Skocz do zawartości

Polityka UE jest jednak nielogiczna


MarekSz

Rekomendowane odpowiedzi

Quote:

[...] wszystkie instancje w Polsce, łącznie z sądem administracyjnym, odmówiły mu zgody na zarejestrowanie sprowadzonego z Anglii vauxhalla vectra (odpowiednik opla).

W sporze polskie władze argumentowały, że takie samochody stwarzają niebezpieczeństwo na drodze.
Unia odpowiadała, że w innych krajach rejestrować je wolno, mają homologację brytyjską, a zgodnie z unijnymi traktatami każdy pojazd homologowany w kraju UE może bez przeszkód być użytkowany na terenie całej Unii
i od tej zasady nie ma wyjątku,
bez względu na to, czy ruch jest prawo-, czy lewostronny
.

"Komisja uważa zatem, że całkowity zakaz rejestrowania pojazdów przystosowanych do ruchu lewostronnego jest niewspółmierny w stosunku do uzasadnionego celu polityki państwa, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa na drogach oraz ochrona zdrowia i życia ludzi" - czytamy w komunikacie prasowym biura Komisji Europejskiej w Warszawie.


To jest jakiś kretynizm. Przecież w pojeździe do ruchu lewostronnego nie tylko kierownica jestz prawej strony ale także inaczej świecą reflektory (a te trzeba przestawiać przy wjeździe na kontynent), lusterko po stronie pasażera ma inne pole widzenia niż konieczne do ruchu prawostronnego.

Myślę, że spokojnie można tę 'dowolność' rejestracji zablokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I cóż w tym dziwnego? nono.gif

Zasłanianie się kwiestią bezpieczeństwa jest kompletnie hybione-

właśnie dlatego, że auta z kierownicą po "złej" stronie są dopuszczane do ruchu w wielu krajach

i NIE UCZESTNICZĄ tam w większej ilości wypadków. Wystarczy jako dowód? smirk.gif

> To jest jakiś kretynizm. Przecież w pojeździe do ruchu lewostronnego nie tylko kierownica jestz

> prawej strony ale także inaczej świecą reflektory (a te trzeba przestawiać przy wjeździe na

> kontynent), lusterko po stronie pasażera ma inne pole widzenia niż konieczne do ruchu

> prawostronnego.

Tak, lusterko też trzeba przestawić hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I cóż w tym dziwnego?

> Zasłanianie się kwiestią bezpieczeństwa jest kompletnie hybione-

> właśnie dlatego, że auta z kierownicą po "złej" stronie są dopuszczane do ruchu w wielu krajach

> i NIE UCZESTNICZĄ tam w większej ilości wypadków. Wystarczy jako dowód?

Wystarczy. Tylko..., skąd takie dane - źródło, i czy kraj w którym wykonano te badania ma podobną infrastrukturę dróg co w PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I cóż w tym dziwnego?

> Zasłanianie się kwiestią bezpieczeństwa jest kompletnie hybione-

> właśnie dlatego, że auta z kierownicą po "złej" stronie są dopuszczane do ruchu w wielu krajach

> i NIE UCZESTNICZĄ tam w większej ilości wypadków. Wystarczy jako dowód?

> Tak, lusterko też trzeba przestawić

w innych krajach są autostrady i ekspresówki 2x2 gdzie można bezpiecznie wyprzedzić. Na zwykłych raczej nie mają nawyku wyprzedzania nawet w pojazdach z kierą po lewej

U nas jak wiadomo wyprzedzają na każdej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w innych krajach są autostrady i ekspresówki 2x2 gdzie można bezpiecznie wyprzedzić. Na zwykłych

> raczej nie mają nawyku wyprzedzania nawet w pojazdach z kierą po lewej

> U nas jak wiadomo wyprzedzają na każdej

W innych krajach tez raczej nie podjezdza sie komus w polskim stylu pod tylny zderzak przed wyprzedzaniem :-p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I cóż w tym dziwnego?

> Zasłanianie się kwiestią bezpieczeństwa jest kompletnie hybione-

> właśnie dlatego, że auta z kierownicą po "złej" stronie są dopuszczane do ruchu w wielu krajach

> i NIE UCZESTNICZĄ tam w większej ilości wypadków. Wystarczy jako dowód?

Czego dowód? Nie przedstawiłeś żadnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> To jest jakiś kretynizm. Przecież w pojeździe do ruchu lewostronnego nie tylko kierownica jestz

> prawej strony ale także inaczej świecą reflektory (a te trzeba przestawiać przy wjeździe na

> kontynent),

No wlasnie. W niektorych modelach mozna je przestawic. W innych trzeba by wymienic.

