Roswell Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 Witam znajomy kupił samochód który nie ma wbitego lpg w dowód, nie zauważył tego wcześniej, dopiero w domu po kupnie samochodu. Nie ma żadnej faktury na instalacje, żadnej homologacji, po prostu nic. W ogłoszeniu była informacja że jest instalacja samochodowa w aucie. Czy może teraz coś zrobić? Tzn jest to jakaś podstawa prawna do zwrotu samochodu? Samochód kupiony od osoby prywatnej Zalegalizowanie instalacji w tym aucie nie wchodzi w gre(nie opłacalne), więc ten aspekt pomijamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Witam znajomy kupił samochód który nie ma wbitego lpg w dowód, > Czy może teraz coś zrobić? Wyrzucić instalację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 zwrócić auto- imo wada fizyczna samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > zwrócić auto- imo wada fizyczna samochodu Fizyczna? Ani auto, ani instalacja nie są uszkodzone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 IMO niezgodność towaru z umową. Jeśli było w ogłoszeniu, że jest instalacja to oczekujemy, że wszystko będzie ok, a skoro taki kwiatek wyszedł to niech oddaje kasę. A tak w ogóle, to ogłoszenie sobie wydrukował, żeby dowód mieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 Legalizacja tej instalacji kosztuje raptem 300 złotych więc co tu jest nieopłacalnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Legalizacja tej instalacji kosztuje raptem 300 złotych więc co tu > jest nieopłacalnego? toś teraz przywalił... ps. to moge podrzucić kilka dowodzików rejestr? od kazdego płace 300 + 100 dla Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Legalizacja tej instalacji kosztuje raptem 300 złotych więc co tu > jest nieopłacalnego? Wytłumacz gaziarzom nieopłacalność wydania tak gigantycznej kwoty :-)` Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > toś teraz przywalił... > ps. to moge podrzucić kilka dowodzików rejestr? od kazdego płace 300 > + 100 dla Ciebie http://www.allegro.pl/item713522290_montaz_i_homologacja_instalacji_lpg.html podać Ci numer konta czy wolisz przekaz pocztowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Witam znajomy kupił samochód który nie ma wbitego lpg w dowód, nie > zauważył tego wcześniej, dopiero w domu po kupnie samochodu. > Nie ma żadnej faktury na instalacje, żadnej homologacji, po prostu > nic. Obawiam się, że ZONK. Mnie to kosztowało ładnych parę stówek. Generalnie do zdobycia tylko wtórnik homologacji na zbiornik. Reszta (poza przewodami) do wymniany na nowe. Jak sprzedający nie dostarczy faktury na instalkę i homologacji na całość i autoryzowany montaż, czyli coś takiego to do wymiany to, co na tym kwicie istnieje i faktura na montaż. KLIK KLIK KLIK U mnie okazało się, że nawet technicznie instalka nie mogła być legalnie zamontowana (przkładka - tylko zbiornik był nowy, bo pewnie w miejsce zapasu stary nie pasował), bo już było to w czasach, gdzie przy wielopunkcie musiał być kontroler, a go nie było. No, mądry uczy sie na swoich błędach (a geniusz na cudzych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > http://www.allegro.pl/item713522290_montaz_i_homologacja_instalacji_lpg.html > podać Ci numer konta czy wolisz przekaz pocztowy? Ja bym się tak mocno nie rozpędzał, bo o ile można bez większych problemów spłodzić fikcję z montażem, o tyle schody zaczynają się przy homologacji na flaszkę, bo ta jest przypisana do konkretnego egzemplarza i wystawiana przez producenta. ZATEEEEEMMMMM - albo uderzasz do producenta celem wydania wtórnika (nie wiem czy można wydać), albo już z pełną premedytacją fałszujesz kwity, a to to już kryminał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 Coś mi się jednak wydaje, że świadectwo wystawia zakład montujący