Skocz do zawartości

1400zł za dynamiczna wymiane oleju w automacie


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

A nie chcą od Ciebie podpisania papierka, że jak coś się schrzani przy tej wymianie dynamicznej to oni nie pokrywają kosztów szkody?

U mnie w 3 miejscach chcieli podpisania takiego papierka, bo podobno różnie bywa z tą wymianą dynamiczną i lepiej zrobić tylko te 4-5 litów.

BTW co to za subaru, że tak drogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie chcą od Ciebie podpisania papierka, że jak coś się schrzani przy tej wymianie dynamicznej to

> oni nie pokrywają kosztów szkody?

nie wiem - rozmowa byla telefoniczna

> U mnie w 3 miejscach chcieli podpisania takiego papierka, bo podobno różnie bywa z tą wymianą

> dynamiczną i lepiej zrobić tylko te 4-5 litów.

naczytalem sie tyle pozytywow o tej dynamicznej ze juz sam nie wiem....

> BTW co to za subaru, że tak drogo?

forester 2.5 MY08

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle zaspiewali mi warsztacie zajmujacym sie skrzyniami automatycznymi.

> cena zawiera olej (~9L + 2 filtry)

> koszt filtrów to ~250zł

> ceny samego oleju nie znam

> dużo to czy mało

Odpuść sobie tę dynamiczną. Chwyt marketingowy żeby wyciąć od klienta więcej kasy.

Ostateczne rozwiązanie do usprawnienia, przy skrzyniach zamulonych osadami, niekonserwowanych i eksploatowanych po najniższych kosztach bez właściwej wymiany filtrów i oleju.

To tak jak wymiana płynu hamulcowego grawitacyjna i ciśnieniowa. Efekt dokładnie ten sam hehe.gif, a kasa w kieszeni różna.

Jak skrzynia pracuje poprawnie to nie kombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle zaspiewali mi warsztacie zajmujacym sie skrzyniami automatycznymi.

> cena zawiera olej (~9L + 2 filtry)

4L ATF DextronIII to około 100zł czyli wychodzi powiedzmy 200zł.

> koszt filtrów to ~250zł

Nie znam ceny.

> ceny samego oleju nie znam

> dużo to czy mało

Dużo, IMO max(max maxów) to 600zł ze wszystkim.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, zasada jest taka:

- w jakim samochodzie?

- Subaru Forester 2008

- "takie subaru kosztuje grubo powyżej 100 tys zł, właściciel ma kasę, można doić": to będzie kosztowało 1400 zł...

Polskie realia...

Mnie się pytali czy Impreza z gazem czy nie - jak się zapytałem jakie to ma znaczenie dla oleju w skrzyni, gość spokojnie odparł - przy wycenie ma smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jaki olej maja wlać do tej skrzyni?i cena jego

znalazłem fakturę z 2008-11-20

za galon oleju ATF+4 MOPARA zapłaciłem w aso 105,98zł (kurs dolara był wtedy najniższy) a za litrowe opakowanie tego oleju chcieli 65zł zlosnik.gif,żeby zrobić wymianę oleju całkowitą potrzeba do mojej skrzyni 12-14 litrów, i niech wezmą teraz cenę oleju z litrowego opakowania + filtr + robocizna i zrobi się suma kosmos

więc zamiast w moim aucie wymieniać cały olej w skrzyni co 60 tys km wymieniam polowe oleju poprzez odkręcenie dekla na skrzyni co 30 tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba kujawskim z pierwszego tłoczenia

nie dynamiczną fakt, ale 5-6 l oleju... renomowany warsztat. Filtr z uszczelką - 60 zł, olej jakiś Mopar ale nie atf+4 bo do mojej skrzyni starsza wersja styka - mają po 20 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobno skrzynie GM, Chrysler itp potrafią szybko paść po zalaniu Dextrona...

no bo są warsztaty ze leja tylko dekstrona do wszystkich aut które przyjadą na wymianę oleju w skrzyni, no a potem martw się sam

ps.

a potem krąży taka opinia ze oleju w skrzyni się nie wymienia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no bo są warsztaty ze leja tylko dekstrona do wszystkich aut które przyjadą na wymianę oleju w

> skrzyni, no a potem martw się sam

> ps.

