tomata Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 akus nowy, swiece zarowe nowe i dzis przy minus 10 znów załapał z wielkim trudem za 3-4razem. idzie jakos zdiagnozowac w czym jest problem? pacjent bravo 1.9 jtd 2001r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 moze wymien filtr paliwa... u mnie pomogło... ale ogólnie jtd ma problem z odpalaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 30 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > moze wymien filtr paliwa... u mnie pomogło... ale ogólnie jtd ma problem z odpalaniem wymieniony 8kkm temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 błędów żadnych nie ma?? Jak już zapali to równo pracuje?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > błędów żadnych nie ma?? Jak już zapali to równo pracuje?? błedow nie ma. tylko jak zapali to przez jakies kilkadziesiat sekund mruga kontrolka swiec jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 to skoro świece masz nowe to jedynie do wymiany pozostał przekaźnik żarowych... u mnie też mruga ale jak narazie pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > akus nowy, swiece zarowe nowe i dzis przy minus 10 znów załapał z wielkim trudem za 3-4razem. > idzie jakos zdiagnozowac w czym jest problem? pacjent bravo 1.9 jtd 2001r. hm jaki masz przebieg ? ja mam 245 kkm , hm ja mam aku 50 ah i jest za mały ale wczoraj dał radę, ciekawe jak dziś , może masz za mały akumulator tak jak ja? podlączałeś pod kompa ? ja mam u siebie taki problem , że przychodzę wczoraj - 8 stopni a świece się w ogóle nie grzeją , gdy było - 4 grzały się długo , tak jak by się losowo załączały, ma ktoś taki problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > błedow nie ma. tylko jak zapali to przez jakies kilkadziesiat sekund mruga kontrolka swiec jeszcze a wymieniłeś wszystkie 4 świece ? przed wymianą też mrugało ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > a wymieniłeś wszystkie 4 świece ? przed wymianą też mrugało ? wszystkie. przed wymiana tez mrugało. wlasnie zastanawiam sie czy to moze byc wina centralki? znaczy mruganie to wiem, chodzi mi o problemy z zapalaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atomik Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Podłączę się pod temat. Jaki aku wchodzi na naszych bravolotów? Muszę dziś kupić bo obecny ma chyba 4 lata i dziś rano zdechł. Jeszcze pytanie jaki jest zalecany a jaki można włożyć max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
byq Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Czasami jest tak ze złącze przy swiecy jest zasniedziałe. Świeca grzeje, a centralka odczytuje jako błąd(nieprawidłowa rezystancja). Posprawdzaj wszystkie podłączenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > Podłączę się pod temat. Jaki aku wchodzi na naszych bravolotów? Muszę dziś kupić bo obecny ma chyba > 4 lata i dziś rano zdechł. > Jeszcze pytanie jaki jest zalecany a jaki można włożyć max. Zalecany 60 AH o prądzie rozruchowym 380 A bodajże . A włożyć można taki jaki się zmieści. Mówię tu o JTD bo tu dużo miejsca nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > wszystkie. przed wymiana tez mrugało. wlasnie zastanawiam sie czy to moze byc wina centralki? > znaczy mruganie to wiem, chodzi mi o problemy z zapalaniem dziwne , ale z takim samym problemem spotkałem się w P2 JTD, świece były wymienione a mrugało, po skasowaniu błędu było co chwilę tak samo, obstawiam że coś z centralką nie halo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 ja mam 62 Ah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > ja mam 62 Ah Wystarcza w zupełności ? Ja chcę kupić 65 AH. Niestety 50 AH jest zbyt mały do JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atomik Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > Wystarcza w zupełności ? Ja chcę kupić 65 AH. Niestety 