Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis ja bylem na ozonowanie + nabijanie itp

Jak u was wygladalo ozonowanie? U mnie powiesil nad lusterkiem rurke i wlaczyl klime ... i tak 20 minut chodzilo spineyes.gif

Nabijanie normalnie raczej ... mialem prawie sucho oslabiony.gif ale nieszczelnosci nie stwierdzono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ozonowanie - prawidłowo, powinna być klima na zimne włączona i obieg wewnętrzny, bo ozon jest nietrwały w wyższych temperaturach (tzn. w niższych dłużej się utrzymuje jako O3). Co do czasu to czytałem, że powinno się robić 2x15 minut z przerwą ok. 15 minut i po zakończeniu odczekać też 15 minut na zadziałanie i rozpad ozonu, następnie przewietrzyć samochód (ozon zabija wszystko, co zyje, ludzi też smile.gif), ale różne pewnie są szkoły, zależne zapewne od mocy generatora ozonu.

PS. A gdzie robiłeś i ile dałeś za ozonowanie, a ile za nabijanie czynnika? Jak nie chcesz publicznie to odp. na prv.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko czyli podobnie robili ... tzn obieg wewn. obieg na 2 i klima wlaczona na max zimne.

Robilem TUU

W sumie to w miare ok sprzet itp choc pierwszy raz robilem. A tak wogole to na gruponie oni maja jakies promocje - ja robilem poza i wyszlo 150zl (450g czynnika + 10 chyba oleju i 4g UV czy jakos tak grinser006.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączyłem dziś laptoka i ABComem obserwowałem co się dzieje. Podczas jazdy przy stałych 120km/h A/C Pressure oscylowało w okolicach 820 - 940 kPA i nie wyłapałem zależności pomiędzy ciśnieniem a rozłączeniem sprężarki ( rozłączało a temperatura na zewnątrz 27'C.

Na postoju A/C Pressure wrosło do 1380- 1720 kPa w zależności od prędkości wentylatora i temperatury cieczy. Ta max. wartość przy 101'C. Wentylatory na 2 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wartości zaznaczone na obrazku zmieniały się jednocześnie podczas odłaczenia sprężarki?

285051871-acrequest.JPG

Jesli tak, to odłączał klimę czujnik oblodzenia, jesli tylko dolna wartość się zmieniała, to być może czujnik ciśnienia odłaczał sprężarkę. Jesli nie pamiętasz, zrób kolejną jazdę testową.

PS. Wartości zaznaczone:

- górna - wciśnięcie/wyciśniećie przycisku A/C lub zadziałanie czujnika oblodzenia (równorzędne wyciśnieciu przycisku A/C)

- dolna - załaczenie lub nie sprężarki (a właściwie podanie na nią napięcia!)

Na obrazku sytuacja, gdy przycisk A/C wciśnięty i ECM podał n apięcie na sprężarkę.

Pozdr.

post-65098-14352513018276_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednocześnie,

Widać w:

-0:54 min na jakieś 10 sek.

zwiększyłem obroty do 1800rpm i :

-3:25 min na jakieś 5 sek.

-3:55 min na jakieś 6 sek.

podczas jazdy jest właśnie podobna częstotliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że obaj mamy lub nie mamy ten sam problem.

Oto zauważone prawidłowości podczas analizy mojej i twojej jazdy:

- we wszystkich przypadkach sprężarka zostaje wyłączona na skutek żądania "z zewnątrz" jak wyłaczenie przyciskiem - a ponieważ obaj przycisku nie ruszaliśmy, a po drodze za przyciskiem jest czujnik oblodzenia, więc to tylko on mógł wyłaczyć klimatyzację

- podczas normalnej pracy klimatyzacji ciśnienie HP oscyluje w zależności od obrotów silnika i siły nawiewu wentylatora

- we wszystkich przypadkach wyłączenie klimatyzacji nastąpiło po dość długim zatrzymaniu się ciśnienia HP na stałym poziomie (u mnie 7,2bar, u ciebie odpowiednio na poziomie 7,7 bar, 8,6 bar i 9,2-9.3 bar ), po czym cisnienie lekko spada, klimatyzacja się włącza i dalej już ciśnienie oscyluja sobie jak poprzednio.

