rostex Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 Witam wszystkich Ostatnio trafila mi sie dluzsza podroz i normalnie sie zalamalem. Jechalem sam, bez zadnych bagazy. Moja astra gdy byla ciepla zbierala sie gorzej od maluchow, a gdy wlaczylem klime to rowerem daloby sie mnie objechac. Niedawno czysczilem egra, przepustnice, wymienialem swiece, o sprzegle nie wspomne. Zadnych bledow nie ma, sprawdzalem rowniez opelscannerem, wszystko wyglada na poprawne. Gdy dodaje gazu to do ok. 4 tys obr auto prawie wcale nie przypiesza, obroty rosna powoli. Mechanik rozklada rece. Co to moze byc za przyczyna? Auto zachowuje sie jakby mialo ze 40 KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 skoro nie sprzęgło, to może katalizator się kończy? z ciekawości: objawy są takie same na zimnym silniku? jeśli nie, to do sprawdzenia sonda... oprócz tego profilaktycznie czujniki temperatur, w tym również powietrza dolotowego, MAP sensor jak rozumiem, układ dolotowy szczelny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinstyk Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 Możlize też ze rozsypał się filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika U mnie to było przyczyną kiepskiej pracy xela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > skoro nie sprzęgło, to może katalizator się kończy? Ok, mozliwe, tylko jak go sprawdzic, oraz gdy okaze sie zuzyty to przeciez nie mozna go zastapic rurka, bo check sie zaswieci. > z ciekawości: objawy są takie same na zimnym silniku? > jeśli nie, to do sprawdzenia sonda... Na zimnym jest lepiej, ale tez nie idealnie. > oprócz tego profilaktycznie czujniki temperatur, w tym również > powietrza dolotowego, MAP sensor > jak rozumiem, układ dolotowy szczelny? MAP sensor podmienilem na drugi, reszty nie sprawdzalem. Zadnych bledow na kompie nie bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > Ok, mozliwe, tylko jak go sprawdzic, oraz gdy okaze sie zuzyty to > przeciez nie mozna go zastapic rurka, bo check sie zaswieci. a niby dlaczego? masz drugą sondę za katalizatorem? tak tylko pytam, wycinania katalizatora nie polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > Ok, mozliwe, tylko jak go sprawdzic, oraz gdy okaze sie zuzyty to > przeciez nie mozna go zastapic rurka, bo check sie zaswieci. Wymienić na nowy. I pamiętaj nie dawaj starego kata mechanikowi tylko sprzedaj go np. na allegro. Zwrócą Ci się koszty nowego (zamiennika) i może nawet wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > a niby dlaczego? > masz drugą sondę za katalizatorem? > tak tylko pytam, wycinania katalizatora nie polecam Z tego co sie orientuje to wlasnie sa dwie. A katalizator trzebaby wymienic razem z kolektorem, a nie wystepuje zamiennik, pozostaje tylko oryginal. Domyslam sie jakie moga byc tego koszty w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > Z tego co sie orientuje to wlasnie sa dwie. A katalizator trzebaby > wymienic razem z kolektorem, a nie wystepuje zamiennik, > pozostaje tylko oryginal. Domyslam sie jakie moga byc tego > koszty w ASO w x16xel masz 2 sondy? ja też mam ten sam silnik, ten sam rocznik i sonda jest jedna a katalizator jest normalnie za plecionką wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2008 > w x16xel masz 2 sondy? > ja też mam ten sam silnik, ten sam rocznik i sonda jest jedna > a katalizator jest normalnie za plecionką wydechu No to ja juz sam nie wiem, byc moze jest tak jak piszesz. Pomylilo mi sie cos z z16xe. W takim razie znalazlem cos takiego jakiś tekst Co o tym myslicie? A wracajac do samej astry, niech pali te 10 literkow ale ma przy tym jezdzic jak na takie spalanie, a narazie jest tak, ze pali sporo a jezdzi jak maluch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 szkoda by mi było wydać na to 165 zł za ok 200zł mozna kupić uniwersalny katalizator wg mnie lepszym rozwiązaniem byłby zakup samego tłumika w tzw. obudowie katalizatora - 50 zł i wspawanie (jak dobrze poszukasz to 20zł) stary, wycięty katalizator sprzedajesz na allegro za 300-350 zł- waży ok 5 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komentator Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 Nie musisz wymieniać żadnego katalizatora wystarczy wywiercić w katalizatorze ze trzy otwory fi 8mm zrobić przegazówke na rozkręconym wydechu a potem ładnie poskręcać i gotowe. Przynajmniej u mnie to pomogło a tez miałem ten problem że w 100konnym silniku moc była jak w 50 konnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejek Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 kiedy miałes