Skocz do zawartości

[G] EGR X16SZR


lukifre

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zawór EGR mam zaślepiony od 3 lat, ale od wczoraj świeci się check (wcześniej wszystko było ok). Po wymruganiu błędu okazuje się że to 1405 czyli ten nieszczęsny EGR. Dodam, że po podpięciu na krótko do akumulatora grzybek się wysuwa (czyli chyba jest dobry). Po wyciągnięciu blaszki zaślepiającej nic się nie zmienia (nadal świeci). Ma ktoś może pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tak czy inaczej EGR do wymiany?

Ktos tu niedawno podsylal ukladzik z tranzystora kilku rezystorow i diody, ktory emuluje potencjometr w EGR.

To moze dzialac tak dlugo jak grzybek bedzie sprawny. Warto sprobowac. Tylko trzeba wiedziec co to lutownica i do czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktos tu niedawno podsylal ukladzik z tranzystora kilku rezystorow i diody, ktory emuluje

> potencjometr w EGR.

> To moze dzialac tak dlugo jak grzybek bedzie sprawny. Warto sprobowac. Tylko trzeba wiedziec co to

> lutownica i do czego.

ZTCW ten układ nie zadziała w silniku innym niż Z22SE,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli pozostaje wymiana na nowy lub jazda z zapaloną lampką. znalazłem też regenerowane. Co o tym

> myślicie:

> http://www.allegro.pl/item1018665201_zawor_recyrkulacji_spalin_egr_opel_recyrkulator.html

to jest niezłe, skoro jest to firma i piszą że to rozpracowali to uważam że można im dać to do naprawy (tym bardziej że dają gwarancję),

ja osobiście będę chciał zastosować emulator z allegro, skontaktowałem się ze sprzedającym i czekam na info, jeżeli to nie wypali wyślę EGRa do regeneracji,

brat

EDIT tak OT to od kilku dni nie przychodzą mi powiadomienia na mail o odpowiedziach na posty, ciekawe dlaczego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja osobiście będę chciał zastosować emulator z allegro, skontaktowałem się ze sprzedającym i czekam

> na info, jeżeli to nie wypali wyślę EGRa do regeneracji,

> brat

> EDIT tak OT to od kilku dni nie przychodzą mi powiadomienia na mail o odpowiedziach na posty,

> ciekawe dlaczego

To jeszcze się wstrzymam. Daj znać jak zamontujesz ten emulator czy się sprawdza. Jak nie to też wyślę do regeneracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze się wstrzymam. Daj znać jak zamontujesz ten emulator czy się sprawdza. Jak nie to też

> wyślę do regeneracji

Człowiek z allegro mi odpisał że ta wersja za 70zł ma mikrokontroler i działa OK, w/g jego informacji można nie wpinać się w obwód MAP sensora i też układ emulatora będzie działał więc mogę kupić ten za 70zł, ma jeszcze niesprawdzony uproszczony układ który mi może wysłać, jeżeli dojdę z nim do porozumienia to wezmę może ten uproszczony do testów,

zobaczę co odpisze,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Człowiek z allegro mi odpisał że ta wersja za 70zł ma mikrokontroler i działa OK, w/g jego

> informacji można nie wpinać się w obwód MAP sensora i też układ emulatora będzie działał więc

> mogę kupić ten za 70zł, ma jeszcze niesprawdzony uproszczony układ który mi może wysłać,

> jeżeli dojdę z nim do porozumienia to wezmę może ten uproszczony do testów,

> zobaczę co odpisze,

> brat

a mozna podłączyć tylko emulator bez grzebania i zaslepiania EGR-a? (tak wyczytałem w aukcji - tylko nie wiem czy aby się nie mylę)

czy jest on wtedy cały czas zamknięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mozna podłączyć tylko emulator bez grzebania i zaslepiania EGR-a? (tak wyczytałem w aukcji -

> tylko nie wiem czy aby się nie mylę)

> czy jest on wtedy cały czas zamknięty?