Wnioski:

- raczej mało prawdopodobne jest, że mamy identyczne uszkodzenie, a raczej identyczną dysfunkcję tego samego elementu (podejrzane są: zawór rozprężny, regulator ciśnienia w sprężarce i czyjnik ciśnienia)

- byłbym skłonny przyjąć, że działanie obu układów jest poprawne, a czujnik oblodzenia jest po to, aby działał, bo gdyby miał nie wyłaczać klimy w podejrzanych sytuacjach, to by go nie było, IMO jest on dodatkowym składnikiem procesu regulacji układu pracującego w zmiennych w szerokich granicach warunkach (właczamy klimę i zimą (parowanie szyb) i latem (gorąco w kabinie)) działającym podobnie jak wentylator chłodnicy płynu chłodzącego: czasami się włacza, ale nie zawsze i tak ma być!

- to, że nikt inny nie zgłasza tego typu zjawisk nie oznacza, że tylko my je mamy - po prostu nik tych wyłączeń nie zauważa, łącznie ze mną - ja nic nie słyszę, zauwazyłem to dopiero w domu na filmie

Może spece od chłodnictwa, nie tylko samochodowego, wypowiedzą się i mnie poprawią, jeśli się mylę.

A na koniec - różnice pomiędzy klimatyzacjami Behr i Delphi - po czym poznać zadziałanie czujnika oblodzenia:

- Delphi: zadziałanie czujnika oblodzenia powoduje wyłączenie przekaźnika ".12" i głośny PSTRYK oraz wyłączenie nawiewu, jesli pokrętło było nastawione na "0"

- Behr: zadziałanie czujnika oblodzenia powoduje tylko przerwanie obwodu do "X", nic nie słychać, a nawiew nadal pracuje przy pokrętle ustawionym na "0"!

Dlatego niektórzy nie wiedzą, że zadziałał czujnik oblodzenia - mają Behr!

Poniżej różnice na schematach:

285052422-ACAstraG_.jpg

Pozdr.

post-65098-14352513021017_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja podam wam zagadke!? W 2.0.dth ECU silnika widzi ciśnienie klimy i nodul klimy tez. ALE podczas jazdy ecu silnika widzi wachania cisnienia do 22do 29 bar ,a sterownik klimy 19-20 i zadnych odchyłek. Wnioski , w moim przypadku wartosci do ecu są jak najbardziej prawdziwe , natomiast ster klimy oszukuje .Może macie jeszcze w silniku dane dotyczące klimy i one sa prawdziwe .?A z czego ta róznica w info cisnienia pomiędzy dwoma sterownikami?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podczas jazdy ecu silnika widzi wachania cisnienia do 22do 29 bar ,a sterownik klimy 19-20

A jak to zmierzyłeś? Podłaczyłeś dwa interfejsy naraz? Praktycznie da się, bo ECM gada na pinie 7, a Klima na pin 12 i tylko w tym samym czasie wartości zebrane nadają się do porównania. Mozna być wrednym i podłaczyć manometr do zaworu HP i wtedy by cuda wyszły...

> wartosci do ecu są jak najbardziej prawdziwe, natomiast ster klimy oszukuje

Skąd taki wniosek? Przepływ informacji jest taki:

czujnik ciśnienia -> ster klimy -> ECM,

więc jak już wartości są rózne, to ster klimy pokazuje właściwe, a dalej są jakies przekłamania...

