Skocz do zawartości

Problem z LPG w dowodzie


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znajomy kupił samochód który nie ma wbitego lpg w dowód, nie zauważył tego wcześniej, dopiero w domu po kupnie samochodu.

Nie ma żadnej faktury na instalacje, żadnej homologacji, po prostu nic.

W ogłoszeniu była informacja że jest instalacja samochodowa w aucie.

Czy może teraz coś zrobić? Tzn jest to jakaś podstawa prawna do zwrotu samochodu? Samochód kupiony od osoby prywatnej

Zalegalizowanie instalacji w tym aucie nie wchodzi w gre(nie opłacalne), więc ten aspekt pomijamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO niezgodność towaru z umową. Jeśli było w ogłoszeniu, że jest instalacja to oczekujemy, że wszystko będzie ok, a skoro taki kwiatek wyszedł to niech oddaje kasę.

A tak w ogóle, to ogłoszenie sobie wydrukował, żeby dowód mieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Legalizacja tej instalacji kosztuje raptem 300 złotych więc co tu

> jest nieopłacalnego?

toś teraz przywalił... hehe.gif

ps. to moge podrzucić kilka dowodzików rejestr? od kazdego płace 300 + 100 dla Ciebie rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam znajomy kupił samochód który nie ma wbitego lpg w dowód, nie

> zauważył tego wcześniej, dopiero w domu po kupnie samochodu.

> Nie ma żadnej faktury na instalacje, żadnej homologacji, po prostu

> nic.

Obawiam się, że ZONK. Mnie to kosztowało ładnych parę stówek. Generalnie do zdobycia tylko wtórnik homologacji na zbiornik. Reszta (poza przewodami) do wymniany na nowe.

Jak sprzedający nie dostarczy faktury na instalkę i homologacji na całość i autoryzowany montaż, czyli coś takiego

280921296-homologacja.jpg

to do wymiany to, co na tym kwicie istnieje i faktura na montaż.

KLIK

KLIK

KLIK

U mnie okazało się, że nawet technicznie instalka nie mogła być legalnie zamontowana (przkładka - tylko zbiornik był nowy, bo pewnie w miejsce zapasu stary nie pasował), bo już było to w czasach, gdzie przy wielopunkcie musiał być kontroler, a go nie było.

No, mądry uczy sie na swoich błędach (a geniusz na cudzych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.allegro.pl/item713522290_montaz_i_homologacja_instalacji_lpg.html

> podać Ci numer konta czy wolisz przekaz pocztowy?

Ja bym się tak mocno nie rozpędzał, bo o ile można bez większych problemów spłodzić fikcję z montażem, o tyle schody zaczynają się przy homologacji na flaszkę, bo ta jest przypisana do konkretnego egzemplarza i wystawiana przez producenta.

ZATEEEEEMMMMM - albo uderzasz do producenta celem wydania wtórnika (nie wiem czy można wydać), albo już z pełną premedytacją fałszujesz kwity, a to to już kryminał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się jednak wydaje, że świadectwo wystawia zakład montujący

> instalację. Jeśli natomiast zbiornik był faktycznie w aucie od

> samego początku to wtórnik jego homologacji kosztuje niecałe 50

> złotych.

Nawet jeśli założona była używana butla to można bez problemu wyrobić na nią wtórnik homologacji. LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.allegro.pl/item713522290_montaz_i_homologacja_instalacji_lpg.html

> podać Ci numer konta czy wolisz przekaz pocztowy?

Toż to śmiedzi na kilometr rotfl.gif. 'Autorski program' zlosnik2.gif

Homologacja samej butli w autoryzowanym zakładzie - to w Wawie od 250 zł. (a i okazac sie moze ze otrzymasz tylko na 1 rok, potem wymiana) A gdzie przeglad i ewentualna naprawa instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się jednak wydaje, że świadectwo wystawia zakład montujący

> instalację.

Masz 100% racji -> wydaje Ci się :-)

Homologacja jest od producenta zbiornika.

Niżej kolega podał linki, pytanie ile sobie producent za to winszuje, bo że za darmo to zrobi to nie wierzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toż to śmiedzi na kilometr . 'Autorski program'

> Homologacja samej butli w autoryzowanym zakładzie - to w Wawie od 250

> zł. (a i okazac sie moze ze otrzymasz tylko na 1 rok, potem

> wymiana) A gdzie przeglad i ewentualna naprawa instalacji?

