mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 Znacie jakis powod? Oprocz uderzenia, "silnej pracy budy",wady fabrycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 Skorodowane okolice osadzenia szyby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Znacie jakis powod? Oprocz uderzenia, "silnej pracy budy",wady > fabrycznej. klima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Skorodowane okolice osadzenia szyby. Raczej nie. Audi B5 96r. Szyba pekla i leci dalej a raczej nic nie uderzylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > klima Nie uzywam klimy w zimie wiec raczej nie przez to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 odprysk na szybie + nawiew maksymalnie na gorąco i pękła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Znacie jakis powod? Oprocz uderzenia, "silnej pracy budy",wady > fabrycznej. Koledze ostatnio pękła, bo posadził dzieciaka z przodu, nie zapiął pasów bo jechał tylko kawałek a:"musiał zahamować bo pies mu wyskoczył". Poważnie. W pęknięcia spowodowane "nagłą" zmianą temperatury przez klimę, zimną wodę w lecie i gorącą w zimie raczej bym nie wierzył (z całym szacunkiem Chris ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > odprysk na szybie + nawiew maksymalnie na gorąco i pękła I chyba o to chodzi, szyba jest mocno ponabijana od kamieni,nie bylo pekniecia, a ostatnio kumpel mocno grzeje na szybe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > W pęknięcia spowodowane "nagłą" zmianą temperatury przez klimę, zimną > wodę w lecie i gorącą w zimie raczej bym nie wierzył (z całym > szacunkiem Chris ). to proponuje Ci sprawdzic... ja tego doswiadczylem ... rozgrzany silnik ale nie uzywalem ogrzewania w aucie ( myslalem , ze jest ustawione na gorace powietrze i sie dziwilem ze po 15 km nie grzeje ) gdy przekrecilem na ogrzewanie + nawiew max na szybe..... poszla piekna dluga linia wzdluz szyby:) dlugo na taki efekt nie musialem czekac ... Bylo jakies -10'C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skubany_pl Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Znacie jakis powod? Oprocz uderzenia, "silnej pracy budy",wady > fabrycznej. Silny nawiew ciepłego powietrza na obmarzniętą szybę? Edit: już ktoś na to wpadł widzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > to proponuje Ci sprawdzic... ja tego doswiadczylem ... rozgrzany > silnik ale nie uzywalem ogrzewania w aucie ( myslalem , ze jest > ustawione na gorace powietrze i sie dziwilem ze po 15 km nie > grzeje ) gdy przekrecilem na ogrzewanie + nawiew max na > szybe..... poszla piekna dluga linia wzdluz szyby:) dlugo na > taki efekt nie musialem czekac ... Bylo jakies -10'C Musiał być jakiś zalążek w postaci odprysku po kamyku, albo inne pęknięcie. Normalna cała (nowa) szyba nie ma prawa strzelić w takich warunkach. Nie i koniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 zle "mycie" szyby, lub scieranie brudu z szyby tzn jej brzegow powodujac mikrorysy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 Raz "pękłem" szybę. Byłem w Chorwacji, auto stało na słońcu (auto czarne, w cieniu jakieś +38). Odpaliłem, puściłem nawiew na szybę, klima na full. Sam z auta wysiadłem oczywiście, bo w środku było spokojnie z +60. Stoję obok, palę, nagle słyszę TRZASK - poszło pęknięcie przez całą szybę. Od tatmej pory gdy schładzam samochód przed jazdą nigdy nie puszczam nawiewu na szybę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Raczej nie. Audi B5 96r. Szyba pekla i leci dalej a raczej nic nie > uderzylo. Podczas jazdy karoseria "pracuje" i w tak leciwym aucie może juz nie mieć odpowiedniej sztywności (rdza, naturalne odkształcenia). Stąd może być różny nacisk na szybę i pęka. A jeżeli auto jest powypadkowe - tym bardziej, niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KubaMkII Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 Może też to być powód "pracującego" nadwozia. Mój znajomy w Octavii z 2001 miał ten problem, raz w roku pękała mu przednia szyba na pół Ale założył rozpórkę i problem ustąpił.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Może też to być powód "pracującego" nadwozia. Mój znajomy w Octavii z > 2001 miał ten problem, raz w roku pękała mu przednia szyba na > pół Ale założył rozpórkę i problem ustąpił.... Ten problem to chyba ustąpił wraz z zaprzestaniem produkcji pierwszej wersji Favoritek!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KubaMkII Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Ten problem to chyba ustąpił wraz z zaprzestaniem produkcji pierwszej > wersji Favoritek!