Skocz do zawartości

"falujący" wskaźnik temperatury!


Dareek

Rekomendowane odpowiedzi

> Juz korek podmieniłem- niestety nic to nie zmieniło- a i jak

> kupujecie to zwracajcie uwagę czy ma własciwe cisnienie to raz i

> jak wygląda od środka to dwa- bo sa takie niebieskie ale

> przeznaczone do zbiorniczka takiego jak w MJ czy 1.2 i nie

> pasuja do pandy z korkiem na chłodnicy!

Jakoś na początku tego dłuuugaśnego watku pisałem aby sobie nie zawracać tym głowy, gdyż jest wszystko w porzadku!

Teraz po praktycznie zmarnowaniu mnóstwa czasu i niestety "paru" plnów jesteś dokladnie w punkcie wyjścia hehe.gif.

Jeszcze raz twierdzę, ze szukacie koledzy sobie dziury w całym i niepotrzebnej roboty.

Wachnięcia wskazówki moga być powodowane małą pojemnościa układu chłodzącego i szybkim stygnięciem cieczy podczas szybkiej jazdy w mroźny dzień lub postoju z silnikiem przcującym na wolnych obrotach!

Proponuję przyslonić 3/4 otworu pod zderzakiem to silnik będzie się szybciej nagrzewal i wolniej stygł podczas jazdy w mroźne dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co by się stało gdyby zapowietrzył się układ

> chłodzenia w owym Puncie,w jaki soposób ta anomalia by się

> objawiła?

nic by sie nie stało, jeździłaby w błogiej nieświadomości zlosnik.gif

Jak temp cieczy chłodzącej zbliża sie do jakiejś temp, za wysokiej (nie wiem jaka to temp jest) to zapala sie kontrolka na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś na początku tego dłuuugaśnego watku pisałem aby sobie nie

> zawracać tym głowy, gdyż jest wszystko w porzadku!

> Teraz po praktycznie zmarnowaniu mnóstwa czasu i niestety "paru"

> plnów jesteś dokladnie w punkcie wyjścia .

> Jeszcze raz twierdzę, ze szukacie koledzy sobie dziury w całym i

> niepotrzebnej roboty.

> Wachnięcia wskazówki moga być powodowane małą pojemnościa układu

> chłodzącego i szybkim stygnięciem cieczy podczas szybkiej jazdy

> w mroźny dzień lub postoju z silnikiem przcującym na wolnych

> obrotach!

> Proponuję przyslonić 3/4 otworu pod zderzakiem to silnik będzie się

> szybciej nagrzewal i wolniej stygł podczas jazdy w mroźne dni.

He zastanawiająca wypowiedż mojej Pandzie leci 5 roczek i albo przez poprzednie zimy nie zwróciłem na wskazówke uwagi?albo pojawiło sie to teraz wiec jakaś przyczyna musi być,w miesiącu kwietniu wymieniałem płym chłodniczy i może tu leży przyczyna.Jak już pisałem mechanik ze mnie żaden,więc wszystko biore na logike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może za parę miesięcy wysypie Ci się czujnik.

Też tak miałem - wczoraj w trasie padł czujnik,i trzeba było ratować się odpięciem go od wiązki,bo silnik szalał.

Dla przykładu teraz na mrozie -5*C pokazuje 11*C.

Czujnik EPS ok.40 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może za parę miesięcy wysypie Ci się czujnik.

Darek wymienił czujnik na nowy, jesli oczywiście mowa o czujniku tym z tyłu silnika, co mi go ostatnio pokazywałeś hmm.gif

> Też tak miałem - wczoraj w trasie padł czujnik,i trzeba było ratować

> się odpięciem go od wiązki,bo silnik szalał.

> Dla przykładu teraz na mrozie -5*C pokazuje 11*C.

> Czujnik EPS ok.40 zł.

hmm cos tanio... chyba że nie mówimy o tym samym czujniku hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś na początku tego dłuuugaśnego watku pisałem aby sobie nie

> zawracać tym głowy, gdyż jest wszystko w porzadku!

> Teraz po praktycznie zmarnowaniu mnóstwa czasu i niestety "paru"

> plnów jesteś dokladnie w punkcie wyjścia .

> Jeszcze raz twierdzę, ze szukacie koledzy sobie dziury w całym i

> niepotrzebnej roboty.

> Wachnięcia wskazówki moga być powodowane małą pojemnościa układu

> chłodzącego i szybkim stygnięciem cieczy podczas szybkiej jazdy

> w mroźny dzień lub postoju z silnikiem przcującym na wolnych

> obrotach!

