Skocz do zawartości

Wahacze - alternatywa dla TRW ?


Wafer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Powoli dopada mnie temat wahaczy które zaczynają mieć luzy.... w przeciągu paru tygodni muszę je wymienić wink.gif

Na forum panuje przekonanie iż TRW są najlepsze, i nie zamierzam tego zmieniać. Jednak są nieporównywalnie droższe od innych zamienników, a więc lepsze/trwalsze oznacza też opłacalniejsze ?

Pomijam koszty robocizny, bo wymienię sobie sam, a zbieżność i tak i tak co jakiś czas się robi wink.gif

Aktualnie mam wahacze firmy FAST założone jeszcze przez poprzedniego właściciela, właśnie mają najechane 56 000 km, biorąc pod uwagę ich cenę 110zł/szt i cenę TRW 250zł/szt, na TRW musiał bym zrobić 130 000km i tu pytanie do bardziej doświadczonych, ktoś już wymieniał TRW ? Ile na nich zrobił? A może już ktoś przekroczył 130k km i dalej jeździ ?

ps. dla nadgorliwych, nie, nie cuduje (no może troche tuk.gif ), nie chce na chama wkładać chińszczyzny zeby zaoszczędzić 10zł, ale nie biorąc pod uwagę robocizny, wydaje się że nie jest to głupie rozwiązanie i wydaje MI się że nawet najlepsze wahacze (czyt. TRW) nie pociągną +130k km.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mały myk i polecam wgłębić się w temat.

Chodzi konkretnie o wahacze do Nowego Bravo ( te blaszane )

Jak wiadomo dziurki w nich są już pozmianowe tzn. 14mm.

W Stilo do 2005r. były dziury 12mm.

Chodzi o dziury w tulejkach, które można spokojnie w tych że wahaczach wymienić na zgodne z rozmiarem 12mm.

Po co taka kombinacja?

Wahacze od Bravo mają wymieny swożeń poprzez zakup tzw. zestawu naprawczego:

13405809764d854936f2680.jpg

c_big11018981.jpg

Wymienić można także tulejkę tylnią.

Temat warty zainteresowania. Zestaw naprawczy to ok. 60 zł, tulejka przednia 20 zł, tylnia wyjdzie podobnie.

W kwocie 100 zł można zmieścić się z regeneracją.

Najbardziej z tego co wiem wyrabia się właśnie swożeń powodując stuki, który można zdemontować i zamontować nowy w warunkach domowych.

Co o tym myślicie ? Warto ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli to trzeba zrobic, zeby zalozyc ten wahacz do stilo z 2002 roku? tak praktycznie, oprocz

> kupienia wahacza kompletnego...

Wychodzi na to że wystarczy kupić wahacz od Bravo z dziurką 14mm, i dokupić do niego tulejkę 12mm.

Wahacz od Bravo to koszt ok 200 zł + tuleja 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlaczego ? wahacz trw do stilo to koszt około 250 zł. Padnie sworzeń i trzeba cały wymieniać a w

> tamtym przypadku sam sworzeń

Ale jeżeli wahacz do stilo kosztuje 150 zł (FIRST, a sa nawet i po 100 zł), to bardziej opłaca się wymienić cały wahacz co 40kkm średnio niż co chwilę jakąś gumę czy sworzeń z wahacza TRW, bo koszty suma summarum wyjdą podobne, nie patrząc już na robociznę i ilość podejśc do wymian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jeżeli wahacz do stilo kosztuje 150 zł (FIRST, a sa nawet i po 100 zł), to bardziej opłaca się

> wymienić cały wahacz co 40kkm średnio niż co chwilę jakąś gumę czy sworzeń z wahacza TRW, bo

> koszty suma summarum wyjdą podobne, nie patrząc już na robociznę i ilość podejśc do wymian...

Nikt nie powiedział że ma być to rozwiązanie na chwilę.

Nie sądzę aby modułowe rozwiązanie wahacza od bravo było w jakiś sposób mniej trwałe niż te od stilo, szczególnie jeśli mowa o najtańszych wahaczach do stilo w kwocie 100 zł co może sugerować obniżoną trwałość w stosunku do np. TRW.

To rozwiązanie jednak może być owocne dla osób które same potrafią pogrzebać w samochodzie i którym odpadają kwoty robocizny.

Jeśli sworzeń kosztujący 60 zł ma mi paść co 40kkm wolę wymienić tylko jego zamiast całego wahacza.