> lusterko po stronie pasażera ma inne pole widzenia niż konieczne do ruchu

> prawostronnego.

Moglbys cos powiedziec wiecej na ten temat? Mowie serio bo naprawde nie wiem o co chodzi....

> Myślę, że spokojnie można tę 'dowolność' rejestracji zablokować.

Oby nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w innych krajach są autostrady i ekspresówki 2x2 gdzie można bezpiecznie wyprzedzić. Na zwykłych

> raczej nie mają nawyku wyprzedzania nawet w pojazdach z kierą po lewej

Zapomniales dodac "w niektorych krajach". Jest tez spora grupa krajow ktora ma duzo mniej autostrad niz Polska.

> U nas jak wiadomo wyprzedzają na każdej

No i wlasnie z tym trzeba walczyc, a nie z dopuszczeniem aut RHD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W innych krajach tez raczej nie podjezdza sie komus w polskim stylu pod tylny zderzak przed

> wyprzedzaniem :-p

Inaczej byś czekał przez 100 km, aż uda się wyprzedzić.

Niestety takie są realia na Polskich drogach.

Co do kiery po prawej stronie, miałem okazję przejechać się z UK do Polski.

Problem zaczyna się w Polsce, gdzie kończy się autostrada i bez pomocy pasażera raczej bezpiecznie nie wykonasz manewru wyprzedzania.

Odbywa się to w ten sposób:

Ok, podjedź , zaraz uważaj będzie luka, za tym co przejedzie, na mój znak ruuuuuuuuuura wyprzedzamy !!!

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inaczej byś czekał przez 100 km, aż uda się wyprzedzić.

> Niestety takie są realia na Polskich drogach.

Zrobilem ponad 300kkm po Polskich drogach i zawsze zachowuje bardzo duzy odstep od wyprzedzanego przed rozpoczeciem manewru. Przy predkosciach rzedu 100km/h jest to minimum z 50 - 70m. I jakos nigdy nie mialem problemow z wyprzedzaniem bez wzgledu na to czy bylo to RHD czy LHD.

> Co do kiery po prawej stronie, miałem okazję przejechać się z UK do Polski.

> Problem zaczyna się w Polsce, gdzie kończy się autostrada i bez pomocy pasażera raczej bezpiecznie

> nie wykonasz manewru wyprzedzania.

> Odbywa się to w ten sposób:

> Ok, podjedź , zaraz uważaj będzie luka, za tym co przejedzie, na mój znak ruuuuuuuuuura wyprzedzamy

> !!!

U Ciebie jak widac odbywalo sie to w ten sposob. U mnie sie odbywalo w taki sposob, ze trzymalem sie daleko od pojazdu wyprzedzanego i wszystko wydzialem. Jak zblizala sie luka to gaz, i gdy juz do luki dojechalem zjazd na lewy pas i wyprzedzanie.

To jest naprawde proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystajac z okazji, ze jest watek - zadam pytanie.

Co wam (przeciwnicy zgody na rejestracje RHD w Polsce) taka zgoda by przeszkadzala.

Jesli ktos nie czuje sie pewnie w takim aucie, nie umie nim wyprzedzac, to przeciez zgoda na rejestracje nie jest odrazu wymogiem zakupu takiego auta.

Naprawde nie rozumiem co wam to przeszkadza, ze mozna by takie rejestrowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobilem ponad 300kkm po Polskich drogach i zawsze zachowuje bardzo duzy odstep od

> To jest naprawde proste.

Widocznie poruszałeś się po zadupiach i drogach gruntowych zlosnik.gif

Uważam, że "da się", ale nie jest to bezpieczne i upierdliwe. Z racji, że polscy kierowcy nie są zdyscyplinowani, jestem za utrzymaniem zakazu rejestracji anglików w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korzystajac z okazji, ze jest watek - zadam pytanie.

> Co wam (przeciwnicy zgody na rejestracje RHD w Polsce) taka zgoda by przeszkadzala.

> Jesli ktos nie czuje sie pewnie w takim aucie, nie umie nim wyprzedzac, to przeciez zgoda na

> rejestracje nie jest odrazu wymogiem zakupu takiego auta.

> Naprawde nie rozumiem co wam to przeszkadza, ze mozna by takie rejestrowac.

