Skocz do zawartości

Poprawa bezpieczeństwa SC (klatka)


michaelMPI

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam,

> czy klatka nadaje się do jazdy na co dzień, bo generalnie opinie są

> takie że bez kubłów i szelek nie.

i to jest prawda ok.gif

> czy istnieją klatki które umożliwiają montaż bez usuwania tylnej

> kanapy?

są, np. OMP, ale wiem czy ktoś miałby ochotę jeździć pomiędzy pałąkami...

> czy możecie polecić jakąś konkretną klatkę

> i jak to wygląda ze strony finansowej

> pozdr

np. Sparco, OMP, Wiechers,

z rodzimych Kałuża, Ireco

rozbieżność cen spora, w zależności od rozbudowania klatki, materiału z ktorego jest wykonana i montażu

google i szukajka twoim przyjacielem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> czy klatka nadaje się do jazdy na co dzień, bo generalnie opinie są

> takie że bez kubłów i szelek nie.

> czy istnieją klatki które umożliwiają montaż bez usuwania tylnej

> kanapy?

> czy możecie polecić jakąś konkretną klatkę

> i jak to wygląda ze strony finansowej

> pozdr

kubeł z uszami zainstalowany nisko -- TAK

szelki 5punktowe STAŁE -- TAK

klatka -- TAK

i w tej kolejności montować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> czy klatka nadaje się do jazdy na co dzień, bo generalnie opinie są

> takie że bez kubłów i szelek nie.

> czy istnieją klatki które umożliwiają montaż bez usuwania tylnej

> kanapy?

> czy możecie polecić jakąś konkretną klatkę

> i jak to wygląda ze strony finansowej

> pozdr

Mam jedno pytanie .....

Czy potrzebujesz tej klatki tylko do jazdy na codzień? Zamierzasz startować w rajdach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> było kiedyś sc na sprzedaż z klatka i miało kanapę z tyłu rozmawiałem

> z właścicielem i mówił że z tyłu jedna osoba może śmiało jeździć

> a z przodu miał seryjne fotele

i przy wypadku gosciu z tyku ma maskare oslabiony.gif, wogole seryjne fotele przy klatce tez swietny pomysl sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kubeł z uszami zainstalowany nisko -- TAK

> szelki 5punktowe STAŁE -- TAK

> klatka -- TAK

> i w tej kolejności montować

Ciekawe kto kupi kubel z uszami do SC. Taki kubel kosztuje wiecej niz SC rotfl.gif

Pozatym jak sie montuje kubelek to odrazu trzeba zakladac pasy szelkowe bo pozniej zwykle pasy nie obejmuja czlowieka tylko fotel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe kto kupi kubel z uszami do SC. Taki kubel kosztuje wiecej niz

> SC

600pln za NOWY fotel to nie jest cena wyzsza niz wartośc SC cfaniaczek.gif

> Pozatym jak sie montuje kubelek to odrazu trzeba zakladac pasy

> szelkowe bo pozniej zwykle pasy nie obejmuja czlowieka tylko

> fotel.

jak prowadzisz przez szlufki to niema problemu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hm.. Ciekawe czy by weszly do SC. Jak kupowalem swoje w zeszlym roku

> to jeszcze takich nie robil

nie wejdzie.

opiera sie o szybe w seicento musialoby sie przerobicje pare razy traktujac mlotkiem a i byloby niewygodnie bno fotele max do srodka.

Widzialem takie same fotele w civicu i ledwo ledwo weszly a civ sporo szerszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie tylko omp robi fotele z uszami

> np:

Ten fotel to dawny speed tyle ze z dorobionymi uszami..jeśłi te uszy są szersze, niz rozstaw fotela na wysokości ramion w modelu speed2 to nie wyjdzie, bo u mnie mięzy fotelem a drzwiami jest moze z 1 cm.. wiec moze nie wejść...

A wracając do tematu klatki..to albo montujesz klatke bo jest Tobei potrzebna (KJS, PZM, 1/4 Mili itp), gdzie faktycznie z kubełkami i szelkami ten zestaw poprawia bezpieczeńśtwo albo chcesz sie lansować.. tyle tylko ze lansowanie moze sie odbic negatywnie za zdrowiu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten fotel to dawny speed tyle ze z dorobionymi uszami..jeśłi te uszy

> są szersze, niz rozstaw fotela na wysokości ramion w modelu

> speed2 to nie wyjdzie, bo u mnie mięzy fotelem a drzwiami jest

> moze z 1 cm.. wiec moze nie wejść...

