Skocz do zawartości

Kierunkowskazy 3-błyskowe jak w nowych Oplach


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

> Tak myślałem. Trudno, zrobi się to inaczej, może prosty układ

> całkujący na C i R wystarczy...Pozdr.

To może lepszy będzie taki układ. Dwa uniwibratory w jednym scalaczku łatwo dostępne w handlu. Pierwszy generuje opóźnienie , drugi impuls wykonawczy. Elementami RxCx dobierasz czasy tw=0.45*Cx*Rx . Na poniższym schemacie w dwóch wariantach elementów wykonawczych - przekaźnik lub mosfet.

283409704-sprysk.jpg

EDIT:

Poprawka:

R4 dla przekaźnika musi mieć mniejszą wartość np 1K.

Równolegle z cewką przekaźnika powinna być dioda tłumiąca przepięcia od cewki. Poniżej korekta fragmentów wykonawczych:

283409704-korekta_74hc123.jpg

post-36196-14352506461594_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, już opracowałem konstrukcję, bardzo prostą, protyp na stole działa idealnie.

Zasada działanie jest jednak inna: nie ma opóźnienia impulsu tylko 3 machnięcia wycieraczek zaczynają się w momencie puszczenia manetki podczas spryskiwania, choćby spryskiwanie trwało nawet minutę (cofanie się płynu), to wycieraczki nie pojadą po suchej szybie!

Problem będzie z podłączeniem - niskie temperatury nie sprzyjają grzebaniu w plastykach auta oraz dostęp do właściwego przewodu przy multitimetrze, bez wyciągania tablicy bezpieczników i przekaźników się raczej nie obejdzie. Nie jest to trudne, tylko pracochłonne i niewygodne. Jedyna szansa, że właściwy kabelek do multitimera dochodzi z manetki wycieraczek (jeśli z pinu nr 3 manetki wychodzą 2 czarno-czerwone przewody, to IMO jest jeden z nich).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli koncepcja zaskoczyła ok.

Kolejną porcję układów zrobię ale niestety czekam ciągle na uC. Miały być po 9 lutym ale kicha - sklep przesunął termin dostawy dopiero na pierwszy tydzień marca. W takim razie będę miał z innego źródła i mam nadzieję że już w tym tygodniu. Na drugą serię mam wpisanych:

tosh F tylko kierunki

niedziela G ??

tommyk G tylko kierunki

juras7 G pełna wersja

niedziela podaj w jakiej wersji ma być układ , i razem z toshem prześlijcie mi wasze adresy do wysyłki i adresy email

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie ze dziala, gratuluje opracowania claps.gif

Podrzucam wiec przy okazji do rozwazenia inny pomysl. W Fordzie Focusie spotkalem sie z takim oto dzialaniem spryskiwacza i wycieraczek przednich: przy uzyciu spryskiwacza wycieraczki jada trzy razy po szybie (oczywiscie najpierw spryskiwacz), ida nastepnie w polozenie spoczynkowe, po czym po 6-8 sekundach jada jeszcze raz, usuwajac splywajace z gornej krawedzi szyby resztki plynu. W praktyce bardzo przydatne. Da sie zrobic do Astry?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się. W przypadku Fki można by wykorzystać część układu którą dla G wykorzystałem do sterowania przerywaną pracą wycieraczki - jedynie kwestia modyfikacji w programie. Z tym, że chyba doszedł by kolejny przekaźnik z diodą hmm.gif. Jak w Fce steruje się wycieraczką? Styki manetki załączają główny prąd silnika wycieraczki bezpośrednio, czy raczej jeszcze jest po drodze przekaźnik. Zapewne jest. Jeżeli nie ma dużego prądu cewki (do 100mA) to i bez dodatkowego przekaźnika by się wtedy obeszło. Niestety nie posiadam żadnych schematów do F. TISa mam już w wersji od astry G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wygląda że styki pozycji 1 i 2 są prądowe i podają pełny prąd na silnik. K8 to przekaźnik z pracą przerywaną. Jego wyprowadzenia 4 i 6 to regulacja czasu zwłoki? Czym się różni pozycja T od I manetki? Bo nie mogę dostrzec różnicy hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli wygląda że styki pozycji 1 i 2 są prądowe i podają pełny prąd

> na silnik.

ok.gif

> K8 to przekaźnik z pracą przerywaną.

ok.gif

> Jego wyprowadzenia 4 i 6 to regulacja czasu zwłoki?

