Glaca Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > To nie moja wina że jeździłeś starymi konstrukcjami. W ten sposób to ja mógłbym pisać że manuale > mają tylko 4 biegi i trzeba robić przegazowanie przy zmianie biegów bo inaczej nie wejdzie > następny bo nie ma synchronizacji... Golf nie był taki stary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > Tyż prawda... A ja wolę mocny ale.. mały Jest lekki, mało miejsca zajmuje i jak się delikatnie jedzie to nie pali dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 30 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > A ja wolę mocny ale.. mały > Jest lekki, mało miejsca zajmuje i jak się delikatnie jedzie to nie pali dużo Mocny nie znaczy chyba duży..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > Mocny nie znaczy chyba duży..? Pisałeś o 3.0 więc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > Pisałeś o 3.0 więc... więc o małym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > więc o małym Powiedzmy.. średnim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 Nowe samochody które można kupić w obu wersjach > coraz częściej mają gorsze osiągi i większe zużycie paliwa z manualem. Może i tak, ale w praktyce to różnie bywa, w mieście zawsze więcej zjara, bo podaje wićej paliwa przy staniu na światłach, może na trasie zmniejszy spalanie, jak będziemy jechać na tempo ... tak to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 30 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2010 A tak a propos , to na czym polega skrzynia dwu sprzęgłowa..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > A tak a propos , to na czym polega skrzynia dwu sprzęgłowa..? Mniej więcej na tym, że są 2 sprzęgła i jedno załącza biegi nieparzyste a drugie parzyste. Jeśli jest włożony jeden bieg to równocześnie włożony jest też następny ale jego sprzęgło jest wysprzęglone i czeka sobie na odpowiednie obroty. Kiedy zostaną osiągnięte, wtedy sprzęgła się zamieniają. Jedno się wysprzęgla a drugie załącza. Przejście między biegami jest niezauważalne bo nie trzeba tracić czasu na przesuwanie kół, zazębianie itp - nie jest to robione w czasie faktycznej zmiany przełożenia... Szczegóły sobie wygooglaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > Szczegóły sobie wygooglaj. I mały dodatek - jak trzeba zredukować o kilka biegów w dół to takie skrzynie mają spory problem bo okazuje się że nie są na to gotowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > Może i tak, ale w praktyce to różnie bywa Tak i nie. Jak masz stop&go czy hybrydę to stojąc silnik nie pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > I mały dodatek - jak trzeba zredukować o kilka biegów w dół to takie skrzynie mają spory problem bo > okazuje się że nie są na to gotowe... Nie zauważyłem, żeby redukował wolniej, niż normalny automat. To chyba działa inaczej, tak dsg rozpieszcza przy zmienianiu w górę, że w dół wydaje się to wiecznością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > Nie zauważyłem, żeby redukował wolniej, niż normalny automat. Mam inne odczucia, ale to pewnie dlatego że mam doczynienia z rewelacyjnym automatem a moje doświadczenia z dwusprzęgłem są ograniczone do początkowych generacji DSG VW. Klasyczny automat może zmienić bez problemu z dowolnego na dowolny bieg - wymaga to wyłącznie rozłączenia jednego zestawu sprzęgieł i załączenia innego. Problem w tym że do niedawna automaty były albo czysto hydrauliczne albo elektrohydrauliczne + logika (w celu nie rozwalenia skrzyni) pozostawiała sporo czasu między zmianami. Ale nowe automaty potrafią zmieniać biegi bardzo szybko (wspominana przeze mnie skrzynia robi to w 100ms) = możesz mieć właściwie natychmiastową redukcję z 8 na 2 bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > A ja wolę mocny ale.. mały > Jest lekki, mało miejsca zajmuje i jak się delikatnie jedzie to nie pali dużo i cichy kolanami uszy przysłaniasz a poważnie to o wygodzie możesz pomarzyć HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 > i cichy kolanami uszy przysłaniasz > a poważnie to o wygodzie możesz pomarzyć > HanYs Czekaj, ja mówię o silniku a nie o budzie Małe, doładowane silniki można teraz spotkać w całkiem wygodnych już autach (jak na moje skromne wymagania ) A co do mojego pudełeczka to wybacz, ale bynajmniej nie jest na przednich fotelach ciasno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Twoje auto zawsze rusza z I biegu? Ostatnio miałem okazję jechać "taczką", co ruszała z II. Jedynie w trybie SPORT rusza z jedynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p31 Napisano 1 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2010 Dzięki za wyczerpującą odpowiedz o dwojga sprzęgłach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 > Tak i nie. Jak masz stop&go czy hybrydę to stojąc silnik nie pracuje. widzisz ja jestem z Polski. U nas ten system to w zasadzie nowość, może 10% autokącikowiczów miało przyjemność z tym jechać, ja ciesze się że nie miałem Ale wiadomo, EURO 5 daje w kość, już niebawem pewnie będe musiał do mojego 1,5 rocznego auta to wmontować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 > Dowolny. Ważne żeby był to nowoczesny automat. Ale jak np. DSG zepsuje się po gwarancji, to Daniel_I pisał ile kosztuje naprawa/wymiana tej części... Kwota nieakceptowalna dla przeciętnego "Kowalskiego", którego stać na utrzymanie auta dobrej klasy, ale już nie stać na wymianę elementu kosztującego 1/3 ceny tego auta Ręczna skrzynia jest zapewne też tańsza w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 1 Października 2010 Udostępnij Napisano 1 Października 2010 > Ale jak np. DSG zepsuje się po gwarancji, to Daniel_I pisał ile kosztuje > naprawa/wymiana tej części... Kwota nieakceptowalna dla przeciętnego > "Kowalskiego", którego stać na utrzymanie auta dobrej klasy, ale > już nie stać na wymianę elementu kosztującego 1/3 ceny tego auta > Ręczna skrzynia jest zapewne też tańsza w serwisie. Zacznijmy od tego że w ręcznej nie ma co serwisować, nie którzy producenci nie przewidują nawet zmiany oleum, czego jestem przeciwny i pewnie z czasem po grubym przebiegu zmienię, wiem jak olej w przekładni ręcznej wygląda po 200 kkm A jak się coś utrze, przetrze, połamie to używana skrzynia w dobrym stanie kosztuje grosze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.