instalację. Jeśli natomiast zbiornik był faktycznie w aucie od samego początku to wtórnik jego homologacji kosztuje niecałe 50 złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Coś mi się jednak wydaje, że świadectwo wystawia zakład montujący > instalację. Jeśli natomiast zbiornik był faktycznie w aucie od > samego początku to wtórnik jego homologacji kosztuje niecałe 50 > złotych. Nawet jeśli założona była używana butla to można bez problemu wyrobić na nią wtórnik homologacji. LINK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > http://www.allegro.pl/item713522290_montaz_i_homologacja_instalacji_lpg.html > podać Ci numer konta czy wolisz przekaz pocztowy? Toż to śmiedzi na kilometr . 'Autorski program' Homologacja samej butli w autoryzowanym zakładzie - to w Wawie od 250 zł. (a i okazac sie moze ze otrzymasz tylko na 1 rok, potem wymiana) A gdzie przeglad i ewentualna naprawa instalacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Coś mi się jednak wydaje, że świadectwo wystawia zakład montujący > instalację. Masz 100% racji -> wydaje Ci się :-) Homologacja jest od producenta zbiornika. Niżej kolega podał linki, pytanie ile sobie producent za to winszuje, bo że za darmo to zrobi to nie wierzę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Masz 100% racji - > Homologacja jest od producenta zbiornika. > Niżej kolega podał linki, pytanie ile sobie producent za to winszuje, > bo że za darmo to zrobi to nie wierzę... 30-50zł w zależności od producenta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 Chwila... Mówisz o homologacji na zbiornik czy na instalację? Na instalację daje zakład a nie producent (jakikolwiek miałby on być) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Toż to śmiedzi na kilometr . 'Autorski program' > Homologacja samej butli w autoryzowanym zakładzie - to w Wawie od 250 > zł. (a i okazac sie moze ze otrzymasz tylko na 1 rok, potem > wymiana) A gdzie przeglad i ewentualna naprawa instalacji? Jaki przegląd i naprawa? Jaka legalizacja butli? Ja udowodniłem, że za 300 złotych legalizujesz instalację w swoim aucie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Jaki przegląd i naprawa? > Jaka legalizacja butli? > Ja udowodniłem, że za 300 złotych legalizujesz instalację w swoim > aucie... No tak, udowodniłeś ze jakis 'cfaniak' naciaga frajeroof. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Chwila... Mówisz o homologacji na zbiornik czy na instalację? > Na instalację daje zakład a nie producent (jakikolwiek miałby on być) do wpisu w dowodzie wymagana jest FV z uprawnionego zakładu montującego, świadectwo homologacji instalacji z wpisanymi nr seryjnymi elementów, świadectwo legalizacji/homologacji butli. do przeglądu w OSKP świadectwo na butle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > No tak, udowodniłeś ze jakis 'cfaniak' naciaga frajeroof. No tak, ty udowodniłeś, że facet jest złodziejem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Coś mi się jednak wydaje, że świadectwo wystawia zakład montujący > instalację. Jeśli natomiast zbiornik był faktycznie w aucie od > samego początku to wtórnik jego homologacji kosztuje niecałe 50 > złotych. Widziałeś kiedyś homologację? Załączałem przecież obrazek. Nie montowałem w Lublinie. Na homologacji są numery seryjne montowanych części. Duplikat na zbiornik można dostać tutaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > do wpisu w dowodzie wymagana jest FV z uprawnionego zakładu > montującego, świadectwo homologacji instalacji z wpisanymi nr > seryjnymi elementów, świadectwo legalizacji/homologacji butli. > do przeglądu w OSKP świadectwo na butle. numery seryjne są na częściach (reduktor i zbiornik - tylko to jest wymagane), wtórnik zbiornika otrzymasz u producenta, zakład