No i tu problem, bo oryginalny przekaźnik miałem tylko 2 tygodnie zlosnik.gif O ile pamiętam, to w oryginale nie ma regulacji czasu zwłoki, przerwa jest stała.

> Czym się różni pozycja T od I manetki?

Wg schematu jest o jedną pozycję za dużo niż w rzeczywistości. Powinno być 0, T, 1, 2

Dam większy kawałek schematu (jako załącznik, żeby nie rozwalać forum).

Pozdroofka

post-36940-14352506553384_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to poprawiaj mnie jeżeli się mylę bo analizuję dalej

S9.5 to zestyki spryskiwaczy i wycieraczki szyby tylnej a wejście 6 tego K8 to nie jest regulacja zwłoki tylko impuls 3krotnego machania wycieraczką po uruchomieniu spryskiwacza ? Czy tak działa spriskiwacz w Fce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> S9.5 to zestyki spryskiwaczy i wycieraczki szyby tylnej

ok.gif

> a wejście 6 tego K8 to nie jest regulacja zwłoki tylko impuls 3krotnego machania wycieraczką po uruchomieniu spryskiwacza ? Czy tak

> działa spriskiwacz w Fce?

Generator w K8 ma dwa wejścia: 1 i 6. Myślę, że masz rację: 6 to trzy machnięcia przy sprysku, a 1 to wejście pozycji czasowej bez możliwości regulacji odstępu między machnięciami.

Pozdroofka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeanalizowaniu schematu pozostają kwestie, które trzeba wcześniej wiedzieć na 100%:

1) Trzeba by sprawdzić czy na 100% zainicjowanie sprysku z manetki podaje +12V na 6-K8 i czy chwilowy impuls wystarczający jest, że K8 sam potem te 3 razy macha. Zapewne tak jest.

Ponieważ K8 od 6 zawsze robi trzy machnięcia a my chcemy raz 3 a potem jeszcze jedno to docelowo trzeba by było zrezygnować z oryginalnego wyzwalania. Odciąć więc trzeba będzie kabelek SWRT (w mordę co to za kolor? nie mogę odszyfrować). Podłączyć go(od strony sprysku) do wejścia Win mojego TLW-Timera.

2) Jaki prąd pobiera K8 z wejścia 1 ? Jeżeli <100mA to nie ma potrzeby korzystać z kolejnego przekaźnika można łączyć bezpośrednio z TLWTimera jak dla AG. To może być wejście elektroniczne więc pobór prądu będzie mały ale trzeba to sprawdzić.

3) Ile czasu trwa jeden pełny ruch wycieraczki. Trzeba to wiedziec aby dopasować się do zainicjowania 3 ruchów Bo 3 machnięcia + 1 po 8s trzeba by inicjować wejściem 1 (pamiętamy że 6 już nie pracuje).

4) Najważniejsze. Czy podanie impulsu na 1 zawsze powoduje od razu start wycieraczki? Znaczy klikając na krótko manetką zawsze startuje od razu. Pewnie raczej tak. Tak by wskazywała logika.

Jeżeli 2 i 4 są spełnione to hmm.gif wynika, że bez problemu można regulowaną pracę przerywaną uruchamiać także w F. Lub właśnie alternatywnie koncepcję sprysko-kombinowanego-opóźnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po przeanalizowaniu schematu pozostają kwestie, które trzeba

> wcześniej wiedzieć na 100%:

> 1) Trzeba by sprawdzić czy na 100% zainicjowanie sprysku z manetki

> podaje +12V na 6-K8 i czy chwilowy impuls wystarczający jest, że

> K8 sam potem te 3 razy macha. Zapewne tak jest.

