Skocz do zawartości

Po zmianie opon auto ściagą z jezdni


cypajak

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej Pandzie na zimówkach (felgi z zimówkami) autko śmigało jak po szynach. Wczoraj założyłem letnie (felgi z letnimi) i autko ostro sciąga w lewo. Sądziłem,ze koła są nienapompowane, ale jednak ciśnienie jest ok. Co moze być przyczyną? Felgi wyglądają na proste. Pobawić się z zamianę kół miejscami? Czy odrazu do wulkanizatora na wyważenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pojeździj kilka dni i jak układ sie nie "przyzwyczai" do nowych warunków, pobaw się z zamianą.

> To swoją drogą .

Nie ma czegos takiego jak "przyzwyczajenie" sie ukladu kierowniczego i zawieszenia,tymbardziej wywazenie nie ma nic wspolnego ze sciaganiem.

Zamien kola miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma czegos takiego jak "przyzwyczajenie" sie ukladu kierowniczego i zawieszenia,tymbardziej

> wywazenie nie ma nic wspolnego ze sciaganiem.

Też nie potrafię sobie tego technicznie wyjaśnić, ale zjawisko istnieje! zlosnik.gif Potwierdza to sporo kierowców, którzy zwracają uwagę na takie rzeczy grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałeś w międzyczasie na zimowych oponach robioną zbieżność/geometrię to na letnich już się wszystko zdążyło rozregulować.

Potwierdzają to nawet ASO Fiat, że Panda, Punto, GP i Bravo po zrobieniu geometrii na letnich, na zimówkach kierownica może być przekrzywiona w którąś stronę do jazdy na wprost. Analogicznie w drugą stronę z zimowymi.

Osobiście to przeszedłem, mam Bravo, ustawiałem zbieżność na zimowych, w styczniu. W środę po przekładce na letnie kierownica była skrzywiona. Kolejne 150zł na ustawianie zbieżności i stoi na wprost.

Osobiście dziękuję za taki interes, że przekładka kół 70zł + 150zł geometria, a już mnie uprzedzili w ASO, że na bank na jesień przy zmianie będzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli miałeś w międzyczasie na zimowych oponach robioną zbieżność/geometrię to na letnich już się

> wszystko zdążyło rozregulować.

> Potwierdzają to nawet ASO Fiat, że Panda, Punto, GP i Bravo po zrobieniu geometrii na letnich, na

> zimówkach kierownica może być przekrzywiona w którąś stronę do jazdy na wprost. Analogicznie w

> drugą stronę z zimowymi.

> Osobiście to przeszedłem, mam Bravo, ustawiałem zbieżność na zimowych, w styczniu. W środę po

> przekładce na letnie kierownica była skrzywiona. Kolejne 150zł na ustawianie zbieżności i stoi

> na wprost.

> Osobiście dziękuję za taki interes, że przekładka kół 70zł + 150zł geometria, a już mnie uprzedzili

> w ASO, że na bank na jesień przy zmianie będzie to samo.

No popatrz w zeszlym roku robilem geometrie na nowych letnich,po zalozeniu rocznych zimowek nic sie nie zmienilo,w tym roku zalozylem letnie i dalej nic sie nie zmienilo z geometria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

...

> Co moze być przyczyną? Felgi wyglądają na proste. Pobawić się z

> zamianę kół miejscami? Czy odrazu do wulkanizatora na wyważenie ?

Jeśli przy wymianie nikt Ci nic nie uszkodził w zawieszeniu, to ewidentnie wina opon lub felg, przy czym wcale nie muszą być niesprawne.

Jeśli są równe i wyważone to inny układ bieżnika, rozkład mas może to powodować.

Pozamieniasz to się dowiesz.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też nie potrafię sobie tego technicznie wyjaśnić, ale zjawisko istnieje! Potwierdza to sporo

> kierowców, którzy zwracają uwagę na takie rzeczy .

taaa ... zawsze ilekroć masz na myśli " kierowca " pisząc układ grinser006.gif

bo się może okazać że ... to na zimówkach delikatnie ściągało w drugą stronę ... i trzeba było kontrować ..

a na letnich ... nie trzeba ... a i tak się kontruje hehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taaa ... zawsze ilekroć masz na myśli " kierowca " pisząc układ

> bo się może okazać że ... to na zimówkach delikatnie ściągało w drugą stronę ... i trzeba było

> kontrować ..