da fakturę na montaż i wypełni świadectwo... nie da się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Widziałeś kiedyś homologację? > Załączałem przecież obrazek. > Nie montowałem w Lublinie. Na homologacji są numery seryjne > montowanych części. > Duplikat na zbiornik można dostać tutaj Napisz mi dokładnie co chciałeś napisać, bo nie wiem co twoja odpowiedź miała wnieść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > numery seryjne są na częściach (reduktor i zbiornik - tylko to jest > wymagane), wtórnik zbiornika otrzymasz u producenta, zakład da > fakturę na montaż i wypełni świadectwo... > nie da się? nie, nie da się. Na zbiornik masz osobny papier, ten możesz uzyskać bez problemu. A nr masz na kompie, na listwie, na reduktorze, na zaworze, na wielozaworze, obudowie wielozaworu, zaworze tankowania. Wszystkie wymienione el. maja swoje nr homologacji. Po montażu w zakładzie wyciąg ze świadectwa idzie do importera do potwierdzenia i dopiero po takim potwierdzeniu można iść wbijać gaz do DR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Napisz mi dokładnie co chciałeś napisać, bo nie wiem co twoja > odpowiedź miała wnieść A to, że homologację (a dokładniej wyciąg ze świadectwa homologacji) wystawia producent/importer/zakład, który wyrobił homologację na konkretny zestaw pod warunkiem zamontowania przez mechanika z uprawnieniami (jak widać na obrazku). Nie może tego wystawić byle warsztat. Napisałem jeszcze, gdzie zdobyć duplikat homologacji na zbiornik. Bardziej łopatologicznie wyjaśnić? Przerabiałem temat i możesz mi wierzyć, że nie da się zalegalizować - warsztat prowadzi mój dobry przyjaciel i gdyby dało się, to by mi to załatwił. A co dokładnie chciałeś napisać podając linka do aukcji na Allegro? Że usługa montażu w warsztacie z uprawnieniami kosztuje 300PLN? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > nie, nie da się. na pewno? > A nr masz na kompie, na listwie, na reduktorze, na zaworze, na > wielozaworze, obudowie wielozaworu, zaworze tankowania. Gdzie masz te numery uwzględnione na świadectwie? Na moim komputerze nie ma numeru, na zaworze nie mam numeru, na wielozaworze nie sprawdzałem, listwy nie posiadam... > Wszystkie wymienione el. maja swoje nr homologacji. Mają, bo muszą... numer homologacji to nie numer seryjny... Pasy bezpieczeństwa też mają homologację... > Po montażu w zakładzie wyciąg ze świadectwa idzie do importera do > potwierdzenia i dopiero po takim potwierdzeniu można iść wbijać > gaz do DR. Czyli po montażu nie dostajesz świadectwa do ręki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > numery seryjne są na częściach (reduktor i zbiornik - tylko to jest > wymagane), wtórnik zbiornika otrzymasz u producenta, zakład da > fakturę na montaż i wypełni świadectwo... > nie da się? Napisz mi, jak/gdzie zdobyć duplikat wyciąg homologacji na inne części, niż zbiornik. Nie numery seryjne, bo to do niczego nie potrzebne, tylko taki papierek z hologramem jak wrzuciłem (jak nie zauważyłeś, to nie jest faktura ani homologacja na zbiornik, choć jest przywołany jej numer i mam na to osobny kwit). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > na pewno? > Gdzie masz te numery uwzględnione na świadectwie? > Na moim komputerze nie ma numeru, na zaworze nie mam numeru, na > wielozaworze nie sprawdzałem, listwy nie posiadam... ja mam na swoim, z którego wypisywałem elementy > Mają, bo muszą... numer homologacji to nie numer seryjny... Pasy > bezpieczeństwa też mają homologację... > Czyli po montażu nie dostajesz świadectwa do ręki? wyraźnie napisałem "do potwierdzenia" zgodności, potem dostajesz potwierdzony pieczątką świstek, a kopia zostaje u importera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Napisz mi, jak/gdzie zdobyć duplikat wyciąg