Skocz do zawartości

zima i znow problemy z zapalaniem


tomata

Rekomendowane odpowiedzi

> akus nowy, swiece zarowe nowe i dzis przy minus 10 znów załapał z wielkim trudem za 3-4razem.

> idzie jakos zdiagnozowac w czym jest problem? pacjent bravo 1.9 jtd 2001r.

hm jaki masz przebieg ? ja mam 245 kkm zlosnik.gif , hm ja mam aku 50 ah i jest za mały ale wczoraj dał radę, ciekawe jak dziś zlosnik.gif , może masz za mały akumulator tak jak ja? hmm.gifpodlączałeś pod kompa ? ja mam u siebie taki problem , że przychodzę wczoraj - 8 stopni a świece się w ogóle nie grzeją icon_eek.gif , gdy było - 4 grzały się długo , tak jak by się losowo załączały, ma ktoś taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wymieniłeś wszystkie 4 świece ? przed wymianą też mrugało ?

wszystkie. przed wymiana tez mrugało. wlasnie zastanawiam sie czy to moze byc wina centralki? znaczy mruganie to wiem, chodzi mi o problemy z zapalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączę się pod temat. Jaki aku wchodzi na naszych bravolotów? Muszę dziś kupić bo obecny ma chyba

> 4 lata i dziś rano zdechł.

> Jeszcze pytanie jaki jest zalecany a jaki można włożyć max.

Zalecany 60 AH o prądzie rozruchowym 380 A bodajże . A włożyć można taki jaki się zmieści. Mówię tu o JTD bo tu dużo miejsca nie ma blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszystkie. przed wymiana tez mrugało. wlasnie zastanawiam sie czy to moze byc wina centralki?

> znaczy mruganie to wiem, chodzi mi o problemy z zapalaniem

dziwne , ale z takim samym problemem spotkałem się w P2 JTD, świece były wymienione a mrugało, po skasowaniu błędu było co chwilę tak samo, obstawiam że coś z centralką nie halo icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój to benzyniak 1.6. Czy poza parametrem amperogodzin na coś zwrócić uwagę?

Na prąd rozruchowy, o widzisz ja mógłbym Ci sprzedać swój aku ok.gif

Ty potrzebujesz według instrukcji 50 AH czyli taki jak ja mam , o prądzie rozruchowym 250 A

brava0.jpg

Myślę że mój dałby radę u Ciebie spokojnie, skoro dzisiaj ( ciężko) ale mi odpalił zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> błedow nie ma. tylko jak zapali to przez jakies kilkadziesiat sekund mruga kontrolka swiec jeszcze

Po wymianie kontrolka nie powinna mrugać.

Jak ja wymieniałem świece to zrobiłem zwarcie i w wyniku tego wywaliło mi jeden z bezpieczników odpowiedzialny m.in. za ich zasilanie (bodajże 60A). Sprawdź najpierw to.

Jeśli bezpiecznik jest cały i wiesz, że świece też są ok to sprawdź czy nie ma przerwy między centralką a każdą ze świec (wtyczka przy centralce <----> wkładki na każdej ze świec).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akus nowy, swiece zarowe nowe i dzis przy minus 10 znów załapał z wielkim trudem za 3-4razem.

> idzie jakos zdiagnozowac w czym jest problem? pacjent bravo 1.9 jtd 2001r.

wychodzi na to ze swiece nie grzeja wcale, mechanik sprawdzal czy swiece grzeja przed ich zakreceniem?

obstawiam centralke(sterownik) swiec. wykrec zobacz czy na plytce nic sie nie przelalilo, ew mozna sprawdzic bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wychodzi na to ze swiece nie grzeja wcale, mechanik sprawdzal czy swiece grzeja przed ich

> zakreceniem?

wlasnie ze nie sprawdził oslabiony.gif

> obstawiam centralke(sterownik) swiec. wykrec zobacz czy na plytce nic sie nie przelalilo, ew mozna

> sprawdzic bezpieczniki.

