzwonię do aso w Krakowie i śpiewają 250??? Próbowałem to zregenerować łącząc obie te części wkrętem i zalewając klejem 2-składnikowym ale niestety nie zdało to egzaminu. Podzwonię jutro po innych aso bo nic innego mi nie zostało. Swoją drogą Twoja propozycja usprawnienia części nowej wydaje się być bardzo rozsądna. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Na allegro wystawia swoje aukcje Carserwis i paru innych dilerów. Pisz do nich, jeszcze rabat dadzą i wyjdzie na zero z kosztami przesyłki. Jeśli ASiO sprzedaje części drożej niż w ePerze to może warto napisać pismo do FAP? Swoją drogą, to za 250 zł kupisz kompletną nagrzewnicę ze Stilo Są dwa opisane silniczki 46723329 AKTYWATOR DISTRIBUZIONE 46723328 AKTYWATOR MISCELAZIONE Oba w cenie 122, 29 zł. VAT wzrósł o 1%, a Twojemu rozmówcy może pomyliło się i dodał 120%. ja kupowałem coś od Avanti to od razu z rabatem napisali: Avanti sp. z o.o. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 jeżeli masz ukręcony ten łącznik to wymień cały mieszak bo wina leży w silniczku wewnątrz niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 Eeee nie. Silnik kręci, jak ma opór to odpowiedni sygnał powinien iść na potencjometr, który wysyła sygnał do centralki, a ta odwraca biegunowość na pinach od silnika i wtedy kręci się on w drugą stronę. Popatrzyłem jak to działa na wyjętym silniku i jak trafia na opór, to rzeczywiście wygina troszkę ten plastik wchodzący w mieszaki. Problem jest jeden. Sposób łączenia trzpienia i tego zewnętrznego chwytaka. Gdyby było jednolicie odlane lub porządnie sklejone, to nie byłoby problemu. A tam jest jedna kropla kleju, która pod wpływem oporu nie wytrzymuje i łączenie puszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekKraków Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 Potwierdzam, jakiś domorosły inżynier włoski nie sprawdził wytrzymałości na skręcanie tego elementu i stąd kłopoty... Dzięki za kontakty do sprzedawców. Avanti cena 125 + 18 przesyłka (część nr 46723329) Inny ASO w krakowie 130pln. Tak dla potomności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 21 Marca 2011 Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 Nie włoski inżynier, a niemiecki specjalista od pancerwagenów, który pracuje w firmie Bosch. Bo to się sypie sprzęt tej firmy. Włosi tylko to montują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steffk Napisano 22 Marca 2011 Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 > Potwierdzam, jakiś domorosły inżynier włoski nie sprawdził wytrzymałości na skręcanie tego elementu > i stąd kłopoty... > Dzięki za kontakty do sprzedawców. > Avanti cena 125 + 18 przesyłka (część nr 46723329) > Inny ASO w krakowie 130pln. Tak dla potomności. Miałem ten sam problem - ukręciła mi się w tym samym miejscu ta biała cześć. Można to spokojnie kupić w ASiO, koszt ok 20PLN. Włożona jest ona na zatrzaskach, jak się rozbierze aktywator to dokładnie widać. Edzia: Co takiego miałem zapisane jeszcze w tym temacie: Fiat nazywa to dźwigienką a serwis sprzęgiełkiem nr 46723463 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekKraków Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > Fiat nazywa to dźwigienką a serwis sprzęgiełkiem nr 46723463 No faktycznie sprawdziłem w eperze i ta część istnieje. Nawet udało mi się ją wyciągnąć bez uszkodzenia tego drugiego elementu. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 23 Marca 2011 Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 > 46723329 AKTYWATOR DISTRIBUZIONE dziś w Fiat Partner w Katowicach 120,65zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seneka889 Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 To może wiesz co oznacza cyfra 2 przy rozpoczęciu autoadaptacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 > Kilka zdjęć .... ( silniczek od strony kierowcy - mieszacz strona lewa ) odpowiedzialny za > sterowanie temperatura ( gorąco zimno ) na lewa stronę autka > Wtyczka do silniczka - koniecznie popryskac dobrym preparatem do złacz elektrycznych !!! > Między to ciegno a silniczek wchodzi mała redukcja. Rodzaj prowadzenia - tulejki. O ile w samo > cięgno nie mozna go inaczej założyć - bolec centrujacy / o tyle wkładając w silniczek można go > przestawić o 180 Stopni !!! Nalezy uważać aby tego nie zrobic !!! Awaria mieszacza ciepło / zimno dopadła również i mnie. Z tym że u mnie aktywator odpowiedzialny za mieszanie powietrza po stronie kierowcy jest inny niż podawał kolega Lisek. U mnie siedzi element nr 46723704. Wg epera jest on zastąpiony aktywatorem nr 46723328 przy czym oba aktywatory się różnią budową.Czy fiat wkładał raz takie raz takie? czy ja coś pokręciłem ale nie wydaje mi się. I oba te elementy nie są wg mnie zamienne gdyż znacząco różnią się budową..... U mnie złamała się ta biała "dźwigienka" i mam nadzieję, że to tylko ona jest przyczyną nie działania regulacji temperatury po stronie kierowcy. Dźwigienkę zamówiłem w ASO i obecnie czekam na ten element. Jednakże z tego co widzę to tej białej dźwigienki nie da się źle założyć. Od strony klapy jest w jednym miejscu bolec (co determinuje jej ułożenie) a od strony aktywatora jest taka a'la gwiazdka którą też da się tylko w jednym położeniu wsadzić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > To może wiesz co oznacza cyfra 2 przy rozpoczęciu autoadaptacji? Napisałem na stronie 5. Sprawdź. > U mnie złamała się ta biała "dźwigienka" i mam nadzieję, że to tylko ona jest przyczyną nie > działania regulacji temperatury po stronie kierowcy. Dźwigienkę zamówiłem w ASO i obecnie > czekam na ten element. Jednakże z tego co widzę to tej białej dźwigienki nie da się źle > założyć. Od strony klapy jest w jednym miejscu bolec (co determinuje jej ułożenie) a od strony > aktywatora jest taka a'la gwiazdka którą też da się tylko w jednym położeniu wsadzić.... Do mieszania powietrza są inne mieszacze, tzn. mniejsze -ten ze zdjęcia. Do sterowania nawiewem góra, środek i dół są dwa inne - takim półkolem. W aktualnym ePerze v. 60 kosztują 130 zł. Zdrożały o 8 zł. Inne numery, o których piszesz, mogą świadczyć o tym, że dostawca coś zmieniał w urządzeniach. Ważne są jednak te cyfry A.2... To one oznaczają przeznaczenie silniczka. Same mieszacze natomiast różnią się kątem obrotu, jedne mają 120 stopni, drugie 150 stopni. Mam wszystkie 4 wymontowane z Bravo, więc przyjrzałem im się dokładnie. Co do łączenia ich z nagrzewnicą, to nie ma możliwości, aby pomylić jego włożenie. Gdyby ewentualnie silnik nie był ustawiony jak należy, tzn. poza obrotem mieszacza, można podłączyć do instalacji, włączyć zapłon i ustawić, bowiem silniczek będzie kręcił się. Nie należy pozwolić, aby doszedł do ograniczników za dużo razy, bo to wpływa na możliwość jego ukręcenia, tj. pęknięcia plastiku. W ostateczności można podłączyć na chwilę dwa samotne piny z jednej strony gniazda pod zasilacz antenowy i silniczek przekręci się. Zmiana biegunowości wpłynie na odwrotne przekręcenie się silniczka. Trzy piny po drugiej stronie służą do komunikacji z centralką klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 różnica numeru eper wynika ze zmiany producenta, ten co wymontowałeś jest produkcji MES, a ten co dostaniesz w ASO będzie BOSHA. Takie jest moje zdanie bo mam zdemontowany stary i nowy z aso przed sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Gdyby ewentualnie silnik nie był ustawiony jak należy......... Można również dostać się do środka aktywatora i poustawiać trybki tak jak potrzeba.... W sumie wystarczy wyjąć ten środkowy i reszta się już swobodnie kręci...