chemmist Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Witajcie! Jakie były różnice między tymi silnikami i który warto wybrać, jak z ich trwałością i spalaniem? Dziękuję z góry za wszelkie informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 od 120km wzwyz to silniki 16v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > od 120km wzwyz to silniki 16v nieprawda, bo 1,9 MJ 120 ma 8V. 16V ma 1.6 MJ 105, 120, 1.9 MJ 140, 150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > nieprawda, bo 1,9 MJ 120 ma 8V. 16V ma 1.6 MJ 105, 120, 1.9 MJ 140, > 150 czyli 140KM to nie jest JTD tylko już MJ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex007 Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Witaj, ja jestem od niedawna użytkownikiem silnika 115 JTD. W 3d uważam, że jest zupełnie wystarczający. A jaka jest różnica? Być może się mylę, ale chłopaki mnie zaraz poprawią to ten silnik 140 KM jest silnikiem MultiJet. A to oznacza, że ma wielofazowy wtrysk paliwa. Paliwo jest wtryskiwane w innej dawce, gdy silnik jest zimny, ciepły itp. Czyli jest bardziej zaawansowany technicznie. Spalanie w 115-konnym to około 6 litrów. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > czyli 140KM to nie jest JTD tylko już MJ? Tak... 120 oraz 140 i 150 KM to MJ tylko 80 i 115KM to JTD 120 KM ma 8 zaworów 140 i 150 Km 16 zaworów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 23 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > Tak... 120 oraz 140 i 150 KM to MJ tylko 80 i 115KM to JTD > 120 KM ma 8 zaworów > 140 i 150 Km 16 zaworów... pomijajac moc tych silników który najlepiej sie sprawdzi w codziennej eksploatacji, dojazdy do pracy... któryś moze jest bardziej wytrzymały? bo spalanie pewnie na podobnym poziomie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex007 Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Już teraz się zamotałem... ja mam 1,9 JTD to jest pewne. A ile to ma koni? 115? 116? Czy 120 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Z 1.9: 115tka to zwykły CR 1wszej generacji z głowicą 8V; ciśnienie wtrysku 1350. 140tka CF3 to Multijet (CR 2giej generacji), głowica 16V ciśnienie wtrysku 1400. 150tka CF4 to jak 140tka z wtryskiem 1600. Generalnie MJty 16V to: 140, 150 i 136 (depot np Belgia) MJty 8V to: 100 (punto 2FL), 120, 105; jest też 130tka (grande punto) jest to jak pamiętam 8V z wtryskiem 1600 JTD 8V to: 80,85, 100, 105, 115 Pozdro P.S Tańsze w eksploatacji są JTDtki 8V, potem MJty 8V i na końcu MJ 16V Każdy z tych silników dobrze się kręci. JTD znosi i 100% większą moc. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > 16V Każdy z tych silników dobrze się kręci. JTD znosi i 100% > większą moc. > Pozdro No tu kolega zaszalał.... zgodze sie do max 55% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > 140 KM jest silnikiem MultiJet. Tu sie zgadza > A to oznacza, że ma wielofazowy wtrysk > paliwa. Paliwo jest wtryskiwane w innej dawce, gdy silnik jest > zimny, ciepły itp. tu juz troche zaszalales W kazdym silniku jest tak jak pizesz. W JTD sa "max 3 wtryski" tzn dawka paliwa moze byc/jest podzielona na mniejsze porcje, wtryskiwacze sa elektromagnetyczne. W MJ na jeden cykl pracy moze byc wiecej dawek. Chyba sa tam stosowane wtryskiwacze piezoelektryczne i dawek moze byc nawet 5. Powoduje to lepsza kulture pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 wpisz sobie nr silnika w google, albo nr nadwozia w eper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Chyba sa tam stosowane > wtryskiwacze piezoelektryczne i dawek moze byc nawet 5. W MJTD też są wtryskiwacze elektromagnetyczne. Choć rzeczywiście piezzoelektryki uchodzą za "szybsze" i są dedykowane do wtrysku wielofazoewgo. Ale FIAT jak widać sobie poradził.