Byłyby pewnie tańsze - względy podatkowe UK i wiele osób nie mających nawyków dobraych za kółkiem mogłoby sobie ALBO KOMUŚ zrobić krzywdę na i tak niebezpiecznych drogach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż taka różnica? Poważnie pytam.

Moze roznica nie jest az taka piorunujaca, ale IMHO jest spora.

Poprostu jak siedzisz po prawej stronie to masz ich centralnie przed soba wiec chyba z tego powodu jakos szybciej sie na nich zwraca uwage.

Siedzac po lewej, ma sie ich troche pod katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze roznica nie jest az taka piorunujaca, ale IMHO jest spora.

> Poprostu jak siedzisz po prawej stronie to masz ich centralnie przed soba wiec chyba z tego powodu

> jakos szybciej sie na nich zwraca uwage.

> Siedzac po lewej, ma sie ich troche pod katem.

Mimo wszystko nie umiem sobie wyobrazić natłoku RHD w PL i pozostaje przy swoim zdaniu... Polski styl jazdy chyba nie nadaje się do tak liberlanych rozwiązań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I cóż w tym dziwnego?

> Zasłanianie się kwiestią bezpieczeństwa jest kompletnie hybione-

> właśnie dlatego, że auta z kierownicą po "złej" stronie są dopuszczane do ruchu w wielu krajach

> i NIE UCZESTNICZĄ tam w większej ilości wypadków. Wystarczy jako dowód?

Czy w innych krajach potrafia poskladac auto z 3 czesci i sprzedac jako niebitego od dziadka co do koscioła tylko jezdził?

To jest Polska. Nie zapominaj o tym. Ide sie zalozyc o swoje auto ze jak by mozna bylo rejstrowac auta z UK w polsce bez przeklade to za 10 lat mielibysmy w polsce wiecej angoli jak aut z kiera po właściwej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze roznica nie jest az taka piorunujaca, ale IMHO jest spora.

> Poprostu jak siedzisz po prawej stronie to masz ich centralnie przed soba wiec chyba z tego powodu

> jakos szybciej sie na nich zwraca uwage.

> Siedzac po lewej, ma sie ich troche pod katem.

Jeżeli ten śmieszny kąt robi różnicę i twierdzisz, że sporą to ktoś tu ma problem z oczami żeby tak twierdzić o obiekcie wielkości rowerzysty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli ten śmieszny kąt robi różnicę i twierdzisz, że sporą to ktoś tu ma problem z oczami żeby tak

> twierdzić o obiekcie wielkości rowerzysty...

Ja tylko napisalem co zaobserwowalem. Ot tyle.

Ale jak widac kazdy przekreca historyjke w swoja storne.

Teraz twierdzisz "śmiszny kąt".

Ale jakos ten sam smieszny kąt przy wyprzedzaniu wg ciebie kompletnie uniemozliwia bezpiecznego wykonanie tego manewru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brytole chcą gdzieś upchnąć swoje szroty, a Polska to świetny na to rynek. U nas sprzedadzą nawet

> takie co tam nie chcą na złom przyjąć byle by były niemieckie lub "niemieckie"

Wszędzie wymusza się postęp za pomocą ekologii,

u nas jest zawsze za biednie żeby np. zmniejszyć liczbę zachorowań na nowotwory.

Samochody z UK są tanie, bo rynek zbytu jest ograniczony.

Wyrok KE nie ma nic wspólnego z troską o wolność wyboru jednostki,

myślę że w całej Europie znana jest nasza miłość do przechodzonej motoryzacji.

Skoro wszędzie honorowane są homolgacje z UK, to dlaczego tak mało używanych samochodów eksportuje się z Wysp na stary kontynent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszędzie wymusza się postęp za pomocą ekologii,

> u nas jest zawsze za biednie żeby np. zmniejszyć liczbę zachorowań na nowotwory.

> Samochody z UK są tanie, bo rynek zbytu jest ograniczony.

Ograniczony?????? Rynek zbytu z UK praktycznie nie istnieje.

Do Iralndii idzie jakis malutki %% samochodow i to tez glownie nowszych. Cala reszta na zlom lub do wschodniej Europy na czesci.

> Wyrok KE nie ma nic wspólnego z troską o wolność wyboru jednostki,

> myślę że w całej Europie znana jest nasza miłość do przechodzonej motoryzacji.

> Skoro wszędzie honorowane są homolgacje z UK, to dlaczego tak mało używanych samochodów eksportuje

> się z Wysp na stary kontynent?

