Skocz do zawartości

Jak jezdzic autem z takim wykresem


Bolo_3M

Rekomendowane odpowiedzi

> jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna

> oczywiscie

Oszczędnie ... pewnie w instrukcji piszą, że pomiędzy 2000 a 3000 obr.

A w praktyce pewnie nie przekraczać zbytnio 4000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna

> oczywiscie

Miedzy maxymanlym momentem a mocą ... czyli tak jest bezpiecznie dla silnika wink.gif

A oszczędnie to zależy przecież jak z but.gif

Jak mocniej ciśniesz to niskie obroty zabiją silnik, jak jeździsz rozsądnie spokojnie to od 2k rpm do 3-3,5 k rpm można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Max moment w opisie jest przy niższych obr. niż na wykresie

kapuje juz widze gdzie jest blad ale wszystkie dostepne zrodla ktore znalazlem podaja te wartosci co sa napisane i faktycznie nie pokrywa sie to dokladnie z wykresem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle postow,a zadna z Eko nie ma nic wspolnego, 2,5tys obrotow i

> zmieniasz bieg na wyzszy,nizszy kolo 1,8-2 tys

i tu sie niestety mylisz, najbardziej optymalna predkość obrotowa silnika jest w granicach od maksymalnego momentu do maksymalnej mocy. W tym konkretnym przypadku jazda z obrotami 1800, a juz zwlaszcza przyspieszanie z takich obrotow, powoduje zwiekszone zuzycie paliwa. (nie mowiac o tym, ze taka jazda jest niebezpieczna dla silnika i uciazliwa dla otoczenia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 1,8tys redukcja,zeby nie jechac na tych obrotach....zasada Eko dla benzyny mowi tylko o zmianie na wyzszy przy 2,5tys...w moim autko akurat jak zmieniam na wyzszy bieg to kolo 2tys mam,wiec tylko moje domysly,ze przy 1,8nalezy na nizszy wrzucic

to jak granica max NM a max KM miedzy 4tys a 5,5 to tak mam jezdzic? niestety wiekszosc tak jezdzi,nowe autka to nawet nie slychac w srodku jak wyje to..a spalanie i ekologia no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tu sie niestety mylisz, najbardziej optymalna predkość obrotowa

> silnika jest w granicach od maksymalnego momentu do maksymalnej

> mocy. W tym konkretnym przypadku jazda z obrotami 1800, a juz

> zwlaszcza przyspieszanie z takich obrotow, powoduje zwiekszone

> zuzycie paliwa. (nie mowiac o tym, ze taka jazda jest

> niebezpieczna dla silnika i uciazliwa dla otoczenia)

A powiedz skąd Ty te mondrości bierzesz? Z Autoświata? Kup sobie Hondę S2000 i jeździj ekonomicznie w zakresie 7500-8300 obr.m, na pewno wszyscy Cię będą postrzegać jako nieuciążliwego dla otoczenia. Ktoś zrobi kiedyś jakieś głupie uproszczenie, a potem wszyscy to bezmyślnie powtarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy 1,8tys redukcja,zeby nie jechac na tych obrotach....zasada Eko

> dla benzyny mowi tylko o zmianie na wyzszy przy 2,5tys...w moim

> autko akurat jak zmieniam na wyzszy bieg to kolo 2tys mam,wiec

> tylko moje domysly,ze przy 1,8nalezy na nizszy wrzucic

> to jak granica max NM a max KM miedzy 4tys a 5,5 to tak mam jezdzic?

> niestety wiekszosc tak jezdzi,nowe autka to nawet nie slychac w

> srodku jak wyje to..a spalanie i ekologia

Nie jestem w 100% pewien, czy Cię dobrze rozumiem, ale generalnie te obroty to jednak zależą od konkretnego silnika. Jego budowy i założeń konstrukcyjnych oraz obciążeń. Generalnie im niższe obroty tym auto mniej pali, ale trzeba jakąś rozsądną dla trwałości silnika wyznaczyć - tyle, że jak już pisałem to zależy od silnika.

