Chalek Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 Witam! Znajomy napalił sie na takie autko w dieslu 1.9 150km. Jak go od tego odwieść? Wiem, ze starsze alfy to była jedna wielka awaria, jak jest z tymi? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Witam! > Znajomy napalił sie na takie autko w dieslu 1.9 150km. > Jak go od tego odwieść? Hmmm... Spróbuj porozmawiać z nim i z jego rodziną... Nie zaszkodzi też dać na mszę. > Wiem, ze starsze alfy to była jedna wielka awaria, jak jest z tymi? To samo. Więc możesz śmiało mówić, że Twoja wiedza obejmuje również nowsze modele! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > To samo. Więc możesz śmiało mówić, że Twoja wiedza obejmuje również nowsze modele! -jeździłeś kiedykolwiek? -nie..to skąd wiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 alfa jest super!!!! ale przez pierwszy rok od wyprodukowania zresztą już kilka razy w Top Gear o tym wspominali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > To samo. Więc możesz śmiało mówić, że Twoja wiedza obejmuje również nowsze modele! O matko A ty gdzieś się tego dowiedział? Na Onecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > -jeździłeś kiedykolwiek? > -nie..to skąd wiesz? Po co zadajesz pytanie, na które sam sobie odpowiadasz? Jeśli nie dostrzegasz ironii w mojej wypowiedzi, to się powstrzymaj od komentarza... Koleś pyta jak kogoś zniechęcić do danego auta, a później pyta o opinie o nim? Nie wydaje Ci się, że kolejność powinna być trochę inna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > O matko A ty gdzieś się tego dowiedział? Na Onecie? Następny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Jak go od tego odwieść? Wiem, ze starsze alfy to była jedna wielka awaria, jak jest z tymi? A skąd to niby wiesz? Owszem, znam przypadki, kiedy korbowody ewakuowały się z silnika przez miskę olejową (w AR 156), ale to dotyczyło silników benzynowych (głównie 2.0). Z dieselkiem to się nie zdarzało. Znam kilku użytkowników z silnikami JTD 1,9 i 2,4. Żadnych awarii, wszystko fruwa jak przeciąg, jak serwis to tylko związany z bieżącą eksploatacją. Ta awaryjność Alfy jest tak prawdziwa, jak bezawaryjność VW w tedeiku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 ale silniki w większości są bez zarzutu. problem tkwi w osprzęcie (elektryka, hydraulika itp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Witam! > Znajomy napalił sie na takie autko w dieslu 1.9 150km. > Jak go od tego odwieść? Wiem, ze starsze alfy to była jedna wielka awaria, jak jest z tymi? > Pozdrawiam Podlacze sie do tematu, kolega tez chce kupic, z tego co ustalismy to silniki jak i skrzynia (automat) sa ok, pytanie jak z reszta Inny kolega z roboty co ostatnio sprzedal A156 na podstawie 156-tki odradza zakup Alfy, no ale w sumie to jakby inne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > ale silniki w większości są bez zarzutu. problem tkwi w osprzęcie (elektryka, hydraulika itp) Chyba też trochę w zawieszeniu. Jesli jezdzi się po dziurawych drogach to podobno często cośtam się sypie a podobno nie jest to tanie. Znajomy pare lat temu miał alfę i czesto był w serwisie z powodu remontu zawiechy. Inne to drobiazdi, miedzy innymi caly czas komunikat ze woda w filtrze paliwa czy coś takiego. Ale jezdziło się fantastycznie tym autkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > ale silniki w większości są bez zarzutu. problem tkwi w osprzęcie (elektryka, hydraulika itp) Na pewno. Ale widocznie moi znajomi trafili jakieś nietypowe egzemplarze. wszystko bangla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daro89 Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 Starsze tak była porażka dlatego ludzie kupowali te samochody sercem nie rozumem. Jeśli chodzi o 9tkę z silnikiem diesla to nie słyszałem jak narazie o większej awarii a już trochę siedzę w temacie alfy na różnych forach Wiadomo zawiedzenie nie jest pancerne i trzeba na to zwracać szczególna uwagę tak samo jak i na wymiany olejów i wtedy wszystko będzie cacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Chyba też trochę w zawieszeniu. Jesli jezdzi się po dziurawych