50 AH jest zbyt mały do JTD Mój to benzyniak 1.6. Czy poza parametrem amperogodzin na coś zwrócić uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > Mój to benzyniak 1.6. Czy poza parametrem amperogodzin na coś zwrócić uwagę? Na prąd rozruchowy, o widzisz ja mógłbym Ci sprzedać swój aku Ty potrzebujesz według instrukcji 50 AH czyli taki jak ja mam , o prądzie rozruchowym 250 A Myślę że mój dałby radę u Ciebie spokojnie, skoro dzisiaj ( ciężko) ale mi odpalił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > moze wymien filtr paliwa... u mnie pomogło... ale ogólnie jtd ma problem z odpalaniem Jaki znowu problem? Jak jest wszystko sprawne to odpala i przy -30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > błedow nie ma. tylko jak zapali to przez jakies kilkadziesiat sekund mruga kontrolka swiec jeszcze Po wymianie kontrolka nie powinna mrugać. Jak ja wymieniałem świece to zrobiłem zwarcie i w wyniku tego wywaliło mi jeden z bezpieczników odpowiedzialny m.in. za ich zasilanie (bodajże 60A). Sprawdź najpierw to. Jeśli bezpiecznik jest cały i wiesz, że świece też są ok to sprawdź czy nie ma przerwy między centralką a każdą ze świec (wtyczka przy centralce <----> wkładki na każdej ze świec). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > akus nowy, swiece zarowe nowe i dzis przy minus 10 znów załapał z wielkim trudem za 3-4razem. > idzie jakos zdiagnozowac w czym jest problem? pacjent bravo 1.9 jtd 2001r. wychodzi na to ze swiece nie grzeja wcale, mechanik sprawdzal czy swiece grzeja przed ich zakreceniem? obstawiam centralke(sterownik) swiec. wykrec zobacz czy na plytce nic sie nie przelalilo, ew mozna sprawdzic bezpieczniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > wymieniony 8kkm temu jakiej firmy masz filtr?, bo musze wymienic a kolega cos bredzil ze tylko bosch pasuje a z innym jest problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > wychodzi na to ze swiece nie grzeja wcale, mechanik sprawdzal czy swiece grzeja przed ich > zakreceniem? wlasnie ze nie sprawdził > obstawiam centralke(sterownik) swiec. wykrec zobacz czy na plytce nic sie nie przelalilo, ew mozna > sprawdzic bezpieczniki. ale co mam wykrecic? swiece? wolalbym nie wykrecac bo wiem ze to problemowe a nie chcialbym zeby sie jakas urwała. czyli centralka odp za podgrzewanie swiec? ile takie cos kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atomik Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > Na prąd rozruchowy, o widzisz ja mógłbym Ci sprzedać swój aku > Ty potrzebujesz według instrukcji 50 AH czyli taki jak ja mam , o prądzie rozruchowym 250 A > Myślę że mój dałby radę u Ciebie spokojnie, skoro dzisiaj ( ciężko) ale mi odpalił A ten http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-53ah-ca530-wawa-bemowo-i1326326404.html będzie niedobry do 1.6? Wszakże ma prąd ponad 2x większy 54A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > A ten http://allegro.pl/akumulator-centra-futura-53ah-ca530-wawa-bemowo-i1326326404.html będzie > niedobry do 1.6? Wszakże ma prąd ponad 2x większy 54A? Jasne ale z Autocrafta można 100 taniej kupić i nie widzę powodu przepłacać Albo wziąć mój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Kolego pewnie centralka padła i dlatego taki efekt masz.U mnie też migała a gdy sprawdziłem świece okazały się dobre.Po dłuższej bitwie udało mi się otworzyć ten sterownik i okazało się że na płytce coś się spaliło.W sterowniku był błąd tej centralki i dopiero po skasowaniu błędu zaczęły mi grzać świeczki. Foto w załączniku Zakupiłem używkę na allegro za 50 zeta i śmiga do dziś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rykfor Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 Ostatnio zakładałem filtr Knechta , bo do naszych nie pasuje czujnik obecności wody w paliwie. Jeżeli nie masz tego czujnika lub nie