1 .Bo wogole w Europie nie eksportuje sie tak wiele samochodow.

2. Bo jazda RHD po kontynencie jest mnie wygodna.

3. Bo ubezpieczenie jest drozsze.

Wiec po co ktos mialby sie w to bawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja sobie nic nie musze wyobrazac.

> Jezdzilem po Polsce autem RHD przez dobrych kilka kkm i wiem jak to wyglada.

Jednak musisz... Wyprzedzanie ciężarówki zza której absolutnie nic nie widać porównujesz to zaobserwowania rowerzysty na drodze? Idiotyzm... Taki sam kąt masz jadąc 5-10 metrów za ciężarówką a rowerzystą jadący kilkaset- kilkadziesiąt metrów przed tobą? Narysuj sobie te dwie sytuacje i popatrz o jakich kątach piszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak musisz... Wyprzedzanie ciężarówki zza której absolutnie nic nie widać porównujesz to

> zaobserwowania rowerzysty na drodze? Idiotyzm... Taki sam kąt masz jadąc 5-10 metrów za

> ciężarówką a rowerzystą jadący kilkaset- kilkadziesiąt metrów przed tobą? Narysuj sobie te

> dwie sytuacje i popatrz o jakich kątach piszę...

No nie.. katy sa zupelnie inne.

Rzecz tylko w tym, ze w zyciu bym sie nie odwazyl przy normalnej predkosci podrozowania na trasie (czyli okolo 70 - 90) zblizyc sie do ciezarowki na 5 - 10 metrow.

Jak wyprzedzam ciezarowke, to trzymam sie kilkadziesiat metrow za nia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba rzadko wyprzedzasz (tym bardziej że ciężarówki zwykle jadą blisko "kagańca" w PL)...

Na pustych drogach czesto, na ruchliwych rzadko, bo nie widze w tym sensu.

Tak czy siak zachowywany odstep nie ma nic wspolnego z czestotliwoscia wyprzedzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawde nie rozumiem co wam to przeszkadza, ze mozna by takie rejestrowac.

Jako fan motoryzacji japonskiej cieszylbym sie - moglbym wreszcie po pelnym legalu kupic cos zupelnie niedostepnego w LHD i normalnie tym jezdzic. Jednak jestem wielkim przeciwnikiem dopuszczenia RHD dlatego, ze spowodowaloby to druga fale gratow sprowadzonych do PL. Tego kto nie wprowadzil solidnego podatku ekologicznego dla starych zlomow przy okazji wejscia do UE powiesilbym osobiscie za jajca. Wiec moze tak - mozliwosc rejestracji ale ogolne nalozenie na auta sprowadzone odpowiednich oplat uzaleznionych od wieku i emisji spalin, tak zeby sie zwyczajnie nie oplacalo sprowadzac aut starszych niz kilkuletnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korzystajac z okazji, ze jest watek - zadam pytanie.

> Co wam (przeciwnicy zgody na rejestracje RHD w Polsce) taka zgoda by przeszkadzala.

> Jesli ktos nie czuje sie pewnie w takim aucie, nie umie nim wyprzedzac, to przeciez zgoda na

> rejestracje nie jest odrazu wymogiem zakupu takiego auta.

> Naprawde nie rozumiem co wam to przeszkadza, ze mozna by takie rejestrowac.

Przeszkadza mi to, że biorąc pod uwagę ceny takich samochodów prawdopodobnie będzie ich na drogach dużo i dużo będzie kierowców, którzy kupią je dlatego że będą tanie, nie zwracając uwagi że jazda takim autem wymaga jednak większej uwagi.

Przeszkadza mi to, że w Polsce jest i tak zbyt dużo wariatów na drogach wyprzedzających tam gdzie nie powinni a samochody z RHD spowodują, że ci wariaci będą jeszcze bardziej niebezpieczni.

Przeszkadza mi to, bo nie chciałbym, żeby jakiś wariat "wychylający" się zza tira żeby sprawdzić czy ma wolny pas wpakował mi się na czołowe zderzenie.

Wszystko co mówisz o jeździe RHD jest prawdą. Tyle że przy założeniu że takim samochodem nie będzie jeździł wariat.

Owszem, w LHD też mogą się zabić i spowodować wypadek, ale uważam, że RHD w takim przypadku, ze względu na swoje ograniczenia zwiększa ryzyko.