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Podczas jazdy karoseria "pracuje" i w tak leciwym aucie może juz nie > mieć odpowiedniej sztywności (rdza, naturalne odkształcenia). > Stąd może być różny nacisk na szybę i pęka. A jeżeli auto jest > powypadkowe - tym bardziej, niestety. Po tym samochodzie moglo przejechac piec tirow, mogl byc dzwoniony kilka razy ale ta ruda kur.. go nie bierze. wiec to pewnie przez roznice temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > zle "mycie" szyby, lub scieranie brudu z szyby tzn jej brzegow > powodujac mikrorysy. Bezdotykowo myty od kupna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Raz "pękłem" szybę. Byłem w Chorwacji, auto stało na słońcu (auto > czarne, w cieniu jakieś +38). Odpaliłem, puściłem nawiew na > szybę, klima na full. Sam z auta wysiadłem oczywiście, bo w > środku było spokojnie z +60. Stoję obok, palę, nagle słyszę > TRZASK - poszło pęknięcie przez całą szybę. Od tatmej pory gdy > schładzam samochód przed jazdą nigdy nie puszczam nawiewu na > szybę HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Silny nawiew ciepłego powietrza na obmarzniętą szybę? no chyba ,że z palnika HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > W pęknięcia spowodowane "nagłą" zmianą temperatury przez klimę, zimną > wodę w lecie i gorącą w zimie raczej bym nie wierzył nie inaczej po pierwsze NIGDY z nawiewu nie poleci aż tak zimne ani gorące powietrze od razu , w sekundzie przecież ochładza się i rozgrzewa stopniowo w mojej okolicy latem słoneczko potrafi przypalić na tyle ,że nie dotkniesz samochodu ,bo się oparzysz żeby móc nim odjechać musisz włączyć klime na maxa i poczekać na zewnątrz , jakoś szyby ludziom nie pękają HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > HanYs A Ty wujek co promujesz? Legalne ziółka? A co do tematu to widziałem coś podobnego tylko szybka miała jakiś ślad po kamieniu więc może to raczej przyczyna była a nie klima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > A Ty wujek co promujesz? Legalne ziółka? nie wnikam co tam zawija > A co do tematu to widziałem coś podobnego tylko szybka miała jakiś > ślad po kamieniu więc może to raczej przyczyna była a nie klima na motokąciku kiedyś gościu napisał ,że spowodował wypadek przez głupią skrzynię automatyczną po prostu nie wierzę w taką możliwość HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Podczas jazdy karoseria "pracuje" i w tak leciwym aucie może juz nie > mieć odpowiedniej sztywności (rdza, naturalne odkształcenia). > Stąd może być różny nacisk na szybę i pęka. A jeżeli auto jest > powypadkowe - tym bardziej, niestety. i z tym bym się zgodził dodam ,że jeśli szyba była wymieniana to powodem może być niewłaściwy montaż HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > nie inaczej To masz jakis pomysl czemu poleciala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > A Ty wujek co promujesz? Legalne ziółka? > A co do tematu to widziałem coś podobnego tylko szybka miała jakiś > ślad po kamieniu więc może to raczej przyczyna była a nie klima Całkiem możliwe, że był odprysk i to nie jeden. Może były mikropękniecia niezauważalne gołym okiem. Faktem jednak jest, że to klima spowodowałą pęknięcie szyby. Może w hamerykańskich autach tak się nie dzieje, ale w Fiacie Bravo i owszem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > To masz jakis pomysl czemu poleciala? szyba jest oryginalna ? modziłeś coś z zawieszeniem ? HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > dodam ,że jeśli szyba była wymieniana to powodem może być niewłaściwy > montaż Przy czym nie bez różnicy jest, czy szyba jest klejona, czy na gumie. Klejone są bardziej odporne na pęknięcia spowodowane pracą karoserii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Całkiem możliwe, że był odprysk i to nie jeden. Może były > mikropękniecia niezauważalne gołym okiem. Faktem jednak jest, > że to klima spowodowałą pęknięcie szyby. Może w hamerykańskich > autach tak się nie dzieje, ale w Fiacie Bravo i owszem USA jeżdżą auta z całego świata skoro była niejednokrotnie uszkodzona równie dobrze mogłeś kichnąć i by pękła HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Przy czym nie bez różnicy jest, czy szyba jest klejona, czy na gumie. > Klejone są bardziej odporne na pęknięcia spowodowane pracą > karoserii. Ale klejone sa 'czescia konstrukcyjna' karoserii, a na uszczelce moge lepiej 'pracowac' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > szyba jest oryginalna ? > modziłeś coś z zawieszeniem ? > HanYs Szyba oryginal,zawias seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Przy czym nie bez różnicy