Skocz do zawartości

"falujący" wskaźnik temperatury!


Dareek

Rekomendowane odpowiedzi

> Dareek podziwiam cie za tą walkę

> I mam banalne pytanie jako ze jestem szczesliwym posiadaczem 1.3 i

> od niedawna 1.1 to tak sie zastanawiam jak wy widzicie ile jest

> płynu chłodzącego w zbiorniczku. Ostatnio chciałem sprawdzic w

> 1.1 ile tego płynu jest ale ten plastik jest tak ciemny ze nie

> widać

ja świece z boku, aż zobaczę różnicę między ciemnym a jaśniejszym zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dareek podziwiam cie za tą walkę

ok.gif i tak się nie dam- to nie koniec walki!! grinser006.gif

> I mam banalne pytanie jako ze jestem szczesliwym posiadaczem 1.3 i

> od niedawna 1.1 to tak sie zastanawiam jak wy widzicie ile jest

> płynu chłodzącego w zbiorniczku. Ostatnio chciałem sprawdzic w

> 1.1 ile tego płynu jest ale ten plastik jest tak ciemny ze nie

> widać

są dwie metody- albo swieci sie latarką, halogenami ( jak ja) lub starczy lekko ruszyć całym zbiorniczkirm waytogo.gif

i mała rada jak bedziesz dolewaj wlej około 2-4 mm powyżej max na zimnym silniku waytogo.gif

i żebyś nie wlał samego koncentratu tylko pół na pół z destylką! waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest problem wlasnie, bo teraz tlko sie liczy co komp wypluje,

> bledow nie ma znaczy sie dobry jest

> ja mam problem z nikim cisnieniem oleju, ktore sie pojawia po

> dluzszym postoju

z tym podpinaniem do kompa to wiesz jak jest- praktycznie nigdy nie pokazuje usterek- ja bym obstawiał u Ciebie na czujnik cisnienia oleju waytogo.gif

> a wykluczasz wine samego licznika?

tak gdyz już dawno do testów zamontowałem stary lcznik z wersji Active- było to samo niewiem.gif

po drugie ten "feler" pojawia sie w określonych warunkachtj:

- jazda poniże 80 km/h

- dojazd do świateł i ponowne ruszenie zasmochodem

- wrzucenie auta na luz podczas jazdy i po ok 10 sek lub wiecej ponowne "zapięcie" biegu i zwiększenie obeotów silnika

gdyby to była elektryka to falowałoby niezależnie od predkości solnika i innyhc warunków a u mnie jest ta przypadłośc wylko w sytuacjach jak wyzej wrrr.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja ma mlepszy patent- właczam halogeny przeciwmgielne- lekko odbija

> się światło od wewn zderzaka dzięki temu mam podświetlony

> zbiornk na płyn!

muszę sprawdzić u siebie, ale chyba nic to nie da, bo mam za szeroko halogeny rozstawione hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdyby to była elektryka to falowałoby niezależnie od predkości

> solnika i innyhc warunków a u mnie jest ta przypadłośc wylko w

> sytuacjach jak wyzej

bajer jest jeszcze taki, że yaboll który tu eż pisał, bo tez to miał stwierdził, że sie uspokoiło, po tym jak kontaktem wyczyścił styki czujnika rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Proszę o jakieś krótkie podsumowanie co trzeba zrobić żeby zapobiec falowaniu wskaźnika temperatury. PROSZĘ, bo tak dużo wątków i sprzecznych informacji się ukazało, że w tej chwili jestem trochę zdezorientowany confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowie wieści z pola bitwy wskaźnikowej:

1. Za sugestia Dominika zaszczepiłem autko nowym softem- niestety nic to ie dało

2. podmieniłem czujnik położenia przepustnicy - zero efektu

3. wyjąłem wtyczkę od prędkościomierza- niestety jest to samo

zdanie mojego mechanika jest to usterka mechaniczna a nie lektryczno-elektroniczna

pozostajche chłodnica pompa wody lub jeszcze nie wiem co oslabiony.gifno.gif

ale- NIE DAM SIĘ!! biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> ale- NIE DAM SIĘ!!

