skubany_pl Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Jaka masa ciężarków klejonych od wewnętrznej strony alufelg daje podstawy podejrzewać, że koła nie są zbyt proste i będą trzepać kierownicą przy dużych prędkościach mimo oznak wyważania? Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to czy mało? Wyglądało groźnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Jaka masa ciężarków klejonych od wewnętrznej strony alufelg daje podstawy podejrzewać, że koła nie > są zbyt proste i będą trzepać kierownicą przy dużych prędkościach mimo oznak wyważania? > Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to > czy mało? Wyglądało groźnie www.google.pl na początek .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skubany_pl Napisano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > www.google.pl na początek .. Szukam od 45 minut. W sieci jest masa śmieci tylko nie to co potrzeba. Takim jesteś mistrzem google? Zapodaj coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Jaka masa ciężarków klejonych od wewnętrznej strony alufelg daje podstawy podejrzewać, że koła nie > są zbyt proste i będą trzepać kierownicą przy dużych prędkościach mimo oznak wyważania? > Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to > czy mało? Wyglądało groźnie Wywazone felgi =/= proste felgi poza tym ilosc ciezarkow zalezy tez od opony i umiejetnego montazu np. na jednym moim kole wywazarka zaproponowala ok. 100gr, rozebrano, przesunieto opone i juz zeszli ponizej 50gr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 30-35g to jeszcze nie jest zle, w zakladzie gdzie wywazam panowie robia smutne miny jak jest powyzej 50g (to tez zalezy od rozmiaru felgi). Z drugiej strony jak to przedmowca napisal, ilosc ciezarkow nie swiadczy o tym, ze felga jest prosta, a opona nie ma uszkodzen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 im mniej tym lepiej, ale warto zrobić optymalizację czyli wyważanie dynamiczne i statyczne dzięki czemu zawsze można coś urwać, ale żeby tak zrobić należy skorzystać z dobrych maszyn bo Unitrole nie dają rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Maja 2010 Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 > Jaka masa ciężarków klejonych od wewnętrznej strony alufelg daje podstawy podejrzewać, że koła nie > są zbyt proste i będą trzepać kierownicą przy dużych prędkościach mimo oznak wyważania? > Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to > czy mało? Wyglądało groźnie Moje felgi od nowości mają po prawie 100g i nie czuć, aby były niewywazone. Na to mają wpływ nie tylko felgi, ale i opony, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 5g to wynik satysfakcjonujący Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > 5g to wynik satysfakcjonujący Ale gumiarzowi musiałoby się chcieć pokombinować z ustawieniem opon wzgledem felg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > 5g to wynik satysfakcjonujący zaś powyżej 100g należy dawać ciężarki od wewnątrz i od zewnątrz - to nie żart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > zaś powyżej 100g należy dawać ciężarki od wewnątrz i od zewnątrz - to nie żart powyzej 100g to nalezy poszukac ubytku na feldze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > im mniej tym lepiej, ale warto zrobić optymalizację czyli wyważanie dynamiczne i statyczne dzięki > czemu zawsze można coś urwać, ale żeby tak zrobić należy skorzystać z dobrych maszyn bo > Unitrole nie dają rady A wiesz kolego co to jest optymalizacja? A co to jest wywazanie statyczne i wywazanie dynamiczne? Bo optymalizacja jest calkowicie rozna czynnoscia od wywazania i nie wiem o co Ci chodzi... A odnosnie Unitrolli to tez sie jakis glupot nasluchales. Przez caly obecny sezon wymiany na letnie nie mialem zadnej reklamacji a pracuje na Unitrollu. Wrecz mialem pare przypadkow, ze przyjezdzali ludzie do mnie, bo w innym zakladzie im zle wywazyli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to > czy mało? mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > zaś powyżej 100g należy dawać ciężarki od wewnątrz i od zewnątrz - to nie żart Bzdura. Ciezarki sie przykleja od srodka ALBO nabija od zewnatrz, co jest zalezne od budowy felgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > A wiesz kolego co to jest optymalizacja? A co to jest wywazanie statyczne i wywazanie dynamiczne? > Bo optymalizacja