Wafer Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Witam. Powoli dopada mnie temat wahaczy które zaczynają mieć luzy.... w przeciągu paru tygodni muszę je wymienić Na forum panuje przekonanie iż TRW są najlepsze, i nie zamierzam tego zmieniać. Jednak są nieporównywalnie droższe od innych zamienników, a więc lepsze/trwalsze oznacza też opłacalniejsze ? Pomijam koszty robocizny, bo wymienię sobie sam, a zbieżność i tak i tak co jakiś czas się robi Aktualnie mam wahacze firmy FAST założone jeszcze przez poprzedniego właściciela, właśnie mają najechane 56 000 km, biorąc pod uwagę ich cenę 110zł/szt i cenę TRW 250zł/szt, na TRW musiał bym zrobić 130 000km i tu pytanie do bardziej doświadczonych, ktoś już wymieniał TRW ? Ile na nich zrobił? A może już ktoś przekroczył 130k km i dalej jeździ ? ps. dla nadgorliwych, nie, nie cuduje (no może troche ), nie chce na chama wkładać chińszczyzny zeby zaoszczędzić 10zł, ale nie biorąc pod uwagę robocizny, wydaje się że nie jest to głupie rozwiązanie i wydaje MI się że nawet najlepsze wahacze (czyt. TRW) nie pociągną +130k km. Pozdrawiam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Jest mały myk i polecam wgłębić się w temat. Chodzi konkretnie o wahacze do Nowego Bravo ( te blaszane ) Jak wiadomo dziurki w nich są już pozmianowe tzn. 14mm. W Stilo do 2005r. były dziury 12mm. Chodzi o dziury w tulejkach, które można spokojnie w tych że wahaczach wymienić na zgodne z rozmiarem 12mm. Po co taka kombinacja? Wahacze od Bravo mają wymieny swożeń poprzez zakup tzw. zestawu naprawczego: Wymienić można także tulejkę tylnią. Temat warty zainteresowania. Zestaw naprawczy to ok. 60 zł, tulejka przednia 20 zł, tylnia wyjdzie podobnie. W kwocie 100 zł można zmieścić się z regeneracją. Najbardziej z tego co wiem wyrabia się właśnie swożeń powodując stuki, który można zdemontować i zamontować nowy w warunkach domowych. Co o tym myślicie ? Warto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrE_WILL Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Co o tym myślicie ? Warto ? Od kilku miesięcy już taki jeden po prawej stronie posiadam...od TRW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Od kilku miesięcy już taki jeden po prawej stronie posiadam...od TRW Wystarczy taki wahacz i tylko 1 tulejkę wymienić ? u mnie rocznik 2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Od kilku miesięcy już taki jeden po prawej stronie posiadam...od TRW Wolno mieć 1 wahacz tylko nowy? Myślałem że to się parami wymienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 BTW, jeśli auto jest bardzo "miękkie" i wrażliwe na wszelkie pochyłości, to jest wina wahacza, czy łączników stabilizatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrE_WILL Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Wolno mieć 1 wahacz tylko nowy? Myślałem że to się parami wymienia Wolno...ale zbieżność trzeba zrobić obowiązkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Wolno...ale zbieżność trzeba zrobić obowiązkowo. ja swego czasu wymieniałem 1 wahacz i nie miał wpływu na zbieżność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 jesteś pewien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 czyli to trzeba zrobic, zeby zalozyc ten wahacz do stilo z 2002 roku? tak praktycznie, oprocz kupienia wahacza kompletnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > czyli to trzeba zrobic, zeby zalozyc ten wahacz do stilo z 2002 roku? tak praktycznie, oprocz > kupienia wahacza kompletnego... Wychodzi na to że wystarczy kupić wahacz od Bravo z dziurką 14mm, i dokupić do niego tulejkę 12mm. Wahacz od Bravo to koszt ok 200 zł + tuleja 20 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Wychodzi na to że wystarczy kupić wahacz od Bravo z dziurką 14mm, i dokupić do niego tulejkę 12mm. > Wahacz od Bravo to koszt ok 200 zł + tuleja 20 zł. No to przy cenie wahacz od stilo to rozwiązanie jest bez sensu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > No to przy cenie wahacz od stilo to rozwiązanie jest bez sensu... dlaczego ? wahacz trw do stilo to koszt około 250 zł. Padnie sworzeń i trzeba cały wymieniać a w tamtym przypadku sam sworzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > dlaczego ? wahacz trw do stilo to koszt około 250 zł. Padnie sworzeń i trzeba cały wymieniać a w > tamtym przypadku sam sworzeń Ale jeżeli wahacz do stilo kosztuje 150 zł (FIRST, a sa nawet i po 100 zł), to bardziej opłaca się wymienić cały wahacz co 40kkm średnio niż co chwilę jakąś gumę czy sworzeń z wahacza TRW, bo koszty suma summarum wyjdą podobne, nie patrząc już na robociznę i ilość podejśc do wymian... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Ale jeżeli wahacz do stilo kosztuje 150 zł (FIRST, a sa nawet i po 100 zł), to bardziej opłaca się > wymienić cały wahacz co 40kkm średnio niż co chwilę jakąś gumę czy sworzeń z wahacza TRW, bo > koszty suma summarum wyjdą podobne, nie patrząc już na robociznę i ilość podejśc do wymian... Nikt nie powiedział że ma być to rozwiązanie na chwilę. Nie sądzę aby modułowe rozwiązanie wahacza od bravo było w jakiś sposób mniej trwałe niż te od stilo, szczególnie jeśli mowa o najtańszych wahaczach do stilo w kwocie 100 zł co może sugerować obniżoną trwałość w stosunku do np. TRW. To rozwiązanie jednak może być owocne dla osób które same potrafią pogrzebać w samochodzie i którym odpadają kwoty robocizny. Jeśli sworzeń kosztujący 60 zł ma mi paść co 40kkm wolę wymienić tylko jego zamiast całego wahacza. Poza tym trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czemu ludzie decydują się jednak na TRW za 250 zł a nie na jakieś badziewie za 100 zł, skoro sam sworzeń od TRW kosztuje 60 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Ale weż po uwagę, że po tych 40kkm wymieniasz sam sworzeń, a tak co cały wagacz FIRST (100zł) i masz znowu spokój na średnio 40kkm. A w tym TRW kiedy padną Ci silentbloki? Po 40, 50,60kkm od kupna? I weż teraz rozbieraj to jeszcze raz i wymieniaj... Oczywiście, jak komuś się chce i sam lubi i ma czas to rzeczywiście może to wyjść na plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Ale weż po uwagę, że po tych 40kkm wymieniasz sam sworzeń, a tak co cały wagacz FIRST (100zł) i > masz znowu spokój na średnio 40kkm. A w tym TRW kiedy padną Ci silentbloki? Po 40, 50,60kkm od > kupna? I weż teraz rozbieraj to jeszcze raz i wymieniaj... > Oczywiście, jak komuś się chce i sam lubi i ma czas to rzeczywiście może to wyjść na plus Jeśli faktycznie wahacz za 100 zł ma taką samą trwałość jak ten TRW ( czyli sugerowana wymiana co 40kkm ) to faktycznie zabawy nie ma Tuleje to koszt 20 zł, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Pytanie czy tani wahacz wytrzyma 40 tys ?! Ja teraz wymieniam wahacz po około 12 tys km. Tani nie był ale nie było to TRw (jakiś włoski). Drugiego jeszcze nie wymieniałem od zakupu a ma mniejsze luzy. A może ktoś odważny zakupi takie coś ? Wahacz wzmacniany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Kurde pisałem FIRST, FIRST, a chodziło mi o FAST Kolega napisał, że wytrzymał 56kkm, czyli ja zakładam, że średnio da radę 40kkm więc i tak z zapasem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Pytanie czy tani wahacz wytrzyma 40 tys ?! Ja teraz wymieniam wahacz po około 12 tys km. Tani nie > był ale nie było to TRw (jakiś włoski). Drugiego jeszcze nie wymieniałem od zakupu a ma > mniejsze luzy. > A może ktoś odważny zakupi takie coś ? Wahacz wzmacniany Ja mam zamiar kupić tego szita, bo lubię testować takie nonamy A z doświadczenia wychodzi mi bardzo często, że wytrzymują tyle co drogie zamienniki, ale oczywiście niezawsze Wszystko kwestia z jakie fabryki biorą części i szlifierką likwidują wytłoczenie innej marki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Ja mam zamiar kupić tego szita, bo lubię testować takie nonamy > A z doświadczenia wychodzi mi bardzo często, że wytrzymują tyle co drogie zamienniki, ale > oczywiście niezawsze Wszystko kwestia z jakie fabryki biorą części i szlifierką likwidują > wytłoczenie innej marki trochę osób kupiło ale nikt nie daje relacji Ciekawe co tam takiego wzmocnili Jakby nie patrzeć to w cenie TRW można kupić te 2 i jeszcze zostanie na zbieżność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitefunk Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > trochę osób kupiło ale nikt nie daje relacji