Skocz do zawartości

Blokująca się stacyjka - co dalej


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zdrzaźniłem się okropnie - wsiadam do auta, chce przekrecić kluczyk i nic ... dopiero po 5 min. prób wreszcie udało mi się odpalić ...

Potem było OK, ale zszedłem do garażu i znów zblokowana - nie daje się przekręcić kluczykiem wogóle.

Popsikałem WD-40, poruszałem postukałem i raz na jakiś czas udaje się ... ale nie chce loterii

Co dalej z tym można jeszcze zrobić?

Jak zdemontować stacyjkę?

Blokuje się we wkładce tam gdzie kluczyk wchodzi, czy po drugiej stronie gdzie są właczniki elektryczne?

Pozostaje ASO ... i zmiana stacyjki?

Help me ! mlot.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zdrzaźniłem się okropnie - wsiadam do auta, chce przekrecić

> kluczyk i nic ... dopiero po 5 min. prób wreszcie udało mi się

> odpalić ...

> Potem było OK, ale zszedłem do garażu i znów zblokowana - nie daje

> się przekręcić kluczykiem wogóle.

> Popsikałem WD-40, poruszałem postukałem i raz na jakiś czas udaje się

> ... ale nie chce loterii

> Co dalej z tym można jeszcze zrobić?

> Jak zdemontować stacyjkę?

> Blokuje się we wkładce tam gdzie kluczyk wchodzi, czy po drugiej

> stronie gdzie są właczniki elektryczne?

> Pozostaje ASO ... i zmiana stacyjki?

> Help me !

zapodaj kilka razy wd 40 miedzy psikaniami wkladaj i wyciagaj kluczyk po kilka razy napewno pomoze - chyba ze masz powazniejsza awarie !!! I jak cos to nie aso tylko jakis zlomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapodaj kilka razy wd 40 miedzy psikaniami wkladaj i wyciagaj

> kluczyk po kilka razy napewno pomoze

to juz zrobiłem i nadal czasem się blokuje - coś rzęzi przy kręceniu - nie wiem czy to w części z kluczykiem w czy w części z elektryką

>- chyba ze masz

> powazniejsza awarie !!! I jak cos to nie aso tylko jakis zlomek

jak to cholerstwo zdemontować ...

rozumie zo moduł immobilizera i reszte da sie odłączyć ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zdrzaźniłem się okropnie - wsiadam do auta, chce przekrecić

> kluczyk i nic ... dopiero po 5 min. prób wreszcie udało mi się

> odpalić ...

> Potem było OK, ale zszedłem do garażu i znów zblokowana - nie daje

> się przekręcić kluczykiem wogóle.

> Popsikałem WD-40, poruszałem postukałem i raz na jakiś czas udaje się

> ... ale nie chce loterii

> Co dalej z tym można jeszcze zrobić?

> Jak zdemontować stacyjkę?

> Blokuje się we wkładce tam gdzie kluczyk wchodzi, czy po drugiej

> stronie gdzie są właczniki elektryczne?

> Pozostaje ASO ... i zmiana stacyjki?

> Help me !

Moze blokada kierownicy sie cos blokuje i nie da przekrecic kluczyka. Jak zluzujesz kierownice to tez sie nie da przekrecic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze blokada kierownicy sie cos blokuje i nie da przekrecic kluczyka.

> Jak zluzujesz kierownice to tez sie nie da przekrecic?

też - czuć że coś mocno blokuje,a le to nie kiera ... to raczej któryś z ząbków we wkładce frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też - czuć że coś mocno blokuje,a le to nie kiera ... to raczej

> któryś z ząbków we wkładce

Czuje ze i mnie to spotka . Narazie to tylko przy wyciąganiu kluczyka nie wyskakuje takie szare kółko ale to pewnie początek czegoś poważniejszego. Jeśli to tylko ząbki we wkładce się blokują to pewnie naprawa w odpowiednim zakładzie pomoże bo ASO jest chyba sporo droższe.