> z czego ta róznica w info cisnienia pomiędzy dwoma sterownikami?

jesli jest w rzeczywistości. IMO oba moduły otrzymują taką samą wartość napięcia z czujnika i oba posługują się tylko tą wartością, a to co widzimy w programach, to wartość ciśnienia nie wzieta ze sterownika bezpośrednio, tylko obliczona i wyświetlona dla nas przez program diagnostyczny, bo nam łatwiej posługiwać się jednostkami cisnienia niż napięciami przy ocenie ciśnienia. Więc może te róznice to błędy programu? W module klimy liczy inaczej, a w ECM inaczej? Możnaby porównać jeszcze temperaturę chłodziwa pokazywaną w obu modułach, napięcie w samochodzie i inne, ale i tak nie dojdziemy, gdzie są błędy. najbardziej wiarygodne będą pomiary dokonane za pomocą narzędzi pomiarowych: manometry, woltomierze, termometry...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ECM to pin 7.

Oczywiście, poprawiłem.

Jesli porównywałeś z manometrem, a zakładam, że był sprawny to ok. Muszę więc podłaczyć się również do ECM i obejrzeć te ciśnienia, zobaczymy, czy to ECM kłamie (mamy inne), czy ABCom. Niestety, nie mam możliwości podłaczyć się do manometru, więc postaram przełaczyć program najszybciej, jak to możliwe w ustalonych warunkach pracy klimatyzacji.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - byłbym skłonny przyjąć, że działanie obu układów jest poprawne, a czujnik oblodzenia jest po to,

> aby działał, bo gdyby miał nie wyłaczać klimy w podejrzanych sytuacjach, to by go nie było,

Astra (i wiele innych samochodów) niestety posiada sprężarkę o stałej wydajności (przy ustalonych obrotach silnika oczywiście) więc reguluje sobie pracę klimy poprzez okresowe włączanie/wyłączanie sprężarki, sygnały sterujące to zbyt niska temperatura parownika i za wysokie ciśnienie czynnika (powyżej 28 bar o ile dobrze pamiętam). Lepsze i droższe układy klimatyzacji mają sprężarki o zmiennej wydajności i te praktycznie pracują bez przerw, automatycznie dopasowując wydajność do "zapotrzebowania" na czynnik w parowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra (i wiele innych samochodów) niestety posiada sprężarkę o stałej wydajności

Ja tylko uzupełnię że Astra F ma regulację wydajności sprężarki - za pośrednictwem regulacji skoku tłoka (Harrison V5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[G] Pracująca klima wydaje dźwięki

Astra G, rok 2002 z manualną klimatyzacją.

Klima najczęściej jest używana z nadmuchem nastawionym

na 1-szy lub 2-gi stopień. Rzadko klima pracuje z dmuchawą na 3-cim

biegu.

Opisany problem najlepiej zauważalny przy prędkościach do 80kmh.

Powyżej albo nie występuje, albo słabo zauważalny ze względu na inne źródła hałasu.

Otóż pracująca klima wydaje dźwięki, metaliczne lub prawie metaliczne - trudno mi opisać je dokładnie. Jeśli wyłączyć ją na sekundę lub dwie odgłosy ustają.

Znów włączyć, pojawiają się znowu. Są chwile, że hałas jest bardziej słyszalny, są i takie chwile że słabo.

Specjalista od klimatyzacji nic wadliwego w układzie nie stwierdził.

Chociaż jego sprawdzenie było robione metodą organoleptyczną.

Napełniana była ok. 1.5 roku temu.

Poza tym klimatyzacja funkcjonuje bez zarzutów.

Czy zjawisko w tych Astrach często występuje?

Co może być powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tylko uzupełnię że Astra F ma regulację wydajności sprężarki - za pośrednictwem regulacji skoku

> tłoka (Harrison V5).

W AG niestety poszli w taniość i problemy ze sprężarką i skraplaczem to codzienność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po włączeniu klimatyzacji sprężarka zaczyna pracować ale nie czuć w aucie chłodu.

Całkowity brak czynnika odrzucam bo by się sprężarka nie włączyła ( tak sądzę). Czy możliwe jest , że jest minimalna ilość czynnika i się sprężarka włącza a nie chłodzi?