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > wtryskiwacze piezoelektryczne i dawek moze byc nawet 5. Powoduje > to lepsza kulture pracy. Kulture i oczywiście... ekologie! Ostatni wtrysk przy wtrysku wielofazowym ( ten piąty ) nie służy wcale pracy silnika tylko paliwko z tej dawki wspomaga dopalanie spalin w ukł. wydechowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > No tu kolega zaszalał.... zgodze sie do max 55% A niby dlaczego? To ze kolega ma ~150koni w JTDku 8V nie znaczy, że inni nie mają więcej. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alex007 Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 I wszystko jasne mówiłem, że chłopaki mój ewentualny błąd poprawią Szukałem tego artykułu w Automoto, aby doprecyzować moją wypowiedź, ale niestety nie znalazłem. Wiedzę trzeba mieć w głowie a nie w książce na półce (ale to też) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > A niby dlaczego? To ze kolega ma ~150koni w JTDku 8V nie znaczy, że > inni nie mają więcej. > Pozdro Czyli wedlug ciebie ze 115KM mozna wyciagnac 230KM a ze 150KM MJTD mozna wyciagnac 300KM ? ... owszem mozna ale tak jak w F1, jeden wyscig = jeden silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > Czyli wedlug ciebie ze 115KM mozna wyciagnac 230KM a ze 150KM MJTD > mozna wyciagnac 300KM ? > ... owszem mozna ale tak jak w F1, jeden wyscig = jeden silnik Czytanie ze zrozumieniem kolego jest podstawą. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > W MJTD też są wtryskiwacze elektromagnetyczne. myslale, ze sie szarpneli na takie jak w pandzie Skoro w MJTD sś takie same wtryskiwacze, to też sa 3 dawki (tak jak w JTD), a może w JTD jest tylko jedna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > A niby dlaczego? To ze kolega ma ~150koni w JTDku 8V nie znaczy, że > inni nie mają więcej. > Pozdro No fajnie ale 115 KM w orginale +55% daje 178KM a tu mowa o +100% wzroście co daje o 230 KM.... GDZIE ???? Ja mam zaledwie +28% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > ja mam 1,9 JTD to jest pewne. A ile to ma koni? 115? 116? Czy 120 ? Skoro jesteś pewien, że posiadasz silnik JTD, to masz oficjalnie wg Fiat'a 115KM i koniec. W rzeczywistości pewnie tych koników jest nieco więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > No fajnie ale 115 KM w orginale +55% daje 178KM a tu mowa o +100% > wzroście co daje o 230 KM.... > GDZIE ???? > Ja mam zaledwie +28% Moje JTD ma obecnie ~155ps z 80ciu oryginalnych, jeździ i absolutnie nic się z motorem nie dzieje. Kolegi Brevisa ~175ps przy 250kkm przelotu, innego znajomego stilo ma ~190ps na motorowni 100kkm co jak łatwo policzyć jest odpowiednio ~95%, 52% i 65% wzrostem parametrów. Problemem w dalszej zabawie przy 115tkach NIE SĄ silniki a wydajność osprzętu - rozpracujemy sprawę i auta będą mocniejsze. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 No to ja też coś marnie mam, bo wzrost mocy i momentu wyniósł 20% względem wartości zmierzonych fabrycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > Czytanie ze zrozumieniem kolego jest podstawą. > Pozdro OK, moze ponioslo mnie z tym MJTD ale i tak nie wierze ze wyciagniecie 155KM z 80-ciu oryginalnych jest 'normalnym' rozwiazaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ramok Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 Dlaczego? Silnik jako taki chyba identyczny z wersją 115KM, która na takie wartości jest "wirusowana" bez problemu. Fakt 1., że np. nie ma intercoolera, ale podobno niektórzy w swoich autkach mieli. Fakt 2., że skrzynia ma inne przełożenia, sprzęgło pewnie też inne. Fakt 3., że 80KM ma turbo o stałej geometrii. Ale być może po zmianie sprzęgła i zapewnieniu odpowiedniego chłodzenia nie powinno być innych problemów. A że sam jestem pod wrażeniem, zadałem na priva prośbę o więcej danych/zakres modyfikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > OK, moze ponioslo mnie z tym MJTD ale i tak nie wierze ze > wyciagniecie 155KM z 80-ciu oryginalnych jest 'normalnym' > rozwiazaniem Co rozumiesz w temacie normalny? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > Dlaczego? Silnik jako taki chyba identyczny z wersją 115KM, Zonk. Motory NIE SĄ IDENTYCZNE. 115tka jest mocniejszym wyrobem. Lista różnic i to nie tylko w motorze jest bardzo duża... która na > takie wartości jest "wirusowana" bez problemu. Fakt 1., że np. > nie ma intercoolera, ale podobno niektórzy w swoich autkach > mieli. Nie wiem jak w stilo, w punto każde auto miało IC. Fakt 2., że skrzynia ma inne przełożenia, sprzęgło pewnie > też inne. Fakt 3., że 80KM ma turbo o stałej geometrii. > Ale być może po zmianie sprzęgła i zapewnieniu odpowiedniego > chłodzenia nie powinno być innych problemów. Trochę do tej listy trzeba jeszcze dopisać... A że sam jestem pod > wrażeniem, zadałem na priva prośbę o więcej danych/zakres > modyfikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 http://stilo.net.pl/silniki.html jtd115 najwięcej na rynku, tańsze w serwisowaniu (MJ maja więcej osprzętu) a do tego są wyjątkowo podatne na kręcenie. Licz się z tym ze 150 bedzie ciezko kupić. Nieco łatwiej z 140. Jak widać TUTAJ jtd115 jest także ekonomiczny jesli chcesz. Wazne co by ktos przed Tobą nie zajedził turbiny oraz dwumasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 > Co rozumiesz w temacie normalny? > Pozdro Po prostu nie wydaje mi sie ze mozna tak bezkarnie podniesc moc dwukrotnie Podaj wiecej szczegolow. To jest tylko chip tuning? Czy tez zmiana turbo, sprzegla, zakucie itd. Jesli nie to w najmniej oczekiwanym momencie mozesz zobaczyc taki obrazek - link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2009 To w końcu ustalić należy, czy ten chiptuning odbył się na fabrycznych częściach, czy też miały miejsce spore ingerencje w zespól napędowy. Nie jest sztuką zwiększyć moc i moment dwukrotnie, wymieniając przy okazji sporo elementów, które podwoiły wartość samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brevis Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 może się włączę .... jeżeli dorobienie fmic-a , dorobienie VNT , mod sprzęgła , virus w kompie ( i to nie byle jaki , biorac pod uwagę , ze chyba jedyna taka 80 w Polsce )oraz dużo cierpliwości ......jest dwukrotnym zwiększeniem $$ auta lub spora ingerencja mechaniczna .... to chyba świstak siedzi i zawija w sreberka wszystkie tdi ( nie umniejszając ich potędze modowalnosci) gdzie tego typu przeróbki nie są uznawane za elitarny i drogi tuning ... Reasumując ... kolega Cinus ma święta racje ... tego typu przyrost są możliwe ... inaczej w tym roku 200 kuniów pęknie na śląsku lub w Myślenicach ... stay tuned... Co do tematu topicu , bo się zrobił mały offtop.... wszystko zależy czego się oczekuje .... wszystkie 8v jtd nie grzeszą kultura pracy , osiągami (na serii) .... ale jedna im trzeba przyznać .... jeżdżą taniej i pewniej pod względem możliwych awarii ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 Wszystko fajnie ... ale ile maksymalnie z 115 konnego silnika sie wyciska na oryginalnej turbinie i osprzęcie .... myślę że to 175 KM..... Jesli kolega ma 150 KM z JTD 80 KM to wielki szacunek .... bo albo zmienił "wszystko" w tym aucie albo hamownia jest do D...y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > Po prostu nie wydaje mi sie ze mozna tak bezkarnie podniesc moc > dwukrotnie > Podaj wiecej szczegolow. To jest tylko chip tuning? Czy tez zmiana > turbo, sprzegla, zakucie itd. Motor tj słupek jest oryginalny. Układ wtryskowy seria. Przeniesienie napędu seria prócz sprzęgła. Turbo seria z innego modelu JTD (z VNT), dorzucony jest customowy IC, wydech by MG soft by Daniel TTC. Oczywiście zmieniony jest CAŁY układ hamulcowy - wszystko nowe z Fiata. > Jesli nie to w najmniej oczekiwanym momencie mozesz zobaczyc taki > obrazek - link Proszę Cię... a na seryjnym silniku czegoś takiego zobaczyć nie możesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > Wszystko fajnie ... ale ile maksymalnie z 115 konnego