Daarek jak sprawy się mają z tym nieszczęsnym wskaźnikiem? Ja na razie jeżdzę na tym falującym - denerwuje mnie to - ale nie wiem w końcu czy przyczyna leży w termostacie czy czujniku temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daarek jak sprawy się mają z tym nieszczęsnym wskaźnikiem? Ja na

> razie jeżdzę na tym falującym - denerwuje mnie to - ale nie wiem

> w końcu czy przyczyna leży w termostacie czy czujniku

> temperatury?

juz odpowiadam!

1.za namową Dominka z Górka-Auto Panda dostała najnowszy soft do sterownika ślinika- niestety nic to nie dało no.gif

2. ponieważ usterka pojawia sie podczas jazdy a na postoju jest oki wiec wypięliśmy z mym mechanikiem w ASO kostkę od licznika i po próbnej jeździe niestety nadal to samo! no.gif

3. po analizie dotychczasowych działań doszlismy do wniosku że feler musi być po stronie mechanicznej

według mnie albo pompa wody albo chłodnica nie tak ze wskazniem na to drugie. Aktualnie chłodnice są bardzo delikatne wiec przy mnioejszej ilości płynu mogło się coś przegrzać przetopić wypaczyć i zakłóca to przepływ płynu stąd falowanie przy zmianie obrotów silnika! niewiem.gif

niestety nowa chłodnica ok 600 pln wiec niezbyt mi sie uśmiecha taki wydatek

o ile szybciej wózek nie zmieni właściciela to na wiosnę czeka mnie wymiana rozrządu(aktualnie ma 55tkm i autko 4,5 roku) wiec zapobiegawczo zmienię pompę wody- moze ito coś zmieni niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wymiana rozrządu(aktualnie ma 55tkm i autko 4,5 roku) wiec

> zapobiegawczo zmienię pompę wody- moze ito coś zmieni

> o ile szybciej wózek nie zmieni właściciela to na wiosnę czeka mnie

> wymiana rozrządu(aktualnie ma 55tkm i autko 4,5 roku) wiec

> zapobiegawczo zmienię pompę wody- moze ito coś zmieni

Heh też osobiście bardzo mocno zastanawiam się nad pompą wody. Samochód ma prawie 70 kkm i 5 lat więc rozrząd także będę wymieniał. Przed chwilą zadzwoniłem do ASO żeby wybadać ile taka wymiana u nich kosztuje. I aż sobie usiadłem jak mi krzyknęli....795 złotych!!! shocked.gif W tym sam rozrząd 200 zł, pompa 280 zł reszta robocizna angryfire.gif

W serwisie firmowanym marką Premio łączny koszt wymiany razem z pompą wody to 590 zł. Tutaj powiedzieli dodatkowo że musza wymienić - przy wymianie pompy wody - płyn w układzie chłodzenia. Sam rozrząd to około 100 zł (pasek Contitech), pompa 160 zł. W sumie też niemało frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile szybciej wózek nie zmieni właściciela to na wiosnę czeka mnie

> wymiana rozrządu(aktualnie ma 55tkm i autko 4,5 roku) wiec

> zapobiegawczo zmienię pompę wody- moze ito coś zmieni

Pompa wody raczej nie zmieni, u mnie był wymieniany rozrząd z pompą wody ,

a falowanie jest nadal crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pompa wody raczej nie zmieni, u mnie był wymieniany rozrząd z pompą

> wody ,

> a falowanie jest nadal

No to ręce opadają oslabiony.gif Pipper a ciekło Ci z pompy wody czy wymieniłeś ją po prostu profilaktycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dareek24 napisz mi proszę bo w gąszczu informacji na ten temat nie

> dokopałem się - czy wymieniłeś czujnik temperatury na nowy, czy

> tylko go wyjąłeś i uszczelniłeś wokół niego?

i jedno i drugie- czujnik mam nowy magnetti Marelli

i z uszczelnianiem daj sobie spokój bo strata czasu no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jedno i drugie- czujnik mam nowy magnetti Marelli

> i z uszczelnianiem daj sobie spokój bo strata czasu

Mam w drodze czujnik oryginalny. No i ręce mi opadły juz calkowicie. Skoro wszystko już praktycznie wymieniłeś, kolega Pipper wymienił pompe wody i to wszysto o kant d.... to co jest do jasnej grane, że u tylu użytkowników Pandy pojawiają się takie objawy ale poradzić sobie z nimi nijak nie można?!?! confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w drodze czujnik oryginalny. No i ręce mi opadły juz calkowicie.