Co mogło się zepsuć?

W kwietniu kontrola i uzupełnienie czynnika - klima przed i po była sprawna, filtr PP wymieniony w kwietniu

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy możliwe jest , że jest minimalna ilość czynnika i się sprężarka włącza a nie chłodzi?

Jest. Miałem tak w AG. Po włączeniu klimy z nawiewów leciało powietrze o temp 16-18 stopni. Pojechałem na przegląd i okazało się że było tylko 140gr czynnika. Serwisant był zdziwiony że klima odpaliła. zlosnik.gif

> Co mogło się zepsuć? W kwietniu kontrola i uzupełnienie czynnika - klima przed i po była sprawna,

Gdzieś masz nieszczelność i czynnik spier..... na wolność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja klima od trzech dni zaczęła niedomagac,objawy - po odpaleniu samochodu,klima człodzi aż miło,po przejechaniu kilku-kilkunastu km. w warunkach miejskich,w czasie ostatnich upałów,sprężarka zaczyna się co chwilę wyłączac i załaczac.Prawdopodobnie z powodu wzrostu cisniena w układzie i zadziałanu czujnika.I teraz pytanie -co może byc przyczyną tego wzrostu?,zbyt dużo czynnika?,niewłaściwy czynnik lub jego proporcje?.Profilaktycznie przeczyściłem chłodnicę klimy,delikatną szczoteczką,wodą i wydmuchałem sprężonym powietrzem.Po jezdzie testowej tan sam objaw no.gif.Na początku kwietnia,robiłem pełny przegląd klimy,ktoś mądry powiedział"jak działa to nie ruszac",i chyba miał rację.Pacjent to Astra G (jak z Gliwic zlosnik.gif),1,4 Twinport,klima manualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyżej w tym wątku było wszystko wyjaśnione. Albo za wysokie ciśnienie, albo za niska temperatura

> parownika, wtedy sprężarka zostaje wyłączona. To normalny objaw. Tak działa regulacja w AG.

> Pozdr.

Dziwne tylko że po prawie trzech latach eksploatacji Astry,dopiero w tym roku to zaobserwowałem,upały były także w poprzednich latach,warunki jazdy się nie zmieniły.Zaznaczam że należę do kierowców "słuchajacych" samochód i gdyby takie objawy występowały poprzednio bez wątpienia bym je zauważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że obaj mamy lub nie mamy ten sam problem.

> Oto zauważone prawidłowości podczas analizy mojej i twojej jazdy:

> - we wszystkich przypadkach sprężarka zostaje wyłączona na skutek żądania "z zewnątrz" jak

> wyłaczenie przyciskiem - a ponieważ obaj przycisku nie ruszaliśmy, a po drodze za przyciskiem

> jest czujnik oblodzenia, więc to tylko on mógł wyłaczyć klimatyzację

być może mam rozwiązanie Waszego problemu i mam nadzieję oszczędzi Wam to dużo pracy,

pamiętasz jak ja walczyłem kilka lat temu z problemami z wyłączającą się klimą i każdy rozkładał ręce?

no właśnie, na Techu 2 wyglądało to tak jakbym wyłączał ją przyciskiem, czujnik oblodzenia był zmostkowany zworką i zachowywało się tak samo, szukałem, szukałem i znalazłem,

okazało się że były zimne luty na płytce sterowania klimatyzacją/ogrzewaniem, rozebrałem to (jest co prawda trochę gimnastyki przy demontażu z auta, później już idzie łatwo), wziąłem stację lutowniczą i polutowałem podejrzanie wyglądające luty (w szczególności te od złącza na płytce), do dziś mam spokój ok.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest co prawda trochę gimnastyki przy demontażu z auta

Spoko, konsolę środkową to ja demontuję z zmkniętymi oczmi, łacznie z panelem sterowania i odpinaniem cięgien. Tylko obawiam się, że to nie to: po pierwsze u mnie ten problem wystąpił tylko raz i wcale się tym nie przjąłem, po drugie, z filmów mojego i kolegi wynikają prawidłowości związane z zadziałaniem czujnika oblodzenia, więc przyjąłem, że to normalne zachowanie układu.