silnika sie > wyciska na oryginalnej turbinie i osprzęcie .... myślę że to 175 Mówimy OGÓLNIE o JTD, jeśli sprawa tyczy się seryjnej 115tki to przy seryjnym osprzęcie ale z większym ICem, luźniejszym wydechem może i byłoby teoretycznie do osiągnięcia jednak wątpie aby turbo długo pożyło + raila bardzo musiałbyś gwałcić jeśli chodzi o ciśnienie a wtryski zapewne przelać. Pokazać to na wykresie a jeździć z tym na ulicy - 2 różne sprawy. Pomijam tu kwestie EGT które byłoby na pewno niebezpieczne. > KM..... > Jesli kolega ma 150 KM z JTD 80 KM to wielki szacunek .... bo albo > zmienił "wszystko" w tym aucie albo hamownia jest do D...y Proszę Cię, nie każ mi zmieniać opinii o sobie bo wypowiedź jest żenująca... Poczytaj liste napraw swojego auta... Wbrew pozorom do osiągnięcia mojego wyniku nerki nie musiałem sprzedać itp... Jako specjalista za którego się uważasz usiądz i pomyśl co w dieslu jest odpowiedzialne za moc i policz ile to może kosztować. Od siebie powiem - można takie mody robić po kosztach. Znam wielu inteligentów którzy zabawe zaczynają na silniku a kończą na sprawach ważniejszych jakimi są na pewno hamulce czy zawieszenie. Wszelkie części użyte do modów w moim aucie są NOWE gdyż nie uznaję półśrodków. Koszta jakie wsadziłem w upgrade motoru nie są większe niż Ty wsadziłeś w reanimacje swojego auta tj sprężarki, pompy i inne bzdury... Jak już napisał kolega Brevis 200koni pęknie i znów wielcy specjaliści będą kazali Maha-e w ośrodku doświadczalnym silników spalinowych politechniki śląskiej naprawiać Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 I chyba nic więcej dodawać nie muszę Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > Motor tj słupek jest oryginalny. Układ wtryskowy seria. > Przeniesienie napędu seria prócz sprzęgła. > Turbo seria z innego modelu JTD (z VNT), dorzucony jest customowy IC, > wydech by MG soft by Daniel TTC. > Oczywiście zmieniony jest CAŁY układ hamulcowy - wszystko nowe z Ale tu nie o koszty chodzi......to fajnie,ze oryginalne nowe częsci kupujesz ja tego nie zrobiłem z turbiną i z pompą jak sam czytałeś regenerowałem lub wymieniałem ...... jak sam napisałes zmieniłes cały układ dolotowy i wylotowy.... praktycznie zrobiłeś z 80-tki 115+ a następnie podbiłes do 150 .... ale OK Ja "specjalistą" bynajmniej nie jestem ale ucze sie cały czas od lepszych Nawiązując jednak do mojej pierwszej wypowiedzi nadal uważam, że obecnie Twoje stwierdzenie o tym, że silnik JTD 1,9 ma zapas/rezerwę +100% mocy ( dla normalnej eksploatacji ) to nieprawda.... Tak jak Koledzy pisza jeszcze 200 KM nie pękło a do 230 KM to droga daleka.... Maksymalna moc (do normalnej ) dla tego silnika to pewnie gdzieś koło 175 KM.... więc 50-55% co i tak jest baaardzo fajnie Życzę tobie nadal udanej zabawy z autkiem i mam nadzieję że podzielisz się z nami swoimi lub kolegów osiągnięciami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasyx Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > Proszę Cię... a na seryjnym silniku czegoś takiego zobaczyć nie > możesz? Ale bedzie to chyba jeden przypadek na kilkadziesiat tysiecy. Przez takie modyfikacje BARDZO podwyzszach takie prawdopodobienstwo. A co do mocy Lisek slusznie zauwazyl ze praktycznie juz na starcie stworzyles 115 KM wersje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 24 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 rok 2002, okazało sie na miejscu ze to jtd 80KM i powiem wam miło mnie zaskoczyło... całkiem przyjemnie się to napędza, 115 w którą celuje to już naprawde musi być milusie auto ogólnie wrażenia bardzo poztywne, przebieg auta 180tkm, nic nie stuka nic nie puka, fotele twarde, takie jak lubię ale... no własnie..... samochód nie wygladał na powypadkowy, ale w różnych miejscach były odpryski lakieru jakby się łuszczył do gołej blachy, m.in przy plastiku nad tablica rejestracyjną z tyłu, rdza na dolnej części tylnej klapy, łuszczący