Skocz do zawartości

X16XEL muli jak cholera


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Ostatnio trafila mi sie dluzsza podroz i normalnie sie zalamalem. Jechalem sam, bez zadnych bagazy. Moja astra gdy byla ciepla zbierala sie gorzej od maluchow, a gdy wlaczylem klime to rowerem daloby sie mnie objechac.

Niedawno czysczilem egra, przepustnice, wymienialem swiece, o sprzegle nie wspomne. Zadnych bledow nie ma, sprawdzalem rowniez opelscannerem, wszystko wyglada na poprawne.

Gdy dodaje gazu to do ok. 4 tys obr auto prawie wcale nie przypiesza, obroty rosna powoli. Mechanik rozklada rece. Co to moze byc za przyczyna? Auto zachowuje sie jakby mialo ze 40 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie sprzęgło, to może katalizator się kończy? hmm.gif

z ciekawości: objawy są takie same na zimnym silniku?

jeśli nie, to do sprawdzenia sonda...

oprócz tego profilaktycznie czujniki temperatur, w tym również powietrza dolotowego, MAP sensor

jak rozumiem, układ dolotowy szczelny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro nie sprzęgło, to może katalizator się kończy?

Ok, mozliwe, tylko jak go sprawdzic, oraz gdy okaze sie zuzyty to przeciez nie mozna go zastapic rurka, bo check sie zaswieci.

> z ciekawości: objawy są takie same na zimnym silniku?

> jeśli nie, to do sprawdzenia sonda...

Na zimnym jest lepiej, ale tez nie idealnie.

> oprócz tego profilaktycznie czujniki temperatur, w tym również

> powietrza dolotowego, MAP sensor

> jak rozumiem, układ dolotowy szczelny?

MAP sensor podmienilem na drugi, reszty nie sprawdzalem. Zadnych bledow na kompie nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, mozliwe, tylko jak go sprawdzic, oraz gdy okaze sie zuzyty to

> przeciez nie mozna go zastapic rurka, bo check sie zaswieci.

a niby dlaczego?

masz drugą sondę za katalizatorem? zlosnik.gif

tak tylko pytam, wycinania katalizatora nie polecam idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, mozliwe, tylko jak go sprawdzic, oraz gdy okaze sie zuzyty to

> przeciez nie mozna go zastapic rurka, bo check sie zaswieci.

Wymienić na nowy. I pamiętaj nie dawaj starego kata mechanikowi tylko sprzedaj go np. na allegro. Zwrócą Ci się koszty nowego (zamiennika) i może nawet wymiany nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a niby dlaczego?

> masz drugą sondę za katalizatorem?

> tak tylko pytam, wycinania katalizatora nie polecam

Z tego co sie orientuje to wlasnie sa dwie. A katalizator trzebaby wymienic razem z kolektorem, a nie wystepuje zamiennik, pozostaje tylko oryginal. Domyslam sie jakie moga byc tego koszty w ASO angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co sie orientuje to wlasnie sa dwie. A katalizator trzebaby

> wymienic razem z kolektorem, a nie wystepuje zamiennik,

> pozostaje tylko oryginal. Domyslam sie jakie moga byc tego

> koszty w ASO

w x16xel masz 2 sondy?

ja też mam ten sam silnik, ten sam rocznik i sonda jest jedna

a katalizator jest normalnie za plecionką wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w x16xel masz 2 sondy?

> ja też mam ten sam silnik, ten sam rocznik i sonda jest jedna

> a katalizator jest normalnie za plecionką wydechu

No to ja juz sam nie wiem, byc moze jest tak jak piszesz. Pomylilo mi sie cos z z16xe. W takim razie znalazlem cos takiego jakiś tekst Co o tym myslicie?