drogach to podobno często cośtam się > sypie a podobno nie jest to tanie. Są ludzie, którzy jeżdżą focusami. Tam tez jest zawieszenie wielowahaczowe, które też się sypie jak się jeździ po dziurach. I naprawa też sporo kosztuje . Ale jakoś mało kto o tym wspomina . Za to jak się w Alfie schrzani, to wszystko jasne, bo to włoska robota przecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Są ludzie, którzy jeżdżą focusami. Tam tez jest zawieszenie wielowahaczowe, które też się sypie jak > się jeździ po dziurach. taaaa akurat. I naprawa też sporo kosztuje . w koncu to wielowahacz. Ale trwałości temu zawieszeniu odmówić nie mozna. Ale jakoś mało kto o tym wspomina . Za > to jak się w Alfie schrzani, to wszystko jasne, bo to włoska robota przecie No jak w 147 co wymianę oleju potrafisz zmieniać wahacze na przodzie to powiedz ze cie cholera by nie wzięła? ze względu na taki egzemplarz kolegi właśnie 147 nie kupiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Witam! > Znajomy napalił sie na takie autko w dieslu 1.9 150km. > Jak go od tego odwieść? a czemu chcesz go od niego odwieść? to auto jest po prostu PIĘKNE. Ma w sobie tyle seksu, że z jakiej strony na nie nie spojrzysz to można się zakochać... Bardzo bym chciał taką mieć. Wiem, ze starsze alfy to była jedna wielka awaria, jak jest z tymi? Dużo lepiej niż z 147 albo 156. Z tego co czytam i pytam ludzi to nie są to pancerne auta, które zniosą wszystko i wszystkiego, ale nie psują się na potęgę. > Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojocina Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 posiadam 156 2,0 JTS ma 115 tyś przebiegu wymienione 1 raz wahacze górne przy przebiegu 112 tyś i przy tym łączniki stabilizatora. Auto posiadam od 5 lat od przebiegu 56 tyś km. Prze de mną jeździła nią osoba z mojej rodziny. Miała ją od nowości.Nigdy mnie nie zwiodła. R prod XII 2002 rok.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > No jak w 147 co wymianę oleju potrafisz zmieniać wahacze na przodzie to powiedz ze cie cholera by > nie wzięła? ze względu na taki egzemplarz kolegi właśnie 147 nie kupiłem. Pewnie, że by mnie wzięła. Ale to jakiś naprawdę kuriozalny przypadek. Straszą ludzie ta zawiechą w Alfie, ale z moich obserwacji ludzie naprawdę naprawiają to nie częściej, niż użytkownicy innych aut. Twojemu Koledze się niefart jakiś trafił, albo jeździ szybko po dziurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Wiem, ze starsze alfy to była jedna wielka awaria, jak jest z tymi? Masz dedykowany kącik Alfy i tam możesz dowiedzieć się więcej od posiadaczy. A tak wogóle to 159 kończy właśnie 5 lat (odkąd weszła do sprzedaży) i chyba jednak urban legends o 156 jej nie dotyczą. A jak na legendarną awaryjność zawieszenia AR to 159 jest pancerna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 generalnie jeżeli idzie w kierunku alfy , to zdecydowanie diesle to jedyny sensowny wybór , model 159 to naprawdę nowa jakość w alfie i nie będzie złym wyborem zakup tego pojazdu; nie polecam zakupu aut z 1. roku produkcji , z racji chorób wieku dziecięcego - dotyczy wszystkich marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > posiadam 156 2,0 JTS ma 115 tyś przebiegu wymienione 1 raz wahacze górne przy przebiegu 112 tyś i > przy tym łączniki stabilizatora. 156 z cięższym 1.9 Mj 16v - górny P wah wymieniany na gwar. przy przebiegu 60 tys km , dolne wytrzymały do 140tys km ( co ciekawe sworznie bez luzu , tylko poszły tylne gumy) , przy tej okazji wymieniłem także od razu górne + gumy na obu stabilizatorach + 4 tylne wahacze poprzeczne , wszystko na ori TRW (tzw ricambi originali) , koszt ok 1200pln; ale jak to teraz jeździ po zakrętach kwota dość duża , ale w segmencie D , to nic nadzwyczajnego , biorąc pod uwagę np A4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 Czyli generalnie 159 to nowa jakośc jak Laguna II a III. No to juz go odwodził od tego pomysłu nie bede bo autko faktycznie piekne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisior Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 > Witam! > Znajomy napalił sie na takie autko w dieslu 1.9 