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > różnica numeru eper wynika ze zmiany producenta, ten co wymontowałeś jest produkcji MES, a ten co > dostaniesz w ASO będzie BOSHA. No chyba nie do końca tylko zmiana producenta......bo wg mnie aktywator z nowym numerem powinien być zamiennikiem tego co wycofali (ze starym numerem) ...... a zobacz co dostałem pod numerem 46723328 - aktywator całkiem inny niż 46723704 (wymontowany z auta). Pudełko było oryginalnie zapakowane - no chyba że ktoś złą część do pudełka wsadził No trudno będzie na zapas bądź stanie się dawcą potencjometru w razie czego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > No chyba nie do końca tylko zmiana producenta......bo wg mnie aktywator z nowym numerem powinien > być zamiennikiem tego co wycofali (ze starym numerem) ...... a zobacz co dostałem pod numerem > 46723328 - aktywator całkiem inny niż 46723704 (wymontowany z auta). > Pudełko było oryginalnie zapakowane - no chyba że ktoś złą część do pudełka wsadził No trudno > będzie na zapas bądź stanie się dawcą potencjometru w razie czego.... ale one są moim zdaniem zamienne, różnią się tylko wyglądem. u mnie identyczna sytuacja, stary taki duży, nowy zdecydowanie mniejszy. Mocowania, wielkość i kształt "gwiazdki" taki sam w obu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > ale one są moim zdaniem zamienne, różnią się tylko wyglądem. u mnie identyczna sytuacja, stary taki > duży, nowy zdecydowanie mniejszy. Mocowania, wielkość i kształt "gwiazdki" taki sam w obu. Przyjrzałem się dokładniej tym silniczkom i tak. Każdy z nich, niezależnie czy są to dwa w dużej obudowie czy dwa w mniejszych mają: - inne numery katalogowe - inne numery A211.*** - są na nich nadruki przypominające stopnie, tzn. możliwość ich wychylenia (120 stopni i 150 stopni). Kolejna sprawa, to dwa z nich: - duży A211.006.00 (46723703, nowy numer 46723329), 150 stopni, MES - mały A211.003.00 (numeru brak, naklejka), Bosch są zamontowane obok siebie na odpowiednio wyciętej blasze, która dodatkowo ogranicza wychalanie się tego białego plastiku. Pozostałe: duży A211.005.00 (46723704, nowy numer 77365916), MES mały A211.001.00 (brak numeru), Bosch są zamontowane bezpośrednio do nagrzewnicy. Tak więc, według mnie, nie można stosować tych silniczków zamiennie. Każdy z nich ma siedzieć na swoim miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Tak więc, według mnie, nie można stosować tych silniczków zamiennie. Każdy z nich ma siedzieć na > swoim miejscu. chyba źle się zrozumieliśmy, pisząc zamienne miałem na myśli stary nowy a nie aktywator kierunku przepływu vs. aktywator ciepło/zimno bo to jest oczywiste, nie bez podstawy nadali dwa różne numery eper. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 To już zrozumieliśmy się dobrze Oczywiście chodziło mi o zamianę ciepły/zimny z góra/środek/bok. A zmiana obudowy wynika z dwóch różnych producentów: większe MES, mniejsze Bosch. Fakt, że oba to śmietnik, w którym urywają się plastiki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekKraków Napisano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 > jeżeli masz ukręcony ten łącznik to wymień cały mieszak bo wina leży w silniczku wewnątrz niego Udało się problem usunąć. Ale tak jak pisałeś konieczne było wymienienie całego aktywatora. Potem procedura autoadaptacji i wszystko działa jak trzeba . Koszt aktywatora 119,99 pln brutto. Koszt dźwigienki 19,99 pln brutto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekKraków Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 No i po miesiącu działania nie mogło być wszystko pięknie więc walnęło najpierw gorącym a teraz tylko zimnym (zewnętrznym) powietrzem po stronie kierowcy. Moje podejrzenie pada na mieszacz lewy. Czy słusznie? Na szczęście nawiew na nogi dalej jest co oznacza, że wymieniony siłownik daje radę. Pozdro dla niezłomnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 > No i po miesiącu działania nie mogło być wszystko pięknie więc walnęło najpierw gorącym a teraz > tylko zimnym (zewnętrznym) powietrzem po stronie kierowcy. > Moje