Poza tym trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czemu ludzie decydują się jednak na TRW za 250 zł a nie na jakieś badziewie za 100 zł, skoro sam sworzeń od TRW kosztuje 60 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale weż po uwagę, że po tych 40kkm wymieniasz sam sworzeń, a tak co cały wagacz FIRST (100zł) i masz znowu spokój na średnio 40kkm. A w tym TRW kiedy padną Ci silentbloki? Po 40, 50,60kkm od kupna? I weż teraz rozbieraj to jeszcze raz i wymieniaj...

Oczywiście, jak komuś się chce i sam lubi i ma czas to rzeczywiście może to wyjść na plus smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale weż po uwagę, że po tych 40kkm wymieniasz sam sworzeń, a tak co cały wagacz FIRST (100zł) i

> masz znowu spokój na średnio 40kkm. A w tym TRW kiedy padną Ci silentbloki? Po 40, 50,60kkm od

> kupna? I weż teraz rozbieraj to jeszcze raz i wymieniaj...

> Oczywiście, jak komuś się chce i sam lubi i ma czas to rzeczywiście może to wyjść na plus

Jeśli faktycznie wahacz za 100 zł ma taką samą trwałość jak ten TRW ( czyli sugerowana wymiana co 40kkm ) to faktycznie zabawy nie ma smile.gif Tuleje to koszt 20 zł,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie czy tani wahacz wytrzyma 40 tys ?! Ja teraz wymieniam wahacz po około 12 tys km. Tani nie

> był ale nie było to TRw (jakiś włoski). Drugiego jeszcze nie wymieniałem od zakupu a ma

> mniejsze luzy.

> A może ktoś odważny zakupi takie coś ? Wahacz wzmacniany

Ja mam zamiar kupić tego szita, bo lubię testować takie nonamy smile.gif

A z doświadczenia wychodzi mi bardzo często, że wytrzymują tyle co drogie zamienniki, ale oczywiście niezawsze wink.gif Wszystko kwestia z jakie fabryki biorą części i szlifierką likwidują wytłoczenie innej marki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam zamiar kupić tego szita, bo lubię testować takie nonamy

> A z doświadczenia wychodzi mi bardzo często, że wytrzymują tyle co drogie zamienniki, ale

> oczywiście niezawsze Wszystko kwestia z jakie fabryki biorą części i szlifierką likwidują

> wytłoczenie innej marki

trochę osób kupiło ale nikt nie daje relacji smile.gif Ciekawe co tam takiego wzmocnili wink.gif Jakby nie patrzeć to w cenie TRW można kupić te 2 i jeszcze zostanie na zbieżność wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zdają relacje, bo pewnie jeszcze nie padł Może to i dobrze...

Wow, ale mi się wątek rozwiną, czytając pobierznie:

Arek - dzięki za info, nie wiedziałem że będzie pasował, całkiem ciekawa alternatywna, zaraz wszystko przekalkuluję uzbroj_zlo.gif

...a tymczasem wracając do tematu wątku, to tak jak pisałem, tanie zamienniki firmy FAST u mnie wytrzymały 56 000 km, z czego połowa na Częstochowskich drogach.... (dla nie wtajemniczonych porażka totalna, ponoc 2-gie miejsce w PL od końca co chodzi o drogi).

I tutaj ponawiam moje główne pytanie, ile wytrzymują TRW ? Komuś już padły ? Można też chwalić się przebiegiem swoich, mimo iż wciąż jeżdżą i nie dają żadnych oznak zużycia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi padł jeden po ok ~30kkm (trochę ponad rok od wmymiany), drugi był już na wykończeniu. Fabryczne

> dały radę jakieś 130kkm.

Sprowadzałeś auto z zagranicy?

Dlaczego pytam, w DE, NL i ogólnie na zachodnich drogach auto spisuje sie dobrze do czasu gdy trafi do polski.

Nasze dziury wykończą każde zawieszenie. Dobrze by było wyrazić trwałość części gdy auto od wymiany jeździło po polskich drogach, a nie po 5 latach Stilo z niemiec trafia na polską rzeczywistość i pada stwierdzenie że elementy zawieszenia wytrzymały 150kkm, skoro u nas sukcesem było by 1/3 z tego wyniku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie wierze w to żeby wymieniony wahacz wytrzymał wiecej niz 50tyś choćby nawet był identyczny z tym fabrycznym.

Po pierwsze - polskie drogi, po drugie - zużyte są już inne elementy zawieszenia co wpływa na mniej korzystne warunki pracy wahacza, poza tym podświadomie starszym autem jeździmy już mniej ostrożnie niż to było zaraz po wyjeździe z salonu.

