zzajac Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Przy jakiej prędkości astra G z 1,4 twinport ma najmniejsze chwilowe spalanie na V biegu? Może ma ktoś takie auto z komputerem pokładowym i może się wypowiedzieć na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 > Może ma ktoś takie auto z komputerem pokładowym i może się wypowiedzieć na ten temat? Ogólnie auto ma najmniejsze spalanie, wtedy gdy efektywność silnika jest największa, a największa jest gdy ma najwyższy moment obrotowy, który wypada przy danych obrotach według charakterystyki silnika, a jaką on ma w necie znajdziesz. Polecam: KLIK PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Załóżmy, że są opory powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 > Załóżmy, że są opory powietrza Stałe w całym zakresie przebiegu krzywej momentu. Powtórzę jeszcze raz - najlepsze spalanie gdy silnik jest najbardziej skuteczny czyli w najwyższym punkcie krzywej momentu obrotowego. Inne warunki typu tarcie jedynie zwiększają spalanie im lżej tym mniejsze im ciężej tym większe. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Stałe w całym zakresie przebiegu krzywej momentu. Rosną wraz ze wzrostem prędkości dosyć znacznie. > Powtórzę jeszcze raz - najlepsze spalanie gdy silnik jest najbardziej skuteczny czyli w najwyższym > punkcie krzywej momentu obrotowego. To by bylo jakieś 130-135 kmh, nie bardzo mi się to klei. Może się nieprecyzyjnie wyraziłem. Nie chodzi mi o prędkość, przy której silnik ma najwyższą sprawnośc tylko o prędkość w kmh, przy której to auto najmniej spala jadąc za stałą prędkością na V biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Rosną wraz ze wzrostem prędkości dosyć znacznie. hm... a dlaczego miały by te siły rosnąć?? Współczynnik tarcia się nie zmienia. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Ale opór powietrza rosnie wraz z prędkością, i to do kwadratu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Ale opór powietrza rosnie wraz z prędkością, i to do kwadratu. wychodząc ze wzoru na energię kinetyczną?? Teraz jestem po kawie i jakoś raźniej myślę Racja. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Ale opór powietrza rosnie wraz z prędkością, i to do kwadratu. ale przy takich prędkościach opór powietrza można se darować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Przy jakiej prędkości astra G z 1,4 twinport ma najmniejsze chwilowe spalanie na V biegu? Przy jakiej prędkości nie wiem, ale zadowala mnie jej spalanie na poziomie 6l/100 i to mi wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > spalanie na poziomie 6l/100 i to mi wystarcza Średnio 8L lpg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > wychodząc ze wzoru na energię kinetyczną?? Nieeee... Wychodząc ze wzoru na wartość siły oporu aerodynamicznego: F= 0,5*c*S*d*v^2 c - współczynnik siły oporu (dla samochodu około 0,3) S - powierzchnia natarcia d - gęstość ośrodka v - prędkość ciała Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > c - współczynnik siły oporu (dla samochodu około 0,3) > S - powierzchnia natarcia > d - gęstość ośrodka > v - prędkość ciała Nie kombinuj z wzorami, tu chodzi o REALNE dane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Nieeee... Wychodząc ze wzoru na wartość siły oporu aerodynamicznego: > F= 0,5*c*S*d*v^2 to tego nie znałem... Mało jednak wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > ale przy takich prędkościach opór powietrza można se darować O nie! Jechałeś kiedyś rowerem z prędkością rzędu 20-30km/h? Opór powietrza to główna siła spowalniająca rowerzystę (a tym bardziej samochód). Tarcie przy tym to pikuś (zakładając, że sprzęt jest sprawny). k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Nie kombinuj z wzorami, tu chodzi o REALNE dane O realne, jak najbardziej Producent podaje, że przy 90kmh pali chyba 4,7 (?) to na przykład jadąc 80kmh będzie palił mniej? a 70? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Przy jakiej prędkości astra G z 1,4 twinport ma najmniejsze chwilowe spalanie na V biegu? > Może ma ktoś takie auto z komputerem pokładowym i może się wypowiedzieć na ten temat? Do 80/90 km/h - nizsze spalanie uzyskuję na 4-tym biegu. (wskazania komputra) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > O nie! Jechałeś kiedyś rowerem z prędkością rzędu 20-30km/h? Opór powietrza to główna siła > spowalniająca rowerzystę Ja tylko dodam że widziałem kolarza który jechał 80 km/h około metra za ciężarówką i miał wtedy naprawdę niski opór aerodynamiczny. O tym czy to było mądre to nie będę się wypowiadał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Ja tylko dodam że widziałem kolarza który jechał 80 km/h około metra za ciężarówką i miał wtedy > naprawdę niski opór aerodynamiczny. O tym czy to było mądre to nie będę się wypowiadał Jadąc samochodem też można przykleić się do ciężarówki i uzyskać rewelacyjnie niskie spalanie. I też nie będę się wypowiadał czy to jest mądre k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Jadąc samochodem też można przykleić się do ciężarówki i uzyskać rewelacyjnie niskie spalanie. W Pogromcach mitów było coś takiego. Ciężarówka jechała 90 km/h a za nią osobówka i mierzyli zużycie paliwa w zależności od odległości (o ile pamiętam) 10m, 6m, 3m i 1m (to już hardkor, ten młody skośnooki robił za kierownika i miał pełne gacie ). Nie pamiętam dokładnie wyników, ale największa oszczędność, chyba 40% wyszła przy odległości 3m, przy 6m około 25% Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jardo Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 to już sprawdzałem na krótkim odcinku za tirem, zużycie paliwa chwilowe prawie 50 proc. niższe ale ryzyko dzwona lub utraty przedniej szyby. ale taki manewr na rowerze to już niezła frajda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Przy jakiej prędkości astra G z 1,4 twinport ma najmniejsze chwilowe spalanie na V biegu? Przy maksymalnym butowaniu w trasie ten silnik spalał ~6,5l/100km noPb. Podejrzewam, że jadąc ~100km/h byłoby <6l/100km :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.