> Ponieważ K8 od 6 zawsze robi trzy machnięcia a my chcemy raz 3 a

> potem jeszcze jedno to docelowo trzeba by było zrezygnować z

> oryginalnego wyzwalania. Odciąć więc trzeba będzie kabelek SWRT

Czarny z czerwonym paskiem

> (w mordę co to za kolor? nie mogę odszyfrować). Podłączyć go(od

> strony sprysku) do wejścia Win mojego TLW-Timera.

> 2) Jaki prąd pobiera K8 z wejścia 1 ? Jeżeli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWRT

> Czarny z czerwonym paskiem

hmm.gif to jak ten skrót jest utworzony bo w schemacie astrze G byłoby taki kabelek nazwany po prostu BKRD (Black Red). Jedyne co mi przychodzi do głowy to Strip Witch Red ale nie wiem co z T zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajnie. Czyli na pyt. 4 też zapewne znasz odpowiedź?

Każdy, nawet krótki impuls manetki spryskiwacza (dokładnie to styku spryskiwacza zlosnik.gif), wyzwala przekaźnik (i rzecz jasna ten zwiera swój styk na cztery cykle).

edit: dokładnie na około 3,48 cykli, bo styk rozwiera się w okolicach zewnętrznego zwrotnego punktu wycieraczki (według moich "obserwacji słuchowych" tuż przed minięciem ZZ).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec jednak da rade. Jesli taki uklad powstanie, oczywiscie zakupuje

> i skladam hold tworcy.

Ale to nie ma tak prosto. Trzeba jeszcze wypełnić pozostałe punkty zapytań + możesz zostać kolejnym królikiem doświadczalnym. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj troszkę pojeździłem autem i w działaniu kierunkowskazów zauważyłem dwa małe problemy. Mianowicie przy włączaniu zapłonu nie za każdym razem ale zdarza się, że wzbudzi się kierunkowskaz losowo prawy lub lewy i drugi problem z awaryjnymi, po wyłączeniu awaryjek losowo prawa lub lewa strona mignie zaprogramowaną ilość mignięć.

Podejrzewam, że kilka poprawek w sofcie i będzie gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mianowicie przy włączaniu zapłonu

> nie za każdym razem ale zdarza się, że wzbudzi się kierunkowskaz

> losowo prawy lub lewy

hmm.gif przyznam że nie do końca wiem skąd takie zjawisko się pojawia. Skoro manetka ma rozłączone obwody kierunków to wejścia sygnałowe są mocno umasione poprzez cewki twoich przekaźników. Co więc ma je wyzwolić? hmm.gif Skąd bierzesz tam masę? Ona jest na stałe czy może ją coś po chwili dopiero podłącza?

> i drugi problem z awaryjnymi, po

> wyłączeniu awaryjek losowo prawa lub lewa strona mignie

> zaprogramowaną ilość mignięć.

no tak, to wyjątek nie przewidziany w programie z adaptacją do Fki zlosnik.gif W AG awaryjne idą osobnym wejściem na MUT więc nigdy nie ma warunku zwarcia obydwu zestyków lewego i prawego kierunku. Po prostu się nie da. cfaniaczek.gif A tu nikt mi nie powiedział, że ten sam przerywacz steruje awaryjnymi. A sam też nie zatrybiłem.

> Podejrzewam, że kilka poprawek w sofcie i będzie gitara.

No tylko co, musiałbyś przesłać z powrotem do mnie. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyznam że nie do końca wiem skąd takie zjawisko się pojawia.

> Skoro manetka ma rozłączone obwody kierunków to wejścia

> sygnałowe są mocno umasione poprzez cewki twoich przekaźników.

> Co więc ma je wyzwolić? Skąd bierzesz tam masę? Ona jest na

> stałe czy może ją coś po chwili dopiero podłącza?

Nie żebym się wymądrzał, ale w momencie łączenia styków stacyjki występują "drgania".

Ponieważ nie wiem w jaki sposób odczytujesz na wejściach uC sygnały połączenia styków manetki , to gdybam tylko, że mogą tam pojawić się przez chwilę naprzemiennie stany wysokie i niskie a.