> Proponuję przyslonić 3/4 otworu pod zderzakiem to silnik będzie się

> szybciej nagrzewal i wolniej stygł podczas jazdy w mroźne dni.

Wszystko fajnie tylko wyjaśnij mi jedno -dalczego od nowości czyli od sierpnia 2004 roku tego nie było nawet w 25 stopniowe mrozy? frown.gif

jak to mi wyjaśnisz to dam sobie z tym spokój!! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Być może za parę miesięcy wysypie Ci się czujnik.

> Też tak miałem - wczoraj w trasie padł czujnik,i trzeba było ratować

> się odpięciem go od wiązki,bo silnik szalał.

> Dla przykładu teraz na mrozie -5*C pokazuje 11*C.

> Czujnik EPS ok.40 zł.

gdzie ten czujnik masz? ja wymieniłem ten umieszczony na wężu nagrzenicy wraz z kolektorem dolotowym!

niestety nic to nie dało

gdzie jest ten czujnik EPS?

koszt -w ASO170 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko fajnie tylko wyjaśnij mi jedno -dalczego od nowości czyli od

> sierpnia 2004 roku tego nie było nawet w 25 stopniowe mrozy?

> jak to mi wyjaśnisz to dam sobie z tym spokój!!

Pewnie bylo tak samo tylko aż tak bardzo nie wpatrywałeś się w tą wskazówkę.

Zasiałeś wątpliwość i teraz wiele osób zamiast na drogę patrzy na wskaźnik i dostrzega podobne zjawisko smile.gif

Po prostu wkręciłeś sobie film, że coś nawala i zamiast podziwiać piękno przyrody wpatrujesz się we wskaźnik i drażni cię najmniejsze wachnięcie.

Gdyby tego wskaźnika nie bylo albo był mniej czuły lub tylko lampka kontrolna to nawet byś nie wiedział, że takie wachnięcia występuja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie bylo tak samo tylko aż tak bardzo nie wpatrywałeś się w tą

> wskazówkę.

> Zasiałeś wątpliwość i teraz wiele osób zamiast na drogę patrzy na

> wskaźnik i dostrzega podobne zjawisko

> Po prostu wkręciłeś sobie film, że coś nawala i zamiast podziwiać

> piękno przyrody wpatrujesz się we wskaźnik i drażni cię

> najmniejsze wachnięcie.

> Gdyby tego wskaźnika nie bylo albo był mniej czuły lub tylko lampka

> kontrolna to nawet byś nie wiedział, że takie wachnięcia

> występuja!

Mylisz się. Ja po 3,5 roku, kilka tygodni temu, wymieniłem płyn chłodzący. Gdzieś"w połowie wątku - dokładnie sprawdzałem zachowanie wskazówki przed i po wymianie)

Na drugi dzień wskazówka zaczęła ci kilkadziesiat sekund opadac o te jedną kreskę. Przedtem opadła w bardzo silne mrozy tylko raz - przy pierwszym otwarciu termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Darek wymienił czujnik na nowy, jesli oczywiście mowa o czujniku tym

> z tyłu silnika, co mi go ostatnio pokazywałeś

> hmm cos tanio... chyba że nie mówimy o tym samym czujniku

Innego czujnika nie ma zarówmo w Punto,jak i w Pandzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mylisz się ...

Trudno, jakos będe żył z tą świadomościa i dalej spokojnie jeździł hehe.gif

Jeśli ktoś ma czas i kasę na niepotrzebne rozbieranie samochodu i wymianę sprawnych elementów na nowe to życzę powodzenia hehe.gif

Pewnie gdy wątek dojdzie do kilku tysięcy wejść a wasze samochody przejadą bez niespodzienek po następne kilkadziesiąt kkm to podzielicie moje zdanie. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno, jakos będe żył z tą świadomościa i dalej spokojnie jeździł

> Jeśli ktoś ma czas i kasę na niepotrzebne rozbieranie samochodu i

> wymianę sprawnych elementów na nowe to życzę powodzenia

> Pewnie gdy wątek dojdzie do kilku tysięcy wejść a wasze samochody

> przejadą bez niespodzienek po następne kilkadziesiąt kkm to

> podzielicie moje zdanie.

tylko gorzej jak coś sie spier.. w najmniej oczekiwanym momencie- wybacz niczego sobie nie wmówiłem i po prosu uważna że nie jest to monrmalne by wskazówka jeździła jak jes się podoba!!

dla mnie jest to usterka i tyle!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedtem opadła w bardzo silne mrozy tylko raz -

> przy pierwszym otwarciu termostatu.

tak samo było u mnie- niestety teraz jest inaczej!! frown.gif

obstawiam jeszcze że cosik nie halo w pompą wody ale na razie nie mam czasu by ją wymienić bo w wqarunkach normalnego garażu jest to razej niemożliwe grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to mówisz o zupełnie innym czujniku- zerknij sobie na moje inne

> posty w tym wątku tam jest foto czujnika!!