ale co mam wykrecic? swiece? wolalbym nie wykrecac bo wiem ze to problemowe a nie chcialbym zeby sie jakas urwała. czyli centralka odp za podgrzewanie swiec? ile takie cos kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na prąd rozruchowy, o widzisz ja mógłbym Ci sprzedać swój aku

> Ty potrzebujesz według instrukcji 50 AH czyli taki jak ja mam , o prądzie rozruchowym 250 A

> Myślę że mój dałby radę u Ciebie spokojnie, skoro dzisiaj ( ciężko) ale mi odpalił

A ten http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-53ah-ca530-wawa-bemowo-i1326326404.html będzie niedobry do 1.6? Wszakże ma prąd ponad 2x większy 54A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ten http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-53ah-ca530-wawa-bemowo-i1326326404.html będzie

> niedobry do 1.6? Wszakże ma prąd ponad 2x większy 54A?

Jasne ale z Autocrafta można 100 taniej kupić i nie widzę powodu przepłacać zlosnik.gif Albo wziąć mój zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pewnie centralka padła i dlatego taki efekt masz.U mnie też migała a gdy sprawdziłem świece okazały się dobre.Po dłuższej bitwie udało mi się otworzyć ten sterownik i okazało się że na płytce coś się spaliło.W sterowniku był błąd tej centralki i dopiero po skasowaniu błędu zaczęły mi grzać świeczki.

Foto w załączniku grinser006.gif Zakupiłem używkę na allegro za 50 zeta i śmiga do dziś 893goodvibes.gif

post-44976-14352510690251_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zakładałem filtr Knechta , bo do naszych nie pasuje czujnik obecności wody w paliwie. Jeżeli nie masz tego czujnika lub nie zależy ci na nim to montujesz filtrona lub sędziszowa i powinien pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akus nowy, swiece zarowe nowe i dzis przy minus 10 znów załapał z wielkim trudem za 3-4razem.

> idzie jakos zdiagnozowac w czym jest problem?

Temat wraca zimową porą niczym bumerang wink.gif

Jeden i drugi z przykładowych wątków -

KLIK1 ,

KLIK2 .

W innych znajdziesz więcej odpowiedzi jak i co sprawdzić .

Więc szukajka i do dzieła waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciąg dalszy... wymieniłem dzis centralke świec ale miechanik nie umial sie połączyc z kompem i nie wykasował błędu (kontrolka swiec nadal miga). wz z tym swiece powinny juz grzac czy dopiero jak wykasuje ww błąd?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciąg dalszy... wymieniłem dzis centralke świec (kontrolka swiec nadal miga).

> wz z tym swiece powinny juz grzac czy dopiero jak wykasuje ww błąd?

hmm.gif To niedobrze , że nadal mruga , powinna przestać jeśli układ podgrzewania jest sprawny - bez kasowania błędów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciąg dalszy... wymieniłem dzis centralke świec ale miechanik nie umial sie połączyc z kompem i nie

> wykasował błędu (kontrolka swiec nadal miga). wz z tym swiece powinny juz grzac czy dopiero

> jak wykasuje ww błąd?

a to ciekawe? postaje sprawdzic czy nowa centralka jest sprawna?! ew któraś swieca ? ale skoro swiece nowe i centralka nowa/uzywana?! brak pomyslu... trzeba sprawdzic instalacje, bezpieczniki

hm nie jestem pewien ale czy migajaca kontrolka swiec zarowych nie wskazuje takze na uszkodzenie podgrzewacza paliwa na filtrze? ktos moze potwierdzic?

mam podobny problem do ciebie, tylko jestem jeszcze przed wymiana swiec, dam znac co u mnie, poki co wychodzi ze padnieta jedna swieca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To niedobrze , że nadal mruga , powinna przestać jeśli układ podgrzewania jest sprawny - bez

> kasowania błędów .

Iron jak pisałem wyżej,u mnie po wymianie uwalonej centralki kontrolka nadal migała i dopiero po wykasowaniu błędu w ECU wszystko zaczęło śmigać jak należy.Sama podmiana nic nie dała icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Iron jak pisałem wyżej,u mnie po wymianie uwalonej centralki kontrolka nadal migała i dopiero po

> wykasowaniu błędu w ECU wszystko zaczęło śmigać jak należy.Sama podmiana nic nie dała

hmm.gif A podgrzewanie świec zadziałało jeszcze przed wykasowaniem błędu , czy nie ?