się lakier w bocznych rynnach przy otworze bagażnika, oraz puchnący i pękający lakier przy tylnej lampie na błotniku i we wnęce drzwi tylnych. Niestety były też wypiaskowane zapewne od kół dolne części błotników przednich oraz dwa odpryski lakieru na rancie nad przednia szybą. Poza tym pewnie nieszczelna bo zabrudzona od środka kurzem lampa przednia. Co sądzicie o tych przypadłościach, czy zdarzają sie częściej w stilakach czy to raczej ten egzemplarz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > Ale tu nie o koszty chodzi......to fajnie,ze oryginalne nowe częsci > kupujesz ja tego nie zrobiłem z turbiną i z pompą jak sam > czytałeś regenerowałem lub wymieniałem ...... A szkoda, nówki da się dostać naprawdę w dobrych cenach - jak coś priv jak sam > napisałes zmieniłes cały układ dolotowy i wylotowy.... Wydech - tak jest cały inny. Dolot nie - tylko IC centralny, reszta rur w tym puszka i filtr powietrza są oryginalne - nie uznaję stożków czy innych głupot. JTD ma bardzo dobry kolektor ssący i tu w sumie nie trzeba nic poprawiać. > praktycznie zrobiłeś z 80-tki 115+ a następnie podbiłes do 150 > .... ale OK Nie. Motor 115 jest inny. Wał jest ten sam, korby różnie bywa (zazwyczaj inne) tłoki zupełnie inne, 115tki też mają lepszy wałek przez co bardziej można napełnić komory w wyższej prędkości obrotowej. Jeśli ma to być na maksymalnie prosto wytłumaczone to mam 80tkę z CZĘŚCIOWYM osprzętem 115tki (turbo, zawór overboostu itd) > Ja "specjalistą" bynajmniej nie jestem ale ucze sie cały czas od > lepszych Ja również pogłębiam wiedzę o JTD, bez zagłębiania się i prób nie wyczarowałbym z Punciaka tego co jest obecnie > Nawiązując jednak do mojej pierwszej wypowiedzi nadal uważam, że > obecnie Twoje stwierdzenie o tym, że silnik JTD 1,9 ma > zapas/rezerwę +100% mocy ( dla normalnej eksploatacji ) to > nieprawda.... Lisku - pokaż mi proszę GDZIE tak napisałem Moje słowa brzmiały "JTD znosi i 100% większą moc" Auto jeździ zupełnie bezawaryjnie i nie ma z nim żadnych problemów - fakt jestem pedantem, ale o każde moje auto dbam tak samo, czy jest seryjne czy też nie. Kiler zabije i zupełnie fabryczne auto w bardzo szybkim czasie Tak jak Koledzy pisza jeszcze 200 KM nie pękło a > do 230 KM to droga daleka.... W 80tce dwukrotny przyrost został osiągnięty, gdyby nie problemy ze sprzęgłem na pewno miałbym ponad 160ps bo zapas w układzie wtryskowym jeszcze mam. Niestety Punto ma mały kielich skrzyni i nie da się tam wsadzić sprzęgła ze 115tki które ma 235mm i mocny docisk. Seryjnie punto miało 228,5mm tarcze, obecnie mam 230mm i maksymalnie silny docisk jaki dało się zamontować (części Valeo z modeli Fiata). W kolejnym setupie szykowanym na wiosne będę miał sprzęgło które w innych dieslach fiata przenosi 390-400Nm przy masie 1400+kg więc w Puncie przy masie 1100 problemów być nie powinno zupełnie Jak już pisałem barierą w 115tce na 200ps w opisanych stilakach nie był sam motor. Turbo zawsze można dać wieksze, problemem był układ wtryskowy. Mam nadzieję że pompa, którą chcę zaadoptować jak również i wtryski pozwolą wyeliminować ten problem. Jeśli tylko paliwa będzie wystarczająco to przy GT20 masz 200-215ps, przy GT22 można i atakować bariery 230ps. Przy tych mocach moment szacować można na 400Nm - w ciężkim stilo problemem może być sprzęgło ale mam nadziję że i ten problem opanujemy > Maksymalna moc (do normalnej ) dla tego silnika to pewnie gdzieś > koło 175 KM.... więc 50-55% co i tak jest baaardzo fajnie Wiesz jak to jest - apetyt rośnie w miarę jedzenia. Dla kogoś kto wie jak mocnego diesla eksploatować te, czy też wyższe parametry nie będą problemem > Życzę tobie nadal udanej zabawy z autkiem i mam nadzieję że > podzielisz się z nami swoimi lub kolegów osiągnięciami Wykres na pewno zostanie pokazany jak tylko finalny etap zostanie osiągnięty Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > Ale bedzie to chyba jeden przypadek na kilkadziesiat tysiecy. Zdziwiłbyś się... Polecam chociażby lekturę DTI 2.2 ... Przez > takie modyfikacje BARDZO podwyzszach takie prawdopodobienstwo. Jak bardzo? 