Ale innym rada się przyda...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dziś na ten przykład z rana ( temp. zewnętrzna 23'C), nawiew na "2" w pozycji na szybę i nie rozłączała się. Na szybie za to, przy kratkach wylotowych miałem delikatne oszronienie. Cholera wie o co jej chodzi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam Wasze dyskusje i dochodzę do wniosku że skoro ludzie montują w kabinie mierniki ładowania, manometry doładowania, wskaźniki temperatury oleju itp, może warto byłoby zamontować sobie 2 manometry ciśnienia w klimie? Nie szukałem jeszcze czy ktoś się tego podjął i czy to wykonalne, ale może to nie taki zły pomysł? hmm.gif

Bo tak po najmniejszej linii oporu: 2 szybkozłączki, 2 przewody ciśnieniowe i 2 manometry: jeden do 10bar, drugi do 30 bar = max 200 zł hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czytam Wasze dyskusje i dochodzę do wniosku że skoro ludzie montują w kabinie mierniki

> ładowania, manometry doładowania, wskaźniki temperatury oleju itp, może warto byłoby

> zamontować sobie 2 manometry ciśnienia w klimie? Nie szukałem jeszcze czy ktoś się tego podjął

> i czy to wykonalne, ale może to nie taki zły pomysł?

To jest mój pomysł na...

Oto tylko niektóre z wielu danych monitorowane i wyświetlane przez TGIII:

- Napięcie baterii (VLT)

- Ciśnienie paliwa (FPR)

- Ciśnienie ładowania (MAP)

- Temperatura powietrza wlotowego (FIA / CIA) - ważne w autach z doładowaniem, kiedy w upały gorzej jedzie... wiemy dlaczego.

- Temperatura oleju (ściągę oznaczenia mam w samochodzie)

oraz coś na temat

- A/C Monitorowanie systemu chłodniczego (ACRF)

Jak widać - wykonalne. Wszystko w pudełeczku wielkości paczki fajek.

Informacja dla kolegi mającego problemy z pracą jednego cylindra w silniku benzynowym:

- monitorowania przerw w zapłonie (MIS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że w AG jest przyzwoity czujnik ciśnienia podłączony do ECU można sobie obejrzeć wskazania nawet najprostszym ABComem. W temperaturze 20*C (silnik zimny!!!), najlepiej po dłuższym postoju, ciśnienie czynnika powinno oscylować w okolicach 5 bar. Jeśli jest za dużo to delikatnie operujemy zaworkiem przy skraplaczu. Jeśli w benzyniakach przy temperaturze zewnętrznej ~30*C sprężarka wyje jak drugi silnik to na 99% pomoże pozbycie się z układu do 50 g czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Potrzebuje info o rozmiarze gwintu sruby mocujacej cewke do sprezarki. Chodzi mi o ta na samym srodku sprzegielka.

Wyrobila mi sie, musze ja rozwiercic i zalozyc nowa na zwykly klucz, a nie torx..

Podpowie ktos??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ja: EPC podaje dla silnika X17DTL: GM:9196612, OE:18 54 867 -ŚRUBA, Z GNIAZDEM SZEŚCIOKĄTNYM

> WEWNĘTRZNYM, WAŁ NAPĘDOWY SPRĘŻARKI, M6 X 16. Można kupić w ASO za 11,30 zł.

> Pozdr.

Wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz 20.GIF

Myslalem, ze bedzie wiecej zachodu z dopasowaniem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO i niestety podobno już nie sprzedaja oddzielnie tych srub. Mozna je dostac jedynie w zestawie ze sprzegielkiem..

W takim razie czy ktos moze podpowiedziec jaka srube dobrac?? Najlepiej ze zwykla glowka, nie torx..