Najlepiej niech użytkownicy zamienników napiszą ile tyś nastukali od wymiany wahacza i czy jeszcze się trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i pada stwierdzenie że elementy zawieszenia wytrzymały >150kkm, skoro u nas sukcesem było by

> 1/3 z tego wyniku

Lewa strona 190 kkm,prawa trzy razy wymieniany/drugi i trzeci TRW/.Samochód zakupiony w naszym salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tutaj ponawiam moje główne pytanie, ile wytrzymują TRW ? Komuś już padły ? Można też chwalić się

> przebiegiem swoich, mimo iż wciąż jeżdżą i nie dają żadnych oznak zużycia.

Wahacze wymienione 1,5 roku temu i przelatane na nich około 25kkm, nadal cisza i spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój bolid ma przejechane prawie 300kkm a wahacze wydają się jeszcze ori smile.gif Głowy jednak uciąć sobie nie dam.

Kwalifikują się jednak do wymiany w trybie natychmiastowym.

Spękana guma, oraz koszmarne luzy, stuki przy każdym podjechaniu pod nierówność.

Do tego koło lata na boki.

facepalm%5B1%5D.gif

wahacz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprowadzałeś auto z zagranicy?

Nie, krajowy.

> Dlaczego pytam, w DE, NL i ogólnie na zachodnich drogach auto spisuje sie dobrze do czasu gdy trafi

> do polski.

Wiem, kolega kupił vectrę B z 97 roku. Zawieszenie ori.

> Nasze dziury wykończą każde zawieszenie. Dobrze by było wyrazić trwałość części gdy auto od wymiany

> jeździło po polskich drogach, a nie po 5 latach Stilo z niemiec trafia na polską rzeczywistość

> i pada stwierdzenie że elementy zawieszenia wytrzymały 150kkm, skoro u nas sukcesem było by

> 1/3 z tego wyniku

Mój stilo jeździł po wioskach (okolice Wodzisławia śląskiego - Gorzyce), jak byłem oglądać auto to drogi były tam całkiem ok. Przyjechał do Bytomia i tragedia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam zamiar kupić tego szita, bo lubię testować takie nonamy

> A z doświadczenia wychodzi mi bardzo często, że wytrzymują tyle co drogie zamienniki, ale

> oczywiście niezawsze Wszystko kwestia z jakie fabryki biorą części i szlifierką likwidują

> wytłoczenie innej marki

Hej. Zakupiłeś te wahacze ? A może ktoś inny się odważył ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chętnych odważnych nie ma

> To ja się spytam tak:

> czy ktoś odważył się, albo kupił już wcześniej wahacz firmy GH albo STENBERG w cenie ok 100 zł ?

ja kupiłem Stenberga (całe 110 zł) i póki co 2 tys.km wytrzymał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prucz tej tulei na zdjęciu to reszta wygląda jak roczne auto, a tyle ma przebiegu. Śruba tej tuleji jak nowa.

Ja teraz wymieniałem łączniki i taka rdza jakby auto miało 20 lat, śruby wszystkie zardzewiałe totalnie, belka(kołyska) też całe płaty rdzy, obejma tuleji stabilizatora wygląda jakby ją puknąć to się rozsypie. Punto jak sprzedawałem prawie 9 letnie cały czas pod chmurką, to przy Stilo było jak niemowlak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

I jak koledzy z tanimi wahaczami? Dalej bez luzów czy już wymienione?

U mnie prawie 175tyś na liczniku po polskich drogach i oba wahacze fabryczne ale lewy (dziwne bo ponoć zawsze pada pierwszy prawy) ma już spore luzy które wyszły teraz na przeglądzie. Głównie sworzeń ale jak wiadomo jest niewymienny. Jestem pod wrażeniem trwałości tych fabrycznych wahaczy a jeżdże głównie po mieście (GOP).

Nie zamierzam ładować prawie 300zł na trw bo jak widać po opiniach na necie wytrzymują niewiele dłużej od byle jakich FASTów czy tym podobnych a kosztują 2.5 raza więcej. Także jak ktoś jezdzi dłużej na czymś tańszym to niech sie pochwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak koledzy z tanimi wahaczami? Dalej bez luzów czy już wymienione?

> U mnie prawie 175tyś na liczniku po polskich drogach i oba wahacze fabryczne ale lewy (dziwne bo

> ponoć zawsze pada pierwszy prawy) ma już spore luzy które wyszły teraz na przeglądzie. Głównie

> sworzeń ale jak wiadomo jest niewymienny. Jestem pod wrażeniem trwałości tych fabrycznych

> wahaczy a jeżdże głównie po mieście (GOP).