podejrzenie pada na mieszacz lewy. Czy słusznie? > Na szczęście nawiew na nogi dalej jest co oznacza, że wymieniony siłownik daje radę. > Pozdro dla niezłomnych. ja bym sprawdził czy nie pękła dźwigienka (ten biały plastik) pomiędzy aktywatorem a reszta popychaczy i dźwigni. U mnie objaw był taki że po odpaleniu leciało zimno a jak zwiększyłem prędkość nawiewu to ped powietrza powodowal ze klapa sie obracała w pozycje max goraco i mialem po stronie kierowcy - winna była właśnie złamana ta mała biała dźwigienka koszt w ASO ok 20pln nr częsci 46723463 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablopic Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 A w jakiej pozycji i jak ustawić zębatki i łączniki jeżeli nie było siłownika od nadmuchu na szyby oraz nogi i twarz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dade1 Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 > Udało się problem usunąć. Ale tak jak pisałeś konieczne było wymienienie całego aktywatora. Potem > procedura autoadaptacji i wszystko działa jak trzeba . Koszt aktywatora 119,99 pln brutto. > Koszt dźwigienki 19,99 pln brutto. Witam Was wszystkich U mnie była ukręcona dźwigienka co łączy aktywator z zębatką odpowiadającą za kierunek nawiewu szyba-twarz. Po wymianie tej dźwigienki moja radość trwała ok 3-tygodni i... znowu się ukręciła. Z tego co czytam winny jest sam aktywator, czy tak? Nie chcę zakładać nowej dźwigienki żeby za jakiś czas znowu się ukręciła. Chyba że rozłożę aktywator i przeczyszczę ale to chyba też na krótko pomoże. Sama klapka porusza się bez oporów tak że pozostaje chyba tylko ten aktywator... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekKraków Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Też wymieniałem samą dźwigienkę ale to nic nie daje. Problem tkwi w potencjometrze, który się poprostu zużył. Trzeba wymienić cały aktywator. Do aktywatora oczywiście trzeba dokupić dźwigienkę bo w komplecie jej nie ma. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dade1 Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 > Też wymieniałem samą dźwigienkę ale to nic nie daje. Problem tkwi w potencjometrze, który się > poprostu zużył. Trzeba wymienić cały aktywator. Do aktywatora oczywiście trzeba dokupić > dźwigienkę bo w komplecie jej nie ma. Pozdrawiam Czy warto kupić używany, sprawny??? Koszt 40 pln. Szykuje mi się jeszcze zakup nowego aku tak że muszę ograniczyć koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 > Czy warto kupić używany, sprawny??? Koszt 40 pln. Szykuje mi się jeszcze zakup nowego aku tak że > muszę ograniczyć koszty jak lubisz robić dwa razy to samo to kupuj używka to używka, nikt Ci na to gwarancji nie da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dade1 Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 > jak lubisz robić dwa razy to samo to kupuj > używka to używka, nikt Ci na to gwarancji nie da... Przekonałeś mnie Sam jestem zwolennikiem, że na pewnych rzeczach nie warto oszczędzać i kupować kota w worku ale tak jak pisałem czeka mnie kilka wydatków i ... sami wiecie, nie przelewa się. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dade1 Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 > Przekonałeś mnie > Sam jestem zwolennikiem, że na pewnych rzeczach nie warto oszczędzać i kupować kota w worku ale tak > jak pisałem czeka mnie kilka wydatków i ... sami wiecie, nie przelewa się. > Dzięki i pozdrawiam No i się okazało, że urwał się łącznik ale przy innym aktywatorze-ten który przełącza nawiew twarz-nogi ! Ten który wymieniłem wcześniej(na szybę) działa elegancko. Ależ się nakombinowałem żeby wyciągnąć to ustrojstwo, trudniej niż ten od nawiewu na szybę przednią. We Fiacie już czeka na mnie nowa dźwigienka-jutro montuję. Tak sobie myślę, że może te dźwigienki u mnie padły bo wariowała mi elektryka przez chu..y akumulator i może to miało wpływ na pracę aktywatorów??? Nowy aku jest, jutro nowa dźwigienka-zobaczymy co się będzie działo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Jeżeli jest ktoś zainteresowany,to mam dwa nowe aktywatory (0 132 801 312)Cena 40zł/sztuka+wysyłka.Mogę też jeśli sobie ktoś życzy wystawić na allegro.Gdyby ktoś był zainteresowany to PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > Jeżeli jest ktoś zainteresowany,to mam dwa nowe aktywatory od tego jest giełda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert61 Napisano 12 Maja 2011 Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 > od tego jest giełda Wiem i przepraszam ,ale czytając temat przypomniałem sobie,że mam tego typu części i mogę komuś pomóc. Ps.Próbowałem teraz "wrzucić" to na giełdę,ale nie mogę utworzyć nowego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 Witam Mam mam dziwny problem z temperaturą po stronie kierowcy. Czasem działa a czasem się zawiesza na zimnym i nie reaguje na zmiany temperatury. Ale wystarczy zgasić auto i zaraz po odpaleniu wszystko działa jak potrzeba. Wczoraj wymieniłem aktywator od mieszania powietrza na nówkę sztukę bo myślałem że to on jest przyczyną ale problem dalej występuje więc to nie aktywator. Kalibracja robiona dwa razy - wszystko się kalibruje bez problemu....... Gdzie szukać przyczyny takiego działania mieszacza? Może coś z czujnikiem temp. po stronie kierowcy jest nie tak? edit: A czy ktoś wie gdzie są rozmieszczone czujniki temp. wewnątrz kabiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zabor Napisano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2011 PiQ: jestem po wymianie samej dźwigienki za twą namową, 2 tygodnie było ok, i od dziś problem "too hot" - powraca, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 > Witam > Mam mam dziwny problem z temperaturą po stronie kierowcy. Czasem działa a czasem się zawiesza na > zimnym i nie reaguje na zmiany temperatury. Ale wystarczy zgasić auto i zaraz po odpaleniu > wszystko działa jak potrzeba. > Wczoraj wymieniłem aktywator od mieszania powietrza na nówkę sztukę bo myślałem że to on jest > przyczyną ale problem dalej występuje więc to nie aktywator. Kalibracja robiona dwa razy - > wszystko się kalibruje bez problemu....... > Gdzie szukać przyczyny takiego działania mieszacza? > Może coś z czujnikiem temp. po stronie kierowcy jest nie tak? Odpowiem sam sobie żeby zrobić wpis do "bazy wiedzy" - może się komuś przyda kiedyś. Opisane wyżej moje problemy rozwiązało skasowanie wszystkich błędów które zostały nałapane podczas pracy z uszkodzoną dźwigienką. Sama wymiana aktywatora oraz późniejsza kalibracja nie wystarczyła. Po wykasowaniu błędów mieszalnik temperatury działa już od 2 miesięcy poprawnie więc problem uważam za rozwiązany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SqL84 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 Witam Posiadam Fiata Bravo 07, ale zauważyłem, że klima w stilo działa identycznie, dlatego proszę Was o pomoc. Podłączyłem auto pod kompa i zidentyfikowałem błędy. Proszę o przetłumaczenie na chłopski rozum co jest do wymiany, gdzie to się znajduje, tak abym mógł przekazać tą wiedzę mechanikowi, który mi to naprawi. Poniższe błędy pojawiają się przy każdej serii testów: B1901 Inf. zwr. nawiewu (szyba) Niski sygnał krytyczny Anomaly of the position signal of the actuator for the hot/cold air mixing. The signal comes from a potentiometer being part of the relevant actuator. Check the wiring and connection condition before the possible replacement of the actuator. NOTE: Mechanical troubles are not to be excluded. If the system is equipped with independent right hand/left hand adjustments then there are two different actuators - the displayed description refers to that which is having a failure. B1902 Nastawnik klap (szyba) NIEPRAWIDŁOWY SYGNAŁ krytyczny Anomaly on the signal towards the