możesz nie ruszać zaworu EGR jeżeli on zaświeca checka ale się zamyka (na wewnętrznej sprężynie), czasem jednak jest tak że zawór poprzez nagary się nie domyka, co oczywiście w skrajnych przypadkach powoduje problemy z odpalaniem, biegiem jałowym etc. warto więc sprawdzić czy się zamyka, jeżeli tak - zostawić go tak jak jest, odpiąć wtyczkę a w nią wpiąć emulator,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz nie ruszać zaworu EGR jeżeli on zaświeca checka ale się zamyka (na wewnętrznej sprężynie),

> czasem jednak jest tak że zawór poprzez nagary się nie domyka, co oczywiście w skrajnych

> przypadkach powoduje problemy z odpalaniem, biegiem jałowym etc. warto więc sprawdzić czy się

> zamyka, jeżeli tak - zostawić go tak jak jest, odpiąć wtyczkę a w nią wpiąć emulator,

> brat

jeszcze nie ruszałem EGR-a więc nie wiem czy działa czy nie ale profilaktycznie chcę go odciąć tylko nie wiem czy bawić się w zaslepianie czy zakupić emulator i tylko odpiąć wtyczkę

liczę że może trochę poprawi się kultura pracy choć najgorzej nie jest sle dążę do perfekcji devil.gif

i może spadnie spalanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeszcze nie ruszałem EGR-a więc nie wiem czy działa czy nie ale profilaktycznie chcę go odciąć

> tylko nie wiem czy bawić się w zaslepianie czy zakupić emulator i tylko odpiąć wtyczkę

> liczę że może trochę poprawi się kultura pracy choć najgorzej nie jest sle dążę do perfekcji

> i może spadnie spalanie

spalanie nie spadnie (przynajmniej u mnie nie spadło a prowadzę dość dokładną statystykę tutaj ),

poprawiła się natomiast kultura pracy silnika i przebieg charakterystyki, szczególnie w okolicach 4tys obr/min czuć było jakieś dziwne dołki a teraz jest spokój, ponadto ładniej "ciągnie z dołu",

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spalanie nie spadnie (przynajmniej u mnie nie spadło a prowadzę dość dokładną statystykę tutaj ),

> poprawiła się natomiast kultura pracy silnika i przebieg charakterystyki, szczególnie w okolicach

> 4tys obr/min czuć było jakieś dziwne dołki a teraz jest spokój, ponadto ładniej "ciągnie z

> dołu",

> brat

spalanie to tylko benzyna? jaki stosunek miasta do trasy?

u mnie takie wartości to raczej nie wychodzą frown.gif

trasa około 7 l noPB /100km gaz 8,5/100km

miasto 10-12 w zależności od natężenia korków gaz 11-13/100 km

do gazu jeszcze około 1 litr w lecie do 2,5 litra w zimie noPB na uruchamianie na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spalanie to tylko benzyna?

tylko na benzynie, gazu nie mam,

> jaki stosunek miasta do trasy?

trudno to określić, pracuję w Skawinie a mieszkam w Krakowie, do pracy mam 24km, część jeżdżę obwodnicą, prędkość na autostradach mam w okolicach 120km/h (licznikowo), do tego w weekendy przynajmniej raz tam i z powrotem A4 Kraków- Chrzanów (prędkość ta sama), w ub. roku na autostradach do Chorwacji -przez Czechy, Austrię i Słowenię- i z powrotem (2 os + pełny bagażnik, cały czas klimatyzacja) spalanie na trasach autostradowych z prędkością utrzymywaną na poziomie 120km/h wychodziło 6,4-6,7 (prędkości średnie w/g BC 70-80km/h bo jednak zawsze się zahaczyło o jakiś korek, miasto ) i rosło do ponad 7L gdy więcej było tras podmiejskich, zobacz na statystykę z początku sierpnia ub. roku,

> u mnie takie wartości to raczej nie wychodzą

może dlatego że przy gazie masz zdławiony dolot, dołożony mieszalnik itd.