> Nie zamierzam ładować prawie 300zł na trw bo jak widać po opiniach na necie wytrzymują niewiele

> dłużej od byle jakich FASTów czy tym podobnych a kosztują 2.5 raza więcej. Także jak ktoś

> jezdzi dłużej na czymś tańszym to niech sie pochwali.

czy TRW takie słabe to nie wiem, u mnie 85kkm. Po połowie zrobione na kołach 17" i 18". Obecnie czeka mnie wymiana i wybór padł na stalowe z demontowalnym swożniem Magneti Marelli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak koledzy z tanimi wahaczami? Dalej bez luzów czy już wymienione?

> U mnie prawie 175tyś na liczniku po polskich drogach i oba wahacze fabryczne ale lewy (dziwne bo

> ponoć zawsze pada pierwszy prawy) ma już spore luzy które wyszły teraz na przeglądzie. Głównie

> sworzeń ale jak wiadomo jest niewymienny. Jestem pod wrażeniem trwałości tych fabrycznych

> wahaczy a jeżdże głównie po mieście (GOP).

> Nie zamierzam ładować prawie 300zł na trw bo jak widać po opiniach na necie wytrzymują niewiele

> dłużej od byle jakich FASTów czy tym podobnych a kosztują 2.5 raza więcej. Także jak ktoś

> jezdzi dłużej na czymś tańszym to niech sie pochwali.

Bierz stalowe, może tanie nie są.... ale to będą twoje ostatnie wahacze, potem już same sworznie będziesz wymieniał ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bierz stalowe, może tanie nie są.... ale to będą twoje ostatnie wahacze, potem już same sworznie

> będziesz wymieniał

Mam rocznik 2003 więc mam odlewy i to najprawdopodobniej na 12mm tuleje także blachy odpadają. Nie będe jezdził tym autem wiecznie więc nie ma sensu mysleć o wymienności sworzni, potem i tak robocizna ze sworzniem i tak wyjdzie wiecej niż nowy chinski wahacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim stilo 2002 założyłem blaszane wahacze FAST z wymiennym sworzniem. Do tego wymieniłem przednie tulejki na 12mm. Przejechałem na nich 19kkm na 17" felgach w większości po mocno podziurawionych drogach i jak do tej pory nie ma jeszcze stuków ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w swoim stilo 2002 założyłem blaszane wahacze FAST z wymiennym sworzniem. Do tego wymieniłem

> przednie tulejki na 12mm. Przejechałem na nich 19kkm na 17" felgach w większości po mocno

> podziurawionych drogach i jak do tej pory nie ma jeszcze stuków

A powiedzcie mi skąd wziąść te tuleje?

Mam stilo z 2003 roku z odlewanymi wahaczami i na pewno są tam otwory na 12mm i jak bym chciał zmienić na blaszane to skąd zdobyć te tulei i gdzie faktycznie jest ta różnica na sworzniu czy na otworach śrub bocznych?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A powiedzcie mi skąd wziąść te tuleje?

> Mam stilo z 2003 roku z odlewanymi wahaczami i na pewno są tam otwory na 12mm i jak bym chciał

> zmienić na blaszane to skąd zdobyć te tulei i gdzie faktycznie jest ta różnica na sworzniu czy

> na otworach śrub bocznych?

> pozdrawiam

Wahacze różnią się tylko i wyłącznie średnicą otworu w przedniej tulei. Po jej zmianie (z tulei z otworem 14mm na 12mm) bez problemu pasuje do wcześniejszej wersji stilo. ja tuleje 12mm zamawiałem w motoryzacyjnym, na allegro też są >TULEJA<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w swoim stilo 2002 założyłem blaszane wahacze FAST z wymiennym sworzniem. Do tego wymieniłem

> przednie tulejki na 12mm. Przejechałem na nich 19kkm na 17" felgach w większości po mocno

> podziurawionych drogach i jak do tej pory nie ma jeszcze stuków

A ile taki blaszak od Fasta kosztuje? Rozumiem że to ten sam wahacz co w nowym Bravo ? Jak więcej niż 150zł to nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam pytanie techniczne. Jak zmierzyć czy mam tulejke 12 czy 14mm? Musze wykrecić śrube? Czy może

> rozmiar śruby też jest wiekszy? Jak to sprawdzić ? Mam stilo z grudnia 03. Możliwe żeby miał

> juz wiekszą tuleje ?

Raczej napewno masz jeszcze 12. Makarony dopiero w 2005 zaczeli mieszac z wahaczami a dopiero 2006r. daje pewnosc posiadania tulei z dziurka 14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.