> A wracając do tematu klatki..to albo montujesz klatke bo jest Tobei

> potrzebna (KJS, PZM, 1/4 Mili itp), gdzie faktycznie z kubełkami

> i szelkami ten zestaw poprawia bezpieczeńśtwo albo chcesz sie

> lansować.. tyle tylko ze lansowanie moze sie odbic negatywnie

> za zdrowiu...

btw "tuningowczy wsadzaja roll bary chromowane na tyl jest lans i jest niby klatka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten fotel to dawny speed tyle ze z dorobionymi uszami..jeśłi te uszy

> są szersze, niz rozstaw fotela na wysokości ramion w modelu

> speed2 to nie wyjdzie, bo u mnie mięzy fotelem a drzwiami jest

> moze z 1 cm.. wiec moze nie wejść...

nie wiem jak te fotele, ale omp chyba wchodza, pamietam ze szary matowy sej 16v z poznania mial kubly omp z uszami

> A wracając do tematu klatki..to albo montujesz klatke bo jest Tobei

> potrzebna (KJS, PZM, 1/4 Mili itp), gdzie faktycznie z kubełkami

> i szelkami ten zestaw poprawia bezpieczeńśtwo albo chcesz sie

> lansować.. tyle tylko ze lansowanie moze sie odbic negatywnie

> za zdrowiu...

swiete slowa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale fotel na szynach trza lekko przesunąć na środek,

> zresztą tak samo jak zwykłe micro

To zalezy od rozmiaru.. Speed 1 i 2 (odpowiednik micro) mieszczą sie bez przesówania.. dopiero 3 i 4 są zaszerokie i na wysokości ramion sie nie mieszczą..

Siedziałem kiedyś w 3 przesuniętej do srodka i troche głupia pozycja za kierownicą jest..oczywiście można sie przyzwyczaić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli sugerujesz, ze jadac Volvo na zakupy nic Ci sie nie moze stac?

> Jestes calkwicie bezpieczny?

A czy Twoja odpowiedź wnosi coś do tematu?? A Ty myuslisz ze jak wstawisz klatke do cento to jesteś całkowicie bezpieczny ??

Jak dla mnie pakowanie klatki do samochodu, który nie jest używany w sporcie, tzn nie startuje w KJSach, PZM, RSMP bądź ostatecznie w 1/4 Mili jest niczym innym jak tylko lansem i chęcią szpanowania, ze posiada sie klatke.. wiec jeśli ktoś chce miec bezpieczny samochód to niech kupi sobie poprostu większy, który nadaje sie do jeżdżenia po zakupy..

Co z tego ze buda sie nie złoży jak wypakuje bokiem w latarnie albo strzeli dacha, skoro jego tłów i głowa rozstrazskaja sie o rury, o ciało nie bedzie trzymane własciwie przez seryjne pasy i na seryjnym taborecie, a głowa bezie 10 cm od klatki.. i przy nawet lekkim strzale w bok przypie....li nią o klatke..

Ale zawze przyjedzie na spota i wszyscy sie zaczną cmokać i sie zachwycać, ze kolega ma profi auto z klatką.. super..a przy delikatnej stłuczce jest poobijany jak by wypakował ze 60 km/h

Ot koniec tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy Twoja odpowiedź wnosi coś do tematu?? A Ty myuslisz ze jak

> wstawisz klatke do cento to jesteś całkowicie bezpieczny ??

Zadalem poprostu pytanie. Moim zdaniem wstawianie SAMEJ klatki to glupota. Klatka + dobre kubly + dobre pasy + kask. To najlepsze wyjscie.

> Jak dla mnie pakowanie klatki do samochodu, który nie jest używany w

> sporcie, tzn nie startuje w KJSach, PZM, RSMP bądź ostatecznie w

> 1/4 Mili jest niczym innym jak tylko lansem i chęcią

> szpanowania, ze posiada sie klatke..

Zgadzam sie.

wiec jeśli ktoś chce miec

> bezpieczny samochód to niech kupi sobie poprostu większy, który

> nadaje sie do jeżdżenia po zakupy..

Wiekszy nie znaczy bezpieczniejszy. Tak naprawde to nie mozesz przewidziec, co sie stanie na drodze. Jeden sie zabije przy 60km/h a inny przy takiej predkosci nabije sobie guza na glowie...

> Co z tego ze buda sie nie złoży jak wypakuje bokiem w latarnie albo

> strzeli dacha, skoro jego tłów i głowa rozstrazskaja sie o rury,

> o ciało nie bedzie trzymane własciwie przez seryjne pasy i na

> seryjnym taborecie, a głowa bezie 10 cm od klatki.. i przy nawet

> lekkim strzale w bok przypie....li nią o klatke..

O to mi wlasnie chodzi i doskonale o tym wiem. Sama klatka to pogorszenie bezpieczenstwa.

> Ale zawze przyjedzie na spota i wszyscy sie zaczną cmokać i sie

> zachwycać, ze kolega ma profi auto z klatką.. super..a przy

> delikatnej stłuczce jest poobijany jak by wypakował ze 60 km/h

> Ot koniec tematu...