Jedyne sensowne wyjaśnienie jakie się nasuwa , że rozpięcie/niesprawną centralkę ECU inaczej "widzi" niż uszkodzenie świec , bo po ich wymianie od razu przestaje sygnalizować usterkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A podgrzewanie świec zadziałało jeszcze przed wykasowaniem błędu , czy nie ?

> Jedyne sensowne wyjaśnienie jakie się nasuwa , że rozpięcie/niesprawną centralkę ECU inaczej

> "widzi" niż uszkodzenie świec , bo po ich wymianie od razu przestaje sygnalizować usterkę .

Podgrzewania nie było do momentu wykasowania błędu w ECU.A błąd był właśnie odnośnie centralki a tak wyglądał P0380:

KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to jest ten bezpiecznik żółty 20A odp za + w obwodzie grzania? i co to za pusta kostka na

> przekaznik?

Z tego co pamiętam to za ogrzewanie świec odpowiada bezpiecznik 60A, który jest w skrzynce przed aku.

---> patrz tutaj <---

Jego najpierw sprawdź. Potem dopiero przewody do centralki i poszczególnych świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam to za ogrzewanie świec odpowiada bezpiecznik 60A, który jest w skrzynce przed

> aku.

> ---> patrz tutaj

nie mam tam takiego bezpiecznika. tylko jest bezp. wentylatora

w kazdym bądz razie + jest na kablu zasilającym ww przekaznik wiec raczej bezp jest sprawny icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam tam takiego bezpiecznika. tylko jest bezp. wentylatora

> w kazdym bądz razie + jest na kablu zasilającym ww przekaznik wiec raczej bezp jest sprawny

Do świec jest oddzielny bezpiecznik. Wentylator ma osobny.

Patrz instrukcja Brava strona 236. Tam jest cały opis skrzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do świec jest oddzielny bezpiecznik. Wentylator ma osobny.

> Patrz instrukcja Brava strona 236. Tam jest cały opis skrzynki.

wiem ze jest inny. przez to napisalem ze tylko taki sie tam znajduje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy to jest ten bezpiecznik żółty 20A odp za + w obwodzie grzania?

Ten bezpiecznik jest owszem od grzania , ale filtra paliwa smirk.gif

> i co to za pusta kostka na przekaznik?

Na przekaźnik od spryskiwania reflektorów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> diter_ i jak sprawy?

no i dalej nie wiem nic. Przekaznik okazał sie dobry. Na wszystkich 4pinach wychodzących na świece jest napięcie. Jeszcze musze wziasc miernik i sprawdzić opornośc swiec i przejście napięcia miedzy fajka świecy a wtyczka przekaznika bo tak jakby tu byl problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na to wychodzi. Na wezu nagrzewnicy mam świece do podgrzewania. Jeśli będą niesprawne to tez wywali

> błąd 380?

nie wywali jezdzilem z urwanym jednym kapturkiem i błedu nie bylo.

jak sprawdzales czy jest prad na wyjsciu przekaznika, to teraz we wtyczce sa 4 piny, przykladasz probowke (12v) do 1 pinu i + na aku - swieci swieca dobra, nie swieci swieca padnieta, sprawdzasz dla kazdego pinu we wtyczce (swiecy)

o taka probowka http://allegro.pl/probnik-napiecia-probowka-6-12v-yato-yt-2866-i1361876107.html

ew zobacz czy kabel nie jest gdzies przetarty i nie dotyka obudwy (masy) ale to by iskry lecialy (?!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest napięcie. Jeszcze musze wziasc miernik i sprawdzić opornośc swiec i przejście napięcia

Najlepiej pożycz od kogoś miernik cęgowy na prąd stały i pomierz pobór prądu przez poszczególne świece - to najszybszy sposób bez rozpinania świec ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.