> a potem krąży taka opinia ze oleju w skrzyni się nie wymienia

No właśnie.

Dextron od około 10 lat nadaje się do coraz mniejszej ilości skrzyń. Do stosowanych w Peugeot-Citroen jest zabroniony !!. Dopuszczony jest tylko oryginał lub Esso 71141 - to taki sam olej tylko różnie brandowany, i w różnej cenie.

Wiele serwisów tkwi mentalnie w czasach gdy Dextrona lało się do każdego automatu, i później mordują klientom skrzynie !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle zaspiewali mi warsztacie zajmujacym sie skrzyniami automatycznymi.

> cena zawiera olej (~9L + 2 filtry)

> koszt filtrów to ~250zł

> ceny samego oleju nie znam

> dużo to czy mało

troche sporo, ale tez i sporo tego oleju idzie

no i pytanie co to za olej i w jakiej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ceny samego oleju nie znam

Od tego IMO trzebaby zacząć zlosnik.gif - mam dwa auta z automatami, w przypadku jednego z nich olej kosztuje ca. 45 zł/l, w przypadku drugiego - 98 zł/l. Jak więc widać na tym przykładzie sama różnica w cenie takiej ilości oleju może spokojnie dawać kwotę rzędu kilkuset złotych. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle zaspiewali mi warsztacie zajmujacym sie skrzyniami automatycznymi.

> cena zawiera olej (~9L + 2 filtry)

> koszt filtrów to ~250zł

> ceny samego oleju nie znam

> dużo to czy mało

mi w jednym warsztacie (w Nadarzynie) za dynamiczną wymianę w moim aucie, pan majster powiedział 3kpln shocked.gif

potem okazało się, że w Polsce cena oleju to 239pln/l nono.gif

w UK kupiłem w aso audi po 17,5GBP/l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troche sporo, ale tez i sporo tego oleju idzie

> no i pytanie co to za olej i w jakiej cenie

napewno ktorys z tych (dopuszczone przez SUBARU):

SUBARU - ATF

Idemitsu: Aporoik ATF HP

Castrol: Transmax J

Pennzoil: pennzoil ATF-J

bo innego nie pozwolilbym zalac. problem w tym ze poza ASO i specjalitycznymi warsztatami nie mogę ich znaleść oslabiony.gif - moze ktos pomoze?

bo tak to bym sam wymienil. filtr zewnetrzy skrzyni juz znalazlem - 130zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tranmax j, czyli zwyczajny Dextron III pod nazwą i flagą marki Castrol

> Przesadzasz...

po prostu nie staram sie byc madrzejszy od inzynierow FHI:

Use one of the following types of automatic

transmission fluid.

Genuine Subaru Automatic Transmission

Fluid Type-HP

IDEMITSU ATF HP

Castrol Transmax J

Pennzoil ATF-J*

* Available only in the USA (except

Alaska and Hawaii)

NOTE

For optimum transmission performance,

only use the automatic transmission

fluid that is recommended and

provided by Subaru.

If the recommended automatic transmission

fluid is unavailable, Dexron III

may be temporarily used. If the Dexron

III is used continuously there will be a

noticeable increase in the vibration

and noise from the automatic transmission

> Czy masz skrzynię 4EAT bądź 5EAT?

forestery byly tylko z 4EAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie.

> Dextron od około 10 lat nadaje się do coraz mniejszej ilości skrzyń. Do stosowanych w

> Peugeot-Citroen jest zabroniony !!. Dopuszczony jest tylko oryginał lub Esso 71141 - to taki

> sam olej tylko różnie brandowany, i w różnej cenie.

> Wiele serwisów tkwi mentalnie w czasach gdy Dextrona lało się do każdego automatu, i później

> mordują klientom skrzynie !!

Ale Esso 71141 to nic innego jak Mobil ATF 320, a jak wiadomo, mobil 320 to Dexron III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak, ja gdzie nie dzwoniłem, mówili mi, że do tej skrzyni z braku dostępnych olei na polskim rynku wchodzi Dextron III. Taki zalewają zawsze od wielu lat. Ja nie ukrywam, że też miałem robioną wymianę właśnie na Dextron III i nie odczułem różnicy na minus - tylko na plus.