Jaki przegląd i naprawa? hehe.gif

Jaka legalizacja butli? hehe.gif

Ja udowodniłem, że za 300 złotych legalizujesz instalację w swoim aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki przegląd i naprawa?

> Jaka legalizacja butli?

> Ja udowodniłem, że za 300 złotych legalizujesz instalację w swoim

> aucie...

No tak, udowodniłeś ze jakis 'cfaniak' naciaga frajeroof.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chwila... Mówisz o homologacji na zbiornik czy na instalację?

> Na instalację daje zakład a nie producent (jakikolwiek miałby on być)

do wpisu w dowodzie wymagana jest FV z uprawnionego zakładu montującego, świadectwo homologacji instalacji z wpisanymi nr seryjnymi elementów, świadectwo legalizacji/homologacji butli.

do przeglądu w OSKP świadectwo na butle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś mi się jednak wydaje, że świadectwo wystawia zakład montujący

> instalację. Jeśli natomiast zbiornik był faktycznie w aucie od

> samego początku to wtórnik jego homologacji kosztuje niecałe 50

> złotych.

Widziałeś kiedyś homologację?

Załączałem przecież obrazek.

Nie montowałem w Lublinie. Na homologacji są numery seryjne montowanych części.

Duplikat na zbiornik można dostać tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do wpisu w dowodzie wymagana jest FV z uprawnionego zakładu

> montującego, świadectwo homologacji instalacji z wpisanymi nr

> seryjnymi elementów, świadectwo legalizacji/homologacji butli.

> do przeglądu w OSKP świadectwo na butle.

numery seryjne są na częściach (reduktor i zbiornik - tylko to jest wymagane), wtórnik zbiornika otrzymasz u producenta, zakład da fakturę na montaż i wypełni świadectwo...

nie da się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałeś kiedyś homologację?

> Załączałem przecież obrazek.

> Nie montowałem w Lublinie. Na homologacji są numery seryjne

> montowanych części.

> Duplikat na zbiornik można dostać tutaj

Napisz mi dokładnie co chciałeś napisać, bo nie wiem co twoja odpowiedź miała wnieść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> numery seryjne są na częściach (reduktor i zbiornik - tylko to jest

> wymagane), wtórnik zbiornika otrzymasz u producenta, zakład da

> fakturę na montaż i wypełni świadectwo...

> nie da się?

nie, nie da się.

Na zbiornik masz osobny papier, ten możesz uzyskać bez problemu.

A nr masz na kompie, na listwie, na reduktorze, na zaworze, na wielozaworze, obudowie wielozaworu, zaworze tankowania.

Wszystkie wymienione el. maja swoje nr homologacji.

Po montażu w zakładzie wyciąg ze świadectwa idzie do importera do potwierdzenia i dopiero po takim potwierdzeniu można iść wbijać gaz do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz mi dokładnie co chciałeś napisać, bo nie wiem co twoja

> odpowiedź miała wnieść

A to, że homologację (a dokładniej wyciąg ze świadectwa homologacji) wystawia producent/importer/zakład, który wyrobił homologację na konkretny zestaw pod warunkiem zamontowania przez mechanika z uprawnieniami (jak widać na obrazku). Nie może tego wystawić byle warsztat.

Napisałem jeszcze, gdzie zdobyć duplikat homologacji na zbiornik.

Bardziej łopatologicznie wyjaśnić?

Przerabiałem temat i możesz mi wierzyć, że nie da się zalegalizować - warsztat prowadzi mój dobry przyjaciel i gdyby dało się, to by mi to załatwił.

A co dokładnie chciałeś napisać podając linka do aukcji na Allegro? Że usługa montażu w warsztacie z uprawnieniami kosztuje 300PLN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, nie da się.

na pewno?

> A nr masz na kompie, na listwie, na reduktorze, na zaworze, na

> wielozaworze, obudowie wielozaworu, zaworze tankowania.

Gdzie masz te numery uwzględnione na świadectwie?

Na moim komputerze nie ma numeru, na zaworze nie mam numeru, na wielozaworze nie sprawdzałem, listwy nie posiadam...

280921296-homologacja.jpg

> Wszystkie wymienione el. maja swoje nr homologacji.

Mają, bo muszą... numer homologacji to nie numer seryjny... Pasy bezpieczeństwa też mają homologację...