Sprawa dosc pilna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sruba problem rozwiazany. Dostalem na zwykla glowke w serwisie regeneracji sprezarek.

Problem byl niesamowity z wykreceniem starej.. Glowka sie wyrobila, a trzpien siedzial mocno.

Poczatkowo nawiercilem glowke na plaski srubokret. Probowalem odkrecic jednoczesnie trzymajac zabka za sprzegielko i ani myslala aby drgnac:(

Wkoncu celowo zerwalem glowke, i zaczalem wiercic w trzpieniu.. Problemow z nim co nie miara..

4 wiertla zlamane, jedno wykrzywione i proba na 2 wiertarkach.

Wkoncu kurs do OBI i zakup tytanowego wiertla. Noo i banan na twarzy. Wchodzilo jak w maslo.

Sruba wywiercona bez naruszenia gwintu w wypuscie.

Teraz pytanie - niestety nie dostalem takiego samego bezpiecznika jak fabryczny..

W posiadaniu mam bezpiecznik 10A 250 V 194 stopni. Jest wiekszy, niz fabryczny, ale powinien sie zmiescic..

Pytanie tylko czy 10 A mozna zalozyc.. Podpowie ktos?? Znajomy elektronik mowi, zeby zalozyc.. Ale boje sie zeby niczego nie popalic...

Prosze o rady zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzisiaj zabieram sie za skrecanie auta zlosnik.gif ciekawe czy bezpiecznik rozwiaze problem..

Jeszcze jedno pytanko mam w zwiazku z tym..

Jaka powinna byc szpara miedzy sprzegielkiem, a kolem pasowym???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma mozliwości regulacji, szczelina jest taka, jaka powinna być. No chyba, że pogubiłeś

> podkładki, które sa wewnatrz... Pozdr.

Regulacji nie ma. Ale wlasnie poprzez zastosowanie +- podkladki mozna zwiekszyc/zmniejszyc wielkosc szpary.

W moim przypadku byly 3 podkladki. Niestety przy ich zastosowaniu sprzeglo lekko obcieralo o kolo pasowe. Dolozylem jedna cienka podkladke, szpara jest na 5.5 i chodzi az milo.

Tak wiec podsumowujac - 2 dni zajelo mi rozmontowanie, pomierzenie wartosci, wymiana bezpiecznika i zlozenie auta.

Gdyby nie sruba, mocujaca sprzeglo zajeloby to wszystko max kilka godzin..

Ale trudno.. Naprawa zakonczona sukcesem i ciesze sie przyjemnym chlodem z nawiewow zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pacjent astra G 1.7cdti 2005 r

wczoraj uzupełniono czynnik r134a- wg faktury 700 ml

sprężarka się włącza, ale chłodzenia brak

nie zauważyłem, aby włączał się wentylator

dzis pod wieczór znajomy wpadnie z autem, podłączę do op-coma i sprawdzę ciśnienie

ile czynnika powinno być w układzie ? czy te 700 ml to nie za dużo?

tam jest intercooler i chłodnica wydaje się conajmniej o 1/3 krótsza niż w mojej astrze

co jeszcze można samemu sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjent astra G 1.7cdti 2005 r

> wczoraj uzupełniono czynnik r134a- wg faktury 700 ml

> sprężarka się włącza, ale chłodzenia brak

Może czynnik uciekł i sprężarka nie działa? Skąd wiesz, że sprężarka pracuje? Sprzęgło jej się obraca? Sprawdź to. jesli jest za mało czynnika, sprzężarka jeśli się w ogóle właczy, to zaraz się wyłącza. Ale z kabiny tego nie widać. Trzeba podnieść maskę i obserwować sprzęgło sprężarki.

> nie zauważyłem, aby włączał się wentylator

Bo skraplacz nie jest gorący - układ nie chłodzi, więc nie ma ciepła oddawanego do skraplacza

> ile czynnika powinno być w układzie ? czy te 700 ml to nie za dużo?

