Skocz do zawartości

Wciskacz tłoka hamulcowego


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

> Ktoś się orientuje, gdzie w necie można kupić wciskacz do tłoka o średnicy 57 mm?

> Na alledrogo niestety zestawy w cenie do 100 zł nie mają takiego adaptera np ten

Ja takie manewry robiłem ściskiem stolarskim albo imadłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś się orientuje, gdzie w necie można kupić wciskacz do tłoka o średnicy 57 mm?

> Na alledrogo niestety zestawy w cenie do 100 zł nie mają takiego adaptera np ten

tłoczek powinien na tyle lekko się przesuwać ze nacisk ręki powinien wystarczyć i pod koniec mała "dźwignia" w grubego trzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja takie manewry robiłem ściskiem stolarskim albo imadłem.

w PF 126 robiłem to łomikiem, a teraz zachciało mi się czegoś profi hehe.gif

ale nie chcę wydawać za duzo kasy.

Taki wciskacz szybko się zwróci, szczególnie jak sie przez nablizsze 20 lat nie rozpadnie.

Samemu sobie klocki wsadzę, czy tez przeczyszczę zaciski, a nie chciałbym czegos spaprać, bo zacisk tani nie jest, do tego malowany fabrycznie lizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mówisz? to może faktycznie trzonkiem go.

> Ale co z tyłem, tam się wkręca

Tłozki ciężko chodziły w Polonezie.

W "zachodnich" autach starcza ręką wciskać lub wkręcać kawałkiem metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do ścisku dodajemy element kręcący - najczęściej pasuje idealnie klucz do szlifierki; cykl wygląda

> następująco: lekki obrót kluczem i dokręcenie śruby docisku

No własnie tylko ten docisk, moze jakis prosty uniwersalny gdzies mozna kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No własnie tylko ten docisk, moze jakis prosty uniwersalny gdzies mozna kupić?

trzonek od młotka np

możesz zrobić sobie sam taki wciskacz jak masz wiertarkę i blachę ze starych klocków;

jedną blachę przewiercasz na wylot pod śrubę M8-10, jak masz gwintownik to gwintujesz otwór i wcisk masz gotowy, jak nie to możesz przyspawać nakrętkę ew przykleić ją tzw zimnym spawem (coldweld), spoiwo plastyczne do łączenia metali dostępne np w praktikerach, obi itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to a w fiacie tym bardzie mogę chałupniczo

> Dzięki za rady

Zależy jakie z tyłu masz tłoczki. U mnie np. mają takie wgłębienia, że tworzy to coś na kształt litery X albo może bardziej czterolistnej koniczynki czy coś w tym rodzaju spineyes.gifgrinser006.gif Do tego świetnie pasował klucz płaski 19 zlosnik.gif Wkręcasz trochę go popychając i idzie bez najmniejszych problemów ok.gif

BTW u mnie w 22 letnim Fiacie tłoczki da się bez żadnych problemów wciskać i nie trzeba do tego ścisków stolarskich czy innych tego typu wynalazków cool.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prosty i uniwersalny można zrobić z kawałka płaskownika i śruby z nakrętką jako kontry

mam w zasadzie taki sam, tylko śrubka jest M24, nakretka przyspawana do blaszki, a blaszka to #10 z jedną krawędzią "zaokrąglona" na kształt tarczy waytogo.gif do tego klucz 30 i jest OK hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś się orientuje, gdzie w necie można kupić wciskacz do tłoka o średnicy 57 mm?

> Na alledrogo niestety zestawy w cenie do 100 zł nie mają takiego adaptera np ten

Kluczem francuskim można to zrobić, bo widziałem takiego magika zlosnik.gif

edit: widzę, że już były takie sugestie, więc narzędzie sprawdzone a potem przydatne w domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.