A wracajac do samej astry, niech pali te 10 literkow ale ma przy tym jezdzic jak na takie spalanie, a narazie jest tak, ze pali sporo a jezdzi jak maluch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda by mi było wydać na to 165 zł

za ok 200zł mozna kupić uniwersalny katalizator

wg mnie lepszym rozwiązaniem byłby zakup samego tłumika w tzw. obudowie katalizatora smile.gif- 50 zł i wspawanie (jak dobrze poszukasz to 20zł)

stary, wycięty katalizator sprzedajesz na allegro za 300-350 zł- waży ok 5 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wymieniać żadnego katalizatora wystarczy wywiercić w katalizatorze ze trzy otwory fi 8mm zrobić przegazówke na rozkręconym wydechu a potem ładnie poskręcać i gotowe. Przynajmniej u mnie to pomogło a tez miałem ten problem że w 100konnym silniku moc była jak w 50 konnym faint.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy miałes wymieniany rozrząd??

nie pytam bez kozery

jakies parę dni wstecz kolega w Viki B miał te same objawy, dodatkowo strzały na gazie, muł na gazie i benzynce, max 40km/h,

w końcu nie wytrzymał i pojechal do ASO.

tam mu stwierdzili luźną rolkę rozrządu, a rozrząd cały wymieniany miał 8kkm wcześniej, luźna rolka spowodowała przeskok paska o parę zębów i było to glówna przyczyną mułowatości, szczęście w niesczęściu że uszkodzeniu nie uległy zawory oraz tłoki.

Wczoraj do mnie dzwonił po odebraniu autka i mówił że samochodu nie poznaje.

jak nmasz możliwość to zdemontuj oslone paska rozrządu i sprawdź jego stan oraz rolek.

pozdrawiam sklejek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musisz wymieniać żadnego katalizatora wystarczy wywiercić w

> katalizatorze ze trzy otwory fi 8mm zrobić przegazówke na

> rozkręconym wydechu a potem ładnie poskręcać i gotowe.

> Przynajmniej u mnie to pomogło a tez miałem ten problem że w

> 100konnym silniku moc była jak w 50 konnym

No wlasnie, najszybciej cos takiego bede musial zrobic. Auto poza swa mulowatoscia chodzi dobrze, nie kicha, nie prycha, delikatnie po uruchomieniu zimnego silnika faluja obroty, wiec moje podejrzenie padlo rowniez na lewe powietrze. Narazie mam inne zmartwienie, nie dziala mi jedna wycieraczka zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale to chyba nie w silniku 16zaworowym...

W vectrze B (oprocz wyjatkow z poczatku produkcji) nie bylo silnikow 8v. Slyszalem ze zdarzaly sie problemy z przestawianiem rozrzadu, ale u mnie rozrzad wymienial koles z ASO i nie podejrzewam aby cos mialo sie stac.Choc z ta rolka tez raczej nie to, gdyz auto powoli, nawet bardzo powoli ale jedzie, 160 km/h jeszcze poleci zeby.GIFh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w eFce pod prawym przednim błotnikiem (powyżej nadkola), u Ciebie

> pewnie też

Nie bardzo wiem, jaki to filtr, dlatego dopytam, czy przy jeździe na LPG objawy byłyby takie same przy jego rozsypaniu? Jest tam jakiś czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bardzo wiem, jaki to filtr, dlatego dopytam, czy przy jeździe na

> LPG objawy byłyby takie same przy jego rozsypaniu? Jest tam

> jakiś czujnik?

u Ciebie jest elektrozawór, który otwiera obieg

w starszych eFkach zawór ten jest podciśnieniowy

fotka z czeluści forum:

pochlaniacz_par_paliwa.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci zapytam ,czy w moim autku tez znajde takie cudo ? Silnik ten sam .

Jeśli tak to mozna go pominąc na chwile i sprawdzic jak autko jezdzi bez niego ? Do czego to ustrojstwo służy ?

Czasami tez mam wrazenie zamualania autka choc po wymianie swiec z oplowskich na NGK jest jakby lepiej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem z mechanikiem z ASO i powiedzial, ze ten filtr weglowy nie wplywa na prace silnika. Sluzy do neutralizacji oparow paliwa dla ochrony srodowiska. Powiedzial ze bardzo, ale to bardzo zadko wymieniali ten filtr.

Ja zaczynam walke o wywalenia kata, zobaczymy czy cos sie polepszy. Przy okazji wymienie tez filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możlize też ze rozsypał się filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika U

> mnie to było przyczyną kiepskiej pracy xela

Czy w każdej Asterce G znajduje się filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika i gdzie go szukać?? Pierwsze słyszę o takim filtrze czy trzeba go wymieniać? i jeżeli tak to co ile? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich

> ... Moja astra gdy byla ciepla

> zbierala sie gorzej od maluchow, a gdy wlaczylem klime to

> rowerem daloby sie mnie objechac.