Nie po to VW dokłada sprężarkę zwiększającą moment od 1000 do 2000 obrotów by jeździć tylko powyżej tych 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedz skąd Ty te mondrości bierzesz? Z Autoświata? Kup sobie

> Hondę S2000 i jeździj ekonomicznie w zakresie 7500-8300 obr.m,

> na pewno wszyscy Cię będą postrzegać jako nieuciążliwego dla

> otoczenia. Ktoś zrobi kiedyś jakieś głupie uproszczenie, a potem

> wszyscy to bezmyślnie powtarzają.

widze, ze argumenty sie skonczyly i zaczales ludzi (nieortograficznie zreszta) obrazac? Popatrz uwaznie na wykres i odpowiedz na pytanie, gdzie ty tam dane Hondy widzisz???? Rozmawiamy o konkretnym, niesportowym - cywilnym, silniku.

I naprawde - odpowiedz, jezdzac 1500 obr malym benzynowym silnikiem oczekujesz oszczednosci paliwa????

Bo ja jezdze i malym i nieco wiekszym, i jest tak, jak napisalem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widze, ze argumenty sie skonczyly i zaczales ludzi (nieortograficznie

> zreszta) obrazac? Popatrz uwaznie na wykres i odpowiedz na

> pytanie, gdzie ty tam dane Hondy widzisz???? Rozmawiamy o

> konkretnym, niesportowym - cywilnym, silniku.

> I naprawde - odpowiedz, jezdzac 1500 obr malym benzynowym silnikiem

> oczekujesz oszczednosci paliwa????

> Bo ja jezdze i malym i nieco wiekszym, i jest tak, jak napisalem..

świetnie, niech jeździ między 4200, a 5,5 tys obrotów. Na pewno zaoszczędzi paliwo. Jeżdżąc jeszcze mniejszym silnikiem miałem duuże oszczędności jeżdżąc poniżej 2 tys rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świetnie, niech jeździ między 4200, a 5,5 tys obrotów. Na pewno

> zaoszczędzi paliwo. Jeżdżąc jeszcze mniejszym silnikiem miałem

> duuże oszczędności jeżdżąc poniżej 2 tys rpm.

Po miescie tocze sie 50km/h na PIATCE(1,2,3,5 zeby.GIF ) ... obroty kolo 1.8 ,dokladnie jak kolega pisze,w malym silniku czy mniejsze obroty tym mniejsze spalanie i dopuki nie czuje sie "duszenia" smialo mozna jechac. Spalanie mam teraz w silniku 1.5 jak w moim starym aucie 1.1 kiedy nie wiedzialem co to EkoDrajwing. Przyznam sie,ze na trasie Olsztyn- Krynica Morska Yariska 1.0 Mialem spalanie srednie kolo 4litrow smile.gif

ludzie bez kultury,czesto mam tak,ze jak widze czerwone to noga z gazu i sie tocze powoli do swiatel na biegu,a chamy za mna trabia,chociaz czerwone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna

> oczywiscie

Pomiędzy 2kkm a 3kkm przy toczeniu. Przy przyspieszaniu między 4kkm a 5.5kkm. 16V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna

Silnik Fiata 1,2 73 ma bardzo podobny wykres (tylko wartosci troche mniejsze). Dochodzi do tego krótka 5-ka w skrzyni. Jezdzi sie tym tak,że obroty min to 2000 obr/min, silnik budzi sie ok.3 tys obr/min a potem im wyżej tym lepiej. Nie stosuje zasady jazdy pomiędzy max momentem a moca bo byłoby to 4,5-5,5 tys obr/min! Oszczedna jazda to 2,0-3,0 tys obr. Przy konieczności przyspieszenia konieczna redukcja biegu (+0,5 tys obr/min)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomiędzy 2kkm a 3kkm przy toczeniu. Przy przyspieszaniu między 4kkm a

> 5.5kkm. 16V ?

wygląda na auto ze zmiennymi fazami rozrządu, 16v takiego wykresu nie ma.

Edit: oczywiście, samo 16v, bo to jest raczej napewno 16v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w temacie zeby bylo tanio (nie wciagalo za duzo wachy) benzyna

> oczywiscie

znajdź charakterystykę uniwersalną - warstwicową - taką z naniesionymi liniami jednostkowego zużycia paliwa - to będzie najłatwiej doradzić

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.