bbromsky Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > bo to nie łopatki turbiny sie przekręcają tylko kierownice > strumienia spalin na łopatki Przekręcają się łopatki (tak są często nazywane te "kierownice"). Ogólnie często się mówi o zmiennej geometrii turbiny. Więc wyśmiewanie się z uproszczenia językowego jest z lekka nie na miejscu. pozdrawiam, bromsky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > kiedys widzialem animacje i lopatki sie ruszaly. filmu nie mam, ale > jest obrazek na Twoim obrazku widać ruchome kierownice powietrza, które w odpowiedni (zależny od obrotów) sposób kierują spaliny na łopatki wirnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 ooo widzisz, blednie zinterpretowalem teraz juz wiem dokladnie o co biega, dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Przekręcają się łopatki (tak są często nazywane te "kierownice"). Łopatki zalezy o których mówisz łopatkach > Ogólnie często się mówi o zmiennej geometrii turbiny. Więc > wyśmiewanie się z uproszczenia językowego jest z lekka nie na > miejscu. Czy ja sie wyśmiewam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość SYSTEM Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > na Twoim obrazku widać ruchome kierownice powietrza, które w > odpowiedni (zależny od obrotów) sposób kierują spaliny na > łopatki wirnika. juz wiem - faktycznie zle to musialem ogladac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > maly silnik, mala masa to czuc. Pande ten silnik juz napedza zanim > sprezara zaladuje, a Linea niestety potrzebuje kopa wiekszego. > Stad ladowanie turbodiesla 1.3 do w miare ciezkiego auta jest > smieszne. Ale skoro sa tacy co kupuja... jechałem tym i potwierdzam, że po prostu albo się wlecze albo zrywa wg mnie to zupełnie bez sensu lepiej kupić ze 120 TJet'em Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbromsky Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > VTG nie polega na tym, że łopatki wirnika są w jakikolwiek sposób > ruchome, tylko na "dołożeniu" do turbosprężarki ruchomych > kierownic powietrza. Oczywiście, że łopatki wirnika nie są ruchome, jednak "kierownice" też często określa się łopatkami (zresztą taki maja kształt). pozdrawiam, bromsky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbromsky Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Łopatki zalezy o których mówisz łopatkach > Czy ja sie wyśmiewam? Odnosiłem się do postu Yarka. pozdrawiam, bromsky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > jechałem tym i potwierdzam, że po prostu albo się wlecze albo zrywa > wg mnie to zupełnie bez sensu lepiej kupić ze 120 TJet'em to jest wlasnie dosyc ciekawe, ze niewiele wiekszy silnik benzynowy ma tutaj bardziej lagodna charakterystyke i lepsze osiagi, zdaje sie ze w przypadku tego 1.3MJ troszeczke przegieto i ten silnik jest ciut za maly do Linei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > czy nissanów > (primera, almera, micra), z zamiennikami nie ma problemu. > Oczywiscie, nie dot. wszystkich części, ale większości tzw. > eksploatacyjnych (sprzęgła, rozrządy, hamulce, amorki, tego > typu). rozrzad do ga14de zamienniki za calosc mniej niz 300pln (serwis zalozy ale nie daje żadnej gwarancji ze to pojezdzi 10000km ) ) orginaly nissan ~1300pln lozyska tyl zamiennik made by JC ~ 200pln (serwis twierdzi ze moze 10000km dadza rade ) orginal nissan ponad 400pln i oczywiscie wiele innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Z dostępnych dla przeciętnie zarabiającego Polaka? A choćby Mazdy. Do > wspomnianej RX-8 dorzucę nowe 3 i 6, szczególnie w wersjach MPS. a dziekuje dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > a dziekuje dziekuje Podziękuj designerom Mazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Podziękuj designerom Mazdy. którzy prawdopodobnie są włochami , z Pininfariny albo od Giugiaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > którzy prawdopodobnie są włochami , z Pininfariny albo od Giugiaro A to źle? Marka japońska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > to jest wlasnie dosyc ciekawe, ze niewiele wiekszy silnik benzynowy > ma tutaj bardziej lagodna charakterystyke i lepsze osiagi, zdaje > sie ze w przypadku tego 1.3MJ troszeczke przegieto i ten silnik > jest ciut za maly do Linei. ciut to nawet za mało powiedziane pewnie gdyby poszedł ten 1,6 albo 1,9 nawet Mjet 120 to byłoby lepiej. NB ze MJET nie ma takich dziwnych efektów ubocznych jak Linea a też waży w granicach 1,3. Niestety zapewne cena