5%, 10 czy 60%? Wrózenie z fusów. Każdy motor się zużywa jak się nim jeździ. Ja swoim w życiu 300kkm-400kkm nie nakręcę więc jeśli padnie 50-100kkm wcześniej uznam to za zużycie eksploatacyjne. Dla mnie większą głupotą jest wymiana oleju co 20kkm albo i więcej niż zabawy z podnoszeniem mocy. Dla motoru najważniejsza jest świeża oliwa odpowiedniej jakości jak również odpowiednia jej temperatura gdy masz zamiar dać w palnik + czysty luft do zasysania. > A co do mocy Lisek slusznie zauwazyl ze praktycznie juz na starcie > stworzyles 115 KM wersje Opisane w poście wyzej - ŹLE zauważył. Jeśli będę miał okazje posiadania tłoków z 80tki i 115tki na bank zrobię Wam foto... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 Piaskowanie błotników przy przednich kołach - norma zarówno w Stilo jak i Punto. Przy dużych kołach piaskuje też w stilakach tylne błotnikim przed tylnim kołem. Rozwiązaniem są chlapaki lub progi w wersji 3d + pomalowanie newralgicznych punktów barankiem. Tylna klapa również kilkukrotnie widziałem (przy rejestracji lub zamku). O innych problemach przez kolegę opisanych nie słyszałem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2009 > 115 w którą celuje to już naprawde musi być milusie auto Jeździ IMO całkiem akceptowalnie - zwłaszcza w kontekście zapotrzebowania na paliwo. Mocno też odstaje niezawodnością (na plus ) od całej reszty Stilo. > wrażenia bardzo poztywne, przebieg auta 180tkm, nic nie stuka > nic nie puka, fotele twarde Fotel kierowcy po takim przebiegu raczej będzie nosił ślady "zmęczenia" - gąbki siedziska nie są najwyższej jakości i z czasem robią się zwiotczałe - widać różnicę między stroną kierowcy i pasażera. Można oczywiście wymienić tę gąbkę... > Niestety były też wypiaskowane zapewne od kół dolne > części błotników przednich oraz dwa odpryski lakieru na rancie > nad przednia szybą. To standardowy problem - piaskowanie dotyczy też progów przed tylnym kołem. W to zagłebienie pod tylnymi drzwiami trafiają kamienie spod przedniego koła. Niektóre marki oklejają swoje auta w takich miejscach przezroczystą folią - Fiat oferuje co prawda gotowo przyciętą folię 3M, ale właściciel musi najpierw dowiedzieć się, że taki problem występuje, a następnie musi jeszcze się dowiedzieć, że można w ASO kupić coś, co temu zapobiegnie. > Poza tym pewnie nieszczelna bo zabrudzona od > środka kurzem lampa przednia. Jeśli tylko jedna, to znaczy że drugą lampę wymieniano - takie wykwity na wewnętrznej stronie klosza to standard, generalnie ten poliwęglan z którego wykonuje się klosze przednich lamp nie jest najwyższej jakości/trwałości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 > W JTD sa "max 3 wtryski" tzn dawka paliwa moze byc/jest podzielona na > mniejsze porcje, wtryskiwacze sa elektromagnetyczne. Trochę przesadziłeś W JTD typu UniJet czyli w typowym 115KM wtrysk paliwa jest podzielony na dwie części : 1. wtrysk pilotażowy 2. wtrysk główny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2009 > W JTD typu UniJet czyli w typowym 115KM wtrysk paliwa jest podzielony > na dwie części. napisalem max. Max ze wzgledu na wtryskiwacze elektromagnetyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekd Napisano 3 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2009 nie wiem dokładnie - to poddaję dyskusji wielce szanownych - ale ja miałem problem ze sprzęgłem w swoim 140konnym MJ i to podobno wynika z większego momentu obrotowego niż w 115konnym i siada przez to częściej sprzęgło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franekd Napisano 3 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2009 a i hamulce masz w wersji 140konnej takie same jak w mocniejszej (170konnej) wersji abarth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.