Z niecierpliwością czekam na szczęśliwe zakończenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czuje ze i mnie to spotka . Narazie to tylko przy wyciąganiu kluczyka

> nie wyskakuje takie szare kółko ale to pewnie początek czegoś

> poważniejszego. Jeśli to tylko ząbki we wkładce się blokują to

> pewnie naprawa w odpowiednim zakładzie pomoże bo ASO jest chyba

> sporo droższe.

> Z niecierpliwością czekam na szczęśliwe zakończenie

właśnie u mnie wyskakuje, ale jak jakoś tak niemrawie, to potem nie można kluczykiem przekręcić .... i trza sie namordować aby się udało ... czary smirk.gif

Już zaczęła ładnie jeździć po wymianie przepustnicy - dzisiaj cholere pochwaliłem, to dowaliła nr ze stacyjką .. za pieszczoty tak sie odwdzięcza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! jak kupilem auto to było dokładnie to samo po 5 min trzeba sie bylo meczyc zeby przekrecic kluczyk. Wziolem inny oryginalny kluczyk ale nie uzywany i problem zupelnie zniknął a jeżdze juz trzeci rok. Wczesniej probowalem dorobic kluczyk ale był tak samo zly jak wzór i dopiero jak poprzedni wlasciciel auta dał mi ten nieuzywany klucz(bo znalazl) to sie naprawilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas tez czasem nie moge przekrecic po wlozeniu kluczyka. ruszanie delikatnie na boki kierownica pomaga - tak jak wtedy gdy wlaczy sie blikada kierownicy. WD40 w naszym wypadku sporo pomoglo bo jakis rok temu to byl dopiero dramat niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomemu w młodej astrze G zablokowała się stacyjka.

Daleko od domu.

Finał: Hotel, serwis, dzień do tyłu...

Woź ze sobą łom, albo wymień ;-)

Nie wiem czy to te same uszkodzenia, ale jakieś sprężynki się rozsypały w zamku i żadne WD40 nie pomogło.

Stacyjka zablokowała się na amen.

W Corsie też słyszałem o takim wypadku, coś felerne te stacyjki są w oplach frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomemu w młodej astrze G zablokowała się stacyjka.

> Daleko od domu.

> Finał: Hotel, serwis, dzień do tyłu...

> Woź ze sobą łom, albo wymień ;-)

> Nie wiem czy to te same uszkodzenia, ale jakieś sprężynki się

> rozsypały w zamku i żadne WD40 nie pomogło.

> Stacyjka zablokowała się na amen.

> W Corsie też słyszałem o takim wypadku, coś felerne te stacyjki są w

> oplach

jutro odstawie do ASO - ciekawe ile taka przyjemność smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to juz zrobiłem i nadal czasem się blokuje - coś rzęzi przy kręceniu

> - nie wiem czy to w części z kluczykiem w czy w części z

> elektryką

zapadki we wkładzie stacyjki się blokują, problem mechaniczny

dolewanie większej ilości wd40 ,oże pogorszyć sprawe

należy wyjąć wkład stacyjki, rozebrać, wyczyścić, wysmarować i po problemie

> jak to cholerstwo zdemontować ...

> rozumie zo moduł immobilizera i reszte da sie odłączyć ....

imoo nie trzeba odłanczać

zastosowanie nieużywanego kluczyka powinno pomóc

w Kraku bym Ci to zrobił w 45 min. koszt w ASO w Kraku: nowy wkład stacyjki około 250zł + w7ymiana i dopasowanie stacyjki pod kod klucza 150zł

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj zdrzaźniłem się okropnie - wsiadam do auta, chce przekrecić

> kluczyk i nic ... dopiero po 5 min. prób wreszcie udało mi się

> odpalić ...

> Potem było OK, ale zszedłem do garażu i znów zblokowana - nie daje

> się przekręcić kluczykiem wogóle.

> Popsikałem WD-40, poruszałem postukałem i raz na jakiś czas udaje się

> ... ale nie chce loterii

> Co dalej z tym można jeszcze zrobić?

> Jak zdemontować stacyjkę?

