tzok Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Zapraszam do testów mojego programu do diagnostyki Cinquecento 900/1.1 oraz Seicento 1.1SPI: http://iaw-scan.sourceforge.net/ Program działa z dedykowanym interfejsem na port RS-232 (rysunek płytki i schemat montażowy do pobrania na stronie projektu) bądź z typowym interfejsem KKL (VAG-COM) na USB z przejściówką FIAT 3-pin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowego I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie > przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowego > I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ? Jak byś przeczytał stronę autora to byś natknął się na link do sklepu Viakena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Jak byś przeczytał stronę autora to byś natknął się na link do sklepu Viakena Znalazłem, ale post poszedł wczesniej Inna sprawa że link jest do RS232 A obecnie to raczej USB są w laptopach. Dobra, bardziej mnie interesuje obsługa kompa w palio IAW18F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 A z MPI i 16v dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > A z MPI i 16v dziala? A widzisz je na liście obsługiwanych ecu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > A widzisz je na liście obsługiwanych ecu? Nie umiem czytac po angielsku ... moze obslugiwanie dziala z malymi bledami, moze tzok ma jakas wersje beta, moze nie testowal z mpi/16v ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 dodaj jeszcze obsluge innych kompow z cento/punto i skonczy sie zawracanie dupsztala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Możesz podpowiedzieć który konkretnie inteface VAG współpracuje z tym oprogramowaniem?, takie > przykładowe linki z allegro lub jakiegoś sklepu internetowego VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB. > I czy planujesz inne, starsze wersje sterowników, jak choćby do punto 1,2 MPI ? Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F). Nowsze są obsługiwane przez FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję. Sterowników BOSCHa (Punto 1.6 Sporting) ani Hitachi? (Punto GT) również nie, ze względu na zupełnie inny protokół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > A z MPI i 16v dziala? MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba > troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji. Szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba > troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji. Zależy, co rozumiesz przez inny protokół. Na poziomie komunikacji jest taki sam, na poziomie kodów diagnostycznych jest faktycznie trochę inny, ale tak samo inny jest 18F od 16F. Gorsze jest to, że konwersje niektórych danych są zupełnie inne. Co do dokumentacji 18FD, to albo się mocno uśmiechnij i postaw , albo zagadaj do Neil-a, od którego założę się dostałeś 18F, ma ją, powie Ci pewnie, że nie ma, ale to dlatego, że mu się szukać nie chce Tak pozatym, to w imieniu swoim i reszty niewdzięczników z tego kącika, dziękuję Ci bardzo za włożoną pracę i chęć podzielenia się Ja mam też zamiar dorzucić swoje parę groszy w innej postaci niedługo, ale na razie się zbieram moralnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB. > Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F). Było by na prawde super. Jak pewnie wiesz, do tej pory praktycznie pod DOS`em trzeba robić ich diagnostykę, a to pomijając ceny jest zwyczajnie cięzkie do ogarnięcia przy współczesnym sprzęcie. To był by przełom Nowsze są obsługiwane przez > FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję. I słusznie, nie ma sensu powielać czegoś co już istnieje i się sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Kolego nieźle , mam VAGA i przejściówkę zobaczymy czy będzie działać , Respekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodysc Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 testował już ktoś w SC 900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Czekam z niecierpliwością na obsługe 8F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > VAG-COM 409.1 od Viakena, zarówno RS-232 jak i USB. > Tak, Punto 1.2 8V MPI powinno się za jakiś czas pojawić (IAW-8F/18F). Nowsze są obsługiwane przez > FIAT ECU Scan i ich obsługi nie planuję. Sterowników BOSCHa (Punto 1.6 Sporting) ani Hitachi? > (Punto GT) również nie, ze względu na zupełnie inny protokół. Hitachi jest w HGT więc to już działka kolesi od FES-a bo tam obd2 siedzi. Punto GT ma Boscha i program w sumie niepotrzebny bo diagnostykę robi się grzebiąc kawałkiem drucika we wtyczce. Jeśli dobrze pamiętam to punto 1.6 (Bosch) tak samo się robi drucikiem. Stare IAW będą i będzie git Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Zapraszam do testów mojego programu do diagnostyki Cinquecento 900/1.1 oraz Seicento 1.1SPI: > Mam pytanie, w czym lepszy/gorszy jest Twój program od kompletu VISA/EUROSCAN pomijając kwestię interfejsu i "darmowości" oprogramowania??