Ciekawe co tam takiego wzmocnili Jakby nie patrzeć > to w cenie TRW można kupić te 2 i jeszcze zostanie na zbieżność Nie zdają relacje, bo pewnie jeszcze nie padł Może to i dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 26 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Nie zdają relacje, bo pewnie jeszcze nie padł Może to i dobrze... Wow, ale mi się wątek rozwiną, czytając pobierznie: Arek - dzięki za info, nie wiedziałem że będzie pasował, całkiem ciekawa alternatywna, zaraz wszystko przekalkuluję ...a tymczasem wracając do tematu wątku, to tak jak pisałem, tanie zamienniki firmy FAST u mnie wytrzymały 56 000 km, z czego połowa na Częstochowskich drogach.... (dla nie wtajemniczonych porażka totalna, ponoc 2-gie miejsce w PL od końca co chodzi o drogi). I tutaj ponawiam moje główne pytanie, ile wytrzymują TRW ? Komuś już padły ? Można też chwalić się przebiegiem swoich, mimo iż wciąż jeżdżą i nie dają żadnych oznak zużycia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma10 Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Mi padł jeden po ok ~30kkm (trochę ponad rok od wmymiany), drugi był już na wykończeniu. Fabryczne dały radę jakieś 130kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Mi padł jeden po ok ~30kkm (trochę ponad rok od wmymiany), drugi był już na wykończeniu. Fabryczne > dały radę jakieś 130kkm. Sprowadzałeś auto z zagranicy? Dlaczego pytam, w DE, NL i ogólnie na zachodnich drogach auto spisuje sie dobrze do czasu gdy trafi do polski. Nasze dziury wykończą każde zawieszenie. Dobrze by było wyrazić trwałość części gdy auto od wymiany jeździło po polskich drogach, a nie po 5 latach Stilo z niemiec trafia na polską rzeczywistość i pada stwierdzenie że elementy zawieszenia wytrzymały 150kkm, skoro u nas sukcesem było by 1/3 z tego wyniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 Też nie wierze w to żeby wymieniony wahacz wytrzymał wiecej niz 50tyś choćby nawet był identyczny z tym fabrycznym. Po pierwsze - polskie drogi, po drugie - zużyte są już inne elementy zawieszenia co wpływa na mniej korzystne warunki pracy wahacza, poza tym podświadomie starszym autem jeździmy już mniej ostrożnie niż to było zaraz po wyjeździe z salonu. Najlepiej niech użytkownicy zamienników napiszą ile tyś nastukali od wymiany wahacza i czy jeszcze się trzymają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 > i pada stwierdzenie że elementy zawieszenia wytrzymały >150kkm, skoro u nas sukcesem było by > 1/3 z tego wyniku Lewa strona 190 kkm,prawa trzy razy wymieniany/drugi i trzeci TRW/.Samochód zakupiony w naszym salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek67112 Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 > I tutaj ponawiam moje główne pytanie, ile wytrzymują TRW ? Komuś już padły ? Można też chwalić się > przebiegiem swoich, mimo iż wciąż jeżdżą i nie dają żadnych oznak zużycia. Wahacze wymienione 1,5 roku temu i przelatane na nich około 25kkm, nadal cisza i spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pala Napisano 27 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 > I tutaj ponawiam moje główne pytanie, ile wytrzymują TRW ? Komuś już padły ? ja mam najechane 35k km ale juz podobno ma delikaty luz. nic nie stuka itp wiec jeszcze troche wytrzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 Mój bolid ma przejechane prawie 300kkm a wahacze wydają się jeszcze ori Głowy jednak uciąć sobie nie dam. Kwalifikują się jednak do wymiany w trybie natychmiastowym. Spękana guma, oraz koszmarne luzy, stuki przy każdym podjechaniu pod nierówność. Do tego koło lata na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 takie spękanie to pikuś, ale duże luzy niestety kwalifikują wahacz do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guma10 Napisano 28 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2011 > Sprowadzałeś auto z zagranicy? Nie, krajowy. > Dlaczego pytam, w DE, NL i ogólnie na zachodnich drogach auto spisuje sie dobrze do czasu gdy trafi > do polski. Wiem, kolega kupił vectrę B z 97 roku. Zawieszenie ori. > Nasze dziury wykończą każde zawieszenie. Dobrze by było wyrazić trwałość części gdy auto od wymiany > jeździło po polskich drogach, a nie po 5 latach Stilo z niemiec trafia na polską rzeczywistość > i pada stwierdzenie że elementy zawieszenia wytrzymały 150kkm, skoro u nas sukcesem było by > 1/3 z tego wyniku Mój stilo jeździł po wioskach (okolice Wodzisławia śląskiego - Gorzyce), jak byłem oglądać auto to drogi były tam całkiem ok. Przyjechał do Bytomia i tragedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 > Ja mam zamiar kupić tego szita, bo lubię testować takie nonamy > A z doświadczenia wychodzi mi bardzo często, że wytrzymują tyle co drogie zamienniki, ale > oczywiście niezawsze Wszystko kwestia z jakie fabryki biorą części i szlifierką likwidują > wytłoczenie innej marki Hej. Zakupiłeś te wahacze ? A może ktoś inny się odważył ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 > Hej. Zakupiłeś te wahacze ? A może ktoś inny się odważył ? Chętnych odważnych nie ma To ja się spytam tak: czy ktoś odważył się, albo kupił już wcześniej wahacz firmy GH albo STENBERG w cenie ok 100 zł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej78 Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 > Chętnych odważnych nie ma > To ja się spytam tak: > czy ktoś odważył się, albo kupił już wcześniej wahacz firmy GH albo STENBERG w cenie ok 100 zł ? ja kupiłem Stenberga (całe 110 zł) i póki co 2 tys.km wytrzymał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 10 Maja 2011 Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Prucz tej tulei na zdjęciu to reszta wygląda jak roczne auto, a tyle ma przebiegu. Śruba tej tuleji jak nowa. Ja teraz wymieniałem łączniki i taka rdza jakby auto miało 20 lat, śruby wszystkie zardzewiałe totalnie, belka(kołyska) też całe płaty rdzy, obejma tuleji stabilizatora wygląda jakby ją puknąć to się rozsypie. Punto jak sprzedawałem prawie 9 letnie cały czas pod chmurką, to przy Stilo było jak niemowlak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 I jak koledzy z tanimi wahaczami? Dalej bez luzów czy już wymienione? U mnie prawie 175tyś na liczniku po polskich drogach i oba wahacze fabryczne ale lewy (dziwne bo ponoć zawsze pada pierwszy prawy) ma już spore luzy które wyszły teraz na przeglądzie. Głównie sworzeń ale jak wiadomo jest niewymienny. Jestem pod wrażeniem trwałości tych fabrycznych wahaczy a jeżdże głównie po mieście (GOP). Nie zamierzam ładować prawie 300zł na trw bo jak widać po opiniach na necie wytrzymują niewiele dłużej od byle jakich FASTów czy tym podobnych a kosztują 2.5 raza więcej. Także jak ktoś jezdzi dłużej na czymś tańszym to niech sie pochwali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 > I jak koledzy z tanimi wahaczami? Dalej bez luzów czy już wymienione? > U mnie prawie 175tyś na liczniku po polskich drogach i oba wahacze fabryczne ale lewy (dziwne bo > ponoć zawsze pada pierwszy prawy) ma już spore luzy które wyszły teraz na przeglądzie. Głównie > sworzeń ale jak wiadomo jest niewymienny. Jestem pod wrażeniem trwałości tych fabrycznych > wahaczy a jeżdże głównie po mieście (GOP). > Nie zamierzam ładować prawie 300zł na trw bo jak widać po opiniach na necie wytrzymują niewiele > dłużej od byle jakich FASTów czy tym podobnych a kosztują 2.5 raza więcej. Także jak ktoś > jezdzi dłużej na czymś tańszym to niech sie pochwali. czy TRW takie słabe to nie wiem, u mnie 85kkm. Po połowie zrobione na kołach 17" i 18". Obecnie czeka mnie wymiana i wybór padł na stalowe z demontowalnym swożniem Magneti Marelli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 > I jak koledzy z tanimi wahaczami? Dalej bez luzów czy już wymienione? > U mnie prawie 175tyś na liczniku po polskich drogach i oba wahacze fabryczne ale lewy (dziwne bo > ponoć zawsze pada pierwszy prawy) ma już spore luzy które wyszły teraz na przeglądzie. Głównie > sworzeń ale jak wiadomo jest niewymienny. Jestem pod wrażeniem trwałości tych fabrycznych > wahaczy a jeżdże głównie po mieście (GOP). > Nie zamierzam ładować prawie 300zł na trw bo jak widać po opiniach na necie wytrzymują niewiele > dłużej od byle jakich FASTów czy tym podobnych a kosztują 2.5 raza więcej. Także jak ktoś > jezdzi dłużej na czymś tańszym to niech sie pochwali. Bierz stalowe, może tanie