homologacji na inne > części, niż zbiornik. Nie numery seryjne, bo to do niczego nie > potrzebne, tylko taki papierek jak wrzuciłem. W warsztacie, który do montował, ew u producenta, importera... Jak kolega wyżej napisał, trzymają kopie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Czyli po montażu nie dostajesz świadectwa do ręki? Nie, nie dostajesz do ręki. Dostajesz po jakimś czasie (u mnie z tydzień trwało) po potwierdzeniu przez "homologatora". Ty w ogóle wiesz, o czym piszesz? EOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > A co dokładnie chciałeś napisać podając linka do aukcji na Allegro? To chyba wynika z tytułu aukcji > Że usługa montażu w warsztacie z uprawnieniami kosztuje 300PLN? Myślałem, ze tytuł aukcji jak i sama treść wyjaśni wszystko "MONTAŻ I HOMOLOGACJA INSTALACJI LPG " "PRZEDMIOTEM AUKCJI JEST USŁUGA MONTAŻU INSTALACJI LPG WRAZ Z DOKUMENTACJĄ Instalujemy i Homologujemy LPG we wszystkich samochodach." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > nie, nie da się. > Na zbiornik masz osobny papier, ten możesz uzyskać bez problemu. > A nr masz na kompie, na listwie, na reduktorze, na zaworze, na > wielozaworze, obudowie wielozaworu, zaworze tankowania. > Wszystkie wymienione el. maja swoje nr homologacji. Dotąd zgoda - generalnie wszystko co w sprzedaży musi mieć homologację, czasem starcza znaczek "B". > Po montażu w zakładzie wyciąg ze świadectwa idzie do importera do > potwierdzenia i dopiero po takim potwierdzeniu można iść wbijać > gaz do DR. A tu to poproszę o rozwinięcie, bo coś mi się nie składa. Znaczy jak - składam kpl papierków jakie dostałem w warsztacie (f-ra, ŚH butli oraz "ŚH" (celowo w cudzysłowiu) całej instalacji wystawiane przez WARSZTAT (nic nie przechodziło przez importera, przynajmniej od strony warsztatu) i to dalej ? WK wysyła papiery do importera (jak to ma miejsce w przypadku "utwardzania" tzw "miękkiego" DR? Coś mi nie pasi z tą procedurą, bo mi instalację wbili w DR od rąsi, w 10 minut (pomijając 3 godziny w kolejce)... Idąc dalej tym tropem - czy zmiana któregokolwiek z wymienionych przez Ciebie elementów (nawet na taki sam model, ale inny egzemplarz, ergo inny numer seryjny) nie powoduje utraty homologacji na całość instalacji ? Na luzie proszę, nie mam zamiaru Cię punktować, tylko drążę temat dla zaspokojenia swej (niezdrowej) ciekawości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > W warsztacie, który do montował, ew u producenta, importera... Jak > kolega wyżej napisał, trzymają kopie... kopia nie przedstawia wartości prawnej tylko archiwizacyjną/kontrolną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > ja mam na swoim, z którego wypisywałem elementy > wyraźnie napisałem "do potwierdzenia" zgodności, potem dostajesz > potwierdzony pieczątką świstek, a kopia zostaje u importera Ja dostałem papier razem z fakturą... Następnego dnia wbiłem GAZ do dowodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > 30-50zł w zależności od producenta No to i tak niedrogo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Nie, nie dostajesz do ręki. Dostajesz po jakimś czasie (u mnie z > tydzień trwało) po potwierdzeniu przez "homologatora". > Ty w ogóle wiesz, o czym piszesz? > EOT nie wiem, zupełny kosmos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 Są dwie sytuacje; Montujesz instalkę w zakładzie importera, wtedy wszelkie papierki potwierdzone dostajesz od ręki. Montujesz w zakładzie autoryzowanym, ale poza siecią importera i wtedy papiery idą do potwierdzenia. Wymiana el. nie ma znaczenia bo gaz masz wbity, nr homologacyjne el. są zachowane, a wymieniasz coś ze wzg na usterkę, ale z kolei masz to potwierdzone, przynajmniej w okresie gwarancji w książce. Nr seryjne el. mają znaczenie, tak mi się wydaje, dla