joe_00 Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 jeszcze takie padanie termostatu mi się nie zdarzyło ... objaw jest taki , że do momentu prawidłowego nagrzania (wskazówka w połowie skali) wszystko przebiega prawidłowo , w momencie osiągnięcia połowy skali , nagle termostat otwiera się tak bardzo , że podczas jazdy w ciągu 2-3 s , temperatura spada aż o dwie kreski ! ... potem znowu wzrasta do połowy i nagle ciach szybki opad o dwie kreski , podczas jazdy taka ciągła niestabilna praca siniusoidalna ... mieliście kiedyś taki przypadek ??? PS. Ile teraz kosztuje termostat Ricambi O. czyli podobno oryginalny w ASO ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 za eper`em 5.2 około 231,54 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 tylko uwazaj bo czasami jako ricambri pojawia sie Vermet - nie polecany, a najelepszy jest Behr=Ricambri=Hella . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 > za eper`em 5.2 > około 231,54 PLN eee... v50 pokazuje 94,90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 > za eper`em 5.2 > około 231,54 PLN to chyba do klekota , do 1.2 8V nie powinien 100 PLN przekroczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 > eee... v50 pokazuje 94,90 dlatego zmieniłem na 5.2 a czekam na 5.3 co by w miare aktualne ceny mieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 > dlatego zmieniłem na 5.2 a czekam na 5.3 co by w miare aktualne ceny mieć 250% przebitki?!?! czy ich już do reszty..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 > Vermet - nie polecany, Vernet - chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 > 250% przebitki?!?! czy ich już do reszty..... a jak było z mieszkami były po 16 pln a po naszej akcji nagle 150 kosztowały PS a tak dokładnei to 60653946 - TERMOSTAT - Cena z VAT-em 231,54 PLN 55224021 - TERMOSTAT - Cena z VAT-em 281,70 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizio Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 normalny objaw też tak miałem... ja płaciłem chyba jakieś 150 zł ori jeśli dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baton22 Napisano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2010 znam taki przypadek z bravy 1.6 16v radze wymienic jak najszybciej bo pewnego dnia termostat nie popuści a jakie konsekwencje to nie musze pisac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 > objaw jest taki , że do momentu prawidłowego nagrzania (wskazówka w połowie skali) wszystko > przebiega prawidłowo , w momencie osiągnięcia połowy skali , nagle termostat otwiera się tak > bardzo , że podczas jazdy w ciągu 2-3 s , temperatura spada aż o dwie kreski ! ... potem znowu > wzrasta do połowy i nagle ciach szybki opad o dwie kreski , podczas jazdy taka ciągła > niestabilna praca siniusoidalna ... mieliście kiedyś taki przypadek ??? Mój też tak nerwowo reagował, po wymianie spokój. Wskaźnik stoi tyci powyżej połowy skali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 18 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2010 > Mój też tak nerwowo reagował, po wymianie spokój. Wskaźnik stoi tyci powyżej połowy skali. jakiej firmy zakupiłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torekdok Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > jeszcze takie padanie termostatu mi się nie zdarzyło ... > objaw jest taki , że do momentu prawidłowego nagrzania (wskazówka w połowie skali) wszystko > przebiega prawidłowo , w momencie osiągnięcia połowy skali , nagle termostat otwiera się tak > bardzo , że podczas jazdy w ciągu 2-3 s , temperatura spada aż o dwie kreski ! ... potem znowu > wzrasta do połowy i nagle ciach szybki opad o dwie kreski , podczas jazdy taka ciągła > niestabilna praca siniusoidalna ... mieliście kiedyś taki przypadek ??? > PS. Ile teraz kosztuje termostat Ricambi O. czyli podobno oryginalny w ASO ??? Witam U mnie bylo podobne zachowanie. Do 1.2 16v oryginal w ASO firmy BEHR kosztował mnie okolo 70zł do tego uszczelka z 8 zł. Robilem niedawno. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Ricambi Originali Fiat-7589135 okazał się w rzeczywistości BEHR A116 temp. otwarcia 87 st. C cena w ASO 94,90 PLN do tego uszczelka 10 PLN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilsl Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > jeszcze takie padanie termostatu mi się nie zdarzyło ... > objaw jest taki , że do momentu prawidłowego nagrzania (wskazówka w połowie skali) wszystko > przebiega prawidłowo , w momencie osiągnięcia połowy skali , nagle termostat otwiera się tak > bardzo , że podczas jazdy w ciągu 2-3 s , temperatura spada aż o dwie kreski ! ... potem znowu > wzrasta do połowy i nagle ciach szybki opad o dwie kreski , podczas jazdy taka ciągła > niestabilna praca siniusoidalna ... mieliście kiedyś taki przypadek ??? > PS. Ile teraz kosztuje termostat Ricambi O. czyli podobno oryginalny w ASO ??? Witam Podepne sie, bo u mnie wyglada to w miare podobnie, tyle ze wskaznik zatrzymuje sie 2 kreski przed temperatura robocza pytanie zatem, czy jest dostepny sam czujnik temperatury aby go wymienic czy trzeba caly termostat?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > pytanie zatem, czy jest dostepny sam czujnik temperatury aby go wymienic czy trzeba caly > termostat?? Do benzynowych jest dostępny sam "wkład" i spreżyna np. Tutaj >>> , co do jakości "wkładu" nie wiem nigdy tego nie używałem , zawsze kupowałem kompletny termostat ... do JTD nie wiem , czy są dostępne same "wkłady" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > Ricambi Originali Fiat-7589135 okazał się w rzeczywistości BEHR A116 temp. otwarcia 87 st. C cena > w ASO 94,90 PLN do tego uszczelka 10 PLN ... w środę wymiana właśnie cenę tego podawałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > a jak było z mieszkami były po 16 pln > a po naszej akcji nagle 150 kosztowały > PS a tak dokładnei to > 60653946 - TERMOSTAT - Cena z VAT-em 231,54 PLN zastosowanie - M15 - 1.8 16V CF4 > 55224021 - TERMOSTAT - Cena z VAT-em 281,70 PLN zastosowanie M20 - 1250 MJTD 70CV/51KW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > właśnie cenę tego podawałem Nie wiedziałem , że ceny Ricambi mają odgórnie regulowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > Nie wiedziałem , że ceny Ricambi mają odgórnie regulowane no przecież wszystko w eperze stoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > no przecież wszystko w eperze stoi ale przecież to firma prywatna , może narzucić marżę jaką chce , widocznie istnieją u autoryzowanych jakieś umowy co do cen oryginalnych części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jatza Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > ale przecież to firma prywatna , może narzucić marżę jaką chce , widocznie istnieją u > autoryzowanych jakieś umowy co do cen oryginalnych części no ale widocznie chcąc być autoryzowanym dealerem musisz sprzedawać w cenach narzuconych przez koncern, a to jak sobie wynegocjujesz ceny z nimi to już Twoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > Do benzynowych jest dostępny sam "wkład" i spreżyna np. Tutaj >>> , co do jakości "wkładu" nie > wiem nigdy tego nie używałem , zawsze kupowałem kompletny termostat ... do JTD nie wiem , czy > są dostępne same "wkłady" Ja kiedys w swoim PII 1.2 uzylem samego wkladu za jakies 15zl i bylo ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Ekhm czy ich coś ten tego - czemu to takie drogie? Czemu nie polecacie verneta? wahler może lepszy? Mi pada i w punto (bardzo wolno się zagrzewa - ale jednak, choć ogrzewanie nie działa za dobrze, czyli pewnie ciągle niedogrzany jest albo nagrzewnica zapowietrzona - jeszcze nie miałem czasu sprawdzić) i w palio (tu się wogóle zagrzać nie chce - gdzieś na 3/4 nominału) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Quote: Ekhm czy ich coś ten tego - czemu to takie drogie? Czemu nie polecacie verneta? wahler może lepszy? uwazaj gdyz wjezdzasz na teren przeznaczony dla watku podwieszonego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 W Pandzie przy 1,1 mam coś takiego, że nagrzeje się do połowy skali, otwiera termostat i spada o 2-3 kreski i powoli rośnie do zadanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > Nie wiedziałem , że ceny Ricambi mają