To ? 281647691-czukjka.jpg

Przecież to ten czujnik,gdzie Ty widzisz różnicę...no chyba,że wymieniałeś całość króćca wodnego smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno, jakos będe żył z tą świadomościa i dalej spokojnie jeździł

> Jeśli ktoś ma czas i kasę na niepotrzebne rozbieranie samochodu i

> wymianę sprawnych elementów na nowe to życzę powodzenia

> Pewnie gdy wątek dojdzie do kilku tysięcy wejść a wasze samochody

> przejadą bez niespodzienek po następne kilkadziesiąt kkm to

> podzielicie moje zdanie.

Jak kto lubi. Ja akurat nic nie rozbierałem. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u Ciebie pewnie będzie kapkę łatwiej

nie sądzę, ze względu na rurownię gazową, trza bedzie porozpinać węże.... hmm jak u Ciebie pomoże to może jak altka będziemy robić to przy okazji ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm jak u Ciebie pomoże to może jak altka będziemy

> robić to przy okazji ??

nie ma sprawy.

Na razie skasowałem błąd z ECU,i zrobiłem dzisiaj ok.140 km.

Wskaźnik się nadal wahał,ale nie było szaleństw takich jak w sylwestra,że aż check wyskoczył.

Zajadę dzisiaj do IC,ale jak będzie duża kolejka (a w Tychach zawsze są kolejki o tej porze,zresztą tylko tam są te czujniki na stanie,w BB czy w Sosnowcu nie mają),to sobie daruję,bo nie mam półtorej godziny czasu ani zdrowia...jeszcze w Motoryzacji spytam.

W takim razie zobaczymy jutro,jak wypadnie wyjazd do Przemyśla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak temp cieczy chłodzącej zbliża sie do jakiejś temp, za wysokiej

> (nie wiem jaka to temp jest) to zapala sie kontrolka na

> liczniku.

konkrolka zapala się przy 120*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ?

> Przecież to ten czujnik,gdzie Ty widzisz różnicę...no chyba,że

> wymieniałeś całość króćca wodnego

rzecz polega na tym że oglądając ten czunik nie widzę jakoś możliwości by go wykręcić bez uszkadzania tej plastikowej obudowy- nie chodzi mi o te "ząbki" lecz fakt że czunik jest głębiej zatopiony! niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem że było parę razy ale żaden z opisanych przypadków nie odpowiada

> mojemu- ba!!

ech pobawilem sie chwile temu i dzisiaj znowu.. jak wskazowka pompowala tak pompuje....

na postoju jest w miare OK wachnieciam sa minimalne i oscyluja bardzo blisko polozenia otymalnego

w czasie jazdy... pompuje o cala dzialke i ni czorta nie chce dojsc do optymalnego... dodatkowo przy zatrzymaniu sie spada mocniej czyli powiedzmy o ok 1 i 1/2 dzialki....

nie wiem co wiecej kombinowac samemu bo nie mam koncepcji na to falowanie

odpowietrzanie - dwa razy do tego podchodzilem z takim samym efektem i do tego roznymi metodami

dzisiaj nawet postanowilem przelac uklad czyli wetknalem w zb wyrownawczy spory lej tak by mozna bylo plyn lac tak by poziom plynu w zestawie lejek mozna bylo zrobic sporo wyzej niz odpowietzrenie na wezu nagrzewnicy - przelalem ten uklad i na lejacym sie z odpowietrznika plynie dokrecilem go wiec nei mialo jak zlapac grama powietrza... chlodnica tez przelana i.. efektu pozytywnego brak

chyba klania sie aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, przy okazji przypomnialem sobie taki numer.

Jak moj misiek mial poltora roku, to mial taki objaw ze jak postalem powiedzmy z 30 min na "przekreconej" stacyjce ale nie wlaczonym silniku, to po zapaleniu, motorek ledwo zaskakiwal, niskie obr., i za chwile swiecila sie kontrolka silnika. Oprocz tego swirowal wskaznik paliwka.