> trasa około 7 l noPB /100km gaz 8,5/100km

> miasto 10-12 w zależności od natężenia korków gaz 11-13/100 km

> do gazu jeszcze około 1 litr w lecie do 2,5 litra w zimie noPB na uruchamianie na 100km

po samym mieście praktycznie nie jeżdżę, jak wjadę w Kraków a są korki i np 11km jadę godzinę czasu to spalanie BC mi pokazuje na poziomie 13-17L/100km, dlatego praktycznie zawsze spisuję średnią z BC bo sama średnia spalania niewiele mówi, jeżeli popatrzysz na średnie wraz ze średnimi prędkościami (te dane w ikonkach BC) to wyraźnie widać że im większa średnia tym mniej pali,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Człowiek z allegro mi odpisał że ta wersja za 70zł ma mikrokontroler i działa OK, w/g jego

> informacji można nie wpinać się w obwód MAP sensora i też układ emulatora będzie działał więc

> mogę kupić ten za 70zł, ma jeszcze niesprawdzony uproszczony układ który mi może wysłać,

> jeżeli dojdę z nim do porozumienia to wezmę może ten uproszczony do testów,

> zobaczę co odpisze,

> brat

mi odpisał że będzie działał tylko żebym pomierzył napięcia na wtyczce EGR ale nie napisał jakie powinny byc wartości confused.gif

zamówię wersję za 70 i przetestuję a potem zastanowię sie czy zaslepiac EGR czy zostawić tylko odpięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowaliście już tego emulatora czy dziala z silnikiem X16SZR?

nie wiem, wysłałem mail do faceta żeby mi dał namiary do przelewu i milczy, więc nie wiem czy nie chce zarabiać pieniędzy czy jak? niewiem.gif

przypomnę mu się,

dam znać,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, wysłałem mail do faceta żeby mi dał namiary do przelewu i milczy, więc nie wiem czy nie

> chce zarabiać pieniędzy czy jak?

> przypomnę mu się,

> dam znać,

> brat

emulator działa palacz.gif

na razie przez krótką chwilę testowałem z podpiętymi przewodami do mapsensora i bez emulacji sygnału z mapsensora - różnicy nie zauważyłem

oblukałem abcomem i wszystko ładnie chodzi i wskazuje tak jak powinno (EGR mam sprawny więc miałem punkt odniesienia)

były małe problemy z podłączeniem wg tego schematu:

283745749-emulator.jpg

zadziałało jak podłączyłem tak jak na poniższych zdjęciach:

283745749-Zdj%EAcie01621.jpg

283745749-Zdj%EAcie01631.jpg

może źle odczytywałem schemat ale w końcu działa

na chwilę obecną jest to podłączone wraz z emulacją sygnału z mapsensora - potestuję i zamieszczę wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się podłaczyć tak, jeśli na schemacie prawidłowo oznaczył wtyczkę A-E:

Oznaczenia - wtyczka EGR - przewód emulatora:

A- czarno-brązowy sterowanie zaworem RGR - brązowy

B- brązowy masa - zielony

C- brązowo-niebieski wyjście potencjometru - biały

D- czarno-biały +5V - czarny

E- czerwono-niebieski +12V zasilanie zaworu EGR - nie podłaczone!!!

Czy tak podłaczyłeś?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinno się podłaczyć tak, jeśli na schemacie prawidłowo oznaczył wtyczkę A-E:

> Oznaczenia - wtyczka EGR - przewód emulatora:

> A- czarno-brązowy sterowanie zaworem RGR - brązowy

> B- brązowy masa - zielony

> C- brązowo-niebieski wyjście potencjometru - biały

> D- czarno-biały +5V - czarny

> E- czerwono-niebieski +12V zasilanie zaworu EGR - nie podłaczone!!!

> Czy tak podłaczyłeś?

> Pozdr.

na wtyczce brak jakichkolwiek oznaczeń,

co do kolorów kabli we wtyczce to teraz nie sprawdzę bez ingerencji w zabezpieczenie wtyczki jakie zrobiłem (mocno oklejona taśmą i spięta opaskami)

ale emulacja działa - co potwierdza ABCOM i brak błędów

na mój zakuty łeb to albo odwrotnie narysowana wtyczka albo mój EGR jest jakiś nietypowy (piny we wtyczce odwrotnie?) bo nie pasuje mi schemat do mojego podłączenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na wtyczce brak jakichkolwiek oznaczeń,

> co do kolorów kabli we wtyczce to teraz nie sprawdzę bez ingerencji w zabezpieczenie wtyczki jakie

> zrobiłem (mocno oklejona taśmą i spięta opaskami)

> ale emulacja działa - co potwierdza ABCOM i brak błędów

> na mój zakuty łeb to albo odwrotnie narysowana wtyczka albo mój EGR jest jakiś nietypowy (piny we

> wtyczce odwrotnie?) bo nie pasuje mi schemat do mojego podłączenia

dzięki za info, zamawiam ten emulator ale w wersji uproszczonej, zobaczymy czy się sprawdzi,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odwrotnie narysowana wtyczka

Też tak myslę, dlatego rozpisałem kolorki z prośbą o weryfikację. Po co inni maja się męczyć?