odgórnie regulowane eper podaje cene max - wiele ASO stosuje zniżki - patrz sklep Fiat-Lancia-Alfa czyli ASO Partner z Katowic - u nich ricambi można kupić od 10-nawet 30% taniej niż wg epera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 zrobiłem ten termostat ( stary był też BEHR A116 87 st. C ), przy okazji wymieniłem też oring cewek bo bez zdjęcia obudowy cewek , trudno jest dobrze wymienić termostat , oring był cały już sztywny jak plastik i zwalcowany jak nowa nawierzchnia ulicy Andersa w Wałbrzychu , lada chwila wyciek by nastąpił , stara uszczelka termostatu była cała sparciała i właściwie się rozsypała , wszystko to po czasie 6 lat , dobrze , ze mi nie padł termostat w Chorwacji PS. No teraz , to wskazówka stoi jak ... drut w połowie skali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 Czemu nie polecacie verneta? Z Vernetem , podobno jest ten problem , że ma trochę inną temperaturę otwarcia i działa bardziej "twardo" mniej płynnie niż BEHR , przynajmniej tak w necie piszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > jakiej firmy zakupiłeś ? Vernet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 na oring cewek takze jest myk oryginal ma wymiar 36x3,5mm a stosujac 36x4,0mm mamy spokoj na dluzszy czas - lecz o wiele trudniej zamontowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2010 > Czemu nie polecacie verneta? > Z Vernetem , podobno jest ten problem , że ma trochę inną temperaturę otwarcia i działa bardziej > "twardo" mniej płynnie niż BEHR , przynajmniej tak w necie piszą ma takze elementy z tworzywa sztucznego - behr nie ma takowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 > na oring cewek takze jest myk oryginal ma wymiar 36x3,5mm a stosujac 36x4,0mm mamy spokoj na > dluzszy czas - lecz o wiele trudniej zamontowac. Ja nie kupowałem oryginału, po prostu kupiłem pasujący oring z motoryzacyjnego - 1,20,- i jeżdżę już ponad rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 > Czemu nie polecacie verneta? > Z Vernetem , podobno jest ten problem , że ma trochę inną temperaturę otwarcia i działa bardziej > "twardo" mniej płynnie niż BEHR , przynajmniej tak w necie piszą Dobrze to ktoś określił Vernet działa - "twardo".Jest jakby mniej płynny w działaniu,co widać po wskazówce w czasie jazdy , potem postoju i kolejnym odpaleniu po np. 10 minutach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamowski Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 Witam wszytskich Ja z kącika obok, mam podobne objawy tylko że w sienie czyli wskazówka dochodzi do połowy a potem opada o 2 mm przed połowę i robi tak 2 razy w ciągu 5 km. I moje pytanie brzmi: jak długo można tak jeździć ? Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilsl Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 > Do benzynowych jest dostępny sam "wkład" i spreżyna np. Tutaj >>> , co do jakości "wkładu" nie > wiem nigdy tego nie używałem , zawsze kupowałem kompletny termostat ... do JTD nie wiem , czy > są dostępne same "wkłady" pytam bo cena zaporowa dla JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2010 > I moje pytanie brzmi: jak długo można tak jeździć ? Pozdrawiam Adam Aż się nie zepsuje, generalnie im krócej tym lepiej Jak się otwiera to najwyżej się nie dogrzeje silnik (niedobrze) Gorzej jak się zablokuje w pozycji zamkniętej bo się silniczek przegrzeje i UPG wydmucha (bardzo niedobrze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 16 Września 2010 Udostępnij Napisano 16 Września 2010 Witam, Wczoraj zawziąłem się i wymieniłem termostat w Kropku (cały czas był otwarty). Polecam manual: http://fiatpunto.com.pl/topic6421.html Wszystko zrobiłem dokładnie tak jak w manualu (nie dałem tylko silikonu) - poszło szybko łatwo i przyjemnie (no może poza smakiem płynu ). Nie było żadnych niespodzianek z odpowietrzaniem, itd. Termostat zakupiłem firmy Wahler, bardzo ładnie i płynnie pracuje. Wskazówka dochodzi do połowy, następuje płynne otwarcie bez żadnych "nerwowych" ruchów wskazówki. Na koniec dodam, że w 10 letnim Kropku siedział jeszcze oryginalny termostat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.