> Po montażu w zakładzie wyciąg ze świadectwa idzie do importera do

> potwierdzenia i dopiero po takim potwierdzeniu można iść wbijać

> gaz do DR.

Czyli po montażu nie dostajesz świadectwa do ręki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> numery seryjne są na częściach (reduktor i zbiornik - tylko to jest

> wymagane), wtórnik zbiornika otrzymasz u producenta, zakład da

> fakturę na montaż i wypełni świadectwo...

> nie da się?

Napisz mi, jak/gdzie zdobyć duplikat wyciąg homologacji na inne części, niż zbiornik. Nie numery seryjne, bo to do niczego nie potrzebne, tylko taki papierek z hologramem jak wrzuciłem (jak nie zauważyłeś, to nie jest faktura ani homologacja na zbiornik, choć jest przywołany jej numer i mam na to osobny kwit).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na pewno?

> Gdzie masz te numery uwzględnione na świadectwie?

> Na moim komputerze nie ma numeru, na zaworze nie mam numeru, na

> wielozaworze nie sprawdzałem, listwy nie posiadam...

ja mam na swoim, z którego wypisywałem elementy

> Mają, bo muszą... numer homologacji to nie numer seryjny... Pasy

> bezpieczeństwa też mają homologację...

> Czyli po montażu nie dostajesz świadectwa do ręki?

wyraźnie napisałem "do potwierdzenia" zgodności, potem dostajesz potwierdzony pieczątką świstek, a kopia zostaje u importera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz mi, jak/gdzie zdobyć duplikat wyciąg homologacji na inne

> części, niż zbiornik. Nie numery seryjne, bo to do niczego nie

> potrzebne, tylko taki papierek jak wrzuciłem.

W warsztacie, który do montował, ew u producenta, importera... Jak kolega wyżej napisał, trzymają kopie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co dokładnie chciałeś napisać podając linka do aukcji na Allegro?

To chyba wynika z tytułu aukcji hmm.gif

> Że usługa montażu w warsztacie z uprawnieniami kosztuje 300PLN?

Myślałem, ze tytuł aukcji jak i sama treść wyjaśni wszystko

"MONTAŻ I HOMOLOGACJA INSTALACJI LPG "

"PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST USŁUGA MONTAŻU INSTALACJI LPG WRAZ Z DOKUMENTACJĄ Instalujemy i Homologujemy LPG we wszystkich samochodach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, nie da się.

> Na zbiornik masz osobny papier, ten możesz uzyskać bez problemu.

> A nr masz na kompie, na listwie, na reduktorze, na zaworze, na

> wielozaworze, obudowie wielozaworu, zaworze tankowania.

> Wszystkie wymienione el. maja swoje nr homologacji.

Dotąd zgoda - generalnie wszystko co w sprzedaży musi mieć homologację, czasem starcza znaczek "B".

> Po montażu w zakładzie wyciąg ze świadectwa idzie do importera do

> potwierdzenia i dopiero po takim potwierdzeniu można iść wbijać

> gaz do DR.

A tu to poproszę o rozwinięcie, bo coś mi się nie składa.

Znaczy jak - składam kpl papierków jakie dostałem w warsztacie (f-ra, ŚH butli oraz "ŚH" (celowo w cudzysłowiu) całej instalacji wystawiane przez WARSZTAT (nic nie przechodziło przez importera, przynajmniej od strony warsztatu) i to dalej ? WK wysyła papiery do importera (jak to ma miejsce w przypadku "utwardzania" tzw "miękkiego" DR?

Coś mi nie pasi z tą procedurą, bo mi instalację wbili w DR od rąsi, w 10 minut (pomijając 3 godziny w kolejce)...

Idąc dalej tym tropem - czy zmiana któregokolwiek z wymienionych przez Ciebie elementów (nawet na taki sam model, ale inny egzemplarz, ergo inny numer seryjny) nie powoduje utraty homologacji na całość instalacji ?

Na luzie proszę, nie mam zamiaru Cię punktować, tylko drążę temat dla zaspokojenia swej (niezdrowej) ciekawości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mam na swoim, z którego wypisywałem elementy

> wyraźnie napisałem "do potwierdzenia" zgodności, potem dostajesz

> potwierdzony pieczątką świstek, a kopia zostaje u importera

Ja dostałem papier razem z fakturą... Następnego dnia wbiłem GAZ do dowodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie sytuacje;

Montujesz instalkę w zakładzie importera, wtedy wszelkie papierki potwierdzone dostajesz od ręki.