> Blokuje się we wkładce tam gdzie kluczyk wchodzi, czy po drugiej

> stronie gdzie są właczniki elektryczne?

> Pozostaje ASO ... i zmiana stacyjki?

> Help me !

Ja mam u siebie tak że muszę docisnąć bardziej kluczykiem do kolumny kierowniczej i dopiero wtedy przekręcić, już pare osób sie na to nabrało i stwierdziło ze mam popsutą stacyjke.

Pewnie u kolegi jest coś 'poważniejszego' oby naprawa nie była kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a kluczyk Ci się nie wytarł?

> spróbuj drugim

nie wytarł się 64tkm przebiegu smirk.gif

drugim to samo

po wczorajszym smarowaniu i rozruszaniu dzisiaj jest OK i tak się zastanawiam czy to trwała poprawa, czy jednak wymienić tą stacyjkę ... widze że można to zrobić poza ASO ... może ktoś wie gdzie w Wawie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, wydaje mi się, że zawsze przed przekręceniem kluczyka trzeba go docisnąć w kierunku kolumny kierownicy, jeżeli się tego nie robi to po pewnym czasie powstają problemy. Ma to pewnie związek z wycieraniem się kluczyka. Mi pomogło zastosowanie drugiego niezużytego kluczyka. Psiknąłem go WD i wiele razy wkładałem, wciskałem i przekręcałem. Wydałem też instrukcje żonie, która codziennie używa samochodu. Była zdziwiona, że kluczyk trzeba wcisnąć przed przekręceniem. A więc zapytajcie drugiego kierowcy jak przekręca kluczyk smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem to samo, wydaje mi się, że zawsze przed przekręceniem kluczyka

> trzeba go docisnąć w kierunku kolumny kierownicy, jeżeli się

> tego nie robi to po pewnym czasie powstają problemy. Ma to

> pewnie związek z wycieraniem się kluczyka. Mi pomogło

> zastosowanie drugiego niezużytego kluczyka. Psiknąłem go WD i

> wiele razy wkładałem, wciskałem i przekręcałem. Wydałem też

> instrukcje żonie, która codziennie używa samochodu. Była

> zdziwiona, że kluczyk trzeba wcisnąć przed przekręceniem. A więc

> zapytajcie drugiego kierowcy jak przekręca kluczyk

u mnie jak się zblokuje to dociskanie nic nie daje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie jak się zblokuje to dociskanie nic nie daje

Napisałem, jak się zablokuje to nowy (nowszy, mniej używany) kluczyk pomaga. Dociskanie to działanie prewencjne, które moim zdaniem przeciwdziała zużyciu kluczyka. Mi blokowało się wyłącznie przy zatrzaśniętej blokadzie kierownicy, może to jakaś wada tej blokady?

>u mnie jak się zblokuje to dociskanie nic nie daje smile.gif

To może kup kwiaty wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh jeżeli chrupie coś to prawdopodobnie wywaliło się w elemencie z elektryką tam gdzie dwie roleczki robią zwarcie można to bez problemu rozebrać i może lekko nasmarować smarem albo oliwką w środku, są tam wdwie roleczki metalowe i jedna część palsikowa ze sprężynką można to samemu zrobic bez problemu. Należy również pamiętać że jeżeli chcecie tą część zdemontować to przeba wykręcić jedną śrubkę i pociągnać do siebie powinien wyjść, aha i pamiętajcie żeby dokładnie wszsytkie zatrzaski potem wskoczyły na miejsce !!! Ja walczyłem z nią ok 2 h ale się udało autko pali jak marzenie bez żadnego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem, jak się zablokuje to nowy (nowszy, mniej używany) kluczyk

> pomaga.

jak zblokowana, to oba kluczyki nie pomagają - pomagają kolejne próby wkładania i wyciągania

teraz wyjąlem bębenek i go próbuję rozruszać - czasem się przytnie, ale ogólnie chodzi ... czym to przepłukac i przesmarować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapadki we wkładzie stacyjki się blokują, problem mechaniczny

> dolewanie większej ilości wd40 ,oże pogorszyć sprawe

> należy wyjąć wkład stacyjki, rozebrać, wyczyścić, wysmarować i po

> problemie

mam wyjęty bębęnek - jak dalej rozebrać, czym oczyścić, czym przesmarować ? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem cos podobnego u siebie, to wziolem kluczyk zamoczylem w jakims smarze i do stacyjki potem znowu kluczyk do smaru i do stacyjki w sumie powtarzalem to 3 razy, stacyjka zaczela dzialac jak ta lala.

