lukifre Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Witam. Zawór EGR mam zaślepiony od 3 lat, ale od wczoraj świeci się check (wcześniej wszystko było ok). Po wymruganiu błędu okazuje się że to 1405 czyli ten nieszczęsny EGR. Dodam, że po podpięciu na krótko do akumulatora grzybek się wysuwa (czyli chyba jest dobry). Po wyciągnięciu blaszki zaślepiającej nic się nie zmienia (nadal świeci). Ma ktoś może pomysł co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Pewnie potencjometr we wnętrzu EGRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Czyli tak czy inaczej EGR do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 > Czyli tak czy inaczej EGR do wymiany? Wydaje mi się, że tak. On niestety jest nierozbieralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Witam Zadzwoń do ASO i zapytaj czy mają do tego silnika soft który wyłącza prace EGRa i chek się nie świeci. Ja zmieniałem soft w silniku Z16SE Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Dzwoniłem ale powiedzieli że w tych silnikach się nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 > Czyli tak czy inaczej EGR do wymiany? Ktos tu niedawno podsylal ukladzik z tranzystora kilku rezystorow i diody, ktory emuluje potencjometr w EGR. To moze dzialac tak dlugo jak grzybek bedzie sprawny. Warto sprobowac. Tylko trzeba wiedziec co to lutownica i do czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcic Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 > Ktos tu niedawno podsylal ukladzik z tranzystora kilku rezystorow i diody, ktory emuluje > potencjometr w EGR. o tu jest: jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Tylko to jest do silnika Z22SE i nie wiem czy takie coś podejdzie do x16szr. Coś podobnego znalazłem na alledrogo http://www.allegro.pl/item1010105056_zawor_egr_opel_tigra_corsa_emulator.html Ale też nie do x16szr i nie wiadomo czy działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 > Ktos tu niedawno podsylal ukladzik z tranzystora kilku rezystorow i diody, ktory emuluje > potencjometr w EGR. > To moze dzialac tak dlugo jak grzybek bedzie sprawny. Warto sprobowac. Tylko trzeba wiedziec co to > lutownica i do czego. ZTCW ten układ nie zadziała w silniku innym niż Z22SE, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Czyli pozostaje wymiana na nowy lub jazda z zapaloną lampką. znalazłem też regenerowane. Co o tym myślicie: http://www.allegro.pl/item1018665201_zawor_recyrkulacji_spalin_egr_opel_recyrkulator.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 Może mi ktoś podać nr katalogowy tego EGR-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 8 51 038. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2010 > Czyli pozostaje wymiana na nowy lub jazda z zapaloną lampką. znalazłem też regenerowane. Co o tym > myślicie: > http://www.allegro.pl/item1018665201_zawor_recyrkulacji_spalin_egr_opel_recyrkulator.html to jest niezłe, skoro jest to firma i piszą że to rozpracowali to uważam że można im dać to do naprawy (tym bardziej że dają gwarancję), ja osobiście będę chciał zastosować emulator z allegro, skontaktowałem się ze sprzedającym i czekam na info, jeżeli to nie wypali wyślę EGRa do regeneracji, brat EDIT tak OT to od kilku dni nie przychodzą mi powiadomienia na mail o odpowiedziach na posty, ciekawe dlaczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 > Wydaje mi się, że tak. On niestety jest nierozbieralny. nie jest? a nie da sie go jakos delikatnie naciac na obudowie? nikt jeszcze nie probowal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 29 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 > ja osobiście będę chciał zastosować emulator z allegro, skontaktowałem się ze sprzedającym i czekam > na info, jeżeli to nie wypali wyślę EGRa do regeneracji, > brat > EDIT tak OT to od kilku dni nie przychodzą mi powiadomienia na mail o odpowiedziach na posty, > ciekawe dlaczego To jeszcze się wstrzymam. Daj znać jak zamontujesz ten emulator czy się sprawdza. Jak nie to też wyślę do regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 Naciąć się da, bez problemu, ale później nie da się już złożyć. Obudowa jest zawalcowana na czujniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 > To jeszcze się wstrzymam. Daj znać jak zamontujesz ten emulator czy się sprawdza. Jak nie to też > wyślę do regeneracji Człowiek z allegro mi odpisał że ta wersja za 70zł ma mikrokontroler i działa OK, w/g jego informacji można nie wpinać się w obwód MAP sensora i też układ emulatora będzie działał więc mogę kupić ten za 70zł, ma jeszcze niesprawdzony uproszczony układ który mi może wysłać, jeżeli dojdę z nim do porozumienia to wezmę może ten uproszczony do testów, zobaczę co odpisze, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sleszcz Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > Człowiek z allegro mi odpisał że ta wersja za 70zł ma mikrokontroler i działa OK, w/g jego > informacji można nie wpinać się w obwód MAP sensora i też układ emulatora będzie działał więc > mogę kupić ten za 70zł, ma jeszcze niesprawdzony uproszczony układ który mi może wysłać, > jeżeli dojdę z nim do porozumienia to wezmę może ten uproszczony do testów, > zobaczę co odpisze, > brat a mozna podłączyć tylko emulator bez grzebania i zaslepiania EGR-a? (tak wyczytałem w aukcji - tylko nie wiem czy aby się nie mylę) czy jest on wtedy cały czas zamknięty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > a mozna podłączyć tylko emulator bez grzebania i zaslepiania EGR-a? (tak wyczytałem w aukcji - > tylko nie wiem czy aby się nie mylę) > czy jest on wtedy cały czas zamknięty? możesz nie ruszać zaworu EGR jeżeli on zaświeca checka ale się zamyka (na wewnętrznej sprężynie), czasem jednak jest tak że zawór poprzez nagary się nie domyka, co oczywiście w skrajnych przypadkach powoduje problemy z odpalaniem, biegiem jałowym etc. warto więc sprawdzić czy się zamyka, jeżeli tak - zostawić go tak jak jest, odpiąć wtyczkę a w nią wpiąć emulator, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sleszcz Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > możesz nie ruszać zaworu EGR jeżeli on zaświeca checka ale się zamyka (na wewnętrznej sprężynie), > czasem jednak jest tak że zawór poprzez nagary się nie domyka, co oczywiście w skrajnych > przypadkach powoduje problemy z odpalaniem, biegiem jałowym etc. warto więc sprawdzić czy się > zamyka, jeżeli tak - zostawić go tak jak jest, odpiąć wtyczkę a w nią wpiąć emulator, > brat jeszcze nie ruszałem EGR-a więc nie wiem czy działa czy nie ale profilaktycznie chcę go odciąć tylko nie wiem czy bawić się w zaslepianie czy zakupić emulator i tylko odpiąć wtyczkę liczę że może trochę poprawi się kultura pracy choć najgorzej nie jest sle dążę do perfekcji i może spadnie spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > jeszcze nie ruszałem EGR-a więc nie wiem czy działa czy nie ale profilaktycznie chcę go odciąć > tylko nie wiem czy bawić się w zaslepianie czy zakupić emulator i tylko odpiąć wtyczkę > liczę że może trochę poprawi się kultura pracy choć najgorzej nie jest sle dążę do perfekcji > i może spadnie spalanie spalanie nie spadnie (przynajmniej u mnie nie spadło a prowadzę dość dokładną statystykę tutaj ), poprawiła się natomiast kultura pracy silnika i przebieg charakterystyki, szczególnie w okolicach 4tys obr/min czuć było jakieś dziwne dołki a teraz jest