Skrzynia 4EAT to strasznie stara konstrukcja, jeszcze zza czasów, kiedy nie było takich super oleji o niesamowitych właściwościach. Dlatego też z tego co czytałem również na forum subaru - wszyscy zalewają Dextrona III i jeżdżą... Tak też zrobiłem i ja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie pytanie troche OT - na czym polega ta dynamiczna wymiana oleju i co ma dac skrzyni? Pytam, bo

> pierwszy raz sie spotykam z czyms takim

Polega na wymianie CAŁEGO oleju w skrzyni (zazwyczaj około 10 litrów) poprzez dynamiczne wlewanie i zlewanie starego oleju.

Statyczna to odkręcenie korka i zlanie tego co spłynie - czyli część starego nadal zostaje w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem Ci tak, ja gdzie nie dzwoniłem, mówili mi, że do tej skrzyni z braku dostępnych olei na

> polskim rynku wchodzi Dextron III. Taki zalewają zawsze od wielu lat. Ja nie ukrywam, że też

> miałem robioną wymianę właśnie na Dextron III i nie odczułem różnicy na minus - tylko na plus.

> Skrzynia 4EAT to strasznie stara konstrukcja, jeszcze zza czasów, kiedy nie było takich super oleji

> o niesamowitych właściwościach. Dlatego też z tego co czytałem również na forum subaru -

> wszyscy zalewają Dextrona III i jeżdżą... Tak też zrobiłem i ja...

problem w tym ze w 4eat po 2006 subaru wyraznie odradza dextrona III wczesniejsze skrzynie rzeczywiscie mozna bez obaw nim zalewac

castrola transmax J wycofano w tamty roku i zastapiono go transmax E - posiada aprobate SUBARU ATF. jest w cenie 40zl/L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze z ciekawości wyczytałem, że olej Castrol Transkamax J zastąpił olej Transmax Z o takich samych parametrach, ale Fuji Heavy Industries czyli Subaru nie wyraziło zgody na jego stosowanie.

Tym samym zmusza obywateli świata (oprócz USA) do stosowania olejów tylko z autoryzowanej sieci sprzedaży nie dając innego wyboru.

Zastanawiam się bardziej nad tym, czy jest to kwestia zagrywek politycznych Subaru czy rzeczywiście potrzeba wyspecjalizowanego oleju (w co nie chce mi się wierzyć z racji wieku i starej techonologii używanej w skrzyni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polega na wymianie CAŁEGO oleju w skrzyni (zazwyczaj około 10 litrów) poprzez dynamiczne wlewanie i

> zlewanie starego oleju.

> Statyczna to odkręcenie korka i zlanie tego co spłynie - czyli część starego nadal zostaje w

> skrzyni.

Czym zatem rozni sie dynamiczne wlewanie oleju od wlewania oleju do skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem w tym ze w 4eat po 2006 subaru wyraznie odradza dextrona III wczesniejsze skrzynie

> rzeczywiscie mozna bez obaw nim zalewac

> castrola transmax J wycofano w tamty roku i zastapiono go transmax E - posiada aprobate SUBARU ATF.

> jest w cenie 40zl/L

No niby rzeczywiście Transmax E posiada aprobatę Subaru...hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym zatem rozni sie dynamiczne wlewanie oleju od wlewania oleju do skrzyni?

Po zlaniu oleju ze skrzyni metodą statyczną olej zostaje w niektórych miejsach, przewodach - no w konwerterze. Spływa oleju w subaru około 4,5 litra.

Przy wymianie dynamicznej olej przelewa się przez cały układ wypłukując wszystko po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czym zatem rozni sie dynamiczne wlewanie oleju od wlewania oleju do skrzyni?

Tym, że maszyna do wymiany to w istocie tuba, przedzielona tłokiem.

Od góry wlewasz nowy płyn hydrauliczny(w tym wątku zwany olejem).

Od góry podłączasz wąż na wejściu do chłodnicy "oleju"(nie musi to być chłodnica, chodzi o podłączenie zgodnie z przepływem płynu w układzie).

Od dołu podłączasz się do odłączonego od chłodnicy węża...