jest calkowicie rozna czynnoscia od wywazania i nie wiem o co Ci chodzi... No to proszę oświeć mnie > A odnosnie Unitrolli to tez sie jakis glupot nasluchales. Przez caly obecny sezon wymiany na letnie > nie mialem zadnej reklamacji a pracuje na Unitrollu. Wrecz mialem pare przypadkow, ze > przyjezdzali ludzie do mnie, bo w innym zakladzie im zle wywazyli. Nie głupot tylko z życia wzięte własne przypadki, źle wyważone przez kogoś to jedno, a źle wyważone przez maszynę to drugie. Miałem okazję własnoręcznie sobie wyważać koła na Unitrolu i przy ustawieniu na 5g maszyna nie dawała rady, na 10g wyszło jako-tako, ale po wyważeniu i ponownym sprawdzeniu znów zaśpiewała "koło niewyważone" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzymek Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 Kiedyś miałem przypadek iż po założeniu opony na felgę i wrzuceniu na wyważarkę nie trzeba było ciężarków. Kilka razy było na maszynie mierzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 12 Maja 2010 Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 > No to proszę oświeć mnie Optymalizacja polega na przesunieciu opony na feldze w taki sposob, aby potem jak najmniej ciezarkow trzeba bylo uzyc w celu wywazenia kola. Czyli idealem byloby zgrac najlzejsze miejsce felgi z najciezszym opony. Wywazanie statyczne jest stosowane w motocyklach, polega na wywazaniu ciezarkiem praktycznie na srodku fegli (np. na szprychach). Wywazanie dynamiczne to jest to co znamy z samochodow. Dwa ciezarki po dwoch stronach felgi. Wiec ciagle nie wiem jaki Ty zwiazek widzisz... > Nie głupot tylko z życia wzięte własne przypadki, źle wyważone przez kogoś to jedno, a źle wyważone > przez maszynę to drugie. > Miałem okazję własnoręcznie sobie wyważać koła na Unitrolu i przy ustawieniu na 5g maszyna nie > dawała rady, na 10g wyszło jako-tako, ale po wyważeniu i ponownym sprawdzeniu znów zaśpiewała > "koło niewyważone" Proste. Maszyna byla zle skalibrowana lub zle ustawione parametry kola. Mam rezerwowego Unitrolla sterej daty (kilkanascie lat ma) w razie gdyby nowy sprzet zawiodl. I na tym starym Unitrollu wywaze Ci KAZDE kolo z dokladnoscia nawet nie do 5 gram tylko do 2 gram i gwarantuje, ze bedziesz je zdejmowal z wywazarki i zakladal i zawsze bedzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 generalnie ciężarkami klejonymi nie nalezy się zbytnio przejmować bo i tak zaraz odpadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 > generalnie ciężarkami klejonymi nie nalezy się zbytnio przejmować bo i tak zaraz odpadają Eeee, nie tak szybko. U mnie już 4 rok trzymają się felg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 > zaś powyżej 100g należy dawać ciężarki od wewnątrz i od zewnątrz - to nie żart wtedy to się zmienia felgę bądź koło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 > wtedy to się zmienia felgę bądź koło albo przekręca trochę oponę względem felgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 > i gwarantuje, ze > bedziesz je zdejmowal z wywazarki i zakladal i zawsze bedzie ok. nie gwarantuj bo tak nie bedzie. Wystarczy wziąść instrukcje od maszyny i pisze że po zdjęciu i ponownym założeniu na maszynę może wyjść różnica nawet 10-15g (chociaż wcale nie musi) co do reszty wypowiedzi jest dokładnie jak piszesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MavGT Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 > nie gwarantuj bo tak nie bedzie. Wystarczy wziąść instrukcje od maszyny i pisze że po zdjęciu i > ponownym założeniu na maszynę może wyjść różnica nawet 10-15g (chociaż wcale nie musi) > co do reszty wypowiedzi jest dokładnie jak piszesz Jak bedziesz w Lublinie to zapraszam na probe. Jest tak jak mowie. Oczywiscie przy takim samym zalozeniu kola na wywazarke, czyli w odpowiednim znaku wywazarki ustawia sie wentyl Przyznaje Ci racje, ze jesli obrocimy kolo to moze wyjsc max 15g- tak jak jest napisane w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 13 Maja 2010 Udostępnij Napisano 13 Maja 2010 > Jak bedziesz w Lublinie to zapraszam na probe. Jest tak jak mowie. Oczywiscie przy takim samym > zalozeniu kola na wywazarke, czyli w odpowiednim znaku wywazarki ustawia sie wentyl Przyznaje > Ci racje, ze jesli obrocimy kolo to moze wyjsc max 15g- tak jak jest napisane w instrukcji. hehe, spoko widze że wiesz o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.