importera 'rozliczającego' zakład z montażu dostarczonego zestawu montażowego instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 > Są dwie sytuacje; > Montujesz instalkę w zakładzie importera, wtedy wszelkie papierki > potwierdzone dostajesz od ręki. No to tu to nie ma problemu. > Montujesz w zakładzie autoryzowanym, ale poza siecią importera i > wtedy papiery idą do potwierdzenia. No zaraz. Mi wydali od rąsi. Na nic nie czekałem - komplet kwitów i finito. Znaczy inaczej - czekałem na gwarancję, bo kolo nie miał blankietów. Nie widzę opcji, żeby w 12 godzin przerzucili papiery. Poza tym co w przypadku składaków, gdzie każdy element jest od innego producenta ? > Wymiana el. nie ma znaczenia bo gaz masz wbity, nr homologacyjne el. > są zachowane, a wymieniasz coś ze wzg na usterkę, ale z kolei > masz to potwierdzone, przynajmniej w okresie gwarancji w > książce. No zaraz, a jak zmienię reduktor f-my x na reduktor f-my y, bądź też analogicznie np multizawór ? > Nr seryjne el. mają znaczenie, tak mi się wydaje, dla importera > 'rozliczającego' zakład z montażu dostarczonego zestawu > montażowego instalacji. Ja bym powiedział, że raczej dla celów gwarancyjnych, ale zostawmy ten temat i podrążmy kwestie homologacyjne, bo to mnie mocno zaciekawiło. Wychodzi chyba na to, że 90% sprzętów z gazociągami ma ten gazociung nielegalnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 15 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2009 Mnie zastanawia dlaczego po montazu wysylac papiery aby potwierdzic homologacje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 > Nie widzę opcji, żeby w 12 godzin przerzucili papiery. > Poza tym co w przypadku składaków, gdzie każdy element jest od innego > producenta ? zależy od zakładu i konkretnej instalacji, która dopuszcza określone wg. parametrów elementy. Jesteś pewny, że zakład w którym montowałeś instalkę nie był patronackim, a nie tylko autoryzowanym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2009 > zależy od zakładu i konkretnej instalacji, która dopuszcza określone > wg. parametrów elementy. > Jesteś pewny, że zakład w którym montowałeś instalkę nie był > patronackim, a nie tylko autoryzowanym ? no to musiałby być patronackim kilku firm ;-) gas-pol (Warszawa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Sierpnia 2009 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 > Mi wydali od rąsi. zależy od zakładu, ja też miałem w dniu montażu > Na nic nie czekałem - komplet kwitów i finito. > Znaczy inaczej - czekałem na gwarancję, bo kolo nie miał blankietów. > Nie widzę opcji, żeby w 12 godzin przerzucili papiery. niektóre zakłady muszą dostać oryginał (ten z hologramem) od dystrybutora > Poza tym co w przypadku składaków, gdzie każdy element jest od innego > producenta ? nie ma składaków, gaziarz dostaje "kit" do którego jest papiór nie wiem dokładnie z czego składa się taki zestaw być może zakłady które mają autoryzację i same wypisują homo, mogą coś mieszać w zestawach > No zaraz, a jak zmienię reduktor f-my x na reduktor f-my y, bądź też > analogicznie np multizawór ? jak masz już wbitą instalację to nikt tego nie sprawdza w momencie montażu było git, potem tylko ważność butli a w temacie ciekaw jestem jak załatwia to gość z aukcji sam przerabiałem "wbicie w dowód" i kilka firm objeździłem ... skończyło się na wymianie butli, wielozaworu i reduktora - 1200zł dostałem papiór homo na instalację, FV na montaż 100zł i homo zbiornika widziałem takie aukcje na alledrogo, ale reduktor i tak miałem już do wymiany ... więc olałem temat i zrobiłem to "legalnie" u mnie dochodził problem wielozaworu, instalacja z przed 2000r. o ile pamiętam, to nie było elektrozaworu na butli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.