Ale to tylko takie moje gdybanie zlosnik.gif

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co więc ma je wyzwolić? Skąd bierzesz tam masę? Ona jest na

> stałe czy może ją coś po chwili dopiero podłącza?

Masa jest z instalacji. Może coś tam w tym przewodzie masowym nie do końca jest ok. Spróbuję ją pod śrubę jakąś dać i sprawdzę.

> No tylko co, musiałbyś przesłać z powrotem do mnie.

Trudno, prześlę nie ma wyjścia.

To mignięcie przy zapłonie to nie problem ale to z awaryjnymi może już kogoś jadącego za mną lub przede mną w błąd wprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie żebym się wymądrzał,

każdy wniosek i sugestia mile widziana

> ale w momencie łączenia styków stacyjki

> występują "drgania".

Tak ale tylko na zasilaniu układu, a tam jest stabilizator liniowy z filtrami + uC ma aktywowany BrownOut detector, więc co najwyżej uC by się zresetował.

> Ponieważ nie wiem w jaki sposób odczytujesz na wejściach uC sygnały

> połączenia styków manetki , to gdybam tylko, że mogą tam pojawić

> się przez chwilę naprzemiennie stany wysokie i niskie a.

Nie bardzo widzę jak by się miały przenieść. Ponieważ program przez 300ms sekund jest nieczuły na sygnały. Niemożliwe żeby tak długo trwały drgania. Po drugie manetka ma odłączone zestyki od przerywacza więc wejścia uC cały czas są na mocnej masie ustalanej przez cewki przekaźników (te dodatkowe przekaźniki w celu adaptacji do Fki). No chyba że ta masa nie jest dobrą masą, co powyżej zasugerowałemhmm.gif.

> Ale to tylko takie moje gdybanie

gdybanie zawsze może podsunąć jakiś cenny wniosek ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masa jest z instalacji. Może coś tam w tym przewodzie masowym nie do

> końca jest ok. Spróbuję ją pod śrubę jakąś dać i sprawdzę.

Sprawdź. Ja jeszcze raz prześledzę program ale nic ewidentnego na razie nie widzę.

> Trudno, prześlę nie ma wyjścia.

> To mignięcie przy zapłonie to nie problem ale to z awaryjnymi może

> już kogoś jadącego za mną lub przede mną w błąd wprowadzić.

zgadzam się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> każdy wniosek i sugestia mile widziana

> Tak ale tylko na zasilaniu układu, a tam jest stabilizator liniowy z

> filtrami + uC ma aktywowany BrownOut detector, więc co najwyżej

> uC by się zresetował.

> Nie bardzo widzę jak by się miały przenieść. Ponieważ program przez

> 300ms sekund jest nieczuły na sygnały. Niemożliwe żeby tak długo

> trwały drgania.

Zatem (przy tak dużym opóźnieniu) drgania styków należy pominąć ok.gif

>Po drugie manetka ma odłączone zestyki od

> przerywacza więc wejścia uC cały czas są na mocnej masie

> ustalanej przez cewki przekaźników (te dodatkowe przekaźniki w

> celu adaptacji do Fki). No chyba że ta masa nie jest dobrą masą,

> co powyżej zasugerowałem.

Zapytam tylko, czy wziąłeś pod uwagę, że do tego punku masy (chyba, że się mylę i mówimy o innym punkie zlosnik.gif) "podciągnięty" jest jest "+" zasilania poprzez rezystor (żarówkę kontrolki kierunków)?

> gdybanie zawsze może podsunąć jakiś cenny wniosek

ok.gif

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście na typowe drgania zestyków czy to z manetki czy z przerywacza w trakcie działania normalnie programu jest zaimplementowany odpowiedni algorytm w programie. Tu sprawa jest jasna.

> Zapytam tylko, czy wziąłeś pod uwagę, że do tego punku masy (chyba,

> że się mylę i mówimy o innym punkie ) "podciągnięty" jest jest

> "+" zasilania poprzez rezystor (żarówkę kontrolki kierunków)?