wymieniany rozrząd?? nie pytam bez kozery jakies parę dni wstecz kolega w Viki B miał te same objawy, dodatkowo strzały na gazie, muł na gazie i benzynce, max 40km/h, w końcu nie wytrzymał i pojechal do ASO. tam mu stwierdzili luźną rolkę rozrządu, a rozrząd cały wymieniany miał 8kkm wcześniej, luźna rolka spowodowała przeskok paska o parę zębów i było to glówna przyczyną mułowatości, szczęście w niesczęściu że uszkodzeniu nie uległy zawory oraz tłoki. Wczoraj do mnie dzwonił po odebraniu autka i mówił że samochodu nie poznaje. jak nmasz możliwość to zdemontuj oslone paska rozrządu i sprawdź jego stan oraz rolek. pozdrawiam sklejek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Nie musisz wymieniać żadnego katalizatora wystarczy wywiercić w > katalizatorze ze trzy otwory fi 8mm zrobić przegazówke na > rozkręconym wydechu a potem ładnie poskręcać i gotowe. > Przynajmniej u mnie to pomogło a tez miałem ten problem że w > 100konnym silniku moc była jak w 50 konnym No wlasnie, najszybciej cos takiego bede musial zrobic. Auto poza swa mulowatoscia chodzi dobrze, nie kicha, nie prycha, delikatnie po uruchomieniu zimnego silnika faluja obroty, wiec moje podejrzenie padlo rowniez na lewe powietrze. Narazie mam inne zmartwienie, nie dziala mi jedna wycieraczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ALIEN_Rally Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 no ale to chyba nie w silniku 16zaworowym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 15 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > no ale to chyba nie w silniku 16zaworowym... W vectrze B (oprocz wyjatkow z poczatku produkcji) nie bylo silnikow 8v. Slyszalem ze zdarzaly sie problemy z przestawianiem rozrzadu, ale u mnie rozrzad wymienial koles z ASO i nie podejrzewam aby cos mialo sie stac.Choc z ta rolka tez raczej nie to, gdyz auto powoli, nawet bardzo powoli ale jedzie, 160 km/h jeszcze poleci h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sklejek Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > no ale to chyba nie w silniku 16zaworowym... tak jak pisałem Vectra B z x16xel pozdrawiam skejek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > No wlasnie, najszybciej cos takiego bede musial zrobic. Jak tylko to zrobisz to odezwij się bo ja mam identyczne objawy i nie wiem juz co robic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Możlize też ze rozsypał się filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika U > mnie to było przyczyną kiepskiej pracy xela A gdzie go szukac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > A gdzie go szukac? w eFce pod prawym przednim błotnikiem (powyżej nadkola), u Ciebie pewnie też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > w eFce pod prawym przednim błotnikiem (powyżej nadkola), u Ciebie > pewnie też Nie bardzo wiem, jaki to filtr, dlatego dopytam, czy przy jeździe na LPG objawy byłyby takie same przy jego rozsypaniu? Jest tam jakiś czujnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Nie bardzo wiem, jaki to filtr, dlatego dopytam, czy przy jeździe na > LPG objawy byłyby takie same przy jego rozsypaniu? Jest tam > jakiś czujnik? u Ciebie jest elektrozawór, który otwiera obieg w starszych eFkach zawór ten jest podciśnieniowy fotka z czeluści forum: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majestick Napisano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 Z ciekawosci zapytam ,czy w moim autku tez znajde takie cudo ? Silnik ten sam . Jeśli tak to mozna go pominąc na chwile i sprawdzic jak autko jezdzi bez niego ? Do czego to ustrojstwo służy ? Czasami tez mam wrazenie zamualania autka choc po wymianie swiec z oplowskich na NGK jest jakby lepiej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2008 Rozmawialem z mechanikiem z ASO i powiedzial, ze ten filtr weglowy nie wplywa na prace silnika. Sluzy do neutralizacji oparow paliwa dla ochrony srodowiska. Powiedzial ze bardzo, ale to bardzo zadko wymieniali ten filtr. Ja zaczynam walke o wywalenia kata, zobaczymy czy cos sie polepszy. Przy okazji wymienie tez filtr paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WitoldSopot Napisano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2008 > Możlize też ze rozsypał się filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika U > mnie to było przyczyną kiepskiej pracy xela Czy w każdej Asterce G znajduje się filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika i gdzie go szukać?? Pierwsze słyszę o takim filtrze czy trzeba go wymieniać? i jeżeli tak to co ile? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2008 To nie jest filtr tylko zbiornik, który gromadzi opary paliwa. Nie trzeba go wymieniać. Występuje tylko w benzyniakach i jest w okolicach prawego błotnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2008 > Witam wszystkich > ... Moja astra gdy byla ciepla > zbierala sie gorzej od maluchow, a gdy wlaczylem klime to > rowerem daloby sie mnie objechac. ... > Gdy dodaje gazu to do ok. 4 tys obr auto prawie wcale nie przypiesza, > obroty rosna powoli. Mechanik rozklada rece. Co to moze byc za > przyczyna? Auto zachowuje sie jakby mialo ze 40 KM. A czy przy przyspieszaniu wystepuje szarpanie silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 > ... > A czy przy przyspieszaniu wystepuje szarpanie silnikiem? Nic nie szarpie. Silnik zachowuje sie prawidlowo, tylko mocy mu brak. Odczuwalne jest to jakby ktos trzymal z tylu za zderzak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majestick Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 > Możlize też ze rozsypał się filtr węglowy odpowietrzenia zbiornika U > mnie to było przyczyną kiepskiej pracy xela Jestes pewien ,ze mialo to na pewno jakis wplyw na prace silnika ? Z tego co powyżej koledzy napisali to wręcz niemozliwe wiec moze to bylo cos innego . Troszkę zamieszales wiec czekamy na wyjasnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 Może jeszcze to: - zbyt niskie ciśnienie sprężania - nieszczelny dolot, może któraś z rurek podciśnienia (ssie samo powietrze z boku i jeszcze oszukuje MAP sensor co do wartości podciśnienia) - MAP sensor nie trzyma się charakterystyki (ECM źle ustawia wyprzedzenie zapłonu, bo zle odczytuje podciśnienie) - zatkany wydech (to wiadomo) - uszkodzony soft w ECM (mapy wtrysków i kątów zapłonu) - zestarzenie kilku elementów osprzętu silnika, przez co ECM zapisuje sobie adaptacje na granicy regulacji (można to sprawdzić, jesli po skasowaniu adaptacji silnik przez jakiś czas jest dynamiczniejszy i stopniowo słabnie...). Sprawdzałeś? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 > Może jeszcze to: > - zbyt niskie ciśnienie sprężania Nie sprawdzalem > - nieszczelny dolot, może któraś z rurek podciśnienia (ssie samo > powietrze z boku i jeszcze oszukuje MAP sensor co do wartości > podciśnienia) Nie sprawdzalem, powiem szczerze ze nie bardzo mi sie widze rozgrzebywac pol silnika aby sprawdzac lewe powietrze. > - MAP sensor nie trzyma się charakterystyki (ECM źle ustawia > wyprzedzenie zapłonu, bo zle odczytuje podciśnienie) > - zatkany wydech (to wiadomo) > - uszkodzony soft w ECM (mapy wtrysków i kątów zapłonu) > - zestarzenie kilku elementów osprzętu silnika, przez co ECM zapisuje > sobie adaptacje na granicy regulacji (można to sprawdzić, jesli > po skasowaniu adaptacji silnik przez jakiś czas jest > dynamiczniejszy i stopniowo słabnie...). > Sprawdzałeś? > Pozdr. Zmienialem map sensor na inny, resetowalem mapy opelscannerem, nic to nie dalo. Przychodzi mi na mysl, ze to auto poprostu tak ma jezdzic, a wogole to rozgladam sie za dieslem, wiec narazie sobie odpuszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 > koledzy napisali to wręcz niemozliwe wiec moze > to bylo cos innego. Jest to jak najbardziej możliwe. Jeśli zbiornik będzie np: pęknięty, albo (co bardziej prawdopodobne) rurka do niego będzie miała nieszczelność to będzie łapać lewe powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 , tylko mocy mu brak. > Odczuwalne jest to jakby ktos trzymal z tylu za zderzak. U mnie tez tak było (plus szarpanie przy gwaltownym przyspieszaniu). Mocy nabierał od ok 3000 obr. Padł moduł zapłonowy. W sobotę moduł wymieniony. Szarpanie ustało, moc wróciła ale.... Bardzo dławi się przy ruszaniu gdy nie osiągnie normalnej (ok 90 st) temperatury. Także nawet przy tej temperaturze mam problemy z cofaniem, bo na wstecznym tez mi gaśnie - porażka Ps. Mam już chyba dosyć tego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 23 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 > Padł moduł zapłonowy. W sobotę > moduł wymieniony. Oczywiscie jak to w oplu bywa zadnych bledow zwiazanych z zaplonem nie bylo? Opel to dobre auto, ale nawet jak sie dba o niego, potrafi niezle (negatywnie) zaskakiwac. Niedlugo przesiade sie na cos z grupy vw, mam nadzieje ze troche mniej problemow bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalxyz Napisano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2008 > Oczywiscie jak to w oplu bywa zadnych bledow zwiazanych z zaplonem > nie bylo? nie było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.