wtedy byłaby inna i o to chodziło. Ludziska kupują bez jazdy próbnej a potem dorabiają teorie, że tyle im wystarczy. Zrobiłem tym dłuższą jazdę próbna i zapłakałbym się na smierć jakbym to kupił z tym silnikiem. Moje Stilo 1,4 16v lepiej jeździło niż ten diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > A to źle? Marka japońska. nie , ale Japończycy by takiego designu nie umieli wymyślić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > nie , ale Japończycy by takiego designu nie umieli wymyślić no właśnie nie mogę znaleźć, ale z tego co pamiętam zaprojektowali ją Japończycy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > nie , ale Japończycy by takiego designu nie umieli wymyślić Udowodnij więc, że to Włosi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > no właśnie nie mogę znaleźć, ale z tego co pamiętam zaprojektowali ją > Japończycy Też szukam ale chyba projektant, nie wiedzieć czemu, postanowił pozostać anonimowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Też szukam ale chyba projektant, nie wiedzieć czemu, postanowił > pozostać anonimowy. znalazłem za to że nową 6tkę zaprojektowali Japsy czyli potrafią zrobić ładne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > znalazłem za to że nową 6tkę zaprojektowali Japsy czyli potrafią > zrobić ładne auto Youichi Sato Zaraz usłyszymy, że ma włoskie korzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Youichi Sato Zaraz usłyszymy, że ma włoskie korzenie. nie brał nauki u włochów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Youichi Sato Zaraz usłyszymy, że ma włoskie korzenie. rodzina z Giugiaro ale IMO "starsza" szóstka po FL jest lepsza od nowej a kto zaprojektował 3 i starsza 6 to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > rodzina z Giugiaro > ale IMO "starsza" szóstka po FL jest lepsza od nowej > a kto zaprojektował 3 i starsza 6 to nie wiem Kto jak nie Giorgio ?? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > ciut to nawet za mało powiedziane pewnie gdyby poszedł ten 1,6 albo > 1,9 > nawet Mjet 120 to byłoby lepiej. NB ze MJET nie ma takich dziwnych > efektów > ubocznych jak Linea a też waży w granicach 1,3. Niestety zapewne cena > wtedy > byłaby inna i o to chodziło. Ludziska kupują bez jazdy próbnej a > potem dorabiają teorie, > że tyle im wystarczy. Zrobiłem tym dłuższą jazdę próbna i zapłakałbym > się na smierć > jakbym to kupił z tym silnikiem. Moje Stilo 1,4 16v lepiej jeździło > niż ten diesel Miałem okazje jeździć Stilo 1.4, porażka moim zdaniem Teraz mam Pande 1.3 MJ i całkiem nieźle sie zbiera tylko 70KM i 140 momentu ale wystarcza do sprawnego poruszania sie. Taka Panda waży 935kg. Linea ciężka jest i te 90KM z tego silnika to troche mało. Za to 120Km w Tjet to moim zdaniem najlepsza jednostka dla tego samochodu choć nie ukrywam ze 100KM benzynka bez turbo by sie przydała w ofercie. Jakoś nie mam zaufania do małych benzyniaków z turbinką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > to jest wlasnie dosyc ciekawe, ze niewiele wiekszy silnik benzynowy > ma tutaj bardziej lagodna charakterystyke i lepsze osiagi, turbodoladowane benzynki zawsze byly lepsiejsze od turbodiesli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > Miałem okazje jeździć Stilo 1.4, porażka moim zdaniem no torpedą to nie był i trzeba go było cisnac po obrotach szczególnie ze to był MW Miałem nawet wrażenie że był słabszy niz 1,2 16v z Brava Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > Jakoś nie mam zaufania do małych benzyniaków > z turbinką Jakieś złe doświadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasba Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > Ludziska kupują bez jazdy próbnej a > potem dorabiają teorie, > że tyle im wystarczy. Zrobiłem tym dłuższą jazdę próbna i zapłakałbym > się na smierć > jakbym to kupił z tym silnikiem. Moje Stilo 1,4 16v lepiej jeździło > niż ten diesel No nie wiem - aż tak źłe nie jest wbrew pozorom z tym silnikiem. Trzeba po prostu się nauczyć jeżdzenia z takim efektem i wiedzieć, że aby jechać trzeba mieć minimum 2 tyś obrotów. Ja wiem, że można krytykować to rozwiązanie. Zastanawiam się tylko jak w latach 90-ch radzili sobie użytkownicy passatów i audików 80 z takimi silnikami, bo przecież oni dostawali 1.9TDI 90KM. A wówczas był to szczyt marzeń każdego kierowcy. Chyba nie ma sensu pisać, że te samochody były cięższe? Dla mnie ten multijet to i tak jest duże osiągnięcie, bo masz ze znacznie niższej pojemności to samo, a nie płacisz niesamowicie