zależy ci na nim to montujesz filtrona lub sędziszowa i powinien pasować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 > akus nowy, swiece zarowe nowe i dzis przy minus 10 znów załapał z wielkim trudem za 3-4razem. > idzie jakos zdiagnozowac w czym jest problem? Temat wraca zimową porą niczym bumerang Jeden i drugi z przykładowych wątków - KLIK1 , KLIK2 . W innych znajdziesz więcej odpowiedzi jak i co sprawdzić . Więc szukajka i do dzieła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 ciąg dalszy... wymieniłem dzis centralke świec ale miechanik nie umial sie połączyc z kompem i nie wykasował błędu (kontrolka swiec nadal miga). wz z tym swiece powinny juz grzac czy dopiero jak wykasuje ww błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 > ciąg dalszy... wymieniłem dzis centralke świec (kontrolka swiec nadal miga). > wz z tym swiece powinny juz grzac czy dopiero jak wykasuje ww błąd? To niedobrze , że nadal mruga , powinna przestać jeśli układ podgrzewania jest sprawny - bez kasowania błędów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 > ciąg dalszy... wymieniłem dzis centralke świec ale miechanik nie umial sie połączyc z kompem i nie > wykasował błędu (kontrolka swiec nadal miga). wz z tym swiece powinny juz grzac czy dopiero > jak wykasuje ww błąd? a to ciekawe? postaje sprawdzic czy nowa centralka jest sprawna?! ew któraś swieca ? ale skoro swiece nowe i centralka nowa/uzywana?! brak pomyslu... trzeba sprawdzic instalacje, bezpieczniki hm nie jestem pewien ale czy migajaca kontrolka swiec zarowych nie wskazuje takze na uszkodzenie podgrzewacza paliwa na filtrze? ktos moze potwierdzic? mam podobny problem do ciebie, tylko jestem jeszcze przed wymiana swiec, dam znac co u mnie, poki co wychodzi ze padnieta jedna swieca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 a ja się pochwalę, naładowałem aku, -16 stopni, podgrzałem raz świece i cyk, brum brum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > To niedobrze , że nadal mruga , powinna przestać jeśli układ podgrzewania jest sprawny - bez > kasowania błędów . Iron jak pisałem wyżej,u mnie po wymianie uwalonej centralki kontrolka nadal migała i dopiero po wykasowaniu błędu w ECU wszystko zaczęło śmigać jak należy.Sama podmiana nic nie dała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > Iron jak pisałem wyżej,u mnie po wymianie uwalonej centralki kontrolka nadal migała i dopiero po > wykasowaniu błędu w ECU wszystko zaczęło śmigać jak należy.Sama podmiana nic nie dała A podgrzewanie świec zadziałało jeszcze przed wykasowaniem błędu , czy nie ? Jedyne sensowne wyjaśnienie jakie się nasuwa , że rozpięcie/niesprawną centralkę ECU inaczej "widzi" niż uszkodzenie świec , bo po ich wymianie od razu przestaje sygnalizować usterkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2010 > A podgrzewanie świec zadziałało jeszcze przed wykasowaniem błędu , czy nie ? > Jedyne sensowne wyjaśnienie jakie się nasuwa , że rozpięcie/niesprawną centralkę ECU inaczej > "widzi" niż uszkodzenie świec , bo po ich wymianie od razu przestaje sygnalizować usterkę . Podgrzewania nie było do momentu wykasowania błędu w ECU.A błąd był właśnie odnośnie centralki a tak wyglądał P0380: KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 czy to jest ten bezpiecznik żółty 20A odp za + w obwodzie grzania? i co to za pusta kostka na przekaznik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 > czy to jest ten bezpiecznik żółty 20A odp za + w obwodzie grzania? i co to za pusta kostka na > przekaznik? Z tego co pamiętam to za ogrzewanie świec odpowiada bezpiecznik 60A, który jest w skrzynce przed aku. ---> patrz tutaj <--- Jego najpierw sprawdź. Potem dopiero przewody do centralki i poszczególnych świec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 > Z tego co pamiętam to za ogrzewanie świec odpowiada