nie są.... ale to będą twoje ostatnie wahacze, potem już same sworznie będziesz wymieniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > Bierz stalowe, może tanie nie są.... ale to będą twoje ostatnie wahacze, potem już same sworznie > będziesz wymieniał Mam rocznik 2003 więc mam odlewy i to najprawdopodobniej na 12mm tuleje także blachy odpadają. Nie będe jezdził tym autem wiecznie więc nie ma sensu mysleć o wymienności sworzni, potem i tak robocizna ze sworzniem i tak wyjdzie wiecej niż nowy chinski wahacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cmat Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 Ja w swoim stilo 2002 założyłem blaszane wahacze FAST z wymiennym sworzniem. Do tego wymieniłem przednie tulejki na 12mm. Przejechałem na nich 19kkm na 17" felgach w większości po mocno podziurawionych drogach i jak do tej pory nie ma jeszcze stuków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz1979 Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 > Ja w swoim stilo 2002 założyłem blaszane wahacze FAST z wymiennym sworzniem. Do tego wymieniłem > przednie tulejki na 12mm. Przejechałem na nich 19kkm na 17" felgach w większości po mocno > podziurawionych drogach i jak do tej pory nie ma jeszcze stuków A powiedzcie mi skąd wziąść te tuleje? Mam stilo z 2003 roku z odlewanymi wahaczami i na pewno są tam otwory na 12mm i jak bym chciał zmienić na blaszane to skąd zdobyć te tulei i gdzie faktycznie jest ta różnica na sworzniu czy na otworach śrub bocznych? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cmat Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 > A powiedzcie mi skąd wziąść te tuleje? > Mam stilo z 2003 roku z odlewanymi wahaczami i na pewno są tam otwory na 12mm i jak bym chciał > zmienić na blaszane to skąd zdobyć te tulei i gdzie faktycznie jest ta różnica na sworzniu czy > na otworach śrub bocznych? > pozdrawiam Wahacze różnią się tylko i wyłącznie średnicą otworu w przedniej tulei. Po jej zmianie (z tulei z otworem 14mm na 12mm) bez problemu pasuje do wcześniejszej wersji stilo. ja tuleje 12mm zamawiałem w motoryzacyjnym, na allegro też są >TULEJA< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2012 > Ja w swoim stilo 2002 założyłem blaszane wahacze FAST z wymiennym sworzniem. Do tego wymieniłem > przednie tulejki na 12mm. Przejechałem na nich 19kkm na 17" felgach w większości po mocno > podziurawionych drogach i jak do tej pory nie ma jeszcze stuków A ile taki blaszak od Fasta kosztuje? Rozumiem że to ten sam wahacz co w nowym Bravo ? Jak więcej niż 150zł to nie ma to sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dwaoczka Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Mam pytanie techniczne. Jak zmierzyć czy mam tulejke 12 czy 14mm? Musze wykrecić śrube? Czy może rozmiar śruby też jest wiekszy? Jak to sprawdzić ? Mam stilo z grudnia 03. Możliwe żeby miał juz wiekszą tuleje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 > Mam pytanie techniczne. Jak zmierzyć czy mam tulejke 12 czy 14mm? Musze wykrecić śrube? Czy może > rozmiar śruby też jest wiekszy? Jak to sprawdzić ? Mam stilo z grudnia 03. Możliwe żeby miał > juz wiekszą tuleje ? Raczej napewno masz jeszcze 12. Makarony dopiero w 2005 zaczeli mieszac z wahaczami a dopiero 2006r. daje pewnosc posiadania tulei z dziurka 14. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 > Raczej napewno masz jeszcze 12. Makarony dopiero w 2005 zaczeli mieszac z wahaczami a dopiero > 2006r. daje pewnosc posiadania tulei z dziurka 14. Ja mam ze stycznia 2004 i mam 14. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 > Ja mam ze stycznia 2004 i mam 14. ja mam tez mam ze stycznia 2004 i mam 12 Facet w sklepie 2 razy sprawdzał, bo byl przekonany, że powinny być 14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Podobno była jakaś wersja przejściowa. Miałem dobierany po VIN-ie i powinienem mieć 12 a było 14 Żeby nie było, że bity to znam historię auta od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 30 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2012 Wersje 140km były wyjątkiem ,a jaką masz końcówkę vin ? 6 cyfr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.