indicated motor-positioner, the signal is not plausible. B1923 Przekaźnik 1 (dodatkowe ogrzewanie) Niski sygnał krytyczny No help available B1924 Przekaźnik 2 (dodatkowe ogrzewanie) Niski sygnał krytyczny No help available Czasem, ale nie zawsze pojawia się też taki błąd: B1921 Nastawnik recylkulacji powietrza Niski sygnał krytyczny Anomaly to the control actuator of the gate for the air recycle, electric motor breakdown or problems to the control unit wiring. NOTE: The error could also be caused by a mechanic failure. Check the connections to the control unit and the state of wirings and connections before carrying out any replacement. Proszę pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karad123 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Opiszę swój przypadek z aktywatorem od nawiewu na szybę. Niecały rok temu ułamała mi się dźwignia, kupiłem nową i kupiłem też nowy aktywator myśląc że potencjometr padł , do dzisiaj działało ok. Znowu się ułamało, potencjometr działał niecały rok, więc go przeczyściłem i bez dźwigni postanowiłem sprawdzić sam aktywator robiąc kalibrację. Aktywator łapał ustawienia zatrzymując się a potem zaczynał się kręcić w koło, więc myślałem że to już koniec potencjometru. Sprawdziłem też stary potencjometr też czyszczony kontaktem, efekt taki sam kręcił się w koło. Na szrocie znalazłem dwa aktywatory do stilo, były nawet z dźwigniami, sprawdziłem je znowu bez dźwigienek i efekt taki sam, kręcenie się w koło. Coś mi nie pasowało że żaden z nich nie działa, ale trudno. Kupiłem chiński zamiennik za 46 zł i znowu test i efekt taki sam czyli po kalibracji obraca się w koło. Zaryzykowałem i wsadziłem dźwignię po kalibracji próbował się obracać ale zatrzymała go blokada na obudowie aktywatora i niby działa, jak jest otwarty lub zamknięty nawiew na szybe to wykonuje skrajne przesunięcia, przy czym jak jest otwarty to silnik jeszcze kilka razy próbuje się obrócić ale trzyma go blokada, jak do starych aktywatorów włożyłem dźwignie to też tak działają. Jeszcze zaobserwowałem że jak jest fullauto to aktywator staje tak po środku, na manualu przyjmuje skrajne położenia. Teraz moje pytanie: -czy ten aktywator od nawiewu na szybę tak działa? że wykorzystuje skrajne położenia i blokuje się o zabezpieczenie na obudowie? a pomiar rezystancji potrzebny jest mu tylko do pracy fullauto? bo jak tak to on za jakiś czas ułamie dźwignię bo co jakiś czas ją trochę nadwyręża. A i dla testów żeby wyeliminować awarię linii podpinałem aktywatory bez dźwigni do działającej linii twarz/nogi i też zapierniczały w koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enkoder1 Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 U mnie też zapierniczają w kółko, głupi inżynierowie tak to wymyślili ze ja sam bym to lepiej wykombinował Przedstawiam mój sposób naprawy, sześciokąt wziąłem z mocowania klamki do drzwi 2zł + potencjometr 1,39 zł trzeba wyfrezować pilniczkiem sześciokąt w plastiku włożyć i zalać klejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Też mam do roboty aktywator. Nie mam tylko 100% pewności który. Po podłączeniu się do Examinera i MES otrzymuję komunikaty: B1901 - Krytyczny - inf. zwrotna nawiewu (szyba) - niski sygnał B1902 - Zapisany - nastawnik klap (szyba) - nieprawidłowy sygnał. Z tego co wyczytałem, odpowiedzialnym za nadmuch na szyby boczne i czołową jest tzw. defroster oznaczony numerem 2 na rycinie zamieszczonej na początku tematu. Sprawdziłem sobie numery na aktywatorach. Główny podejrzany posiada oznaczenie jak poniżej: A 211 006 00 467 237 03 30 93648 00 150 stopni Z tego co wyczytałem, został on zastąpiony przez aktywator o symbolu 46723329. Prawda to? Czy bez wyciągania drania można stwierdzić czy do wymiany jest ten biały łącznik czy aktywator? Objaw mam taki, że z kratki nawiewu dobiega cykliczne pobzykiwanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.