150km. > Jak go od tego odwieść? Wiem, ze starsze alfy to była jedna wielka awaria, jak jest z tymi? > Pozdrawiam mam znajomego Alfoholika, który posiada 5 sztuk różnych modeli w domu od modelu 33 przez 155 q4 po 159 z motorem multijet 150 hp i takżda z nich często odwiedza mechników 159 była kupowana nowa w salonie i nawet nie udało się jej opuścić parkingu po zakupie bo już padło coś (jakiś zawór się zawiesił) także dobry początek udanej drogi hehe obecnie to autko ma najechana prawie 300 kkm i wiecznie są jakieś problemy z nią, także nie wierz w mity o niezawodnym modelu 159 - choć trzeba przeznać jest zdecydowanie lepiej niż poprzednie modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > obecnie to autko ma najechana prawie 300 kkm i wiecznie są jakieś problemy z nią, także nie wierz w > mity o niezawodnym modelu 159 - choć trzeba przeznać jest zdecydowanie lepiej niż poprzednie > modele 300kkm - dziwisz sie ? To nie jest W123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > Chyba też trochę w zawieszeniu. Jesli jezdzi się po dziurawych drogach to podobno często cośtam się > sypie a podobno nie jest to tanie. Znajomy pare lat temu miał alfę i czesto był w serwisie z > powodu remontu zawiechy. Inne to drobiazdi, miedzy innymi caly czas komunikat ze woda w > filtrze paliwa czy coś takiego. Ale jezdziło się fantastycznie tym autkiem Nie wiem skąd się biorą te informacje o zawieszeniu, wg. mnie jest nie droższe w utrzymaniu niż te z passata albo a4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2010 > Witam! > Znajomy napalił sie na takie autko w dieslu 1.9 150km. > Jak go od tego odwieść? Wiem, ze starsze alfy to była jedna wielka awaria, jak jest z tymi? Jeśli nie z pierwszych lat produkcji to zdecydowanie tak. Rocznik 2007 (i zapewne część 2006) jest pozbawiony kilku wad wieku dziecięcego. Ogólnie samochód mocno "przytył" ale za to zawieszenie, w porównaniu do jakiejkolwiek z wcześniejszych modeli AR jest bardzo, bardzo wzmocnione. Wystarczy rzucić okiem na konstrukcję wahaczy (góra lub dół) w stosunku do duetu 156/147 i widać od razu który przejedzie 2 lub 3 x większy dystans Silniki dizla - znane, rozpowszechnione i co ważniejsze - trwałe i bezawaryjne jednostki (prócz fiata, alfy i lanci dodatkowo opel i saab je mają) Samochód stracił na poręczności. Zyskał na trwałości. Jest stosunkowo ciasny w środku jak na gabaryty zewnętrzne ale rekompensuje to wygląd Polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > Jeśli nie z pierwszych lat produkcji to zdecydowanie tak. Rocznik 2007 (i zapewne część 2006) jest > pozbawiony kilku wad wieku dziecięcego. A po 5 latach eksploatacji to jakie są te choroby wieku dziecięcego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > Chyba też trochę w zawieszeniu. Jesli jezdzi się po dziurawych drogach to podobno często cośtam się > sypie a podobno nie jest to tanie. Z drugiej strony ceny nie odbiegaja jakos znaczaco od cen jakie sa w przypadku innych aut z podobnym zawieszeniem. Tragedii nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > obecnie to autko ma najechana prawie 300 kkm i wiecznie są jakieś problemy z nią, także nie wierz w > mity o niezawodnym modelu 159 - choć trzeba przeznać jest zdecydowanie lepiej niż poprzednie > modele A moglbys wymienic te "jakies" problemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > ale silniki w większości są bez zarzutu. problem tkwi w osprzęcie (elektryka, hydraulika itp) EGR i klapki w kol. ssącym do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > EGR i klapki w kol. ssącym do wymiany a owe klapki to nie "dodatek" u Opla ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarekSz Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > EGR i klapki w kol. ssącym do wymiany EGR? A niby dlaczego? A jeśli się zatrze to zdarzyć się to może w dowolnym JTD. Klapki są poprawione od lata 2006, ja załapałem się w ramach 'prawie' gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prezo Napisano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2010 > a owe klapki to nie "dodatek" u Opla ? Nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.