> Skoro wszystko już praktycznie wymieniłeś, kolega Pipper

> wymienił pompe wody i to wszysto o kant d.... to co jest do

> jasnej grane, że u tylu użytkowników Pandy pojawiają się takie

> objawy ale poradzić sobie z nimi nijak nie można?!?!

zostaje na chłodnica bo tej to chyba jeszcze nikt nie wymieniał grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a próbowałeś płyny chłodzącego o innych właściwościach? Ja zmie3niłem

> na płyn z VW i trudno powiedzieć czy to po tym - ale problem

> zniknął.... może to gęstość płynu i jego własności fizykalne

> sa nie halo mimo iż to Paraflu?

Ja akurat zmieniłem płyn chłodzący z Paraflu na jakiś inny. Było to rok temu i marki nie pamiętam. Skądinąd mam zdecydowanie większe zaufanie do Paraflu niż do jakiegoś volkswagenowskiego. I jeśli zmienie przy jakiejś wymianie to na Paraflu właśnie smile.gif

Ale w sumie ciekawa hipoteza smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a próbowałeś płyny chłodzącego o innych właściwościach? Ja zmie3niłem

> na płyn z VW i trudno powiedzieć czy to po tym - ale problem

> zniknął.... może to gęstość płynu i jego własności fizykalne

> sa nie halo mimo iż to Paraflu?

Pepciu! napisz jaki model tego płynu jest! może zrobię jeszcze płukankę destylką i zaleję innym 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skądinąd mam zdecydowanie większe

> dlaczego?

Ot tak subiektywne odczucie smile.gif Powtarzam SUBIEKTYWNE moje własne smile.gif Pracowałem w dealerstwie vw i wiele rzeczy widziałem... tylko jedno ciężko było wypatrzeć - ów "legendarną" i nie mającą nic wspólnego z rzeczywistością jakość i trwałość produktów z logo vw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ręce opadają Pipper a ciekło Ci z pompy wody czy wymieniłeś

> ją po prostu profilaktycznie?

Nic nie ciekło, raczej profilaktycznie, zakupiłem Pandę 4 letnią,

więc po zakupie razem z olejem i innymi czynnościami eksploatacyjnymi poleciał kompletny rozrząd waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pepciu! napisz jaki model tego płynu jest! może zrobię jeszcze

> płukankę destylką i zaleję innym

Ja swojego miśka zalałem płynem G12. Jest jeszcze wersja G12+ ale nie wiem czym się różni. G12 można dostać jako koncentrat - rozcieńczamy 1:1 lub jako gotowy płyn do zalania - ja taki własnie dostałem. Kupiony w sklepie z częściami do VW/Skody. nie mam pojęcia czy to pomogło bo działań podjętych było kilka..... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> zostaje na chłodnica bo tej to chyba jeszcze nikt nie wymieniał

POMOGŁO!!! smile.gif Wystarczyło wymienić termostat na nowy i po sprawie. Jak ręką odjął. Termostat oryginalny BEHR.

Gdybyś / byście potrzebowali to mam do sprzedania nowy oryginalny czunik temperatury silnika. Wiecej na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dareek obyś nie zapeszył. Od tygodnia mam nowy termostat, jeszcze jak

> zimno było i przez dwa dni sniegiem sypało to wymieniłem

przeczytalem teat od deski do deski i jutro bede sie musial pilnowac aby przypadkiem nie patrzyc na wskaznik temperatury glownie zerkalem na niego zeby zobaczyc czy silnik mi sie nie gotuje nic wiecej a teraz po tej lekturze zaczne obserwowac czy sie franca nie merda ale ja mam farta mieszkam w kraju dosc cieplym dzis temp. dochodzila do 30 stopni smile.gif wiec nie wiem czy zakleje plastrem wskaznik skoro jak cieplo to problem nie wystepuje ale slowa uznania za taki boj i obys okazal sie zwyciezca smile.gif pozdrawiam old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> w 1.3 taki sam jak u ciebie;] wszystko jak na dłoni widać, ale w 1.1

> porażka

a co ja mam powiedziec skoro w 1.2 wogole nie mam tego zbiorniczka tylko wlew przy chlodnicy i za nic w siwecie nie moge bez kanalu sprawdzic jakim jest stan plynu, kto mnie teraz przebije:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.