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Mam pytanie, w czym lepszy/gorszy jest Twój program od kompletu VISA/EUROSCAN pomijając kwestię > interfejsu i "darmowości" oprogramowania??? Funkcjonalność jest porównywalna tyle, ze działa na współczesnym sprzęcie - pod Windows i z "kabelkiem" USB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Program nie działa pod Win7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Program nie działa pod Win7. Działa, nawet jest pod nim pisany i kompilowany... w archiwum są dwa pliki - exe i dll - oba muszą zostać wypakowane do jednego katalogu. Wymagany jest też .NET Framework 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Działa, nawet jest pod nim pisany i kompilowany... w archiwum są dwa pliki - exe i dll - oba muszą > zostać wypakowane do jednego katalogu. Wymagany jest też .NET Framework 2.0. cos w tym moze byc. Bo u mnie na WIN XP PROF SP3 program wypakowany na pendrive dziala bez problemu, po skopiowaniu na dysk obydwu plikow juz wywala blad. Troche dziwne, ale grunt ze dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Pod Vista 32 bity działa. daje tylko komunikat o porcie COM ale to wynika z tego że nie jest nic do kompa podłączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > MPI 8V (IAW-8F/18F) jest w planach (mam opis protokołu), ale 16V na razie nie, bo IAW-18FD ma chyba > troszkę zmodyfikowany protokół, a nie mam do niego żadnej dokumentacji. Release 0.2.1 (30.03.2011) + Added partial IAW-8F/18F Support (Live Data, System Status, FIAT CODE Errors, Error Cancellation) * Minor code corrections and optimizations Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 W dzisiejszej wersji, tylko jeden port COM do wyboru, COM1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > W dzisiejszej wersji, tylko jeden port COM do wyboru, COM1 > ? u mnie na lapku pozwolił wybrać com2 do którego mam "wpiętego" kkla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > W dzisiejszej wersji, tylko jeden port COM do wyboru, COM1 > ? Do wyboru są porty istniejące w systemie w chwili uruchomienia programu... widać nie miałeś w momencie uruchomienia programu innych portów niż COM1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Do wyboru są porty istniejące w systemie w chwili uruchomienia programu... widać nie miałeś w > momencie uruchomienia programu innych portów niż COM1. No nie mam bo to jeden z kompów w pracy. OKI, fejs pewnie dojedzie na początku przyszłego tygodnia i zaczną się testy w warunkach rzeczywistych na IAW 18F (8F też mogę w sumie przetestować ale wpierw musze znaleźć centralkę IMO ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Co do dokumentacji 18FD, to albo się mocno uśmiechnij i postaw , albo zagadaj do Neil-a, od którego > założę się dostałeś 18F, ma ją, powie Ci pewnie, że nie ma, ale to dlatego, że mu się szukać > nie chce Zgodnie z przewidywaniami powiedział, że nie ma... ma 16F i 18F ale nie 18FD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Zgodnie z przewidywaniami powiedział, że nie ma... ma 16F i 18F ale nie 18FD. Poszedł mail Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Poszedł mail To sporo mi się wyjaśniło też odnośnie rodzajów błędów w IAW-8F... swoją drogą są bardzo podobne - na szczęście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > To sporo mi się wyjaśniło też odnośnie rodzajów błędów w IAW-8F... swoją drogą są bardzo podobne - > na szczęście. To czekamy na jakies nowinki Dobrze ze macie mnie bo byscie sie nie dogadali miedzy soba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > To sporo mi się wyjaśniło też odnośnie rodzajów błędów w IAW-8F... swoją drogą są bardzo podobne - > na szczęście. Chodzi Ci pewnie o to, że MAP sensor jest zupełnie gdzie indziej? To przez to, że są "dwa" wtryski i się trochę to tam przemieszało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Chodzi Ci pewnie o to, że MAP sensor jest zupełnie gdzie indziej? To przez to, że są "dwa" wtryski > i się trochę to tam przemieszało Raczej o to czym są błędy UNIRAM, CUNEEP i UNIEEP, w opisie od IAW-8F jest to potraktowane bardzo zdawkowo, a tu jest ładna tabelka z wszystkimi kombinacjami i kiedy się świeci kontrolka MIL, a kiedy nie. Błąd drugiego wtrysku jest na 4 bicie UNIRAM2a, który w 18F nie był wykorzystany. Testy aktywne są takie same - pary wtrysków są wysterowywane na przemian w jednym teście. Tabele są praktycznie identyczne, nawet początek kodu ISO jest taki sam - co uniemożliwi automatyczne rozróżnienie 18F i 18FD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac2004 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Gratulacje! Zdecydowanie takiego softu brakowało! Teraz bez obaw można kminić kabel na usb, bo z COM portem w nowych lapkach jest problem, dodadkowo euroscan w Dosie. Chylę czoła i trzymam kciuki za dalszy rozwój! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Raczej o to czym są błędy UNIRAM, CUNEEP i UNIEEP, w opisie od IAW-8F jest to potraktowane bardzo > zdawkowo, a tu jest ładna tabelka z wszystkimi kombinacjami i kiedy się świeci kontrolka MIL, > a kiedy nie. > Błąd drugiego wtrysku jest na 4 bicie UNIRAM2a, który w 18F nie był wykorzystany. Testy aktywne są > takie same - pary wtrysków są wysterowywane na przemian w jednym teście. Tabele są praktycznie > identyczne, nawet początek kodu ISO jest taki sam - co uniemożliwi automatyczne rozróżnienie > 18F i 18FD. Jak to już tak dogłębnie studiujesz, to może powiesz mi przy jakiejś okazji co to jest ten błąd Titolo. Wiem co znaczy to słowo, ale nie wiem co ten błąd oznacza w praktyce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Jak to już tak dogłębnie studiujesz, to może powiesz mi przy jakiejś okazji co to jest ten błąd > Titolo. Wiem co znaczy to słowo, ale nie wiem co ten błąd oznacza w praktyce... Też się nad tym głowię właśnie... ma to związek z auto-adaptacją, bo jest np. "Offset Autoadattativita Titolo", "Guadagno Auto. Titolo"... w dokumentacji od 1AF jest też taki tekst do którego jest odsyłacz przy Errore Titiolo: "Elenco dei titoli accettati dalla E.C.U. I titoli dei blocchi accettati dalla centralina sono descritti qui di seguito." i poniżej lista akceptowanych nagłówków (zupełnie inny protokół). *** Mam już angielską wersję dokumentu do IAW-18F... UNIRAM2A[4] = "Mixture ratio error" Więc Titolo = Mixture Ratio = Skład Mieszanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Tak apropo tematu pare pozycji wyzej: Jaka jest roznica pomiedzy Paliowym IAW 18F a IAW 8F z Punto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Tak apropo tematu pare pozycji wyzej: Jaka jest roznica pomiedzy Paliowym IAW 18F a IAW 8F z > Punto? Jeżeli jest to 8F nie-ECOL to żadna. Z punktu widzenia diagnostyki. Z punktu widzenia samego kompa, chyba wszystkie 18F mają autoadaptację krokowca, 8F jedne mają inne nie muszą. Pozatym to drobne różnice w programie, na zewnątrz nie odczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Mam już angielską wersję dokumentu do IAW-18F... Poproszę, mam tylko włoską. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Jeżeli jest to 8F nie-ECOL to żadna. Z punktu widzenia diagnostyki. Z punktu widzenia samego kompa, > chyba wszystkie 18F mają autoadaptację krokowca, 8F jedne mają inne nie muszą. Pozatym to > drobne różnice w programie, na zewnątrz nie odczuwalne. ...a co jeśli 8F.5T ECOL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > ...a co jeśli 8F.5T ECOL? A to zupełnie nie wiem, leży u mnie na półce w piwnicy i nawet raz mi się udało 1.1 SPI na nim odpalić, ale tylko raz. Ta implikacja działa tylko w jedną stronę 8F nie-ecol -> to samo co 18F, ECOL -> EDIT: przepraszam, jedną rzecz wiem na pewno, mój ECOL zupełnie nie ma logiki do immo, próba zczytania diagnostyki immo z kompa kończyła się zwisem komunikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 podpiąłem 1.1 spi- zagadało pytanie.. co znaczy, że ECU znajduje się w "virgin state" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 > podpiąłem 1.1 spi- zagadało > pytanie.. co znaczy, że ECU znajduje się w "virgin state" ? Znaczy się, że masz zdjęte immo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 > Znaczy się, że masz zdjęte immo. faktycznie immo nie jest OE fiatowskie założone w tymże egzemplarzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 3 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2011 > podpiąłem 1.1 spi- zagadało > pytanie.. co znaczy, że ECU znajduje się w "virgin state" ? Znaczy, że ma niewprogramowaną i nie podłączoną centralkę CODE, po podłączeniu centralki CODE, ECU zsynchronizuje się z nią i bez niej lub z inną już nie pozwoli uruchomić silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > faktycznie immo nie jest OE fiatowskie założone w tymże egzemplarzu to naklej sobie na kompie napis, zeby nie pozyczac nikomu na chwile kompa, bo bedzie zonk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 Dziś powinienem dostać w łapki KKL, jutro/ pojutrze testy (chyba że padać przestanie dziś ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reper Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 czy do elm327 sa jakieś adaptery na kkl co działaja z sc899?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.