PS. Zrób test jazdy z ABCom i nagrywaj z tego filmik lub screenshoty. Trzeba porównać później rozkazy dla EGR z jego odpowiedziami, tzn "EGR position command %" z "EGR position feedback %". Tylko zgodność tych parametrów będzie świadczyć o poprawnym działaniu emulatora.

PS. podczas postoju EGR nie działa, dlatego trzeba zrobić test jazdy z różnymi prędkościami i koniecznie nagrzanym silnikiem.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki za info, zamawiam ten emulator ale w wersji uproszczonej, zobaczymy czy się sprawdzi,

> brat

A ten uproszczony to jak działa i dlaczego jest uproszczony? Jestem całkiem zielony w tych tematach. Sleszcz czy mogłbyś zrobić zdjęcie jak się wpiąłeś do map sensora? Wiele by mi to pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten uproszczony to jak działa i dlaczego jest uproszczony?

jak działa to pytanie do faceta który to opracował, podejrzewam jednak że się nie podzieli wiedzą skoro na tym zarabia,

a uproszczony jest dlatego, że nie ma podpięcia pod MAP sensor,

wydaje _mi_ się że w A-G SZR nie jest potrzebne podpięcie pod MAP sensor i modyfikowanie jego wskazań z uwagi na fakt ,że w tym silniku ECU nie łapie błędów od EGRa gdy jest on sprawny i zaślepiony.

Inaczej jest w autach z silnikami 16V,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak myslę, dlatego rozpisałem kolorki z prośbą o weryfikację. Po co inni maja się męczyć?

jak będę zmieniał osłonę wpięcia do wtyczki sprawdzę kabelki i zrobię małą sesję zdjęciową co i jak

i znalazłem bardzo fajne miejsce na schowanie emulatora devil.gif

kabelki wystarczają do wtyczki i jest odrobina luzu a sama kostka emulatora jest super zabezpieczona przed wpływem warunków atmosferycznych

> PS. Zrób test jazdy z ABCom i nagrywaj z tego filmik lub screenshoty. Trzeba porównać później

> rozkazy dla EGR z jego odpowiedziami, tzn "EGR position command %" z "EGR position feedback

> %". Tylko zgodność tych parametrów będzie świadczyć o poprawnym działaniu emulatora.

> PS. podczas postoju EGR nie działa, dlatego trzeba zrobić test jazdy z różnymi prędkościami i

> koniecznie nagrzanym silnikiem.

> Pozdr.

testowałem ABCOMem na postoju na różnych obrotach i na zadany parametr była taka sama odpowiedź w bardzo krótkim czasie - porównywałem z działającym EGRem i wydaje mi się że nie ma różnicy w ABCOMie (silnik miał około 70-80 stopni)

co do nagrania to nie mam jak ze względu na brak laptopa z comem frown.gif

jeździłem dziś pół dnia z emulacją map sensora i drugie pół z oryginałem - różnicy z zachowaniu samochodu nie stwierdziłem

mam tylko dziwne wrażenie że przy jeździe z obrotami około 1500 (I lub II bieg) tak jakby bardzo delikatnie poszarpywał, szarpnięcia są takie miękkie "gumowe" i bardzo bardzo delikatne (ale może to tylko takie wrażenie)

pytanie:

gdzie można kupić takie wtyczki i gniazda jakie są np do EGR, mapsensora?? - bo teraz to lekko zalatuje mi prowizorką - dorobię wtyczkę i pełen profesjonalizm clown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten uproszczony to jak działa i dlaczego jest uproszczony? Jestem całkiem zielony w tych

> tematach. Sleszcz czy mogłbyś zrobić zdjęcie jak się wpiąłeś do map sensora? Wiele by mi to