To raczej pytanie do jacknn. Wg mojego schematu miał podłączyć do masy pojazdu, nie wiem z czego skorzystał jako punktu masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masa jest z instalacji. Może coś tam w tym przewodzie masowym nie do

> końca jest ok. Spróbuję ją pod śrubę jakąś dać i sprawdzę.

druga ważna rzecz! masa TLW-Timera i tych przekaźników to musi być z tego samego punktu brana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej pytanie do jacknn. Wg mojego schematu miał podłączyć do

> masy pojazdu, nie wiem z czego skorzystał jako punktu masy.

Czyli Tobie chodzi o "czystą" masę.

Ja miałem na myśli punkt, który mógłby być w pewnych okolicznościach masą (...ale masą z punktu widzenia uC zlosnik.gif)

Żeby ułatwić sobie sprawę właśnie kombinuję jak go wykorzystać, ale bez separacji galwanicznej obwodów chyba się nie obejdzie zlosnik.gif

Reasumując jedyne co mi przychodzi do głowy w kwestii niekontrolowanych mignięć, to jakieś "śmieci" indukowane w pobliżu uC w momencie włączania zapłonu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> druga ważna rzecz! masa TLW-Timera i tych przekaźników to musi być z

> tego samego punktu brana.

Przekaźniki i TLW-Timer są połączone ze sobą, w bardzo małej odległości od siebie, masy ich są połączone. Ale jak pisałem wcześniej, zrezygnuję z masy w przewodzie bo może faktycznie jakaś ona nie taka jest i przymasuję bezpośrednio do karoserii, lepszej masy się nie da zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli Tobie chodzi o "czystą" masę.

> Ja miałem na myśli punkt, który mógłby być w pewnych okolicznościach

> masą (...ale masą z punktu widzenia uC )

Nawet jeżeli ta masa jest "nieczysta" 270751858-jezyk.gif a jest to ten sam punkt potencjału co masa dla uC (a wg jacknn tak jest) to nie powinno nic wyzwalać hmm.gif

> Reasumując jedyne co mi przychodzi do głowy w kwestii

> niekontrolowanych mignięć, to jakieś "śmieci" indukowane w

> pobliżu uC w momencie włączania zapłonu.

Nie można tego wykluczyć, że to jakieś zakłócenia EM , czy choćby przepięcia od kluczowanych indukcyjności grasujące po całej instalacji. Z drugiej strony charakter takich zakłóceń jest bardzo krótkotrwały i 10ms filtr w sofcie powinien to wyleczyć. Dlatego tak czy siak dorobię plombę, że do 2s po załączeniu zasilania nie będzie czytał linii kierunków oraz zwiększę filtr przeciwdrganiowy do 50ms. Przez 2 s po załączeniu stacyjki nie jest potrzebne tak szybkie używanie 3 błysków a wytnie mi to ewentualny problem zakłóceń na instalacji samochodowej. W programie błędów w każdym razie nie znalazłem, a debugowania nie mam możliwości przeprowadzić nie mając samochodu na biurku wink.gif. Zostały metody tylko z zakresu analizy teoretycznej swieca.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam alarm podpięty do kierunkowskazów, ale to nie wpływa na działanie, bo TLW-Timer działa dopiero po zapłonie a alarm działa niezależnie i nie ma impulsu na kierunki w momencie przekręcania stacyjki a jak działają awaryjne to nie wiem, w końcu pojawia się impuls na przykład jak chcę komuś podziękować awaryjnymi.