Wizyta w ASO - stwierdzili w koncu ze to wina jakiegos nadajnika impulsowego. W kwicie jest napisane "nadajnik impulsowy - wymiana". Nie "przypalalem" sie wtedy bo koniec koncem okazalo sie z to bylo cos z cewkami, ktore zreszta tez od reki wymienili.

No ale moze naprowadzi to na cos, tym bardziej ze przypuszczam ze ASO myslalo wlasnie o tym z czym teraz mamy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech zastanawia mnie jedno.

Na jakich dystansach obserwujecie to zjawisko.

Ja mam podobnie ... ale uważam ze jest to pierwsze otwarcie termostatu. po około 6-8km nie mam już znaczących spadków.

Jedno co mnie denerwuje to ze przy -5C jak jade 70 -80 km/h.

w środku jest ciepło ... i z nawiewów leci gorące powietrze.

Natomiast przy 100-120km/h robi sie chłodno w kabinie i powietrze z nawiewów nie jest juz takie ciepłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ech zastanawia mnie jedno.

> Na jakich dystansach obserwujecie to zjawisko.

> Ja mam podobnie ... ale uważam ze jest to pierwsze otwarcie

> termostatu. po około 6-8km nie mam już znaczących spadków.

> Jedno co mnie denerwuje to ze przy -5C jak jade 70 -80 km/h.

> w środku jest ciepło ... i z nawiewów leci gorące powietrze.

> Natomiast przy 100-120km/h robi sie chłodno w kabinie i powietrze z

> nawiewów nie jest juz takie ciepłe.

na dystansie powiedzmy 25 km z czego pierwsze 15 to jazda pozamiejska a reszta to typowe miasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko pytanie czy on na pewno jest niedogrzany?

Raczej tak, ja mam podobnie. Dopiero jak jadę ze stałą prędkością około 110 - 120km/h to wskazówka stoi we właściwym położeniu, czyli w połowie skali. To sugeruje, że jeśli wskazówka faluje to silnik nie ma optymalnej temperatury pracy. Dodam że ogrzewanie u mnie działa normalnie, na postoju nie leci zimne powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

odkopuję stary wątek- jak kiedyś pisałem że nie dam za wygraną opisze co w tym temacie dotąd dokonałem i jakie mam ustalenia

otóż po wymianie termostatu na oryginalny (tak dla zainteresowanych oryginalny jest marki Behr) zauważyłem, że oryginał nie ma na zaworku uszczelki gumowej i myślałem że to jest przyczyną!

kupiłem termostat Vernet-a i zamontowałem gdyż myslałem że będzie lepszy- niestety nic sie nie zmieniło-jak falowała tak faluje wrrr.gif

wiec postanowiłem jeszcze zakupić wkład do termostatu polskiej Mery- Białystok- wkład kosztuje około 18 pln i zakłada sie go do oryginalnej obudowy

zamontowałem w sobotę i niestety było jeszcze gorzej niż wcześniej gdyż termostat otwierał sie za szybko i nie osiągał tej optymalnej temperatury pracy

wiec ponownie wymontowałem go i założyłem oryginalny Beh-a

niestety jak widać poległem

pozostaje mi jeszcze pompa wody lub chłodnica bo nic inego nie przychodzi mi do głowy a usterki elektryczne praktycznie są wykluczone frown.gif

niestety co najgorsze ASO tez niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dareek podziwiam cie za tą walkę waytogo.gif

I mam banalne pytanie frown.gif jako ze jestem szczesliwym posiadaczem 1.3 i od niedawna 1.1 to tak sie zastanawiam jak wy widzicie ile jest płynu chłodzącego w zbiorniczku. Ostatnio chciałem sprawdzic w 1.1 ile tego płynu jest ale ten plastik jest tak ciemny ze nie widać angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dareek podziwiam cie za tą walkę

> I mam banalne pytanie jako ze jestem szczesliwym posiadaczem 1.3 i

> od niedawna 1.1 to tak sie zastanawiam jak wy widzicie ile jest

> płynu chłodzącego w zbiorniczku. Ostatnio chciałem sprawdzic w

> 1.1 ile tego płynu jest ale ten plastik jest tak ciemny ze nie

> widać

u mnie wszystko widac zlosnik.gif zbiornik mlecznobialy.. a Twoj jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.