bezpiecznik 60A, który jest w skrzynce przed > aku. > ---> patrz tutaj nie mam tam takiego bezpiecznika. tylko jest bezp. wentylatora w kazdym bądz razie + jest na kablu zasilającym ww przekaznik wiec raczej bezp jest sprawny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 > nie mam tam takiego bezpiecznika. tylko jest bezp. wentylatora > w kazdym bądz razie + jest na kablu zasilającym ww przekaznik wiec raczej bezp jest sprawny Do świec jest oddzielny bezpiecznik. Wentylator ma osobny. Patrz instrukcja Brava strona 236. Tam jest cały opis skrzynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 > Do świec jest oddzielny bezpiecznik. Wentylator ma osobny. > Patrz instrukcja Brava strona 236. Tam jest cały opis skrzynki. wiem ze jest inny. przez to napisalem ze tylko taki sie tam znajduje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 > nie mam tam takiego bezpiecznika. tylko jest bezp. wentylatora > w kazdym bądz razie + jest na kablu zasilającym ww przekaznik wiec raczej bezp jest sprawny jaki błąd wywala ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 6 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > jaki błąd wywala ECU? 380 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > 380 po skasowaniu dalej powraca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 6 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > po skasowaniu dalej powraca? tak. jutro powinienem miec inna centralke na podmianke. zobaczymy czy bedzie pykac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 > czy to jest ten bezpiecznik żółty 20A odp za + w obwodzie grzania? Ten bezpiecznik jest owszem od grzania , ale filtra paliwa > i co to za pusta kostka na przekaznik? Na przekaźnik od spryskiwania reflektorów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 > tak. jutro powinienem miec inna centralke na podmianke. zobaczymy czy bedzie pykac diter_ i jak sprawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 > diter_ i jak sprawy? no i dalej nie wiem nic. Przekaznik okazał sie dobry. Na wszystkich 4pinach wychodzących na świece jest napięcie. Jeszcze musze wziasc miernik i sprawdzić opornośc swiec i przejście napięcia miedzy fajka świecy a wtyczka przekaznika bo tak jakby tu byl problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klocek14 Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 > kumpel mi mierzył ten przekaznik i wg niego jest sprawny. swiece tez niedawno wymienialem , bezpiecznik60A tez dobry, wiec zobaczymy No to wychodzi, że przerwa na odcinku świeca <---> przekaźnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 9 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 > No to wychodzi, że przerwa na odcinku świeca przekaźnik. Na to wychodzi. Na wezu nagrzewnicy mam świece do podgrzewania. Jeśli będą niesprawne to tez wywali błąd 380? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 > Na to wychodzi. Na wezu nagrzewnicy mam świece do podgrzewania. Jeśli będą niesprawne to tez wywali > błąd 380? nie wywali jezdzilem z urwanym jednym kapturkiem i błedu nie bylo. jak sprawdzales czy jest prad na wyjsciu przekaznika, to teraz we wtyczce sa 4 piny, przykladasz probowke (12v) do 1 pinu i + na aku - swieci swieca dobra, nie swieci swieca padnieta, sprawdzasz dla kazdego pinu we wtyczce (swiecy) o taka probowka http://allegro.pl/probnik-napiecia-probowka-6-12v-yato-yt-2866-i1361876107.html ew zobacz czy kabel nie jest gdzies przetarty i nie dotyka obudwy (masy) ale to by iskry lecialy (?!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 > jest napięcie. Jeszcze musze wziasc miernik i sprawdzić opornośc swiec i przejście napięcia Najlepiej pożycz od kogoś miernik cęgowy na prąd stały i pomierz pobór prądu przez poszczególne świece - to najszybszy sposób bez rozpinania świec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.