...

> Gdy dodaje gazu to do ok. 4 tys obr auto prawie wcale nie przypiesza,

> obroty rosna powoli. Mechanik rozklada rece. Co to moze byc za

> przyczyna? Auto zachowuje sie jakby mialo ze 40 KM.

A czy przy przyspieszaniu wystepuje szarpanie silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możlize też ze rozsypał się filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika U

> mnie to było przyczyną kiepskiej pracy xela

Jestes pewien ,ze mialo to na pewno jakis wplyw na prace silnika ? Z tego co powyżej koledzy napisali to wręcz niemozliwe wiec moze to bylo cos innego . Troszkę zamieszales wiec czekamy na wyjasnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze to:

- zbyt niskie ciśnienie sprężania

- nieszczelny dolot, może któraś z rurek podciśnienia (ssie samo powietrze z boku i jeszcze oszukuje MAP sensor co do wartości podciśnienia)

- MAP sensor nie trzyma się charakterystyki (ECM źle ustawia wyprzedzenie zapłonu, bo zle odczytuje podciśnienie)

- zatkany wydech (to wiadomo)

- uszkodzony soft w ECM (mapy wtrysków i kątów zapłonu)

- zestarzenie kilku elementów osprzętu silnika, przez co ECM zapisuje sobie adaptacje na granicy regulacji (można to sprawdzić, jesli po skasowaniu adaptacji silnik przez jakiś czas jest dynamiczniejszy i stopniowo słabnie...).

Sprawdzałeś?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może jeszcze to:

> - zbyt niskie ciśnienie sprężania

Nie sprawdzalem

> - nieszczelny dolot, może któraś z rurek podciśnienia (ssie samo

> powietrze z boku i jeszcze oszukuje MAP sensor co do wartości

> podciśnienia)

Nie sprawdzalem, powiem szczerze ze nie bardzo mi sie widze rozgrzebywac pol silnika aby sprawdzac lewe powietrze.

> - MAP sensor nie trzyma się charakterystyki (ECM źle ustawia

> wyprzedzenie zapłonu, bo zle odczytuje podciśnienie)

> - zatkany wydech (to wiadomo)

> - uszkodzony soft w ECM (mapy wtrysków i kątów zapłonu)

> - zestarzenie kilku elementów osprzętu silnika, przez co ECM zapisuje

> sobie adaptacje na granicy regulacji (można to sprawdzić, jesli

> po skasowaniu adaptacji silnik przez jakiś czas jest

> dynamiczniejszy i stopniowo słabnie...).

> Sprawdzałeś?

> Pozdr.

Zmienialem map sensor na inny, resetowalem mapy opelscannerem, nic to nie dalo.

Przychodzi mi na mysl, ze to auto poprostu tak ma jezdzic, a wogole to rozgladam sie za dieslem, wiec narazie sobie odpuszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> koledzy napisali to wręcz niemozliwe wiec moze

> to bylo cos innego.

Jest to jak najbardziej możliwe. Jeśli zbiornik będzie np: pęknięty, albo (co bardziej prawdopodobne) rurka do niego będzie miała nieszczelność to będzie łapać lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, tylko mocy mu brak.

> Odczuwalne jest to jakby ktos trzymal z tylu za zderzak.

U mnie tez tak było (plus szarpanie przy gwaltownym przyspieszaniu). Mocy nabierał od ok 3000 obr. Padł moduł zapłonowy. W sobotę moduł wymieniony. Szarpanie ustało, moc wróciła ale.... Bardzo dławi się przy ruszaniu gdy nie osiągnie normalnej (ok 90 st) temperatury. Także nawet przy tej temperaturze mam problemy z cofaniem, bo na wstecznym tez mi gaśnie - porażka frown.gif Ps. Mam już chyba dosyć tego auta. buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Padł moduł zapłonowy. W sobotę

> moduł wymieniony.

Oczywiscie jak to w oplu bywa zadnych bledow zwiazanych z zaplonem nie bylo? Opel to dobre auto, ale nawet jak sie dba o niego, potrafi niezle (negatywnie) zaskakiwac.

Niedlugo przesiade sie na cos z grupy vw, mam nadzieje ze troche mniej problemow bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.