Skocz do zawartości

Wyważanie - ciężarki klejone


skubany_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka masa ciężarków klejonych od wewnętrznej strony alufelg daje podstawy podejrzewać, że koła nie są zbyt proste i będą trzepać kierownicą przy dużych prędkościach mimo oznak wyważania? Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to czy mało? Wyglądało groźnie crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka masa ciężarków klejonych od wewnętrznej strony alufelg daje podstawy podejrzewać, że koła nie

> są zbyt proste i będą trzepać kierownicą przy dużych prędkościach mimo oznak wyważania?

> Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to

> czy mało? Wyglądało groźnie

www.google.pl na początek ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka masa ciężarków klejonych od wewnętrznej strony alufelg daje podstawy podejrzewać, że koła nie

> są zbyt proste i będą trzepać kierownicą przy dużych prędkościach mimo oznak wyważania?

> Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to

> czy mało? Wyglądało groźnie

Wywazone felgi =/= proste felgi

poza tym ilosc ciezarkow zalezy tez od opony i umiejetnego montazu np. na jednym moim kole wywazarka zaproponowala ok. 100gr, rozebrano, przesunieto opone i juz zeszli ponizej 50gr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30-35g to jeszcze nie jest zle, w zakladzie gdzie wywazam panowie robia smutne miny jak jest powyzej 50g (to tez zalezy od rozmiaru felgi). Z drugiej strony jak to przedmowca napisal, ilosc ciezarkow nie swiadczy o tym, ze felga jest prosta, a opona nie ma uszkodzen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im mniej tym lepiej, ale warto zrobić optymalizację czyli wyważanie dynamiczne i statyczne dzięki czemu zawsze można coś urwać, ale żeby tak zrobić należy skorzystać z dobrych maszyn bo Unitrole nie dają rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka masa ciężarków klejonych od wewnętrznej strony alufelg daje podstawy podejrzewać, że koła nie

> są zbyt proste i będą trzepać kierownicą przy dużych prędkościach mimo oznak wyważania?

> Oglądałem dziś ładne alufelgi z oponkami. Miały ponaklejane ciężarki o masie 30-35g. Dużo to

> czy mało? Wyglądało groźnie

Moje felgi od nowości mają po prawie 100g i nie czuć, aby były niewywazone.

Na to mają wpływ nie tylko felgi, ale i opony,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> im mniej tym lepiej, ale warto zrobić optymalizację czyli wyważanie dynamiczne i statyczne dzięki

> czemu zawsze można coś urwać, ale żeby tak zrobić należy skorzystać z dobrych maszyn bo

> Unitrole nie dają rady

A wiesz kolego co to jest optymalizacja? A co to jest wywazanie statyczne i wywazanie dynamiczne? Bo optymalizacja jest calkowicie rozna czynnoscia od wywazania i nie wiem o co Ci chodzi...

A odnosnie Unitrolli to tez sie jakis glupot nasluchales. Przez caly obecny sezon wymiany na letnie nie mialem zadnej reklamacji a pracuje na Unitrollu. Wrecz mialem pare przypadkow, ze przyjezdzali ludzie do mnie, bo w innym zakladzie im zle wywazyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaś powyżej 100g należy dawać ciężarki od wewnątrz i od zewnątrz - to nie żart

Bzdura. Ciezarki sie przykleja od srodka ALBO nabija od zewnatrz, co jest zalezne od budowy felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wiesz kolego co to jest optymalizacja? A co to jest wywazanie statyczne i wywazanie dynamiczne?

> Bo optymalizacja jest calkowicie rozna czynnoscia od wywazania i nie wiem o co Ci chodzi...

No to proszę oświeć mnie ok.gif

> A odnosnie Unitrolli to tez sie jakis glupot nasluchales. Przez caly obecny sezon wymiany na letnie

> nie mialem zadnej reklamacji a pracuje na Unitrollu. Wrecz mialem pare przypadkow, ze

> przyjezdzali ludzie do mnie, bo w innym zakladzie im zle wywazyli.

Nie głupot tylko z życia wzięte własne przypadki, źle wyważone przez kogoś to jedno, a źle wyważone przez maszynę to drugie.

Miałem okazję własnoręcznie sobie wyważać koła na Unitrolu i przy ustawieniu na 5g maszyna nie dawała rady, na 10g wyszło jako-tako, ale po wyważeniu i ponownym sprawdzeniu znów zaśpiewała "koło niewyważone"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to proszę oświeć mnie

Optymalizacja polega na przesunieciu opony na feldze w taki sposob, aby potem jak najmniej ciezarkow trzeba bylo uzyc w celu wywazenia kola. Czyli idealem byloby zgrac najlzejsze miejsce felgi z najciezszym opony.

Wywazanie statyczne jest stosowane w motocyklach, polega na wywazaniu ciezarkiem praktycznie na srodku fegli (np. na szprychach).

Wywazanie dynamiczne to jest to co znamy z samochodow. Dwa ciezarki po dwoch stronach felgi.

Wiec ciagle nie wiem jaki Ty zwiazek widzisz...

> Nie głupot tylko z życia wzięte własne przypadki, źle wyważone przez kogoś to jedno, a źle wyważone

> przez maszynę to drugie.

> Miałem okazję własnoręcznie sobie wyważać koła na Unitrolu i przy ustawieniu na 5g maszyna nie

> dawała rady, na 10g wyszło jako-tako, ale po wyważeniu i ponownym sprawdzeniu znów zaśpiewała

> "koło niewyważone"

Proste. Maszyna byla zle skalibrowana lub zle ustawione parametry kola. Mam rezerwowego Unitrolla sterej daty (kilkanascie lat ma) w razie gdyby nowy sprzet zawiodl. I na tym starym Unitrollu wywaze Ci KAZDE kolo z dokladnoscia nawet nie do 5 gram tylko do 2 gram i gwarantuje, ze bedziesz je zdejmowal z wywazarki i zakladal i zawsze bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie ciężarkami klejonymi nie nalezy się zbytnio przejmować bo i tak zaraz odpadają

Eeee, nie tak szybko. U mnie już 4 rok trzymają się felg zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i gwarantuje, ze

> bedziesz je zdejmowal z wywazarki i zakladal i zawsze bedzie ok.

nie gwarantuj bo tak nie bedzie. Wystarczy wziąść instrukcje od maszyny i pisze że po zdjęciu i ponownym założeniu na maszynę może wyjść różnica nawet 10-15g (chociaż wcale nie musi)

co do reszty wypowiedzi jest dokładnie jak piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie gwarantuj bo tak nie bedzie. Wystarczy wziąść instrukcje od maszyny i pisze że po zdjęciu i

> ponownym założeniu na maszynę może wyjść różnica nawet 10-15g (chociaż wcale nie musi)

> co do reszty wypowiedzi jest dokładnie jak piszesz

Jak bedziesz w Lublinie to zapraszam na probe. Jest tak jak mowie. Oczywiscie przy takim samym zalozeniu kola na wywazarke, czyli w odpowiednim znaku wywazarki ustawia sie wentyl ok.gif Przyznaje Ci racje, ze jesli obrocimy kolo to moze wyjsc max 15g- tak jak jest napisane w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak bedziesz w Lublinie to zapraszam na probe. Jest tak jak mowie. Oczywiscie przy takim samym

> zalozeniu kola na wywazarke, czyli w odpowiednim znaku wywazarki ustawia sie wentyl Przyznaje

> Ci racje, ze jesli obrocimy kolo to moze wyjsc max 15g- tak jak jest napisane w instrukcji.

hehe, spoko widze że wiesz o co chodzi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.