jest, czy szyba jest klejona, czy na gumie. > Klejone są bardziej odporne na pęknięcia spowodowane pracą > karoserii. na gumie już może od co najmniej dziesięciu lat nikt nie robi HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Szyba oryginal,zawias seria jeśli nie miałeś na niej odprysków to ciężko będzie dojść co jest powodem HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > USA jeżdżą auta z całego świata > skoro była niejednokrotnie uszkodzona równie dobrze mogłeś kichnąć i > by pękła Jednakoż pękła akurat wtedy i gdybym nie puścił wtedy klimy na szybę, być może nie pękłąby wcale. Znam też przypadek, gdy pękła tylna szyba w Focusie - przy dosyć ostrym mrozie gość włączył ogrzewanie tylenj szyby, pęknie się wszystko odmroziło, ruszył, śnieg z dachu przesunął się na tylną szybę i pękła. Są rzeczy, które nie śniły się naszym folozofom, a jednak się zdarzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > nie wnikam co tam zawija Jakoś Ci wujek nie wierzę > na motokąciku kiedyś gościu napisał ,że spowodował wypadek przez > głupią skrzynię automatyczną > po prostu nie wierzę w taką możliwość > HanYs Dlatego napisałem że nie jestem pewien. Fakt był taki że było mocno gorąco, włączył klimę i trzask. Zaznaczę że szyba była dość mocno pokiereszowana przez kamienie, a może była już pęknięta Fakt jest jednak taki że jak już szyba jest pęknięta to od różnic temperatury potrafi dalej zarysować się. Tak miałem w Scani i w Dafie ale tu to normalka. Szybki wymieniało sie średnio co 3-4 m-ce jak się jeździło na kochaną mateczkę rasiję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Jednakoż pękła akurat wtedy i gdybym nie puścił wtedy klimy na szybę, > być może nie pękłąby wcale. Znam też przypadek, gdy pękła tylna > szyba w Focusie - przy dosyć ostrym mrozie gość włączył > ogrzewanie tylenj szyby, pęknie się wszystko odmroziło, ruszył, > śnieg z dachu przesunął się na tylną szybę i pękła. Są rzeczy, > które nie śniły się naszym folozofom, a jednak się zdarzają. wystrzał tylnej ogrzewanej widziałem na własne oczy w "dużym fiacie" jesienią przy zwykłym deszczu i zaparowanych szybach nie była to raczej zmiana temperatury HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Ale klejone sa 'czescia konstrukcyjna' karoserii, a na uszczelce moge > lepiej 'pracowac' Wręcz przeciwnie - klej nie powinien być w 100% sztywny, uszczelka też nie powinna dopuszczać do bezpośredniego nacisku elementów karoserii na szybę. Jednak nikt, absolutnie nikt (a zwłaszcza producent) nie może gwarantować niczego w 13-letnim aucie. I z doświadczenia raczej wynika, że szyby klejone są bardziej odporne na tego typu pęknięcia - gumy parcieją, przecierają się i nacisk na szybę jest dużo większy niż w przypadku klejonych, gdzie często prędzej puści klej (jeżeli utracił pierwotną elastyczność), niż dojdzie do uszkodzenia szyby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > W pęknięcia spowodowane "nagłą" zmianą temperatury przez klimę, zimną > wodę w lecie i gorącą w zimie raczej bym nie wierzył (z całym > szacunkiem Chris ). "sprawdzone " w dwóch nubirach - włączenie klimy na szybę - w dwóch przypadkach pęknięcie wzdłuż wycieraczek odmrazanie karcherem (95 stopni ) szyb w najwieksze mrozy nie powoduje żadnych efektów ubocznych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adas Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 Miałem dwa przypadki pęknięcia przedniej szyby: - tygodniowe punto - podobno źle wklejona szyba (sztywność budy - były takie serie fiata niekoniecznie punto - patrz post KubaMkII) - 19 letnia mercedes - skorodowane ranty przedniej szyby ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Jakoś Ci wujek nie wierzę jak się kiedyś spotkamy to Cię wodą przekonującą przekonam > Dlatego napisałem że nie jestem pewien. Fakt był taki że było mocno > gorąco, włączył klimę i trzask. Zaznaczę że szyba była dość > mocno pokiereszowana przez kamienie, a może była już pęknięta i klima zionęła na szybę lodem ? > Fakt jest jednak taki że jak już szyba jest pęknięta to od różnic > temperatury potrafi dalej zarysować się. bo jest klejona ,a buda pracuje HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > jeśli nie miałeś na niej odprysków to ciężko będzie dojść co jest > powodem > HanYs To nie moj samochod, cc nie maja takich problemow Kumpel poprostu pyta o wszystkie mozliwe rzeczy, zeby te ktore sa zalezne od niego mogl wyeliminowac. EDIT: szyba jest klejona jesli to Wam pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Wręcz przeciwnie - klej nie powinien być w 100% sztywny, uszczelka > też nie powinna dopuszczać