> a na letnich ... nie trzeba ... a i tak się kontruje

Inne koła, średnica, szerokość, ET, bieżnik, wyważenie itp. mogą powodować i jak widać powodują takie zachowania "układu" zlosnik.gif. zwłaszcza jak w układzie występują już jakieś luzy i wyrobienia. Normalka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inne koła, średnica, szerokość, ET, bieżnik, wyważenie itp. mogą powodować i jak widać powodują

> takie zachowania "układu" . zwłaszcza jak w układzie występują już jakieś luzy i wyrobienia.

> Normalka!

tylko jak " układu " to dla Ciebie kierowca ..

reszta to czysta mechanika

łącznie z wyrobieniami wyważeniami itp. bzdurami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy te letnie opony nie są przypadkiem KIERUNKOWE ?

> Właśnie takim najczęściej zdarza się opisany problem.

Opony letnie to Pirelli P3000 - wiec chyba nie sa one kierunkowe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No popatrz w zeszlym roku robilem geometrie na nowych letnich,po zalozeniu rocznych zimowek nic sie

> nie zmienilo,w tym roku zalozylem letnie i dalej nic sie nie zmienilo z geometria.

Nigdy nie robiłem geometrii.

Przekładam koła zima/lato co sezon.

Mam całe felgi z oponami.

Nie wyważam ich nawet.

Na lato mam dziwny układ: 215 przód i 225 tył.

Nie znam takich problemów jak poruszane we wątku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No popatrz w zeszlym roku robilem geometrie na nowych letnich,po zalozeniu rocznych zimowek nic sie

> nie zmienilo,w tym roku zalozylem letnie i dalej nic sie nie zmienilo z geometria.

Ja w tym roku także. Kluczem do sukcesu jest prawidłowe ustawienie

zbieżności, oraz posiadanie obu kompletów opon nieuszkodzonych

w żaden sposób. Dopiero po tym sezonie zimowym nie musiałem ustawiać

NIC, po prostu jedzie jak po szynach. 3 lata wcześniej miałem różne

przeboje i za każdym razem musiałem regulować po sezonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem to samo. Zadna zbieżność. U mnie pomogło przełożenie jednej opony z przodu na feldze

> odwrotnie. Opony oczywiście nie są kierunkowe. Zwykłe Dębica vivo fabryczne.

Potwierdzam! U mnie było rok temu to samo. Opona niekierunkowa, ale jak tłumaczył fachura "zawsze musi się kręcić w tym samym kierunku".

Pzdr,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> W mojej Pandzie na zimówkach (felgi z zimówkami) autko śmigało jak po szynach. Wczoraj założyłem

> letnie (felgi z letnimi) i autko ostro sciąga w lewo. Sądziłem,ze koła są nienapompowane, ale

> jednak ciśnienie jest ok. Co moze być przyczyną? Felgi wyglądają na proste. Pobawić się z

> zamianę kół miejscami? Czy odrazu do wulkanizatora na wyważenie ?

Ciężarek nie spadł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężarek nie spadł?

Złe wyważenie kół nie ma wpływu na ściąganie tylko na bicie. wibracje odczuwalne przy prędkości ok 90km i większej.

Ściąganie pojawia się już przy małych prędkościach, nawet już przy ruszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W mojej Pandzie na zimówkach (felgi z zimówkami) autko śmigało jak po szynach. Wczoraj założyłem

> letnie (felgi z letnimi) i autko ostro sciąga w lewo. Sądziłem,ze koła są nienapompowane, ale

> jednak ciśnienie jest ok. Co moze być przyczyną?

Ja miałem tak dwa razy.

1. Felgi z zimówkami nie chciały zejść po dobroci, więc wulkanizator powalił sobie trochę w koło młotem. Tak powalił, że później auto skręcało. Coś się tam skrzywiło, albo przestawiło. Dokładnie nie pamiętam wink.gif

2. Kupiłem nowe letnie i się okazało że jedna opona jest minimalnie wyższa od drugiej. Opony nowe, ten sam model, ten sam rok i kraj produkcji. Markowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.