Chyba tyle powinno być, sprawdź na nalepce w kabinie, ja mam nad filtrem powietrza, na plastyku podszybia.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj po południu wbili 700 ml czynnika

wg fachmana - tak powiedział znajomym- chwilkę chłodziło i przestało

spręzarka się włącza, sprzegło działa

sprawdzałem kilka razy, słychać cyknięcie i widać że zaczyna sie kręcić

chłodnica klimy po kilku min robi się ciepła- czuć róznicę, bo od wody jest jeszcze zimna

wentylator się nie włączał

na naklejce na pasie przedniem jest info ze powinno być 600 gram czynnika

sprawdzę jeszcze przewody od klimy do zaworu rozprężnego

z tego co kojarzę to jeden powinien być gorący a drugi zimny

edit; znalazlem info ze 100 ml wazy 122 gramy, czyli nabito 700ml= 854 gramów, gdzie wg tabliczki powinno być 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wczoraj po południu wbili 700 ml czynnika

> wg fachmana - tak powiedział znajomym- chwilkę chłodziło i przestało

i co dalej? Wziął kasę i papa?

> na naklejce na pasie przedniem jest info ze powinno być 600 gram czynnika

> znalazlem info ze 100 ml wazy 122 gramy, czyli nabito 700ml= 854 gramów, gdzie wg tabliczki

> powinno być 600

Trzeba reklamować usługę, a jeśli coś z tego powodu padło (np. uszczelniacze w sprężarce lub skraplacz), to niech naprawiają na włsany koszt. Na szczęście jest na piśmie ile wtłoczyli czynnika - faktura.

Co to za fachowcy? jak ja byłem napijać klimę, to najpierw na maszynie wybrał mój samochód wg marki, typu, silnika itd. a jak wyświetliły się parametry nabijania to porównał z nalepką i wtedy uruchomił nabijanie.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomi kupili kupon na obsługe klimy na gruponie- niby miało być taniej

gosciu normalnie robi tylko opony, ale widać kupił maszynkę do klimy i się bawi

ja im mówiłem gdzie mają jechać, zwłaszcza że mamy na osiedlu dobrego fachowca, 3 minuty drogi, ale nie posłuchali, to teraz będą się bujać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dużo takich "fachowców" się pojawiło, większość trzeba omijać szerokim łukiem. A tak przy okazji to te maszyny pokazują ilości czynnika wagowo, nie objętościowo, zastanawiam się skąd on wziął odczyt "700 ml"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam się skąd

> on wziął odczyt "700 ml"?

ja też

wydruku z maszyny nie widziałem

jedynie fakturę gdzie była wyszczególniona ilość czynnika- 700 ml

edit:

op-com pokazuje ciśnienie ok 620 kPa- na wyłączonej klimie

po włączeniu cisnienie spada do ok 300 kPa

rura idąca do zaworu rozprężnego robi się bardzo zimna (zawór też) tak jak w mojej astrze

niestety parownik w środku auta nie reaguje i ma temperaturę otoczenia

za zaworem chyba nic juz po drodze nie ma, więc dumam, że być może on jest walnięty i nie puszcza czynnika dalej

fachowcy z firmy MARTOM w Białymstoku wymienili filtr kabinowy gnąc go w kilku miejscach i załozyli niezgodnie z kierunkiem przeplywu powietrza

w obudowie filtra dwie garście śmiecia i pełno syfu

srubki niepodokręcane, spinki załozone odwrotnie

partacze okrutni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Astra G Z automatyczna klimatyzacja.

Klimatyzacja sprawna, jednak jedno mnie zastanawia.

Mam właczona klimatyzacje w trybie AUTO temperatura np 18"C oraz zamkniety obieg powietrza. Po ponownym odpaleniu wszystkie ustawienia "trzyma", oprocz obiegu, ktory jest otwarty i trzeba zamykac po kazdym uruchomieniu auta. Czy to jest prawidlowe, normalne? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.