do bezpośredniego nacisku elementów > karoserii na szybę. Ale nie chodzi o sciskanie, a o to, ze szya jest przyklejona do karoserii. Klej moze i nie jest 'sztywny', ale mocno to wszystko trzyma i usztywnia. > Jednak nikt, absolutnie nikt (a zwłaszcza > producent) nie może gwarantować niczego w 13-letnim aucie. I z > doświadczenia raczej wynika, że szyby klejone są bardziej > odporne na tego typu pęknięcia no tu absolutnie sie zgadzam. - gumy parcieją, przecierają się > i nacisk na szybę jest dużo większy niż w przypadku klejonych, > gdzie często prędzej puści klej (jeżeli utracił pierwotną > elastyczność), niż dojdzie do uszkodzenia szyby. Naciski sa takie same, tyle, ze szyba moze dotykac bezposrednio karoserii. Ale nie tu jest problem. Problemem jest to, ze naciski w szczelce sa nierownomierne i tak jak w klejonej szybie rozkladaja sie wlasnie dosc rownomiernie dzieki 'rownemu' trzymaniu kleju, w uszczelce szyba po czasie moze sie przesuwac i z czasem nacisk idzie tylko z jednej strony, powodujac obciazenie jednej krawedzi wieksze, niz pozostalych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > To nie moj samochod, cc nie maja takich problemow Kumpel poprostu > pyta o wszystkie mozliwe rzeczy, zeby te ktore sa zalezne od > niego mogl wyeliminowac. Niech jedzie do dobrego blacharza, sprawdzi geometrię całej płyty podłogowej. Jeżeli z karoserią jest wszystko OK - wymienić szybę i zapomnieć na długie lata. Mając prawie 13 lat szyba mogła pęknąć tak naprawdę bez żadnego "nagłego" powodu - wszystkie odpryski, mikropęknięcia i inne zupełnie naturalne rzeczy kumulują się i bach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Naciski sa takie same, tyle, ze szyba moze dotykac bezposrednio > karoserii. Ale nie tu jest problem. Problemem jest to, ze > naciski w szczelce sa nierownomierne i tak jak w klejonej szybie > rozkladaja sie wlasnie dosc rownomiernie dzieki 'rownemu' > trzymaniu kleju, w uszczelce szyba po czasie moze sie przesuwac > i z czasem nacisk idzie tylko z jednej strony, powodujac > obciazenie jednej krawedzi wieksze, niz pozostalych. Dokładnie tak Dlatego jeżeli jest to szyba na gumce, to zazwyczaj wymiana jej razem z gumką likwiduje problem pękającej szyby, w przypadku szyby klejonej pęknięcia są rzadsze, ale i przyczyny mogą być znacznie bardziej "upierdliwe". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > jak się kiedyś spotkamy to Cię wodą przekonującą przekonam Zobaczymy kto lepszy przekonywacz > i klima zionęła na szybę lodem ? Nie tak od razu było chrup zresztą nie wiem od czego po prostu takie były fakty > bo jest klejona ,a buda pracuje > HanYs No raz że w ciężarówkach to ta buda dużo mniej pracuje W Scani nie dość że tył i przód na poduszkach to jeszcze kabina na 4 poduchach a i auto stało na słoneczku a wejść do kabiny granatowego auta nie dało rady więc odpaliłem klimę nie wchodząc całkiem do auta i polazłem do kumpla dalej ogladać film. Jak wróciłem to nawiew był na szybę a z małej ryski zrobiła się na pół szyby. Zbieram fakty do kupy i tylko to mi do głowy przychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hektor Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > - 19 letnia mercedes - skorodowane ranty przedniej szyby ... jakim cudem szyba moze skorodowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAR52 Napisano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Niech jedzie do dobrego blacharza, sprawdzi geometrię całej płyty > podłogowej. Jeżeli z karoserią jest wszystko OK - wymienić szybę > i zapomnieć na długie lata. Mając prawie 13 lat szyba mogła > pęknąć tak naprawdę bez żadnego "nagłego" powodu - wszystkie > odpryski, mikropęknięcia i inne zupełnie naturalne rzeczy > kumulują się i bach. Geometria ok. Sprawdzal z miesiac temu bo cos mu tam nie pasowalo po wymianie zawiechy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adas Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > jakim cudem szyba moze skorodowac? Napisałem wyraźnie - skorodowane ranty karoserii, na których jest odsadzona przednia szyba. Szkło raczej nie koroduje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 > Znacie jakis powod? Oprocz uderzenia, "silnej pracy budy",wady > fabrycznej. Jak poszło od środka do krawędzi, to bankowo od uderzenia - dokładnie przypatrz się i znajdziesz jakiś ślad. Jeżeli od krawędzi, to praca nadwozia, albo - patrz wyżej, mogło strzelić w krawędź szyby. Są też przypadłości fabryczne - w Volvo S40/V50 szyby są z jakiegoś chińskiego gównolitu chyba, bo padają jak muchy od byle pierdoły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.