> pomogło

do mapsensora wpiąłem się tak jak na schemacie - środkowy (zielony) kabel we wtyczce - ale nie wydaje mi się to konieczne, nie ma żadnej różnicy w pracy silnika z emulacją i bez emulacji mapsensora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie:

> gdzie można kupić takie wtyczki i gniazda jakie są np do EGR, mapsensora??

nie zrobisz tego profi,

wtyczki (w sensie z pinami męskimi) nie kupisz, w końcu to EGR i MAP mają piny męskie i pełnią rolę wtyku,

gniazda (te od strony instalacji - piny żeńskie) może i udałoby się dokupić w serwisie (ale nawet jak się uda dobrać) to cena zwykle powala na kolana, wówczas jedyne wyjście kupić gniazda z kawałkami przewodów z pociętej instalacji z demontażu,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> etam ;-)

> pierwszy, przykładowy link z google: kliken

fakt, zapomniałem o aftermarkecie,

ATSD to złącze jest to samo? tzn można wykorzystać 1/2 takiej złączki czy wyciąć całość i zmontować za pomocą tego z linku?

brat

EDIT widzę że to złącze 4 pin a w EGRze jest 5, ciekawe czy idzie dokupić taką dokładnie złączkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na tej samej stronce

Azja, jestes wielki...Ile ja sie naszukalem tej strony, kiedys "wdeplem" na nia przypadkowo, zapisalem, ale mi przepadlo...A sa tu niemal wszystkie rodzaje konektorow stosowanych w AF, wiec nareszczie skoncze zdolutowywaniem wyciaganych z wtyczek pinow...

Proponuje zrobic taka rzezc: niech ktos zorientowany w nazewnictwie poszczegolnych konektorow okresli ich umiejscowienie w samochodzie (oznaczenia zlacz typu X6 - typ konektora) i osobny watek sie podwiesi lub do FAQ albo na astra.auto.pl ...Byloby to bardzo pomocne dla wszystkich grzebiacych w instalacjach w celu dolozenia dodatkow...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje _mi_ się że w A-G SZR nie jest potrzebne podpięcie pod MAP sensor i modyfikowanie jego

> wskazań z uwagi na fakt ,że w tym silniku ECU nie łapie błędów od EGRa gdy jest on sprawny i

> zaślepiony.

Czyli jeżeli po podpięciu na krótko do akumulatora grzybek się wysuwa, EGR mam zaślepiony, świeci tylko lampka to jak podepnę emulator to będzie wszystko ok?

w jakiej cenie gościu ma te uproszczone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm.... KLIK

Ladnie, pieknie, ale nie o to mi sie rozchodzi...Zdjecia z Twojego watku mozna by bylo wykorzystac, ale dodatkowo opisac, jaki konektor (typ, wedlug nazewnictwa z linka, który podał Azja, Niestety ja sie na tym nie znam, a chcialbym, zeby typ konektora okreslil ktos obeznany w temacie takich elementow. Znaczaco ulatwialoby to dokonywanie zakupow w celu stworzenia instalacji od zera, bez lutowania ucietych, oryginalnych konektorow...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jeżeli po podpięciu na krótko do akumulatora grzybek się wysuwa, EGR mam zaślepiony, świeci

> tylko lampka to jak podepnę emulator to będzie wszystko ok?

hmm, a jaki błąd łapie? u mnie wcześniej nie łapał nic, po czasie zaczął łapać P1405, a to opisane jest w Techu 2 jako "błąd liniowej regulacji" a zatem błąd od potencjometru wewnątrz EGRa, wnioskuję więc że jeżeli podepnę emulator który na sygnał wymuszający daje proporcjonalną odpowiedź, to żadnych błędów łapał nie będzie,

> w jakiej cenie gościu ma te uproszczone?

miał jakieś gotowe z testów wcześniejszych kiedy opracowywał ten zaawansowany, cena 40+ przesyłka,

podłączę to kiedy przyjdzie, wepnę Techa2 i zrobię test EGRa, od razu będzie wiadomo czy odpowiada we właściwy sposób,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest ze spalaniem i jakością spalin po montażu emulatora?

Myślicie, że w mojej AG z X14XE też się sprawdzi? Pytam Was, bo sprzedawca na pewno będzie swój towar chwalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.