Skocz do zawartości

[G] z14xep V bieg prędkość ekonomiczna


zzajac

Rekomendowane odpowiedzi

> Może ma ktoś takie auto z komputerem pokładowym i może się wypowiedzieć na ten temat?

Ogólnie auto ma najmniejsze spalanie, wtedy gdy efektywność silnika jest największa, a największa jest gdy ma najwyższy moment obrotowy, który wypada przy danych obrotach według charakterystyki silnika, a jaką on ma w necie znajdziesz.

Polecam:

KLIK

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóżmy, że są opory powietrza

Stałe w całym zakresie przebiegu krzywej momentu.

Powtórzę jeszcze raz - najlepsze spalanie gdy silnik jest najbardziej skuteczny czyli w najwyższym punkcie krzywej momentu obrotowego.

Inne warunki typu tarcie jedynie zwiększają spalanie im lżej tym mniejsze im ciężej tym większe.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stałe w całym zakresie przebiegu krzywej momentu.

Rosną wraz ze wzrostem prędkości dosyć znacznie.

> Powtórzę jeszcze raz - najlepsze spalanie gdy silnik jest najbardziej skuteczny czyli w najwyższym

> punkcie krzywej momentu obrotowego.

hmm.gif To by bylo jakieś 130-135 kmh, nie bardzo mi się to klei.

Może się nieprecyzyjnie wyraziłem. Nie chodzi mi o prędkość, przy której silnik ma najwyższą sprawnośc tylko o prędkość w kmh, przy której to auto najmniej spala jadąc za stałą prędkością na V biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale opór powietrza rosnie wraz z prędkością, i to do kwadratu.

wychodząc ze wzoru na energię kinetyczną??

Teraz jestem po kawie i jakoś raźniej myślę zlosnik.gif

Racja.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy jakiej prędkości astra G z 1,4 twinport ma najmniejsze chwilowe spalanie na V biegu?

Przy jakiej prędkości nie wiem, ale zadowala mnie jej spalanie na poziomie 6l/100 i to mi wystarcza 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wychodząc ze wzoru na energię kinetyczną??

Nieeee... Wychodząc ze wzoru na wartość siły oporu aerodynamicznego:

F= 0,5*c*S*d*v^2

c - współczynnik siły oporu (dla samochodu około 0,3)

S - powierzchnia natarcia

d - gęstość ośrodka

v - prędkość ciała

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> c - współczynnik siły oporu (dla samochodu około 0,3)

> S - powierzchnia natarcia

> d - gęstość ośrodka

> v - prędkość ciała

Nie kombinuj z wzorami, tu chodzi o REALNE dane zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale przy takich prędkościach opór powietrza można se darować

O nie! Jechałeś kiedyś rowerem z prędkością rzędu 20-30km/h? Opór powietrza to główna siła spowalniająca rowerzystę (a tym bardziej samochód). Tarcie przy tym to pikuś (zakładając, że sprzęt jest sprawny).

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy jakiej prędkości astra G z 1,4 twinport ma najmniejsze chwilowe spalanie na V biegu?

> Może ma ktoś takie auto z komputerem pokładowym i może się wypowiedzieć na ten temat?

Do 80/90 km/h - nizsze spalanie uzyskuję na 4-tym biegu. (wskazania komputra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O nie! Jechałeś kiedyś rowerem z prędkością rzędu 20-30km/h? Opór powietrza to główna siła

> spowalniająca rowerzystę

Ja tylko dodam że widziałem kolarza który jechał 80 km/h około metra za ciężarówką i miał wtedy naprawdę niski opór aerodynamiczny. O tym czy to było mądre to nie będę się wypowiadał czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tylko dodam że widziałem kolarza który jechał 80 km/h około metra za ciężarówką i miał wtedy

> naprawdę niski opór aerodynamiczny. O tym czy to było mądre to nie będę się wypowiadał

Jadąc samochodem też można przykleić się do ciężarówki i uzyskać rewelacyjnie niskie spalanie. I też nie będę się wypowiadał czy to jest mądre grinser006.gif

k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jadąc samochodem też można przykleić się do ciężarówki i uzyskać rewelacyjnie niskie spalanie.

W Pogromcach mitów było coś takiego. Ciężarówka jechała 90 km/h a za nią osobówka i mierzyli zużycie paliwa w zależności od odległości (o ile pamiętam) 10m, 6m, 3m i 1m (to już hardkor, ten młody skośnooki robił za kierownika i miał pełne gacie wink.gif ). Nie pamiętam dokładnie wyników, ale największa oszczędność, chyba 40% wyszła przy odległości 3m, przy 6m około 25%

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już sprawdzałem na krótkim odcinku za tirem, zużycie paliwa chwilowe prawie 50 proc. niższe ale ryzyko dzwona lub utraty przedniej szyby. ale taki manewr na rowerze to już niezła frajda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.