Tylko tyle i aż tyle. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> dopuszczenia RHD dlatego, ze spowodowaloby to druga fale gratow sprowadzonych do PL. Tego kto

> nie wprowadzil solidnego podatku ekologicznego dla starych zlomow przy okazji wejscia do UE

> powiesilbym osobiscie za jajca.

Nic nie trzeba wprowadzać. Wystarczy pogonić diagnostów żeby wzięli się do pracy. Dzisiaj jechałem za Escortem, który miał tak zardzewiałą klapę że można było spokojnie włożyć dłoń do środka. Kto to dopuścił do ruchu? To nie stało się przez miesiąc ani przez rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie trzeba wprowadzać. Wystarczy pogonić diagnostów żeby wzięli się do pracy. Dzisiaj jechałem za Escortem, który miał tak zardzewiałą klapę że można było spokojnie włożyć dłoń do środka.

> Kto to dopuścił do ruchu? To nie stało się przez miesiąc ani przez rok.

a co ci dziura w klapie przeszkadza?? ani nie dymi, ani auto przez nia nie jedzie krzywo. technicznie moze być sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co ci dziura w klapie przeszkadza?? ani nie dymi, ani auto przez nia nie jedzie krzywo.

> technicznie moze być sprawne

Nie no nic. Resztę miał na pewno w idealnym stanie technicznym. W końcu zapalił (być może na pych ale zawsze) i jechał. A co do badań technicznych to polecam to. W szczególności pkt 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ogóle... Wszyscy czytali książkę Zasady o 50 metrowym rozbiegu

Za wyprzedzanie bez rozbiegu za granicą nie zdasz egzaminu.

A w Polsce?

Rzadko przeprowadza się nie tylko egzaminy poza miastem,

ale nawet rzadko zdarzają się kursy na szosach! crazy.gif

Problem jest w złym wyszkoleniu polskich kierowców, a nie w tym po której stronie znajduje się kierownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inaczej byś czekał przez 100 km, aż uda się wyprzedzić.

> Niestety takie są realia na Polskich drogach.

Bzdura i to kompletna i wierutna.

Dużo szybciej i bezpieczniej wyprzedzisz, rozpędzając się z odległości

przed wyprzedzaniem

I ewentualnie rezygnując w porę, hamując jeśli sytuacja się zmieni.

A jeśli nie jesteś zaraz za zderzakiem auta poprzedzającego, to dokładnie wszystko widzisz.

W innych krajach uczą tych oczywistych oczywistości na kursach na prawo jazdy icon_rolleyes.gif

> Co do kiery po prawej stronie, miałem okazję przejechać się z UK do Polski.

> Problem zaczyna się w Polsce, gdzie kończy się autostrada i bez pomocy pasażera raczej bezpiecznie

> nie wykonasz manewru wyprzedzania.

> Odbywa się to w ten sposób:

> Ok, podjedź , zaraz uważaj będzie luka, za tym co przejedzie, na mój znak ruuuuuuuuuura wyprzedzamy

> !!!

Bo za blisko podjeżdżasz!!!!

Jeździłem autem kontynentalnym w Irlandii i nie miałem zupełnie żadnych problemów z widocznością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy w "angliku" ma patent na wychylanie, tj. podwójne lusterko. Wewnętrzne lusterko jest kierowane na drugie które znajduje się w zagłówku przedniego pasażera i widzi co jest z przodu po lewej, twierdzi, że nie ma kłopotów jeżdżąc po Polsce. Sam nie wiem, ale raczej jestem na nie dla anglików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura i to kompletna i wierutna.

> Dużo szybciej i bezpieczniej wyprzedzisz, rozpędzając się z odległości

> przed wyprzedzaniem

> I ewentualnie rezygnując w porę, hamując jeśli sytuacja się zmieni.

i ile razy mam tak próbować, aż się uda?

> A jeśli nie jesteś zaraz za zderzakiem auta poprzedzającego, to dokładnie wszystko widzisz.

bzdura

> Bo za blisko podjeżdżasz!!!!

z pasażerem to najlepsze rozwiązanie, jadąc samemu oczywiście, że nie ma sensu podjeżdżać za blisko, ale wtedy będziesz czekał przez 30 min, aż uda Ci się wyprzedzić. Nie masz szansy zostawić sobie wystarczającego odstępu, bo - 1. masz za mało mocy, 2. zaraz ktos ci sie wcisnie

> Jeździłem autem kontynentalnym w Irlandii i nie miałem zupełnie żadnych problemów z widocznością.

Myślałem, że o Polskich warunkach rozmawiamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.