Włączasz silnik, zaciągasz ręczny, włączasz D i czekasz aż stary płyn wypełni tubę i zacznie się na dnie pojawiać nowy.

Gasisz silnik, odłączasz maszynę, zapalasz silnik i uzupełniasz ewentualne braki płynu.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem zagraniczne fora, ogólnie wynika z nich, że do 4EAT spokojnie można używać Dextrona III i nic się nie dzieje, za to do 5EAT konieczne jest używanie olei wymienionych w instrukcji. Jest tam też fajny PDF, dotyczy olei polecanych przez Subaru do produktów pod swoją flagą...

Quote:

2005-2007 Outback 2.5i automatics have 4 gears

Recommended ATF for both auto trannys is Subaru ATF.

Alternative Fluids for the 4EAT:

Idemitsu: Aporoil ATF HP

Castrol: Transmax J

Pennzoil Quakerstate: Pennzoil ATF-J

DEXRON III

Alternative Fluids for the 5EAT:

Idemitsu: Aporoil ATF HP

Castrol: Transmax J

Pennzoil Quakerstate: Pennzoil ATF-J


Źródło: http://www.subaruoutback.org/forums/66-problems-maintenance/7037-atf-2005-auto-models.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tym, że maszyna do wymiany to w istocie tuba, przedzielona tłokiem.

> Od góry wlewasz nowy płyn hydrauliczny(w tym wątku zwany olejem).

> Od góry podłączasz wąż na wejściu do chłodnicy "oleju"(nie musi to być chłodnica, chodzi o

> podłączenie zgodnie z przepływem płynu w układzie).

> Od dołu podłączasz się do odłączonego od chłodnicy węża...

> Włączasz silnik, zaciągasz ręczny, włączasz D i czekasz aż stary płyn wypełni tubę i zacznie się na

> dnie pojawiać nowy.

> Gasisz silnik, odłączasz maszynę, zapalasz silnik i uzupełniasz ewentualne braki płynu.

> Pozdrawiam BAS

I to zrozumialem. A nie mozna po prostu zlac stary olej korkiem spustowym, zalac now, poczekac az przeplucze i zlac resztki, po czym wlac na gotowo swiezy? Potrzebna do tego hiper technologia? niewiem.gif Wyjdzie chyba na to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to zrozumialem. A nie mozna po prostu zlac stary olej korkiem spustowym, zalac now, poczekac az

> przeplucze i zlac resztki, po czym wlac na gotowo swiezy? Potrzebna do tego hiper technologia?

> Wyjdzie chyba na to samo

Z tego co kiedyś szperałem w nowszych skrzyniach są czujniki, które po zwyczajnym zlaniu oleju głupieją i to dość niefajnie. Sposób wymiany oleju ustala producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to zrozumialem.

smile.gif

> A nie mozna po prostu zlac stary olej korkiem spustowym, zalac now, poczekac az

> przeplucze i zlac resztki, po czym wlac na gotowo swiezy?

Nie da się bo skubany po drodze zdąży się wymieszać, o ile jakbyś się uparł to dasz radę rozłączyć wszystkie węże, ale konwertera w ten sposób nie opróżnisz bez ściągania skrzyni biegów.

> Potrzebna do tego hiper technologia?

To jest żadna hiper technologia, takie urządzenie(właściwie to narzędzie) da się skonstruować samemu za max kilkaset złotych, ale...

Jest jeszcze jedna metoda przelania płynu na nowy, ale jest ryzyko(choć niewielkie) przepełnienia skrzyni.

Bierzesz 2 duże wiadra.

Do pierwszego wiadra na dnie montujesz wąż(wskazany zaworek), który podłączasz do chłodnicy a odłączony od chłodnicy wąż kładziesz do pustego wiadra.

Pierwsze wiadro napełniasz płynem i umieszczasz metr nad samochodem, puszczasz płyn, odpalasz silnik....

> Wyjdzie chyba na to samo

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takim, na ktorym wymienia sie standardowo olej, bez dynamicznej wymiany.

a to zależy gdzie wymieniasz i co mówi producent. ASO powinno wiedzieć, czy wie to już inna kwestia, zależy od aso.

Kiedyś byłem w ASO Jeepa i mechanik nie wiedział gdzie się olej do silnika wlewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.