Montujesz w zakładzie autoryzowanym, ale poza siecią importera i wtedy papiery idą do potwierdzenia.

Wymiana el. nie ma znaczenia bo gaz masz wbity, nr homologacyjne el. są zachowane, a wymieniasz coś ze wzg na usterkę, ale z kolei masz to potwierdzone, przynajmniej w okresie gwarancji w książce.

Nr seryjne el. mają znaczenie, tak mi się wydaje, dla importera 'rozliczającego' zakład z montażu dostarczonego zestawu montażowego instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są dwie sytuacje;

> Montujesz instalkę w zakładzie importera, wtedy wszelkie papierki

> potwierdzone dostajesz od ręki.

No to tu to nie ma problemu.

> Montujesz w zakładzie autoryzowanym, ale poza siecią importera i

> wtedy papiery idą do potwierdzenia.

No zaraz.

Mi wydali od rąsi.

Na nic nie czekałem - komplet kwitów i finito.

Znaczy inaczej - czekałem na gwarancję, bo kolo nie miał blankietów.

Nie widzę opcji, żeby w 12 godzin przerzucili papiery.

Poza tym co w przypadku składaków, gdzie każdy element jest od innego producenta ?

> Wymiana el. nie ma znaczenia bo gaz masz wbity, nr homologacyjne el.

> są zachowane, a wymieniasz coś ze wzg na usterkę, ale z kolei

> masz to potwierdzone, przynajmniej w okresie gwarancji w

> książce.

No zaraz, a jak zmienię reduktor f-my x na reduktor f-my y, bądź też analogicznie np multizawór ?

> Nr seryjne el. mają znaczenie, tak mi się wydaje, dla importera

> 'rozliczającego' zakład z montażu dostarczonego zestawu

> montażowego instalacji.

Ja bym powiedział, że raczej dla celów gwarancyjnych, ale zostawmy ten temat i podrążmy kwestie homologacyjne, bo to mnie mocno zaciekawiło.

Wychodzi chyba na to, że 90% sprzętów z gazociągami ma ten gazociung nielegalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie widzę opcji, żeby w 12 godzin przerzucili papiery.

> Poza tym co w przypadku składaków, gdzie każdy element jest od innego

> producenta ?

zależy od zakładu i konkretnej instalacji, która dopuszcza określone wg. parametrów elementy.

Jesteś pewny, że zakład w którym montowałeś instalkę nie był patronackim, a nie tylko autoryzowanym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy od zakładu i konkretnej instalacji, która dopuszcza określone

> wg. parametrów elementy.

> Jesteś pewny, że zakład w którym montowałeś instalkę nie był

> patronackim, a nie tylko autoryzowanym ?

no to musiałby być patronackim kilku firm ;-)

gas-pol (Warszawa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi wydali od rąsi.

zależy od zakładu, ja też miałem w dniu montażu

> Na nic nie czekałem - komplet kwitów i finito.

ok.gif

> Znaczy inaczej - czekałem na gwarancję, bo kolo nie miał blankietów.

> Nie widzę opcji, żeby w 12 godzin przerzucili papiery.

niektóre zakłady muszą dostać oryginał (ten z hologramem)

od dystrybutora

> Poza tym co w przypadku składaków, gdzie każdy element jest od innego

> producenta ?

nie ma składaków, gaziarz dostaje "kit" do którego jest papiór

nie wiem dokładnie z czego składa się taki zestaw

być może zakłady które mają autoryzację i same wypisują homo, mogą coś mieszać w zestawach

> No zaraz, a jak zmienię reduktor f-my x na reduktor f-my y, bądź też

> analogicznie np multizawór ?

jak masz już wbitą instalację to nikt tego nie sprawdza

w momencie montażu było git, potem tylko ważność butli

a w temacie

ciekaw jestem jak załatwia to gość z aukcji hmm.gif

sam przerabiałem "wbicie w dowód" i kilka firm objeździłem ...

skończyło się na wymianie butli, wielozaworu i reduktora - 1200zł

dostałem papiór homo na instalację, FV na montaż 100zł i homo zbiornika

widziałem takie aukcje na alledrogo, ale reduktor i tak miałem już do wymiany ... więc olałem temat i zrobiłem to "legalnie"

u mnie dochodził problem wielozaworu, instalacja z przed 2000r. o ile pamiętam, to nie było elektrozaworu na butli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.