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszcze powiedzcie mi jedno bo czegos nie rozumiem. jaka jest ronica jak łbem przywale w metalowy slupek kolo dzwi, ktory dodatkowo sie gnie przy dzwonie... a jaka jest roznica jak przywale w klatke... i czy ktos mierzył tak naprawde odleglosci glowy od klatki jak sie siedzi w kubelkach ktore sa ze 20 cm nizej niz seryjne taborety... (oczywiscie nie wspominam o szelkach bo to podstawa)

a i bym zapomniaj widzielem kilka klatek i spora czesc z nich to badziewie, a szczegolnie przednia czesc, ktora nie jest wystarczajaco dobrze dopasowana do kształtu dachu itd...

kolejny aspekt to prawidłowy montarz... i zeby bylo smiesznej to na 6 aut cc/sc z klatkami tylko w 2 wszystko bylo bez zastrzezen....

moim zdaniem klatka + reszta seria to glupota

klatka + kubelki nisko montowane + szelki poprawiaja bezpieczenstwo i to na drodze... bo sam nie wiem gdzie jest bezpieczniej ostatnio... chyba w sporcie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miszcze powiedzcie mi jedno bo czegos nie rozumiem. jaka jest ronica

> jak łbem przywale w metalowy slupek kolo dzwi, ktory dodatkowo

> sie gnie przy dzwonie... a jaka jest roznica jak przywale w

> klatke...

Taka,ze w pierwszym przypdku teoretycznie przywalisz w plaszczyzne.

Klatki przewaznie to rura 50mm wiec ladujesz glowa punktowo.

i czy ktos mierzył tak naprawde odleglosci glowy od

> klatki jak sie siedzi w kubelkach ktore sa ze 20 cm nizej niz

> seryjne taborety... (oczywiscie nie wspominam o szelkach bo to

> podstawa)

W tym przypadku to jakies 25cm, ale mowa byla o klatce i seryjnych pasach i siedzeniach.

> a i bym zapomniaj widzielem kilka klatek i spora czesc z nich to

> badziewie, a szczegolnie przednia czesc, ktora nie jest

> wystarczajaco dobrze dopasowana do kształtu dachu itd...

> kolejny aspekt to prawidłowy montarz... i zeby bylo smiesznej to na 6

> aut cc/sc z klatkami tylko w 2 wszystko bylo bez zastrzezen....

> moim zdaniem klatka + reszta seria to glupota

> klatka + kubelki nisko montowane + szelki poprawiaja bezpieczenstwo i

> to na drodze... bo sam nie wiem gdzie jest bezpieczniej

> ostatnio... chyba w sporcie

W sporcie to chyba zawsze bylo bezpieczniej.

Mi wystarczy, ze w E30 kumpla prawie sobie leb rozwalilem o klatke przy przywaleniu o latarnie jakies 50km/h. w tym przypadku: klatka, seria pasy i siedzenia. nigdy wiecej nie wsiade do samochodu z seria siedzeniami i pasami i klatka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadalem poprostu pytanie. Moim zdaniem wstawianie SAMEJ klatki to

> glupota. Klatka + dobre kubly + dobre pasy + kask. To najlepsze

> wyjscie.

dlatego poleciłem zartobliwie volvo ktore słynie z bezpieczenstwa.

a jazda w kubłach z uszami po miescie to nie jest bezpieczna sprawa.(ten kto jezdził wie ze kąt widzenia to 60' wiec na miasto nie polecam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wejdzie.

> opiera sie o szybe w seicento musialoby sie przerobicje pare razy

> traktujac mlotkiem a i byloby niewygodnie bno fotele max do

> srodka.

> Widzialem takie same fotele w civicu i ledwo ledwo weszly a civ sporo

> szerszy

nie bylbym tego taki pewien i sie nie wypowiadal na twoim miejscu grinser006.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale na 100% byla mega rzezba. Zauwaz ze fotele prawie stykaja sie

> srodkiem.

nom mega rzezba, orginalne mocowania omp z homo i pare srubek hehe.gifok.gif

nie wiesz, nie znasz sie, nie widziales, nie dotykales to sie nie wypowiadaj a nie udajesz tu mega fachure od foteli grinser006.gif, bo ani te fotele nie sa drogie ani nie ma problemu z ich montazem a trwasz w tym przekonaniu i trwasz grinser006.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bylbym tego taki pewien i sie nie wypowiadal na twoim miejscu

Jezeli fotele maja siedziec na prosto to nie wejda do seicento.

Jezeli maja byc presuniete do srodka i scisniete razem to wejdą.

Tylko bez sensu siedziec na tunelu przednim byeby miec super fotele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.