spokój, ponadto ładniej "ciągnie z dołu", brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sleszcz Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > spalanie nie spadnie (przynajmniej u mnie nie spadło a prowadzę dość dokładną statystykę tutaj ), > poprawiła się natomiast kultura pracy silnika i przebieg charakterystyki, szczególnie w okolicach > 4tys obr/min czuć było jakieś dziwne dołki a teraz jest spokój, ponadto ładniej "ciągnie z > dołu", > brat spalanie to tylko benzyna? jaki stosunek miasta do trasy? u mnie takie wartości to raczej nie wychodzą trasa około 7 l noPB /100km gaz 8,5/100km miasto 10-12 w zależności od natężenia korków gaz 11-13/100 km do gazu jeszcze około 1 litr w lecie do 2,5 litra w zimie noPB na uruchamianie na 100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > spalanie to tylko benzyna? tylko na benzynie, gazu nie mam, > jaki stosunek miasta do trasy? trudno to określić, pracuję w Skawinie a mieszkam w Krakowie, do pracy mam 24km, część jeżdżę obwodnicą, prędkość na autostradach mam w okolicach 120km/h (licznikowo), do tego w weekendy przynajmniej raz tam i z powrotem A4 Kraków- Chrzanów (prędkość ta sama), w ub. roku na autostradach do Chorwacji -przez Czechy, Austrię i Słowenię- i z powrotem (2 os + pełny bagażnik, cały czas klimatyzacja) spalanie na trasach autostradowych z prędkością utrzymywaną na poziomie 120km/h wychodziło 6,4-6,7 (prędkości średnie w/g BC 70-80km/h bo jednak zawsze się zahaczyło o jakiś korek, miasto ) i rosło do ponad 7L gdy więcej było tras podmiejskich, zobacz na statystykę z początku sierpnia ub. roku, > u mnie takie wartości to raczej nie wychodzą może dlatego że przy gazie masz zdławiony dolot, dołożony mieszalnik itd. > trasa około 7 l noPB /100km gaz 8,5/100km > miasto 10-12 w zależności od natężenia korków gaz 11-13/100 km > do gazu jeszcze około 1 litr w lecie do 2,5 litra w zimie noPB na uruchamianie na 100km po samym mieście praktycznie nie jeżdżę, jak wjadę w Kraków a są korki i np 11km jadę godzinę czasu to spalanie BC mi pokazuje na poziomie 13-17L/100km, dlatego praktycznie zawsze spisuję średnią z BC bo sama średnia spalania niewiele mówi, jeżeli popatrzysz na średnie wraz ze średnimi prędkościami (te dane w ikonkach BC) to wyraźnie widać że im większa średnia tym mniej pali, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sleszcz Napisano 4 Maja 2010 Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 > Człowiek z allegro mi odpisał że ta wersja za 70zł ma mikrokontroler i działa OK, w/g jego > informacji można nie wpinać się w obwód MAP sensora i też układ emulatora będzie działał więc > mogę kupić ten za 70zł, ma jeszcze niesprawdzony uproszczony układ który mi może wysłać, > jeżeli dojdę z nim do porozumienia to wezmę może ten uproszczony do testów, > zobaczę co odpisze, > brat mi odpisał że będzie działał tylko żebym pomierzył napięcia na wtyczce EGR ale nie napisał jakie powinny byc wartości zamówię wersję za 70 i przetestuję a potem zastanowię sie czy zaslepiac EGR czy zostawić tylko odpięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 4 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2010 I co Brat sprawdziłeś już czy ten emulator działa w naszym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 Próbowaliście już tego emulatora czy dziala z silnikiem X16SZR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 8 Maja 2010 Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 > Próbowaliście już tego emulatora czy dziala z silnikiem X16SZR? nie wiem, wysłałem mail do faceta żeby mi dał namiary do przelewu i milczy, więc nie wiem czy nie chce zarabiać pieniędzy czy jak? przypomnę mu się, dam