cypajak Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 W mojej Pandzie na zimówkach (felgi z zimówkami) autko śmigało jak po szynach. Wczoraj założyłem letnie (felgi z letnimi) i autko ostro sciąga w lewo. Sądziłem,ze koła są nienapompowane, ale jednak ciśnienie jest ok. Co moze być przyczyną? Felgi wyglądają na proste. Pobawić się z zamianę kół miejscami? Czy odrazu do wulkanizatora na wyważenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Pobawić się z > zamianę kół miejscami? Pojeździj kilka dni i jak układ sie nie "przyzwyczai" do nowych warunków, pobaw się z zamianą. > Czy odrazu do wulkanizatora na wyważenie ? To swoją drogą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Pojeździj kilka dni i jak układ sie nie "przyzwyczai" do nowych warunków, pobaw się z zamianą. > To swoją drogą . Nie ma czegos takiego jak "przyzwyczajenie" sie ukladu kierowniczego i zawieszenia,tymbardziej wywazenie nie ma nic wspolnego ze sciaganiem. Zamien kola miejscami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Nie ma czegos takiego jak "przyzwyczajenie" sie ukladu kierowniczego i zawieszenia,tymbardziej > wywazenie nie ma nic wspolnego ze sciaganiem. Też nie potrafię sobie tego technicznie wyjaśnić, ale zjawisko istnieje! Potwierdza to sporo kierowców, którzy zwracają uwagę na takie rzeczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 zbierznosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norberto Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Jeżeli miałeś w międzyczasie na zimowych oponach robioną zbieżność/geometrię to na letnich już się wszystko zdążyło rozregulować. Potwierdzają to nawet ASO Fiat, że Panda, Punto, GP i Bravo po zrobieniu geometrii na letnich, na zimówkach kierownica może być przekrzywiona w którąś stronę do jazdy na wprost. Analogicznie w drugą stronę z zimowymi. Osobiście to przeszedłem, mam Bravo, ustawiałem zbieżność na zimowych, w styczniu. W środę po przekładce na letnie kierownica była skrzywiona. Kolejne 150zł na ustawianie zbieżności i stoi na wprost. Osobiście dziękuję za taki interes, że przekładka kół 70zł + 150zł geometria, a już mnie uprzedzili w ASO, że na bank na jesień przy zmianie będzie to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Modescik Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Jeżeli miałeś w międzyczasie na zimowych oponach robioną zbieżność/geometrię to na letnich już się > wszystko zdążyło rozregulować. > Potwierdzają to nawet ASO Fiat, że Panda, Punto, GP i Bravo po zrobieniu geometrii na letnich, na > zimówkach kierownica może być przekrzywiona w którąś stronę do jazdy na wprost. Analogicznie w > drugą stronę z zimowymi. > Osobiście to przeszedłem, mam Bravo, ustawiałem zbieżność na zimowych, w styczniu. W środę po > przekładce na letnie kierownica była skrzywiona. Kolejne 150zł na ustawianie zbieżności i stoi > na wprost. > Osobiście dziękuję za taki interes, że przekładka kół 70zł + 150zł geometria, a już mnie uprzedzili > w ASO, że na bank na jesień przy zmianie będzie to samo. No popatrz w zeszlym roku robilem geometrie na nowych letnich,po zalozeniu rocznych zimowek nic sie nie zmienilo,w tym roku zalozylem letnie i dalej nic sie nie zmienilo z geometria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Najpierw zamień koła miejscami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Witam serdecznie. ... > Co moze być przyczyną? Felgi wyglądają na proste. Pobawić się z > zamianę kół miejscami? Czy odrazu do wulkanizatora na wyważenie ? Jeśli przy wymianie nikt Ci nic nie uszkodził w zawieszeniu, to ewidentnie wina opon lub felg, przy czym wcale nie muszą być niesprawne. Jeśli są równe i wyważone to inny układ bieżnika, rozkład mas może to powodować. Pozamieniasz to się dowiesz. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > zbierznosc. co to jest zbier znosc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Też nie potrafię sobie tego technicznie wyjaśnić, ale zjawisko istnieje! Potwierdza to sporo > kierowców, którzy zwracają uwagę na takie rzeczy . taaa ... zawsze ilekroć masz na myśli " kierowca " pisząc układ bo się może okazać że ... to na zimówkach delikatnie ściągało w drugą stronę ... i trzeba było kontrować .. a na letnich ... nie trzeba ... a i tak się kontruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > taaa ... zawsze ilekroć masz na myśli " kierowca " pisząc układ > bo się może okazać że ... to na zimówkach delikatnie ściągało w drugą stronę ... i trzeba było > kontrować .. > a na letnich ... nie trzeba ... a i tak się kontruje Inne koła, średnica, szerokość, ET, bieżnik, wyważenie itp. mogą powodować i jak widać powodują takie zachowania "układu" . zwłaszcza jak w układzie występują już jakieś luzy i wyrobienia. Normalka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Inne koła, średnica, szerokość, ET, bieżnik, wyważenie itp. mogą powodować