wysokich opłat OC. Natomiast co do teorii, że w sumie tak ma być bo coś tam... Ja sobie teorii nie dorabiałem. Miałem pełną świadomośc tego że samochód będzie tak jeździć. Jazda próbna to był dla mnie tylko egzamin moich dociekań. Wybór był świadomy od początku do końca ale nie ukrywam , że rozczarowała mnie trochę technika jazdy dieslem co niestety na każdym forum o dieslach się potwierdza i to w różnych markach. Co do mocy silnika, kórej nagle "zaczyna" brakować. Niestety ten problem dotyczy każdego samochodu. Jak już się przyzwyczaisz do powera pod nogą, to instynktownie szukasz konkurenta na drodze. Czy się z nim pościgasz czy nie, to już jest kwestia rozsądku, ale w pewnym momencie okazuje się że jest ktoś szybszy bo lepiej Ci odchodzi przy wyprzedzaniu gdy siedzisz mu na ogonie, albo szybciej Ci odjedzie ze startu na swiatłach. problem stary jak motoryzacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > Jakieś złe doświadczenia? w sumie nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vito79 Napisano 14 Maja 2008 Udostępnij Napisano 14 Maja 2008 > No nie wiem - aż tak źłe nie jest wbrew pozorom z tym silnikiem. > Trzeba po prostu się nauczyć jeżdzenia z takim efektem i > wiedzieć, że aby jechać trzeba mieć minimum 2 tyś obrotów. Moim zdaniem każdego diesla trzeba trzymać na obrotach. Jak już wczesniej pisałem w tym wątku mam ten sam silnik w pandzie tylko ze Fiat wkłada tam najsłabszą 70 konna odmiane. W Pandzie ten silnika zbiera sie od dołu ale jak turbinka załapie przy 1800rpm to dopiero jest jazda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > A kolega pewnie ślepo wierzy w moc silnika? > Moc silnika to w przybliżeniu iloczyn momentu obrotowego i obrotów > silnika. To momentem się jedzie a nie koniami mechanicznymi kóre > są uproszczeniem handlowym. > Ale kolega "weteran" jak widzę z tych, kórzy odzywają się po to aby > nabić licznik postów nie koniecznie wnosząc do wątku jakąkolwiek > treść - raczej tylko zaczepnie puszczający bąka, rodzaj > forumowego żandarma pasożyta? > Mirek Popieram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > Moim zdaniem każdego diesla trzeba trzymać na obrotach. Jak już > wczesniej pisałem w tym wątku mam ten sam silnik w pandzie tylko > ze Fiat wkłada tam najsłabszą 70 konna odmiane. W Pandzie ten > silnika zbiera sie od dołu ale jak turbinka załapie przy 1800rpm > to dopiero jest jazda zastanawiam sie wlasnie nad uzywana panda diesel;) po jakims przedstawicielu;) to pewnie auto bedzie, bo uzywam od indywidualnych klientow to jeszcze nie spotkalem do sprzedania, autkiem poruszalaby sie kobietka do pracy, a sluzyloby tez na krotkie traski weekendowe kolo 300 km w gory czy tp. na dluzsze traski jest wieksze (bedzie inne) auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 > Słabo butujecie spalanie u kuzyna w tej wersji silnikowej 10l Zależy to od wielu innych czynników, nie tylko butowania. Wystarczy korek albo jazda tylko na krótkich odcinkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 15 Maja 2008 Udostępnij Napisano 15 Maja 2008 A mi to autko nie podchodzi.. Niby ładne jak sie ogląda z zewnątrz z daleka. ale z bliska już tak do mnie nie przemawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 16 Maja 2008 Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 > A kolega pewnie ślepo wierzy w moc silnika? > Moc silnika to w przybliżeniu iloczyn momentu obrotowego i obrotów > silnika. To momentem się jedzie a nie koniami mechanicznymi kóre > są uproszczeniem handlowym. Jedzie się i jednym i drugim, czyli i momentem i mocą. Po prostu w benzynie redukujemy o 2 biegi przy wyprzedzaniu, w dieslu o jeden, albo nawet wcale. Mnie w dieslach zawsze denerwowało to, że ten moment obrotowy tak szybko się kończy. Dla spokojnie jeżdżących kierowców diesel jest zawsze dynamiczniejszy w odczuciu, natomiast dla "młodych gniewnych" zakres obrotów diesla jest mało wystarczający i kończy się tam, gdzie nie powinien . Po prostu nie każdy lubi to samo i nie ma o co się kłócić. Dla mnie najlepszy jest silnik benzynowy z turbosprężarką, z tym że szkoda, że nie pali tak jak diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 16 Maja 2008 Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 > Zależy to od wielu innych czynników, nie tylko butowania. Wystarczy > korek albo jazda tylko na krótkich odcinkach. Zgadzam się w zimie na krótkich trasach i w korku moje 1.2 pali koło 8-9l przy w miarę spokojnej jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.