znać, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sleszcz Napisano 9 Maja 2010 Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 > nie wiem, wysłałem mail do faceta żeby mi dał namiary do przelewu i milczy, więc nie wiem czy nie > chce zarabiać pieniędzy czy jak? > przypomnę mu się, > dam znać, > brat emulator działa na razie przez krótką chwilę testowałem z podpiętymi przewodami do mapsensora i bez emulacji sygnału z mapsensora - różnicy nie zauważyłem oblukałem abcomem i wszystko ładnie chodzi i wskazuje tak jak powinno (EGR mam sprawny więc miałem punkt odniesienia) były małe problemy z podłączeniem wg tego schematu: zadziałało jak podłączyłem tak jak na poniższych zdjęciach: może źle odczytywałem schemat ale w końcu działa na chwilę obecną jest to podłączone wraz z emulacją sygnału z mapsensora - potestuję i zamieszczę wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 9 Maja 2010 Udostępnij Napisano 9 Maja 2010 Powinno się podłaczyć tak, jeśli na schemacie prawidłowo oznaczył wtyczkę A-E: Oznaczenia - wtyczka EGR - przewód emulatora: A- czarno-brązowy sterowanie zaworem RGR - brązowy B- brązowy masa - zielony C- brązowo-niebieski wyjście potencjometru - biały D- czarno-biały +5V - czarny E- czerwono-niebieski +12V zasilanie zaworu EGR - nie podłaczone!!! Czy tak podłaczyłeś? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sleszcz Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Powinno się podłaczyć tak, jeśli na schemacie prawidłowo oznaczył wtyczkę A-E: > Oznaczenia - wtyczka EGR - przewód emulatora: > A- czarno-brązowy sterowanie zaworem RGR - brązowy > B- brązowy masa - zielony > C- brązowo-niebieski wyjście potencjometru - biały > D- czarno-biały +5V - czarny > E- czerwono-niebieski +12V zasilanie zaworu EGR - nie podłaczone!!! > Czy tak podłaczyłeś? > Pozdr. na wtyczce brak jakichkolwiek oznaczeń, co do kolorów kabli we wtyczce to teraz nie sprawdzę bez ingerencji w zabezpieczenie wtyczki jakie zrobiłem (mocno oklejona taśmą i spięta opaskami) ale emulacja działa - co potwierdza ABCOM i brak błędów na mój zakuty łeb to albo odwrotnie narysowana wtyczka albo mój EGR jest jakiś nietypowy (piny we wtyczce odwrotnie?) bo nie pasuje mi schemat do mojego podłączenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > na wtyczce brak jakichkolwiek oznaczeń, > co do kolorów kabli we wtyczce to teraz nie sprawdzę bez ingerencji w zabezpieczenie wtyczki jakie > zrobiłem (mocno oklejona taśmą i spięta opaskami) > ale emulacja działa - co potwierdza ABCOM i brak błędów > na mój zakuty łeb to albo odwrotnie narysowana wtyczka albo mój EGR jest jakiś nietypowy (piny we > wtyczce odwrotnie?) bo nie pasuje mi schemat do mojego podłączenia dzięki za info, zamawiam ten emulator ale w wersji uproszczonej, zobaczymy czy się sprawdzi, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > odwrotnie narysowana wtyczka Też tak myslę, dlatego rozpisałem kolorki z prośbą o weryfikację. Po co inni maja się męczyć? PS. Zrób test jazdy z ABCom i nagrywaj z tego filmik lub screenshoty. Trzeba porównać później rozkazy dla EGR z jego odpowiedziami, tzn "EGR position command %" z "EGR position feedback %". Tylko zgodność tych parametrów będzie świadczyć o poprawnym działaniu emulatora. PS. podczas postoju EGR nie działa, dlatego trzeba zrobić test jazdy z różnymi prędkościami i koniecznie nagrzanym silnikiem. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > dzięki za info, zamawiam ten emulator ale w wersji uproszczonej, zobaczymy czy się sprawdzi, > brat A ten uproszczony to jak działa i dlaczego jest uproszczony? Jestem całkiem zielony w tych tematach. Sleszcz czy mogłbyś zrobić zdjęcie jak się wpiąłeś do map sensora? Wiele by mi to pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > A ten uproszczony to jak działa i dlaczego jest uproszczony? jak działa to pytanie do faceta który to opracował, podejrzewam jednak że się nie podzieli wiedzą skoro na tym zarabia, a uproszczony jest dlatego, że nie ma podpięcia pod MAP sensor, wydaje _mi_ się że w A-G SZR nie jest potrzebne podpięcie pod MAP sensor i modyfikowanie jego wskazań z uwagi na fakt ,że w tym silniku ECU nie łapie błędów od EGRa gdy jest on sprawny i zaślepiony. Inaczej jest w autach z silnikami 16V, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sleszcz Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Też tak myslę, dlatego rozpisałem kolorki z prośbą o weryfikację. Po co inni maja się męczyć? jak będę zmieniał osłonę wpięcia do wtyczki sprawdzę kabelki i zrobię małą sesję zdjęciową co i jak i znalazłem bardzo fajne miejsce na schowanie emulatora kabelki wystarczają do wtyczki i jest odrobina luzu a sama kostka emulatora jest super zabezpieczona przed wpływem warunków atmosferycznych > PS. Zrób test jazdy z ABCom i nagrywaj z tego filmik lub screenshoty. Trzeba porównać później > rozkazy dla EGR z jego odpowiedziami, tzn "EGR position command %" z "EGR position feedback > %". Tylko zgodność tych parametrów będzie świadczyć o poprawnym działaniu emulatora. > PS. podczas postoju EGR nie działa, dlatego trzeba zrobić test jazdy z różnymi prędkościami i > koniecznie nagrzanym silnikiem. > Pozdr. testowałem ABCOMem na postoju na różnych obrotach i na zadany parametr była taka sama odpowiedź w bardzo krótkim czasie - porównywałem z działającym EGRem i wydaje mi się że nie ma różnicy w ABCOMie (silnik miał około 70-80 stopni) co do nagrania to nie mam jak ze względu na brak laptopa z comem jeździłem dziś pół dnia z emulacją map sensora i drugie pół z oryginałem - różnicy z zachowaniu samochodu nie stwierdziłem mam tylko dziwne wrażenie że przy jeździe z obrotami około 1500 (I lub II bieg) tak jakby bardzo delikatnie poszarpywał, szarpnięcia są takie miękkie "gumowe" i bardzo bardzo delikatne (ale może to tylko takie wrażenie) pytanie: gdzie można kupić takie wtyczki i gniazda jakie są np do EGR, mapsensora?? - bo teraz to lekko zalatuje mi prowizorką - dorobię wtyczkę i pełen profesjonalizm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sleszcz Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > A ten uproszczony to jak działa i dlaczego jest uproszczony? Jestem całkiem zielony w tych > tematach. Sleszcz czy mogłbyś zrobić zdjęcie jak się wpiąłeś do map sensora? Wiele by mi to > pomogło do mapsensora wpiąłem się tak jak na schemacie - środkowy (zielony) kabel we wtyczce - ale nie wydaje mi się to konieczne, nie ma żadnej różnicy w pracy silnika z emulacją i bez emulacji mapsensora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > pytanie: > gdzie można kupić takie wtyczki i gniazda jakie są np do EGR, mapsensora?? nie zrobisz tego profi, wtyczki (w sensie z pinami męskimi) nie kupisz, w końcu to EGR i MAP mają piny męskie i pełnią rolę wtyku, gniazda (te od strony instalacji - piny żeńskie) może i udałoby się dokupić w serwisie (ale nawet jak się uda dobrać) to cena zwykle powala na kolana, wówczas jedyne wyjście kupić gniazda z kawałkami przewodów z pociętej instalacji z demontażu, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > nie zrobisz tego profi, > wtyczki (w sensie z pinami męskimi) nie kupisz etam ;-) pierwszy, przykładowy link z google: kliken Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > etam ;-) > pierwszy, przykładowy link z google: kliken fakt, zapomniałem o aftermarkecie, ATSD to złącze jest to samo? tzn można wykorzystać 1/2 takiej złączki