BTW: Jest z tym jeden maly problem, a manowicie po takim zabiegu brudzisz kluczykiem wszystko co sie da, ale z czasem to mija grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem cos podobnego u siebie, to wziolem kluczyk zamoczylem w jakims

> smarze i do stacyjki potem znowu kluczyk do smaru i do stacyjki

> w sumie powtarzalem to 3 razy, stacyjka zaczela dzialac jak ta

> lala.

> BTW: Jest z tym jeden maly problem, a manowicie po takim zabiegu

> brudzisz kluczykiem wszystko co sie da, ale z czasem to mija

własnie wziąłem przenisłem resztki ładnie wyglądającego smaru z tyłu bębenka na kluczyk i jazda - kluczyk brudny, ale chyba coraz lepiej chodzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj najlepiej w benzynce ekstrakcyjnej i delikatnie,ale naprawdę delikatnie posmaruj dobrym smarem.Jakiś Mobilek,Castrol lub tp.Bo ktoś z przedmówców miał rację,że za dużo WD40 może zaszkodzić(rzeczony preparat wymywa wszystkie syfy,ale łącznie zez smarem nałożonym przez GM,a warstwa ochronna WD40 pomaga w zamkach na kilkanaście dni).Onegdaj dorabianie kluczyków i grzebanie w stacyjkach było moją profesją przez 5 lat smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Umyj najlepiej w benzynce ekstrakcyjnej i delikatnie,ale naprawdę

> delikatnie posmaruj dobrym smarem.Jakiś Mobilek,Castrol lub

> tp.Bo ktoś z przedmówców miał rację,że za dużo WD40 może

> zaszkodzić(rzeczony preparat wymywa wszystkie syfy,ale łącznie

> zez smarem nałożonym przez GM,a warstwa ochronna WD40 pomaga w

> zamkach na kilkanaście dni).Onegdaj dorabianie kluczyków i

> grzebanie w stacyjkach było moją profesją przez 5 lat

benzyna - to jest myśl smile.gif

a ten smar to jaki ... bo podobno jakiś parafinowy ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> benzyna - to jest myśl

> a ten smar to jaki ... bo podobno jakiś parafinowy ma być ?

Najlepiej ale mogą być problemy z zanabyciem.Ja w razie braków parafinowego smarowałem standartowym do łożysk,ale jak poprzednio pisałem naprawdę delikatnie(coby za bardzo nie zafajdać kieszeni tłustym kluczem). cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej ale mogą być problemy z zanabyciem.Ja w razie braków

> parafinowego smarowałem standartowym do łożysk,ale jak

> poprzednio pisałem naprawdę delikatnie(coby za bardzo nie

> zafajdać kieszeni tłustym kluczem).

klucz w tej chwili wygląda ochydnie zlosnik.gif

trza mieć ciągle chustreczkę pod ręką hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej ale mogą być problemy z zanabyciem.Ja w razie braków

> parafinowego smarowałem standartowym do łożysk,ale jak

> poprzednio pisałem naprawdę delikatnie(coby za bardzo nie

> zafajdać kieszeni tłustym kluczem).

A nie byłoby dobrze jakiś smar grafitowy zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak go wyjąłeś? Kręciłeś może takim srebrnym pierścieniem?

od góry jest otworek, trza tam czymś cienkim wcisnąć i bębenek wychodzi - kluczyk musi być włożony i stacyjka w pozycji I

wcześniej oczywiscie trza zdemontować obudowę kolumny kierownicy i wytrzasnąć dźwignię wycieraczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od góry jest otworek, trza tam czymś cienkim wcisnąć i bębenek

> wychodzi - kluczyk musi być włożony i stacyjka w pozycji I

a sam ten wkład stacyjki w razie potrzeby da się jeszcze bardziej rozebrać, aż zapadki zobaczysz... dlatego dla "kluczników" nie jest problemem przekodowanie nowej wkładki (BTW: 60PLN do A.II) pod stary kluczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to cholerstwo zdemontować ...

