rostex Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 Co jakiś czas na różnych forach dotyczących Opli pojawia się informacja o wyciekach oleju napędowego z okolic pompy wtryskowej w modelach Astra, Corsa i Meriva z silnikami 1.7 DTI, oznaczenie Y17DT (75KM). Wyciek ten jest o tyle groźny, że nie zauważony i nie "leczony" może doprowadzić do uszkodzenia sterownika pompy, sterownika silnika, czujnika położenia wału korbowego oraz instalacji elektrycznej w komorze silnika. Wyciek objawia się takim widokiem patrząc kanału w okolicach pompy wtryskowej: Winny całej sytuacji jest elektrozawór regulacji kąta wtrysku zwany zaworem TCV. Miejsce zamontowania TCV w pompie wtryskowej: Zawór zamontowany jest na spodzie pompy wtryskowej, więc aby go zdemontować potrzebny jest demontaż rozrusznika, dodatkowo w Corsie C (w Astrze pewnie też) trzeba wymontować wybierak skrzyni biegów. Po wymontowaniu zaworu mamy dwie możliwości: 1. Zakup nowego zaworu - nie występuje w ASO jako część zamienna, lecz bez problemu można kupić taki zawór nowy, np. na allegro - koszt ok. 450 zł. 2. Naprawa starego zaworu - koszt kleju epoksydowego i trochę poświęconego czasu. Co się psuje w tym zaworze? Słuszne pytanie. Mechanicy nie znający tematu na opowieść o wycieku oleju napędowego pomiędzy pinami we wtyczce zaworu robią duże oczy i nie wierzą w taką ewentualność. A jednak... Naprawa w moim przypadku polegała na oczyszczeniu wtyczki zaworu z tłustych pozostałości po ON, dolutowaniu przewodów do pinów zaworu i zalaniu wtyczki klejem epoksydowym aby wyeliminować wyciek. Wtyczka od strony instalacji została odcięta, przewody wychodzące z zaworu polutowałem z instalacją auta i zabezpieczyłem koszulkami termokurczliwymi. Zawór po naprawie wygląda tak: Na zakończenie dodam, że problemem cieknącego TCV "walczą" również użytkownicy Mazdy 323 i 626 z silnikami diesla, w których jest zamontowana niemal identyczna pompa firmy Denso. Przy okazji warto wymontować sterownik pompy wtryskowej i poprawić zimne luty, które tworzą się na płytce sterownika. Ja miałem do poprawy 4 miejsca, w których widoczne były już pęknięcia lutów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 > Co jakiś czas na różnych forach dotyczących Opli pojawia się informacja o wyciekach oleju > napędowego z okolic pompy wtryskowej w modelach Astra, Corsa i Meriva z silnikami 1.7 DTI, > oznaczenie Y17DT (75KM). > Wyciek ten jest o tyle groźny, że nie zauważony i nie "leczony" może doprowadzić do uszkodzenia > sterownika pompy, sterownika silnika, czujnika położenia wału korbowego oraz instalacji > elektrycznej w komorze silnika (...) dobra robota Ty z tym Y17DT chyba śpisz że masz go tak rozpracowanego brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 15 Października 2010 Udostępnij Napisano 15 Października 2010 Dodam tylko jeszcze, że w kabinie śmierdzi oparami ropy. Po tym się zorientowałem że jest coś nie tak. Studiowałem długo tematy na forach mazdy dotyczące cieknącego zawora TCV. W większości przypadków klejenie niestety nie pomogło. Ja kupiłem nowy i wymieniłem i jest nareszcie sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adams4lta Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Bardzo pomocny manual, chociaż kolega wymienił TCV w astrze bez demontażu rozrusznika i wybieraka biegów(wystarczyło zdjąć sterownik pompy i jej podstawę i dostęp już był). Powiedz kolego ROSTEX jakiego kleju epoksydowego użyłeś i czy ten wyciek nie powrócił? Przymierzam się do operacji w weekend... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Nazwy kleju nie pamiętam, auto sprzedałem, więc nie wiem czy nie ciekło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 > Winny całej sytuacji jest elektrozawór regulacji kąta wtrysku zwany zaworem TCV. Czy to jest ten sam zawór, którego pad objawia się falowaniem obrotów na jałowym (skoki ciśnienia na CR) z ew. gaśnięciem silnika (też problem DENSO, np. z z17dtj/dtr)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 22 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2011 > Czy to jest ten sam zawór, którego pad objawia się falowaniem obrotów na jałowym (skoki ciśnienia > na CR) z ew. gaśnięciem silnika (też problem DENSO, np. z z17dtj/dtr)? W silnikach z CR siada elektrozawór regulacji dawki paliwa zwany SCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adams4lta Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 No dobra jestem po klejeniu klejem patex epoxy. Zrobiłem troszkę inaczej bo wypełniłem tylko dno gniazda i spiłowałem ząbek na zaworze bo nie chciała się zapiąć kostka. Na razie faza obserwacji czy nie przecieka. Dostęp beznadziejny. W astrze G trzeba zdjąć sterownik pompy i podstawę sterownika. Dużo zabawy ale być może pomoże... Dzięki za manual ;-) aha jeszcze jedno na zaworze miałem oznaczenie 32 7U (podobno można z tego odczytać rok produkcji zaworu) wie ktoś może jak to rozszyfrować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelek_S Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 No może głupio zapytam ale nie wiem gdzie ten TCV odkręciłem sterownik ale miałem ciemno w garażu więc trochę na macanego ,jakaś dokładniejsza lokalizacja?Myslałem że rachu ciachu a tu wstyd ,. Siedząc pod autem patrząc w przód auta to po lewej od sterownika ?, niżej ,wyżej . Mam tam mokro i dziwne objawy przy dodaniu mocno gazu przerywa raz albo dwa .Sam sterownik sprawdzony -zamontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adams4lta Napisano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 > No może głupio zapytam ale nie wiem gdzie ten TCV odkręciłem sterownik ale miałem ciemno w garażu > więc trochę na macanego ,jakaś dokładniejsza lokalizacja?Myslałem że rachu ciachu a tu wstyd > ,. > Siedząc pod autem patrząc w przód auta to po lewej od sterownika ?, niżej ,wyżej . > Mam tam mokro i dziwne objawy przy dodaniu mocno gazu przerywa raz albo dwa .Sam sterownik > sprawdzony -zamontowany. Jak zdejmiesz sterownik to jeszcze musisz odkręcić 4 śruby (klucz 13 lub 14-podstawa sterownika pompy), następnie przesunąć tą blachę w prawo (ostrożnie na przewody od podciśnienia!) i zobaczysz spód pompy (tam pod przewodami z pompy jest TCV z brązową wtyczką). Odpinasz kostkę, wykręcasz 2 śrubki (ampul 5) i wyciągasz z wyczuciem zawór (może być zassany deczko więc trzeba mocniej pociągnąć) Jak coś to pisz. Oryginał w denso na ul. Sokratesa w Warszawie kosztuje 450 zeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opel900 Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 Witam, przymierzam sie do samodzielnej naprawy mojej padaczki tj corsy z tym samym silnikiem i z tą samą bolączką co wasza tj. cieknący zawór (tyle że umie zaczyna lać a nie ciec...). Pytanie czy wykręcenie zaworu nie spowoduje zmiany ustawień pompy ? nie rozreguluje jej w jakiś sposób ? I przy okazji zapytam też o termostat w Corsie c 1,7 dti - wymieniłem nowy środek termostatu i po 2 dniach padł, wczoraj od mechanika usłyszałem opinię że w tych autach nie wymienia się wkładek tylko całe oryginalne termostaty a do tego nei zalewa się np. płynem petrygo tylko dedykowanymi oplowskimi - prawda to ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 15 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 > Witam, przymierzam sie do samodzielnej naprawy mojej padaczki tj corsy z tym samym silnikiem i z tą > samą bolączką co wasza tj. cieknący zawór (tyle że umie zaczyna lać a nie ciec...). Przypuszczam, że masz już olej napędowy we wiązce komputera sterującego. > Pytanie czy wykręcenie zaworu nie spowoduje zmiany ustawień pompy ? nie rozreguluje jej w jakiś > sposób ? Nie. > I przy okazji zapytam też o termostat w Corsie c 1,7 dti - wymieniłem nowy środek termostatu i po 2 > dniach padł, wczoraj od mechanika usłyszałem opinię że w tych autach nie wymienia się wkładek > tylko całe oryginalne termostaty a do tego nei zalewa się np. płynem petrygo tylko > dedykowanymi oplowskimi - prawda to ? Wymieniałem sam wkład, żadnych przeciwwskazań nie słyszałem. Mechanik gada bzdury. Nigdy nie zalewałem Petrygo tylko oryginalny oplowski różowy płyn: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opel900 Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 > Wymieniałem sam wkład, żadnych przeciwwskazań nie słyszałem. Mechanik gada bzdury. Nigdy nie > zalewałem Petrygo tylko oryginalny oplowski różowy płyn: Dzięki, więc albo aż tak badziewny wkład (dałem 35 zł) lub co jeszcze może być ? - ubywa płynu chłodniczego, po czymś ścieka z okolic głowicy ? - termostatu (jest plamka płyny zawsze w tych okolicach), może nie ma ciśnienia w systemie chłodzenia i dlatego pada termostat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi86 Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Witam forumowiczów, tydzień temu stałem się mam nadzieje szczęśliwym posiadaczem Corsy C z omawianym tutaj silnikiem. Niestety również zauważyłem ropę w miejscu pokazanym na zdjęciach. Dziś planuję zabrać się za naprawę. Moje pytanie dotyczy sterownika pompy. Jeśli odepnę wiązkę przewodów od tegoż sterownika i całkowicie go wyjmę tak by nie przeszkadzał to czy potem trzeba będzie coś regulować, ustawiać? Czy po prostu montaż w kolejności odwrotnej do rozkładania wystarczy? Czy takie uszczelnienie pomaga na długo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 Nic nie musisz ustawiać. Podpinka i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duken Napisano 4 Września 2012 Udostępnij Napisano 4 Września 2012 Czy podczas wyciągania zaworu wymienialiście oringi - macie może ich dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duken Napisano 8 Września 2012 Udostępnij Napisano 8 Września 2012 wymontowałem ten zawór w corsie C od spodu auta trzeba odkręcić: 1. sterownik - cztery śruby 10 2. podstawa sterownika cztery śruby 14 i zabieramy się za dwie śruby ampul 5 od zawór TCV 2 i o ile do śruby od strony kabiny jest dostęp OK, to śruby od strony silnika to masakra po przyłożeniu 10 atmosfer do zaworu widać było jak ropa wycieka przy obydwu pinach w gnieździe. jestem akurat po klejeniu, na początek przylutowałem przewody i na dół dałem trochę kleju szybkoschnącego, później dwuskładnikowy klej żywicowy (na dwa razy) i na koniec warstwa silikonu CX-80. i dziś montaż Czy orientujecie się jakie ciśnienie przychodzi na ten zawór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duken Napisano 8 Września 2012 Udostępnij Napisano 8 Września 2012 > na zaworze miałem oznaczenie 32 7U (podobno można z tego odczytać rok produkcji zaworu) wie > ktoś może jak to rozszyfrować? u mnie jest jest 32 2C - corsa z 2001r --------------------------------------------------------------------------------- przyłożyłem 10 atmosfer i element klejony był w wodzie i było OK, ale po założeniu do samochodu po około 1 minucie niestety znowu wyciek (miedzy klejeniem a dolutowanym przewodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onlinemaster Napisano 29 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2014 Sorry że odgrzewam stary kotlet ale zdjęcia nie są już widoczne w wątku i bez tych zdjęć nie potrafię zlokalizować tego czujnika TCV, czy do zlokalizowania muszę odkręcać ten sterownik pompy i jego mocowanie czy da się to dojrzeć jakoś, widzę tylko kable pod sterownikiem, taka większa wtyczka ale to będzie raczej do sterownika okablowanie. Nie potrafię też zlokalizować śruby poziomu oleju w skrzyni biegów a olej cieknie z półosi i musiał bym dolać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioos Napisano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Prośba do autora tematu - czy byłaby możliwość ponownego załadowania zdjęć z pierwszego posta? Temat chyba zawsze będzie aktualny, więc przydałyby się zapewne niejednej osobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Niestety nie mam już tych zdjęć, ale z obserwacji forum Mazdy klejenie wystarcza tylko na jakiś czas i niestety ale tylko kupno nowego zaworu TCV rozwiązuje problem na długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioos Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 rostex, a jak długo taki klejony zawór wytrzymał u Ciebie? Wyczytałem wcześniej, że auto sprzedałeś, ale ile czasu minęło od klejenia do momentu sprzedaży? Jestem właśnie po takim zabiegu, czekam aż klej dokładnie wyschnie i osiągnie swoją max. twardość, no i zabieram się za montaż - mam nadzieję, że chociaż kilka miesięcy to potrzyma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marioos Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 ...a tak wygląda zawór po klejeniu - mam nadzieję, że wycieku nie będzie, ale wcześniej czy później pewnie nadejdzie czas, że trzeba będzie go wymienić na nowy. Tak na marginesie - obejrzałem go z każdej strony i trochę dziwna sprawa, że nie ma na nim żadnego numeru części (?), jedyne co to jakieś "8D" wybite na metalowym elemencie z dwoma otworami montażowymi. Myślałem, że jak już będę miał go w dłoni to chociaż spiszę numer, żeby wiedzieć czego konkretnie mam szukać w sklepach? Może ktoś z Was dysponuje takim numerem części - auto to Opel Combo C (2002) 1,7DTI (Y17DT). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maropr78 Napisano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 ...a tak wygląda zawór po klejeniu - mam nadzieję, że wycieku nie będzie, ale wcześniej czy później pewnie nadejdzie czas, że trzeba będzie go wymienić na nowy. Tak na marginesie - obejrzałem go z każdej strony i trochę dziwna sprawa, że nie ma na nim żadnego numeru części (?), jedyne co to jakieś "8D" wybite na metalowym elemencie z dwoma otworami montażowymi. Myślałem, że jak już będę miał go w dłoni to chociaż spiszę numer, żeby wiedzieć czego konkretnie mam szukać w sklepach? Może ktoś z Was dysponuje takim numerem części - auto to Opel Combo C (2002) 1,7DTI (Y17DT). Ja w 2010 roku od tego użytkownika z Allegro kupiłem zawór TCV : http://allegro.pl/zawor-tcv-denso-opel-astra-corsa-meriva-combo-nowy-i6059468219.html Nadal je wystawia z tym że w 2010 roku były po 440 zł, a teraz są po 350 zł. Od wymiany w 2010 roku w Astrze mam z zaworem spokój, okolice pompy wtryskowej i zaworu TCV są suche. Stary zawór później jeszcze ktoś odkupił za 100 zł, nie wiem po co to komuś było, nie wnikałem za bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.