i jak widać powodują > takie zachowania "układu" . zwłaszcza jak w układzie występują już jakieś luzy i wyrobienia. > Normalka! tylko jak " układu " to dla Ciebie kierowca .. reszta to czysta mechanika łącznie z wyrobieniami wyważeniami itp. bzdurami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Czy te letnie opony nie są przypadkiem KIERUNKOWE ? Właśnie takim najczęściej zdarza się opisany problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > co to jest > zbier znosc ? Ustawienie geometri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 Jeszcze raz przypomnę : Ściąganie kierunkowych opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cypajak Napisano 25 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Czy te letnie opony nie są przypadkiem KIERUNKOWE ? > Właśnie takim najczęściej zdarza się opisany problem. Opony letnie to Pirelli P3000 - wiec chyba nie sa one kierunkowe??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > No popatrz w zeszlym roku robilem geometrie na nowych letnich,po zalozeniu rocznych zimowek nic sie > nie zmienilo,w tym roku zalozylem letnie i dalej nic sie nie zmienilo z geometria. Nigdy nie robiłem geometrii. Przekładam koła zima/lato co sezon. Mam całe felgi z oponami. Nie wyważam ich nawet. Na lato mam dziwny układ: 215 przód i 225 tył. Nie znam takich problemów jak poruszane we wątku.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 >Pobawić się z zamianę kół miejscami? a koła założyłeś tak samo, jak były - każde wróciło "na swoje miejsce" sprzed zimy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kimlan Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 miałem to samo. Zadna zbieżność. U mnie pomogło przełożenie jednej opony z przodu na feldze odwrotnie. Opony oczywiście nie są kierunkowe. Zwykłe Dębica vivo fabryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > No popatrz w zeszlym roku robilem geometrie na nowych letnich,po zalozeniu rocznych zimowek nic sie > nie zmienilo,w tym roku zalozylem letnie i dalej nic sie nie zmienilo z geometria. Ja w tym roku także. Kluczem do sukcesu jest prawidłowe ustawienie zbieżności, oraz posiadanie obu kompletów opon nieuszkodzonych w żaden sposób. Dopiero po tym sezonie zimowym nie musiałem ustawiać NIC, po prostu jedzie jak po szynach. 3 lata wcześniej miałem różne przeboje i za każdym razem musiałem regulować po sezonie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mat_79 Napisano 26 Marca 2012 Udostępnij Napisano 26 Marca 2012 > miałem to samo. Zadna zbieżność. U mnie pomogło przełożenie jednej opony z przodu na feldze > odwrotnie. Opony oczywiście nie są kierunkowe. Zwykłe Dębica vivo fabryczne. Potwierdzam! U mnie było rok temu to samo. Opona niekierunkowa, ale jak tłumaczył fachura "zawsze musi się kręcić w tym samym kierunku". Pzdr, M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > W mojej Pandzie na zimówkach (felgi z zimówkami) autko śmigało jak po szynach. Wczoraj założyłem > letnie (felgi z letnimi) i autko ostro sciąga w lewo. Sądziłem,ze koła są nienapompowane, ale > jednak ciśnienie jest ok. Co moze być przyczyną? Felgi wyglądają na proste. Pobawić się z > zamianę kół miejscami? Czy odrazu do wulkanizatora na wyważenie ? Ciężarek nie spadł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Ciężarek nie spadł? Złe wyważenie kół nie ma wpływu na ściąganie tylko na bicie. wibracje odczuwalne przy prędkości ok 90km i większej. Ściąganie pojawia się już przy małych prędkościach, nawet już przy ruszaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Moim zdaniem masz krzywą którąś z felg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > Złe wyważenie kół nie ma wpływu na ściąganie tylko na bicie. Bywają tak źle wyważone koła, że nie bije a ściąga. Po prawidłowym wyważeniu wszystko ustępuje. Mało chyba widziałeś. Ja mam Fiata, to wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > W mojej Pandzie na zimówkach (felgi z zimówkami) autko śmigało jak po szynach. Wczoraj założyłem > letnie (felgi z letnimi) i autko ostro sciąga w lewo. Sądziłem,ze koła są nienapompowane, ale > jednak ciśnienie jest ok. Co moze być przyczyną? Ja miałem tak dwa razy. 1. Felgi z zimówkami nie chciały zejść po dobroci, więc wulkanizator powalił sobie trochę w koło młotem. Tak powalił, że później auto skręcało. Coś się tam skrzywiło, albo przestawiło. Dokładnie nie pamiętam 2. Kupiłem nowe letnie i się okazało że jedna opona jest minimalnie wyższa od drugiej. Opony nowe, ten sam model, ten sam rok i kraj produkcji. Markowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > 2. Kupiłem nowe letnie i się okazało że jedna opona jest minimalnie wyższa od drugiej. Opony nowe, > ten sam model, ten sam rok i kraj produkcji. Markowe. Mar00ha miał indentycznie. Dwie opony Bridgestone okazały się być niejednakowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.