Moim zdaniem w oprogramowaniu trzeba wykluczyć taki przypadek gdy jednocześnie na TR i TL jest impuls. Taki przypadek pojawia się w momencie włączenia awaryjnych i zwiększył bym czas od włączenia do pełnego działania TLW-Timera aby wyeliminować tą stacyjkę, np czas zwłoki to 5 sekund (w dieslach może dłużej bo świece żarowe mogą taki efekt powodować, to są pożeracze prądu), chyba nie miało by to wpływu na działanie a do tego momentu auto zostało by uruchomione i nie było by śmieci w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam alarm podpięty do kierunkowskazów, ale to nie wpływa na

> działanie, bo TLW-Timer działa dopiero po zapłonie a alarm

> działa niezależnie i nie ma impulsu na kierunki w momencie

> przekręcania stacyjki

a cholera go tam wie czy jakiejś krótkiej szpilki nie puszcza i na żarówkach kierunków nie zauważysz a TLW się wyzwoli. Napięcie po stacyjce ma ten alarm podłączane? Żeby to na pewno wykluczyć musiałbyś go na chwile odłączyć od życia, np wyjąć mu bezpiecznik.

> a jak działają awaryjne to nie wiem, w

> końcu pojawia się impuls na przykład jak chcę komuś podziękować

> awaryjnymi.

> Moim zdaniem w oprogramowaniu trzeba wykluczyć taki przypadek gdy

> jednocześnie na TR i TL jest impuls.

Jak najbardziej taką zmianę wprowadzę, z tym to jest nie problem bo faktycznie tak program działa i temat jest do opanowania. Gorzej z tym załączaniem stacyjki bo źródła zjawiska nie znamy.

> Taki przypadek pojawia się

> w momencie włączenia awaryjnych i zwiększył bym czas od

> włączenia do pełnego działania TLW-Timera aby wyeliminować tą

> stacyjkę, np czas zwłoki to 5 sekund (w dieslach może dłużej bo

> świece żarowe mogą taki efekt powodować, to są pożeracze prądu),

Ale świece żarowe są rezystancyjne i nie sieją zakłóceń . Duży pobór prądu nie powinien nic przeszkadzać. Nawet jak zasilanie siądzie bardzo mocno to nic się nie stanie. Problemem mogą być zakłócenia elektromagnetyczne lub przepięciowe a takie powstają tylko podczas rozłączania obwodów z indukcyjnością.

> chyba nie miało by to wpływu na działanie a do tego momentu auto

> zostało by uruchomione i nie było by śmieci w instalacji.

i tak zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie w astrze G. Do niej ten projekt był przygotowany a do F my go po prostu adoptujemy. Zresztą kolega wszim ma u siebie ten moduł w G i nie ma z nim żadnych problemów.

Pomimo dwóch niedociągnięć świetnie to w F się sprawdza. Jazda po mieście to przyjemność gdy przy zmianie pasa muszę tylko musnąć manetkę a nie ją włączać później wyłączać czy też ją przytrzymywać.

Nasze problemy mamy już opanowane i zostaną naniesione poprawki w oprogramowaniu i nie będzie problemów.

Mowa tutaj o projekcie kolegi wszim. Wszystkie inne wcześniejsze projekty zostały porzucone, gdyż były dobre w teorii a niestety gorzej było z praktyką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he "jazda w mieście -zmiana pasa "hi hi

Przyjedz do mojego miasta to za bardzo nie pozmieniasz ,niestety mamy tylko dwie ulice dwupasmowe .ojoj hi,hi .Ale to nie znaczy ,że nie umiemy jeździć. Właśnie odebrałem przesyłkę od listonosza ,czyli niedługo montaż . bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie zlosnik.gif

Próbowałeś odpiąć ten alarm według sugestii wszima i sprawdzić wówczas zachowanie kierunków przy przekręcaniu kluczyka hmm.gif

Pytam z ciekawości, bo jasną jest rzeczą, że opóźnienie badania stanów na pinach uC załatwi sprawę.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, w zwykłe dni nie mam gdzie pogrzebać, bo późno wracam do domu i jest ciemno, a nie mam garażu.

Zresztą dzisiaj na kilka razy jak odpalałem auto tylko raz wzbudził się kierunek. Przy odpalaniu nie ma sensu się w to zagłębiać. Będzie większe opóźnienie i załatwi temat, zresztą to nie jest jakiś wielki problem. Bardziej problemem jest awaryjny, ale jak wszim wprowadzi odpowiednią zmienną w oprogramowaniu to nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.