czy wyciąć całość i zmontować za pomocą tego z linku? brat EDIT widzę że to złącze 4 pin a w EGRze jest 5, ciekawe czy idzie dokupić taką dokładnie złączkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > EDIT widzę że to złącze 4 pin a w EGRze jest 5, ciekawe czy idzie dokupić taką dokładnie złączkę? na tej samej stronce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > na tej samej stronce Azja, jestes wielki...Ile ja sie naszukalem tej strony, kiedys "wdeplem" na nia przypadkowo, zapisalem, ale mi przepadlo...A sa tu niemal wszystkie rodzaje konektorow stosowanych w AF, wiec nareszczie skoncze zdolutowywaniem wyciaganych z wtyczek pinow... Proponuje zrobic taka rzezc: niech ktos zorientowany w nazewnictwie poszczegolnych konektorow okresli ich umiejscowienie w samochodzie (oznaczenia zlacz typu X6 - typ konektora) i osobny watek sie podwiesi lub do FAQ albo na astra.auto.pl ...Byloby to bardzo pomocne dla wszystkich grzebiacych w instalacjach w celu dolozenia dodatkow... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Popieram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Proponuje zrobic taka rzezc: niech ktos zorientowany w nazewnictwie poszczegolnych konektorow > okresli ich umiejscowienie w samochodzie (oznaczenia zlacz typu X6 - typ konektora) Hmm.... KLIK Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukifre Napisano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > wydaje _mi_ się że w A-G SZR nie jest potrzebne podpięcie pod MAP sensor i modyfikowanie jego > wskazań z uwagi na fakt ,że w tym silniku ECU nie łapie błędów od EGRa gdy jest on sprawny i > zaślepiony. Czyli jeżeli po podpięciu na krótko do akumulatora grzybek się wysuwa, EGR mam zaślepiony, świeci tylko lampka to jak podepnę emulator to będzie wszystko ok? w jakiej cenie gościu ma te uproszczone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Hmm.... KLIK Ladnie, pieknie, ale nie o to mi sie rozchodzi...Zdjecia z Twojego watku mozna by bylo wykorzystac, ale dodatkowo opisac, jaki konektor (typ, wedlug nazewnictwa z linka, który podał Azja, Niestety ja sie na tym nie znam, a chcialbym, zeby typ konektora okreslil ktos obeznany w temacie takich elementow. Znaczaco ulatwialoby to dokonywanie zakupow w celu stworzenia instalacji od zera, bez lutowania ucietych, oryginalnych konektorow... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Czyli jeżeli po podpięciu na krótko do akumulatora grzybek się wysuwa, EGR mam zaślepiony, świeci > tylko lampka to jak podepnę emulator to będzie wszystko ok? hmm, a jaki błąd łapie? u mnie wcześniej nie łapał nic, po czasie zaczął łapać P1405, a to opisane jest w Techu 2 jako "błąd liniowej regulacji" a zatem błąd od potencjometru wewnątrz EGRa, wnioskuję więc że jeżeli podepnę emulator który na sygnał wymuszający daje proporcjonalną odpowiedź, to żadnych błędów łapał nie będzie, > w jakiej cenie gościu ma te uproszczone? miał jakieś gotowe z testów wcześniejszych kiedy opracowywał ten zaawansowany, cena 40+ przesyłka, podłączę to kiedy przyjdzie, wepnę Techa2 i zrobię test EGRa, od razu będzie wiadomo czy odpowiada we właściwy sposób, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Azja, jestes wielki... ja tylko kiedyś zapamiętałem jeden wyraz: superseal :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Hmm.... KLIK niedawno myślałem o tym wątku szkoda, że się nie rozrasta, także dla "G" chociażby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 A jak jest ze spalaniem i jakością spalin po montażu emulatora? Myślicie, że w mojej AG z X14XE też się sprawdzi? Pytam Was, bo sprzedawca na pewno będzie swój towar chwalił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.