Hm... U siebie zdjąłem przy pomocy wiertarki...

Srób co ją trzymaja raczej nie da sie wykrecic. Wywierciłem je raz na zawsze. Stacyjke da sie spowrotem przykrecic domowymi sposobami na normalne sróby. Powinna się 3mać.

Acha. Ja walczylem ze stacyjka w Astrze F. W G pewnie jest tak samo, bo niby czemu inaczej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sam ten wkład stacyjki w razie potrzeby da się jeszcze bardziej

> rozebrać, aż zapadki zobaczysz... dlatego dla "kluczników" nie

> jest problemem przekodowanie nowej wkładki (BTW: 60PLN do A.II)

> pod stary kluczyk.

dzieki za info

na razie rozruszałem starą i nie zacina się a w razie kolejnych problemów oddam do kluczników smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm... U siebie zdjąłem przy pomocy wiertarki...

> Srób co ją trzymaja raczej nie da sie wykrecic. Wywierciłem je raz na

> zawsze. Stacyjke da sie spowrotem przykrecic domowymi sposobami

> na normalne sróby. Powinna się 3mać.

> Acha. Ja walczylem ze stacyjka w Astrze F. W G pewnie jest tak samo,

> bo niby czemu inaczej.

> Pozdrawiam

w G jest na zatrzask - nie ma śrub smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki za info

> na razie rozruszałem starą i nie zacina się a w razie kolejnych

> problemów oddam do kluczników

jak się zatnie znowu - wtedy ją rozbierz dogłębniej i jeszcze raz posmaruj, przy samych zapadkach. To kwiestia 1 malutkiego sworznia i 5 sek roboty.

Na klucznika zawsze będzie czas grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak się zatnie znowu - wtedy ją rozbierz dogłębniej i jeszcze raz

> posmaruj, przy samych zapadkach. To kwiestia 1 malutkiego

> sworznia i 5 sek roboty.

> Na klucznika zawsze będzie czas

a mozesz to jaśniej opisać ... nie widziałem tam żadnego sworznia ... hmm.gif

rozumiem że trza wyciągnąć ten kręcący się środek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm... U siebie zdjąłem przy pomocy wiertarki...

> Srób co ją trzymaja raczej nie da sie wykrecic. Wywierciłem je raz na

> zawsze. Stacyjke da sie spowrotem przykrecic domowymi sposobami

> na normalne sróby. Powinna się 3mać.

> Acha. Ja walczylem ze stacyjka w Astrze F. W G pewnie jest tak samo,

> bo niby czemu inaczej.

> Pozdrawiam

ale Ty piszesz chyba o tych śrubach co przy dokręcaniu łeb im się ukręca... czyli o śrubach OBUDOWY stacyjki. Zaś rwIcIk natomiast wyciągał wkładkę z tej właśnie obudowy. W Strze F jest identycznie: cieńki bolec w otwór z boku obudowy, klucz w stacyjce w poz.I, ew. bolcem "moje-twoje-lewo-prawo" i wkładka musi wyskoczyć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale Ty piszesz chyba o tych śrubach co przy dokręcaniu łeb im się

> ukręca... czyli o śrubach OBUDOWY stacyjki. Zaś rwIcIk natomiast

> wyciągał wkładkę z tej właśnie obudowy. W Strze F jest

> identycznie: cieńki bolec w otwór z boku obudowy, klucz w

> stacyjce w poz.I, ew. bolcem "moje-twoje-lewo-prawo" i wkładka

> musi wyskoczyć

dokładnie - tylko trza znaleźć te dziurke w którą ten bolec się wsadza oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.